»» جیلی EC7 و سلام به بازار ایران

سدان جیلی EC7 توانست اولین خودروی چینی باشد که در تست تصادف موسسه Euro NCAP چهار ستاره از پنج ستاره را از آن خود می کند که در میان سایر خودروهای چینی، یک عنوان بزرگ محسوب می شود و تاکنون بالاترین امتیازی بوده که یک خودروی چینی بدست آورده است.

Geely_Emgrand-EC-7_headlight

Geely Emgrand EC-7

جیلی که سال 2010 بابت خرید ولوو سوئد به قیمت 1.8 میلیارد دلار از شرکت فورد، توانست نام خود را در اروپا هم مطرح کند، حدود 11 سال سابقه خودروسازی دارد. با این وجود هنوز تاثیر مهندسی ولوو روی محصولات این شرکت به چشم نمی آید.

خودروی EC7 از سری Emgrand است که شاخه لوکس خودروهای جیلی را دربر می گیرد و در سال 2009 بنیان نهاده شد.

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

جیلی EC7 امسال در بازار انگلستان عرضه خواهد شد. این خودرو دو نوع چهار در سدان و پنج در هاچبک را شامل می شود و از موتورهای 1.5 و 1.8 لیتری بنزینی بهره می گیرد. قیمت این خودرو در انگلستان با 5 سال گارانتی حدود 10 هزار پوند می باشد. این خودرو همچنین توسط شرکت جیلیران بصورت محدود وارد کشور ایران شده و و مجوزهای استاندارد را نیز اخذ نموده است. عرضه این خودرو به بازار با قیمتی در محدوده 30 میلیون تومان پیش بینی می شود.

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

جیلی EC7 وارداتی با موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری (1792cc) 16 سوپاپ و با زمانبندی متغیر سوپاپها با توان 138 اسب بخار و گشتاور 172 نیوتن متر و گیربکس 5 سرعته دستی  یا 4 سرعته خودکار به بازار خواهد آمد. شتاب صفرتاصد این مدل 12 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 185 کیلومتر بر ساعت است که چندان چنگی به دل نمی زند. استاندارد آلودگی این خودرو یورو IV و میزان متوسط مصرف سوخت آن 6.5 لیتر اعلام شده اند.

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

مجله اتوکار انگلستان از سفتی صندلیها و جای پای سرنشینان عقب و کمربند ایمنی عجیب سرنشین وسط و فرمان بسیار سبک یاد کرده و در مقابل مزایایی چون نرمی سواری و امکانات خوب آن را برشمرده است.

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely-Emgrand_EC-7-dashboard

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

طول مدل سدان 4.63 و مدل هاچ بک 4.39 متر می باشد. فاصله محورهای جلو و عقب 2.65 متر و عرض آن 1.79 و ارتفاع نیز 1.47 متر است. وزن خالص اتومبیل نیز 1280 کیلوگرم می باشد. ظرفیت 680 لیتری صندوق نیز از عجایب این خودرو است.


ممتازترین و گرانترین خودروی ساخت جیلی باید در بازار ایران با رقبایی مثل MVM530 و لیفان 620 با موتور 1.8 مقابله کند. رقابتی که کیفیت و قیمت می تواند باعث پیروزی یا شکست برای این خودرو باشد.

12
تیر
1391

۹,۵۳۹ دیدگاه

  1. سلام به همه

    اینجا چرا اینقدر خلوت شده …… دوستان کجایید نزارید پیج جیلی جون بدون نظر و بحث های فنی خالی بمونه .

  2. سلام به آقا میلاد همیشه فعال.
    چه نوع روغن ترمزی باید داخل خودرو ریخت؟اگه امکانشه کلا در مورد روغن ترمز و آب رادیاتور و …. یکم توضیح بدین ممنون

    • سلام کریم جان

      روغن ترمز دات 4 مناسب برا جیلی هستش . اصلا به رنگش توجه نکنید . چون روغن ترمز داخل مخزن آبی هستش و این روغن زرد . ولی خود کارشناسای جیلی میگن فقط دات 4 بریزید . از چی باید برا دوستان مطلب بزارم . این قسمتش رو کاملا برا من شفاف مشخص کنید لطفا ……

      • ممنون آقا میلاد.من هم منظورتون رو تو اون جمله های آخرتون متوجه نشدم.در مورد هرچی دوست دارین بتونین مارو راهنمایی کنین خیلی خوبه.باید به شما ایول گفت.آفرین

        • خواهش میکنم آقا کریم . نظر لطف شما هستش .

  3. این مطلبی هستش در مورد سیستم کلاچ و عامل درگیری کلاچ در خودرو….

    دستگاهی که در زمان نیاز نیروی مابین مجموعه مولد قدرت و انتقال قدرت را برای تعویض دنده‌های گیربکس ، قطع و پس از درگیری دنده مورد نظر وصل می‌کند، کلاچ نامیده می‌شود. در واقع زمانی که شما پدال کلاچ را فشار می‌دهید، صفحه کلاچ از فلایویل جدا شده، نیرو به گیربکس نمی‌رسد و چرخ‌ها آزاد و خلاص می‌چرخند. با رهاکردن پدال ، کلاچ و فلایویل به هم می‌چسبند و نیروی موتور با اعمال نسبت دنده‌های مختلف گیربکس و دیگر بخش‌ها، نهایتا به چرخ‌ها می‌رسد. در خودروهای کلاچ اتوماتیک برای سهولت در رانندگی در مسیرهای شلوغ و پرترافیک و قابل استفاده بودن برای افراد قطع عضو، پدال کلاچ حذف شده است.

    نویسنده :سید فرشاد سجادیان
    قطعات اصلی مجموعه کلاچ عبارتند از: صفحه، دیسک، بلبرینگ و دوشاخه. در خودروهایی که مکانیسم تعویض دنده آنها دستی و کلاچ آنها مکانیکی است ، به طور میانگین در هر 100کیلومتر رانندگی در مسیرهای شهری پر ترافیک، بیش از 700 بار عمل تعویض دنده با گرفتن کلاچ انجام می‌شود، پس نتیجه حاصل می‌شود که مجموعه کلاچ باید از مقاومت بسیار بالایی در مقابل گرما و سایش حاصل از اصطکاک و تنش برخوردار باشد. به همین دلیل است که در خودروهای اسپرت و گران‌قیمت، حتی از عناصر ارزشمندی همچون فیبر‌کربن و سرامیک نیز برای ساخت قطعات کلاچ استفاده می‌کنند. مسبب به حرکت در آمدن قسمت‌های کلاچ، صفحه کلاچ است. این مجموعه شامل لنت یا صفحه اصطکاکی در روی خود است که با پرچ به صفحه فولادی متصل شده است. صفحه فولادی به کمک فنرهای پیچشی، حرکت دورانی وارده از موتور را به صفحه داخلی انتقال می‌دهد. صفحه داخلی نیز با محور ابتدایی یا همان شفت ورودی دستگاه انتقال قدرت، در ارتباط است. این مجموعه باید توانایی انتقال بی سر و صدا با کمترین لرزش را داشته باشد. از آنجایی که کلاچ گشتاور تولیدی موتور را انتقال می‌دهد، حرارت بسیار بالایی دارد و باید به طرقی آن را طراحی کنند که گرما دفع شود. علاوه بر این، کلاچ باید طوری طراحی شود که نوسانات انتقالی از مجموعه تولید قدرت و مولد قدرت را از بین ببرند، اینرسی کمی داشته باشند، فضای کمی اشغال کنند، پیچیدگی خاصی که مانع از تعمیر سریع و بی‌دردسر آنها شود نداشته باشند، با عملکرد نرم خود مانع از خستگی پاهای راننده شوند و از همه مهم‌تر چون عضوی متحرک هستند، در زمان درگیری، بالانس دینامیکی دقیقی داشته باشند تا از ایجاد لغزش و نیروهای جانبی جلوگیری شود. کلاچ نیز همچون هر بخش دیگری از خودرو با وجود یک هدف واحد، بنا به نوع خودرو و گاهی سلیقه سازنده، در جنس‌های مختلف با عملکرد و ساختمان مختلف ساخته می‌شوند.

    انواع کلاچ
    از لحاظ عملکردی، کلاچ‌ها به 4 دسته عمده تقسیم می‌شوند:
    کلاچ‌های بدون لغزش: این کلاچ‌ها دو حالت کاری دارند؛ خلاص و درگیری کلی. در زمان فعالیت کلاچ‌های بدون لغزش، همانطور که از اسمش پیداست، هیچگونه لغزش و سایشی دیده نمی شود.
    کلاچ‌های یکطرفه: در گردش از یک سمت ، این کلاچ‌ها همانند سیستم‌های بدون لغزش عمل می‌کنند اما در گردش جهت عکس‌، دو صفحه روی هم سر می‌خورند و هیچگونه انتقال نیرویی صورت نمی‌گیرد. بنابر این، این کلاچ‌ها یکطرفه هستند و کارآیی خاص خود را دارند.
    کلاچ‌های هیدرولیکی: بی‌سر و صدا بودن‌، نداشتن سایش و انتقال گرمای خوب به دلیل استفاده از سیال‌، از خصوصیات مثبت این نوع کلاچ است. در کلاچ‌های هیدرولیکی نیرو پس از عبور از یک صفحه و گذر از سیال‌، به صفحه متحرک مورد نظر منتقل می‌شود.
    کلاچ‌های اصطکاکی: به طور عمده از نظر محیط کاری این کلاچ‌ها در دو دسته تر و خشک تقسیم می‌شوند . کلاچ تر که صفحاتش معمولا از جنس برنج و فولاد ساخته می‌شود، در محفظه‌ای از روغن قرار دارد‌. اما در کلاچ خشک که کاربری بیشتری دارد از روغن خبری نیست. اکثر کلاچ‌های امروزی یک اتصال اصطکاکی و گاه هیدرولیکی بین موتور و گیربکس پدید می‌آورد. اساس عملکرد این کلاچ‌ها درگیری دو صفحه با ضریب اصطکاک بالاست. کلاچ ‌های خشک خود شامل کلاچ‌های مخروطی، تک صفحه‌ای، چند صفحه‌ای، نیمه گریز از مرکز، گریز از مرکز، تسمه ای، مغناطیسی و. . . می‌شوند.

    تست سلامت صفحه کلاچ

    ترمز دستی را کشیده و خودرو را در دنده یک قرار دهید. حال به آهستگی پای خود را از روی پدال کلاچ بردارید و موارد زیر را مد نظر قرار دهید:
    در صورت خاموش‌شدن خودرو، صفحه کلاچ همچنان سالم است و عمرش به پایان نرسیده.
    اگر خودرو به آهستگی حرکت کرد و خاموش نشد، ایراد از رگلاژ ترمز دستی است.
    اگر خودرو خاموش نشد و روشن ماند، صفحه کلاچ خراب است و نیاز به تعویض دارد.

    برخی از ایرادات رایج
    کلاچ بوی سوختگی می‌دهد:
    کلاچ روغن زده است.
    فشار غیر استاندارد به مجوعه وارد شده است.
    لنت صفحه کلاچ سوخته است.

    کلاچ سر می‌خورد:
    لقی غیر مجاز بین پدال کلاچ و متعلقات وجود دارد.
    صفحه کلاچ روغن زدگی دارد.
    فنر خورشیدی معیوب است.
    فلایویل تاب دارد و خارج از مرکز می‌چرخد.
    صفحه کلاچ ساییدگی بیش از حد دارد.
    سیم کلاچ سفت است.

    کلاچ صدا می‌دهد:
    لنت‌های صفحه کلاچ فرسوده شده‌اند.
    انگشتی‌ها تنظیم نیستند.
    پدال کلاچ خلاصی کامل ندارد.
    بخش لغزنده دو شاخه کلاچ ساییدگی دارد.
    فنرها ضعیف شده‌اند.
    بلبرینگ‌ها فرسوده شده‌اند و نیاز به گیریس‌کاری دارند.
    فنرهای ارتعاش‌گیر لوله‌ای معیوبند.
    فلایویل و موتور اتصال محکمی ندارند.

  4. طریقه ریست کردن پدال گاز Emgrand7 با دریچه گاز نوع Boches

    پشت فرمان قرار بگیرید سپس سوئیچ را تا مرحله قبل از استارت که همه چراغ های پشت آمپر روشن می شود بچرخانید و 10 ثانیه صبر کنید. بعد از این زمان پدال گاز را تا ته و به مدت 10 ثانیه نگه دارید و سپس پس از آن پایتان را از روی پدال گاز برداشته و بدون گاز دادن استارت بزنید. بگذارید ماشین حدود 2 دقیقه درجا کارکند و سپس ماشین را خاموش کرده به این صورت پدال گاز شما ریست و خطاهای موجود آن حذف می گردد.

  5. امیدوارم این اطلاعات برا دوستان مفید باشه . اگر لازم بود بازم از این مطالب میزارم

  6. سلام به همه دوستان واقا میلاد،من امروزبا مرکزی تماس گرفتم وبهم گفتن پلاکم اماده شده وبه کارگزارنمایندگی تحویل شده،بانمایندگی خودم در مشهد تماس گرفتم وبعداز تماس با کاگذارشون بهم گفت بله امادست فردا بهم زنگ میزنن برم بگیرم ساعت 11،من ثبت نامی 7اردیبهت هستم وماشینو15مردادتحویل گرفتم ،سواری اتومات قرمز موکا،امیدوام برای دوستان دیگه هم زودتر بیاد،درضمن میخواستم بدونم از چه مکملی برای بنزین استفاده کنم بهتره چون مگن بنزین سوپر نزنیم بهتره لطفا راهنمایی فرمایید ممنون

    • سلام به جم عزیز

      خب خداروشکر که مدارک ماشینت اومده و امیدوارم که به سلامتی از ماشینت استفاده کنی و خودت و خانواده ات لذت ببرید ازش. تو این ماشین اصلاً بنزین سوپر نزن و هیچ مکملی هم نریز که اونوقت از بنزین سوپر بدتر میشه. شما فقط بنزین معمولی بزن. بنزین معمولی رو هم سعی کن تو جایگاه های شرکتی بزنی نسبتا بهتر هستن تا جایگاه های خصوصی. امیدوارم بعد اینکه ماشینتون رو تحویل گرفتید بازم سایت بیابید و مثل بعضی دوستان ما رو اینجا فراموش نکنید.

    • باسلام به همه دوستان و آقا جم و آقا میلاد
      آقا جم عزیز که بلاخره به سلامتی وخوشی مدارکشون اومدو انشال…بخوشی سوار بر جیلی موکاشون خاطرات تلخ بی پلاکی رافراموش میکنند.
      بقول قدیمی دست راستت روسر منتظر پلاکها تا شاید زودتر بخت پلاکشون باز بشه .
      وسلام به آقا میلاد که همیشه با دست پر سخاوت و اطلاعات درست همه رو راهنمایی میکنند “دستت درد نکنه مهندس” شاید همیشه کامنت نذارم ولی از مطالبتون برای کسب اطلاعات بیشتر استفاده میکنم. بازم تشکر

  7. سلام دوستان،ممنونم میلادجان از راهنماییت،تازه ازاین به بعدمیخوایم راجب مسائل فنی تبادل نظر کنیم ،کجاازاینجابهتر هستیم در خدمتتون واز اطلاعات شما استفاده خواهیم کرد باتشکر

    • سلام جم عزیز

      خواهش میکنم . فقط تبادل اطلاعات میکنیم ما با دوستان . اشالله که بازم تو پیج جیلی جون حضور داشته باشید .

  8. با سلام خدمت دوستان
    راهنمایی بفرمایید که:
    ایا ایربک های جیلی قفل می شود.
    دی لایت اون چطور فعال میشه.
    جی پی اس اون چطور فعال می شه
    چرا چراغ هشدار باد لاستیک علیرغم تنظیم باد روی 30 روشنه.
    ممنون

    • سلام منصور عزیز

      1- ایربگ های جیلی خاموش نمیشوند و همیشه روشن هستن .
      2- دی لایت مراجعه به تعمیرگاه های جیلی و پرداخت هزینه 10 هزار تومانی برای فعال سازی دی لایت .
      3-جی پی اس ماشین درحال حاضر توسط خود شرکت فعال نمیشه . باید صبر کنید تا خود شرکت نرم افزار مناسب رو عرضه کنه و فراخوان بده به مشتری ها . بیرون میتونید فعال کنید ولی ضبط ماشین از گارانتی خارج میشه .
      4- اون چراغ معمولا با فشار باد بالای 33 بار خاموش میشه . اگر اون چراغ برات مهم نیست بزار روشن باشه . چون اگر باد رو بیشتر کنی کوبش ماشین بیشتر میشه .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن بصورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیر اخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط و تبلیغاتی پذیرفته نمی شوند. برای تفییر آواتار خود می توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.


تورهای لحظه آخری