تویوتا

تبدیل پریوس آرام به یک مهاجم

قبل از یک قضاوت سریع در مورد این مدل تیونینگ، باید به این نکته اشاره کنیم که در هیچ‌ متن و قانونی نوشته نشده که تویوتا پریوس نمی‌تواند یک خودروی «کول» باشد. البته مدل عجیب و غریب تویوتا به نظر می‌رسد که جمعیت زیادی در خیابان‌ها داشته باشد، ولی مطمئناً پس از اضافه شدن برخی لوازم افترمارکت، شرایط خاص و آراسته‌ای پیدا می‌کند. حتی تویوتا نیز از این موضوع به خوبی آگاه است و به همین دلیل، این خودروساز ژاپنی کاتالوگی با عنوان کیت توسعه TRD مخصوص پریوس ارائه کرده است.

Kuhl Toyota Prius
Kuhl Toyota Prius
Kuhl Toyota Prius
Kuhl Toyota Prius
البته قبلاً تیونری مانند «مودلیستا» نیز برای جذابیت بیشتر این مدل هیبرید تلاش کرده، ولی اصلاحات ظاهری «کول»، اقدامی ویژه در مقابل خسته‌کننده بودن پریوس هستند. کیت بدنه «کول» برای پریوس، شامل سپرهای جدید در جلو و عقب (همراه با اپرون)، لبه محافظ کناری بدنه و یک دیفیوزر می‌شوند. این پریوس، در واقع، نمونه‌ای عینی از فرهنگ تیونینگ ویژه ژاپنی موسوم به «VIP استایل» است که نقاط برجسته‌ای چون کاهش ارتفاع سیستم تعلیق، قامت تهاجمی و چرخ‌های بزرگ افترمارکت در آن به چشم می‌خورند.

Kuhl Toyota Prius
Kuhl Toyota Prius
Kuhl Toyota Prius
Kuhl Toyota Prius
Kuhl Toyota Prius
Kuhl Toyota Prius
در همین حال، دیفیوزر عقب، پنهان‌کننده یک سیستم پیچیده اگزوز را با چهار خروجی است؛ چیزی که در کنار بال «سوان‌چک GT» شخصیتی اسپورتی برای پریوس ایجاد کرده است. البته در مورد تغییرات در پیشرانه هیبریدی با موتور ۱/۸ لیتری اطلاعات خاصی در دست نیست، ولی با این حال، توجه «کول» به جزئیات در این نسخه تیونینگ از پریوس واقعاً‌ جالب‌توجه است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. سعيد رنجكش جهرمي

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    در کل زیاد جالب نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۳۰ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (3686 ديدگاه)

      ارادت داریم هم شهری
      مخلص آدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسین

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اصیل ، باشکوه ، با دوام،ایمن ، سازگار با محیط زیست ، قدرتمند ، پرشتاب ، کم مصرف ، …. چینی سوار و کره ای سوار چی میفهمه چی میگم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. USA & JAPAN

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (216 ديدگاه)

    خداوکیلی استوکش اصلا جالب نیست ولی تیون شدش خیلی خفن شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نوید جهرمی

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3686 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ب این پریوس جدید و میرای که نگاه میکنم میل شدیدی پیدا میکنم ک اسید بخورم.
    ینی نمیشد مثل مدلای لکسس طراحیش کنن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. king 918

      ۳۰ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      بابا این بد نیست خدایی ……..
      البته لکسوس چیزه دیگس …………..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۳۰ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (3686 ديدگاه)

      به نظرم وقتی میتونن محصولی مثل لکسس رو طراحی کنن ، طراحی میرای و پریوس هم باید ب همون اندازه قوی باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. احسان

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (314 ديدگاه)

    بسیار زیبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Ali qanavaty

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (124 ديدگاه)

    انگار بعد از طراحی ماشینو ذوب کردن :/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. moein

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    یه جورای با مزه شده ولی در کل ضایس!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    البته خیلی بهتر میشد طراحی کرد، ولی درصدی از این طراحی هم به ساختار و نوع عملکرد این ماشین بر میگرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. maha

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (86 ديدگاه)

    نمیدونم چرا تویوتا تکلیف خودشو با ما روشن نمیکنه. هر سال یه طراحی کاملا بی ربط با گذشتش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. پژمان

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ادمایی مثل خیلی از شما بهتره از ظاهرش خوششون نباد و نخرن تا خز و خیل نشه . چون کافیه بدونید چه خودروی همه فن حریفیه.
    برین صندوق صدقات سیار بخرین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا