جنگ هیدروژنی، تویوتا میرای در برابر هوندا کلاریتی

در نگاه اول، به نظر می‌رسد انتخاب میان تویوتا میرای و هوندا کلاریتی بسیار دشوار باشد چراکه این دو ماشین بسیار به هم شبیه هستند؛ اما پس از بررسی دقیق‌ترِ این دو خودروی هیدروژنی، غیر از طراحی ظاهری، یکی از ویژگی‌های اصلی که میرای و کلاریتی را از یکدیگر متمایز می‌کند، بُرد بیشتر حدود 90 کیلومتری هوندا است. البته این اختلاف چندان زیاد نیست اما هنوز هم می‌تواند برای خریدارانی که در انتخاب میان یکی از این دو خودرو تردید دارند، مهم باشد.

اگر جدول زیر را نگاه کنید، خواهید دید که تویوتا میرای و هوندا کلاریتی ابعادی مشابه، عملکردی مشابه، وزنی یکسان و قیمتی شبیه به هم دارند؛ اما دراین‌بین تفاوت‌هایی هم وجود دارد مانند اینکه کلاریتی قدرت بیشتری نسبت به میرای دارد (174 اسب بخار در برابر 151 اسب بخار)، می‌تواند پنج مسافر را به‌راحتی حمل کند درحالی‌که میرای ظرفیت حمل چهار نفر را دارد و درنهایت بُرد 590 کیلومتر کلاریتی که آن‌را بالاتر از میرای با بُرد 500 کیلومتر قرار می‌دهد.

برای مقایسه‌ای دقیق و کامل میان این دو خودروی هیدروژنی بازار، مشخصات و اطلاعات کامل آن‌ها را از تویوتا و هوندا گرفته و در جدول زیر ارائه کرده‌ایم. این جدول تمامی تفاوت‌هایی که ممکن است شما بخواهید در مورد این دو خودروی سلول سوختی بدانید را نشان می‌دهد.

مدیر مرکز قطعات تویوتا «Tom Blackman» در مورد میرای و کلاریتی می‌گوید:

«من فکر نمی‌کنم شباهت مشخصات تویوتا میرای و هوندا کلاریتی تصادفی باشد. ماهیت تکنولوژی سلول سوختی حداقل در حال حاضر برای تمامی خودروسازان تقریباً یکسان است و بنابراین همهٔ خودروهای هیدروژنی حال حاضر دنیا در وزن و توان خروجی تا حد زیادی شبیه یکدیگر هستند درحالی‌که قیمت آن‌ها نیز مشابه است».

از سوی دیگر، مدیر بخش قطعات آنلاین هوندا درحالی‌که معتقد است کلاریتی خودروی بهتری است بیان کرد:

«بُرد بیشتر کلاریتی قابل‌توجه است آن‌هم درحالی‌که همچنان تعداد ایستگاه‌های سوخت‌گیری هیدروژن کم بوده و این ایستگاه‌ها در حال ساخته‌شدن هستند».

mirai-clarity-comp-chart

جدول مقایسهٔ مشخصات دو خودروی هیدروژنی هوندا کلاریتی و تویوتا میرای

  تویوتا میرای هوندا کلاریتی
قدرت 151 اسب بخار 174 اسب بخار
گشتاور 335 نیوتن متر 300 نیوتن متر
شتاب صفر تا 96 9.4 ثانیه 9 ثانیه
مسافت 400 متر 17.2 ثانیه 16.8 ثانیه
فاصلهٔ محوری 2.78 متر 2.75 متر
وزن 1850 کیلوگرم 1875 کیلوگرم
ظرفیت سرنشین 4 نفر 5 نفر
مصرف هیدروژن 3.5 لیتر 3.5 لیتر
بُرد 500 کیلومتر 590 کیلومتر
قیمت 58,365 دلار 60,000 دلار

 

toyota-mirai-vs-honda-clarity-fuel-cell-hidrogen-ecoprofit-6
منبع: CarScoops

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

11 دیدگاه

  1. Ace
    سوابق: (7135 دیدگاه) ,

    به سختی میشه یک کدوم رو انتخاب کرد.
    ولی من هوندا کلاریتی رو انتخاب میکنم.
    ____________________________
    شما هم دوست داشتید نظرتون رو بگید
    هوندا کلاریتی لایک 👍👍👍
    تویوتا میرای دیسلایک 👎👎👎

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سامان اذری
      سامان اذری
      سوابق: (1764 دیدگاه) ,

      هیدروژن برا میرای با کارت طلایی تویوتا
      برا 3 سال رایگانه و تویوتا قول داده تا اون روز با همکاری شرکت شل قیمت هیدروژن رو بیاره پایین و تعداد جایگاهای سوخت رو افزایش بده
      خود تویوتا برای تکنولوژی پیل سوختی 23 سال زمان و تعداد 5680 اختراع ثبت کرده
      اعداد و ارقام به نفع کلاریتی هست به شرط این که هوندا هم به همون مدت یعنی 3 سال هیدروژن رایگان به خریداراش بده
      انتخاب بین این دو تا خیلی سخته
      عاشق هر دو برند هستم
      تو مشخصات هوندا برتره
      ولی در کل فکنم میرای فروش بیشتری رو تجربه کنه چون مردم امریکا تویوتا رو یکم بیشتر از هوندا تو این جور تکنولوژی های جدید و پیچیده قبول دارند

      پاسخ
      1. Ace
        سوابق: (7135 دیدگاه) ,

        آره.
        مردم امریکا خیلی به تویوتا اعتماد دارن.
        تو اینترنت تجربه های مالکیت پریوس هست .
        فقط تعریف میکنن ازش.

        پاسخ
  2. mahdi DODGE
    سوابق: (142 دیدگاه) ,

    هر دو خوبن اما بدون شک هوندا کلاریتی بهتره

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل امین
    امین
    سوابق: (290 دیدگاه) ,

    طراحی میرای – CHR و پریوس انگار نتیجه دعوای زن و شوهری طراحام تویوتاست
    خشونت ازشون میباره
    چراغهاشونم دو تیکست دقیقا همون کاری که باعث شد کریس بنگل مرحوم! را از بی ام و بیرون کنند

    پاسخ
  4. فيصل.
    سوابق: (127 دیدگاه) ,

    کلاریتی اصلا فروش نداره فعلا. فقط میشه لیز کرد اونم سالی ١٣٢٨۴ دلار هزینه شه همراه با هیدروژنش. هرکسی هم تایید نمیشه واس لیز کردنش طبق گفته هوندا و لیز ٣ ساله هست. ولی میرای رو میشه نقدی و فاینانس و لیز خرید. لیوان هم بذاری زیر اگزوزش آب بخوری. چقد تلاش کردن واس همچین تکنولوژی که شاید هیچ وقت مورد پسند مشتریان قرار نگیره. تلاش و پشتکارشون قابله احترامه، خیلی خیلی
    مثل تکنولوژی هیبریدی، یه نفر باید عزمش رو جزم کنه و خودرویی تولید کنه که هنوز متقاضی براش وجود نداره . تویوتا گفته تا ٢٠٢٠ میخواد ٣٠٠٠٠ تا FCV بسازه. اگه ٣٠٠٠تا هم بفروشه با این قیمت باید به احترامش کلاه از سر برداشت. خدا میدونه با ۵٨٠٠٠ دلار چه گزینه های لوکسی جلوی یه نفر هست واسه خرید بعد بیاد میرای رو انتخاب کنه

    پاسخ
  5. M4
    سوابق: (210 دیدگاه) ,

    حرف ندارن اما :
    منتهی این ژاپنی ها با این ظاهر اوانگاردشون دید ادم خراب میکنن
    مثلا پریوس از نزدیک میبینی راتو کج میکنی ! 🙁
    (منظورم فقط هیدروژنی و هیبریدی هاست)

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1715 دیدگاه) ,

    برا من که اصلا انتخاب سختی نیس. به راحتی هوندا هوندا رو ترجیح میدم. کلاریتی داره به میرای میگه میشه هم هیدروژنی بود هم خوشکل و معقول. نه عجیب غریب.

    پاسخ
  7. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2356 دیدگاه) ,

    خودروهای هیدروژنی خیلی باحالن، هیدروژن و اکسیژن میسوزونن و آب و گرما پس میدن! یعنی اگر آب نداشتی میتونی ماشین رو روشن کنی بهت آب بده!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.