تویوتاچشم اندازهفته نامه

8 نکته درباره تویوتا هایلندر 2017

کسانی که مدل راو ۴ تویوتا را بسیار کوچک می‌دانند هایلندر توانا و بزرگ می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. ما اخیراً مدتی را با هایلندر ۲۰۱۷ به‌روز شده گذرانده‌ایم تا تفاوت‌های این کراس اوور جذاب با مدل ۲۰۱۶ را بیابیم. با هم نگاهی به ۸ مورد از نکات شنیدنی هایلندر ۲۰۱۷ می‌اندازیم.

۱- لکسوس هایلندرها؟ تقریباً…

2017-toyota-highlander-hybrid-limited-platinum-front-three-quarter-in-motion-01
با وجود فورد اکسپلورر پلاتینیوم و جی ام سی آکادیا دنالی که نیازهای خریداران کراس اوورهای معمولی با کمی تجمل را برآورده می‌کنند، تویوتا از این موضوع سود برده و تغییراتی را برای افزایش جذابیت هایلندر لیمیتد پلاتینیوم ۲۰۱۷ صورت داده است. این نسخه دارای رینگ‌های ۱۹ اینچی با طرحی است که قبلاً دیده‌ایم اما هم‌اکنون دارای پوشش کرومی تیره‌ی جالبی هستند؛ و لامپ‌های پروژکتور این خودرو را شاید در جگوار، لینکلن و موستانگ دیده باشید اما حالا در هر دو تریم لیمیتد این خودرو وجود دارند.

پس از مشاهده‌ی جزئیات چوب منحصربه‌فرد تریم پلاتینیوم و صندلی‌هایی با چرم قهوه‌ای قضاوت ما ترکیبی شد. تریم چوب خودرو نشان‌دهنده‌ی یک مدل لوکس نیست اما صندلی‌ها حس و ظاهر خیال‌انگیزی دارند.

۲- چگونه همانند یک LS داخل خودرو جای می‌گیرید

2017-toyota-highlander-hybrid-limited-platinum-interior
بنا به گفته‌ی تویوتا در صندلی‌های چرمی هایلندر لیمیتد پلاتینیوم از همان مواد و رنگ استفاده شده در لکسوس LS بهره برده شده است؛ و این خود را نشان می‌دهد. صندلی‌ها احساس راحتی دارند و رنگ آن‌ها کاملاً کلاس بالا نشان می‌دهد.

۳- هنوز هم با یک مینی ون برابری نمی‌کند

ازآنجایی‌که ما اکثر اوقات راننده بودیم وقت زیادی را صرف نشستن در صندلی‌های ردیف سوم نکردیم. تویوتا مدل سی‌نا ۲۰۱۷ را در کنار هایلندر ۲۰۱۷ عرضه می‌کند ما باید هر دو خودرو را تست کنیم. سورپرایزی وجود ندارد، برنده‌ی فضا در این مقایسه سی‌نا است. البته همین امر نیز مورد انتظار است چراکه هایلندر طول کمتری داشته و فضای کلی سی‌نا بیشتر است.

اگر هایلندر با انتظارات شما همخوانی بیشتری دارد پس بدانید که تریم های بالاتر لیمیتد و پلاتینیوم این خودرو با ترکیب‌بندی ۸ نفره نیز ارائه می‌شوند. (پیش از این تریم های یاد شده تنها با ۷ صندلی ارائه می‌شدند).

۴- طویل‌تر نسبت به مدل قبلی

2017-toyota-highlander-xle-awd-side-profile-in-motion-02
بخشی از جذابیت بیشتر هایلندر نسبت به سی‌نا شاید به توانایی این خودرو در جا شدن آسان‌تر در گاراژی استاندارد است. بله این خودرو ۲۰ سانتی‌متر کوتاه‌تر از سی‌نا است اما مدل ۲۰۱۷ هایلندر ۳.۵ سانتی‌متر نسبت به نسخه‌ی قبل از فیس لیفت طویل‌تر شده است. این خودرو برجسته‌تر از قبل شده و نمای اورهنگ جلو و عقب بازنگری شده تأثیر نسبی روی طول کلی خودرو داشته‌اند.

۵- چه نمایی! اما آیا اسپورت است؟

2017-toyota-highlander-se-front-three-quarter-02
همانند سی‌نا SE، هایلندر SE نیز با سیستم تعلیق بهبود یافته و برجسته‌تر به همراه استایلی دوقطبی تر متمایز شده است. در بررسی ما هایلندر SE زیاد اسپورت نبود و البته سریع‌ترین خودروی کلاس خود نیست اما جلوپنجره‌ی حجیم این خودرو بزرگ شده است.

تویوتا تخمین زده که حدود ۷ درصد کل فروش هایلندر را تریم SE تشکیل خواهد داد.

۶- راندمان هزینه‌ی کمتری دارد

2017-toyota-highlander-hybrid-limited-rear-three-quarter-03
تویوتا هایلندر هیبرید در سال ۲۰۱۷ دسترس‌پذیر تر خواهد شد. مدل هیبرید ۶ سیلندر که در تریم های LE و XLE عرضه می‌شوند شاید باید بیش از قبل مورد توجه قرار گیرد. مدل های هیبرید ۳ درصد فروش هایلندر در سال ۲۰۱۶ را تشکیل دادند اما انتظار می‌رود که این آمار در سال ۲۰۱۷ به ۷ درصد افزایش یابد و شاید در سال ۲۰۱۸ این میزان فروش ۱۰ درصد شود.

۷- فضاسازی عالی

چیزی که نیازی برای تغییر در هایلندر ۲۰۱۷ نداشته راه‌حل‌های فضاسازی آن است. جدای از فضای ذخیره‌ای منعطف کنسول مرکزی، فضای زیادی زیر کنترل‌های تهویه مطبوع وجود دارد. یکی از همکاران ما که هایلندر ۲۰۱۵ دارد گفته که اگرچه در ابتدا واقعاً ظاهر این بخش را دوست نداشته اما اذعان کرده که همیشه از فضای ایجاد شده استفاده می‌کند.

۸- سیستم‌های ایمنی استاندارد

2017-toyota-highlander-xle-awd-front-three-quarter-in-motion-02
هایلندر ۲۰۱۷ جدیدترین ساخته‌ی تویوتا است که از پکیج تکنولوژی ایمنی فعال این خودروساز بهره می‌برد. این پکیج دربردارنده‌ی سیستم ترمز خودکار با تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل فعال و سیستم دستیار حفظ خودرو در بین خطوط است. باید خاطرنشان کرد که این پکیج به‌صورت استاندارد در همه‌ی مدل‌های هایلندر ۲۰۱۷ وجود دارد اما سیستم‌های اندروید اتو و اپل کارپلی هنوز هم در لیست آپشن قرار دارند.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Morteza

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (123 ديدگاه)

    ?? ولی چقدر شبیه اوتلندره ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (969 ديدگاه)

      انگاری جلوی سانتافه رو به عقب سورنتو وصل کنی. ولی در کل نسبت به طرحهای عجیب قریب تویوتا عالی شده.
      با تچکر فراوان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ELEMENTO

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    عالی ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. sina

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    خعلی خوب شده خدایی
    البت به نظر من این یکم بزرگ هستش
    من راو4 رو ترجیح میدم
    حتی یه سگمنت کوچیکت رو هم یعنی C-HR

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سينا

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (87 ديدگاه)

    زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حميد

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    کاش وارداتش ازاد بود برا من یک سوْال هست چرا بازار خودرو رو رقابتی نمییشه هر مقاله که می خونیم فقط ارزو میکنیم کاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. puya

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرتون چرا این ماشین وارد نمیشه؟
    و آیا احتمالش هست که بعدها وارد شه؟؟
    قیمتش چقدر میشه اگه بیاد ایران؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرتین

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      قیمت این ماشین در ترونتو۵۳۰۰۰$ مدل ۲۰۱۷ ،البته بصورت فاینانس قسطی بدون ٪ هم بخرید ،ولی بعد نیمه اول سال بخاطر تولید مدل ۱۸ ۲۰ با کاهش قیمت روبرو خواهد شد من راضیم نسبت به لکسوس g460+n200 ،rx + و rav ,نسبت به مقایسه با خودروهای دوستان رضایتشون ازاین بیشتر بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. حسین

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (419 ديدگاه)

    شاسی باشه.. بزرگ باشه. قوی باشه. تویوتا هم باشه. دیگه چی میخای ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. تمدن عرب

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (120 ديدگاه)

    نمای عقبش شبیه کیا سورنتو هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیرحسین

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    واقعاً نمیشه اس یو وی های تویوتا رو دوست نداشت.تویوتا مهارت و فوت کوزه گری ساخت این کلاس از ماشین رو تو عالی ترین شکل اش داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امیر کورتن

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (24 ديدگاه)

    راو 4، فوررانر،هایلندر،پرادو،لندکروزر،سکویا
    بنظر شما هایلندر و پرادو یه کلاس نیستن یا لندکروزر و سکویا؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (3685 ديدگاه)

      اگر از نظر سایز سگمنت بخوایم در نظر بگیریم پرادو و لندکروز توی یه سگمنتن. با ارفاق 4 رانر و هایلندر همسایزن. سکویا از لندکروز هم بزرگتره.
      واقعا حیف که سبد محصولات تویوتا در کشورمون تکمیل نیست و قیمت گذاریشون هم منصفانه نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. احسان(احسان سابق)

    ۲۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    بنظرم هایلندر از نشر ظاهری جذابترین محصول تویوتاس و به شکلی ساخته شده که خودروی لوکسی بنظر بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمدرضا

    ۲۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (53 ديدگاه)

    با سلام
    برام یک سوال هست تویوتا چرا اینقدر SUV داره
    حداقل چندین مدل هست.. اینها برای هم رقیب نیستن؟
    فلسفه هرکدوم چیه خوب؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احمد باقری

    ۳۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    در یک کلمه، عالی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. یسیسی

    ۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پس سانتافه رو از رو این ساختن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. قاسم رئیسی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تویوتا حرفی رو برای گفتن نمیذاره معرکست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. آرتین

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    نسبت g460+n200+rx2017+rav که دوستانم دارن ،طی مشورت نسبت به مزیت ومعایب خودروهاشون من این خورو رو گرفتم وبرای خانواده عالیست ،که :پنجره ها ضد UV
    شیشه ها با قبلیت استاندارد HSEA
    کنترل آب و هوای اتوماتیک با تهویه جداگانه برای سرنشینان
    فرمان برقی EPS
    کنترل پایداری خودرو (VSC)
    کنترل کشش (TRAC)
    سیستم ضد قفل ترمز (ABS)
    نیروی ترمز الکترونیکی (EBD)
    کمک ترمز (BA)
    تکنولوژی هوشمند توقف (SST)
    ۸ ایربگ
    صندلی از نوع (WIL)
    لچ کودک
    مانیتور کنترل فشار تایر (TPMS)
    کنترل سرازیری (HAC)
    کنترل سراشیبی (DAC)
    سیستم پیش برخورد (PCS)
    هشدار خروج از خط (LDA)
    کروز کنترل (DRCC)
    قیمت آن در کانادا متغیر نسبت به کیلومتر کارکرده و صفر , ۵۳۰۰۰$ هست
    با نگاه به سایت واردات خودرو به ایران فقط میخواستم بدونم وارد ایران شده یا نه گویا متاسفانه نشده …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. just japan and germany

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بچه ها من یک کامیون پر از اینارو تو مشهد دیدم جلو نمایندگی ایرتویا مشهد وایستاد اولش فک کردم سورنتو هستش اما هایلندره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا