جگوار

خط تولید ۲۰۱۵ جگوار، آپدیت‌ها و قیمت‌ها

تغییرات اندکی در خط تولید ۲۰۱۵ جگوار شاهد هستیم. یکی از این موارد، جگوار XF سدان مدل ۲۰۱۵ است که سطوح مختلف تریم آن، شکلی متفاوت پیدا کرده است. همچنین برای جگوار اف تایپ ۲۰۱۵ یک پکیج آپشن ترمز‌های کربن‌سرامیکی ارائه شده است. همین‌طور جگوار XK نیز برای سال پایانی خود، مدل‌های کمتری را درنظر گرفته است. جزئیات بیشتر را در ادامه مرور می‌کنیم.

2014 Jaguar F-Type R Coupe
۲۰۱۴ Jaguar F-Type R Coupe

جگوار XF مدل ۲۰۱۵

سدان لوکس متوسط جگوار XF مدل ۲۰۱۵ همراه با دو تریم تازه، صاحب یک سری امکانات جدید شده است. «پورتوفیلیو» و «اسپورت» دو تریم تازه جگوار XF هستند. تریم پورتوفیلیو که برای XF‌ های سدان با موتور ۳ لیتری توربوی V-6 در دسترس است، بر ویژگی‌های لوکسی تأکید دارد که در گذشته در پکیج «پورتوفیلیو» عرضه شده بود. گزینه بعدی، تریم اسپورت با محوریت «عملکرد» است که از یک کیت بدنه تهاجمی، چرخ‌های ۲۰ اینچی و طرح‌های مشکی بیرونی استفاده می‌کند. تریم «بلک» اکنون بخشی از بسته «بلک» شده که این بسته جزئی از پکیج تریم اسپورت است.

2014 Jaguar XFR S
۲۰۱۴ Jaguar XFR S
مدل پایه جدید XF 2.0T پرمیوم نام دارد که قیمت آن به میزان قابل‌ملاحظه‌ای افزایش یافته است. قیمت این مدل با افزایش ۴۲۰۰ دلاری به ۵۲ هزار و ۱۰۰ دلار رسیده است. در همین حال، مدل پایه XF 2.0T در حال حاضر شامل تمام امکاناتی است که قبلاً در پکیج «پرمیوم» ارائه می‌شد؛ امکاناتی مانند سیستم راهبری، ورودی بدون کلید، دوربین نمای عقب، سیستم صوتی مریدین (Meridian)، رادیوی ماهواراه‌ای و مونیتور نقطه کور. سطوح بعدی تریم، مدل‌های XF 3.0 پورتوفیلیو و اسپورت هستند که هر دوی آنها قیمتی برابر ۵۸۱۰۰ دلار دارند و همچنین هر دو از موتور‌های توربوی ۳ لیتری V6 با قدرت ۳۴۰ اسب‌بخار برای پیشرانه استفاده می‌کنند. این قیمت‌ها، افزایش زیادی را نسبت به مدل ‌های ۲۰۱۴ از XF 3.0 نشان می‌دهد؛ ولی وقتی بدانیم که امکانات استاندارد مدل ۲۰۱۵ به مراتب بیشتر از مدل قبلی است، این افزایش قیمت اندکی منطقی به نظر می‌رسد. سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک نیز به صورت یک آپشن ۲۷۰۰ دلاری برای هر دوی این مدل‌ها عرضه می‌شود.

2014 Jaguar XFR S
۲۰۱۴ Jaguar XFR S
جگوار XF برای سال ۲۰۱۵ همچنان مدل‌های با پیشرانه V8 خود را حفظ کرده است. این مدل‌ها شامل XF 5.0 سوپرشارژد با قدرت ۴۷۰ اسب‌بخار و قیمت ۷۱۸۰۰ دلار، XFR با قدرت ۵۱۰ اسب‌بخار و قیمت ۸۴۴۷۵ دلار و در نهایت مدل با عملکرد بالای XFR-S می‌شوند که XFR-S قدرتش به ۵۵۰ اسب‌بخار می‌رسد و قیمت آن ۹۹ هزار و ۹۲۵ دلار است.

2014 Jaguar XFR S
۲۰۱۴ Jaguar XFR S

جگوار اف‌تایپ مدل ۲۰۱۵

بزرگترین خبر در مورد اف‌تایپ ۲۰۱۵ اضافه شدن مدل کوپه بوده که پیش از این سر و صدای زیادی را به پا کرده است. در همین حال، ترمز‌های کربن‌سرامیکی جدید در مدل اف‌تایپ R کوپه، اف‌تایپ V8 S کانورتیبل و اف‌تایپ S کوپه و کانورتیبل در دسترس قرار گرفته است. این سیستم جدید به جای دیسک‌های ۱۵ اینچی از دیسک های بزرگتر ۱۵/۷ اینچی در عقب استفاده می‌کند و ۲۰/۸ کیلوگرم نیز از وزن سیستم تعلیق کم کرده است.

2014 Jaguar F-Type R Coupe
۲۰۱۴ Jaguar F-Type R Coupe
شروع قیمت اف‌تایپ کوپه از ۶۵۹۲۵ دلار بوده که متعلق به مدل V-6 با توربوشارژر و قدرت ۳۴۰ اسب‌بخار است. مدل S نیز با قدرت ۳۸۰ اسب‌بخار، قیمتی برابر ۷۷۹۲۵ دلار دارد و اف‌تایپ R کوپه نیز با موتور V8 سوپرشارژر و قدرت ۵۵۰ اسب‌بخار، ۹۹۹۲۵ دلار است. مدل‌های کانورتیبل نسبت به سال قبل تغییر قیمتی نداشته‌اند. مدل استاندارد V-6 همچون گذشته قیمتی برابر ۶۹۹۲۵ دلار، مدل V6 S، ۸۱۹۲۵ دلار و مدل V8 S کانورتیبل قیمتی برابر ۹۲۹۲۵ دلار دارد.

جگوار XK مدل ۲۰۱۵

مدل سال ۲۰۱۵، آخرین مدل برای جگوار XK خواهد بود و پس از آن یک مدل ویژه از XK به صورت تولید محدود ۵۰ نمونه نهایی شامل ۲۵ عدد کانورتیبل و ۲۵ عدد کوپه، پایان‌بخش ماجرا خواهد بود. در همین حال، تریم‌های مختلف این خودرو به سه تریم XK، XKR و XKR-S خلاصه شده‌اند. جگوار XK مدل ۲۰۱۵ با موتور ۵ لیتری V-8 و قدرت ۳۸۵ اسب‌بخار از ۸۶ هزار و ۳۵۰ دلار برای مدل‌های کوپه و ۹۲۳۵۰ دلار برای مدل‌های کانورتیبل آغاز می‌شود. قیمت مدل‌های XKR کوپه با قدرت ۵۱۰ اسب‌بخار ۹۹۳۵۰ دلار است و این میزان برای مدل‌های کانورتیبل به ۱۰۵ هزار و ۳۵۰ دلار می‌رسد. سرانجام، تریم سطح بالای XKR-S را داریم که قدرتی برابر ۵۵۰ اسب‌بخار دارد و قیمتش برای مدل‌های کوپه ۱۳۳۹۵۰ دلار و برای مدل‌های کانورتیبل ۱۳۹۸۵۰ دلار است.

2014 Jaguar XKR convertible
۲۰۱۴ Jaguar XKR convertible

جگوار XJ مدل ۲۰۱۵

این مدل سدان فول‌سایز جگوار برای ۲۰۱۵ بدون هیچ تغییری باقی مانده و همچنان دو گزینه فاصله محوری و سه گزینه پیشرانه را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. جگوار‌های XJ، XJ AWD، XJL پورتوفیلیو و XJL پورتوفیلیو AWDمدل ۲۰۱۵ با موتورهای سوپرشارژر ۳ لیتری V-6 عرضه می‌شوند. مدل‌های XJ و XJL سوپرشارژد دارای یک موتور ۵ لیتریV-8 همراه با سوپرشارژر هستند که قدرتی برابر ۴۷۰ اسب‌بخار دارد. مدل‌های XJR و XJR لانگ‌ویل‌بیس نیز دارای نسخه ۵۵۰ اسب‌بخار از این موتور V-8 هستند.

2014 Jaguar XJR
۲۰۱۴ Jaguar XJR
جگوار XJ مدل ۲۰۱۵ مانند مدل سال گذشته از ۷۵ هزار و ۱۲۵ دلار برای مدل پایه XJ شروع می‌شود. قیمت مدل‌های XJL ، XJ سوپرشارژد و XJR نیز به ترتیب ۸۲۱۲۵، ۹۱۵۲۵ و ۱۱۶۹۲۵ دلار است. سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک که به سری خودروهای XJ از سال ۲۰۱۳ اضافه شده، به صورت یک آپشن ۳۵۰۰ دلاری برای مدل‌های XJ و XJL پورتوفیلیو عرضه شده است.

2014 Jaguar XJR
۲۰۱۴ Jaguar XJR

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا