جگوارلندروور-رنجروور

بررسی دورنمای جگوار لندروور در بازار امریکا

جگوار لندروور امریکای شمالی در حال تغییر از حالتی است که بیش از ۳۰ سال آن را تجربه کرده است. این در حالی است که با توجه به وضعیت برند «لینکلن» در رده خودروهای لوکس و پرمیوم، شاید اکنون خودروساز «دیربورن» از واگذاری برند بریتانیایی به تاتا، خودروساز هندی در سال ۲۰۰۸ تنها به ارزش ۲/۳ میلیارد دلار پشیمان شده باشد.

2016-jaguar-f-type-awd-v8
ارائه مدل‌های جگوار XE سدان و اف-‌پیس شاسی‌بلند در میانه‌های سال ۲۰۱۶ میلادی توسط شاخه امریکای شمالی باعث خواهد شد تا برای اولین در تاریخ جگوار، نمایشگاه‌های فروش آن با یک سدان سطح نخست مناسب و کراس‌اور/شاسی‌بلند برازنده، تکمیل شوند. این موضوع در کنار احیای لندروور، به‌ویژه در مدل موفق رنج‌روور اووک و بازگشت قریب‌الوقوع دیفندر، خوآکیم ابرهارت (Joachim Eberhardt) را در بهترین موقعیت ممکن برای کسب موفقیت قرار داده است.

2017-jaguar-xe-awd
«ابرهارت»، کسی که تا قبل از اینکه برای ریاست جگوار لندروور انتخاب شود، یک نمایندگی مرسدس‌بنز را در اونتاریوی کالیفرنیا در امریکا اداره می‌کرد، هیچ‌گونه حسرتی در رابطه با کنار رفتن برند از زیرمجموعه فورد ندارد و در این رابطه می‌گوید:

من احترام زیادی برای کارهایی که آلن مولالی (Alan Mulally) در فورد انجام داده قائل هستم. و با توجه به اعداد و پیش‌بینی‌هایی که وی ارائه کرده بود، اولویت‌هایی که برای برند فورد داشت، من هم اگر جای او بودم، برندها را می‌فروختم … هر کسی بود چنین کاری را انجام می‌داد.

وی همچنین در مورد موفقیت مدل اووک، خودرویی که بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه در سراسر جهان فروخته شده و آمار فروشی بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه در سال دارد، می‌گوید:

گری مک‌گاورن (Gerry McGovern، رئیس طراحی رنج‌روور) فکر می‌کرد که ما احتمالاً حدود ۲۵ هزار دستگاه از این مدل در سال خواهیم فروخت. ولی ما پس از توسعه این مدل به جایی رسیدیم که قبل از این کاملاً دیده و یا تشخیص داده نشده بود.

Range Rover Evoque Convertible
Range Rover Evoque Convertible
جگوار XE سدان همین‌ حالا نیز در اروپا به فروش می‌رسد. به گفته تحلیلگران، در هنگام تحرّک مناسب در برند، این «رقیب ب‌ام‌و سری ۳» یک گزینه مناسب برای معرفی در بازار امریکا خواهد بود. دنیس کین (Dennis Keene) که یک مشاور برند در لس‌آنجلس است، می‌گوید:

جگوار با مدل‌های گران‌قیمت‌‌تری مانند XF و اف-تایپ، حرکت‌های درستی انجام داده است. حالا هم آنها با یک سدان و یک کراس‌اور جذاب با قیمت‌های قابل‌دسترسی برای کسانی می‌آیند که اولین بار کلاس خودروهای لوکس را تجربه خواهند کرد و یا به دنبال چیزی هستند که کمتر در خیابان‌ها دیده شده است. در این حالت، هیچ مانعی برای درنظر گرفتن یک «جگوار» وجود ندارد.

2016-jaguar-xf-r-sport
در کنار پُر کردن نمایشگاه‌های جگوار، این کمپانی در حال اضافه‌کردن نسخه‌های دیزلی به تمام مدل‌های جگوار و لندروور/ رنج‌روور است. تا به اینجا، به نظر نمی‌رسد که رسوایی فولکس‌واگن تأثیر بدی بر فروش دیزل‌های سایر خودروسازان گذاشته باشد و در واقع، این موضوع، حتی گستره برندهای دیگر را افزایش می‌دهد. «ابرهارت» در این رابطه، این چنین واکنش نشان می‌دهد:

خواهش می‌کنم … هر چقدر می‌خواهید تمام آنها را آزمایش کنید. مصرف سوخت و تولید آلودگی خودروهای ما دقیقاً همان چیزی است که اعلام کرده‌ایم.

«ابرهارت» گذشته طول و درازی در صنعت اتومبیل دارد و تا همین اواخر، به عنوان یک فروشنده فعالیت می‌کرده است. وی همچنین مسئول توسعه محصولات مرسدس‌بنز در امریکای شمالی بوده و رئیس بخش فروش گروه کرایسلر در زمانی بوده که این گروه بخشی از «دایملر کرایسلر» محسوب می‌شده است. اولین هدف «ابرهارت» به تعادل رساندن آمار فروش جگوار و لندروور است. در سال گذشته، جگوار تعداد ۱۵ هزار و ۷۷۳ دستگاه خودرو در ایالات متحده به فروش رساند که این رقم برای لندروور برابر ۵۱۶۴۵ دستگاه بود.

Land Rover Discovery Sport
Land Rover Discovery Sport
به گفته «ابرهارت»، تجربیات وی، هم در کرایسلر و هم به عنوان یک نمایندگی، برای کمک به نمایندگی‌ها برای جذب بیشتر افراد به نمایشگاه‌ها و بستن معاملات مفید خواهد بود. در عین حال، این کمپانی برنامه جدید Elitecare را معرفی کرده که یک برنامه نگهداری زمان‌بندی ‌شده رایگان به مدت ۵ سال یا ۶۰ هزار مایل است. البته مطابق چیزی که «ابرهارت» می‌گوید، این برنامه فقط برای جگوار است؛ چرا که مشتریان لندروور، علامتی حاکی از این موضوع که هزینه‌های نگهداری مانعی در برابر خرید خودرو هستند، نشان نداده‌اند.

2017-jaguar-f-pace
وی قیمت‌ها را نیز کاهش داده است. جگوار قیمت پایه نسخه با طراحی جدید سدان متوسط XF را به میزان ۹ درصد، یعنی ۵۲۷۵ دلار پایین آورده و به ۵۲ هزار و ۸۹۵ دلار رسانده است؛ مبلغی که شامل هزینه تحویل نیز می‌شود. قیمت پایه مدل‌ ۲۰۱۷ از اف-تایپ کوپه و کانورتیبل نیز به ترتیب ۳۶۰۰ و ۲۷۰۰ دلار کاهش خواهد یافت. این در حالی است که تجهیزات استاندارد با ارزشی بین ۴ تا ۱۲ هزار دلار، بسته به هر مدل، اضافه می‌شود. «ابرهارت» در این زمینه می‌گوید:

یک باور عمومی وجود دارد که جگوارها همیشه بیش از حد قیمت‌گذاری می‌شوند و ارزش آنچه را که برای آنها پرداخته می‌شود، ندارند. ما می‌خواهیم این موضوع را تغییر دهیم.

2017-jaguar-f-pace
۲۰۱۷-jaguar-f-pace
امّا چه کارهایی برای این منظور انجام شده؟ این کمپانی در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار مشتری احتمالی و مشتاق را تا ماه‌های آینده درگیر برنامه‌ای کرده است که به آنها اجازه می‌دهد که فیلم‌هایشان از رانندگی در پشت فرمان یک جگوار XE در یک فیلم اکشن قرار داده شود. آنها این فیلم‌ها را می‌توانند از طریق یک شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارند. «ابرهارت» می‌گوید:

انتظار داریم که پس از به‌ اشتراک گذاشته شدن این ویدیوهای ۲ دقیقه‌ای با کیفیت بالا، چندین میلیون نفر درگیر آنها شوند. این یک روش مفید برای برانگیختن بحث و گفتگو خواهد بود.

وی همچنین در مورد برنامه این کمپانی برای تبلیغات در مسابقات سوپربال ۲۰۱۶ می‌گوید:

شاید ما زمان خوبی برای آماده شدن برای یک «سوپربال» در سال گذشته نداشتیم. شاید بسیار زود بود. ولی فکر می‌کنم که سوپربال ۲۰۱۷ زمان مناسبی باشد؛ چرا که در آن موقع نمایشگاه‌های ما پر از محصولات فوق‌العاده خواهند بود.

2016-jaguar-xf-s-awd

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. فرزاد

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (201 ديدگاه)

    شاید باورش واستون سخت باشه اما من موندم اون یارویی که رنج روور نارنجی سوار شده تو اون سرما و برف چرا سقف ماشین رو باز کرده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hitler

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (499 ديدگاه)

      پدال جان قفل کلیک راست گذاشتی ،ولله ما که مطلب کپی کن نیستیم.غیرفعالش کن.وقتی میام سایت باید چن تا مطلب جدید رو یکجا بخونم و چن تا تب باز میکنم.الان سخته هی هی بک بزنم بیام مطلب جدید.
      شما که آشنایی دارین با سایت نویسی میتونی افزونه های ضد کپی و لینک دهنده اتومات و ارجاع دهنده اتومات بزاری تو مطالب.اینجور ما هم راحتیم.
      اولش این قالب که تو هر مرورگر یه جور باز میشه،بعدشم کلیک راست.فردا هم بیا مطالبو وی آی پی کن حق اشتراک بریزیم.ولله

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. اسی

        ۱۴ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (40 ديدگاه)

        پدال چرا سایتت این طوری شده مثلا با بستن کلیک راست با کلاس شده حالا باید بخونیم بر گردیم عقب دوباره اون تب جدید باز بشه ناراحتم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. mora66

        ۱۴ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (6 ديدگاه)

        میتونید با گرفتن کلید کنترل+کلیک سمت چپ برروی لینک ، تب جدید باز کنید.

        همین کار رو با کلیک دکمه وسط موس(اسکرول را فشار دهید) میشه انجام داد..

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. sina

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (307 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علي

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (969 ديدگاه)

    جگوار و لتدروور عزیز مطمئن باش با این همه صحبت و زمانی که برای فروش بیشتر گذاشتی ی چند تایی بیشتر خواهی فروخت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. great britain

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2779 ديدگاه)

      یه چندتا نه یه چند صد هزارتا بیشتر.حداقل طراحیش از مدل های bmw بهتره jlr به نظر من.اگه اوضاع برای این دو برند همین جوری پیش بره قطعا در چند ساله آینده جزء 10 برند یا پنج برند برتر میشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پارسی

        ۱۵ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (22 ديدگاه)

        کدوم ادامه
        جز پنج تا
        مطمنا اینجوری نخواهد شد
        اصلا میدونم پنج تا برند کدوم ها هستن
        مگه خم رنگرزی مساله برندینگ
        کدوم اوضاع
        بیخود به خودت امیدواری نده آلمانی های که امثال تو باهاشون ضد و یقینا مهم نیست رولزرویس و بنتلی و ماله خودشون کردن
        اینکه اگر نفعی داشتن الان در دستشان بودن از این باب خیالت راحت باشه اینا اگر زیادی بخوان گرچه ایمانا جز ده تا برند هم نخواهد آمد ولی آلمانها اینارو هم در قبضه خودشون خواهند گرفت

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. پارسی

          ۱۵ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (22 ديدگاه)

          اشتباه تایپی
          خط چهار\\ میدونی
          خط ده\\ نخواهند

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. ali ayat

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    بعضی مدلاش خوبه بعضی افتضاح

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بنتلی

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    علی،دوست خوب من الان هدفت چیه؟مجبوری بیای نظر غیرمنطقی بدی؟جگوار لندرور سرتو کلاه گذاشته ک همچین با غضب نظر میدی؟!!!یا نکنه تو هم از سر تعصب میای نظر میدی و میخوای جو رو آشفته کنی؟فعلا ک آمار رشد این دو خودروساز مخصوصا رنجرور خوب بوده(در کل سال،نه ماه اکتبر)ماه اکتبر هم رنجرور رشد فروش90درصد داشته!پس خواهشا دیگه نگران فروشش نباش!دیگه بعضیا موندن دیگه چی بگن تا خودشونو آروم کنن!
    علی آیت عزیز من نمیگم خودروهاش بهترینن ولی درسطح بهترینها هستن، میشه درمورد”افتضاح”بیشتر توضیح بدی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali ayat

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (716 ديدگاه)

      افتضاح یعنی یه مدل آئودی به نام Q3 که منی که عشق ماشین آلمانی ام عمرا حتی بهش فکر کنم و یه مدل آئودی به نامrs7که هم رقیب هم کلاس آلمانی داره هم آمریکایی و صد البته رقیبی مثل بنز و بی ام و که من اگه توجه کرده باشی خیلی بدجور به بنز ارادت دارم حتی جرات نگاه کردن به شرکتی مثل بنز یا بی ام و یا تسلا ندارم و قطعا و بی رقیب rs7رو انتخاب میکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. luis

        ۱۴ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (612 ديدگاه)

        جرات نگاه کردن به بنزو و…. و…. نداری؟؟؟؟
        میشه توضیح بدی؟؟؟؟؟
        والا من که به همه نگاه میکنم ایرادم میگیرم و تحسینم میکنم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. سعید

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (76 ديدگاه)

    سلام ، به نظر من اجازه فروش برندهای خوشنام در هر ضمینه ای یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که ممکن است یک دولت متحمل شود ، چرا که یرندهای معتبر افتخار ملی هستند و می توانند بسیار بیشتر از آثار باستانی در گسترش نام یک کشور در دنیا موثر واقع شوند . اشتباهی که دولت انگلستان متحل شد و اکنون قابل جبران نیست . من چند سال پیش که به یکی از کشورهای دارای بازار آزاد خودرو سفر کردم از دیدن تعداد قابل توجه خودروهای RANG ROVER متعجب شد و تعداد آنها به وضوح از دیگر برندهای خودرو در این کلاس بیشتر بود ، برند RANG ROVER دوسالی است که به جمع 100 برند برتر دنیا پیوسته است و اکنون سیزدهمین برند برتر صنعت خودروسازی است ، JAGUAR نیز با ارائه مدل F-TYPE نشان داد می تواند جانشینان برجسته ای برای طراحی های قوی گذشته ارئه دهد . من معتقدم این گروه خودروسازی اگر بتواند استراتزی صحیحی را در ارائه مدلهای جدید در پیش بگیرد ، خواهد توانست جایگاه پرافتخار گذشته خود را تکرا کند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر.عارف

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    از ترکیب این دو خودرو تنها چیزی که به ذهن من میرسه . اسبی قوی و رام نشدنی. قدرت بالای لندروور + سرعت و موتور قوی جگوار+کیفیت آمریکایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    جگوار لندرور واقعا عالی هستند. ماشینهای محکم و زیبایی تولید می کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. بنتلی

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    علی آیت عزیز دل،کاملا متوجه حرفت شدم،شما از هرشرکتی با چن تا از محصولاتش حال نمیکنی،برا همین بهشون میگی افتضاح!حرکت جالبیه!:-) در کل ما مخلص شما هستیم بدجور!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali ayat

      ۱۵ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (716 ديدگاه)

      نه مشکلاتی داره که من میگم نه کاملا علمی و حساب شده مثلا برنامه نویسی کنترل یونیت اصلیش مشکل داره بعضی وقتا اذیت میکنه صندلیاش نیمکتیه برا خودش طراحی افتضاح و قدیمی و خرابی دیفرانسیل بالا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. godfather

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    جگوار خودرویی اصیل ولی بیش از حد گران
    به نظر من جگوار باید مدیر بازاریابی و فروش عوض کنه این بزگترین ضعفه جگواره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حميد

    ۱۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    اینها که زیاد گرون نیستند ما سانتافه م رافور رو به این قیمت میخریم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا