تویوتا با سوپرای کانسپت به توکیو می‌رود

بر پایه‌ی اخبار منتشر شده توسط مجله ژاپنی Best Car، تویوتا پیش‌نمایشی از سوپرا را به‌صورت مفهومی در نمایشگاه خودروی توکیو 2017 خواهد داشت. این خبر هم خوب و هم بد است. خوب به این دلیل که ما سرانجام خواهیم توانست ایده‌ای واضح از مدل تولیدی آینده‌ی تویوتا به دست بیاوریم زیرا کانسپت ارائه شده بسیار شبیه نسخه‌ی تولیدی خواهد بود؛ اما خبر بد اینکه برای معرفی رسمی مدل تولیدی باید حداقل یک سال منتظر بمانیم. برخی افراد امیدوار هستند پنجمین نسل سوپرا را اواخر سال جاری ببینند اما به نظر می‌رسد این اتفاق نخواهد افتاد.

toyota-supra-concept-render-01
طراحان SupraMKV جدیداً رندرهایی از این خودروی اسپورت دیفرانسیل عقب را منتشر کرده‌اند. این افراد با استفاده از جدیدترین تصاویر جاسوسی سوپرا اقدام به طراحی رندرها کرده‌اند. تویوتا در طراحی این خودرو از کانسپت FT-1 نیز الهام گرفته است. کانسپت یاد شده حدود سه سال پیش و به منظور اعلام تولد مجدد سوپرا به نمایش درآمد.

toyota-supra-concept-render
اگرچه نسخه تولیدی سوپرا در سال 2018 رونمایی خواهد شد اما شاید برای دیدن برادر آلمانی این خودرو یعنی ب ام و Z5 تا آن زمان منتظر نمانیم. شاید ب ام و این خودرو را در نمایشگاه فرانکفورت که در سپتامبر سال جاری برگزار می‌شود رونمایی کند.


این دو خودرو از پلتفرمی مشترک سود برده و در کارخانه‌ی Magna Steyr اتریش به همراه هم تولید خواهند شد. انتظار می‌رود فول ترین نسخه‌ی سوپرا با برند گازو ریسینگ ارائه شود و قوای محرکه‌ی هیبریدی مشتق شده از خودروی مسابقه‌ای TS050 لمانز را به همراه داشته باشد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

23 دیدگاه

    1. اسطوره
      سوابق: (7170 دیدگاه) ,

      هنوز تو فاز برره ای رفیق. 😉😇

      پاسخ
  1. Mohamad
    سوابق: (161 دیدگاه) ,

    چراغای عقبش طرح لکسس شده
    در کل با یه چیز شاخ طرفیم

    پاسخ
  2. حسین
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    ای جانم سوپرا
    غول تویوتا داره از خواب زمستونی بیدار میشه

    پاسخ
  3. اسطوره
    سوابق: (7170 دیدگاه) ,

    .
    تویوتا سوپرا از سال 1987 تا سال 2002 در 4 نسل تولید شد
    ماشینی که ما به اسم تویوتا سوپرا میشناسیم نسل دوم این خودرو بود. با کد اختصاری A80 که از سال 1993 تا 2002 تولید میشد.
    نسل های دیگر این خودرو A70 بود که چراغ های جلو مخفی شونده داشت که من به شخصه خیلی دوست دارم این سبک چراغ ها رو !! (جمله بندی 😂)
    در واقع سوپرا قبل از سال 1987 ، یک مدل تغییر یافته ی تویوتا Celica بود که با کد های A40 و A60 عرضه میشد.

    جالبه بدونید همه ی نسل های سوپرا موتور 6 سیلندر خطی عمودی یا همون i6 داشتند.
    تمام موتور های مورد استفاده در سوپرا حجمی کمتر از 3 لیتر داشتند.
    در آخرین نسل سوپرا از گیربکس های بی نظیر Getrag استفاده شد که نتیجتاً شتاب 0 تا 100 سوپرا توئین توربو به 4.6 ثانیه رسید.

    شاید مهم ترین نکته در مورد سوپرا استحکام و کیفیت ساخت باور نکردنی این خودرو بود که همه ی تیونر ها و رانندگان رو شگفت زده می کرد. موتور و شاسی این ماشین همه چیز رو تحمل میکرد و هیچ وقت کم نمی آورد.

    در یکی از اولین سوپراهای نسل 2 تواید شده همین موتور 2997 سی سی کوچک ، بعد از 22 سال کارکرد و 528000 کیلومتر پیمایش ، با تیونینگ یکی از تیم های درگ امریکایی به قدرت 3000 اسب بخار رسید . یعنی از هر لیتر 1000 اسب بخار !!!

    امیدوارم نسل بعدش هم باز دوباره برای چندین سال ماشین محبوب سلاطین دریفت ژاپن ( DK ها) و تیم های درگ امریکایی باشه.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سامان اذری
      سامان اذری
      سوابق: (1769 دیدگاه) ,

      مجید لنسر اوو
      سوپرا
      مزدا RX7
      هوندا NSX
      و نیسان اسکای لاین
      شاهکارهای دهه 90 ژاپن هستند که کل صنعت خودروسازی دنیا مخصوصا امریکارو دگرگون.کردند و به همه دنیا ثابت کردند که عملکرد ماشین و ایمنی تنها استفاده از موتورهای 8 .10 و 12 سیلندر و ساختن ماشین به طول 6 متر نیست

      پاسخ
      1. اسطوره
        سوابق: (7170 دیدگاه) ,

        آره سامان جان.
        یکی دیگه از ماشین هایی که بین ماشین باز های پدال کمتر معروفه و من از استایلش خیلی خوشم میاد ، یکی از محص لات میتسو به اسم
        Mitsubishi 3000GT-R VR4 در واقع از خانواده ی Mitsubishi GTO هست که با همکاری کرایسلر و میتسوبیشی ، که اون زمان خیلی رفاقت داشتن ساخته شد.
        در امریکا به اسم داج استیلث شناخته میشد. اما در اصل بیشتر هنر میتسوبیشی بود و کرایسلر بیشتر نقش فروش این ماشین در ایالات متحده رو داشت.

        این ماشین 320 اسب بخار و 444 نیوتن متر گشتاور داشت. در سال 1998.
        موتور وی 6 ، DOHC توئین توربو .

        در مورد تویوتا سوپرا هم بد نیست بدونی این ماشین در پیست کار اند درایور در سال 1997 رکورد مسافت توقف از 113 تا صفر کیلومتر بر ساعت رو در 45 متر زد. این رکورد برای 7 سال توسط هیچ ماشینی شکسته نشد. نهایتا در سال 2004 پورشه کاررا جی تی با 44 متر یعنی فقط یک متر کمتر ، سوپرا رو کنار زد.

        پاسخ
        1. Madjid
          سوابق: (7170 دیدگاه) ,

          سامان جان 10 خط نوشتم فکر کنم رفت واسه تایید.
          به نظر من با 13 تومن ارزش بالایی داره.
          من بودم میخریدمش.

        2. تصویر پروفایل سامان اذری
          سامان اذری
          سوابق: (1769 دیدگاه) ,

          اره تک برگ سند تمام تخفیف ظاهرشم خیلی تمیزه کاش
          عینکی بود
          جمعه قرار میزارم ببینمش

        3. Madjid
          سوابق: (7170 دیدگاه) ,

          بیمه ای هنوز تخفیف داره هم خیلی خوبه.

          مدلش خوبه. این نسل شش هست. از 1987 تا 1993 تولید شده. این جزو آخرین هاش هست و این یک نکته ی مثبت دیگه.

  4. فیصل
    سوابق: (128 دیدگاه) ,

    ممنون از اطلاعاتت. یه اشتباه تایپی داری : تولیدش از 1978 شروع شد.
    تویوتا یه کانسپت از FT-1 سال 2014 داد بیرون که بنظرم ازین قشنگتره و حدود قیمتش رو 60000 دلار اعلام کرد.که همون موقع هفته نامه اتوکار اعلام کرد تولید سوپرا از 2018 شروع میشه و 4 و 6 سیلندر توین توربو و احتمالا قوای محرکه هیبریدی هم خواهد داشت.

    پاسخ
  5. حسین وی
    سوابق: (82 دیدگاه) ,

    یکی از شاهکار های قدیمی بود سوپرا الانم که فوق العادس مخصوصا چراغای عقبش ک مثه لکسوس ال سی هست

    پاسخ
  6. ارمان
    سوابق: (1100 دیدگاه) ,

    طولانی ترین کانسپت دنیا ۱۰ ساله میخوان با طراحی بی ام و بسازنش مفلومم نیست اسمش سوپرا یا f1
    خوب معلومه تویوتا دلش نمیخواد سوپر اسپورت بسازه عین یه جوونی که میخوان به زور واسش زن بگیرن اقا نمیخواد و الا اینقدر دست دست نمیکرد که

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل datsun
      datsun
      سوابق: (695 دیدگاه) ,

      تویوتا رو این دست ماشین هاش خیلی وسواس نشون میده میخواد یه چیزیی بیرون بده که کسی نتونه ازش ایراد بگیره آخه قراره دوباره نماد این کمپانی بشه هنوز مشخص نیست که میخواد تو چه کلاسی ظاهر بشه سوپر اسپورت یا کلاس اسپورت .
      من که منتظر این ماشین دوست داشتنی هستم

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل MPH
        MPH
        سوابق: (408 دیدگاه) ,

        .
        البته داتسون جان،مثل lfa که کلی روش وسواس بخرج دادن،ولی بنظرم اگه قراره این خودرو نماد این کمپانی باشه بهتر بود تویوتا اون رو مستقل بسازه(پلتفرمش با z5 یکی نباشه)،z5 قرار نیست نماد بیمر باشه و خیلی مهم نیست یک ب ام و خالص نباشه اما سوپرا بهتر بود خالص باشه…..

        پاسخ
  7. تصویر پروفایل یاسین
    یاسین
    سوابق: (295 دیدگاه) ,

    اصلا دل ادم باز میشه این اسطوره رو میبینه NSX ،SUPRA،GTR،سه برادر دوست داشتنی ژاپن این سه تا یعنی زندگی اسپرت با طعم سامورایی ها

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل MPH
      MPH
      سوابق: (408 دیدگاه) ,

      .
      بنظرم GTR حسابش از بقیه جداس(خیلی شاخ تره)

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل یاسین
        یاسین
        سوابق: (295 دیدگاه) ,

        منم بینشون جی تی ار رو بیشتر میپسندم گودزیلای بی رقیبه

        پاسخ
        1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans
          سوابق: (7170 دیدگاه) ,

          .
          من NSX بیشتر دوست دارم.
          کسایی که سابقه ی دهه 90 رو تا قبل از 2005 دارن میدونن NSX فقط یک کار بلد بود : فراری و لامبورگینی لوله کردن …

  8. farshid omidfar
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    عقبش عالیه ولی بدون تعارف جلوش افتضاحه

    پاسخ
  9. احمد باقری
    سوابق: (4715 دیدگاه) ,

    ای کاش، نمای جلوش قشنگ تر بود.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.