تویوتا

بررسی تویوتا یاریس ۲۰۱۶

هیچ‌کس نمی‌خواهد جای کودکی باشد که غذای ناهارش را با زور از او گرفته‌اند و همیشه مقهور قدرت همسن‌وسالانش است. تویوتا یاریس نیز همین وضعیت را در بین کلاس خودرویی‌اش دارد و به راحتی توسط رقیبان پشت‌سر گذاشته می‌شود. تستی که در اینجا انجام شده نیز مؤید این ماجراست و یاریس یکی از کُندترین، پر سر و صداترین و ناراحت‌ترین رانندگی‌ها را در بین خودروهای کوچک هم‌کلاسش دارد و قابلیت‌های کاربردی‌اش نیز در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرند.

2016 Toyota Yaris LE
۲۰۱۶ Toyota Yaris LE
به عنوان مثال، نمی‌توان نسبت به موتور زیر حدَ متوسط ۱/۵ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۰۶ اسب‌بخار در یاریس LE بی‌اعتنا بود؛ همین‌طور گیربکس استاندارد ۴ سرعته اتوماتیک. البته یک ارتقای طراحی گیربکس برای ۲۰۱۵ به منظور بهبود کیفیت تعویض دنده‌ها اِعمال شده، ولی هنوز راه زیادی را تا ساکت‌کردن اعتراض تویوتا یاریس در سرعت‌های بزرگراهی پیش رو دارد. این خودرو به ۱۰/۲ ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد. این در حالی است که رقیبان آن با سطح قدرت بالاتر و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، شتاب بیشتری در این زمینه دارند؛ از جمله فورد فیستا با شتاب ۸/۷ ثانیه، هیوندای اکسنت با شتاب ۹/۹ ثانیه و حتی کیا ریوی فراموش‌شده با شتاب ۹/۵ ثانیه.

2016 Toyota Yaris LE
۲۰۱۶ Toyota Yaris LE
شتاب‌گیری از سرعت ۵۰ تا ۷۰ مایل بر ساعت (۸۰ تا ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت) به زمانی برابر ۷/۳ ثانیه نیاز دارد؛ موضوعی که یک عنصر کلیدی در هنگام ورود به یک آزادراه محسوب می‌شود. رقیبان یاریس یا موتورهای قدرتمندتر و تعداد دنده‌های بالاتر در گیربکس‌های اتوماتیک خود، یک تا دو ثانیه سریعتر در این زمینه عمل می‌کنند. این‌طور احساس می‌شود که حتی در یک‌ شتاب‌گیری و فشار معمولی پدال گاز، دور موتور به حداکثر خود نزدیک می‌شود؛ با این حال، تویوتا از نصب یک تاکئومتر در این مدل خودداری کرده است. البته یاریس احتمالاً با یک گیربکس ۵ دنده دستی، شتاب بیشتری خواهد داشت، ولی این نوع گیربکس در نسخه هاچ‌بک ۴ در LE که در اینجا ارزیابی شده، در دسترس نبوده است. تنها در مدل پایه ۳ در L و بالاترین سطح SE می‌توان از این نوع گیربکس استفاده کرد. حتی در این حالت هم، این تنها یک گیربکس دستی ۵ دنده خواهد بود که در مقابل گیربکس‌های ۶ سرعته دیگران حرف چندانی برای گفتن ندارد.

2016 Toyota Yaris LE
۲۰۱۶ Toyota Yaris LE
طراحی ظاهری یاریس نیز علی‌رغم آپدیت ۲۰۱۵، احتمالاً در پشت‌سر سایر خودروهای موجود در این کلاس قرار می‌گیرد. وقتی پنل‌های نسبتاً تخت درهای یاریس را با انحناهای جالب سایون iA (مدلی که در آینده از نام یاریس نیز استفاده خواهد کرد) مقایسه کنیم، چهره سطح پایین و ارزان‌قیمت یاریس بیشتر به چشم می‌آید. طرح رنگ‌آمیزی قرمز و سیاه موجود در خودروی تست، تنها آپشن اضافی است که با هزینه ۵۰۰ دلار در اختیار قرار می‌گیرد. در همین حال، فیس‌لیفت اخیر تویوتا  با اضافه ‌شدن کاراکتر خاص در دماغه یاریس با جلوپنجره و هواکش‌های بزرگتر، اگر نمای جذابی در جلوی خودرو نداشته باشد، ولی ظاهری متمایز در این قسمت ایجاد کرده است.

2016 Toyota Yaris LE
۲۰۱۶ Toyota Yaris LE
یکی از جذابیت‌های یک هاچ‌بک ساب‌کامپکت برای مشتریان، مطمئناً مصرف سوخته بهینه آنهاست؛ موضوعی از وزن کم و موتورهای کوچک‌شان ناشی می‌شود. موتور کوچک چهار سیلندر یاریس قدرتی به میزان ۱۰۶ اسب‌بخار تولید می‌کنند و حداکثر گشتاور آن هم به ۱۳۹/۶ نیوتن‌متر می‌رسد. تمام نشانه‌ها حاکی از یک مصرف سوخت کم در این خودرو است. طبق برآورد سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، این خودرو در یک سیکل ترکیبی، معادل ۷/۳۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند و این در حالی است که در تست انجام‌شده، مصرفی معادل ۷/۸۴ لیتر مشاهده شده است. تویوتا یاریس از این لحاظ هم‌رده سایر خودروهای حاضر در این کلاس قرار می‌گیرد، امّا در این کلاس مدل iA را نیز داریم که بر اساس تخمین‌های EPA، در حالت ترکیبی، در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۶/۳۶ لیتر سوخت مصرف می‌کند و در تست نیز مصرف ۶/۵۳ لیتر را نشان داده است.

2016 Toyota Yaris LE
۲۰۱۶ Toyota Yaris LE
چسبندگی جانبی ۰.۸۳ g در تویوتا یاریس اندکی بالاتر از سطح متوسط عملکرد خودروهای دیگر در این کلاس است. با این حال، این خودرو از یک سری بدفرمانی گسترده در تست لغزش در پیچ رنج می‌برد و این تمایل، حتی در رمپ بزرگراه‌ها نیز محسوس است. برای توقف کامل از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت به مسافتی برابر ۵۶/۳۸۸ متر نیاز است؛ مسافتی که بیشتر در خودروهای بزرگتر دیده می‌شود. این در حالی است که این مسافت برای مدل غول‌پیکر لکسس LX570 شاسی‌بلند برابر ۵۵/۷۷۸ متر است. البته این موضوع برای ساب‌کامپکت‌های ارزان قیمت تا حدودی طبیعی است. تایرهای کوچک تمام‌فصل این خودروها که برای عمر طولانی و مصرف بهینه سوخت استفاده شده‌اند، سهم بزرگی در این نوع عملکرد دارند. بنابراین اگر جایی دیدید که یاریس با سرعت حرکت می‌کند، سعی کنید مسافت زیادی را برای توقف آن درنظر بگیرید.

2016 Toyota Yaris LE
۲۰۱۶ Toyota Yaris LE
تصوّر اینکه راننده‌ای مشتاق باشد تا مدت زیادی را برای رسیدن به سرعت حداکثر یاریس که از نظر دراگ به ۱۷۳/۸ کیلومتر بر ساعت محدود شده‌، منتظر بماند، اندکی مشکل است. علی‌رغم تلاش زیاد تویوتا در زمینه جلوگیری از ورود سر و صدا به داخل کابین در آپدیت ۲۰۱۵، سرعت‌های بالا در یاریس با نویز زیادی از طرف جاده همراه است. هر دو مدل فورد فیستا و هیوندای اکسنت، از کابین آرام‌تری در هنگام فشردن پدال گاز برخوردارند.

2016 Toyota Yaris LE
۲۰۱۶ Toyota Yaris LE
عناصر طراحی کابین تویوتا یاریس، نمی‌توانند توجه زیادی را به خود جلب کنند. با این حال، شیشه بزرگ در جلو و ارتفاع پایین خط کمربندی بدنه، دید بسیار خوبی را نسبت به محیط پیرامون ایجاد کرده‌اند. بنابراین رانندگانی که حواسشان جمع است، هرگز با حضور یک وسیله نقلیه در نقطه کورشان، غافلگیر نمی‌شوند. یک سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر استاندارد ۶/۱ اینچی و همراه با قابلیت اتصال بلوتوثی، دارای یک ورودی صوتی کمکی و یک درگاه USB است. عملکرد این سیستم بسیار ساده و کاربردی است. البته خبری از سازگاری با سیستم‌عامل‌هایی مانند اپل کارپلی یا اندروید اتو در هیچ‌کدام از محصولات تویوتا نخواهد بود؛ چرا که تویوتا به راه و رسم خودش برای اتصال به گوشی‌های هوشمند علاقه دارد. صندلی‌های با پوشش پارچه‌ای، لایه‌های نرم نازکی دارند و احتمالاً برای راننده‌های با جثه بزرگتر، فضایی خفه‌کننده خواهند داشت. امّا در عین حال، طراحی زیبای به کار رفته در صندلی‌ها بیشتر از چیزی است که در خودروهای اقتصادی انتظار می‌رود.

2016 Toyota Yaris LE
۲۰۱۶ Toyota Yaris LE
انتخاب سطح تریم SE با گیربکس اتوماتیک با اضافه کردن ۱۲۶۰ دلار دیگر به قیمت تویوتا یاریس، یک صندلی‌ راننده با قابلیت تنظیم در ۶ جهت و طراحی‌های چرمی در غربیلک فرمان و دسته دنده را به همراه دارد. تاکئومتری که در خودروی تست جای خالی آن احساس می‌شد،  به صورت استاندارد در مدل SE ارائه می‌شود. همچنین چراغ‌های این مدل نیز از نوع LED هستند. یک اسپویلر عقب، گزینه عجیبی است که به خودرو اضافه می‌شود؛ عنصری که در عین حال، باعث اضافه شدن نوعی شخصیت به یاریس می‌گردد. این در حالی است که پایین سطح تریم L یاریس، منحصراً به صورت ۲ در  است و مواردی چون چرخ‌های آلومینیومی، آینه‌های اتوماتیک و جزئیات کرومی که در مدل LE به صورت استاندارد ارائه می‌شوند، در آن وجود ندارد. در مقابل، برف‌پاک‌کن تکی و زیبای یاریس، چیزی است که در تمام سطوح تریم این خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2016 Toyota Yaris LE
۲۰۱۶ Toyota Yaris LE
در هر حال، طراحی تویوتا یاریس با برخی مشکلات جدّی روبرو است. پدال‌های گاز و ترمز فاصله بسیار نزدیکی با راننده دارند. اگر در این فکر هستید که با عقب دادن صندلی، فاصله خود را با آنها بیشتر کنید، بهتر است ابتدا فاصله فرمان غیرتلسکوپی را هم درنظر بگیرید. آنهایی که قبلاً فضای راحت و صندوق‌عقب جادار هوندا فیت را تجربه‌ کرده‌اند، حتماً از میزان فضای حمل وسایل در یاریس ناامید خواهند شد. البته در حالتی که تمام صندلی‌ها در جای خود قرار داشته باشند، تفاوت بین فضای صندوق عقب در دو خودرو حداکثر ۲۸ لیتر است، ولی وقتی صندلی‌های عقب جمع شوند، تایر زاپاس تویوتا یاریس موجب بالا آمدن کف بارگیر شده و فضای کمتر را برای حمل وسایل بزرگتر نسبت به هوندا فیت ایجاد می‌کند.

2016 Toyota Yaris LE

2016 Toyota Yaris LE

2016 Toyota Yaris LE
در مجموع، در مورد بدفرمانی مداوم و دینامیک ضعیف رانندگی یاریس، به عنوان یک خودروی ارزان‌قیمت، نمی‌توان چندان خرده گرفت. به علاوه، این عملکرد در سطح این کلاس خودرویی، اگر در حدّ رانندگی با فورد فیستا جذاب نباشد، ولی تا حدودی نرمال نیز هست. در واقع، یاریس یک خودروی مقرون‌به‌صرفه است که می‌تواند در لیست موردتأیید بسیاری از هواداران وفادار تویوتا باشد.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۴ در هاچ‌بک.
  • قیمت مدل تست: ۱۸۲۶۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۱۶۹۳۰ دلار).
  • نوع موتور: DOHCبا ۱۶ سوپاپ و چهار سیلندر در یک ردیف، بلوک و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
  • گنجایش: ۱۴۹۷ سی‌سی.
  • قدرت: ۱۰۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۱۳۹/۶۵ نیوتن‌متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۴ سرعته اتوماتیک.

2016 Toyota Yaris LE
ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲۵۱۰ میلی‌متر.
  • طول ماشین: ۳۹۵۰ میلی‌متر.
  • عرض: ۱۶۹۴ میلی‌متر.
  • ارتفاع: ۱۵۰۹ میلی‌متر.
  • وزن کلی: ۱۰۹۶ کیلوگرم.
تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۲ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۳۷ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۴ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۷/۸ ثانیه با سرعت نهایی ۱۲۵/۵۳ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (محدودیت دراگ): ۱۷۳/۸۱ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۶/۳۸۸ متر.
  • چسبندگی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت:۸۳ g.
مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۷/۸۴ لیتر در شهر و ۶/۵۳ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۷/۸۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. بهزاد

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من دنبال یک سدان متوسط خانوادگئ هستم به ٣ گزینه تویوتا کمرئ، اپتیما و سوناتا رسیدم، دلیل شکم رو کمرئ فقط بخاطر اینه که هیبریدیش فقط تو بازار هست و مطمئن نیستم تو ایران خدمات و نگهداریش کامله یا نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. iq7

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (27 ديدگاه)

      تو لیستی که کمری هست فک کردن به بقیه گزینه ها حرام است! البته نمیدونم شما منطقه آزاد هستی یا نه ولی کلا به سیویک هم نگاهی کن اپتیما که تو این جمع شوخیه سوناتا هم خوبه ولی خب نه در حد اون دوتا

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. moein

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (856 ديدگاه)

      کمری گزینه خوبیه ولی هیبریدیش اونم تو ایران فقط برات دردسر درست می کنه
      یه نگاهی هم به سیویک و سوبارو بنداز (مخصوصا سوبارو ) شرایط خوبی هم برا فروشش گذاشتن من خودم سواری گرفتم و دوستان می گن کیفیتش بیشتر از تویوتاس

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        داش به هوندا اکورد هم یه نگاهی بنداز
        البته سوناتا جدید هم خیلی خوبه ولی به پای هوندا نمیرسه

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. Zonda R

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      بهزاد عزیز
      هر 3 خودرو مناسب هستند
      ولی خرید شما به چند پارامتر مهم بستگی داره
      1.ماشین قبلی شما چی بوده
      2.اینکه شما از خودرو چه چیزی رو میخواید؟امکانات،مصرف سوخت مناسب،بازار دست دوم خوب،کم بودن خودرو،برند…..
      هر 3 خودرو جادار هستند و تقریبا قدرتی برابر تولید میکنند البته کمری در مدل glx و 2016 هم هست در بازار که 200 تومن قیمت داره کمری که تکلیفش مشخصه اما سوناتا اونطور که باید مورد پسند ایرانی ها واقع نشده و کابین همه پسندی هم نداره
      اما بنظر بنده اگر زیبایی و امکانات در اولویت شما هستو البته بازار دست دوم اپتیما 2016 با پکیج gt line و با قیمت حدودا 160 تا 170 میتونه بهترین گزینه باشه
      اپتیما جدید کابینی به مراتب زیباتر از کمری و سوناتا داره و البته کاندیدای بهترین خودرو در این سگمنت هم هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۱ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        ممنونم از همگئ که لطف کردید وقت گذاشتید، ماشین رو واسه پدرم میخوام که اولویتش دوام و کیفیته تا آپشن و قیمتم بیشتر از ٢٠٠ میلیون نباشه، ماشین قبلیش هم یکئ از خودروهائ معمولیه داخلیه، فقط نمیدونم کمرئ هیبرید اصلاً تو کشور ما جواب میده یا نه از نظر خدمات تعمیر چون ماشینئ که مد نظره چند سالئ بئ اذیت سوارئ بده

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. Hamid...Audi

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (712 ديدگاه)

      تویوتا کمری هایبرید XLE فوق العاده س.به نسبت تویوتا های پایین رده آپشن های خوبی هم داره…
      خود ایرتویا یه تعداد محدود هایبرید کمری رو فروخته و قطعا از سرویس ها و قطعاتش پشتیبانی میکنه.
      البته میتونید به هوندا آکورد هم یه نیم نگاهی داشته باشید.درسته گرون تره ولی قطعا از کمری بهتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. محمدرضا

      ۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (211 ديدگاه)

      (با درنظر گرفتن شرایط اسفناک شرکت های وارد کننده در تامین قطعات ) خودرویی بخر که برای دریافت یک قطعه مصرفی ماشینت یک هفته تو پارکینگ نخوابه !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    با این قیمت میشه سیویک خرید که هم جادارتره هم امکانات و قدرت بیشتری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    علیرغم همه این مشکلات، به نظرم طراحی قشنگی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دنده هفت

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (29 ديدگاه)

      به نظرم اینا واسه ما ایرانیا مشکل نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. maha

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (86 ديدگاه)

      آقای باقری میشه جلوی ابن ماشینو برای ما تحلیل زیبایی شناسی بکنی؟ شمایی که به جلو پنجره لکسوس NX میگی زشت!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. moein

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    من خودم باشم 308 بر می دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امير علي

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    ادم دیونست ١٨ هزار دلار پول اینو بده خوب میره جولیتا ١٠۵ اسبی برمیداره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. یو اس اس اینترپرایز

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قیمت 18265 دلار میشه 62101000 تومن. به نظرم گرون مقداری
    با قدرت و حجم موتورش حال نکردم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. هادی ۸ سیلندر

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (458 ديدگاه)

    قبلیش از این خیلی قشنگ تره این ادمو یاد یاریس های ۳ نسل قبل میندازه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. محمد

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (512 ديدگاه)

    الان به جای پراید111-تیبا2-206-باید سوار چیزی شبیه این باشیم اونم 100درصد تولید داخل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. maha

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (86 ديدگاه)

    قشنگ معلومه رخ جلوشو تو نیم ساعت طراحی کردن. دریغ از دو خط هماهنگ.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سعید

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (21 ديدگاه)

    از صدقه سر هیوندا بقیه نون میخورن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمد

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    چرا انقد یاریسو کوبوندین؟ چرا یکی نمیگه بابا جان تویوتااااااست. تویوتاااااا

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. هومن

      ۲۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      خوب تویوتا باشه تویوتا.خدا به آدم عقل هم داده فکر کنه تویوتا اگر لندکروز و پرادو و اریون و کمری باشه بله تویوتا است ولی دلیل نمیشه هر قوطی کبریتی رو روش مارک تویوتا چسبوندن چشم بسته بپذیریم.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. احسان

      ۱۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      این ترجمه یک متن خارجی هست و از بازار امریکا وو مقایسه با فورد صحبت میکنه .
      اگر با 405 و 206 و تیبا و پراید مقایسه میشد که همه شون با هم یه چرخ یاریس هم نبودن داداش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. امین

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ،دوستان موندم بین تویوتا یاریس و تیوولی از شرکت سانگ یانگ با کرولا دست دوم کدومو بگیرم. اصلا انتخاب بهتری دارم تو این رنج قیمت ،بیشتر واسه سفر میخوام ،مرسی،.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ناشناس

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام منم دقیقا همین سوال رو دارم کاش یکی یه نظر درست بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. احمد

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    نسبت به جثه و موتورش گرونه
    چینی های خوبی تو بازار با این قیمت هست که موتور قوی تر و چهره جذابت تری دارن
    همین دنا ساخت وطن خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۱۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      داداش شرمنده چجوری تویوتا را با دنا مقایسه میکنی ؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. احسان

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    یه دونه از اینا بمن گفتن 35 تومن
    8000 کارکرده و با پلاک منطقه ازاد به نظرتون میصرفه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا