جیلی EC7 و سلام به بازار ایران

سدان جیلی EC7 توانست اولین خودروی چینی باشد که در تست تصادف موسسه Euro NCAP چهار ستاره از پنج ستاره را از آن خود می کند که در میان سایر خودروهای چینی، یک عنوان بزرگ محسوب می شود و تاکنون بالاترین امتیازی بوده که یک خودروی چینی بدست آورده است.

Geely_Emgrand-EC-7_headlight
Geely Emgrand EC-7

جیلی که سال 2010 بابت خرید ولوو سوئد به قیمت 1.8 میلیارد دلار از شرکت فورد، توانست نام خود را در اروپا هم مطرح کند، حدود 11 سال سابقه خودروسازی دارد. با این وجود هنوز تاثیر مهندسی ولوو روی محصولات این شرکت به چشم نمی آید.

[jwplayer mediaid=”99029″]
خودروی EC7 از سری Emgrand است که شاخه لوکس خودروهای جیلی را دربر می گیرد و در سال 2009 بنیان نهاده شد.

Geely Emgrand EC-7
Geely Emgrand EC-7

جیلی EC7 امسال در بازار انگلستان عرضه خواهد شد. این خودرو دو نوع چهار در سدان و پنج در هاچبک را شامل می شود و از موتورهای 1.5 و 1.8 لیتری بنزینی بهره می گیرد. قیمت این خودرو در انگلستان با 5 سال گارانتی حدود 10 هزار پوند می باشد. این خودرو همچنین توسط شرکت جیلران بصورت محدود وارد کشور ایران شده و و مجوزهای استاندارد را نیز اخذ نموده است. عرضه این خودرو به بازار با قیمتی در محدوده 30 میلیون تومان پیش بینی می شود.


جیلی EC7 وارداتی با موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری (1792cc) 16 سوپاپ و با زمانبندی متغیر سوپاپها با توان 138 اسب بخار و گشتاور 172 نیوتن متر و گیربکس 5 سرعته دستی  یا 4 سرعته خودکار به بازار خواهد آمد. شتاب صفرتاصد این مدل 12 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 185 کیلومتر بر ساعت است که چندان چنگی به دل نمی زند. استاندارد آلودگی این خودرو یورو IV و میزان متوسط مصرف سوخت آن 6.5 لیتر اعلام شده اند.

مجله اتوکار انگلستان از سفتی صندلیها و جای پای سرنشینان عقب و کمربند ایمنی عجیب سرنشین وسط و فرمان بسیار سبک یاد کرده و در مقابل مزایایی چون نرمی سواری و امکانات خوب آن را برشمرده است.

طول مدل سدان 4.63 و مدل هاچ بک 4.39 متر می باشد. فاصله محورهای جلو و عقب 2.65 متر و عرض آن 1.79 و ارتفاع نیز 1.47 متر است. وزن خالص اتومبیل نیز 1280 کیلوگرم می باشد. ظرفیت 680 لیتری صندوق نیز از عجایب این خودرو است.

[jwplayer mediaid=”99028″]
ممتازترین و گرانترین خودروی ساخت جیلی باید در بازار ایران با رقبایی مثل MVM530 و لیفان 620 با موتور 1.8 مقابله کند. رقابتی که کیفیت و قیمت می تواند باعث پیروزی یا شکست برای این خودرو باشد.

10,985 دیدگاه

  1. reza
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    کسی خبر داره که بالاخره جیلران قصد ادامه واردات مدلهای جیلی به ایران و داره یا نه؟

    پاسخ
    1. میلاد
      سوابق: (1227 دیدگاه) ,

      ثبت سفارش خودرو ها صورت گرفته و باید منتظر طی شدن مراحل قانونی بود . هر خودرویی که ثبت سفارش میشه تا به کشور ما برسه حدودا 6 ماه زمان لازم داره . انشالله از چند وقت آینده شاهد فروش با مدل های 2017 خواهیم بود .

      پاسخ
  2. علي
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    مقایسه‌ای میان بهای خودروهای چینی در ایران و روسیه
    می‌دانیم و می‌دانید و نیازی به تکرار چندباره این مطلب نیست که بهای خودرو در ایران به طرزی وحشتناک بالاست و البته در برخی از خودروهای وارداتی از وادی وحشت هم گذر نموده و به عالم وهمناک کابوس رسیده است! از طرفی، این را هم می‌دانیم که در کلان‌شهرها، مالکیت خودروی شخصی امری لازم و ملزوم حیات روزمره‌مان است و بدون این مرکب موتوری کاروبارمان سخت لنگ می‌ماند و… این‌ها به کنار، خود خرید خودرو هم حکایت مثنوی هفتاد من کاغذ است و آن‌قدر دردسرساز است که به لذتش کمتر می‌ارزد.
    در این میان، ما با خودروسازانی در کشور مواجه ایم که نه خودشان محصول درست و درمانی! را تحویل ملت می‌دهند و نه هیاهوی و قیل‌وقال کرکننده‌شان می‌گذارد که خودروی مطلوبی از مرزها به‌راحتی عبور کند و نه حتی اجازه می‌دهند که رقیبی جدی برایشان پدیدار شود، رقیبی که شاید خودروی ارزان‌تر و باکیفیت‌تری را نسبت به آن‌ها تحویل مشتریان دهد. به خاطر گل وجود آن‌ها است که مدلی سوپرمینی از یک برند کره‌ای، همچون کیا پیکانتو با بهایی بیش از 70 میلیون فروخته می‌شود، خودرویی که در قیاس با استانداردهای جهانی نه مرکب لوکسی محسوب می‌شود و نه حتی محصولی متوسط به شمار می‌آید.
    گذشته از خودروهای وارداتی، به نظر می‌آید که قیمت بالای محصولات داخلی، بر قیمت خودروهای چینی نیز سخت تأثیر نهاده و این خودروها نیز بسی گرانتر از آنچه که واقعاً هستند به دست مصرف‌کننده ایرانی می‌رسد. برای آنکه مقایسه بهتری در این زمینه داشته باشیم، قیمت برخی از خودروهای چینی موجود در بازار ایران را با انواع مشابه آن در بازار روسیه در یک جدول گردآورده‌ایم تا بلکه به نتیجه‌گیری بهتری دست یابیم.
    پیش از مرور جدول ذیل، بر خود لازم می‌دانیم که توضیحاتی چند را خدمت شما خوانندگان عزیز ارائه دهیم:
    الف – قیمت برخی از خودروهای چینی (در بازار روسیه) که در جدول ذیل درج شده، مربوط به تیپ پایه آنهاست، از همین رو و برای آنکه مقایسه عادلانه‌ای را صورت داده باشیم سعی نمودیم که قیمت درج شده برای خودروی چینی مشابه در بازار ایران نیز از تیپی نزدیک و یا همسان باشد.

    ب – واحد پول کشور روسیه «روبل» نام دارد و فعلاً قیمت فروش هر روبل روسیه در بازار آزاد ایران معادل 55 تومان و قیمت خرید آن نیز معادل 49 تومان است که در اینجا فقط قیمت فروش آن را ملاک محاسبات خود قرار داده‌ایم. بدیهی است که اگر تنها قیمت خرید (روبل) را در نظر می‌گرفتیم، ارقام به دست آمده بازهم چند میلیونی کمتر بود!
    پ – همان‌طور که خودتان بهتر آگاهید، در بازار کشورمان، بهای شرکتی و یا ثبت نامی برخی از خودروهای چینی با بازار آزاد آن تفاوت بسیار دارد، مثلاً بهای محصولات کمپانی جیلی به‌صورت شرکتی، به‌مراتب بالاتر از نرخ بازار آزاد آن است. از همین رو، برای آنکه استاندارد واحدی را در جدول ذیل اعمال نماییم، تنها قیمت شرکتی خودروهای چینی موجود در ایران را درج نمودیم.
    ج – نام برخی از خودروهای چینی در ایران متفاوت با بازارهای دیگر در دنیاست، مثلاً خودروهای چری در کشورمان به نام ام‌وی‌ام مونتاژ و فروخته می‌شوند و یا فاو بسترن B50 به نام آسا تولید شده و یا حتی اخیراً، خودرویی به نام فاو V5 نیز با نام راین V5 عرضه می‌شود. در این جدول تنها آن نامی را ملاک ارزیابی خود قرار دادیم که در ایران امروز کاربرد دارد.
    د – شاید با نگاهی به بهای خودروهای چینی در روسیه و مقایسه بهای همین خودروها با خود بازار چین، به این استنباط برسید که قیمت خودروهای چینی در روسیه حتی از خود سرزمین اصلی آن نیز ارزان‌تر است که صدالبته این استنباطی صحیح و درست است؛ زیرا همان‌طور که آگاهید، هدف سازندگان چینی، تسخیر هر چه بیشتر بازارهای خودرو در تمامی دنیاست و در راه دستیابی به این هدف نیز، هیچ ابایی از به‌کارگیری ابزاری همچون «دامپینگ» ندارند، دامپینگ (DUMPING) هم در لغت به معنای صدور کالا با قیمتی کمتر از هزینه‌های تمام شده و یا فروش یک کالا در خارج به قیمتی کمتر از داخل می‌باشد. البته این کار تنها مختص سازندگان چینی نیست و پیش‌تر نیز توسط سازندگان ژاپنی و کره‌ای به‌کرات به کار رفته است و همواره قیمت خودروهای صادراتی آن‌ها کمابیش کمتر از قیمت‌های داخلی‌شان بوده است. مثلاً در سال 1985 میلادی، یک خودروی تویوتا در بازار آمریکا به قیمت 7200 دلار فروخته می‌شد درحالی‌که این خودرو در خود ژاپن به بهای 8000 دلار به دست مصرف‌کننده می‌رسید. تا مدت‌های مدیدی، دولت ژاپن به ازای هر خودرویی که به آمریکا صادر می‌شد 800 دلار آن را به صادرکننده برمی‌گرداند.
    ر- تعرفه گمرکی برای ورود خودروی کامل در روسیه معادل 25 درصد و برای قطعات منفصله (CKD) معادل 5 درصد است، درحالی‌که این ارقام برای کشورمان به‌طور اسمی به ترتیب معادل 40 و 26 درصد است، ولی در صحنه عمل، این ارقام با مالیات‌های گوناگونی که به یک خودرو وارداتی و یا مونتاژی بسته می‌شود، از این حد نیز فراتر می‌روند.
    ز- تنوع خودروهای چینی در بازار روسیه به‌مراتب بالاتر از کشورمان است و شرایط خریدشان هم به‌مراتب سهل‌تر بوده و کمابیش با تجهیزات رفاهی بیشتری نیز عرضه می‌شوند، مثلاً نسخه 2 لیتری ام‌وی‌ام X33 در بازار روسیه به‌صورت دو دیفرانسیل (4WD) عرضه می‌شود، درحالی‌که همین نسخه در ایران به‌صورت تک دیفرانسیل به فروش می‌رسد.
    بعد از ذکر این توضیحات، توجه شما عزیزان را به جدول ذیل جلب می‌کنیم.
    ردیف نام خودرو قیمت پایه در روسیه (روبل به تومان) قیمت در ایران
    1 ام‌وی‌ام تیگو 5 829,900 روبل یا 45.6 میلیون تومان 84,7 میلیون تومان
    2 ام‌وی‌ام X33 (جدید) 778,900 روبل یا 42.8 میلیون تومان 66,3 میلیون تومان
    3 لیفان X60 529,900 روبل یا 29.1 میلیون تومان 61,1 میلیون تومان
    4 لیفان X50 509,900 روبل یا 28 میلیون تومان 48,3 میلیون تومان
    5 لیفان 620 404,900 روبل یا 22.6 میلیون تومان 46,1 میلیون تومان
    6 جیلی امگرند 7 449 هزار روبل یا 24.7 میلیون تومان 87,7 میلیون تومان
    7 جیلی GX7 769 هزار روبل یا 42.3 میلیون تومان 115,4 میلیون تومان
    8 آسا B50 458,150 روبل یا 25.2 میلیون تومان 76 میلیون تومان
    9 راین V5 398,650 روبل یا 21.9 میلیون تومان 37 میلیون تومان
    10 هاوال H2 890 هزار روبل یا 48.9 میلیون تومان 80,8 میلیون تومان
    11 هاوال H6 980 هزار روبل یا 53.9 میلیون تومان 98 میلیون تومان
    12 هاوال H8 2.050 میلیون روبل یا 112.8 میلیون تومان 160,7 میلیون تومان
    13 هاوال H9 2.150 میلیون روبل یا 118.3 میلیون تومان 196,8 میلیون تومان
    14 دانگ فنگ H30 600 هزار روبل یا 33 میلیون تومان 44,9 میلیون تومان
    15 زوتی Z300 700 هزار روبل یا 38.5 میلیون تومان 76,6 میلیون تومان
    16 برلیانس H230 445 هزار روبل یا 24.5 میلیون تومان 38 میلیون تومان
    17 جک S5 699 هزار روبل یا 38.4 میلیون تومان 75,4 میلیون تومان
    18 جک J5 479 هزار روبل یا 26.3 میلیون تومان 49,8 میلیون تومان
    19 چانگان CS35 635 هزار روبل یا 34.9 میلیون تومان 64 میلیون تومان

    داده‌های جدول فوق به وضوح بیانگر آن است که برخی از خودروهای چینی در ایران، در قیاس با کشوری مثل روسیه تا چه اندازه گران‌تر فروخته می‌شوند و حتی اگر در این میان، تعرفه‌های گمرکی پایین‌تر روسیه را هم در نظر بگیریم باز هم اختلاف ارقام مربوطه نباید تا این حد دهشتناک باشند!
    در خاتمه بی‌تعارف و دوستانه باید گفت، به غیر از اقلیتی از انسان‌های وارسته که همواره قناعت پیشه نموده و اخلاق کاری و انصاف را بر سودجویی و پول‌پرستی صرف ترجیح می‌دهند، غالب مدیران و واردکنندگان و سازندگان خودرو در کشورمان کمابیش انسان‌هایی هستند شبیه من و شما (البته شخص شما را من نمی‌گویم منظور خود بنده ذلیل‌مرده است!). اکثر مدیران نیز مثل بیشترمان، عاشق پست و مقام هستند، حقوق چند ده میلیونی و البته پاداش‌های چند صد میلیونی تومانی را خیلی دوست دارند و در کنارش نان و جوجه‌کبابی!… و از طرفی، بیشتر واردکنندگان ما نیز به دنبال سودهای بادآورده چند ده میلیاردی به‌جای فروش ارزان و انبوه خودرو به قاطبه مصرف‌کنندگان هستند و باطناً نیز انحصار و فروش قطره‌چکانی خودرو را در بازار ترجیح می‌دهند تا بلکه بدین ترفند، مصرف‌کننده بیچاره را تا بتوانند تیغ بزنند، رفتار زشت این دسته از واردکنندگان در زمان افزایش سه برابری نرخ ارز در دوران تشدید تحریم‌ها، برای همیشه در صفحه تاریخ اقتصادی کشورمان ثبت خواهد شد، واردکنندگانی که خودرو را با ارز 1226 تومانی وارد نموده و با دلار 3500 می‌فروختند و… فعلاً هم این دو دسته (سازندگان و واردکنندگان انحصاری خودرو) برای دستیابی به این هدف، سهل‌ترین و راحت‌ترین راه را برگزیده‌اند و آن نیز «گران‌فروشی حداکثری» است، برخی از مصرف‌کنندگان هم رضایتمندانه به این شیوه ناهنجار از فروش، تن در داده‌اند که اگر نیک بنگریم می‌بینیم خیلی از آن‌ها نیز به‌نوعی در حیطه کاری خود اجحاف نموده و تااندازه‌ای گران‌فروش و کم‌کار هستند! و یا بدتر از آن، دلال و رانت‌خوار هستند. البته ناگفته نماند بسیاری از افراد هم مجبور به خرید خودرو با همین شرایط هستند و فعلاً چاره دیگری نیز ندارند و…
    پس تا زمانی که مسلک و مرام «نفع طلبی افراطی بدون توجه به منافع بقیه افراد جامعه» راهنمای عمل اکثریتمان است، مقوله‌ای به نام گران‌فروشی و اجحاف نیز تا دهه‌ها پس از این نیز به قوت خود باقی خواهد ماند. ناگفته نماند که این موضوع تنها در مورد خودرو نیست که مصداق عینی می‌یابد، بلکه در مورد اکثر کالاها هم کمابیش وضع بدین صورت است. هم‌اکنون، در بازار کشورمان کدام کالای خوراکی و یا پوشاک و… را می‌توان یافت که به قیمت اصلی و یا جهانی خود و با سودی معقول و متعارف فروخته شود؟

    پاسخ
  3. میلاد
    سوابق: (1227 دیدگاه) ,

    اطلاعیه : شرکت جیلران موتور به منظور اطمینان از کارکرد صحیح خودرو‌ی شما، طرح سرویس کلینیک تابستانه را در محل کلیه عاملین مجاز به اجرا خواهد نمود. مزایای شرکت در طرح سرویس کلینیک شامل ۴۰% تخفیف روغن موتور، بازدید رایگان سیستم تهویه مطبوع و بازدید رایگان سیستم خنک کاری موتور می‌باشد.

    پاسخ
  4. samira
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    هر دو سوییچ هم یدک هم اصلی داخل جیلی مونده چی کار کنم توروخدازود بگید

    پاسخ
    1. میلاد
      سوابق: (1227 دیدگاه) ,

      با امداد شرکت جیلران موتور به شماره 48645050 تماس بگیرید.

      پاسخ
  5. امیر
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    آقا محصول جدید جیلران موتور کی معرفی میشه. تا کی محصول 2014 رو در سال 2016 میفرشند؟

    پاسخ
    1. میلاد
      سوابق: (1227 دیدگاه) ,

      سلام به شما
      جیلران موتور از برج 11 سال گذشته فروش خودرو رو متوقف کرده و خودرویی با مدل 2014 دیگه نفروخته چون موجود نداره . زمان مشخصی واس عرضه مدل های جدید اعلام نشده متاسفانه .

      پاسخ
  6. مرتضي
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    سلام به همه
    آقایون جیلی سوار کسی تا حالا لنت ترمز سرامیکی از شرکت آریستو خریداری و نصب کرده؟
    واقعا از لنت های معمولی جیلی بهتره؟
    ممنون میشم راهنماییم کنین.

    پاسخ
  7. علی
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    سلام بر اقا میلاد
    حدود دو سال است که جیلی مدل 2013 را دارم خدارا شکر تا الان مشکل خاصی نداشتم فقط تو این مدت دقیقا هر دو ماه باطری ریموت سویچ را باید عوض میکردم انواع باطری از 1500 تومان تا 8000 ت .را امتهان کردم فرقی نداشت به نمایندگی سلامتیان اصفهان این مشکل را گفتم . جواب دادند طبیعی هست / در صورتیکه بقیه افرادی که انجا بودند گفتند ما توی دو سال یکبار باطری سوییچ را عوض کردیم /هیچی سرتان را درد نمی اورم مسئول نمایندگی گفت یک باطری از ما بگیرید تا مشخص شود مشکل از باطریهای شما بوده(نکته جالب اینجا که خودم باطری سوییچ را 5 ثاتیه عوض میکردم ولی نمایندگی اجبارا” خودش عوض کرد به 2500 باطری و 5000 تعویض) حالا با این اوصاف منتظر نتیجه هستم

    پاسخ
    1. میلاد
      سوابق: (1227 دیدگاه) ,

      سلام به شما

      احتمال زیاد مشکل از نوع و جنس باطری هاس . انشااله که اینسری مشکل بر طرف بشه و حتما نتیجه رو اطلاع رسانی کنید …..

      پاسخ
  8. امین
    سوابق: (109 دیدگاه) ,

    شنیده ها از واگذاری جیلیران به کرمان موتور حکایت دارید!! یعنی وارد کننده رسمی محصولات جیلی هم کرمان موتور خواهد بود.

    پاسخ
    1. میلاد
      سوابق: (1227 دیدگاه) ,

      سلام به شما

      کرمان موتور و مجموعه بم خودرو قراره محصولات کارخانه خود جیلی چین همان محصولات با لوگو کوه یخی جیلی رو مونتاز کنن / جیلی چین اجازه مونتاز محصولات لوکس خودش یعنی امگرند رو به شرکت های داخلی ما نداده .

      پاسخ
      1. امین
        سوابق: (109 دیدگاه) ,

        شما با خودت چند چندی؟؟ من چی گفتم شما چی گفتی!؟ ماذافاضا

        پاسخ
        1. میلاد
          سوابق: (1 دیدگاه) ,

          شما گفتی وارد کننده محصولات جیلی قراره کرمان موتور باشه، بنده هم این موضوع و شایعه رو تکذیب کردم. کرمان موتور این وسط هیچ کاره اس، بم خودرو میخاد محصولات جیلی گلوباش رو مونتاژ کنه فقط. همون محصولات جیلی که لوگو کوه یخ دارن.

        2. امین
          سوابق: (109 دیدگاه) ,

          یه خورده تحقیق کنید عزیزه دل. گروه خودروسازی کرمان شامل بم خودرو هم میشه. کلا تمام خودروسازی های کرمان متعلق به گروه خودروسازی کرمان موتور هستش. باور ندارید می تونید برید و از سایت اصلی کرمان موتور؛ لینک شرکتهای همکار و زیر مجموعه ها رو ببیند. دقیقا پایین سایت هستش.

  9. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام اقامیلاد ممنون ازسایت مفیدتون میتونم ازتون خواهش کنم بعنوان یک میکانیک درحین سفرچه قطعاتی باخودم همراه داشته باشم که درصورت خراب شدن وسط جاده کارراه انداز باشه مثلا مثل پراید رله دوبل یا کویل همرام باشه ممنونتون میشم

    پاسخ
    1. میلاد
      سوابق: (1227 دیدگاه) ,

      سلام به شما

      ممنون از نظر لطفتون نسبت به بنده / تجیزاتی اظطراری و یسری لوازم مثل پیچ گوشتی و آچار 10 و 8 و 12 و 14 داشته باشید کافی هست . قطعه یدکی لازم نیست – امداد خودرو شرکت جیلران موتور در هر لحظه از شبانه روز آماده خدمات رسانی به تمام نقاط کشور هستش .

      پاسخ
  10. حمید
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    سلام اقا میلاد امروز ماشین رو رو شن کردم روشن میشه بعد دزدگیر میزنه ماشین خاموش میشه علت چیه ماشین RV7 اتوماتیک هاچ بک هست

    پاسخ
    1. میلاد
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      سلام به شما

      احتمال خیلی زیاد مشکل برقی هست و یا اختلالی که تو سیستم ECU یا ایموبلایزر پیش اومده / به هر حال از طریق پیام و نوشته نمیشه دقیقا گفت که چه موردی هست – بهتره با واحد امداد جیلران موتور تماس بگیرید تا کمکتون کنن.

      پاسخ
  11. میلاد
    سوابق: (1227 دیدگاه) ,

    دوستان جیلی سوار حتماً این عکس رو ببنید: تصویر واس روز پنجشنبه تاریخ 95/4/17 ساعت 14:30 تو جاده زرین شهر هستش که با ماشین یکی از دوستان که امگرند x7 بود با یه ix35 کل کل کردیم و خوشبختانه جیلی از پس خودرو ذکر شده بر اومد و شکستش داد.
    http://www.uplooder.net/img/image/29/370602f5a4b1eb84af13942522f1f48c/IMG-20160711-123240.jpg

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
جامع ترین برنامه خودرویی برای گوشی های هوشمند