تویوتا

گزارش پدال از نمایشگاه مرکزی ایرتویا و محصولات جدید تویوتا در ایران

پنجشنبه ۲۸ آبان ماه به دعوت شرکت ایرتویا نمایندگی محصولات تویوتا و لکسس در ایران برای شرکت در کارگاه آموزشی هیبرید به شرکت مراجعه نمودیم. بخش نخست برنامه شامل کلاسی آموزشی برای آشنایی خبرنگاران حوزهٔ خودرو با تکنولوژی هیبریدی مورد استفاده توسط محصولات تویوتا و لکسس بود. قسمت خوب این برنامه وجود دو دستگاه از خودروهای هیبریدی تویوتا، پریوس و کمری هیبرید داخل کلاس بود که امکان بررسی نزدیک خودروها نیز برای خبرنگاران فراهم شده بود. این نخستین مواجههٔ نگارنده با این دو خودروی هیبریدی مشهور بود. مربی دوره نیز اطلاعات کاملی راجع خودروهای هیبرید تویوتا در اختیارمان قرار داد.

IMG_20151121_20
کمپانی معظم تویوتا بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ خودروهای هیبریدی در جهان است و همچنین نخستین خودروسازی است که تولید خودروهای هیبرید را به‌صورت انبوه انجام داده است. تا سال ۲۰۱۲ این کمپانی چهار میلیون خودروی هیبریدی بفروش رسانده بود و هم‌اکنون که در اواخر سال ۲۰۱۵ قرار داریم و هجده سال از معرفی اولین خودروی تولید انبوه هیبرید یعنی پریوس می‌گذرد این کمپانی ۸ میلیون مدل هیبریدی را در سراسر جهان بفروش رسانده است.

HV8M_Variation_E

U.S_top_selling_HEVs_by_market_share
مدل‌های هیبرید تویوتا که برای عرضه در بازار ایران در نظر گرفته شده‌اند کمری و پریوس و از برند لکسس نیز مدل CT200h و NX300h است که البته فعلاً تنها دو مدل کمری و CT200h در خیابان‌ها حضور دارند. پس از بررسی خودروها به نمایشگاه تویوتا و لکسس رفته تا با محصولات ایرتویا از نزدیک آشنا شویم. از شرکت ایرتویا و جناب آقای مختاریان بابت تدارک این برنامه تشکر نماییم.

تویوتا هایلوکس
این مدل که از طرفداران بسیاری در سرتاسر جهان برخوردار است سابقهٔ بسیار خوبی در کشورمان دارد و هم‌اکنون شرکت ایرتویا هم‌زمان با بازار جهانی اقدام معرفی نسل هشتم این مدل کرده است. طراحی نسل‌های قبلی هایلوکس همواره محافظه‌کارانه و ساده بوده است اما نسل جدید از زبان طراحی Sharp که در طراحی نسل جدید کرولا نیز استفاده شده بهره برده است. البته به باور نگارنده هایلوکس برای فروش خوب به ظاهر و یا آپشن نیاز ندارد چراکه اسلحه اصلی هایلوکس در زیر پوستهٔ آن نهفته است و آن اسلحه قطعاً قابلیت اطمینان و کیفیت ساخت فوق‌العادهٔ این خودرو است.

تویوتا هایلوکس
تویوتا هایلوکس
این وانت‌بار ژاپنی آن‌قدر قابل‌اطمینان و جان‌سخت است که تقریباً در تمامی میدان‌های جنگی جهان حضور دارد. به گفتهٔ اندرو اگزام تحلیل امنیتی آمریکایی، هایلوکس در میان خودروها نقش AK-47 در میان تسلیحات را دارد. هایلوکس آن‌چنان توانایی از خود بنمایش گذاشته است که حتی یک جنگ نیز بنام تویوتا نام‌گذاری شده است، جنگ بین لیبی و چاد در سال ۱۹۸۷ به وقوع پیوست که در آن نیروهای چاد مسلح به تویوتا! توانستند لیبی را شکست دهند و این جنگ به دلیل نقش گستردهٔ تویوتا در لجستیک و عملیات‌ها بنام جنگ تویوتا شناخته می‌شود.

تویوتا هایلوکس
تویوتا هایلوکس
مدل جدید از جلوپنجره‌ای زیبا و بزرگ استفاده می‌کند که ضمن بخشیدن نمایی خشن و با ابهت، آن را به برادران گران‌قیمت‌تر خود نیز شبیه‌تر کرده است. جذاب‌ترین قسمت هایلوکس جدید طراحی داخلی آن است که واقعاً جهشی بلند رو به جلو برای این وانت‌بار است. داشبورد دارای طراحی سه‌بعدی است و سیستم مولتی‌مدیای آن روی صفحه‌ای که هم عمق دیگر قسمت‌ها نیست قرار دارد. رنگ قرمز داشبورد نیز به جذاب‌تر شدن طراحی داخلی کمک کرده است. طراحی پشت آمپرها هم از قبل بهتر است و فرمان جدید چهار شاخه با ضخامت زیاد خود لذت رانندگی بیشتری به ارمغان می‌آورد.

تویوتا هایلوکس
تویوتا هایلوکس
در زمینهٔ امکانات نیز بهبودهایی را نسبت به نسل قبل شاهد هستیم و شامل دوربین دید عقب با مونیتور بزرگ، تهویه خودکار و افزوده شدن ایربگ زانو در کنار ایربگ راننده و سرنشین هستیم. صندلی‌ها با وجود پارچه‌ای بودن از راحتی مناسب و کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و پارچهٔ قرمز رنگ بکار رفته در روکش آن‌ها ترکیب رنگ زیبایی دارد، در پشت هر صندلی هم آویزی تا شونده قرار دارد که می‌تواند تا چهار کیلوگرم وزن را تحمل کند. نکته‌ای که در طراحی کابین هایلوکس نظر من را جلب کرد وجود کلید الکترونیکی برای کنترل سیستم چهار چرخ محرک بود. این کلید چرخشی دارای سه وضعیت است که شامل ۲H، ۴H و ۴L است.

تویوتا هایلوکس
تویوتا هایلوکس
هایلوکس دارای گیربکس پنج سرعتهٔ دستی است. قوای محرکهٔ هایلوکس را موتور ۲.۷ لیتری چهار سیلندر خطی تشکیل می‌دهد که از سری موتورهای TR تویوتا است. این موتور با موتور مورد استفاده در تویوتا پرادو چهار سیلندر یکی است و کد آن ۲TR-FE است. این موتور مجهز به سیستم VVT-i بوده و دارای دو میل‌سوپاپ و چهار سوپاپ در هر سیلندر است. سیلندرهای آن دارای قطر و کورس یکسان‌اند که معادل ۹۵ میلی‌متر است. این وانت با قیمتی حدود ۱۶۹ میلیون تومان عرضه خواهد شد.

لکسس NX200t
این کراس‌اوور کوچک با طراحی رادیکال و فوق‌العاده جذاب خود بیش از هر خودروی دیگری در شوروم ایرتویا خودنمایی می‌کرد. NX پاسخ کوبندهٔ تویوتا به بنز GLA و BMW X3 است، هرچند می‌تواند رقیبی قدرتمند برای BMW X4 نیز باشد، البته بهتر است منتظر واکنش بازار به این محصول باشیم و ببینیم موفق می‌شود و یا نه.

لکسس NX200t
لکسس NX200t
مثل سایر محصولات لکسس جلوپنجرهٔ دوکی‌شکل نقطهٔ بارز این لکسس نیز هست. البته در مدل F Sport جلوپنجره طراحی اسپرت تر و خشن‌تری دارد. NX از نظر امکانات نیز با لیست بلند بالایی به میدان آمده است. گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، پد لمسی، سیستم هشدار نقطه کور، رادار، گرم‌کن فرمان، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، درب صندوق برقی، نمایشگر سربالا، اتوهلد، صندلی‌های عقب تا شونده به‌صورت برقی، سانروف برقی و …

لکسس NX200t
لکسس NX200t
لکسس NX200t
لکسس NX200t
اما در بحث فنی NX با موتور دو لیتری توربو از سری AR تویوتا عرضه می‌شود. این موتور دو لیتری با تزریق مستقیم سوخت توانایی تولید ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون متر گشتاور را دارد. برای مقایسه بد نیست بدانید که گشتاور این موتور از گشتاور موتور ۳.۵ لیتری تویوتا آریون بیشتر است. این گشتاور در دور ۱۶۵۰ دور بر دقیقه به دست می‌آید که نشان‌دهندهٔ به حداقل رسیدن تأخیر در سیستم توربو شارژر است. مصرف ترکیبی این خودرو ۷.۹ لیتر در صد کیلومتر است. گیربکس نیز شش سرعتهٔ اتوماتیک است که در مدل اسپرت شیفترهای پشت فرمان نیز موجود است. بزرگ‌ترین نقطه ضعف NX نسبت به رقبای آلمانی سابقهٔ بیشتر و توانایی حرکتی بهتر آن‌ها و نقطهٔ قوت آن به آلمانی‌ها طراحی خاص و البته کیفیت ساخت برتر لکسس است. ایرتویا به‌زودی مدل NX300h را هم عرضه خواهد کرد.

تویوتا پریوس
تویوتا پریوس پرفروش‌ترین خودروی هیبریدی جهان است که قرار است با کسب مجوزهای لازم به‌زودی در ایران هم عرضه شود. موتور بنزینی پریوس با کرولا مشابه است و مجموع قدرتی که سیستم هیبرید این خودرو تولید می‌کند ۱۳۴ اسب بخار است. پریوس از موسسهٔ EuroNCAP پنج ستارهٔ ایمنی دریافت کرده است. پریوس در سال ۲۰۰۹ عنوان خودروی سال ژاپن را از آن خود کرد. این خودروی هیبریدی در هنگام حرکت تقریباً هیچ صدایی تولید نمی‌کند.

Toyota Prius Plug-in Hybrid
Toyota Prius Plug-in Hybrid
Toyota Prius Plug-in Hybrid
Toyota Prius Plug-in Hybrid
در طراحی خارجی آن نیز بیش از هر چیز برای دستیابی به آئرودینامیک بهتر تلاش شده است. پریوس از فضای داخلی زیبا و متفاوتی هم برخوردار است و کنسول با شیب ملایمی به سمت عقب می‌رود که در زیر آن نیز فضایی خالی قرار دارد؛ فضای داخلی پریوس بسیار بزرگ است و هیچ ناراحتی‌ای برای سرنشینان وجود نخواهد داشت هرچند شاید فرمان پلاستیکی کمی توی ذوق بزند اما امیدوارم که در صورت عرضه با فرمان چرمی جایگزین شود. در کل پریوس آپشن های زیادی ندارد و صندلی‌ها هم پارچه‌ای بوده و از گرم‌کن یا سردکن در آن‌ها خبری نیست، سانروف هم وجود ندارد ولی شاید دلیل نداشتن سانروف طراحی خاص سقف پریوس است که به دلیل ملاحظات آئرودینامیکی انحنای خاصی دارد. آمپرها بجای جلوی راننده در وسط قرار دارند و طراحی آن‌ها به‌صورت سه‌بعدی و به زیبایی انجام شده. صفحه نمایش در کنسول هم اطلاعاتی از نحوهٔ انتقال قدرت و یا بازیافت انرژی را به‌صورت گرافیکی نشان می‌دهد.

تویوتا پریوس
تویوتا پریوس
مصرف سوخت ترکیبی پریوس تنها ۴.۷ لیتر در صد کیلومتر است. باتری‌های هر دو خودروی کمری و پریوس از نوع نیکل-هیدرید فلز است و عمر تقریبی ۱۵ سال برای آن‌ها تعریف شده است.

2015-Toyota-Prius-liftback-interior
کمری هیبرید
کمری هیبرید دیگر محصول هیبرید تویوتا در ایران است که با بدنهٔ جدید خود عرضه می‌شود. در این نسل نسبت به نسل قبلی طراحی بسیار پخته‌تر و زیباتری را بخصوص در نمای عقب شاهد هستیم. طراحی داخلی هم زیباست و امکانات مناسبی در کلاس خود دارد. آمپرهای کمری هیبرید به رنگ آبی بوده و بجای دورشمار موتور از یک نشانگر مصرف انرژی استفاده شده است. در کنسول وسط کلیدی قرار دارد که با فعال کردن آن خودرو به‌صورت تمام برقی حرکت خواهد کرد.

کمری هیبریدی
کمری هیبریدی
تویوتا کمری هیبریدی
تویوتا کمری هیبریدی
در مدل هیبریدی شتاب خودرو نیز بسیار بهتر است و به کمتر از ۸ ثانیه رسیده. مصرف کمری هیبرید تنها ۵.۷ لیتر در صد کیلومتر است.

لکسس IS250
این مدل که در کلاس ب‌ام‌و سری سه و بنز کلاس سی قرار دارد با موتوری ۶ سیلندر وی شکل به حجم ۲.۵ لیتر برای ایران در نظر گرفته شده است. این موتور از سری GR تویوتا بوده و باید بزرگ‌ترین مزیت این خودرو به رقبای آلمانی‌اش را همین موتور برشمرد. برخلاف بنز و ب‌ام‌و لکسس بجای رفتن به سمت پیشرانه‌های پرخوران از پیشرانهٔ تنفس طبیعی با حجم بیشتر در این خودرو استفاده کرده است که به معنای استهلاک و هزینهٔ پایین‌تر و دوام بالاتر است.

لکسس IS250
لکسس IS250
Lexus IS 200t 2016
Lexus IS 2016
موتور لکسس IS250 از هر دو رقیب آلمانی‌اش یعنی ۳۲۰i و C200 قدرت بیشتری تولید می‌کند اما گشتاور آن به میزان ۲۰ نیوتون‌متر کمتر است و همین کمتر بودن گشتاور سبب شده در شتاب‌گیری از آن‌ها کندتر باشد. البته برنامه‌هایی برای عرضهٔ IS با موتور دو لیتری توربو نیز وجود دارد که در صورت عرضه می‌تواند برای ب‌ام‌و ۳۲۸i و بنز C350 شاخ‌وشانه بکشد. در مدل F Sport آمپرها نیز مشابه لکسس LFA هستند.

لکسس IS250
لکسس IS250
تویوتا یاریس هاچ‌بک
این خودرو موفق‌ترین محصول تویوتا در سگمنت B است و از فروش بالایی بخصوص در قارهٔ آسیا برخوردار است. هم‌اکنون آخرین نسل که نسل سوم است در بازار ایران موجود می‌باشد. یاریس با موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر عرضه می‌شود و به گیربکس اتوماتیک هم مجهز است. نکتهٔ مثبت نسل جدید فضای داخلی بسیار جادار آن است به‌طوری که چهار سرنشین بزرگسال به‌راحتی در آن جای می‌گیرند و مشکلی نخواهند داشت. نکتهٔ مثبت دیگر کیفیت بسیار بالای متریال داخلی است که یاریس را یک سر و گردن از رقبایش بالاتر نشان می‌دهد. طراحی پشت آمپرها نیز به رنگ نارنجی و جذاب است و در کل کابین خودرو از طراحی مدرنی سود می‌برد.

تویوتا یاریس هاچ بک
تویوتا یاریس هاچ بک
یاریس هاچ‌بک از نظر مجموعهٔ موتور و گیربکس، از نظر کیفیت ساخت و فضای داخلی جادار در بازار ایران از تمامی رقبای خود در وضعیت بهتری قرار دارد (پیشنهاد می‌کنیم تست این خودرو را که در شمارهٔ ۳۸۸ مجله ماشین چاپ شده است نیز مطالعه بفرمایید.)

منابع:
ویکی پدیا
نیوزویک
پدال
ایندیپندنت
ایرتویا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین ریاحی

دانش‌آموخته مهندسی مکانیک خودرو

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. سیامک

    ۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (32 ديدگاه)

    این سری جدید ماشین های تویوتا رو باید از نزدیک دید تا قضاوت کرد در موردشون
    من خودم NX رو که توی توی عکس های میدیدم خیلی به نظرم عالی نیومد.
    ولی توی یه نمایشگاه که دیدم واقعا جذاب بود.
    الان هم همین حس رو نسبت به هایلوکس جدید دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AliZeus

      ۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (420 ديدگاه)

      طراحی های لکسوس سال به سال داره بهتر و جذاب تر میشه..بر عکس طراحی های ماشین های تویوتا که اگه نگیم سال به سال بدتر میشه، حداقل باید گفت داره درجا میزنه و ناامید کنندس..بنظرم تویوتا باید دو سه تا از طراح های لکسوس بفرست اونور واسه طراحی تویوتاها :)

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. سامان اذری

        ۶ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        اقای AliZeus
        تو که میگی طراهی های تویوتا درجا میزنه و پسرفت میکنه تو کمری جدید و هایلوکس یه عیب واسه من پیدا کن
        بگو
        کجاش بده
        کمری جدید خداییش حرف نداره

        موافقم 0
        مخالفم 1
      2. سیامک

        ۶ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (32 ديدگاه)

        البته من با حرفت کاملا موافق نیستم
        به نظرم تویوتا هم در کل پیشرفت داشته توی طراحی ظاهری ولی خب با یه شیب خیلی ملایم
        به نظرم هم میتونن خیلی تغییرات بزرگتری توی طاحیشون اعمال کنن
        ولی فکر میکنم که طراحیشون یه ارتباط ای با فروششون داره ک من فرمولشو به شخصه نمیدونم؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Hitler

      ۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (499 ديدگاه)

      دوستان یک سوال برای من پیش اومده
      هایلوکس طبق اعلام کارخونه و گزارش رسمیش تو پدال بالای چراغ هاش دی لایت داره (حالت ابرویی مانند)
      ولی من هرچقد تو باما نگا میکنم و الان هم که میبینم اون ابرویی وجود نداره،میشه بگین ماجراش چیه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. sina

      ۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (307 ديدگاه)

      داداش از نظر ما از اینجا هم عالی میاد چه برسه اونجا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. shahab

      ۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      هایلوکس رو تا سوار نَشــی نمیتونی قدرتش رو درک کنی. تویوتا تمام توانش رو گذاشته خودرویی سگ جان طراحی و تولید کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. کمیل

    ۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (94 ديدگاه)

    آدم اگر تصمیم هم گرفته باشه چی بخره، بره تو نمایشگاه تویوتا گل گیجه میگیره چی بخره بیاد بیرون :D تنوع محصول لامصب در حد لالیگاست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. amir

    ۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    شما به سایت گلوبال تویوتا بروید میبینید که نه نامی از ایران است نه ایرتویا یعنی ایرتویا فقط وارد کننده بزرگ است نه نمایندگی تویوتا
    هیچ جای دنیا ماشین بدون گارانتی فروخته نمیشه این که ایرتویا به خاطر نمایندگی داره پول بیشتر میگیره خنده دار نیست.دورو زمونه ای شده که هر….داره از این مردم سواستفاده میکنه.
    یک بار هم به ایرتویا زنگ زدم و این موضوع رو مطرح کردم ولی از جواب دادن تفرع رفتن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. kevin7360

      ۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (74 ديدگاه)

      ایرتویا اصلا نمایندگی نیست فقط وارد کنندست تازه ماشین هایبرید تعرفش 4% او نوقت ایرتویا خیلی گرونتر میفروشه چون میدونه اگه مثلا کمری هایبرید در بیاد 110 میلیون اونوقت کی پول میده به کرولا یا مدل تمام بنزینی کمری حتی یه جایی خوندم تهدید کرده بود در صورتی که ماشین تویوتا هایبرید غیر شرکتی وارد بشه ما به هیچ عنوان بهش خدمات نمیدیم میخواد ملت بترسن یه وقتی کسی از خودش ارزونتر نفروشه. بسوزه پدر رانت خوار و انحصار طلب

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. پویا

        ۶ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوست عزیز پیشنهاد میکنم برو سواد وارد کردن خودرو ت رو بیشتر کن یا حداقل کمی از واردات خودرو سررشته پیدا کن بعد اضهار نظر کن

        موافقم 0
        مخالفم 1
  4. sahratabat

    ۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    مگه پلاک ماشین با حجم بالای ۲.۵ لیتر ممنوع نبود پس هایلوکس با حجم ۲.۷ چجوری وارد شده؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. « شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (137 ديدگاه)

      این محدودیت فقط برای خودرو های سواریه.
      هایلوکس خودروی کاری ـه و توی دسته utility قرار میگیره مثل بقیه کشنده ها و کامیون ها.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۶ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (307 ديدگاه)

        ایول داداش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. KING 918

    ۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    چقدر قشنگن مخصوصا اون nx2oot خیلی خوب بود
    ولی لکسس IS 2016 ادمو یاده lfa میندازه خصوصا داشبردش …………………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ali ayat

    ۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    این مدل آی اس لکسوس از رده خارج شده جایگزینش آی اس دویست توربو اومده چرا اینو هنوز وارد میکنن لامصب ایران با بقیه جاهای دنیا فرق داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (384 ديدگاه)

      من که تا 30 سال آینده هم نمیتونم بخرمش چه فرقی برام داره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. امین

    ۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (384 ديدگاه)

    خب این شرکتهای بی انصاف خیلی دارند مدلهای هیبرید رو گرون میدن
    کمری هیبرید بدون عوارض و گمرکه پس حداکثر 100 میلیون می ارزه

    بعدم فکرشو بکن یه جایی تصادف کنی و ماشین از کار بیفته اگه وسط بیابون باشی اصلا کسی میتونه یه پیچ از اینا باز کنه؟؟
    همه چیز رو باید سنجید
    به نظرم الان خرید هیبرید محض غلطه
    البته دور از جون بچه پولدارها

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      امین جان
      نیس همین ماشین های غیر هیبریدی مون براش خیلی مکانیک باتخصص عالی هست ؟!!!!!!!
      یه پراید را باید به ده تا مکانیک نشون بدی تا شاید یکی شون عیبش را تشخیص بده !
      بازم تاکید میکنم ، شااااید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. امین

    ۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (384 ديدگاه)

    با اجازه پدال
    پیش بینی شما از آینده خودروی هیبریدی در ایران با همین شرایط قیمتی و خدماتی

    موفق +++++
    نا موفق – – – –

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      اگه خدمات پس از فروش و تعمیرکار ماهر زیاد باشه
      و اگه از برندهای معتبر مثل همین تویوتا (نه ماشینهای چینی ) وارد بشه چرا که نه ؟؟؟
      خیلی هم خوبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امین

        ۶ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (384 ديدگاه)

        خب فلسفه اتومبیل هیبریدی هوای پاک و مصرف سوخت کمتره که قیمت سوخت خیلی کشورها بالاست
        حالا با این تفاسیر اگه من 180 میلیون داشته باشم چرا باید برم مدل هیبریدی کم مصرف رو انتخاب کنم ؟؟!!
        میرم یه مدل پرفرمنس میخورم پول بنزینشم میدم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      کشورای دیگه برای ماشین مالیات دارن. علاوه بر معاف شدن از مالیات دولت سوبسیت هم ب خودروهای هایبریدی میده. و زیرساخت های لازم هم باید باشه.
      ما هیچ کدومش رو نداریم. حتی تعرفه 4% واردات هایبریدی ها هم کمکی ب کاهش قیمتشون نداشته و واردکننده ها با هر قیمتی ک دلشون میخواد میفروشن.
      پس اگر ب همین منوال پیش بریم قطعاً با ناموفق . مگه تغییرات بنیادینی انجام بشه ک خریدنشون بصرفه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. محمدرضا777

    ۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (20 ديدگاه)

    امین جان توصیه میکنم یکم راجع به خودرو های هایبریدی مطالعه کن مخصوصا تکنولوژی تویوتا…در ضمن اولا که دوره این چیزا گذشته مگه آدم چند بار در سال از بیابون عبور میکنه 2 الان تو هر شهری خدمات تویوتا هست و موتور هایبریدی با بنزینی تفاوتی نداره فقط دوتا ژنراتور و باطری بیشتر داره..3 فلسفه ماشین هایبریدی علاوه بر اونایی که گفتی شتاب و قدرت بالاتر هم هست مثلا کمری هایبریدی 200 اسب ولی بنزینی حدود 175 اسب بخار قدرت داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ارمان

    ۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    لکسوس nx اصلا فضای پای صندلی عقبش با x3 قابل مقایسه نیست خیلی کم جا داره و قیمتش هم اصصصلا منصفانه نیست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  11. پژمان

    ۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (39 ديدگاه)

    ماشین های تویوتا با کیفیت ولی نمیدونم چرا قیافه هاشون انقد عقب افتادس :|
    ماشین چینیا از اینا خوشگل ترن بخدا

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. luis

    ۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (612 ديدگاه)

    گزارش بسیار جذاب و زیبا بود
    چند نکته اینکه:
    در گزارش قبلی پدال سیستم هیبریدی تویوتا و تفاوتش با دیگر سیستم ها و الگو برداری دیگر کمپانی های بزرگ از این سیستم گفته شد که بسیار جذاب بود ولی خیلی از دوستان کم لطفی کردن و همش از طراحی نظر میدن الان دارم دلیل فروش بسیار بالای خودرو های کره ای در ایرانو متوجه میشم گویا از دید هموطنان ما ماشین یعنی چراغ جلو چراغ عقب چهار تا در و چهار تا رینگ و دیگر هیییییچ
    ما ایرانیا خیلی به مد علاقه داریم الانم متعصفانه مد شده که هر کی از راه میرسه یه چای نخورده میگه طراحی تویوتا افتضاحه پس من نمیدونم کی بود که به کمری 2007 وقتی اولین بار وارد کشور شد لقب سفینه داد؟؟؟؟؟
    الان عیب طراحی کمری 2016 چیه؟؟؟
    هایلوکس با اون داشبرد زیبا و اون چراغ های جلو متهاجم و جنگنده چه عیبی در طراحی داره؟؟؟؟؟
    کلا ملت پشت سر رو هستیم و هیچ گاه پیشرو نبودیم فقط یکی یه جمله ای بگه بقیه به دنبالش شعار بدن.
    فقط به گراف فروش خودروهای هیبریدی نگاه کنید بعد بیاین یکم راجع به اون گراف هم اظهار فضل کنید مشالا همه داوینچی میشن تا مقاله تویوتا میبینن.
    خوبه تو یوتا مث بعضیییی خودرو ساز ها یه کارتون رب گوجه اصالت بزاره تو صندوق عقبش و 100 سال یه چراغ و جلو پنجره بده دست مشتری؟؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. محمد

    ۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اقا خدایش رو چه حسابی این یه تیکه رانوشتی در مورد یاریس:(نکته مثبت دیگر کیفیت بسیار بالای متریال داخلی است که یاریس را یک سر و گردن از رقبایش بالاتر نشان می‌دهد)
    من خودم سوار این ماشن شدم داشبرد و رودریاش کاملا از پلاستیک خشک ساخته شده ودر یکی از سایت های خارجی این ماشین را در مقابل اکسنت مقایسه رده بود و در مورد یاریس میگفت :using high cheep material.
    وخنده دارترین قسمت این ماشین قیمت گذاریش توایرانه :جلبه کیا سراتو با ارزش دلاری 18000 دلار قیمتش 112 میلیونه (تحویل 30 روزه) اونوقت یاریس ساخت تایلند low اپشن با ارزش دلاری 14000 دلار قیمتش 114 میلیون !!!!!!!!!!!
    من خودم طرفدار تویوتا هستم ولی قیمت یاریس به کنار تورقیباش هم کیفت مناسبی نداره.
    این هم که میگن یاریس قطعاتش ژاپنی ودر تایلند مونتاژ شده چرت محضه چون من شخصا در نمایندگی تهران پارس ایرتویا همین جایی که این گزارش گرفته شده .یاریس را بررسی کردم .روی کمر بند صندلیهاش وسیندر ترمز – باطری-رادیاتور -ecu-نوشته بود made in tailand.وبقیه قطعات هم اکثرا ساخت تایلند هسنند.
    درضمن فنر بنییاریس مخصوصا هچبکش خیلی خیلی خشکه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  14. mohsen

    ۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (111 ديدگاه)

    نه تنها ایرتویا نمایندگی رسمی محصولات تویوتا در ایران نیست بلکه اطلس خودرو و اسان موتور هم نمایندگی رسمی محصولات کیا و هیوندای در ایران نیستن.
    چون کمپانیهای خارجی بسیار مشتری مدار هستن و در مورد دادن نمایندگی رسمی در سایر کشورها بسیار دقیق و سخت گیر هستن.
    منتها این شرکتها عوام فریبی میکنن و خودشان را نمایندگی رسمی این کمپانیها میدانن.
    شما ببینید مثلا تویوتا-کیا-هیوندای و ….که فراخوان میدن ایا این شرکتهای عوام فریب هم در ایران این کار را انجام میدن؟
    کلاه برداری در شکل حرفه ای و عوام فریبانه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. احمد

    ۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (381 ديدگاه)

    اقای ریاحی بسیار ممنون
    خیلی گزارش جالب و مفیدی بود
    اون جریان جنگ که به نام تویوتا هم ازش نام برده میشه جالب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. سلطان ای بی اس

    ۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (54 ديدگاه)

    با سلام در پاسخ به دوستمون که گفته بود چرا هایلوکس دی لایت داخل چراغ نداره طبق تحقیقی که من کردم مدل های مخصوص اروپا واسترالیا چراغها عدسی داره ودی لایت ابروویی داره ولی مدل خاورمیانه فاقد اونها هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. احمد باقری

    ۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    در کل، تویوتا شرکت بسیار بسیار خوبی هست و هر چند طراحیهاش خیلی زود به زود عوض نمیشه، ولی همیشه در استحکام و ایمنی، پیشرفت داشته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. فقط ژاپن

    ۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    دوستان سلام، از بس در مورد تویوتا گفتم دیگه تکرار مکرراته، فقط یک جمله، آدمی که تصمیم به خرید خودرو داری به جیبت نگاه کن اگر آن قدری بود که یکی از مدل های خودروسازان ژاپنی با این ترتیب، تویوتا، هوندا، مزدا، نیسان، سوبارو ، میتسوبیشی ، سوزوکی را داشتی دیگر هرگز شک نکن، محصولی از مردمانی چشم بادامی میخری که شاید به خاطر حالت چشمشان دیدشان محدود باشد، ولی تو بدان آنها میدان دیدی فراتر از کره ی زمین دارند، و از خودروسازان وطنیه تو هزاران برابر به تو دلسوزترند، واگر تو هم خونشان هم نباشی که نیستی برای آنها با سامورایی های هم وطنشان فرقی نداری به تو همان محصولی را میدهند که به سایر نقاط جهان، این ها ژاپنی اند، مردمان از سرزمین آفتاب، سخت کوش ، پیشگام در تکنولوژی، انسانهایی درست، و لطیف…….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. دانیال

    ۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نه به اونی که چند وقت پیش کمری رو اینقدر تخریب کردین نه به این تعریف!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  20. نورالله

    ۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    درود دوستان
    بنظرم یک بحث خیلی مهم در مورد خرید خودروهای خارجی بحث لوازم و خدمات پس از فروش است، یکی از دوستانم وارد کننده لوازم هیوندای هست کا بمن گفت همه لوازم را از چین وارد میکنیم که مشابه کره هستند و خواب مشخص هست که مصرف کننده بخطر اجبار میخره و یک ماه بعد دنبال همان قطعه میگرده، شوهر خالم نگهبان نمایندگی هیوندا در خیابان امام خمینی اصفهان بود خودش بمن گفت صاحب نمایندگی برای کلاشی و پول درآوردن الکی میگه طرح زمستانی بزاریم بعد که مشتری میاد چندتا عیب الکی هم رو ماشین میزارن تا جیب خلق را خالی کنند،

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. نوید

    ۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    از کرولا 2016 خبری نیست،کسی میدونه چرا؟
    ایرتویا حداقل هر ماشین رو داره 10 تومن گرون میده متاسفانه.همین چند روز اخیر دوباره 6 تومن هایلوکس رو گرون کرد،تو لیست جدید 175 تومنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  22. حمید

    ۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (81 ديدگاه)

    به نظرم این گزارش بیشتر شبیه تبلیغات بود. هایلوکس جدید نسبت به فیس لیفت مدل قدیمی جهش خوبی نداشته. قیافش حداقل تو عکس چنگی به دل نمیزنه خصوصا او قطعه کرومی خیلی بزرگ دور چراغ مه شکن واقعا بیخوده. داشبوردشم اونجوری که شما گفتی خوب نیست.چراغای عقب یاریسم یه جوری زیادی زمخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. محمد

    ۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (302 ديدگاه)

    اقا می خوام یک چیزی بگم همگی بخندیم :می دونستیدید اون ماسماسک ضایع که باید از نزدیک ببینید تا بفهمید من چی میگم جلوی صفحه کیلومتر یاریس چیه ؟ بلوتوثشه که به صورت غیر فابریک ایرتویا روش بسته انقدر ضایعه که هرچی بگم کم گفتم .
    ولی خدایش ماشین 2015 باقیمت 114 میلیون دوتا ایربگ داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
    ابشناش از 206 کمتره چون همون اپشن های 206 را داره ولی 206 گیربکسش تیپ ترونیک داره ولی یاریس 2015 وکرولا این راهم ندارند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    این هم که نمایندگی میگه ماشین های تویوتا کلا کم اپشنن ولی یک عمر ماشینن چرت محضه چون تویوتا کرولا ساخت استرالیا وامریکا امکاناتش از از هیوندا سونوتا هم بیشتره وگیربکسش هفت سرعته cvt هر اپشنی را هم که تو مخیله انسان می گنجه داره ولی کرولا ویاریسیه که ایرتویا میاره ساخت به ترتیب تایوان-تایلند که low اپشنن وبه عنوان مدل فول میندازه به مردم .
    درضمن کرولا های ساخت تایوان فنر بندیشون از نوع میله پیچشی وموج گیره که بر روی این ماشین باعث شده بسیار سواریش خشک بشه این موضوع را از هرکی تویوتا کرولا جدید داره می تونید بپرسید درضمن تو سایت دنده 6 هم بررسی شده.
    ولی کرولا های ساخت امریکا واسترالیا فنر بندیشون از نوع مالتی لینکه که بسیار پیشرفته ونرمه.و دارای 6 ایربگ از هشت نقطه اند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Archi KHAN

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    ایرتویا با این همه گران فروشی و دزدی آپشن و ….
    اصلا نماینده رسمی تویوتا هست ؟؟
    پس چرا تو سایت تویوتا تو لیست نماینده هاشون نیس ؟ تویوتا اصلا تو ایران نماینده ای نداره ….
    عاغا جان بس کنین تو را خدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. hossein

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    برام خیلی عجیبه که ورود اتوموبیل های بالای 2500cc ممنوعه! پس چه شکلی Hilux که حجم موتورش 2700cc هست ورودش آزاده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. میثم

    ۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    تویوتا دیگه تویوتای سابق نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا