تویوتاچشم انداز

تویوتا و راهبردهای سلطه بر صنعت خودروسازی دنیا

در طول چهار دهه اخیر، تویوتا همواره با نگاهی فراتر بر ساختارِ خود و با بهره گیری از راهکارهایی منحصر بفرد، پویایی در رشد و تسلط بر اهدافش را مفهومی دوباره بخشیده و در گذر این سال ها، به عنوان با ارزش ترین شرکت خودروساز دنیا، در تلاشی روز افزون، با محکی سنگین و مستمر بر کارایی و کیفیتِ سیستم خود، با شعار” مدیریت، نخستین فاکتور قابل تعویض برای بهتر شدن” حتی از تغییرات بزرگ در هسته مرکزیش، واهمه ای نداشته و با راهکارها و اصولی منحصر به خود، بر فضایِ رقابتی بازار دنیا، به سنگینی، سایه افکنده است.

toyota motors
toyota motors

این برند کهنه کار ژاپنی، با یک استراتژی فراگیر و نوپا، که به طور ماهرانه ای در شالوده اصول ومبانی اش ریشه دوانده، در کنار تکیه بر شعار” احترام به مصرف کننده “، دورخیزِ بلندی کرده است، برای سلطه بر بازار چندین بیلیونی خود در ده سال آینده و تمام این ها، امروز تویوتا را بر چنان نقطه ای از شکوه تکیه داده اند، که رسیدن بدان حتی برای غول هایی چون جنرال موتورز، فولکس واگن و مرسدس بنز، به یک رویا مبدل گشته است. با همین نگاه، امروز بر آن شدیم، تا با کالبد شکافیِ عناصر و فاکتور های پیشرفت تویوتا در دهه اخیر، شما را با استراتژی این کمپانی بزرگ، برای تداوم سلطه اش بر صنعت خودروسازیِ دنیا در آینده، بیشتر آشنا کنیم.

پنج سیاست کلان تویوتا

  • احترام به مصرف کننده به عنوان فاکتور اصلی و غیر قابل تغییر و تداومِ حرکت در جهت آن
  • حفظ سیاست های ابلاغیِ مدیران عالی رتبه کمپانی و اعتماد به تجربه و تخصص آن ها
  • اولویت بندی اهداف بر اساس زمان دست یابی و تنظیم تمام برنامه ها و راهبرد ها برای نیل به نزدیکترین چشم انداز های تعیین شده
  • حرکت تمام بخش ها بر اساس ضوابط پایه ای و اعتقاد به کنترل دائمی آن ها توسط سیستم ناظر
  • انتقال تمام دانش و افتخارات چندین ساله کمپانی به نسلِ بعدیِ مهندسین و نوابغ جوان با هدف ایجاد بستر لازم برای تداوم و پیشرفتِ تویوتا در سالیان آتی

بدون تردید، تویوتا بر اساس همین پنج سیاست کلی، تا به امروز، در اتاق فکر خود و با نقشه هایی حساب شده، چشم انداز ده ساله اش را برای استمرار سایه اش بر صنعت دنیا، به زیرکانه ترین نوع ممکن تدوین نموده است. با هیچ مفهومی، نمی توان موفقیت های شگفت آور این کمپانی را در دهه اخیر، اتفاقی دانست. یک جریان بسیار پویا و کارشناسی شده از پیشرفت، که می تواند برای تمام واحد های صنعتی دنیا به عنوان یک الگوی موفق، قابل تامل باشد.

در طول این سال ها، کارشناسان متعددی بر آن شده اند تا با نگاهی عمیق بر مسیر رشد تویوتا، از آن به عنوان یک نماد بارز از موفقیت در اقتصاد بحران زده دنیا استفاده کنند، اما نوع مدیریت این کمپانی و نیز، استفاده از شیوه های خاص برای پیشبرد اهدافش، همواره کارشناسان دنیای اقتصاد را برای شناخت روش های پیشرفت و پیش بینی آینده این کمپانی به زحمت انداخته است. با این نگرش محتاطانه، جهت شناخت این کمپانی و مسیر رشد آن، لازم است، در کنار نگاهی بر استراتژی تویوتا برای آینده، تمرکزی نیز داشته باشیم بر راهبرد های آن در ده سال گذشته.

تویوتا در ده سال اخیر، چندین بیلیون دلار، روی استراتژی وماموریت هسته مرکزیِ تجارت خود، سرمایه گذاری کرده است.

سوال اساسی اینجاست که، این استراتژی و ماموریت را چگونه باید شناخت؟ چیزی که مشخص است، راهبرد اساسی تویوتا می باشد که بر پایه ایجاد و مدیریت یک سیستم افسانه ای، برای ساخت خودروهایی معتبر و محبوب در دنیا، مدیریت و برنامه ریزی شده است. این راهبرد، چیزی فراتر از تلفیقِ چند تکنیک و ابزارِ مهندسی شده برای یک هدف خاص، خواهد بود. بی شک، تویوتا برای ایده پردازی آن، از تمام تاریخ هشتاد ساله خود بهره خواهد برد. تمام اقداماتی که تا به امروز انجام داده یا انجام نداده است، تمام اهداف ریز و درشت چند سال اخیر، تمام تاکتیک های مهندسی اقتصاد و تمام راهکارهای بهره گیری از بالاترین گرادیانِ جریان های پولی در بازار را در موازنه ای هوشمندانه با پیش بینیِ انبوهی از باید و نباید ها، به طور زیرکانه ای در هم خواهد آمیخت، تا بهترین راهبرد ها را برای تداوم سلطه اش بر نقطه درخشان بازار خودرو طراحی نماید.

toyota sales networks
toyota sales networks

شناخت تمام این راهبرد ها، در کنار یک بازنگری کلی از نوعِ مدیریت و رهبریِ ده سال گذشته همراه با نگاهی گذرا بر برنامه ده سال آتی، هر چیزی را که تا به امروز از ساخت و نفوذ بر بازار خودرو در بین دانسته هایمان داشته ایم، به چالش خواهند کشید. راهبرد هایی که  تویوتا را  به چنین نتایج درخشانی از موفقیت رسانده اند و پیش بینی می شود همین ها در قالب فضایی مدرن تر، در طول ده سال آینده نیز به طرز ماهرانه ای اجرا شوند.

اجازه دهید، نگاهی دقیق بر عملکرد تویوتا در ده سال اخیر داشته باشیم و با بهره گیری از مفهومِ آن، افق های پیش رویش را هر چند در سطحی پایین، پیش بینی نماییم.

تویوتا از سال ۲۰۰۲، در حدود ۷۰۰ میلیون دلار برای ایجاد بازار مشترک با برخی سازنده ها و افزایش بهره وریِ زیرمجموعه هایش، سرمایه گذاری کرده و در ۲۸ کشور دنیا، کارخانه تولید و مونتاژ راه اندازی نموده است.

در گذر این سال ها، یکی از ویژی های منحصر بفرد تویوتا، علاقه بی انتهایش برای ایجاد و اداره بازار مشترکِ کارآمد و بلند مدت با سایر برند ها و افزایش شرکت های تابعه اش بوده است. تویوتا چه در زمینه فروش و چه در زمینه ساخت، همواره شرکای خود را به عنوان عضوی از خانواده اش قلمداد کرده و به لطف مشاورین اقتصادی اش، برای حفظ آن ها، در تمام مراحل همکاری از تعاملی سازنده و پر سود بهره برده است. ایجاد خط تولید مشترک، استفاده از پلتفرم هایی یکسان با سازنده های معروفی چون بی ام و، ایجاد بازار مشترک و تاسیس شبکه فروش اشتراکی بخشی از فعالیت های تویوتا در جهت همکاری با سازنده های دیگر بوده است.

toyota motors
toyota sales networks

در زمینه سرمایه گذاری بر روی واحد های ساخت، اضافه کردن کارخانه TMMNA ( واحد ساخت تویوتا در آمریکای شمالی ) با هزینه ای بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۰۲ از اقدامات سنجیده و حساب شده این شرکت بود که تا به امروز، سود آوری آن حتی ۵ درصد بیشتر از پیش بینی خود تویوتا برای سال ۲۰۱۳ بوده است. از دیگر اقدامات تویوتا در جهت سیاست افزایش شرکت های تابعه، تاسیس و مدیریت شبکه فعال TSM ( شبکه فروش خودروهای تویوتا در ایالات متحده ) بود که در سال ۲۰۰۳ با هزینه ای در حدود ۱۰۰ میلیون دلار اجرایی شد و کمک بزرگی برای افزایش نفوذ تویوتا در میان مردم ایالات متحده محسوب می شود. فراتر از این ها، تویوتا در ۲۸ کشور دنیا، همچون کانادا، بلژیک، آرژانتین، ژاپن، ترکیه و فیلیپین کارخانه های ساخت و مونتاژ طراحی و پیاده نموده است که همگی در جهت سیاست های کلان تویوتا و با هدف سلطه بر بازار دنیا، ایجاد شده اند.

تویوتا در بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶، نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار برای افزایش نفوذ خود در بازار های آمریکا و آفریقا هزینه کرده است.

در تمام دوره ها، امکان یک تجارت صادقانه و در نتیجه داشتن انبوهی از مشتریان راضی، یکی از اهداف اساسی تویوتا در جهت عمل به شعار “احترام به مصرف کننده” بوده، که ساخت و عرضه خودروهایی کارا با قیمتی پایین، به عنوان فاکتور و امتیاز اصلیِ تویوتا، این شرکت را در رسیدن به این هدف، کمک شایانی کرده است. با تکیه بر همین امتیاز، دور از انتظار نخواهد بود، که کشور های ضعیف ترِ دنیا، بازارِ بکری برای محصولات تویوتا باشند. با همین نگاه و با هدف افزایش گستره بازار و همچنین افزایش نفوذ تویوتا در میان مشتریان بالقوه خود در سایر نقاط دنیا، لازم بود تا این کمپانی، اقداماتی را در جهت سلطه بر بازار کشور های آفریقایی و آمریکای جنوبی انجام دهد.

در گام نخست، تویوتا کمپانی های تجاریِ کارآمد کشورهای آفریقایی و اروپایی را تحت یک مدیریت پنهان، به لیست شرکت های تابعه خود اضافه نمود و تحت یک شبکه بسیار پویا از خرید و فروش، به بهترین نحو ممکن وارد فضای بازار کشور های بی شماری در این قاره ها شد، به طوریکه بعد از سه سال، نزدیک به ۲۰ درصد از خریداران خودرو در ایالات متحده، به دنبال خودروهای تویوتا بودند و این یک جهش بسیار بلند برای آغاز سلطه تویوتا بر بازار قاره آمریکا بود.

U.S. toyota
U.S. toyota

بعد از رسیدنِ تویوتا به چنان موفقیت بزرگی، این کمپانی مجبور بود برای حفظ خود در بازار دنیا، کارها و ایده های تازه تری رو کند. راه اندازی شبکه چند ملیتی با هدف ایجاد مکانی برای گردهمایی خریداران تویوتا در نقاط مختلف جهان، یکی از همین اقدامات بود که باعث نفوذ هر چه بیشتر تویوتا بر ذهن و قلب خریداران جوان تر شد. هر چند کارایی و قابلیت محصولات تویوتا دلیل اصلی نفود آن در بازار های آمریکا و آفریقا بوده است، اما سیاست های کلان تبلیغاتیِ تویوتا را در این دو قاره، نباید نادیده گرفت.

برای کنترل بهتر بازار، تویوتا از سال ۲۰۰۲ با هزینه ای بالغ بر ۲۵ میلیون دلار، سالیانه در  ۴ تا ۶ کشور دنیا، شبکه مجازِ فروش ایجاد کرده است.

همواره فروختنِ بهترین محصولات صنعتی، نیاز به بهترین و کامل ترین شبکه های فروش دارد. تویوتا با اعتماد به همین حقیقت، در طول ده سال اخیر، برای ورود به فضایِ اثرپذیریِ رقابتیِ در بخش فروش محصولاتش، شبکه های گسترده و هوشمندی را در بیشتر کشور های دنیا، ایجاد کرده و با تکیه بر عنصر سرمایه گذاری، از آن ها موفق ترین سامانه های فروش را ساخته است.

استفاده از الگوریتم هایی منحصر بفرد برای تبلیغات و فروش و ورود به عرصه تبلیغات کلان در سطح کشور ها با استفاده از روش های خاص، تویوتا را به موفقیت های بسیاری رسانده است. هر کسی در هر جایی از دنیا به شیوه مدرنی با تویوتا آشنا شده و امروز بعد از تنها یک دهه کار بر روی زیرساخت های برندینگِ خود، همه ما از این سازنده ژاپنی به نیکی یاد می کنیم و این مهر تاییدی است بر موفقیت تویوتا در استفاده از روش های برند سازی خود.

toyota motors
toyota motors

بهره گیری از تمام این متود ها و خلق الگوریتم هایی کارآمد جهت نفوذ بر ذهن و قلب مخاطب، نیاز به یک بستر پویا برای ایجاد ارتباط با مشتریان دارد. اما تویوتا، بر خلاف بیشتر سازنده های دنیا که بی واهمه وارد پروسه افزایش نمایندگی های خود، در تمام شهر های دنیا شده اند، بسیار زیرکانه و حساب شده، عمل کرده است. گونه ای از انحصار پنهان، تحت مدیریت شبکه مرکزی که توانست با همان تعداد محدود نمایندگی و شبکه فروش و با جذب کمپانی های بزرگ تجاری کشور ها دور یک میز، بهترین نتیجه ها را برای خود به ارمغان بیاورد.

تویوتا در عرض ۱۰ سال و در جهت کارآفرینی در هر کشور به طور میانگین ۸۰۰۰ نفر را به لیستِ کارکنان خود، اضافه کرده است.

مدیران شبکه فروش و کارخانه های تویوتا در آمریکای شمالی، همواره هسته مرکزی این شرکت برزگ را برای افزایش سلطه اش بر تار و پود صنعت خودرو، به بهترین حالت ممکن، یاری رسانده اند. بنابراین دور از انتظار نیست، که این مدیراین باتجربه و کارکشته را در خلق سیاست های رو به جلوی تویوتا دخیل بدانیم. همواره تویوتا برای افزایش کارخانه های خود در کشور های دیگر و همچنین افزایش کارکنان خود با آن ها مشاوره های سازنده ای تجربه کرده است. یکی از این راهبردهای سازنده که محصول مغر متفکر مدیران آمریکای شمالی بوده است، استفاده از نیروی انسانی به جای روبات های هوشمند در خطوط تولید اکثر کشور ها می باشد.

toyota motors
toyota motors

با این زیرساخت، تویوتا همواره از پیشتازان کارآفرینی در کشور های مختلف بوده است و این حقیقت بزرگ را نمی توان در کمک به افزایش محبوبیتش در دنیا نادیده گرفت. علاوه بر حضور نیروی انسانی فعال در ساخت و مونتاژ، تویوتا به نیروی متخصص برای آموزش کارکنان و کارمندان خود نیز در جهت افزایش تخصصِ زیرمجموعه هایش نیاز روشنی داشته است و تمام این ها در کنار نیاز به نیروی انسانی در شبکه های فروش، تویوتا را به یکی از بزرگترین کارآفرینان دنیا مبدل ساخته است.

تویوتا با ساخت و مدیریت مراکز آموزشی خود در دنیا، راه را برای تربیت نیروهای جوان و فعال در آینده باز گذاشته است.

تویوتا از پیشتازان ساخت دانشکده های فنی برای جذب نیروهای نخبه و تربیت آنها، در دنیا بوده است. این شرکت، همواره به راهکارهای آکادمیک برای رشد و توسعه خود در بخش های مختلف اعتقاد داشته و از آن به بهترین حالت ممکن بهره بهرده است. جذب مهندسین نخبه دنیا دور میز تویوتا، استفاده از مشاورین اقتصادی تربیت یافته در زیر سقف خود و اعتماد به نیروهای جوان و نخبه خود در مراکز آموزشی، نمود هایی از این اعتماد و اعتقاد بوده است.

toyota ATC
toyota ATC

تویوتا در سال ۱۹۹۳ مرکز آموزشی خود را در شهر لوس آنجلس با عنوان ATC و با هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیون دلار، پایه گذاری کرد. در این مرکز، تویوتا با راه اندازی بیش از ۲۰ فضای تحقیقاتی مختلف، همراه با تدریس شاخه های گوناگونی از علم مکانیک خودرو و هم چنین تربیت نیروی متخصص برای شبکه فروش، گام بلندی برای ورود به مدیریت ساختار خود از طریق راهکارهای آکادمیک برداشت. در آن سال تویوتا، ATC را با ۸۵۰ کارآموز کلید زد، که امروز، تمام آن ها در بخش های اجرایی و مدیریتی تویوتا می درخشند. تحقیقات آماری نشان می دهند، تویوتا در فاصله سال های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۴، بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار برای ساخت و مدیریت مراکز آموزشی خود، هزینه صرف کرده ست.

در سال ۲۰۰۲، تویوتا در بخش هایی از مراکز آموزش خود، چندین بازنگری کلی اجرا نمود که ATC لس آنجلس نیز یکی از آن ها بود. افزایش چندین شاخه دیگر به همراه ایجاد دوره های تخصصی برای مدیران کهنه کار و حمایت از طراحان و ایده پردازان جوان، بخشی از این تغییرات بودند.

تمام چیزهایی که تا به اینجا گفته شد، تنها عناوین بخشی از راهبرد های بی شمار تویوتا برای موفقیت بوده اند. نکته روشن تمام عناوین فوق، استفاده تویوتا از ایده ها و راهکار هایی بدیع، برای خلق این حماسه اقتصادی بزرگ بوده است. اگر بخواهیم همه آن ها را در قالب یک تیتر بیان نماییم. باید بگوییم :

تویوتا تا به امروز، از یک استراتژی توسعه یافته و حساب شده، تحت مدیریت هوشمندانه خود، برای سلطه بر صنعت خودروسازی دنیا، بهره برده است.

برنامه ما برای شناخت راهی که تویوتا برای رسیدن به امروزِ خود طی کرده، بررسی ابزار ها، راهکار ها و شیوه های خاصِ مدیریتی اش برای پیش برد اهدافش بوده است. و بدون شک، تنها کلید موفقیتِ شناخت استراتژیِ بدیعِ تویوتا، همین خواهد بود. فضای گسترده تویوتا برای پیشی گرفتن از رقیبان دیرینه خود، بی تردید ماحصلِ خلق یک ساختار بدیع از مدیریت و اجرای سیاست هایش بوده و رمز موفقیتش همکاری بی نقص و توامانِ مغر و بدن این کمپانی در قالب مدیریت مرکزی و کارکنانش می باشد.

Toyota Fortuner - one of toyota modern models
Toyota Fortuner – one of toyota modern models

دور از انتظار نخواهد بود، اگر همین سیر پیشرفت را برای تویوتا در سالیان بعد نیز تصور کنیم. به طور مشخص، تویوتا قصد دارد، با مدیریت خلاق و بدنه فعال خود، گام های بلندی را برای ایجاد نفوذی فراموش نشدنی در قلب و روحِ صنعت دنیا بردارد و آن چیزی که در این نگاره سعی بر تشریح آن داشتیم، تنها مواردی اندک برای شناخت استراتژیِ گذشته و آینده تویوتا بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی لیواری

علی لیواری، ژورنالیست دنیای خودرو

مطالب مشابه

‫۸۵ دیدگاه‌ها

  1. arash1354

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    نمونه کامل یک شرکت موفق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. جلال

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    دوستان سلام
    عزیزان من الکی از یه برند طرفداری نمیکنم
    یه چیزی دیدم که میگم
    بنده تاحالا تویوتا نداشتم
    ولی چندین سال تو نمایندگی های تویوتا کار کردم(شغلم نقاشی ماشینه)
    تا حالا نظر صدهامالک تویوتا و ماشین بازهای حرفه ای رو جویاشدم
    و اکثر مدل هاشو سوار شدم

    بار ها و بارها گفتم
    “اول از باتجربه ها بپرسید بعد طرفداری کنید”
    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهزاد

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    با احترام به توالی نظرات دوستان جواب میلاد جان رو اینجا عارضم.
    در متن کوچکترین اشاره ای به مقایسه ی خودروهای تویوتا با بنز نشده بلکه به طور اخص اشاره به استراتژی تویوتا برای تولید و فروش و نوع سازماندهی اون شده و این نظر میلاد جان که قیاس این 2 اشتباهه اصلا وارد نیست.
    میلاد جان چندین بار آمار فروش vw در آمریکا را 800 هزار و آئودی را 200 هزار اعلام کردید که از بن اشتباهه!
    در 2013 شرکت معظم vw حدود 400 هزار دستگاه و آئودی 150 هزار و پورشه 42 هزار در آمریکا فروش داشته که در مجموع حدود600 هزار بوده نه 1 میلیون!
    (با احتساب بنتلی و لامبورگینی و…)
    دوست گرامی تمامی شرکتهای خودروساز محصولات زیان ده دارند که این محصولات شامل 3 گزینه هست:
    محصولی که برای ارتقاء جایگاه برند نزد عموم تولید میشه البته با تولید محدود.
    محصولی که به خاطر اشتباه تحلیل گران شرکت یا ضعف قیمت گذاری یا سیاست فروش یا ضعف فنی یا عدم پوشش علایق مصرف کننده زیان ده میشه.
    محصولی که فقط به خاطر علاقه ی مالک کمپانی روانه ی بازار میشه و هدفی جزء این عایدش نیست(مثل بوگاتی ویرون)
    تویوتا در lfa هم زیان های فراوانی رو متحمل شد یا fj که تولیدش متوقف میشه یا پروژه ی IQ و همینطور محصولاتی که در استرالیا تولید میشه دارای هزینه های بالایی هست و به صرفه نیست و…
    دوست گرامی وقتی در شجره نامه ی یک شرکت احترام به حقوق مصرف کننده درج میشه کوچکترین اشکالی که موجب رنجش خریدارش قرار بگیره در سریعترین زمان ممکن اقدام به رفع عیب اون میشه حتی در صورتی که اون خودرو از شرایط گارانتی خارج باشه و این همون نکته ای هست که فقط بازاریابان حرفه ای خودرو متوجه این موضوع میشن و به قول یکی از تحلیل گران خودرو نه تنها این فراخوانها خدشه ای بر برند نمیگذاره بلکه جایگاه برند در ذهن اون فرد بهتر هم میشه! حالا این موضوع به کنار دوست گرامی یعنی تا به حال vw فراخوانی صادر نکرده؟ از شما بعیده! یک سرچ کوچولو بزن و از فراخوانهای 2.6 میلیونی تا چند صد هزاری شرکت vw با خبر بشید یا فراخوان پورشه برای تعویض توربو همین چند ماه پیش یا فراخوان آئودی برای رفع ایراد سانروف و گیربکس اتوماتیک یا فراخوان بیش از 1 میلیونی بی ام و و چند صد هزاری در بازار های مختلف و فراخوانهای اخیر GM در چین و سایر کشورها که اعداد 1.5 میلیونی تا چند صد هزاری که شاملش شده ولی کوچکترین اخباری در پدال از اونها گزارش نشد!
    اشاره ای به نوع مدلها برای بازارهای گوناگون کردید و یکی از ضعفهای تویوتا رو همین دونستید و مزیت VW که دست به تغییر نمیزنه! دوست گرامی این یک مزیت حساب میشه که داخل متن تحلیل هم بارها بهش اشاره شده و نشون دهنده ی انعطاف در تولید رو میرسونه و هیچ ربطی به پرستیژ و دستمال اندازی و… نداره!
    دوست گرامی کمی به عقب برگردید و نگاهی به استراتژی های شرکت های فورد و GM و کرایسلر و… بیاندازید و خرید شرکتها و توسعه ی پلت فرم ها و آینده ی بازارشون که همگی نشان دهنده ی به دست گرفتن نیمی از بازار خودرو جهان را داشت و مدیران اونها با موضع قدرت وارد میشدن و هزینه های میلیاردی که خواب روزهای خوب رو نوید میداد و فکر میکردند راه کارشون از همه بهتره در حالی که داستان جور دیگری رقم خورد!
    اما شرکتهای ضعیف تری چون کیا و سوبارو و مزدا که تا چندین سال پیش آینده ای براشون متصور نبودند و بدون ادعاهای عجیب و غریب توانستند در این چند ساله خودشون رو خوب نشون بدن تا جایی که در بازار آمریکا هم اکنون سوبارو و کیا از VW بیشتر فروش دارند! یا بلعکس ولوو و سوزوکی و میتسوبیشی و… بدون استراتژی مناسب نتونستند در این بازار موفق ظاهر بشن.
    انصافا اصلا نگاهی به نتایج ایمنی خودروها انداختید که میگید خودروهای vw ایمن تر از تویوتا است؟
    http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/volkswagen/passat/2014
    http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/toyota/camry/2014
    نمره این 2 خودرو با هم تفاوتی دارند؟!
    این هم چند مدل دیگه تا ببینید تویوتا کمری امتیازش در اون تست تصادف معروف مانع بتن ثابت بهتر هم هست!
    http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/mercedes/c-class
    http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/bmw/3-series
    البته فکر نکنم تغییری در ذهن ایمنی شما بزاره چون تا به حال با وجود اعلام نتایج باز بارها به ایمنی تویوتا ایراد گرفته اید و علتش نامشخصه!!!
    http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/toyota/corolla
    http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/volkswagen/jetta-sedan
    امتیاز برابر با c کلاس و سری 3 و هیچ تفاوتی بین کرولا و جتا در ایمنی نیست!
    و اینم امتیاز بیشتر از اون چند مدل!
    http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/toyota/prius/2014

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود بر بهزاد جان !!!

      شما متنو درست نخوندی!!!!

      ((( امروز تویوتا را بر چنان نقطه ای از شکوه تکیه داده اند، که رسیدن

      بدان حتی برای غول هایی چون جنرال موتورز، فولکس واگن و مرسدس بنز، به

      یکرویا مبدل گشته است . )))

      1–) این جمله یعنی چی؟؟؟ مرسدس بنز این وسط چیکار میکنه؟؟؟

      پس مازراتی را هم بیارید . کادیلاک رو هم بیارید . چرا به جای این شرکت

      ها ، هوندا و نیسان که وضعیتی کاملا شبیه به تویوتا دارند نام برده

      نشده؟؟؟

      گیریم که بنز همچین ادعایی کرده باشه که نکرده . ایا این ادعا خنده دار

      نیست؟؟؟ اگر بنز هم ماشین هایی در رده و کلاس و هم قیمت تویوتا داشت ،

      اون موقع میتوانستی راهبردهای سلطه بر صنعت خودروی تویوتا رو با بنز

      مقایسه کنی . هیچ ادم سالمی این فکر رو نمیکنه که یک برند لوکس مستقل

      بتونه تمام نیاز های دنیارو بر اورده کنه . چون راهبرد هاش با یک برند

      معمولی فرق داره .

      2–) امار من اشتباه نیست . منبع اینجاست :

      مجله ماشین – بهمن ماه 1392 – شماره ی 373 – صفحه ی 20 – بالای صفحه –

      سمت چپ – تا هنوز در دکه ها موجود است برو بخر و بخوان .

      شما سوال منو میچرخونی!!!

      در اینکه بیشتر کمپانی ها محصولات زیان ده دارند شکی نیست . ولی سوال من

      اینه:

      اگر تویوتا به اندازه ی فولکس واگن ضرر میداد ، بازهم رتبه ی اول را

      کسب میکرد؟؟؟ این قدرت فولکس واگن رو میرسونه. گردش مالی . سرمایه ی

      بسیار .

      این حرف شما هم درسته که اینده ی هیچ شرکتی مشخص نیست .

      بوگاتی هم به خاطر ارتقای برند بوگاتی و ائودی و بنتلی این کار رو کرد .
      مطلبشو به پدال دادم . امروز و فردا میذاره .

      زیان تویوتا را برای مدل هایی که عرض کردی بگو .

      کسی منکر فراخوان فولکس نیست ، چون هیچ شرکتی کاملو خوب مطلق نیست .

      ولی تویوتا 4 سال متوالی رکوردار فراخوان بوده . از سال 2008 تا 2012 .

      تویوتا فقط از سال 2009 تا 2011 ((((( 10 میلیون خودرو را به خاطر پدال

      نقص در پدال گاز و سر خوردن زیر پایی فراخوان داده )))))

      اینم لینکاش :

      http://www.hamshahrionline.ir/details/199584

      http://www.hamshahrionline.ir/details/232672

      http://www.hamshahrionline.ir/details/199655

      http://www.hamshahrionline.ir/details/217526

      http://www.hamshahrionline.ir/details/195855

      http://www.hamshahrionline.ir/details/118884

      منابع دیگر :

      http://khabarkhodro.com/Detail.asp?id=199784

      http://bazarkhabar.ir/News.aspx?ID=38564

      http://www.bultannews.com/fa/news/177739/

      فراخوان های فولکس :

      http://www.asrekhodro.com/fa/page/22912/%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C+%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87+%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D9%85%D8%AF%D9%84+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D9%81%D9%88%D9%84%DA%A9%D8%B3+%D9%88%D8%A7%DA%AF%D9%86+%D8%A8%DB%8C%D8%AA%D9%84.html

      http://www.iranecona.com/9512/

      تویوتا در یک سال 10 میلیون خودرو فراخوان داده . این فراخوانو داری با

      فراخوان 2.6 میلیون خودرویی فولکس مقایسه میکنی؟؟؟

      تازه این در حالی است که تمام سایت ها و نشریات ، تویوتا را رکورد دار

      خودروسازان در دنیا میدانند و مینامند.!!!!!!!

      فراخوان بیشتر = دقت کمتر . کیفیت کمتر .

      فراخوان کمتر = دقت بیشتر . کیفیت بهتر .

      چرا به پرستیژ مربوطه . ربطی به انعطاف نداره . طراحی کرولا باب پسند

      اروپا نیست!!!! همینطور لندکروز .

      ولی فولکس جتا با همون طراحی در همه جای دنیا عرضه میشه . با همون اسم

      . با همون طراحی .

      فولکس واگن گلف = خودروی سال 2013 ژاپن . با طراحیه المانی . نه طراحیه

      باب پسند اسیایی یا ژاپنی .

      در رابطه با تست خودروها در موسسه ی ایمنی امریکا حق با شماست .

      اینهارم محض اطلاع برای شما میگذارم :

      http://www.asrekhodro.com/fa/page/39071/%D8%B1%D8%B4%D8%AF+%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4+%D9%81%D9%88%D9%84%DA%A9%D8%B3+%D9%88%D8%A7%DA%AF%D9%86.html

      http://www.asrekhodro.com/fa/page/39112/%D9%81%D9%88%D9%84%DA%A9%D8%B3+%D9%88%D8%A7%DA%AF%D9%86+%D8%AA%D8%A7+2014+%D9%87%D9%85%DA%86%D9%86%D8%A7%D9%86++%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84+%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF.html

      http://www.asrekhodro.com/fa/page/39193/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C+%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2+%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86.html

      http://www.asrekhodro.com/fa/page/39382/%D8%A7%DB%8C%D9%86+%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7+%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B1+%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF+%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88+%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF%2B%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87+%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86.html

      http://www.asrekhodro.com/fa/page/39417/%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82+%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%B3.html#ad-image-0

      http://www.asrekhodro.com/fa/page/39727/%D9%86%D9%82%D8%B5+%D9%81%D9%86%DB%8C+%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7+%DA%A9%D9%85%D8%B1%DB%8C+%D9%87%DB%8C%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%AF.html

      http://www.pedal.ir/%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7/%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%84%D8%A7/

      در ضمن خیلی ضایع است که تویوتا کمری جدید در سال 2007 معرفی میشود و

      چند سال بعد با تغییر ناچیز رنگ در چراغ های عقب و تغییر جلوپنجره

      عنوان فیس لیفت را میگیرد .

      مدل 2013 هم که نسل جدید بود ((( نه فیس لیف ))) شباهت بسیار زیادی به

      مدل قبلی داشت . طوری که مدیر تویوتا خودش اعتراف میکند و میگوید :

      این نسل کمری زیاد مورد پسند مشتربان نیست و سریعا در حال تغییر است .

      بعدشم تویوتا حتی حاضر نیست که طراحیه عقب لکسس LX570 را با لندکروز

      تفاوت فاحش قرار بدهد . همینطور مدل GX 460 خودرا با پرادو .

      همچنین یک سر اگزوز استیل برای لکسس RX350 .

      موفق باشی .

      پدال جان خواهشا زود تایید کن و لینک هارو پاک نکن .

      ممنون.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        پدال خیلی لطف کردی . ممنونم ازت .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. بهزاد

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    دوست گرامی نمیدونم منظور از زیاد ده بودن شما دقیقا چیه؟
    شرکت vw در سال 2013 طبق پیش بینی ها چیزی حدود 15 تا 17 میلیارد دلار سود دهی داشته و داشتن چند محصول که دچار زیان دهی شدن ربطی به آمار اول بودن و … نداره و شرکت مورد اشاره میتونه با تغییرات یا توقف تولید اون محصول جلوی ضرر بیشتر رو بگیره.
    کجای کمری 2007 با 2013 یکیه؟ هیچ کدام از زوایا از سپر بگیرید تا سقف و ستون و صندوق با هم شباهتی ندارند و تریم داشبوردشون با هم متفاوته و چراغ و سپر هم کاملا تفاوت دارن.
    چندین شرکت در دنیا از جمله vw و GM و فورد و… هستند که یک محصول را با کمترین تغییر با چند برند وارد بازارهای هدف میکنند مثل شباهت محصولات VW با اشکودا یا اپل با واکسهال و… و این کار مختص لندکروز و لکسوس نیست.
    آمار فروش نویسنده ی مجله ماشین هم اشتباهه و ای کاش قبل از قلم زنی میرفت آمار رو نگاه میکرد. البته این 800 هزار VW هدفیه که مدیرش برای 2018 ترسیم کرده و این آمار برای 2013 نیست و شاید هم مجموع فروش کانادا رو هم در نظر گرفته باشه که باز به این عدد نخواهد رسید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود.

      بهتره بری تو پست جدید تویوتا کمری 2014 که پدال گذاشته بود.

      تا ببینی که اکثریت همینو گفتن که شبیه . دوما حتما شما بهتر از خود مدیر

      عامل تشخیص میدی؟؟!!!

      بعدشم اگر اشکودا با فولکس شبیه هم باشند ولی قالب در عقب و چراغای عقب

      شبیه هم نیستند .

      مجله ماشین به قدری در دنیا اعتبار داره که مدیر فروش جنرال موتورز

      برای مجله ماشین مطلب مینویسه تا چاپ کنه.

      ارزش قدیمیترین و معتبرترین نشریه ی ایرانو با این حرفات کم نکن .

      ((( ایران و المان )))

      در ضمن بهتره بری بخونی که یکی از نویسنده های ایرانی مجله ماشین در

      امریکا چه سمتی داشته ، در شرکت مادیران و در شرکتی که کامیون های رنو

      را وارد ایران میکند .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. saeid

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (57 ديدگاه)

    فقط تویوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. شهروز

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (57 ديدگاه)

    آقا میلاد سلام .. با تشکر از پدال

    حدود 300 خط کامنت !!!!!گذاشتی برا هیچ.. والله وقتت حیفه خود مهندسین بنز هم ابقدر وقت برا نوشتن و تعصب نمی ذارن

    تویوتا که هرسال برترینه.. حالا شما اینقدر جوش نزن

    به ولله من آلمان بودم و 38 سالمه.. اونا جای این همه حرف زدن مثل شما، فقط عمل می کنن

    این تعصب شما اصلا قشنگ نیست.. به من و شما چی

    احتمالا سن و تجربه ات بیشتر بشه بهتر دستت می آد که چی عرض می کنم

    موفق باشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رضا

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (71 ديدگاه)

    همش شده تویوتا تویوتا تویوتا! سایت پدال عزیز میشه سوال کنم چرا همش از تویوتا مطلب میذاری؟؟ دلیلش چیه؟؟؟؟ بابا من دوست ندارم تو پدال تویوتا ببینم بابا از هیوندایی و کیا هم مطلب بذار لا مذهب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. فرزانه

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام. با توجه به اطلاعات افراد و اظهار نظرها، من به دنبال اطلاعاتی در خصوص ساختار شبکه نمایندگیهای خودروسازان برتر دنیا هستم. کسی اطلاعاتی داره که بتونه در اختیار من بذاره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. درخشنده

    ۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با توجه به موضوع اینجانب بسیار عالی و کاربردی بود.با تشکر فراوان

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا