تویوتا

بررسی کوتاه تویوتا توندرا 2016

تویوتا، توندرا را در سگمنت پیکاپ اندازه بزرگ همچنان حفظ کرده است. انتخاب این خودرو در ایالات‌متحده کمی عهدشکنی نسبت به شورولت، فورد و رام می‌باشد. این خودرو یکی از محصولات همه‌فن‌حریف تویوتا است که قابلیت‌های فراوانی دارد.

2016 Toyota Tundra
۲۰۱۶ Toyota Tundra
توندرا مانند خودروهای مرسوم امریکایی ظاهری کمی چاق و خشن دارد. در میان خیل عظیمی از رقبای توندرا، عرضه نسخه‌های دو کابین و تک کابین و CrewMax چهاردرب کامل در دستور کار تویوتا قرار گرفته است. که غیر از مدل دو کابین، بقیه مدل‌ها یک جای بار ثابت دارند که به ترتیب ۲.۰۱ متر و ۲.۴۷ متر فضای طولی را شامل می‌شوند. طول قسمت بار مدل CrewMax هم به ۱.۷۱ متر می‌رسد. تویوتا دو موتور احتراقی برای توندرا ارائه کرده است، یکی موتور V8 با حجم ۴.۶ لیتر با قدرت ۳۱۰ اسب بخار و دیگری موتور ۵.۷ لیتری با توان ۳۸۱ اسب بخار. در هر دو مدل از یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک استفاده می‌شود که قابلیت انتخاب محرک بودن چرخ‌های عقب و تمامی چرخ‌ها در آنها وجود دارد. در این بررسی ما به مدل ۵.۷ لیتری توندرا ۲۰۱۶ ۴X4 limited پرداخته‌ایم.

2016 Toyota Tundra
۲۰۱۶ Toyota Tundra
2016 Toyota Tundra
۲۰۱۶ Toyota Tundra
2016 Toyota Tundra
۲۰۱۶ Toyota Tundra
پیش‌ازاین آخرین به‌روزرسانی توندرا به مدل ۲۰۱۴ آن بر می‌گشت که شامل عوض شدن جلوپنجره، چراغ‌های جلو و عقب و طراحی درب بار عقب آن می‌باشد. با توجه به تغییراتی که در مدل ۲۰۱۴ آن حاصل شده است، تندرا تمایل بیشتری دارد تا سیمای قدرتمندی از خود نشان دهد. در سال ۲۰۱۵ نیز مواردی جزئی از تجهیزات و تریم جدید برای این خودرو درنظر گرفته شده‌اند. نسخهlimited این خودرو شامل صفحه نمایش لمسی بر روی داشبورد است که بیشتر حس خودروی لکسس را در فضای داخلی تداعی می‌کند. برعکس فضای محدود در اکثر پیکاپ ها در عقب، صندلی‌های عقب توندرا بسیار نرم هستند و فضای جاداری را فراهم می‌کنند. این فضای بزرگ داخل کابین مدیون فاصله زیاد ولی استاندارد بین دو محور (wheelbase) است. حتی در مدل‌های CrewMax این فضاهای یاد شده بیشتر نیز هستند که این بزرگ بودن کابین به قیمت تکان‌های زیاد در جاده‌های ناهموار و موج‌دار تمام می‌شود. توان انتقال داده شده از موتور ۵.۷ لیتری بسیار نرم و یکنواخت انجام می‌شود و صدای دل‌نشینی در شتابگیری های سریع شنیده می‌شود.

2016 Toyota Tundra
۲۰۱۶ Toyota Tundra
2016 Toyota Tundra
۲۰۱۶ Toyota Tundra
2016 Toyota Tundra
۲۰۱۶ Toyota Tundra
در مقایسه با حریفان خود در این کلاس، توندرا کمی قدیمی به نظر می‌رسد. ترمزهای آن خیلی قوی نیستند به‌طوری‌که توندرای ۲.۶ تنی از سرعت ۱۱۲ کیلومتر در ساعت با طی مسافت ۵۶ متری متوقف می‌شود. در مورد فرمان توندرا باید عنوان کرد که فرمان این خودرو خیلی آهسته عمل می‌کند و چندان دقیق نیست. در سرعت‌های اتوبانی فرمان توندرا نیاز به تصحیح مداوم دارد تا بتواند در خط مستقیم حرکت کند. با وجود موتور احتراقی ۵.۷ لیتری شتابگیری ۰ تا ۱۰۰ این خودرو ۶.۴ ثانیه است که به نسبت حجم موتور خیلی عدد خوبی به نظر نمی‌رسد.

2016 Toyota Tundra
۲۰۱۶ Toyota Tundra
2016 Toyota Tundra
۲۰۱۶ Toyota Tundra
2016 Toyota Tundra
۲۰۱۶ Toyota Tundra
مصرف سوخت این خودرو طبق ۱۴/۱۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر طبق برآورد EPA گزارش شده است که در بهترین شرایط طبق گفته شرکت به ۱۱.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. این مدل توندرا اولین پیکاپ فول سایز تویوتا است که با رقبای داخلی ایالات‌متحده مقایسه می‌شود. عملکرد این شرکت تحسین‌برانگیز است که توانسته در این عرصه یعنی تولید پیکاپ های فول سایز قدم بگذارد. تویوتا در ارائه مدل توندار نسبتاً هم خوب کار عمل کرده است ولی برای ادامه حیات و فروش خود نیاز دارد تا بیشتر بر روی خصوصیات خودروهای پیکاپ داخلی آمریکا تمرکز کند و عیب‌های توندرا را به حداقل برساند به‌عبارت‌دیگر بر اساس سلیقه آمریکایی این خودرو را تولید نماید چون‌که بازار هدف خودروهای پیکاپ فول سایز اغلب در آمریکا می‌باشد. کافی نیست که تویوتا این خودرو را در تگزاس تولید کند بلکه باید آن را تبدیل به یک خودروی تگزاسی نماید!

2016 Toyota Tundra
۲۰۱۶ Toyota Tundra
2016 Toyota Tundra
۲۰۱۶ Toyota Tundra
2016 Toyota Tundra
۲۰۱۶ Toyota Tundra
مشخصات فنی تویوتا توندرا ۲۰۱۶:
پیک آپ ۴ درب/دو درب با ظرفیت ۳ تا ۶ سرنشین
انتقال نیرو: دیفرانسیل عقب/دو دیفرانسیل
موتور پایه: هشت سیلندر ۴.۶ لیتری با قدرت ۳۱۰ اسب بخار و گشتاور ۴۴۳ نیوتن متر
موتور انتخابی: هشت سیلندر ۵.۷ لیتری با قدرت ۳۸۱ اسب بخار و گشتاور ۵۴۴ نیوتن متر
وزن: ۲.۲۷ تا ۲.۶۸ تن
قیمت مدل پایه: ۲۹۸۳۵ دلار
قیمت مدل تست: ۴۳۸۲۵ دلار

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی طهوری

علی طهوری، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودرو، گرایش طراحی سیستم‌های دینامیکی خودرو دانشگاه علم و صنعت

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. احمد باقری

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    با توجه به معایبی که در اینجا ذکر شد تویوتا باید تلاش زیادی انجام بده تا در این بازار رقابتی بتونه موندگار باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali ayat

      ۱۲ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (716 ديدگاه)

      از دیدگاه فن های ژاپن و مخصوصا تویوتا این شرکت و سایر برند های ژاپنی هیچ مشکلی ندارن و از همه نظر عالی هستن و حتی موتور استفاده شده در این مدل بهترین موتورحال حاضر است که توان لازم رو میده و باقی شرکت ها احمقن که روی موتور با قدرت و گشتاور های خیلی بالا کار میکنن و پیشرفت میکنن چون همین مقدار کافیه طراحی داخلی هم مهم نیست چون آرم تویوتا روی فرمان خودش دلیل کاملی هست و از اینجور مسائل

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Lord Cezar

        ۱۲ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (300 ديدگاه)

        عالی گفتی. یه چیز دیگه هم که هست اون آرم تویوتا اون گشتاور و اسب بخار کمتر رو هم جبران میکنه :D

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Nissan...Japan

        ۱۲ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (208 ديدگاه)

        این دیدگاه ژاپنی بازا نیست این دیدگاه یه تروله بیکاره که میخواد دیدگاه همرو به ژاپنی بازا تبدیل به یه دیدگاه منفی کنه.یه ژاپنی باز واقعی علاوه بر علاقش به محصولات ژاپنی به سایر محصولاتم احترام میزاره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. امید

      ۱۳ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (20 ديدگاه)

      الان اون جدوله که توش 5 تا از خودروهای تویوتا اولن چیه؟
      من ایطور فکر میکنم یا واقعا سوناتا و سانتافا کر فورد فیوژن و فورد اج هستن .
      بعد مگه هیوندا ( اصلا کل کره جنوبی ) تا حالا یه خودرو کروک ساده ساختن یا من ندیدم ….
      وانت چی …..
      اصلا مگه سهامشون واسه جنرال موتورز نی ؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. نیما ناصری

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (336 ديدگاه)

    سلام
    لطفا از هایلوکس 2016 مطلب بذارید. میخوام بدونم استفاده ازش به عنوان خودرو خانوادگی برای مسافرت نرم و راحت هست یا نه؟ مثلا در حد مگان نرم هست؟ متشکرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (*مهرداد*)

      ۱۲ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (353 ديدگاه)

      نیما ناصری عزیز من هایلوکس ۲۰۱۶ را روندم و کاملا آشنا هستم باهاش …پیکاپ پرقدرت خوبیه و در مدل ۲۰۱۶ تغییرات زیادی توش شده ولی بیشتر داخل کابینش عوض شده و خیلی به روز شده …اما….اما ..هایلوکسی که وارد ایران سفارش عربی هست و با نسخه اصلی از نظر آپشن تفاوتهایی داره ولی یکسری از چیزها را روش نداره …از نظر قیمت هم واقعا گرون هست و به نظر قیمت واقعیش تو ایران نیست …تو ایران ۱۸۰ میلیون هست که نمیرزه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نیما ناصری

        ۱۲ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (336 ديدگاه)

        خیلی ممنون
        از نظر راحتی و تکان های کابین و کیفیت صندلی ها و صدای داخل چطور هست؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (*مهرداد*)

          ۱۲ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (353 ديدگاه)

          برای راننده و سرنشین کناری کاملا راحت هست و حتی در مسافرت طولانی اصلا خسته کننده نیست ،،،تکان های کابین اصلا محسوس نیست و موقع رانندگی راننده بسیار مسلط هست به ماشین ..صندلی کیفیت عالی و اصلا سرو صدا یی کابین نداره ..سیستم تعلیق و فنربندی خیلی خوب ،،،برای سرنشین عقب هم راحتی نسبی هست …

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. پویا

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ظاهرش که خیلیی زشته داخلش هم که کپی برداری از فورده کلا میخواستن یه چیزی شبیه فورد بسازن یه همچین اشغالی در اومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امید

      ۱۲ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (20 ديدگاه)

      حداقلش اینه که در تویوتا در همه ی سگمنت ها چیزی برای گفتن داره نه مثل این شرکت های کره ای که در حسرت ساختن یه ماشین کروک ساده موندن. یا المانیا که یه عمر ماشین میسازن ولی هنوز یه وانت ساده مثل هایلوکس ندارن …
      الان یه سریا میان مینویسن G63 6*6 …………

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohsen

        ۱۲ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        به نظرت وانت گولاخ با مصرف یه پمپ بنزین در 10کیلومتر حرفی واسه گفتن در اروپا داره؟ اصلا اونجا نیازه؟ کامیونت های گازوئیلی رفع حاجت میکنن نگا نکن اینجا منطقه ازاد میشه طرف میره وانت میخره تو محلشون جا نمیشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Corvette

        ۱۲ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (544 ديدگاه)

        اااوه حاجی تند نرو.جوری میگه یه چیز مثل هایلوکس نساختن انگار عاجزن از ساختن همچین ماشینی.آخه یه لحظه نیگا کن ببین به کلاس ماشینای آلمانی میخوره که بیان تو همچین کلاسی ماشین بسازن؟؟گرچه هیچ چیز بعید نیست ولی حالا حالاها ازین خبرا نیست.عزیز آلمان که نه دیگه..

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. ali ayat

        ۱۲ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (716 ديدگاه)

        به به چه منطق زیبایی چون نساخته نمیتونه بسازه واقعا کارشناسی کاملی بود بیا اونوقت آخرش ما متعصبیم ولی فن های خودرویی فقط آمریکایی باز ها همه ساکت منطقی و اهل حال میری تو پیجشون لذت میبری درست برعکس پیج های ژاپنی ها

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهزاد

          ۱۲ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          دوست عزیز خود شما یکی از عوامل اصلی بحث های بیهوده هستید و هر جا تویوتا باشه باید یک ناخونکی بزنید بعدش سایرین مجبورن بیان جواب بدهند و همین دلیلی بر لذت نبردن میشه.
          مثل روز روشنه که تو این کلاس فورد f در آمریکا سرآمده و هیچ شکی نیست ولی همون آرم که بهش حساسی دقیقا میدونه چیکار میکنه و برای 10 یا 20 سال بعد هم برنامه ریزی داره و آهسته و پیوسته در هر کلاسی به نوک قله ها میرسه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ali ayat

          ۱۳ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (716 ديدگاه)

          آقا حله قانع شدم چون راجب یه ماشینی که دوست داری من بد میگم من بیهوده صحبت میکنم حالا اصلا نمیدونم چرا کلا هرکی میاد از ژاپنی و ماشین ژاپنی خوب بگه میاد یه طومار از افتخاراتی که هیچ ربطی به سوال و بحث نداره مطرح میکنه مثلا همین تویوتا برای ده سال آینده برنامه داره حالا اصلا یعنی چی چه ربطی داشت که چی مثلا باشه آقا من بیهوده ولی فکر نکنم تاحالا هرجا ماشین ژاپنی بوده تو این سایت من اومدم خوردش کردم اتفاقا خیلی از ماشین ژاپنی هارو دوست دارم مثل همین لکسوس آر ایکس جدید و خیلی مدلای دیگه واصلا اینجور چیزی نبوده که شما میگی

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Mohamad

      ۱۲ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (46 ديدگاه)

      به به
      اشغال!!!
      کپی برداری از فورد!!!
      باز هم متخصصین محترم (!) ضد تویوتا ظاهر شدن
      تو چندتا پست قبلی یکی به لکسس توپیده بود و نوشته بود لکسس حالا حالاها مونده به ولوو برسه :))
      خدایی مهد اطلاعات و تخصص هستید شماها
      کاش از نزدیک زیارتتون میکردیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Lord Cezar

      ۱۲ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (300 ديدگاه)

      آخ آخ فورد اف 150 ولوسی رپتور کجا و این کجا.
      طرفدارای تویوتا هنوز نمیدونن رپتور ولوسی چیه که دارن به این مینازن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohamad

        ۱۲ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (46 ديدگاه)

        دوست عزیز
        یک دهم از افتخارات و خدمات تویوتا هایلوکس اینجا واست نوشته بشه دیگه اسم فورد نمیاری
        تویوتا حرفشو توی عمل میزنه
        توی جاده و بیابون و جنگ و کویر و معدن و.. جـــــــــنــــــگ!
        اینکه منطقت دقیقا پشت چشماتون جا سازی شده و دیدن به سری مشخصات رو کاغذ و جلو پنجره خفن و طراحی عضله ای غش میکنید سمت آمریکایی ها پس تقصیر تویوتاست که نمیاد ظاهر و مشخصات را دهن پر کن بسازه.
        هر وقت آمریکایی های مدعی تونستن نصف هایلوکس تو شرایط سخت و دشوار مقاومت کنن اونوقت باید ازشون حرف زد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Nissan...Japan

        ۱۲ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (208 ديدگاه)

        کوچولو برو تحقیق من ببین چرا توی دوبی و مخصوصا توی شن زارهای دوبی اصلا شاسی بلندای امریکاییو نمیدونم المانیو…دیده نمیشه و فقط پر از انواع خودروهای ژاپنیه!واسه خود ما هم عجیب بود ولی وقتی پرسو جو کردیم علاقمندان به اتومبیل رانی روی شن واسمون کاملا توضیح دادن و ما تازه دو قرونیمون افتاد که ژاپنی یعنی چی حالا بیا و با دیدن دوتا عکس نظر بده!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Lord Cezar

          ۱۲ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (300 ديدگاه)

          اولا اینجا پشت کامپیوتر نشستین و نر میدین خواهشا لحن صحبت رو رعایت کنید .
          کوچولو !!!!
          این طرز صحبت خوب نیست نمیخوام جواب بدم .
          اگر فنی صحبت میکنید و علمی حرفتونو بزنید و منتظر باشید جواب بدم یا جواب بدن بقیه .
          اگر مشکل چیزه دیگه ای هست به کامنت القا نکنین.
          بحث بین ولوسی رپتور و توندرا هست ؟ کی راجب هایلوکس حرف زده اینجا ؟ هایلوکس کنار رپتور جوجه ای بیش نیست هرچقدرم جون سخت باشه
          از کسی که هایلوکس رو با ولوسی رپتور مقایسه میکنه انتظار ندارم درک کنه و اصلا این 2 تا قابل مقایسه نیستن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Nissan...Japan

          ۱۳ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (208 ديدگاه)

          من جوابو کاملا هم مودبانه دادم و حرفی هم راجب هایلوکس نزدم!!!البته شاید کوچولو نباشید ولی کامنتاتون اینجوری به مخاطب القا میکنه!بحث فنی؟شما داری کل برند تویوتا رو زیر سوال میبری!مشخص نیس چرا انقدر با کینه راجب تویوتا و یا سایر ژاپنیا نظر میدی کاملا یه نوع حالت تمسخر گونه توی کامنتای شما و چنتا از نفرات دیگه موج میزنه مشخص نیس هدفتون از این کار چیه ولی با اینکه خیلی تو این سایت ژاپنی باز داریم ولی اکثرا نمیان وقتشونو تلف کنن کامنتای یه عده…رو بخونن منم گاهی دیگه از دست کامنتای بچه گانه صبرم تموم میشه مجبور به پاسخگویی میشم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. hamid reza

          ۱۳ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (381 ديدگاه)

          سلام دوست گرامی lord cezar
          ببخشید تو بحثتون وارد میشم من فقط قصد بحث دوستانه دارم
          دوست خوب من وانتهای فول سایز یا همون تراک نماد کشور امریکا هستن و این طبیعی هست که در تولید این نوع ماشین سرامد باشه کشور امریکا. ولی اگر دقت کنی تنها شرکتی که تونست تو این رده ماشینی معرفی کنه که بتونه با تراک های امریکایی رقابت کنه و دووم بیاره تویوتا بود. یک نکته دیگه هم اینکه مقایسه هایلوکس با فورد اف 150 غلط هست چون تو یک کلاس نیستند و بالطبع مقایسه ولوسی رپتور با توندرا هم اشتباه هس چون هدف ساختشون یکی نیست. شما دیدی کسی با ولوسی رپتور بار ببره یا کاروان بکسل کنه؟ درسته تواناییشو داره ولی فکر نمیکنم هدف فورد این بوده باشه از ساختش. ولوسی بیشتر برای اونایی هست که همزمان عشق تراک و سرعت و بیابان گردی هستن مناسبه و همون فورد اف 150 بیشتر با توندرا مقایسه میشه.
          یا علی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Lord Cezar

          ۱۳ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (300 ديدگاه)

          ممنون hamidreza عزیز.
          نظر شما محترمه و من هم قبول دارم .
          خود من هیچوقت هایلوکس رو با رپتور مقایسه نکردم چون هایلوکس فول سایز نیست.
          ولی دوستمون نیسان-ژاپن با اون لحن تندشون جوری میگن انگار تویوتا تو این زمینه حرف اول رو میزنه . من توصیه میکنم به مستند تخت گاز فصل 22 قسمت 6 نگاه کنید و مقایسه فورد رپتور با شورولت سیلورادو هست و اونجا این 2 خودرو رو به چالش واقعی کشیدن وبا اینکه شما میگید رپتور ولوسی واسه سرعت و هیجان و بیابان گردی خوبه ولی قابلیت آفرود رپتور ولوسی کاملا تو تست مشهود هست و فکر نکنم توندرا با قدرت کمتر و امکانات کمتر نسبت به رپتور ولوسی حرفی واسه گفتن داشته باشه .

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. sina

      ۱۲ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (307 ديدگاه)

      اشغال ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اره ما خوبیم 151 خوبه تویوتا اشغاله

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. nima

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    من آمریکایی بازم ولی باید بگم فلکس واگن توی کلاس هایلوکس ماشین داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. moein

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    نمیدونم چرا این هایلوکس جدیده به من احساس ضعف و ناتوانی می ده
    پیکاپ ها یدونه فورد f-150 یدونم سوپر دیوتی رو قبول دارم
    در مورد اینم به نظرم هایلوکس حقش رو خورده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیرحسین

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    ای کاش برای حرف مفت و بی ربط جریمه تعیین میشد تا بعضی دوستان اینقدر حال بقیه رو بد نکنند.
    آقایی که از اسب بخار کم تویوتا میگی و اینکه فقط آرم ارزشمندی داره،نکته اول که باید آویزه گوش ات کنی اینست که برای پیکاپ گشتاور مهم هست و نه اسب بخار و نکته مهم تر اینکه در جنگ بین لیبی و چاد اهمیت محصولات تویوتا خودش رو نشون داده و هنوز کشورها برای مقاصد نظامی از تویوتا استفاده میکنند.نکند مشاورین نظامی به اندازه “Ali ayat” دانش و تخصص ندارن و گول آرم تویوتا رو میخورند؟؟؟؟؟!!!!!
    ماشین کار باید دوام و مقاومت بالایی داشته باشه و اصل مهم اش این هست.موتور پربازده بکار این دسته از ماشین ها که زیر فشار و بار کار میکنن نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohamad

      ۱۲ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (46 ديدگاه)

      نقد کردنشون به توهین نزدیکتره و درصدی هم تخصص توش نیست. حتی مستند هم نیست!
      از اونور چهارتا مثل خودشون لایکشون میکنن
      باز دو نفر دیگم مثل خودشون که جامه ی روشنفکری به تن کردن، میگن همه چیز باید نقد بشود! تویوتا اونقدر مقدس نیست که نقد نشود!
      خب پس اگر همه چیز باید نقد بشود بفرمایید بنز و BMW و فولکس و پورشه و آئودی را به چالش بکشید ای جماعت نقاد!
      چطور از اونور خیل تعریف و تمجید و قربون صدقه
      از اینور نقد و توهین و ناسزا و متلک و گزافه گویی
      اونم برای ارزشمندترین برند خودروسازی دنیا
      که پیشرو در تمام زمینه هاست و رتبه اول فروش و ثبت اختراع و پتنت و و و …
      از اینور کامنت شناسی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MPH

        ۱۴ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (251 ديدگاه)

        چه گیری دادی به این ثبت اختراع …..
        وقتی حرف درست میزنند بایدم لایک داد شماها یکم واقع بینانه باشید….
        تویوتا که خدا نیست…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. MohseN

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (53 ديدگاه)

    به نظرم ماشین خیلی خوبیه ولی …
    ظلم به جامعه بشریته که تو آمریکا باشی و تراک آمریکایی نخری!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. USA & JAPAN

    ۱۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (216 ديدگاه)

    عشق است JAPAN
    ولی خداوکیلی تو کلاس پیکاپ اول امریکا…سگ مصب f150 بینظیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. corona-2000

    ۱۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببخشید یه سوال ؟
    شدوستانی که میگن من تویوتا باز-آمریکای باز …هستم ماشین زیرپاشون چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    این همون ماشینه هست که چندسال قبل هواپیمایی غول پیکر ناسای امریکا رو که چندهزارتن وزن داشت رو باخودش کشید…به همه دنیا نشون دادقدرت وعظمتشو وتویوتا بودنشو…
    عاشقتم ژاپن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Milad

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان عضی از کامنت هارو خوندن بحث در مورد f150 با توندرا بود . امسال رفتم عراق یه توندرا 5.7 لیتری رو دیدم ولی خودایش لامصب طراحیش خیلی باحال بود بعد رفتم چند کلیپ تندرا رو یوتیوب سرچ کردم دیدم با f150 زورکشی میکنن ولی تویوتا برنده شد چند تا کلیپ دیگه دیدم با شورولت مسابقه میدن باز هم تویوتا برنده میشه ولی درکل خودم عاشق f150 رپتورم ولی دمش گرم تویوتا خوب طراحی کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. بابک

    ۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.دوستان محترم.من همین امروز این سایت را دیدم و تازه واردهستم.نظرات را خواندم.با عرض پوزش،لطفا آیین نگارش را رعایت کنید.. ، ! ؟ و … را رعایت کنید.بعضی ازجملات نامفهومه.معلوم نیست که کجا شروع و کجا تمام میشه.شایدم من ناشی هستم.لطفا کمی در تایپ عجله نکنید.ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. بابک

    ۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مثل من عجله نکنید.ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. اردلان

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت برادرای گل.واقعیت رو ببینید.ما تو مملکتی زندگی میکنیم که نه بالای 2700 سی سی واردات مجازه. و نه برند های آمریکایی شماره میشن. پس فعلا بریم با تویاتا هایلوکس 2700 سی سی حال بکنیم تا ببینیم اوضاع چه طور میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سپهر

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام اقا من اگه بخوام توندرا وارد کنم باید چیکار کنم؟خیلی أین ماشینو دوس دارم أمّا نمیزارن که بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. شاهو

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من نه بابام ژاپنیه نه خودم صاحب کارخانه ی تویوتام که بخوام سرشون دعوا کنم، ولی خدایش ما تو کردستان سالهاست انواع ماشینای ژاپنی رو نگهداری میکنیم،کدوم ماشین میتونه همزمان مصرفش بدلیل حجم کم موتور کم باشه ولی قدرت و سرعتش هم محشر باشه، امنیت و استحکامشون هم دیگه جای خود دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا