تویوتا

معرفی کانسپت تویوتا Fun در شانگهای، نسخهٔ چینی کمری

تویوتا امسال در نمایشگاه خودرو شانگهای یک سدان کانسپت بنام فان را به نمایش درآورده است. این سدان که بر روی پلت‌فرم جدید تویوتا موسوم به «معماری جهانی» یا TGNA ساخته شده است، شباهت‌هایی به نسل جدید کمری داشته و فرصتی است برای نشان دادن تطبیق‌پذیری این پلت‌فرم جدید.

toyota-fun-concept

بااین‌حال تویوتا به‌جز پلت‌فرم هیچ‌گونه اطلاعات دیگری در مورد کانسپت فان ارائه نکرده است. طراحی این کانسپت اما در اصل نسخه‌ای تیزتر و تهاجمی‌تر از طراحی نسل جدید کمری است. در جلوی فان چراغ‌های LED بسیار باریکی بکار رفته و چراغ‌های روشنایی در روز آن نیز به‌صورت عمودی با فرمی مشابه مدل میرای در سپر جلو قرار گرفته‌اند.

toyota-fun-concept2

در پروفیل جانبی شباهت کانسپت فان با کمری جدید بیشتر آشکار می‌شود؛ اما بااین‌حال در این کانسپت طراحان تویوتا خط فریم پنجره‌های جانبی را کوتاه‌تر نموده و ارتفاع سقف را هم پایین‌تر آورده‌اند. چراغ‌های LED بسیار باریک عقب نیز تکمیل‌کنندهٔ طراحی تهاجمی کانسپت فان هستند.

toyota-fun-concept3

پلت‌فرم جدید TGNA ستون فقرات محصولات جهانی آیندهٔ تویوتا خواهد بود و نیمی از محصولات این شرکت تا سال ۲۰۲۰ بر روی آن ساخته خواهند شد. در حال حاضر مدل‌های پریوس، C-HR و نسل جدید کمری از این پلت‌فرم استفاده می‌کنند و نسل آیندهٔ کرولا نیز روی آن شکل خواهد گرفت.

تویوتا به‌اندازه‌ای در استفاده از پلت‌فرم TGNA جدی است که اعلام کرده برای ارتقاء کارخانهٔ کنتاکی خود ۱.۳ میلیارد دلار جهت پشتیبانی از این پلت‌فرم سرمایه‌گذاری کرده است. این سایت تولیدی در ابتدا نسل جدید کمری را تولید خواهد کرد اما پیشرفت‌های بعدی موجب می‌شود که توانایی تولید محصولات آیندهٔ ساخته شده روی پلت‌فرم TGNA را هم کسب کند.

toyota-fun-concept5

پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۷ در پدال، با ما همراه باشید…

shanghai-auto-show-2017-4

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ACE

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    این نسل کمری تمام فکرایی رو که راجع به خراب شدن طراحی های تویوتا داشتم از بین برد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فيصل.

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    تیزر امکانات و آپشنهای کمری ٢٠١٨ رو دیدم هر چی بود و نبود رو نصب کرده رو مدل ٢٠١٨. یعنی انگار کامنتای ایرانیا رو خوندن که آپشن بیشتر مشتری بیشتری داره. دمشون گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سینا

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظرم ببینم کرولا با این پلتفرم موفق میشه مچ سیویک رو بخوابونه یا نه،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حميد

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    مشخصات فنی که نداده ولی طراحی جالبی داره پشتش خیلی خوب شده منتهی فکر کنم نمای جانب یکم در ناحیه دور گل گیرا میتونیم بهتر باشه
    فعلا که چراغهای باریک مد شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (224 ديدگاه)

    امروزه با توجه به اینکه همه شرکتهای بزرگ خودرو ساز با ایجاد یه سری المانهای خاص تو چهره محصولاتشون، هویتشون رو نشون میدن مثل جلو پنجره و فرم چراغها، شرکت غولی مثل تویوتا واقعااز این قافله عقب مونده بود و بر اساس انتظاری که ازش میرفت در جهت هویت بخشی به محصولاتش پیشرفت زیادی نداشت.اما این طراحی نشون میده که بالاخره تصمیم جدی به پوست اندازی تو طراحی محصولاتش گرفته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمیدرضا

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به نظرم میتونه توجه خیلی از خریدارارو به خودش جلب کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا