تویوتا

تویوتا بزرگترین خودروساز سال 2013

کسب مقام بزرگترین خودروساز دنیا در سال ۲۰۱۳ توسط تویوتا با فروش ۹.۹۸ میلیون دستگاه خودرو با شکست دادن جنرال موتورز که ۹.۷۱ میلیون دستگاه خودرو تولید کرده و با فاصله ای اندک بدست آمد.

2014 Toyota Corolla
۲۰۱۴ Toyota Corolla
شرکت تویوتا در سال ۲۰۱۳ موفق شد تا با فروش ۹.۹۸ میلیون دستگاه خودرو، مقام بزرگ‌ترین خودرو ساز دنیا را برای خود حفظ کند.
در سال ۲۰۱۲ آن‌ها توانسته بودند با فروش ۹.۷۵ میلیون دستگاه خودرو این مقام را به‌دست بیاورند، در حالی که امسال موفق شدند با افزایشی ۲ درصدی ۹.۹۸ میلیون دستگاه خودرو به فروش برسانند. میزان فروش سالانه‌ی جنرال موتورز به میزان ۴ درصد افزایش یافت و به ۹.۷۱ دستگاه رسید، ولی برای به‌دست آوردن رتبه نخست کافی نبود. شرکت فولکس واگن نیز با فروش ۹.۷ میلیون خودرو در رتبه‌ی سوم بزرگترین خودرو ساز دنیا قرار گرفت. آمارهای با جزئیات دقیق‌تر در ۱۳ مارچ ارائه خواهند شد.

Ttoyota Scion FR-S
Ttoyota Scion FR-S
تویوتا در ابتدا تخمین زده بود که آن‌ها بیش از ۱۰ میلیون خودرو در سال ۲۰۱۳ به فروش خواهند رساند، و در نتیجه اولین خودرو سازی خواهند بود که به این رکورد دست پیدا می‌کند. برای تقویم سال ۲۰۱۴، تویوتا تخمین می زند که آن‌ها قادر خواهند بود تا ۱۰.۳۲ میلیون خودرو را به فروش برسانند.

Toyota RAV4
Toyota RAV4
باید به این نکته‌ مهم اشاره کنیم که تمام آمارهای تویوتا شامل فروش مدل‌های لکسس و سایون، و همچنین کامیون‌های دایهاتسو و هینو نیز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹۰ دیدگاه‌ها

  1. جهانگير

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (147 ديدگاه)

    باز هم تویوتا….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا 2272

      ۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (186 ديدگاه)

      چقدر خوب شده این کرولای جدید، حق ملت نیست جای سمند اینو سوار شن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. طوفان

        ۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (149 ديدگاه)

        کرولا کپی ام جی 6 هست .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیر

          ۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (7 ديدگاه)

          بلا نسبت داره یه ابر شرکت را با mg داری مقایسه میکنی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. یاسر

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (397 ديدگاه)

          آره والله

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. فرید

      ۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (787 ديدگاه)

      نمیدونم چرا ایا آلمانی های با تعصب مانند امثالی از دوستان که خودشون میدونن کیارو میگم و چشماشون رو بستن و نمیخوان این موفقیت بزرگ رو قبول کنن…هی میان انگ میزنن…بابا اگه بنز و ب ام دبلیو میتونستن که میشدن که…پس تویوتا و لکسوس و… یه چیزی دارن که بنز و امثال آنها ندارن…قبول کنین تویوتا موفق تر از آلمانیاست…
      تکنولوژیی که لکسوس اولین سال ورود به عرصه جهانی اون رو ارایه کرد الان بنز به نام مجیک بادی…داره ارایه میکنه…اگه لینکاشم میزارم بهتون اثبات میکنم.
      این سیستم فنر جادویی لکسوس…
      http://www.youtube.com/watch?v=q8sVDenpPOE
      اینم مجیک بادی بنز بعد از ۲۴ سال زحمت کشیدن به یه دوربین بهش اضافه کردن و دادن به بازار…
      http://www.youtube.com/watch?v=jiH8AgLRkXM
      اینم یه کلیپی تبلیغاتی از اولین مدل لکسوس ال اس سال ۱۹۸۹ که دنیارو تکون داد…
      http://www.youtube.com/watch?v=NPP-KrLR_I4
      قضاوت با خودتون…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali

        ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (27 ديدگاه)

        in linkash k hame filteran agha farid?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    این موفقیت رو به طرفداران تویوتا تبریک میگم.

    البته میزان فروش هر سه شرکت، خیلی نزدیک به هم هست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. کرمانشاه

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (109 ديدگاه)

    البته یادمون باشه GM و فولکس واگن شرکتهای زیادی رو در زیر مجموعه دارن! و این ارزش کار تویوتا که شرکتهای کمتری رو داره نشون میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PEUGEOT

      ۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (999 ديدگاه)

      دقیقا میخواستم همینو بگم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. زیگما

      ۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      هیچ ربطی نداره! درست مثل فورد که به جای خرید یک برند اروپایی، دفتر طراحی و تولید اروپایی هارو میخره!تویوتا هم مثل فورده.ولی جی ام به جای این کار میاد یک برند اروپایی به نام اپل میخره و دیگر برند هاش رو در اروپا بدون فعالیت میذاره!در واقع میشه گفت ارزش اون کمپانی که برند میخره بالاتره!چون خرج بیشتری میبره!فولکس واگن و جی ام همین طور هستند.سئات و اشکودا …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sahand

        ۷ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (136 ديدگاه)

        این که ارزش کدوم بالا تره,حرف مسخره اییه,اصلا یعنی چی این حرف!
        ولی این که کدوم موفق تره رو واقعا نمیشه گفت,چون هر دو سیاست تویوتا(یک برندی)و,فولوکس-جی ام(چند برندی),جواب داده.
        ولی یادمون نره فولوکس-جی ام,کمپانی های اسمو رسم دار خریدن,ولی تویوتا یه برندو(لکسس)از صفر ساخته و اونو تبدیل به غولی کرده,به معنای واقعیه کلمه بزرگترین نامهارو اونم تنها ظرف 10-12 سال(از سال2-2000)به چالش کشیده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۷ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود.

        من هم با زیگما موافقم .

        اصلا ربطی نداره.

        درسته که فولکس واگن برند هایی نظیر : سئات و ائودی و اشکودا

        و بوگاتی و پورشه و بنتلی و لامبورگینی و … را در زیر مجموعه

        میشود ، ولی ایا لامبورگینی و بنتلی و بوگاتی ، با فروش کم خود

        چقدر میتواند در میزان فروش فولکس تاثیر داشته باشد؟؟؟

        در ضمن شرکت فولکس واگن با تولید محصولاتی همچون فولکس واگن

        فیتون و بوگاتی همچنان ضرر میدهد!!!!

        ایا جنرال موتورز محصولی ضررده دارد؟؟؟؟ یا بهتر بگویم

        امریکایی ها به میزان فولکس ضرر میدهند و همچنان استوار

        باشند؟؟؟

        ایا تویوتا یا بهتر بگویم ژاپنی ها محصولات ضرر ده دارند؟؟؟

        شرکت فولکس واگن در تولید هر یک از بوگاتی ها 4.617.500 یورو

        معادل 6.231.316 دلار ضرر میدهد!!!!!!!!!!!!!

        در تولید فولکس واگن فیتون که برای رقابت با بنز اس کلاس و ب

        ام و سریه 7 و ائودی آ8 تولید وروانه بازار شد ، تا اخر سال

        2012 روی هر کدام 37.910 دلار ضرر میکرد.

        اینها در حالی بود که امسال فولکس واگن از سرمایه گذاری 114

        میلیارد دلاری خود در زمینه خودرو از سال 2014 تا سال 2018

        اعلام نمود. خواب این رقمو نه تویوتا و نه هیچ شرکت دیگری که

        در حال سود دهی باشد را نمیبیند !!!!

        یا همین شرکت دایملر که هنوز روی یک از خودروی اسمارت ، 6032

        دلار ضرر میکند.

        ((( فولکس واگن در یک جهش باورنکردنی در 2 سال گذشته که شرایط

        سردی بر بازار دنیا حاکم بود ، تونست در سال 2012 دقیقا 8

        میلیون و 576 هزار دستگاه خودرو تولید کند و تویوتارا با 8

        میلیون و 381 هزار خودرو پشت سر بگذارد.نکته ی هیجان انگیزتر

        این بود که وینترکورن بارها اذعان کرده که هدفش چیزی فراتر از

        بالابردن تیراژ و قرارگرفتن در سکوی شماره یک دنیاست!!!!

        او میگوید که تا سال 2018 ما فولکس واگن را به سوداورترین و

        مناسبترین و پایدارترین خودروساز دنیا تبدیل خواهیم کرد.در

        حقیقت این شرکت به دنبال فروش سالیانه 10 میلیون خودرو و

        رسیدن به 8 درصد سود بیشتر نسبت به سود تعریف شده ی خود

        است.این یعنی رکورد شکنی پشت رکوردشکنی.درسته که فولکس واگن

        در دهه ی 80 میلادی فروش خوبی در امریکا نداشت ولی الان این

        برند به غیر از پورشه و بنتلی و لامبورگینی و …. سالیانه

        بیش از 800 هزار خودرو فولکس و بیش از 200 هزار خودروی ائودی

        در امریکا میفروشد.این شرکت در طول 2 سال گذشته بیش از 80

        میلیارد دلار در این کشور سرمایه گذاری کرده و 7 کارخانه ی

        تولید خودرو احداث کرده است.همچنین به دنبال طراحی و ساخت

        یک کراس اوور با قیمت پایه 9 هزار دلار است تا بتواند هر

        خانواده ی چینی را مالک یک فولکس واگن کند.از طرفی ، برخی

        کارشناسان صنعت خودرو معتقدند با رشد خیره کننده و فروش نجوم

        گروه فولکس واگن که هرسال هم افزایش می یابد ، اگرچه جنرال

        موتورز و تویوتا 8 میلیارد دلار را هزینه ی تحقیقات و گسترش

        محصولات خود میکنند ، اما هیچ کدام در طولانی مدت یارای ایستادن

        در مقابلش را نداشته و بازار را واگذار میکنند.دقیقا مساله ای

        که در سال 2012 رخ داد.

        شرکت فولکس بیش از 280 مدل خودرو تولید میکند.این شرکت سیستمی

        دارد که اجازه میدهد از اشکودای ساده تا بنتلی لوکس را با

        ساده ترین ادوات بسازند!!!در حقیقت این سیستم انها شامل 4

        ابزار نمیشود.یکی برای خودروهای اسپورت.یکی برای خودروهای

        میان سایز و دیگری برای خودروهای بزرگ اندازه و اس یو وی .

        این کار پروسه تولید انهارا خیلی راحت و کم هزینه و سود

        سرریز شده را بیشتر میکند.

        به هرحال رقبا میگویند ، احتمال اینکه این برند با این سرعت ،

        روزی به عاقبت جنرال موتورز دچارشود زیاد است.اما این مساله

        این بوده که نه ((( وینتر کورن ))) مثل مدیران جنرال موتورز

        است و نه صنعت خودروسازی مهد اتومبیل های دنیا ، یعنی المان ،

        با صنعت خودروسازی امریکا قابل قیاس است!!!و همه ی اینها سبب

        شده تا تیم رویایی المانی بتواند یک کهکشان راه شیری پر ستاره

        و امپراطوری نمونه و سرامد در صنعت بسازد)))

        در ضمن کار فولکس واگن و جنرال موتورز خیلی سخت تر از

        تویوتاست!!!

        چون ابرو و اعتبار چند شرکت و برند دستشون هست.

        ((( ایران و المان )))

        ((( آلمان : مهد خودروسازی در دنیا )))

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. یارو . فقط المان . فقط فولوکس

          ۷ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (290 ديدگاه)

          فکر کنم دیر رسیدم . اما هرچی لازم بود میلادجان گفت . اینم اضافه کنم فولوکس طرح های بلد مدتی مخفی و علنی زیادی داره که به صدر برسه خودش داره روی یک پلت فرم جدید کار می کنه و همچنین تسمه تایم داعم که نیاز به عوض کردن و حتی چک کردن نداره . برند های زیر مجموعه اش هم که دارن مدل های جدید معرفی می کنند مثلا پورشه ماکان . اودی هم که 11تا مدل جدید معرفی کرد و……

          (پرچم بالاست)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. amin

          ۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (77 ديدگاه)

          به صحت گفته هات کاری ندارم یه لایک بهت دادم فقط بخاطر اینکه اینهمه اطلاعات از شرکت فولکس واگن داشتیو فرصت ابرازشونو نداشتی نکنه فامیل وینتر کورنی!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. یاسر

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (397 ديدگاه)

          داداش مطالبت به کنار , چه حالی داشتی اینهمه نوشتی, ایول

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Blindman

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          آقا میلاد یادت باشه تویوتا در ساخت هر مدل لکسوس LFA چند هزار دلاری ضرر میکنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. Ehsan

      ۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      ولی این هیچی از ارزش های بی ام دبلیو ، بنز و … کم نمیکنه :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یارو . فقط المان . فقط فولوکس

        ۷ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (290 ديدگاه)

        با شما موافقم نا گفته نماند این براساس تعداد خودرو ی ساخته شده است در حالی که خودرو های مرسدس یا بی ام وه خیلی گرونن درسته که باز هم در امد تویوتا خیلی بیشتره ولی فکر می کنم (مطمعن نیستم ) دایملر مالک مرسدس چهارم باشه . فورد و bmwهم به ترتیب پنجم و ششم

        (پرچم بالاست)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. یاسر

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (397 ديدگاه)

        میزان فروش که صرفا دلیل برتر بودن نیست ضمن اینکه تویوتا, بنز و… هرکدوم جایگاه جهانی و نیزهواداران خاص خودشونو دارن. خیلی قیاس کردنشون منطقی نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. سامان

      ۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (147 ديدگاه)

      دوستمون راست میگه
      تویوتا = TOYOTA, LEXUS, Scion, Daihatsu
      فولکس واگن = Volkswagen, Audi, Bentley, Bugatti, Scania, Skoda, Seat, Lamborghini
      جنرال موتورز = Chevrolet, Buick, GMC, Vauxhall, Cadillac, Saab, Daewoo, Opel, Pontiac, Hummer

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. توفیقی

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    اصلا حال نمیکنم با این برند یکم از آوالون خوشم میاد و بس.
    خاک تو سرما ماشین رو میسازن و میفروشن اونوقت با به همدیگه تبریک میگیم.یکی نیست بگه آخه شما ته پیازین یا سرپیاز به شما چه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كربنادو.فقط آلمان.فقط منصوري

      ۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      توفیقی جان خیلی دوستت دارم ولی کمی شیشه خورده داری که بأید درست شه!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. طوفان

      ۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (149 ديدگاه)

      مگه نمیدونی اینا همه بچه های رئیس کارخونه های ماشین سازی هستند !

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. یاسر

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (397 ديدگاه)

      مثل این میمونه که هوادار بارسا یا رئال یا … باشی بعد بگی اونا پولومیگیرن ما چرا حرص بخوریم . خب دوست عزیز هر کالا و برندی طرفدار خودشو داره و موفقیت یا شکست اون محصول یا کمپانی به هواداران و مصرف کنندگانش مربوطه دیگه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. MAHDI

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (35 ديدگاه)

    واقعا از تویوتا GM VW کمتر از اینم انتظار نمیره هر 3 شاهکار 3 قاره ان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Zonda R

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    F.A
    کمیت+کیفیت
    هر دو بالا رفتن
    پس عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      کیفیت بالا نرفته.جی دی پاور اینو میگه.کمیت هم باید بالا بره! وقتی تو تانزانیا و موزامبیک تویوتا ماشین میفروشه باید هم فروشش زیاد باشه!بر عکس فولکس واگن و جی ام که فقط در کشور های توسعه یافته یا در حال توسعه ماشین میفروشن!مثل تویوتا نیستن که ماشین هاشون دست شورشی های هر خراب شده ای باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. آقا محمد ، فقط ژاپن ، فقط لکسوس

        ۷ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        زیگما معلومه تاحالا تویوتا سوار نشدی که انقدر ازش بد میگی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. زیگما

          ۷ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          نه نه .اشتباه نکن.تویوتا “بد” نیست.خیلی هم خودروساز موفق و خوبیه.ولی نمیشه گفت بهترینه.من یهزمانی از تویوتا بدم میومد.ولی الان واقع بین شدم.تویوتا خودروساز خوبیه.استاندار های خاص خودشو داره و مشتری های وفاداری داره….

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. AMIN

        ۷ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (121 ديدگاه)

        زیگما جان اینقد تند نرو… تویوتا ماشیناش اینقد محکم وکارایی بالایی داره که تمام ارگانهای نظامی و حتی شورشی ازش استفاده میکنن و کلا ماشینای ژاپنی مرگ ندارن…
        از اتو بگیر تا یخچال و تی وی و ماشین و همه چیزاش سخت جونن
        بعدم میلاد فقط بنز اینو بگو تویوتا بیشتر کارخانه ها و فروشش توی آمریکای شمالیه که مهد تمدن خودروست…
        بعدم فیتون مالی نبود که فروش بالایی داشته باشه اگه خوب بود که سود میداد… نتونست طیف خاصی رو جذب کنه…
        بعدم این دوست ما آمار فروش ارایه داده… ضرر کرد هر خودرو به خودش مربوطه و سیاستهاش… واینکه تویوتا حدود 6 دهه عمر داره ولی سایرین که از مهد تمدن خودرو بودن بیش از یک قرن عمر دارن… تویوتا تجربیات یک شرکت رو داره(خودش) ولی بقیه بیش از چند شرکت تجربه دار در اختیار دارن…
        و مطمئنم تو بازار هیبریدی و برقی باز آمار بالایی رو این ژاپنی سخت کوش و بی ادعا بدست میاره…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. امین

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (433 ديدگاه)

    بهت تبریک میگم تویوتا. ماشاالله. همیشه بزرگترین و بهترین بمون.
    .
    .
    جدا بیاین یکمی منطقی نگاه کنیم. تویوتا شرکتیه که ادعایی نداره ولی بهترین و پر کاربردترین ماشین هارو با بهترین کیفیت، ظاهر زیبا مناسبی و با مناسب ترین قیمت تولید میکنه.
    عشق است یاریس کرولا کمری راو4 اوریون اوالون جی تی 86 4رانر اف جی کروز هایلندر پرادو لندکروز Lx Ex Rx Ls Es Is سوپرا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SALAR

      ۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      واقعا به تویوتا و طرفدارهاش تبریک میگم …….

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود.

      اول از همه به همه ی ژاپنی باز ها و ژاپنی دوست ها تبریک میگم.

      دوم اینکه به نظر من این کار تویوتا مسخرست . خودشم گیج شده.

      چون میاد لکسس LX 570 رو بسیار شبیه لندکروز میزنه.هیچ نواوری و زحمتی

      در طراحیش نمیکنه.

      ولی ایا محصولات ائودی شبیه به فولکس واگن است ؟؟؟

      ایا ائودی R8 شبیه لامبورگینی است؟؟؟

      ایا محصولات شرکت مان با اسکانیا شبیه است؟؟؟

      ایا پورشه کاین شبیه ائودی کیو7 یا کیو 5 است ؟؟؟

      ایا طراحیه محصولات سئات و اشکودا و فولکس شبیه هم هستند؟؟؟

      ولی لکسس GX 460 بسیار شبیه پرادو است.

      تویوتا زحمتی نمیکشه در طراحی !!!!

      تویوتا فروشش رو مدیون خوشنامیه قدیماش است .

      ((( ایران و المان )))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۷ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود.

        اول از همه به همه ی ژاپنی باز ها و ژاپنی دوست ها تبریک میگم.

        دوم اینکه به نظر من این کار تویوتا مسخرست . خودشم گیج شده.

        چون میاد لکسس LX 570 رو بسیار شبیه لندکروز میزنه.هیچ نواوری و زحمتی

        در طراحیش نمیکنه.

        ولی ایا محصولات ائودی شبیه به فولکس واگن است ؟؟؟

        ایا ائودی R8 شبیه لامبورگینی است؟؟؟

        ایا محصولات شرکت مان با اسکانیا شبیه است؟؟؟

        ایا پورشه کاین شبیه ائودی کیو7 یا کیو 5 است ؟؟؟

        ایا طراحیه محصولات سئات و اشکودا و فولکس شبیه هم هستند؟؟؟

        ولی لکسس GX 460 بسیار شبیه پرادو است.

        تویوتا زحمتی نمیکشه در طراحی !!!!

        تویوتا فروشش رو مدیون خوشنامیه قدیماش است .

        ایا کادیلاک اسکالید با شورولت سابربن یا تاهو شبیه هستند؟؟؟

        ایا محصولات فورد با لینکلن شبیه هستند؟؟؟

        همینطور محصولات هوندا با اکورا و نیسان با اینفینیتی !!!!!

        به نظر من ارزش فولکس واگن و جنرال موتورز بیشتره .

        ((( ایران و المان )))

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. آقا محمد ، فقط ژاپن ، فقط لکسوس

          ۷ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          باز هم شاهد شکست المان ها بودیم از تویوتا

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سینا

          ۷ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          تویوتا مدیون کیفیت عالی داخلشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. آقا محمد ، فقط ژاپن ، فقط لکسوس

        ۷ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        میلاد نامردی نکن دیگه؛ال ایکس 570 نمونه ی لوکس لندکروزه و اتاقش کاملا فرق داره و جلو و عقبش متفاوته…مثل مقایسه ی پورشه ماکان و کاین میمونه که کاین برادر لوکسشه یا مثل مقایسه ی بنز GLK و ML میمونه که ML هم کلاسشه با قدرت بالاتر و امکانات بیشتر…همه ی شرکتها اینکارو میکنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۷ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود.

          من هم با شما موافقم .

          بحث من طراحی بود . یک محصول خاص با طراحیه متفاوت .

          نه اینکه فقط موتورو عوض بشه و امکانات بیشتر بشه.

          ((( ایران و المان )))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۷ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          محمد جان نا مردی نمیکنم.

          یکی جواب سوال های منو بده!!!!

          چرا باید پشت یک محصول عادی با یک محصول لوکس یکی باشد؟؟

          اگه اینجوریه ، پس چرا بقیه خودروساز هایی که نام بردم

          به این شکل نیستند!!!!

          ((( ایران و المان )))

          ((( آلمان : مهد خودروسازی در دنیا )))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. زیگما

          ۷ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          میلاد میتونه دلیلش کمبود بودجه و در نتیجه کم کار کردن تویوتا روی ال ایکس باشه.درست مثل شاسی بلند لینکلن که تقریبا با فورد اکسپدیشن از خیلی جهات یکیه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. آقا محمد ، فقط ژاپن ، فقط لکسوس

          ۷ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          باهات موافق نیستم میلاد ال ایکس طراحی عقبش بالندکروز فرق میکنه و چیز جالبی بدست اومده…مثل اینکه بگی چراغ عقب پورشه 911 و پانامرا شبیه همه پس چرا پانمرا لوکس تره،؟؟؟آیا پورشه بودجه نداشته؟؟؟مطمءن باش ال ایکس به قدری ماشین خوبی هست که بتونه بنز جی رو خورد کنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. زیگما

          ۷ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          یکی بحث اصالته.چون طراحی های ب ام و همه شبیه همه نمیشه گفت به علت کمبود وقت و بودجس.چون نشان از اصالت هست.ولی وقتی لکسوسی که برای نمای عقب خودرو هاش هیچ الگو های خاصی نداره و نمای عقبش بی اصالت هست، شباهت یکی از مدل هاش با یک خودروی تویوتا قطعا به علت کمکاری است.(کمبود وقت یا بودجه)
          راستی عقب 911 با پانامرا شباهتی دارن؟هیچ شباهتی با هم دیگر ندارن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. امین

          ۷ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (433 ديدگاه)

          یعنی میگین تویوتا که شده بزرگترین خودروساز جهان کمبود بودجه داره؟ با عقل جور میاد؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. زیگما

          ۷ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          نخیر هیچ ربطی به تویوتا نداره. بودجه رو از پول بدست آمده از فروش نسل قبلی همان خودرو بدست میاورند.البته ممکن هست تویوتا خودش دلش خواسته ال ایکس رو شبیه لندکروز بزنه.دیگه کم کاری از خودشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۷ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          محمد جان کلاس 911 با پانامرا یکی است.

          لوگوهاشون یکی هست.

          ایا لکسس و تویوتا با هم یکی هستند؟؟؟

          پانامرا برند لوکس پورشه هست؟؟؟

          داری اشتباه میکنی.

          پرادو ولندکروز اصلا قابل مقایسه با بنز نیستند.

          لکسس باید مقایسه بشه.

          بحث منو متوجه نشدی.

          تو یک خودروساز لوکس را نام ببر که چراغ و طراحیه

          عقبش با محصول عادیه خودش یک شکل باشه.

          نداریم.نداریم نداریم.

          فقط تویوتاست.

          ((( ایران و المان )))

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. AMIN

        ۷ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (121 ديدگاه)

        تو داری دو برند رو میذاری کنار یک برندی که منشعب از خودش داره خودرو لوکستر میده بیرون… آخه لامبورگینی چه ربطی به آئودی داره طراحیش؟ گفتن شرکت زیر نظرشه نه اینکه همه رو اخراج کردن از آلمان کارگر بردن ایتالیا… لکسوس یه برند باکیفیت تر از محصولات تویوتاست یا اینفینیتی یا اکورا… اینم یه جور سیاسته…
        اصلا چرا پورشه باید شبیه آئودی باشه؟؟؟؟؟ اینا سهامشون خریده میشه واسه تغذیه پول و اصلاح بعضی سیاست ها نه اینکه خریده میشن که کلا تغییر کنن…
        ولی به نظر من ارزش فروش تویوتا بیشتره چون فولکس برندهایی در اختیار داره که بسیار خوشنام و با سابقه هستند ولی تویوتا خودش یه تنه پیشرو هستش… و تنها شرکتیه که گسترده تریت تنوع تولید در تمام نقاط دنیا رو داره…در 5 قاره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۷ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          چه ربطی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

          اگه بخوان م3 تو فکر بکنند که اصلا نباید فولکس واگن و

          جنرال موتورز رو با تویوتا مقایسه بکنند.

          میگن این دو خودرو ساز چنتا برند دارند پس قابل

          مقایسه

          نیستند.حرف بی ربط نزن.

          سهامشونو خریده میتونه همه کار بکنه.

          چطور جنرال موتورز یک طراحی رو با دو برند میده

          بیرون. مثال : بیوک و اپل.

          جنرال موتورز هم سهام اپلو خریده.پس همه کار میتونه

          بکنه.

          قرار هم نیست ائودی مثل پورشه باشه.

          یک برند لوکس با یک برند معمولی.

          فولکس هم میتونه برای پایین اوردن هزینه ی طراحی ،

          عقب قلان ماشینو با اون یکی ماشین یکی بکنه.

          این خیلی ضایع میشه.

          جواب منطقی بده.

          ((( ایران و المان )))

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. آقا محمد ، فقط ژاپن ، فقط لکسوس

      ۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      تویوتا نشون دادی که قدرت اول و آخر خودرو سازی دنیا خودتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۷ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        ضرر هم میده؟؟؟

        چقدر؟؟؟؟؟

        ضرر بده بازم گنده میمونه؟؟؟؟

        نمیتووووووووووووووووووووووونه .

        ((( ایران و المان )))

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امین

          ۷ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (433 ديدگاه)

          میلاد اشتباه نکن مقایست کاملا اشتباست. دوست عزیز لکسوس و سایون رو تویوتا برای خودش ساخته از جایی که نخریده. ولی فولکس شرکت های خودرو سازی رو میخره برای همین نمیتونه دست به اصالت طراحی اون شرکت بزنه.
          .
          .
          اگر تویوتا مثلا شرکت هیوندای رو میخرید بعد یکی از شاسی بلند های هیوندای رو کپی لندکروز طراحی میکرد، اون موقع میشه گفت داره کم کاری میکنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۷ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          مقایسه ی من اشتباه نیست!!!!!

          نباید طراحیه یک قسمت از ماشین معمولی با طراحیه یک

          قسمت از برند لوکس خودش یکی باشه.

          گیریم حرف تو درست.

          چرا محصولات اکورا با هوندا شبیه نیستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟

          همینطور نیسان و اینفینیتی.

          چرا فقط تویوتا اینجوریه/؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

          ((( ایران و المان )))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۷ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          هینودای با اینکه شرکت کیارو خرید ، محصولاتشون شبیه هم

          نشد.

          چون نمیخواد اشتباه تویوتارو بکنه.

          اومد یک طراح المانی برای کیا انتخاب کرد.

          البته فقط شاسی بلند های تویوتا با لکسس شبیه هستند.

          سواریهاشون طراحی مستقل دارند!!!!!!!

          ایران و المان

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. آقا محمد ، فقط ژاپن ، فقط لکسوس

          ۷ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          میلاد جان حرفهایی هم که مبیزنی اصلا درست…ولی تو عمل تویوتا نشون داد که اگه **** رقیباشو باد میبره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۷ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          گیریم که حرف شما درست .

          اولا مال این حرفا نیست.

          اگه تونستی جواب این سوالو بده؟؟؟

          چرا تویوتا برای اروپا و المان میاد تویوتا اونسیس

          رو طراحی و تولید میکنه و اون ماشینو به هیچ کجای

          دنیا نمیده ولی بنز با همون طراحی به همه جای دنیا

          پا میذاره؟؟؟

          چرا تویوتا برای اسیا کمری شش سیلندر نمیده و

          اوریونو طراحی میکنه و باز هم بنز با طراحی خودش همه

          جا میره؟؟؟

          این یعنی گدایی!!!

          تورو خدا از من هم بخرین. نمیپسندید . باشه طراحیشو

          براتون عوض میکنم.

          به هر دری میزنه تا جنسشو بفروشه.

          ولی بنز چی؟؟؟

          المان ها چی؟؟؟

          ((( ایران و المان )))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. آقا محمد ، فقط ژاپن ، فقط لکسوس

          ۹ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          معلومه که ضرر نمیده چون مردم جهان به این شعور رسیدن که ماشینی خوبه که علاوه بر زیبایی اصلا شلوغ نباشند و مصرف پایینی داشته باشند و کیفیتی عالی داشته باشه و قدرت موتور خوبی داشته باشه….تویوتا جون به جونت کنن بهترینی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. Blindman

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          بلی ضرر هم میده ، LFA میدونی هر دستگاهش چند هزار دلار برای توییوتا ضرر دارشته؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. رهگذر

      ۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (41 ديدگاه)

      پسر جان پرفروش ترین نه بهترین نمی تونی فرقشو بفهمی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. meysam

        ۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1772 ديدگاه)

        دقیقا همینطوره. بسیاری از دوستان فکر میکنند که اگه یه برندی پر فروش ترینه پس بهترینه. در کیفیت و کارایی تویوتا شکی نیست اما بهتره یه نگاهی به سوبارو بندازین. پرفروش نیست اما تو لیست 10 خودرو ایمن دنیا 4 یا 5 مقام آورده، سیستم 4 چرخ محرکش هم تو دنیا از بهترینهاست. کافیه یه سر به سایت آپارات بزنید و کلمه سوبارو را سرچ کنید و قابلیتهای سوبارو را در مسیرهای لغزنده با سایرین مشاهده کنین. سازمان محیط زیست آمریکا هم در سال 2013 سوبارو را در گروه خودروهای سازگار با محیط زیست قرار داده. اما پرفروشترین نیست. در کل بحث فروش خیلی پیچیده است و نیازمند سیاستگذاری هدفمند است. اگه از سال دیگه فولکس یا جنرال پر فروشترین بشن باید بگیم اونا بهترینن و از تویوتا بهترن؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امین

          ۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          میثم جان فراموش نکن که بخشی از سهامی سوبارو هم دست تویوتاست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. saied

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    ای کاش یه امتیازیم به ایران بده !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. km

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (679 ديدگاه)

    این 3 تا شرکت نصف بیشتر خودروسازی های دنیا دستشونه. دمشون گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Kurosh

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    وجداناً هر سه تا کمپانی ایول دارن…! <:-P
    به افتخار 3 بزرگترین های دنیا سه تا Like…
    Like برا تویوتا… <:-P
    Like برا جنرال موتورز… <:-P
    Like برا فولکس واگن… <:-P

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Kurosh

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    وجداناً هر سه تا کمپانی ایول دارن…!
    به افتخار سه بزرگترین های دنیا سه تا Like…
    Like برا تویوتا…
    Like برا جنرال موتورز…
    Like برا فولکس واگن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. saeed

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    اول دوم حق سایپا و ایران خودرو بود متاسفانه بازم حقمون رو خوردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. saeed

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    ای کاش دولت ایران خودرو و سایپا رو واگذار میکرد به تویوتا تا ما هم از دست این قاتلا راحت شیم البته اگه تویوتا حاضر بشه اینا رو زیر قیمت بخره شاید با اهرم تعرفه بشه تویوتا یا هر شرکت درست وحسابی دیگه ای رو تطمیع کرد تا به ایران بیاد اینجوری نه تنهاکارگری بیکار نمیشه بلکه با افزایش تولید اشتغال هم بالا میره ملت هم کشته نمیشن به دست اینا نظرت؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. امیرقاسمی

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    سلام شرکت تویوتا در جای دیگه بانام تجاری سایرون در استرالیاتولید میشه ودر امریکا لکسوس همه اینها شدموفقیت این خودرو ساز.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Yashar

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (89 ديدگاه)

    یکی از بهترین برندهاست با قیمتهای کمتر از سایر شرکتها محصولات با کیفیت و عالی ارائه میده اگر تویوتا و فولکس واگن نبودن نصف مردم دنیا طعم ماشین با کیفیت اونم با پول کم رو نمیچشیدند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مصطفی

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    تو بهترینی از همه سری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمود

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (251 ديدگاه)

    گروه هیوندای -کیا هم با فروش 7.8 میلیون دستگاه به مقام چهارم رسیدند که با توجه به هم سن بودنشون با خودرو سازان ایرانی جایگاهی ستودنیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. یارو . فقط المان . فقط فولوکس

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (290 ديدگاه)

    حیف شد فولوکس اول نشد . البته اختلافشون خیلی کمه در حد صفر

    امید وارم سال دیگه فولوکس اول بشه

    سومم که باشیم بازم (پرچم بالاست)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. یارو . فقط المان . فقط فولوکس

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (290 ديدگاه)

    البته باید بر اساس در امد مقایسه کنن نه تعداد خودرو

    (پرچم بالاست)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Blindman

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      در آمد امسال تویوتا اندازه ی مجموع در آمد جنرال موتورز و فولوکس بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. SAEED

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (197 ديدگاه)

    سلام.
    مرسی تویوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. احسان(احسان سابق)

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    کار هر سه عالیه.اما جنرال موتورز خیلی جالبه که همین چند سال پیش داشت بساط جمع می کرد اما حالا با فاصله کمی دوم هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    بله زیگما.

    حق با شماست.

    فقط ترمال میکنه میده بیرون.

    طراحی 0

    ((( ایران و المان ))).

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آقا محمد ، فقط ژاپن ، فقط لکسوس

      ۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      میلاد حسودیت شده که آلمانیا نتونستن واسه ژاپن عددی به حساب بین؟؟؟ این حرفهایی که میزنی منطقی نیست بحث طراحی رو کشوندی که اول شدن تویوتا رو از دیدگاه ها محو کنی ….. ;)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        محمد من حسودیم نشده.

        اگر اون کامنت بلند بالای منو خونده باشی ، خیلی حرفا توش زدم.

        بعدشم اون متن داخل پرانتز رو از مجله ماشین گفتم. از خودم

        نگفتم.

        تو فکر کن کم اوردم ولی هیچ کس نتونست جواب اون کامنت بلند

        بالارو بده که ایا تویوتا هم اینقدر ضرر میکرد میتونست اول یا

        سوم باشه!!!!!

        خیلی از سوال هام بی جواب موند!!!!!!!

        ایران و المان

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

        ۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1447 ديدگاه)

        هرچی میخواستم وارد این بحث نشم ولی آقا محمد مجبورم کرد!

        محمدجان یه جور میگی آلمانیها درمقابل ژاپن عددی به حساب نمیان، کسی ندونه فک میکنه 5-6 میلیون بیشتر فروخته!!! اگه یه بار دیگه آمارهارو با دقت نگاه کنی ، با یه تفریق ساده میبینی که کلا تویوتا ” 280 هزار ” تا بیشتر از فولکس واگن فروخته!!! ضمن اینکه شما بدنیست این رو هم به حساب بیارید که میانگین قیمت خودروهای تویوتا و زیرشاخه هاش چقدره و قیمت خودروهای فولکس و زیر شاخه هاش (آئودی،پورشه،لامبورگینی،بوگاتی! و…) چقدره ؟؟؟!!!
        خودتون دیدین من همون اول به طرفدارهای تویوتا تبریک گفتم ولی دیگه درمقابل همچین حرفهایی نمیتونم سکوت کنم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امین

          ۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (433 ديدگاه)

          بهتره بحث رو تموم کنیم.
          .
          .
          ژاپن المان هردو بزرگترین خودروساز های جهانن.اول از همه المان. بیشتر پیشرفت های خودروسازی ماله المان هست.
          .
          .
          ژاپن هم ماشین ای فوق العاده ای تولید میکنه.
          .
          .
          من طرفدار هردوشونم.فقط چون بیشتر عمرم رو سوار ماشین های ژاپنی شدم برای همین بیشتر طرفدار ژاپن هستم.از روی عشق طرفداره تویوتا و نیسان هستم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. امین

          ۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (433 ديدگاه)

          ولی الان …

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. امير only mazda

      ۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      این پیروزی شکوهمند تویوتا را به تمام مستضعفین جهان و همچنین مردم ایران و همینطور بانو اوشین و برادرانم لیوبی شانگفی و اون یکی تبریک عرض میکنم . باشد که رستگار شویم . دوستان را جو گرفته گفتم بیام کمک یه دستی برسونم یه هولی هم ما داده باشیم . هووول !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. VAHID JINPACHI

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (847 ديدگاه)

    چشم حسود کور…

    بهت تبریک می گم تویوتا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مهدی

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (623 ديدگاه)

    دورود
    تویوتا خودرو ساز موفقیه
    ماشینهاش خوبه
    سپاسگذارم
    مهدی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. hrf

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (381 ديدگاه)

    شباهت در محصولات تویوتا کم کاری هست ولی در محصولات المانی اصالت. چه جالب
    چرا نمیخواین قبول کنین تویوتا از خیلی از کمپانی های المانی بالاتر هست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. آرش

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (305 ديدگاه)

    رتبه بندی 10 خودروساز پرفروش اروپا در سال 2013 :
    ******************************************************

    1- فولکس واگن

    2- فورد

    3- اوپل واکسهال

    4- رنــــــو

    5- پـــژو

    6- آ او دی

    7- بی ام و

    8- مرسدس بنز

    9- سیتروئن

    10- فیات

    ____________________________________________

    البته آمار بدون در نظر گرفتن LCVها( ون ) بوده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرش

      ۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (305 ديدگاه)

      رتبه بندی 10 خودروی پرفروش اروپا در سال 2013 :

      1 Volkswagen Golf
      2 Ford Fiesta
      3 Renault Clio
      4 Volkswagen Polo
      5 Opel / Vauxhall Corsa
      6 Peugeot 208
      7 Ford Focus
      8 Nissan Qashqai
      9 BMW 3 Series
      10 Opel / Vauxhall Astra

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. arash1354

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    کیفیت بالا قیمت مناسب ضامن فروش خوب تویوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. hero

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (593 ديدگاه)

    تویوتا
    دوستت داریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. mohamadreza mrm

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    وجدانا ماشین عالییه و من انکارش نمیکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا