تویوتا

جای پای تویوتا در نقاط مختلف جهان

وقتی صحبت از عملکرد خودروسازان در زمینه فروش و آن هم از نوع ژاپنی‌اش است، بدون شک تویوتا حرف اول را می‌زند. این کمپانی در سال‌های گذشته بیشتر از هر خودروساز دیگری فروش داشته و رکورد خودروهای فروخته شده خود را در سال ۲۰۱۴ از ۱۰ میلیون دستگاه عبور داده است. امّا در سال گذشته، بیشتر خبرها بر روی انتقال مجموعه‌های تویوتا در امریکا از کالیفرنیا، کنتاکی و نیویورک، به پلانو، تگزاس متمرکز بود که انتظار می‌رود باعث جابجایی ۴۰۰۰ کارمند این کمپانی شود.

Toyota Highlander production line
Toyota Highlander production line

ولی ایالات متحده شاید تنها یک موج کوچک از اقیانوس بی‌کران تویوتا باشد. برای یک امپراتوری با این عظمت، انتقال ۴۰۰۰ شغل به پلانو تنها نمایانگر یک درصد از نیروی کار آن در سطح جهان است. این کمپانی برای مهندسی، طراحی و ساخت وسایل نقلیه به صدها هزار نیروی کار در سراسر جهان متکی است و در بیش از ۱۶۰ کشور جهان نمایندگی فروش دارد. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به گستره بزرگترین خودرسازی جهان.

toyota placement
راهنمای کارخانه‌ها:

عنوان: محصول / تاریخ افتتاح / تولید سالانه / تعداد نیروی کار

خط تیره به معنای در دسترس‌نبودن و نامعتبر بودن اطلاعات مربوطه است.

امریکای شمالی

Chasing-bigfoot-toyota-inline-North-America
کانادا

  • قطعه‌‌سازی تویوتا در کانادا: چرخ‌های آلومینیومی / ۱۹۸۵ / – / ۳۲۹
  • خودروسازی تویوتا موتور کانادا: کرولا، ماتریکس، راو فور، آر ایکس / ۱۹۸۸ / ۵۱۹۰۰۰ / ۷۵۰۰
  • مرکز تحقیقات «کولد» تویوتا کانادا: ارزیابی / – / – / –

ایالات متحده

  • TABC، کالیفرنیا: مبدّل‌های کاتالیست، ستون‌های فرمان، برچسب‌ها / ۱۹۷۲ / – / ۴۸۶
  • خودروسازی تویوتا موتور، کنتاکی: آوالون، کمری، ونزا، موتورها / ۱۹۸۸ / ۴۶۲۰۰۰ / ۷۸۳۱
  • بودین آلومینیوم، میسوری و تنسی: قطعات آلومینیومی / ۱۹۹۳ / – / ۱۰۳۶
  • خودروسازی تویوتا موتور، وست ویرجینیا: موتورها، گیربکس‌ها / ۱۹۹۸ / – / ۱۲۴۲
  • خودروسازی تویوتا موتور، ایندیانا:‌های‌لندر، سکویا، سیه‌نا / ۱۹۹۹ / ۲۹۷۰۰۰ / ۵۰۲۶
  • خودروسازی تویوتا موتور، آلاباما: موتورها / ۲۰۰۳ / – / ۱۰۳۶
  • خودروسازی تویوتا موتور، تگزاس: تاکوما، تاندرا / ۲۰۰۶ / ۲۱۹۰۰۰ / ۲۸۸۳
  • سوباروی ایندیانا اتوموتیو: کمری / ۲۰۰۷ / ۹۳۰۰۰ / ۳۵۳۲
  • خودروسازی تویوتا موتور، می‌سی‌سی‌پی: کرولا / ۲۰۱۱ / ۱۳۰۰۰۰ / ۱۷۹۶
  • تحقیقات طراحی کالتی کالیفرنیا: طراحی / – / – / –
  • تحقیقات طراحی کالتی میشیگان: طراحی / – / – / –
  • تحقیقات و تست تویوتا آریزونا: ارزیابی و تست وسایل نقلیه / – / – / –

مکزیک

  • خودروسازی تویوتا موتور دی باجا کالیفرنیا: تاکوما، بارگیر تراک‌ها / ۲۰۰۴ / ۵۶۰۰۰ / ۷۰۲

در دسترس در سراسر جهان

تویوتا برای بازاری مانند امریکا، خودروهای خود را از خطوط تولید نقاط مختلف جهان تأمین می‌کند. این در حالی است که خودروهایی نیز مانند ولفایر (Vellfire) داریم که تنها در هنگ‌کنگ به فروش می‌رسند.

در اینجا لیست در دسترس‌ترین محصولاتی از تویوتا را می‌بینیم که در بین ۴۴ بازار بزرگ دنیا عرضه می‌شوند. عدد مقابل هر یک از مدل‌ها مربوط به تعداد بازارهایی است که در آن ارائه می‌شوند.

سایون FR-S (تویوتا GT86) : ۳۹

تویوتا راو فور: ۳۷

تویوتا پریوس: ۳۶

تویوتا یاریس (بلتا): ۳۷

لکسس RX‌: ۳۷

لکسس IS: ۳۶

تویوتا هایلوکس: ۳۷

لکسس GS: ۳۷

تویوتا کرولا: ۳۵

مدل‌هایی که در بازارهای اندکی به فروش می‌رسند:

تویوتا فور رانر: ۳

تویوتا اتیوس: ۳

تویوتا نوح: ۲

تویوتا ونزا: ۳

تویوتا مارک X: ۳

تویوتا کامفورت: ۱

تویوتا ویش: ۳

تویوتا راش: ۲

تویوتا ول‌فایر: ۱

امریکای جنوبی

Chasing-bigfoot-toyota-inline-South-America
آرژانتین

  • تویوتا آرژنتینا: فورچونر، هایلوکس / ۱۹۹۷ / ۹۳۰۰۰ / ۴۲۳۲

برزیل

  • تویوتا دو برزیل: کرولا / ۱۹۵۹ / ۸۳۰۰۰ / ۵۲۶۴

ونزوئلا

  • تویوتا دی ونزوئلا کمپانیا انونیما: کرولا، فورچونر، هایلوکس / ۱۹۸۱ / ۱۲۰۰۰ / ۱۷۷۱

اروپا

Chasing-bigfoot-toyota-inline-Europe
بلژیک

  • تویوتا موتور اروپا: دفتر منطقه‌ای / ۲۰۰۵ / – / –

جمهوری چک

  • تویوتا پژو-سیتروئن اتومبیل چک: آیگو / ۲۰۰۵ / ۷۴۰۰۰ / ۲۴۲۵

فرانسه

  • خودروسازی تویوتا موتور فرانسه: یاریس / ۲۰۰۱ / ۲۰۱۰۰۰/ ۳۶۳۸
  • مرکز توسعه طراحی تویوتا اروپا: طراحی / ۲۰۰۰ / – / –

آلمان

  • تویوتا موتور اسپورت Gmbh: توسعه موتور اسپورت / ۱۹۹۳ / – / –

لهستان

  • خودروسازی تویوتا موتور لهستان: موتورها، گیربکس‌ها / ۲۰۰۲ / – / ۱۶۵۹
  • صنایع تویوتا موتور لهستان: موتورها / ۲۰۰۵ / – / ۷۷۹

پرتغال

  • تویوتا کائتانو پرتغال: دینا / ۱۹۶۸ / – / ۱۹۰

ترکیه

  • خودروسازی تویوتا موتور ترکیه: کرولا، ورسو / ۱۹۹۴ / ۷۷۰۰۰ / ۳۳۰۰

بریتانیا

  • خودروسازی تویوتا موتور UK: اوریس، اوریس هیبرید، اونسیس، موتورها / ۱۹۹۲ / ۱۰۹۰۰۰ / ۳۸۹۱
  • تویوتا موتور اروپا: دفتر منطقه‌ای / – / – / –

آفریقا

Chasing-bigfoot-toyota-inline-Africa
مصر

  • شرکت وسایل نقلیه امریکایی عربی: فورچونر / ۲۰۱۲ / – / ۷۰۰

کنیا

  • مونتاژ وسایل نقلیه: لندکروز / ۱۹۷۷ / – / ۲۰۴

افریقای جنوبی

  • تویوتا موتورز افریقای جنوبی: کرولا، دینا، فورچونر، هایلوکس / ۱۹۶۲ / ۱۵۰۰۰۰ / ۶۹۲۵

مجموعه‌ای از گزینه‌ها

برندهای تویوتا، لکسس و سایون، در مجموع ۶۰ نوع خودرو و تراک مختلف در سراسر دنیا به فروش می‌رسانند که تقریباً تمام آنها در بازار ژاپن در دسترس هستند. بازار امریکا از این لحاظ در رتبه دوم قرار دارد که همراه با ۱۰ مدل لکسس، در مجموع به ۳۲ مدل مختلف دسترسی دارد.

در زیر تعداد خودروهای در دسترس تویوتا را در بازار کشورهای مختلف ملاحظه می‌کنید. عدد داخل پرانتز، سهم مدل‌های لکسس را نشان می‌دهد.

پورتو ریکو: ۳۰ (۱۰)

کویت: ۲۸ (۱۰)

امارات متحده عربی: ۲۷ (۱۰)

افریقای جنوبی: ۲۶ (۸)

کانادا: ۲۹ (۱۰)

عمان: ۲۷ (۹)

اندونزی: ۲۶ (۷)

هنگ کنگ: ۲۸ (۷)

فیلیپین: ۲۷ (۹)

عربستان سعودی: ۲۶ (۹)

آسیا

Chasing-bigfoot-toyota-inline-Asia
بنگلادش

  • آفتاب اتومبیلز: لند کروزر / ۱۹۸۲ / – / ۴۳۰

چین

  • قطعه‌سازی اتومبیل تیان‌جین فنگ‌جین: محورها / ۱۹۹۸ / – / ۹۷۵
  • تیان‌جین FAW تویوتا انجین: موتورها / ۱۹۹۸ / – / ۲۰۸۰
  • تیان‌جین تویوتا فورجینگ: قطعات آلیاژی، مفصل‌های CV / ۱۹۹۸ / ۳۵۷
  • تیان‌جین FAW تویوتا موتور: کرولا، کراون، راو فور، رایز، ویوس / ۲۰۰۲ / ۴۵۴۰۰۰ / ۱۲۷۴۹
  • FAW تویوتا انجین: موتورها / ۲۰۰۴ / – / ۸۴۲
  • تویوتا FAW دایز: پرس قطعات / ۲۰۰۴ / – / ۲۱۲
  • GAC تویوتا انجین: موتورها / ۲۰۰۵ / – / ۱۵۳۳
  • سیچوآن FAW تویوتا موتور: کوستر، لند کروزر، لندکروزر پرادو، پریوس / ۱۹۹۹ / ۴۴۰۰۰ / ۶۳۰۵
  • GAC تویوتا موتور: کمری، های‌لندر، یاریس / ۲۰۰۶ / ۲۵۱۰۰۰ / ۸۰۷۳
  • مهندسی خودروسازی تویوتا موتور چین: تحقیقات، مهندسی، ارزیابی / ۲۰۱۰ / – / –

هندوستان

  • تویوتا کرلوسکار موتور: کرولا، اتیوس، فورچونر، اینووا / ۱۹۹۹ / ۱۹۲۰۰۰ / ۹۶۷۰
  • تویوتا کرلوسکار قطعات خودرو: قطعات پیشرانه / ۲۰۰۲ / – / ۱۳۶۴

اندونزی

  • خودروسازی PT تویوتا موتور اندونزی: آوانزا، فورچونر، اینووا، موتورها / ۱۹۷۰ / ۱۵۵۰۰۰ / ۶۷۱۷
  • PT آسترا دایهاتسو موتور: آوانزا / ۲۰۰۳ / ۲۳۱۰۰۰ / ۱۰۱۵۶
  • خودروسازی PT هینو موتور اندونزی: دینا / ۲۰۰۹ / ۲۳۰۰۰ / ۲۳۶۹
  • PT سوگیتی کریتیوز: نوح / ۲۰۱۲ / – / ۱۹۶۶

ژاپن

  • کارخانه هونشا: شاسی و قطعات پیشرانه‌های هیبرید / ۱۹۳۸ / – / ۱۷۷۶
  • کارخانه موتوماچی: کراون، استیما، مارک X / ۱۹۵۹ / ۷۰۰۰۰ / ۴۰۸۵
  • کارخانه کامیجو: موتورها / ۱۹۶۵ / – / ۳۰۳۴
  • کارخانه تاکائوکا: اوریس، کرولا، آی‌کیو / ۱۹۶۶ / ۱۸۰۰۰۰ / ۳۲۹۳
  • کارخانه میوشی: قطعات گیربکس و موتور / ۱۹۶۸ / – / ۱۴۵۶
  • کارخانه سوتسومی: آلیون، کمری، پرمیو، پریوس، سایون تی‌سی / ۱۹۷۰ / ۵۱۰۰۰۰ / ۵۰۴۵
  • کارخانه میوچی: قطعات پیشرانه / ۱۹۷۳ / – / ۱۵۱۲
  • کارخانه شیمویاما: موتورها، توربوشارژرها، مبدّل‌های کاتالیست / ۱۹۷۵ / – / ۱۵۳۵
  • کارخانه کینو اورا: قطعات گیربکس / ۱۹۷۸ / – / ۳۰۶۲
  • کارخانه تاهارا: GS، GX، IS، لند کروزر، LS، راو فور، ونگارد، ویش، موتورها / ۱۹۷۹ / ۴۰۰۰۰۰ / ۷۸۲۱
  • کارخانه تیهو: تجهیزات مکانیکی، قطعات قالبی و آلیاژی / ۱۹۸۶ / – / ۱۰۸۳
  • کارخانه هیروسه: تحقیقات و توسعه و تولید کنترل‌هیا الکترونیکی / ۱۹۸۹ / – / ۱۶۰۵
  • تویوتا موتور کیوشو: CT، ES، هریر، های‌لندر، HS، IS، RX، سای، موتورها، قطعات سیستم هیبریدی / ۱۹۹۲ / ۳۱۰۰۰۰ / ۷۱۵۴
  • تویوتا موتور هوکایدو: گیربکس‌ها، قطعات پیشرانه / ۱۹۹۲ / – / ۲۳۹۴
  • تویوتا موتور شرق ژاپن: آکوآ، سنتیوری، کامفورت، کرولا، آیسیس، ایست، راکتیس، قطعات پیشرانه / ۲۰۱۲ / ۳۴۰۰۰۰ / ۷۴۴۱
  • تویوتا اتو بادی: آلفارد، کوستر، استیما، هایس، لند کروزر، نوح، پریوس، ول‌فایر، وکسی / ۱۹۴۵ / ۷۴۰۰۰۰ / ۱۱۶۱۵
  • مرکز میکو: بارگیری وسایل نقلیه در کشتی‌ها / ۱۹۶۴ / – / ۷
  • مرکز قطعات اینازاوا: دریافت و ارسال قطعات / ۱۹۷۸ / – / ۶۷
  • مرکز قطعات اوگوچی: دریافت و ارسال قطعات / ۱۹۷۸ / – / ۱۷۶
  • مرکز توزیع کامیجو: دریافت و ارسال قطعات آن‌سوی آب‌ها / ۱۹۶۸ / – / ۳۰۰
  • مرکز توزیع توبیشیما: دریافت و ارسال قطعات آن‌سوی آب‌ها / ۱۹۸۸ / – / ۱۵۸
  • دفتر مرکزی فنی تویوتا: طراحی، مهندسی، ارزیابی / ۱۹۵۴ / – / –
  • مرکز فنی هیگاشی- فوجی: مهندسی / ۱۹۶۶ / – / –
  • آزمایشگاه و مرکز تحقیقات طراحی توکیو: طراحی و تحقیقات / ۱۹۶۳ / – / –
  • مرکز آزمایش شیبتسو: ارزیابی / ۱۹۸۴ / – / –
  • آزمایشگاه‌های توسعه و تحقیقات مرکزی تویوتا: طراحی / ۱۹۶۰ / – / –

مالزی

  • سرویس‌های مونتاژ: فورچونر، هایس، هایلوکس، اینووا، ویوس، موتورها / ۱۹۶۸ / ۷۱۰۰۰ / ۳۰۱۳

پاکستان

  • ایندوس موتور: کرولا، هایلوکس / ۱۹۹۳ / ۴۳۰۰۰ / ۲۳۰۵

فیلیپین

  • تویوتا موتور فیلیپین: اینووا، ویوس / ۱۹۸۹ / ۳۱۰۰۰ / ۱۸۱۷
  • قطعات اتومبیل تویوتا فیلیپین: قطعات پیشرانه / ۱۹۹۲ / – / ۱۴۶۸

روسیه

  • خودروسازی تویوتا موتور روسیه: کمری / ۲۰۰۷ / – / ۱۶۵۲

تایوان

  • کیوزوی موتورز: کمری، کرولا، اینووا، ویوس، ویش، یاریس، موتورها، قطعات پرسی / ۱۹۸۶ / ۱۶۷۰۰۰ / ۴۱۳۱

تایلند

  • تویوتا موتور تایلند: کمری، کرولا، فورچونر، هایلوکس، پریوس، ویوس، یاریس / ۱۹۶۴ / ۸۸۱۰۰۰ / ۱۷۳۴۴
  • مهندسی و خودروسازی تویوتا موتور آسیا پسیفیک: مهندسی و ارزیابی / ۲۰۰۳ / – / –
  • خودروسازی سیام تویوتا: موتورها، قطعات پیشرانه / ۱۹۸۹ / – / ۳۲۲۵
  • تویوتا اتو ورکز: هایس / ۲۰۱۲ / – / ۳۱۳

ویتنام

  • تویوتا موتور ویتنام: کمری، کرولا، فورچونر، هایس، اینووا، ویوس / ۱۹۹۶ / ۲۲۰۰۰ / ۱۶۷۰

استرالیا

Chasing-bigfoot-toyota-inline-Australia

  • تویوتا موتور کورپوریشن استرالیا: کمری، موتورها / ۱۹۶۳ / ۱۰۱۰۰۰ / ۴۱۸۳
  • مرکز فنی تویوتا آسیا پسفیک استرالیا: مهندسی و ارزیابی / ۲۰۰۳ / – / –

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. علي رضا

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (229 ديدگاه)

    ممنون جالب بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (226 ديدگاه)

      فوق العادست.
      آمار بسیار خوب و آموزنده ای بود.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. SARD

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (104 ديدگاه)

      چرا طرف ایران نیومده!!!!!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. matin

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (233 ديدگاه)

        بخاطر خطر تحریم تویوتا ریسک نکرده شما سرنوشت پژو رو ببین

        موافقم 2
        مخالفم 0
      2. military

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (29 ديدگاه)

        یک بازار بزرگ تحریم شده با قدرت خرید کم اصلا برای تویوتا ارزش نداره متاسفانه کشور هایی مثل ترکیه و عربستان بازار های بهتر و پر رونق تری دارند

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. مسعود

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (80 ديدگاه)

          تفاقا قدرت خرید کم نیست
          مردم بلا تکلیفن که نمیخرن
          همش به خاطر تحریماست

          موافقم 2
          مخالفم 0
    3. آرمااااان

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      ای خدا،تو پااکستانم هست،کاش حالا که تحریما برداشته شده حداقل چند کارخونه بزرگ و صاحب نام مثل تویوتا و جنرال موتور بین

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. David

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (76 ديدگاه)

    تویوتا سلطانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SARD

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (104 ديدگاه)

      البته اما اگه مثل پژو سرش نیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامورایی

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (182 ديدگاه)

        پژو رو با تویوتا بزرگ مقایسه میکنی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. military

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (29 ديدگاه)

          تویوتا شاید بزرگ تر باشه ولی پژو هم همچین کوچیک نیست نزدیک به پنجاه سال قبل از به وجود اومدن تویوتا پژو خودرو میساخته

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. سامان از تبریز

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    چی میشد به جای ماشینهای از رده خارج پژو
    و محصولات بی کیفیت. چینی
    یه کارخونه ساخت و مونتاژ محصولات تویوتا تو ایران ساخته میشد .
    جالب اینجاست که الان شرکتهای وارد کننده خودرو
    میرن از امارات. عمان. قطر خودرو وارد میکنند
    هم سود کلانی به عربها میدن
    هم اینکه. اعتبار عربها رو در بین خودرو سازهای مادر به عنوان بازار فروش خوب بالامیبرند
    :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احسان(احسان سابق)

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    چقدر ایران منزویه.تو هر سرزمینی حداقل چندین نمایندگی فروش تویوتا وجود داره اما از نظر این شرکت ایران ظاهرا وجود نداره.ایر تویا میگه نمایندگی رسمی تویوتا هست.یا تویوتا گیجه که نمی دونه تو ایران نمایندگی داره یا ایرتویا داره دروغ میگه.دومی باورپذیرتره.ماشینی که که تو هر جای دنیا برای مردم متوسط ساخته میشه تو کشور ما ماشین پولداراس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. military

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (29 ديدگاه)

      یکی از فامیل های خودمون نمایندگی ایرتویا داره و همه توی فامیل رئیس تویوتا صداش میزنن ولی بگفته خودش اونا فقط مثل یه بنگاه اتوموبیل هستن و ماشین رو از خارج خریداری و در ایران میفروشن به همین راحتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. احمدرضا

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    تویوتا خیلی کیفیت و سواری لذت بخشی داره مخصوصا لکسس هاش واقعا وقتی رانندگی میکنی
    نرمیه ماشین رو احساس می کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Ahmad..F12

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    مسعود جان ممنون

    سیاست های مدیریتی این شرکت خیلی قویه، چون با این که از نظر طراحی، خودروهای زیبا و چشمگیری تولید نکرده اما جنبه های دیگه یعنی کیفیت قطعات رو بالا برده و باز هم فروش و گستردگی محصولاتشو حفظ کرده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Shahin Crolla 2010

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    با سلام
    ضمن تشکر از آمار ارائه شده،من به عنوان مشتری ایرتویا ازخدمات این شرکت استفاده میکنم ،تاجایی که سال 2011از دفترچه فابریک گارانتی یاریس استفاده کردم و کمک عقب رو که روغن زده بود بدون پرداخت هیچ هزینه ای تعویض کردم ،
    احسان جان تویوتا ماشین پولدارا نیست،ماشین کسایی که پول ووقت زیادی ندارند واسه ماشین پرداخت کن هست، من روغن گیربکس کرولای2010 خودم تو نمایندگی تیموری اصفهان زیر 200 تومن عوض کردم در صورتیکه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک 206 حدود 400 تومن یا بیشتر تمام میشه. دوست من باطری اسیدی کرولای من سال پنجم که روشه،شما واسه 206 هر دو سال یک باطری اتمی میخرید.کلی از هزینه های دیگم هست که میتونم برتون مثال بزنم که تویوتا نداره ولی هوندا،کیا هیوندایی، توی کلاس های مختلف به مشتری تحمیل میکنه،
    شاید براتون جالب باشه بیشترین آمار فروش تویوتا در ایران بجز تهران مربوط به اصفهان و خراسان هست که نمایندگی های منتخب تویوتا رو هم دارند،دوستان مطمئن باشید حتما یه چیزی در وجود وباطن این برند هست که اصفهانی ها و خراسانی ها حاضرند پول واسش پرداخت کنند .
    با امید به روزی که تویوتا برای تولید در ایران نیز سرمایه گذاری بکنه و پای این فرانسوی ها وچینی های خیانت کارهم از صنعت خودرو ما قطع بشه وایرانیها این همه از پول و وقتشون رو توی تعمیرگاه های تخصصی مثل پژو وزانتیا تلف نکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ALL CARS

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (467 ديدگاه)

      ان شا ا…
      وهمچنین بعضی دیگر از خودروسازان برتر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .
      منظور احسان این است که محصولات تویوتا با قیمت های چندین برابر به دست ما میرسه که
      ناشی از سیرمونی نداشتن مدیران ما و وضع اقتصادی کشور است .
      اگر نه اکثر ایرانی ها الان باید سوار یکی از خودروهای ژاپنی و یا اروپایی باشند .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (645 ديدگاه)

        کاملا درسته . به عنوان مثال در ایران rav4 که هم کلاس ماشینی مثل ix35 هست داره با قیمت نجومی گرانتر از سانتافه 7 نفره فول آپشن فروش میره که هیچ جای دنیا همچین چیزی نیست جز ایران . متاسفانه دلالان و همینطور ایرتویا نحوه قیمت گذاری بسیار تاسف باری دارند .که نتیجش هم واگذاری بازار به آسان موتور و اطلس خودروست . اصولا در کشور ما قیمت گذاری خرابه ! تویوتا رو به قیمت لوکس های آلمانی میفروشن . لوکسهای آلمانی رو هم از فوق لوکسهایی مثل رولزرویس گرونتر میفروشن! مثل اس کلاس جدید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .
          درسته حمید جان . الان یدونه بنز اس کلاس 500 اوردن . قیمت گذاشتن 3 میلیارد . خبرش تو سایت دنیای خودرو هست .
          دلاله بیشتر از کارخونه سود میکنه . چند برابر پول تحقیق و توسعه و سیتم های ناب مرسدس رو از مشتری میگیره .
          واقعا متأسفم برای اونیکه میره پول این بنز رو پرداخت میکنه . متأسف .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. SAEED

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (481 ديدگاه)

    درود
    کمپانی تویوتا و بی ام و بزرگترین خودروساز جهان هستند ( از لحاظ تولید)
    البته ماشین های بی ام و چندان هم مثل تویوتا خوش قیمت و اقتصادی نیستند که اکثر نقاط جهان مناسب قشر متوسط جامعه باشند ولی رتبه ی دوم رو از جهت تولید و فروش کسب کرده که دلیل اصلی ارائه خدمات مناسب در اروپا و آمریکاست
    تا جایی که مطلعم , تویوتا و بی ام و در ساخت خودروی اسپرت هم با هم همکاری دارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Archi khan

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    دوست عزیز این قسمت را یه کم بو دار گفتی آااا…
    ” حتما یه چیزی در وجود وباطن این برند هست که اصفهانی ها و خراسانی ها حاضرند پول واسش پرداخت کنند ”

    قضاوت با شما
    :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Shahin Crolla 2010

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (47 ديدگاه)

      وجوه مشترک زیادی بین اصفهانی ها و خراسانیهای عزیز هست.
      باورت نمیشه توی خیابون های اصفهان محال بری و لکسوس Rx350 یا یه کمری نبینی،میتونی اردیبهشت ماه برای تفریح تشریف ببرین اصفهان کنار پارک زاینده رودآمار تویوتا ها و لکسوس ها دستتون مییاد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Archi khan

        ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (2165 ديدگاه)

        تشریف بیارین ، هستم خدمتتون…
        (-:

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. Shahin Crolla 2010

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    میلاد جان مردم ما ملتی هستند که برای سمند سورن در سال 93 حاضرند با جون دل37 میلیون پول پرداخت کنند،ولی سال 89 که تویوتا التماس میکرد بیان کرولا دنده ای 37 میلیونی با شرایط 10 میلیون وام ببرین کسی حاضر نبود نگاه به این ماشین بکنه یا یاریس 27 میلیونی رو همه به تمسخر نگاش میکردند اون زمانی بود که تویوتا یکی بخر ،دو تا ببر اعلام کرده بود.
    ،واقعیت اینه که ما مردم پول داری هستیم که برای رانا حاضریم32 میلیون تومن پرداخت کنیم،مگه برای کارمند جماعت چقدر در این 4 سال افزایش حقوق داشته که حالا پژو پارس 40 ملیونی میخره و قیافه میگیره.
    متاسفانه ما ارزونی بمون نیومده و باید بهای اون رو پرداخت کنیم،من حاضرم 5 سال پولم پس انداز کنم و به جای لیفان x60 و جک یه ماشین تویوتای کارکرده و باشرف بگیرم و پول زحمت کشیده رو توی جیب مدیریان که شما ازشون نام بردید نریزم.
    البته من و همسرم با احترام به ماشین آلمانی همیشه آرزوی داشتن بیتل وبنز وBMW رو هم داشتیم ولی پول تعمیر ونگهداریش رو نداریم.با سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان.م

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (338 ديدگاه)

      دوست عزیز 37 میلیون 5 سال پیش رو با الان مقایسه میکنی؟
      نگو مگه تورم چقدر بوده که ارزش پول انقدر اومده پایین
      تورم ، گران شدن دلار و تغییر در تعرفه ها تاثیر میذاره بالاخره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود . بله حرف شما درسته .
      اما الان هم بالای 90 میلیون بدی یاریس هاچ بک گرونه . کاری به یاریس ندارم .
      اصلا پیکانتو . خیلی گرون شدن .
      من اگر قرار باشه تویوتا بخرم . یدونه تویوتا کرونا با موتور 2000 سی سی و 16 سوپاپ میخرم . 136 اسب بخار قدرت . سواری نرم . داشبورد یا زرشکی یا سرمه ایی .
      کریسیدا .
      این تویوتاهارو ببین :
      http://www.bama.ir/car/details-2-2441073/1989-toyota-crown-for-sale
      http://www.bama.ir/car/details-2-2446569/1990-toyota-cressida-for-sale

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. میثم

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (59 ديدگاه)

    جالبه ایرتویا نماینده غیرقانونی تویوتا توی ایرانه.آقا ماهم از فردا میریم دنبال نمایندگی شورولت دیگه!
    چقدر ما تنهاییم! چقدر ما گوشه گیریم! دست کره شمالی رو از پشت بستیما!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمد

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (302 ديدگاه)

    تویوتا دوست داشتنی ترین خودروسازجهان .
    The just TOYOTA…………………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ali

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    تویوتا رو کاریش نمیشه کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ali

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    تویوتا بزرگترین خودروساز جهان حتی ی پیچش رو با کلی هیوندای و کیا….. عوض نمی کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. شایان

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    من که فقط زیرپایه داعش و القاعده و قاچاقچی هایه شرق کشور میبینم تویوتا رو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. بلوچ

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با سلام
    تویوتا هایلوکس 2700 در بلوچستان که بیشترین فروش رو در ایران داره , وازمحبوبیت خاصی برخورداره …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. فرید

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (787 ديدگاه)

    اینهههههههههههههههههه تویوتا…
    همینه که سیستم مدیریت تویوتارو توی خط تولید خیلی از خودروسازیها استفاده میشه…با این زیر مجموعه به این بزرگی همچین سیستم مدیریتی رو هم میخواد دیگه.
    زنده باد تویوتا………………………….زنده باد لکسس…………………………………..
    همینجا جا داره از آقای انیس حسینی عزیز هم تشکر ویژه کنم.
    فقط اگه لینک مقاله رو هم بزارین خیلی ممنون میشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. افشین

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (20 ديدگاه)

    تویوتا ولکسس عالین هردو …….من تا حالا نداشتم ولی ایشالا چند وقت دیگه کرولا رو تحویل بگیریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مهران

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    با عرض سلام خدمت همه ی دوستان خواستم بگم ایرتویا نماینده رسمی تویوتا در ایران بوده وهست و اگه میبینین تو سایت تویوتا هیچ نام و نشانی از ایرتویا نیست به خاطر اینه که تا سال 2005 واردات خودرو ممنوع بود و کار ایرتویا به کار خدمات محدود میشد از 2005 به بعد که واردات خودرو شروع شد تمام خودرو هایی که از ژاپن یا استرالیا یا تایلند برای ایران میومد سفارش ایران بود ولی در واقع تویوتا از خط تولید کشورای عربی برا ایران ماشین می فرستاد و ایران خط تولید سفارشی برا خودش نداشت تا سال 2011 که آخرین خودروهای ایران اکسپورت وارد ایران شد و از اون به بعد کشور ایران توسط تویوتا تحریم شد و تمام خودرو های وارد شده به کشور از کشور های حوزه ی خلیج فارس خریداری میشه . در نتیجه تو این ده سال واردات تویوتا به کشور ایران هیچگونه خط تولید سفارشی مخصوص خودشو نداشته و به همین دلیل اسمی از ایرتویا در سایت تویوتا نمیبینیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. احمد باقری

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا تویوتا شرکت بی نظیری است. روی همه چیز کار کرده. سالها تلاش کرده. واقعا احسنت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. محمد

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    من که میگم…..تویوتا لکسوس…نیسان…مزدا…میتسوبیشی…سوبارو…بی ام و…بنز…فولکس…عشق به توان1000000000
    معرکه هستن پسر…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا