تویوتا

معرفی فیس‌لیفت تویوتا مارک X سدانی مخصوص بازارهای آسیایی

تویوتا مارک X یک سدان لوکس اجرایی است که صرفاً جهت عرضه در بازارهای آسیایی و خصوصاً بازار داخلی ژاپن تولید می‌شود. نسل نخست این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ معرفی شد و سپس در سال ۲۰۰۹ نیز نسل دوم آن به بازار آمد. مارک X در حال حاضر در شهر Kanegasaki ژاپن تولید شده و فقط در چین و ژاپن عرضه می‌گردد. حالا تویوتا نسل دوم مارک X را مورد فیس‌لیفت و به‌روزرسانی قرار داده جزئیات این فیس‌لیفت را برای بازار ژاپن منتشر کرده است.

toyota-mark-x-2016-fl-front

نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ تویوتا مارک X در چهار تیپ مختلف عرضه می‌شود که عبارت‌اند از ۲۵۰G/250G Four (این خودرو در تیپ‌های معمولی به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود اما همۀ تیپ‌ها با سیستم چهارچرخ محرک هم عرضه میشوند که پسوند Four را به دنبال نام خود دارند)، ۲۵۰S/250S Four، ۲۵۰RDS و درنهایت مدل پرچم‌دار ۳۵۰RDS. همچنین برای مدل ۲۵۰S یک پکیج ویژهٔ F هم ارائه می‌شود. تمامی تیپ‌های ۲۵۰ مجهز به یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی هستند که ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۳ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که مدل بالاردهٔ ۳۵۰RDS از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند.

marx1611_04-850x508

در قسمت بیرونی مارک X جدید شاهد سپر جلو، جلوپنجره و چراغ‌های بازطراحی‌شده هستیم که این چراغ‌ها به همراه دی‌لایت‌ها در تیپ‌های ۲۵۰S، ۲۵۰RDS و ۳۵۰RDS کاملاً از نوع LED هستند. در مرکز جلوپنجره هم بجای لوگوی تویوتا، یک علامت X قرار گرفته است. در قسمت عقب هم یک برف‌پاک‌کن عقب به مارک X اضافه شده است که در خودرویی سدان امری عجیب به نظر می‌رسد. تیپ‌های ۲۵۰G و ۲۵۰S به‌صورت استاندارد مجهز به رینگ‌های ۱۶ اینچی هستند درحالی‌که مدل‌های ۲۵۰RDS و ۳۵۰RSD در حالت استاندارد با رینگ‌های ۱۸ اینچی ارائه می‌شوند. البته این رینگ‌ها در تیپ ۲۵۰S به‌صورت آپشن قابل سفارش هستند.

toyota_mark_x_250g_s_package_

در داخل تیپ‌های ۲۵۰S، ۲۵۰RSD و ۳۵۰RSD به‌صورت استاندارد از تریم چرم آلکانترای قرمز و مشکی استفاده شده است که در مدل ۲۵۰G به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود. در نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ مارک X به جهت بهبود پاسخ‌دهی فرمان، چسبندگی و راحتی سواری از نقطهٔ جوش‌های اضافی و چسب‌های ساختاری استفاده شده است.

marx1611_02_s-850x589

اما شاید مهم‌ترین به‌روزرسانی در نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ تویوتا مارک X در بخش سیستم‌های ایمنی آن باشد. مجموعهٔ ایمنی فعال این خودرو شامل این موارد می‌شود: یک رادار جلو و دوربین که وسایل نقلیه و عابرین پیدا را به‌منظور جلوگیری و یا کاهش برخورد شناسایی می‌کند، سیستم ترمز خودکار که پیش از برخورد که در سرعت‌های بین ۱۰ تا ۸۰ کیلومتر در ساعت فعال است و سیستم هشدار خروج از خط که توسط یک دوربین خطوط جاده را شناسایی می‌کند. سیستم آخری اگر راننده از خط منحرف شود از طریق هشدار صوتی و یک هشدار بر روی صفحه آمپر او را مطلع می‌کند. سپس اگر هیچ اقدامی از سوی راننده انجام نشود، فرمان برقی خودرو به‌صورت خودکار ماشین را به خط بازمی‌گرداند.

در بزرگراه‌ها کروز کنترل تطبیقی توسط سنسورهای رادار به همراه دوربین ارائه می‌گردد و سیستمی هم در هنگام حرکت با سرعت ثابت جهت حفظ فاصله با خودروی جلویی دریچهٔ گاز را ثابت نگه می‌دارد. درصورتی‌که خودروی جلویی سرعت خود را کم کند، سیستم جهت رسیدن به‌ سرعت مناسب، دریچهٔ گاز را می‌بندد و اگر کاهش سرعت بیشتری موردنیاز باشد، سیستم ترمز فعال می‌شود.

marx1611_05_s-850x589

قیمت تویوتا مارک X در ژاپن از ۲,۶۵۶,۸۰۰ ین معادل ۲۳,۶۰۰ دلار برای مدل ۲۵۰G شروع شده و نهایتاً به ۳,۸۵۰,۲۰۰ ین معادل ۳۴,۲۰۰ برای مدل پرچم‌دار ۳۵۰RDS می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    تویوتا همه اش عشقه… x و y هم نداره ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. KING918

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (217 ديدگاه)

    با اینکه رینگ های 18 اینچی داره ولی به نظر واسه بدنه کوچیکه …
    عکس قرمز رنگو نگاه کنید ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amin

      ۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (25 ديدگاه)

      به علت فاق بلند لاستیک هست،جهت حفظ نرمی سیستم تعلیق ماشین….یک سدان خانوادگی هست نه یک خودروی اسپرت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مجید

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    سیستم دیفرانسیل عقب به صورت استاندارد و بدنه متفاوت و موتور های تنفس طبیعی!!!!!!!!!!!چیزی که که فکر نکنم تویوتا حالت عادی داشته باشه و بیشتر برای برند لکسوس برای رقابت با پرمن ها میزنه!من از این ماشین خوشم اومد ای کاش تو خاور میانه میومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ONE MAN ARMY

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (23 ديدگاه)

    به نویسندگان و مترجمین محترم سایت پیشنهاد میکنم مقاله ای در مورد روش های بازاریابی در صنعت خودرو تهیه کنند.
    مثلا، چرایی گذاشتن X در جلو پنجره این خودرو و عدم استفاده از نشان lexus(به دلیل لوکس بودن خودرو) با توجه به شناخته بودن برند leuxus در بازارهای عرضه این محصول

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رامتین

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    این محصول میتونه به ایران بیاد؟ بنظر گزینه خوبیه و بهتر از کمری حداقل از نظر کابین و توان موتوره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سپنتا

    ۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    دوستان نازنینم نگاه کنید یک ماشین 6سیلندر کامل با آخرین تکنولوژی روز 23هزار دلار . این یکی از اون هنرهای شاهکارای همیشگیه تویوتاست که با پول پایین داشتن بیشترینها کیفی و کمی از یه ماشین(البته نه با قیمت شرکت دزد ایرتویوتا)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد

    ۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (128 ديدگاه)

    جلوش که شبیه اپتیمای کیاست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا