تویوتا

تغییر نام مدل‌های کامپکت سایون به برند تویوتا

همانند تویوتا ۸۶ مدل ۲۰۱۷، دو مدل دیگر قبلی سایون نیز تغییر نام پیدا کرده‌اند. از پاییز امسال، سایون iM با نام تویوتا کرولا iM شناخته می‌شود و این در حالی است که سایون iA نیز با نام جدید تویوتا یاریس iA روانه بازار می‌شود.

Scion iA and iM
Scion iA and iM
پس از توقف تولید محصولات با برند سایون، برخی از مدل‌های این برند، از جمله iA، iM و FR-S همچنان به فروش خود ادامه خواهند داد؛ البته تحت برند «تویوتا». در همین حال، مدل سایون tC کوپه پس از اتمام ۱۲۰۰ دستگاه نسخه ویژه آن، به پایان عمر خود خواهد رسید.

Scion tC 2015
Scion tC 2015
تویوتا کرولا iM بر اساس مدل اروپایی تویوتا اوریس ساخته می‌شود و نامگذاری جدید به ابعاد و قیمت‌گذاری کرولا سدان اشاره دارد. همچنین می‌تواند اشاره‌ای به مدل هاچ‌بک تویوتا کرولا ماتریکس باشد که در اوایل سال‌های ۲۰۰۰ به فروش می‌رسید.

2016 Scion iM
۲۰۱۶ Scion iM
2016 Scion iM
۲۰۱۶ Scion iM
تویوتا یاریس iA بر اساس مزدا۲ سدان تولید می‌شود. مزدا در حال حاضر برنامه‌ای برای فروش مدل مزدا۲ در بازار ایالات متحده ندارد و از آنجایی که تویوتا مدل یاریس سدان را در این بازار ارائه نمی‌کند و فقط مدل هاچ‌بک را به مشتریان پیشنهاد می‌دهد، بنابراین عرضه iA به عنوان برادر یاریس سدان، کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. امّا هنوز مشخص نیست که تویوتا تا چه موقع به فروش خودروی مبتنی بر مزدا و عدم معرفی یک «یاریس» جدید ادامه خواهد داد.

2016 Scion iA
۲۰۱۶ Scion iA
2016 Scion iA
۲۰۱۶ Scion iA
2016 Scion iA Interior
۲۰۱۶ Scion iA Interior
تویوتا کرولا iM مدل ۲۰۱۷ و تویوتا یاریس iA مدل ۲۰۱۷ در پاییز امسال به بازار خودرو ارائه می‌گردند. البته هنوز قیمت نهایی آنها اعلام نشده، ولی انتظار می‌رود که این مدل‌ها در سطح قیمتی خودروهای کنونی، یعنی ۱۹۹۹۵ دلار برای مدل ۲۰۱۶ از iM و ۱۷۵۹۵ دلار برای مدل ۲۰۱۶ از iA قیمت‌گذاری شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. « شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (137 ديدگاه)

    پدال جدیدا اطلاع رسانیت کند شده.
    من همه خبرای اخیر رو از سایت زومیت که سایت خودرویی نیست میخونم!
    اونا خیلی سریعتر کار میکنن:|

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Pooya_SK

      ۵ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (398 ديدگاه)

      دقیقا خیلی کندید و بهتره که چندتا نویسنده فعال انتخاب کنید. و اگه میشه تم سایت رو هم عوض کنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بهنام طیبی

      ۶ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      شاهین جان اخه ایام عید نویسندگان عزیز سایت پدال هم بلاخره کار شخصی هم دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احسان آرسنالی

    ۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1895 ديدگاه)

    من دقیقا نفهمیدم تویوتا چرا سایون رو منحل کرد. سایون 2015 افزایش فروش خیلی خوبی داشت. تا جایی که من میدونم اولین باره یه برند ژاپنی یه برند دیگه اش رو منحل میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. luis

      ۵ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (612 ديدگاه)

      دوست عزیز دلایل زیادی داره که فقط خود مدیران تویوتا میدونن ولی دلیلی که من در خارج کشور از نزدیک دارم مشاهده میکنم این بود که تویوتا در دره خودروهای کلاس a و کوچک علنا عرصه را به شورلت و کیا هیوندا واگذار کرده برند های امریکا که نام خوبی دارن و با کیفیت هم هستن ولی مشتری ترجیح میده که با پولش کیا بخره جا سایون چون هم نام برند کیا و هیوندا دهن پر کن تر سایون جوانه هم طراحی های قشنگ تری داره.
      علنا تویوتا با این حرکت تاثیر نام و اوازه برندشو بر روی خودروها مشاهده میکنه و فروش محصولاتشو بالاتر میبره هرچی نباشه تویوتا ارزش مند ترین برند خودرویی جهانه و لوکس ساز های به نام و قدیمی جهان دقیقا رتبه دو و سه رو دارن و این ارج و اعتبار تویوتا نزد مردم جهانو ثابت میکنه ولی خب بعضی متعصبین قبول ندارن و میگن اوله چون ارزونه و پر فروش ولی دیگه نمیگن پس چطور دوم و سوم لوکس سازن و کم فروش؟؟؟؟؟ پس چطور فولکس پر فروش دوم بعد تویوتا رتبش ده پس چرا جنرال رتبه سوم فروش رتبش دوم در ارزش برند نیست و……متعصبن و قبول حقیقت براشون ناممکنه اگرچه ارزش برند به فروش به سود و خیلی پارامترها بستگی داره ولی قسمت مهمی از ارزش گذاری برند نظر مصرف کننده ها و اطمینان مصرف کننده به اون برنده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر روز یه کار جدید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهنام طیبی

    ۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    فدایی داری برند تویوتا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. mr

    ۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    هم بنز خوبه هم تویوتا اما بنز خیلی خوبه پولشم خیلی بیشتره پس تویوتا در نتیجه عالی تره در کشورما .من خودم هر دوشون دوست دارم اما پول زیادم پا ماشین نمیدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا