آموزشجنرال موتورز

ده فرمان جنرال‌موتورز برای یدک‌کشی

در برخی مواقع، داشتن مهارت در یدک‌کشی می‌تواند بسیار حیاتی باشد. جنرال‌موتورز اخیراً‌ تکنیک‌هایی را برای یدک‌کشی ارائه کرده که دانستن آنها خالی از لطف نیست و برخی از آنها واقعاً کاربردی هستند. از یک راننده تازه‌کار تا یک شخص باتجربه، همگی می‌توانند از نکاتی که در ادامه می‌آید، به عنوان یک مرجع استفاده کنند.

GMC Sierra Towing
فشار باد لاستیک‌ها
فشار مناسب باد لاستیک‌ها برای یک هندلینگ بهینه، داشتن کنترل خوب و مصرف سوخت بهتر در زمان کشیدن یک تریلر، امری اساسی است. البته این تنها مختص تایرهای وسیله نقلیه‌ای نیست که تریلر را به دنبال خود می‌کشد، بلکه باید تایرهای تریلر را نیز بررسی کرد. همچنین نباید از حداکثر سرعت اعلام‌شده توسط خودروساز تجاوز شود.

Tire pressure
تایر زاپاس
خودروی شما یک تایر زاپاس دارد، امّا تریلر شما چطور؟ یک تریلر تنها و بدون زاپاس می‌تواند در یک محدوده خارج از شهر شما را کاملاً زمین‌گیر کند. بنابراین اول از همه، به فکر تایر زاپاس برای تریلر باشید و مطمئن شوید که فشار باد در آن به‌خوبی تنظیم شده باشد.

spare tire
دید مناسب
موقعیت آینه‌های بغل برای شرایط عادی هستند و شاید برای زمانی که یک تریلر را به دنبال خود می‌کشید، چندان مناسب نباشند. بر این اساس، باید آینه‌ها را به‌گونه تنظیم کنید که در یک نگاه بتوانید عقب تریلر را ببینید. به این ترتیب، می‌توانید در مواقعی مانند تعویض خط یا دور زدن، دید مناسبی از پشت‌سر و کناره‌های تریلر داشته باشید. همچنین می‌توانید اضافه‌کردن آینه‌های مخصوص یدک‌کشی را به صورت موقت در نظر بگیرید. برای تراک‌هایی که مجهز به این آینه‌ها هستند، می‌توانید آنها را به سمت بیرون برگردانید تا دید وسیع‌تری داشته باشید و در همین حال، آینه‌های پایینی را به سمت تایرهای تریلر تنظیم کنید. به این ترتیب می‌توانید در هنگام برخورد با موانع، بهتر تصمیم بگیرید.

2013 Nissan Titan
توزیع بار
وقتی یک تریلر را بارگیری می‌کنید، بخش عمده وزن را در قسمت عقب آن قرار ندهید. این کار می‌تواند باعث نوسان و ناپایداری شود. توزیع وزن باید به گونه‌ای باشد که حداقل ۱۰ درصد آن بر روی اتصال یدک باشد. می‌توان به صورت منظم، بار را بررسی کرد تا از موقعیت مناسب آن مطمئن شد. همچنین بست‌ها را در همین زمان‌ها چک کنید تا از محکم‌بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

Tongue Weights and Trailer Load Positioning
پارک مناسب
برای حرکاتی که می‌خواهید انجام دهید، برنامه داشته باشید و محل مناسب پارکینگ را پیدا کنید تا بتونید به صورت مستقیم وارد شوید و نیازی به راهنمایی یا پیچیدن با زاویه تُند پیدا نکنید.

smart-trailer-parking
دنده عقب
ابتدا با قرار دادن دست بر روی قسمت پایین فرمان شروع کنید و از روی شانه‌تان نگاه به عقب نگاه کنید. دست خود را به سمت راست حرکت دهید تا تریلر نیز به سمت راست برود و اگر می‌خواهید به سمت چپ برود، دست خود را به سمت چپ حرکت دهید. اگر احساس کردید که تریلر می‌خواهد شیرجه بزند، به شکلی ساده، به طرف جلو حرکت کنید تا آن را در خط مستقیم قرار دهید. سپس دوباره کار خود را شروع کنید.

Reversing a Trailer
حرکت در پیچ‌ها
برای پیچ‌های تُند ۹۰ درجه مانند تقاطع‌ها، قبل از اینکه بپیچید، وسیله نقلیه خود را اندکی به سمت داخل مسیر بکشید و سعی کنید که دایره عریض‌تری برای پیچیدن داشته باشید. این کار باعث می‌شود که تریلر نوسان کمتری داشته باشد و با موانع احتمالی در کناره جاده تماس پیدا نکند.

road corners
ترمز‌گیری مناسب
برخی‌ از تریلرهای خاص نیاز به ترمزهای تریلر دارند. البته با این نوع تریلر نیز، وسیله نقلیه شما که بار زیادی را بر روی تریلر به دنبال خود می‌کشد، برای توقف کامل به فاصله بیشتری احتیاج پیدا می‌کند. بنابراین وقتی از آزادراه خارج می‌شوید، حتماً این موضوع را درنظر داشته باشید. همچنین باید یک فاصله اضافی نیز تا خودروی جلو حفظ کنید.

braking
مقابله با پیچ و تاب تریلر
اگر تریلر به شروع به نوسان بیش از حدّ و یا «پیچ و تاب» در بزرگراه کرد، اول از همه، پای خود را از روی پدال بردارید تا مومنتوم را کاهش دهید. در این حالت، نه ترمز بگیرید و نه سرعت را اضافه کنید.

2015-gmc-canyon-towing-trailer
حرکت در سرازیری
برای کنترل بیشتر در مواقعی که از مسیرهای با شیب زیاد عبور می‌کنید، پای خود را از روی پدال گاز برداشته و تا زمانی که به مسیر با شیب زیاد می‌رسید، از سرعت خود بکاهید. اگر خودروی شما دارای حالت یدک‌‌کشی و حمل بار است و یا ترمز موتور دیزل دارد، حتماً آن را فعال کنید. این کار باعث می‌شود که بدون کشش و بالارفتن بیش از حدّ دمای ترمزها، سرعت را کاهش دهید.

2015-GMC-10TraileringTips

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    بیشتر به درد کسایی میخوره که تو امریکا و مخصوصا تگزاس زندگی میکنن….
    اینطور زندگی عجب حالی میده…. تو امریکا
    همه چیز و همه جا بزرگ!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ashkan

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (376 ديدگاه)

      وانت آبی هم خیلی حال میده
      خخخخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. کافر مقدس

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    در مورد آریسان صدق نمیکنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احسان آرسنالی

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    حتما به درد من میخوره :-)
    بابام تازه گی ها دنا خریده چند روز دست من بود ماشین رو اگه از دور موتور 2000(سرعتی که با وجود درگیر بودن گیربکس دور موتور بیاد پایین مثلا سرعت 65 واسه دنده 4 یا سرعت 40 واسه دنده 3) بیاری پایین باید بری دنده یک از اول شروع بکنی به حرکت اصلا کشش نداره تا قبل از این سمند نرونده بودم خیلی موتورش آشغاله تو دنده سه اگه دورموتور بیاد روی 1700 و یه کمی سربالا باشه گاز بدی خاموش میشه عوضش پرشیا elx مدل 86″خودم رو تو سربالای کامل تو دنده 3 میارم رو 1200 دور دوباره گاز میدم مثل فنر میپره جلو اگه همه ی سمند ef7 ها اینجوری باشه من نمیدونم ملت با کدوم عقل میرن اینا رو میخرن تازه اگه کولر بزنی باید با ماشین خدافظی کنی چون فقط تو کف میتونی باهاش راه بری سبقت هم که باس بیخیال بشی چون ممکنه بمیری از بس کشش داره تو جاده واسه سبقت همش میکشیدم دنده 3 کلا ماشین مزخرفی هستش فقط توش رو از آزرا 2006(اگه اشتباه نکنم) کپی زدن و یه کم نسبت به بقیه ویران خودرویی ها(از لحاظ جنس مصالح ساخت و کیفیت رنگ و تودوزی و اینا) با کیفیت تره

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Hitler

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (499 ديدگاه)

      جمله بندیت تو حلقم.یعنی به جز قسمتی که نمیتونستی سبقت بگیری ،بقیه رو نفهمیدم.
      قبل تایید کامنت یه دور بخون ببین چی نوشتی برادر من.

      کسانی که از من نفرت دارند،بیشتر از خودشان نفرت دارند،چرا که من انعکاسی از آن چیزی هستم که آنها میخواستند باشند.(کامیاب کبیر)

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. علی آقا

      ۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (571 ديدگاه)

      آشنای ما یه پارس مدل ۹۷ دوگانه سوز داشت. یه بار من نشستم پشتش برای یک سفر کوتاه. تو سربالایی ماشین خاموش شد و رفت عقب!!!!! نزدیک بود تصادف کنیم. تو سربالایی اصلا کشش نداره. وقتی دور موتور کم میشه حتی اگر نیم کلاچ بگیری دور نمیگیره. اون پر استرس ترین سفری بود که تاحالا داشتم.

      موافقم 3
      مخالفم 0
  4. hussain

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    خیلی خوبه ولی تو ایران ،،،،،،،،، با وانت زامیا اخه مگه میشه ای کارارو کرد یا پراید وانت اینا خودشون پر از نوسانن اگه یدک کشی کنن دیگی چی میشه خدا میدونه تو ایران فکر کنم برا هایلوکس خوب باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. hussain

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    جنرال موتور برای ماشینایی قوی و شاسی دار گفته نمی دونن که تو ایران با 405و پراید یدک کشی میکنن خلاقیت خیلی بالاست این جا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امره Emrah

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (162 ديدگاه)

      بله

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    نکات بسیار جالبی بود ولی آینه های دوگانه واقعا باحال بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احسان(احسان سابق)

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    از نظر دخترای دانشجوی امریکایی (طی تحقیقات بعمل اومده!) مردایی که سوار وانت و تراک میشن جذابیت بیشتری دارن و رده دوم واسه مردایی هست که بی ام و سوار میشن.
    حالا هی ما هم واسه جلب توجه میریم با سمند و 206 دستی میکشیم!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. k-sh

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (13 ديدگاه)

      مگه شما ماشینو برا جلب توجه دخترا میخری.پس معلومه که ماشین باز نیستی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    تقسیم وزن بار تو اینا از همه چیز مهمتره
    مورد های دیگه ای که گفته شد در بعضی شرایط مفیدند و بعضی شرایط خیلی تاثیر ندارند…اما تقسیم درست وزن همه جا به درد میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. navid

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    خداییش خیلی حیفه وانت درست حسابی تواین مملکت وجود نداره.
    یه هالوکس هم که بود قیمتش سر به فلک داشت.
    گمونم آخرش باید همه کوچ کنیم بریم منطقه آزاد که یکم حرصمون کم شه :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. amir

    ۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یک شورولت دوکابینه خریدم ایا لوازم یدکی براش پیدا میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. shahab

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    تراک فقط وفقط سایپا 151!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا