نگاهی گذرا به تویوتا کرولا 2017

Applebee بهترین چیزبرگرهای دنیا را درست نمی‌کند اما قطعاً تعداد زیادی از آن‌ها را می‌فروشد. گاهی اوقات شما فقط غذایی ساده و مورد اعتماد می‌خواهید. تویوتا کرولا نیز بهترین خودروی کامپکت جهان نیست اما محبوبیت فوق‌العاده‌ی آن (پنجمین خودروی پرفروش آمریکا) به مواردی چون قیمت مناسب، استفاده‌ی آسان و قابل‌اعتماد بودن مربوط می‌شود. کرولا 2017 که تازه‌تر شده تجهیزات استاندارد بیشتر و کابینی بهتر دارد و می‌رود که به قابلیت اعتماد خود بیفزاید.

2017-toyota-corolla-review03

2017-toyota-corolla-review04
نقاط قوت

  • این کرولا XLE تکنولوژی‌های قابل اعتنایی دارد. کرولا خودرویی با بهای زیر 24 هزار دلار بوده و از تجهیزاتی چون دستیار حفظ خودرو بین خطوط، چراغ نوربالای خودکار، کروز کنترل تطبیقی، استارت/قفل دکمه‌ای و چراغ‌های جلوی LED بهره می‌برد. حتی فکر کردن به این تجهیزات 5 سال پیش امری نشدنی به نظر می‌رسید. وجود این تجهیزات در خودرویی با بهای اندک نیز فوق‌العاده است. بهتر از آن بسته‌ی ایمنی فعال تویوتاست که صرف‌نظر از تریم خودرو در همه‌ی مدل‌های کرولا 2017 وجود دارد.
  • راندن و استفاده از کرولا بسیار آسان است. نشان‌دهنده‌ها و کنترلرها عملکرد ابتدایی داشته و خواندن آن‌ها آسان است. ساعت دیجیتالی موجود در کنسول نیز از همین اسلوب تبعیت می‌کند. کرولا برای افرادی که به دنبال سادگی بوده و از پیچیدگی بیزارند خودرویی ایده آل به شمار می‌رود.
  • علیرغم این حقیقت که قوای محرکه کرولا در کلاس خود یکی از قدیمی‌ترین‌ها است، مصرف سوخت خودرو خیلی بد نیست. مصرف شهری/بزرگراهی 8.4/6.5 لیتر در هر صد کیلومتر کرولا اگرچه به‌خوبی رقبایی چون سیویک و مزدا 3 نیست اما چندان بد هم به شمار نمی‌رود.

2017-toyota-corolla-review05

نقاط ضعف

  • هرچند هیچ‌کسی از یک خودروی کامپکت انتظار ندارد که سواری‌ای همچون پورشه کیمن داشته باشد اما کرولا نسبت به رقبا سواری لذت بخشی ندارد. شتاب گیری کرولا همانند نوجوانی است که صبح می‌خواهد از تخت خود بلند شود. ترمزها و هندلینگ آن نیز دقت و صحت چندانی ندارد؛ و البته سیستم تعلیق آن نیز ناهمواری را به بدنه منتقل کرده و در سر پیچ‌ها بدنه تکان‌های زیادی دارد. در بحث رضایت از رانندگی این خودرو مغلوب شورلت کروز، هوندا سیویک و مزدا 3 می‌شود.
  • تنها به خودرو نگاه کنید. چه در داخل و چه در ظاهر کرولا خودرویی خسته‌کننده است. حتی رنگ خاکستری متالیک خودروی حاضر در تست نیز کمکی به این موضوع نمی‌کند. البته نمی‌گوییم که همه‌ی خودروها باید به زیبایی استون مارتین باشند اما برای خطوط مستقیم و تختی که هیچ احساسی ندارند افسوس می‌خوریم. همه‌ی رقبای کرولا ریسک‌هایی را در طراحی پذیرفته‌اند. تویوتا همانند بچه‌ای است که از او می‌خواهید یک خودروی 4 درب نقاشی کند.
  • تویوتا هنوز هم در سیستم‌های اطلاعات سرگرمی خود اپل کارپلی و اندروید اتو را ارائه نمی‌کند. برای کسی که خودروی خود را چندین سال نگهداری می‌کند این معنی را می‌دهد که کرولای شما در بحث تکنولوژی عقب خواهد بود.

2017-toyota-corolla-review12

2017-toyota-corolla-review14

2017-toyota-corolla-review19


رقبا

  • شورولت کروز، فورد فوکوس، هوندا سیویک، هیوندای الانترا، کیا فورته/سراتو، مزدا 3، میتسوبیشی لنسر، نیسان سنترا، سوبارو ایمپرزا، فولکس‌واگن جتا

مشخصات تویوتا کرولا 2017
پیشرانه: 4 سیلندر 1.8 لیتری
قدرت/گشتاور: 132 اسب بخار/173 نیوتون متر
گیربکس: CVT اتوماتیک
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 8.4/6.5/7.3 لیتر در هر صد کیلومتر
وزن خالص: 1302 کیلوگرم
قیمت پایه/تست شده: 18500/23451 دلار

منبع: motor1

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

34 دیدگاه

  1. امپراتور لامبورگینی
    سوابق: (7044 دیدگاه) ,

    هرچند هیچ‌کسی از یک خودروی کامپکت انتظار ندارد که سواری‌ای همچون پورشه کیمن داشته باشد اما کرولا نسبت به رقبا سواری لذت بخشی ندارد. شتاب گیری کرولا همانند نوجوانی است که صبح می‌خواهد از تخت خود بلند شود. ترمزها و هندلینگ آن نیز دقت و صحت چندانی ندارد؛ و البته سیستم تعلیق آن نیز ناهمواری را به بدنه منتقل کرده و در سر پیچ‌ها بدنه تکان‌های زیادی دارد. در بحث رضایت از رانندگی این خودرو مغلوب شورلت کروز، هوندا سیویک و مزدا 3 می‌شود.
    تنها به خودرو نگاه کنید. چه در داخل و چه در ظاهر کرولا خودرویی خسته‌کننده است. حتی رنگ خاکستری متالیک خودروی حاضر در تست نیز کمکی به این موضوع نمی‌کند. البته نمی‌گوییم که همه‌ی خودروها باید به زیبایی استون مارتین باشند اما برای خطوط مستقیم و تختی که هیچ احساسی ندارند افسوس می‌خوریم. همه‌ی رقبای کرولا ریسک‌هایی را در طراحی پذیرفته‌اند. تویوتا همانند بچه‌ای است که از او می‌خواهید یک خودروی 4 درب نقاشی کند.
    تویوتا هنوز هم در سیستم‌های اطلاعات سرگرمی خود اپل کارپلی و اندروید اتو را ارائه نمی‌کند. برای کسی که خودروی خود را چندین سال نگهداری می‌کند این معنی را می‌دهد که کرولای شما در بحث تکنولوژی عقب خواهد بود.
    .
    .
    .
    مشکل همیشگی کرولا…
    خرفت بودن، عدم جذابیت بصری ،.
    .
    برای کسایی که یک “ماشین” میخوان عالیه
    اما کسی که میخواد یک وسیله ی لذت و سرگرمی هم داشته باشه ، نه !

    پاسخ
    1. M
      سوابق: (73 دیدگاه) ,

      هوندا سیویک پیش این کرولا مثه سوپراسپورته !

      پاسخ
    2. armin
      سوابق: (375 دیدگاه) ,

      لنسر با اینکه طراحیش مال ۱۰ سال پیشه خیلی باحالتر از اینه ، لنسرو به این ترجیح میدم ، چه برسه سیویک و مزدا

      پاسخ
  2. (ali (CHEVY NOVA
    سوابق: (1870 دیدگاه) ,

    کاری به کیفیت و سواریش ندارم
    اما طراحیش جالب نیست از نظر من
    بخصوص قسمت عقبش تو عکس شماره 2 و فرم چراغهاش

    پاسخ
    1. amin
      سوابق: (24 دیدگاه) ,

      این مدل و طراحی برای بازار آمریکا و سلیقه آمریکایی هست…و کاملا قابل پیش بینی هست که با سلیقه شما همخوانی نداشته باشه…

      پاسخ
      1. (ali (CHEVY NOVA
        سوابق: (1870 دیدگاه) ,

        جناب امین
        اصلا ربطی به اینکه برا بازار امریکا هست یا نیست نداره برا هر کجا که میخواد باشه مهم اینکه هرکسی این ماشین رو تو هر کشوری ببینه به این نتیجه برسه که خوشگل هست
        شما رقیب های این ماشین رو ببینید که به مراتب بهتر هستند حداقل از لحاظ ظاهری
        شورولت کروز، فورد فوکوس، هوندا سیویک، هیوندای الانترا، کیا فورته/سراتو، مزدا 3، میتسوبیشی لنسر، نیسان سنترا، سوبارو ایمپرزا، فولکس‌واگن جتا

        پاسخ
        1. حامد
          سوابق: (1 دیدگاه) ,

          ولی با همهء این تفاسیر خودرویی که درباره اش بحث میکنیم پر فروش ترین تو کلاس خودش در آمریکاست.

  3. نوید
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا ما ایرانیا همش دنبال ظاهریم.تویوتا با 20 هزار دلار که نمیتونه پورشه بسازه.کرولا رو تولید میکنه که میشه ازش یک میلیون کیلومتر سواری کم هزینه گرفت.تو.ایران با دلار 3900 تومن که قیمت لوازم یدکیه ماشینای خارجی بی اندازه گرونه و هزینه تعمیرات بالاس،گزینه بسیار خوبیه.از تعمیر کارای تویوتا بپرسید تا بهتون بگن که چجور ماشینیه.

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1870 دیدگاه) ,

      من که گفتم کاری به فنیش ندارم
      تو خرید ماشین هم ظاهر خیلی مهمه یعنی برا خیلیها مهمه ظاهر ماشین
      حالا شما اگه رو ظاهر حساس نیستید دیگه دلیلی نداره بقیه هم نباشند
      شرکتهای بزرگ خودروسازی میلیونها دلار هزینه میکنند و به طراحان و شرکتهای طراحی پول میدند که براشون ماشینی زیبا طراحی کنند بعدش شما میگش ما ایرانیها فقط دنبال ظاهریم؟؟؟؟؟؟ این چه حرفی هست که شما میزنید اخه؟؟؟؟؟
      شما رقیب های این ماشین رو نگاه کنید که با همون 20 هزار دلار به مراتب خوشگل تر هستند
      ((شورولت کروز، فورد فوکوس، هوندا سیویک، هیوندای الانترا، کیا فورته/سراتو، مزدا 3، میتسوبیشی لنسر، نیسان سنترا، سوبارو ایمپرزا، فولکس‌واگن جتا))

      پاسخ
  4. Bavaria
    سوابق: (537 دیدگاه) ,

    به فاصله محور جلو تا دماغه خودرو دقت کنید،احمقانست،یک کیلومتر فاصله داره!!!!!

    پاسخ
  5. Mohamad
    سوابق: (161 دیدگاه) ,

    شرکتها برخی نقاط ضعف را به عمد رو محصولاتشون میزارن که مدل های بعدی و مدل های بهتر هم به فروش برن. این مساله فقط واسه شرکتهای خودروسازی صادق نیستا، همه ی شرکتها این سیاست را دارن و هیچوقت یه محصول کامل و یه تکنولوژی را زودتر از موعد به بازار نمیفرستن.
    این سیاست هم بیشتر واسه محصولاتی که هرساله مدل جدیدشو عرضه میکنند به کار گرفته میشه.
    بعضیا پیش خودشون فکر میکنن سایتهای تخصصی خیلی هنر کردن از فلان ماشین عیب و ضعف پیدا میکنن و شرکت سازنده نتونسته یا بلد نبوده این مشکل را حل کنه!.. فکرشم خنده داره
    در مجموع کرولا یه خودروی فوق العاده با کیفیته و ثابت شده ست. بازاریابی و فروش خاص خودش را هم میطلبه. تویوتا بین مشتریان کرولا و کمری مرزی ایجاد کرده و یجورایی برند سازی شدن و این فوق العاده ست…

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (157 دیدگاه) ,

      اینو جدیدا همه جا میشنویم و الکی قبول میکنیم
      اگه واقعا اینطور باشه چرا یه شرکت عاقل پیدا نمیشه که محصول کامل بده به بازار تا بهترین محصول باشع و نبض بازارو بگیرع دستش؟
      اصل محدود کننده تو تولید محصول بی نقص . افزایش تصاعدی هزینه ساخت تحقیق و توسعست

      پاسخ
  6. تصویر پروفایل سامان اذری
    سامان اذری
    سوابق: (1756 دیدگاه) ,

    نسخه اروپاییش از این خیلی زیباتره ولی
    تو این کلاس انتخاب من سیویک هست
    موتور 1.5 لیتری 180 اسبی با شتاب صفر تا صد حدودا 7 الی 7.5 ثانیه
    از نظر زیبایی هندلینگ مصرف سوخت و ایمنی هم که فوق العاده هست

    پاسخ
    1. Amirhosein_msm
      سوابق: (33 دیدگاه) ,

      من در منطقه آزاد هستم که پر از مزدا 3 هست . به نظر من مزدا 3 خوش قیافه تر از اینا هست و کیفیت رانندگیشون به پای مزدا نمی رسه

      پاسخ
  7. محمد
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    از طراحی تویوتا خوشم نمیاد.

    پاسخ
  8. ایرانی
    سوابق: (285 دیدگاه) ,

    چرا کرلاها و کمری های تاکسی کیش اینقدر زیروبندشون بده؟!!!

    اصلا به ظاهر ماشین نمیاد…..!!!

    ولی نسبتا داغونن..!!!
    تالاق.. تالاق…

    پاسخ
    1. amin
      سوابق: (450 دیدگاه) ,

      چون کیلومتراشون خیلی خیلی بالاست.همشون بالای ٧٠٠-٨٠٠ هزارتا کارکرد دارن.البته تیپ پایه اتومات هم هستند.هوا هم که تو کیش فوق العاده شرجیه خصوصا تابستون.اگر دقت کرده باشید اکثر کرولاها تو کیش کمک عقب سمت راستشون صدا میده و قیژ قیژ میکنه ولی جالب اینه که با ٧٠٠ هزارتا کارکرد کمکها هنوز فابریک هستند.

      پاسخ
      1. amin
        سوابق: (450 دیدگاه) ,

        من تو کیش کمری دیدم ٨٠٠ هزارتا کار کرده بود موتور گیربکسش هنوز باز نشده بود.اونم تو اون هوای فوق شرجی

        پاسخ
  9. علی کیوج
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    معمولا تویوتا بهترین طراحی هاشو واسه بازار امریکا میکنه ولی تو این یه مورد طراحیش از مدل اروپاییش ضعیفتره!

    پاسخ
  10. شهین
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    اون ساعت بدقواره اونجا چکار میکنه ادم یاد پراید می افته

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
    فرشاد سجادیان
    سوابق: (638 دیدگاه) ,

    طراحی خارجیش عقب‌گرد کرده. . .
    کرولا ماشین خوب‌ و‌ با دوامیه اما دیگه مثل قبل بهترین نیست.

    پاسخ
  12. bkh
    سوابق: (189 دیدگاه) ,

    این تویوتا ادم نمیشه اخرش .جلو ماشین مثل دماغ مورچه خواره.یکی نیست بگه حالا که لکسوست قشنگه باید تویوتات بی ریخت باشه.اخه این چه استدلالیه اا .جز تویوتا اوالون همه تویوتاها قناسی داره

    پاسخ
    1. وحید
      سوابق: (303 دیدگاه) ,

      واقعا هم بهترین طراحی رو اوالون داره که وقتی اولین بار تو پدال عکسش رو دیدم تنها عکسی که ذخیره کردم همین بود

      پاسخ
  13. AK_007
    سوابق: (259 دیدگاه) ,

    صد در صد طراحی مدل اروپاییش بهتره
    با جلوپنجره کرومیش

    پاسخ
  14. مهیار
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    اگر این ماشین جزو خودروهای پر فروشه که هست دلیلش ارزون بودن این ماشین برای اوناست ولی همین خودروی پر فروش رو به امریکایی بده 150 میلیون اگه خرید البته به دلار 150 میشه 38.500 عمرا اگه بخرن .

    پاسخ
  15. سید مهران میرابوالقاسمی
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    اصلا این ماشین بویی از طراحی نبرده در عوضش هرچی به مزدا نگاه می کنی بازم کمه از لس که جیگره.

    پاسخ
  16. احمد
    سوابق: (117 دیدگاه) ,

    کاری به قدرت موتوراستهلاک مصرف سوختش ندارم طراحی کلی بیرون و داخل طراحی شبیه به النتراست با مقداری تفاوت نمونه جلو پنجرش جلوپنجره برعکس النتراست

    پاسخ
  17. فیصل
    سوابق: (124 دیدگاه) ,

    با همین ظاهری که همه ازش ایراد میگیرن تا الان بیش از 40 ملیون نسخه فروخته. نتیجه گیری:
    1) بجز مردم ایران تمام دنیا اهمیت ناچیزی به ظاهر خودرو برای خرید یک خودروی ارزان قیمت خانوادگی می دهندو آمار واردات لوازم آرایشی که در رتبه اول دنیا هستیم هم بهمین خاطره افراط در ظاهر گرایی هست.
    2) به احترامش بخاطر فروش بیش از 40 ملیون نسخه کلاه از سر بر میدارم.
    3) سیویک و مزدا 3 هم هر وقت هم قیمت شدند و به حد اعتبار کرولا رسیدند که بدون تست خریدار اونا رو بخره اونوقت میشن بهترین تو این کلاس. لذت رانندگی در کرولا شرف داره به النترا و سراتو کره ای که زیباست اما اینقدر خشکه که باهاش دونه های اسفالت رو جاده رو میشه بشمری از عبور از دست اندازها هم نمیگم دیگه. 2 سال دیگه جلوبندی کره ایها رو با کرولا مقایسه کنید خواهید دید.
    4) برای خرید ماشینی زیبا و با کیفیت و لذت از همه جنبه ها به فکر پرداخت رقمی بیش از 2 برابر کرولا باید بود. همه فاکتورهای مدنظر دوستان در 18000 دلار جای نمیگیره.

    پاسخ
    1. عليرضا
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      ضمن تایید حرف شما اضافه کنم فقط یه کرولا سوار میدونه این ماشین چقدر بى آزار و نجیبه. سپر جلوىمزدا یک میلیون و دویست ، سپر کرولا اصلیش نصف قیمت اونه. طرحش ٢۵٠ هم هست. هوندا سیویک که اصلن قطعاتش گیرنمیاد ضمنن مزدا حفره امنیتى داره و راحت سرقت میشه.

      پاسخ
  18. نوید
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    احسنت به شما آقای فیصل.نظرات بقیه رو که عیب و ایراد میگیرن میخونم متوجه میشم که چرا مملکت ما پیشرفت نمیکنه.این ماشین سالی یک میلیون دستگاه تو دنیا فروخته میشه و همه اونایی که میخرن حالیشون نیست غیر ما ایرانیا ظاهر پسند.

    پاسخ
  19. احمد باقری
    سوابق: (4715 دیدگاه) ,

    اتفاقا طراحی خوبی داره.

    پاسخ
  20. منصوری
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من واقعا عاشق کرولا هستم الان دو ماهه پولم رو اماده کردم این مدل اتاق جدید ۲۱۰۷ کرولا رو بگیرم کسی پلاک شده نداره ، و مشکل پلاک کردن داره ، انشاالله که این مشکل حل بشه خود ایرتویا هم فروش نداره ، نمیدونم به چی گیر دادان پلاک نمیشه ، دوستان کسی خبر داشت اینجا خبر رسانی کنه ممنون میشم

    پاسخ
  21. وحید
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    این دیگه از سادگی زیاد ب نچسبی رسیده از تیبا 2 بی احساس تره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.