تویوتا

بررسی تویوتا یاریس SE مدل ۲۰۱۵

بهینه‌سازی‌های متوسط در یک مدل خودرو با این هدف انجام می‌شود که تا زمان ارائه تغییرات مفصل‌تر و نسل بعدی، آن را در لیست خرید مشتریان نگه دارد. این کار معمولاً با اضافه‌کردن عناصر زیبا‌شناسانه به خودرو انجام می‌شود؛ ولی گاهی نیز سرمایه‌گذاری در ارتقای المان‌هایی از خودرو که دیده‌ نمی‌شوند، ولی بسیار ملموس هستند، تأثیرگذار خواهد بود. نکته‌ای که در تویوتا یاریس ۲۰۱۵ با آن روبرو هستیم.

2015 Toyota Yaris SE
۲۰۱۵ Toyota Yaris SE
در مدل جدید، یک خودروی زیباتر و تأثیرگذارتر داریم که طراحی پرمعناتری در آن به کار گرفته شده است. چراغ‌های عقب تازه‌ای در آن به کار رفته، طراحی سپر عقب به کلی تغییر کرده و همین‌طور بهینه‌سازی‌های زیادی را در طراحی داخلی کابین می‌بینیم. ولی نقطه‌ای که یاریس در آن همیشه در معرض انتقاد بود و در زیر سایه سرآمدان ساب‌کامپکتی مانند هوندا فیت، فورد فیستا و شورولت سونیک قرار گرفته، یعنی «پیشرانه» تغییری نکرده است. تویوتا مدل ۲۰۱۵ از یاریس را باز هم با همان موتور ضعیف ۱/۵ لیتری چهار سیلندری روانه بازار کرده که از سال ۲۰۰۰ در محصولات تویوتا استفاده شده است. این موتور با همان سیستم گیربکس ۵ دنده دستی قبلی و یا همان سیستم گیربکس چهار دنده اتوماتیک همراه است؛ سیستم گیربکس اتوماتیک از یاریس ۲۰۰۷ مورد استفاده قرار گرفته است.

2015 Toyota Yaris SE
۲۰۱۵ Toyota Yaris SE
در مقایسه با سایر موتورهای ارائه شده در این کلاس، از جمله موتور ۱/۵ لیتری ۱۳۰ اسب‌بخاری با انژکتور مستقیم در هوندا فیت یا موتور توربوی ۳ سیلندر انژکتور مستقیم ۱۲۳ اسب‌بخار در فیستا، موتور پورت انژکتوری تویوتا در قبل از زمانه‌ی خود به سر می‌برد. موتور ۱/۵ لیتری ۱۰۶ اسب‌بخاری در تویوتا یاریس وقتی تحت‌فشار قرار می‌گیرد، صدای آن به هوا بلند می‌شود؛ چیزی که در بیشتر مواقع اتفاق خواهد افتاد.

2015 Toyota Yaris SE
۲۰۱۵ Toyota Yaris SE
ولی مهمترین عقب‌گرد زمانی در سیستم گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک است. این سیستم نه‌ تنها در افزایش سرعت از سیستم‌ها اتوماتیک کنونی و از جمله CVT عقب است، بلکه حتی قابلیت شیفت‌دستی نیز ندارد.

2015 Toyota Yaris SE Interior
۲۰۱۵ Toyota Yaris SE Interior
در هنگام استفاده از سیستم گیربکس دستی، این خودرو کاملاً حس استفاده از شیفت دنده‌ها و کنترل کامل راننده بر سرعت خودرو را منتقل می‌کند. برای بررسی این خودرو از دو مدل مشابه یاریس SE با گیربکس‌های اتوماتیک و دستی استفاده شده است.

2015 Toyota Yaris SE
۲۰۱۵ Toyota Yaris SE
در همین حال، رکوردهای ثبت شده برای یاریس‌ها، گویای موارد بسیاری است. یاریس با گیربکس دستی در تست ۰ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت ‍۱/۳ ثانیه از همتای اتوماتیک خود جلوتر است و همین‌طور در تست یک‌چهارم مایل ۰/۹ ثانیه از آن پیش است. این در حالی است که هم‌اکنون برخی سیستم‌های گیربکس اتوماتیک در دنیای خودرو وجود دارند که می‌توانند به‌راحتی در شتاب عملکرد بهتری نسبت به گیربکس‌های دستی داشته باشند. ولی، در هر حال این گیربکس اتوماتیک، آخرین نسل آنها نیست. در واقع دوباره در اینجا همان شکایت‌هایی را داریم که ۵ سال پیش آنها را داشته‌ایم.

2015 Toyota Yaris SE
۲۰۱۵ Toyota Yaris SE
در همین حال، بالاخره یک روزنه ‌امید برای گیربکس اتوماتیک یاریس پیدا شد. در حالی که بیشتر اطلاعات تست‌ها نشان‌دهنده برتری گیربکس دستی نسبت به اتوماتیک بود، ولی گیربکس دستی در شتاب‌گیری در حالت تخت‌گاز از ۴۸ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت و همین‌طور از ۸۰ تا ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت از همتای اتوماتیک خود ضعیف‌تر بود. البته این موضوع به نحوه انجام چنین تستی برمی‌گردد. در این تست، در حالت تخت‌گاز، وقتی راننده پدال گاز را فشار می‌دهد، سیستم اتوماتیک به سراغ دنده بعدی می‌رود. این در حالی است که گیربکس دستی در دنده پنجم قفل شده است و موتور سنگین حرکت می‌کند.

2015 Toyota Yaris SE
۲۰۱۵ Toyota Yaris SE
عملکرد سیستم گیربکس ۵ دنده یاریس نسبتاً مناسب است؛ ولی در همین حال، از لحاظ کیفیت و هیجان رانندگی، با گیربکس ۶ دنده دستی در هوندا فیت قابل‌مقایسه نیست.

2015 Toyota Yaris SE
۲۰۱۵ Toyota Yaris SE
البته آمار سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برای مصرف سوخت یاریس در شرایطی متعادل برای این کلاس قرار دارد و دارای مزیت زیادی نسبت به سیستم‌های گیربکس دیگر نیست. در همین حال، در تستی که انجام، برای هر دو مدل مصرف سوختی‌ برابر ۸/۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مشاهده شد.

2015 Toyota Yaris SE
۲۰۱۵ Toyota Yaris SE
ارتقای عمده در سیستم پیشرانه یک مدل، هزینه زیادی به خودروساز اعمال می‌کند؛ بنابراین چنین تغییری در یک بهینه‌سازی متوسط کمتر انجام می‌شود. به عنوان مثال، مدل کرولا برای جایگزینی سیستم گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته‌اش با CVT، تا زمان ارائه مدل جدید صبر کرد. سیستم CVT در تمام مدل‌های کرولا به جز مدل پایه عرضه شد. با این حال، تویوتا در ارتقای یاریس به سراغ مواردی فراتر از عناصر ظاهری نیز رفته است. به عنوان نمونه، با تغییرات اندکی در طراحی شاسی، به سختی آن افزوده شده است. این صلبیت بیشتر و به دنبال آن، بهینه‌سازی در سیستم تعلیق، باعث شده تا یاریس نسبت به قبل سریعتر و چابک‌تر باشد.

2015 Toyota Yaris SE Interior
۲۰۱۵ Toyota Yaris SE Interior
در تست لغزش در پیچ، نیروی ۰.۸g را از یاریس شاهد هستیم که برای این کلاس خودرو مناسب است. همچنین سیستم ترمز نیز عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. مدل‌های SE مجهز به چرخ‌های ۱۶ اینچی و تایرهای ۱۹۵/۵۰ هستند که بهترین نوعی هستند که این تویوتا در محصولاتش ارائه می‌دهد. اگر چسبندگی بیشتری در یاریس می‌خواهید باید به سراغ موارد تیونینگ و افتر مارکت بروید.

2015 Toyota Yaris SE Interior
۲۰۱۵ Toyota Yaris SE Interior
در مجموع، این یاریس دارای مواد بهتری در داخل کابین است. تجهیزاتی مانند صفحه‌نمایش لمسی رنگی ۶/۱ اینچی و سیستم راهبری به آن اضافه شده‌اند و طراحی و ساخت آن به خوبی در یک کارخانه جدید مونتاژ در فرانسه پرداخته شده است. در همین حال، به امکانات راحتی راننده نیز اضافه شده است.
یاریس جدید، از بیرون و داخل حالتی مدرن به خود گرفته است و هیجان رانندگی با آن افزایش یافته است. البته به سطح رقابت در زمینه رضایت از رانندگی در مقایسه با فیت و فیستا نرسیده است. این در حالی است که با ورود مزدا ۲ جدید نیز جایگاهش در کلاس خودرویی تهدید می‌شود. ولی تا این زمان، تغییرات جدید تویوتا یاریس، باعث شده تا حداقل ظاهر یک رقیب جدی در این کلاس برای آن ایجاد شود.
مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۴ در هاچ‌بک.
  • قیمت مدل تست: ۱۸۷۲۴ دلار (قیمت مدل پایه: ۱۷۶۴۵ دلار) برای گیربکس دستی، ۱۹۵۲۴ دلار (قیمت مدل پایه: ۱۸۴۴۵ دلار) برای گیربکس اتوماتیک.
  • نوع موتور: DOHC ۱۶ سوپاپ با چهار سیلندر در یک ردیف، بدنه و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
  • گنجایش: ۱۴۹۷ سی‌سی.
  • قدرت: ۱۰۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۱۳۹/۶۵ نیوتن‌متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۵ دنده دستی، ۴ سرعته اتوماتیک.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۵۱ متر.
  • طول ماشین: ۳/۹۵ متر.
  • عرض: ۱/۶۹۴ متر.
  • ارتفاع: ۱/۵۰۹ متر.
  • وزن کلی: ۱۱۰۰ کیلوگرم برای مدل گیربکس دستی و ۱۱۱۵ کیلوگرم برای مدل گیربکس اتوماتیک.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت؛ گیربکس دستی: ۸/۹ ثانیه، گیربکس اتوماتیک: ۱۰/۲ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت؛ گیربکس دستی: ۳۲/۴ ثانیه، گیربکس اتوماتیک: ۴۳/۸ ثانیه
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت؛ گیربکس دستی: ۹/۹ ثانیه، گیربکس اتوماتیک: ۱۰/۶ ثانیه
  • تخت‌گاز از ۴۸/۲۸ تا ۸۰/۴۷ کیلومتر بر ساعت؛ ؛ گیربکس دستی: ۱۳/۹ ثانیه، گیربکس اتوماتیک: ۵/۵ ثانیه
  • تخت‌گاز از ۸۰/۴۷ تا ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت؛ ؛ گیربکس دستی: ۱۵/۲ ثانیه، گیربکس اتوماتیک: ۷/۵ ثانیه
  • عبور از یک‌چهارم مایل؛ گیربکس دستی: ۱۷ ثانیه با سرعت نهایی ۱۳۰/۵۷ کیلومتر بر ساعت، گیربکس دستی: ۱۷/۹ ثانیه با سرعت نهایی ۱۲۵/۵۳ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی؛ با محدودیت قانونی: ۱۸۳/۴۶ کیلومتر بر ساعت، با محدودیت دراگ: ۱۷۳/۸۱ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت؛ گیربکس دستی: ۵۳/۰۳۵ متر، گیربکس اتوماتیک: ۵۵/۷۸ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا؛ گیربکس دستی: ۷/۸۴ لیتر در شهر و ۶/۳۶ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر، گیربکس اتوماتیک: ۷/۸۴ لیتر در شهر و ۶/۵۳ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۰/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. سام سامی

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    تویوتاست دیگه…هیچ وقت ایراد اساسی نمیشه ازش گرفت…بنظرم تمام مواردی که یه ماشین جمع و جور شهری باید داشته باشه را داره…اما بنظرم واقعا برای خارج از ایران مناسب هست… هرجوری فکر میکنم قیمت 110.000.000 تومان واسه مدل 2015 تو ایران زیادی زیاد هست!!!!
    یادمه سال 90 که 207 خریدم به قیمت 19 تومان (اتوماتیک) مزدا 2 بود 23.800 تحویل دو ماهه!!!
    الان یاریس رقیب مزدا 2 هست حالا چجوری تو سه سال 4 برابر شده قیمتش!!!!! یعنی مزدا 2 اتاق جدید هم باید بالای 100 تومان بیاد!!!خدا عاقبتمون رو بخیر کنه…
    اینجا اونجایی که میگن هرچی کمتر بدونی بهتره!!!!!
    در آخر بنظرم یاریس جدید خوبه اما نه اندازه 110 تومان…
    درود بر عاشقان خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. LEXUS

      ۲۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (182 ديدگاه)

      ماشین خوشگلی جون میده برای اسپرت کردن!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohsen

        ۲۰ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (23 ديدگاه)

        من دیشب یکیشو دیدم چراغاش با این فرق میکرد!!! خیلی بهتر بود!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. فرامرز

      ۲۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      درسته این و مزدا ۲ تو یه کلاس هستن اما مزدا ۲ از نظر طراحی و اسپرت بودن و تقریباْ همه چی یه سر و گردن از این بالاتره. مصرف سوخت این تو تست نزدیک ۱۱ لیتره!!! به نظرم قیمت منطقی برای این تو بازار ناعادانه ی ایران ۷۰ تا ۹۰ تومن باشه. اما من خودم هیچ برتری فاحشی تو این نسبت به ۲۰۷ نمیبینم که بخوام دوبرابرش پول بدم. تازه با ۹۰ تومن هم میشه لنسر گرفت که یه کلاس بالاتره ولی ارزون بودن لنسر بیشتر بخاطر افت اعتبار جهانی برند میتسوبیشی هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرامرز

        ۲۱ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        البته منظورم مزدا ۲ جدید و ۲۰۱۵ نه اون مدلی که تو ایران مونتاژ میشد!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. رضا.2272

      ۲۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (186 ديدگاه)

      چی میشد میتونستیم مثه همه ی دنیا ماشین رو با قیمت واقعیش بخریم
      حتی تو مناطق آزاد هم قیمتا خیلی با ارزش واقعی فاصله دارن
      به امید اون روز

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. خاوری

      ۲۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      از کرامات برادران یکیش اینه که یک شبه همه چیز سه برابر شد…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. سپهر

      ۲۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (69 ديدگاه)

      مالی نیست تنها خوبیش تویاتو بودنشه بعدم آدم مگه دیوونس که صدوخورده ای بده پول این خوب میتونه از برند هیوندا ماشینایی مثل سراتو یا النترا رو بخره شاید یه کم گرون تر باشه ولی در عوض یه مدلی داره بازم میگم تنها خوبیش اینه که تویاتوست و آدم خیالش از بابت کیفیت راحته البته شاید واسه خانما انتخاب بدی نباشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. AliZeus

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (420 ديدگاه)

    اینم وارد مملکت گل و بلبل ما بشه زیر 100 تومن نیست…
    یا قیمت مناسب میومد(60 میلیون) جانشین هلویی بود واسه 206 خودمون…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. "Amir"

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (728 ديدگاه)

    هیچ وقت از این ماشین خوشم نیومد
    هیچ وقت،،،،درضمن جناب انیس حسینی بررسی خوب و کاملی بود،،ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. صادق

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    هوندا از خیلی لحاظ ها ماشین خوبی و از لحاظ ظاهری زیاد جالب نیس

    یاریس هم ماشین خوبیه ولی انصافا قیمتش بالاس، با این قیمت اگه بهتر بود، گزینه ی خوبی میشد

    توی این کلاس مزدا 2 به نظرم خیلی عالیه، هم قیمتش مناسبه و هم ظاهر خیلی خوبی داره و همینطور از لحاظ موتوری درسته در حد همین یاریسه ولی چون قیمت مناسب تری داری میتونه گزینه ی معقولانه تری هم بشه.

    ارادت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. 4MATIC

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    تویوتا بیشترتمرکزش روی دوام کیفیت ایمنی و… هست وکمتر به ظاهر وامکانات توجه می کنه ولی جدیدا مثل این که روی ظاهر وامکانات رفاهی تمرکز بیشتری کرده مثلا کمری 2014روباکمری2015 مقایسه کنید ازلحاظ اپشن ورخ زمین تا اسمونه
    فکر کنم اگه کمری2015بیاد توبازار سوناتا واپتیما حتی هوندااکورد هم جا می ذاره توفروش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. 4MATIC

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    نظر سنجی
    کیا پیکانتو=دیسلایک شدید
    هیوندای I20=لایک
    تویوتا یاریس=لایک کوبنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AliZeus

      ۲۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (420 ديدگاه)

      خوب شما رییس سازمان سنجش نشدی..وگرنه بجای چهار گزینه ده بیستا گزینه میدای! :D عامو جان دو گزینه ای بده یه نتیجه ای بگیریم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. میلاد

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    مصرف سوختش با 207 فرقی نداره.
    قیمتش دو برابره!
    207 اتومات انتخاب منطقی تری هست.
    خدا نکنه یه ماشین تو ایران به عنوان کم مصرف جا بیفته.اون وقته که تو فروش پول 1 قرن سوختشو یه جاازت می گیرن :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. just 323

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    فک کنم همین لکنده پراید برا جاده هامون بسته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. 4MATIC

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    اقا صادق مزدا2خوبه ولی اونم 73ملیون نمی ارزه به نظرم I20 ازمزدا2 بهتره هم اپشن هاش وهم خدماتش وهم ظاهر وبازار دست دومش تازه جادارتره
    درضمن مزدا2دیگه تولید نمی شه وقطعاتش گرون وکمیابه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. صادق

      ۲۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      داش 4matic راستش من کلا i20 رو یادم نبود، الان که گفتی یادم اومد

      قبول دارم، انصافا خیلی هم زیباس (مدل 2015)
      از لحاظ فنی هم از یاریس و مزدا قوی تر هستش و همینطور قیمت بهتری داره، قیمت فولش اگه اشتب نکنم حدود 15-16 هزار دلاره، که خیلی خوبه

      در مورد خرید مزدا 2 هم که گفتم معقولانه تر هستش، راستش در خارج از کشور منظورم بود، آخه من اصلا از قیمت ایرانش اطلاع نداشتم

      در کل شما که i20 رو یادم انداختی، الان قبول دارم که گزینه خیلی مناسبی هستش.
      ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Behnam

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (133 ديدگاه)

    بازم گیربکس 4 دنده اتوماتیک ؟؟!!!!! اونم تو سال 2015 میلادی .

    قدرت موتور و مصرف سوختشم که دیگه حرفی برا گفتن نمیزاره …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. h112

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    واقعا که چقدر خوشکل و تو دل برو شده…..ولی با این حال هوندا فیت از نظر من بهتره…..همین…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. E 36

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    نمیدونم چرا تویوتا تو بعضی موارد تنبلی میکنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. فرکانس

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    جالب نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. mory

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (418 ديدگاه)

    چه وضع مصرف سوخته؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سجاد131

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    اشتباه میکنم یا اشتباه میبینم! این مصرف سوخت برای یه یه هاچ بک 1/5 لیتری اونم از تویوتا اونم تو سال 2014 زیاد نیست!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. amir323

    ۲۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان کسی میدونه چرا ماشین های تویوتا در ایران با قیمتی بالاتر از کره ای ها عرضه میشه؟ در حالی که تو دبی و بازارهای جهانی تقریبا تو یه رنج اند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. parseh net30

    ۲۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    نمای پشتش جالب نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمد

    ۲۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (512 ديدگاه)

    تویوتاس دیگه بازم محشششره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. 4MATIC

    ۲۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    4دنده اتوماتیک درحال حضر شوخیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    داخلش یه ذره اسپرتتر بود حرف نداشت دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مصطفی - برازجان

    ۲۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام
    کاش سایپا یا خودروسازای دیگه به جای مونتاژ آشغال های چینی یا این ماشین های بی کیفیتشون، تویوتا مونتاژ می کردند!چه اشکالی داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. بهزاد

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان، ببخشید با این لحن حرف میزتم، تویوتا با این قیمت مفته، میدونید چرا میگم مفته؟ پیش ماشینای آشغال و لگن ایران خودرو که 42 میلیون پولشه یا ماشینای آشغال چینی مثل جک که هر قسمتشو از یه کمپانی قرض گرفته و 63 تومن پولشه مفته 100 میلیون برای تویوتا یاریس. یا علی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا