»» جیلی EC7 و سلام به بازار ایران

سدان جیلی EC7 توانست اولین خودروی چینی باشد که در تست تصادف موسسه Euro NCAP چهار ستاره از پنج ستاره را از آن خود می کند که در میان سایر خودروهای چینی، یک عنوان بزرگ محسوب می شود و تاکنون بالاترین امتیازی بوده که یک خودروی چینی بدست آورده است.

Geely_Emgrand-EC-7_headlight

Geely Emgrand EC-7

جیلی که سال 2010 بابت خرید ولوو سوئد به قیمت 1.8 میلیارد دلار از شرکت فورد، توانست نام خود را در اروپا هم مطرح کند، حدود 11 سال سابقه خودروسازی دارد. با این وجود هنوز تاثیر مهندسی ولوو روی محصولات این شرکت به چشم نمی آید.

خودروی EC7 از سری Emgrand است که شاخه لوکس خودروهای جیلی را دربر می گیرد و در سال 2009 بنیان نهاده شد.

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

جیلی EC7 امسال در بازار انگلستان عرضه خواهد شد. این خودرو دو نوع چهار در سدان و پنج در هاچبک را شامل می شود و از موتورهای 1.5 و 1.8 لیتری بنزینی بهره می گیرد. قیمت این خودرو در انگلستان با 5 سال گارانتی حدود 10 هزار پوند می باشد. این خودرو همچنین توسط شرکت جیلیران بصورت محدود وارد کشور ایران شده و و مجوزهای استاندارد را نیز اخذ نموده است. عرضه این خودرو به بازار با قیمتی در محدوده 30 میلیون تومان پیش بینی می شود.

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

جیلی EC7 وارداتی با موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری (1792cc) 16 سوپاپ و با زمانبندی متغیر سوپاپها با توان 138 اسب بخار و گشتاور 172 نیوتن متر و گیربکس 5 سرعته دستی  یا 4 سرعته خودکار به بازار خواهد آمد. شتاب صفرتاصد این مدل 12 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 185 کیلومتر بر ساعت است که چندان چنگی به دل نمی زند. استاندارد آلودگی این خودرو یورو IV و میزان متوسط مصرف سوخت آن 6.5 لیتر اعلام شده اند.

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

مجله اتوکار انگلستان از سفتی صندلیها و جای پای سرنشینان عقب و کمربند ایمنی عجیب سرنشین وسط و فرمان بسیار سبک یاد کرده و در مقابل مزایایی چون نرمی سواری و امکانات خوب آن را برشمرده است.

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely-Emgrand_EC-7-dashboard

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

طول مدل سدان 4.63 و مدل هاچ بک 4.39 متر می باشد. فاصله محورهای جلو و عقب 2.65 متر و عرض آن 1.79 و ارتفاع نیز 1.47 متر است. وزن خالص اتومبیل نیز 1280 کیلوگرم می باشد. ظرفیت 680 لیتری صندوق نیز از عجایب این خودرو است.


ممتازترین و گرانترین خودروی ساخت جیلی باید در بازار ایران با رقبایی مثل MVM530 و لیفان 620 با موتور 1.8 مقابله کند. رقابتی که کیفیت و قیمت می تواند باعث پیروزی یا شکست برای این خودرو باشد.

۱۲
تیر
۱۳۹۱

۸,۱۷۵ دیدگاه

  1. اگه از نمایندگی بخواین انجام میده اما بهتره خودتون انجام بدین خیلی راحته
    اون کاور چرمی دور دسته دنده رو بکشین بالا از جاش در میاد لای چرخ دنده ها رو کامل گریس بزنید و چند بار تو خالت خاموش دنده ها رو عوض کنین از یک تا 5 و گریس بزنین بعد کاور رو راحت جا بزنید

    بستگی داره نمایندگی تشخیص بده خرابه یا نه این چیزی که شما میگی برعکسه چون تو دست اندازهای کوچولو هست که ماشین خودشو نشون میده تکون میخوره اما تو مانع های بزرگ هیچ مشکلی نداره

  2. دوستان من دو هفته ایی هست خریدم ماشین بسیار نرم و بی صدا،بردم لاستیکاش باد نیتروژن زدم مشکل کوبش نداره دوستانی که خیلی به مسئله کوبش گیر دادن برید نیتروژن بزنید حل میشه و این مسئله در سراتو که بردارم داره خیلی بدتره و اصلا برای جیلی به چشم نمیاد،در کل شما با قیمت 64 ملیون لذت یک خودرو صد ملیونی رو میبرید البته این ماشین اگه یکم بیشتر جا بیفته دیگه با این قیمتا نیست و حداقل اینه که با مگان 2000 هم قیمت بشه.
    موفق باشید

  3. طبق تحقیقات از دو تا از همسایگان که این ماشینو دارند و دور زدن باهاش دریافتم،ماشینی است به نرمی سوناتا با شتابی فراتر از زانتیا و ایمنی و آپشن در حد اپتیما با قیمت مناسب طبیعتا اگر در حال حاضر اپتیما نداشتم و میخواستم زیر 100 ملیون هزینه کنم از این ماشین نمیگذشتم.

  4. با عرض سلام خدمت دوستای خوبم
    خیلی از کامنتهای دوستان را که میخونم بیشتر تردید دارید از خریدی که انجام دادید . مثالی بزنم که خیالتون راحت بشه . من فقط ماشین صفر میخرم بین 3 تا 4 سال میفروشم بعد یک مدل صفر دیگه میخرم . یه زمانی ماکسیما خریدم 36 ملیون همه گفتند اینهمه پول دادی یه ماشین ارزونتر برمیداشتی سوارش میشدم و حالشو میبردم تا ضمن داشتن ماکسیما یک سمند ال ایکس خریدم که اونموقع طرفدار نداشت ولی من نسبت به پولش و امکاناتش پسندیدم و 4 سال سوارش شدم و ماکسیما را فروختم برای خرید زمین . طوری شد که که وقت فروش سمند تو هوا خریدنش خریدم 15 فروختم 22 چهار سال هم سوار بودم . ماکسیما را خریدم 36 فروختم 75 چهار سال بیشتر هم سوارش بودم . حالا هم جیلی خریدم دارم حالشو میبرم . ضمن اینکه یک آردی هم داشتم ضمن داشتن این ماشینها که اونم کارراه بنداز هست اونم خریدم 6 ملیون حالا هم 8 ملیون میخرن 7 سال هم هست که دارمش دست شاگردای دفترم هست . خلاصه مطلب اینکه سراتو داشتم . مگان داشتم ولی هیچکدومو نگه نداشتم زود ردش کردم ولی جیلی به قیمتش خوبه . این مطالب رو گفتم اگر کاری کردین بعدش بی خیال باشید و لذتش را ببرید . فردا را چه دیدین که چی میشه . ماشین خوبی خریدین کیفش را ببرید و حساس نباشید . حرف کسی را هم گوش ندید . تا نو هست برید باهاش مسافرت . فکر فروش ماشین را نکنید به موقعش یه کم و زیادی میفروشید . جیلی را هم خریدم 54 همین حالا که دست دوم هست بیشتر میارزه یکسال هم سوارش هستم . دوستای خوبم برادرای من . فرق نداره چه ماشینی سواری اگه حرص بخوری ژیان و بنز فرقی نداره . یا نخرید یا خریدین نکته برداری نکنین . خودتونو اذیت میکنین . دوست نداری سریع بفروش . یک مدل دیگه بخر . موفق باشید .

  5. آیا این ماشین کارت سوخت داره؟
    البته میدونم سهمیه نداره ولی میخواستم بدونم یعنی کارت سوختم نداره؟؟
    چون فروشنده هیچ کارتی گفت نداره.
    من قبلا اسپورتیج داشتم سهمیه نداشت ولی کارت سوخت داشت.
    ممنون میشم اگه کسی میدونه بگه

  6. دو هفته گذشت ولی این به ظاهر متخصص های تعمیر جیلی نتونستن برا گیربک وا مونده ما که داره روغن میده والانم که صداش گوش فلکو کر کرده کاری بکنن .دوستان سینه چاکی که تا از مشکلات جیلی میگیم سریع جبه میگیرین خدا نکنه ماشین شما به درد ماشین من دچار بشه انوقت که میفهمین ماشین چینی خریدن یعنی چی………….

    • آقا سعید اینکه ماشینو شما یه نفر یه مشکل داره که نباید این ماشینو ببری زیر سوال اگه اینجوری باشه که کافی یه سر به کلوپ بی ام و تو تیونینگ تاک بزنی ببین چه مشکلاتی رو از این ماشینهایه گرون قیمت میگن که تا نبینی باور نمیکنی،اما این دلیل نمیشه که کلا بی ام و بده و کلی هم طرفدار داره شما نمایندگی غرب تو اشرفی اصفهانی بردی و نتیجه نگرفتی؟؟

    • آقا سعید باید ماشین رو میبردی تعمیرگاه مرکزی تو کیلومتر 8 جاده مخصوص . به نظرم اونجا از بقیه جاها بهتره

    • با سلام
      دوست عزیز حتما ماشینت رو ببر نمایندگی بالیران تهران یا نمایندگی تعمیرگاه مرکزی هم فنی تر هستند هم امکاناتشون بهتره. نمایندگی شهرستان ها متاسفانه هم از نظر تجربه و هم از فنی در مورد جیلی ضعیف عمل کردند.حتما بعد از بردن و انشالله درست شدن اطلاع رسانی کن تا بقیه دوستان اگر با این مشکل مواجه شدن بدونن چیکار کنن
      یا علی

  7. با عرض سلام به همه دوستان و هموطنان عزیز و مهربونم
    پوزش میخام به خاطر مشغله کاری کمتر خدمت می رسم – دوستان داشتم این چند صفحه ای که نبودم میخوندم مطالب جالبی بود! بزارید نتیجه ده هزار کارکرد رو بهتون بگم : من ازش راضیم به این قیمتی که خریدم می ارزه – اخه وقتی پرشیای نا کجا ابادو میدن حدود 40 جیلی 60 نمی ارزه ؟؟؟
    بعضی از دوستان انتظارات خیلی بالایی دارن که خیلی قیلسشون منطقی به نظر نمیاد. دوستان عزیز ساده حرف بزنیم خیلی از کمپانیهای معروف سراسر دنیا از نیروی انسانی و مدیریت صنعتی چین بهره می گیرن مثل سونی ژاپن مثل زیمنس آلمان و … جیلی چینی هست قبول . اما واقعا از لنتهای چینی بی نام و نشان چینی که توی بازار ایران فت و فراوونه استفاده کرده یا نه از لنت بوش چینی تحت لیسانس آلمان؟ کویل جیلی از کویلهای بی نام و نشان چینی است یا نه کویل با مشخصاتی است ؟ کافیه قاب روی موتور رو باز کنید می بینید بوش چینی هست – باتری چه برندی داره ؟ این همه برند نا شناخته قلابی توی بازار ایران که حتی ایران فرغون و سایبان (ببخشید ایران خودرو و سایپا!!) استفاده می کنن جیلی رفته وارتای چینی استفاده کرده ! سیستم برقش رو من حقیقتش ندیدم که چیه ولی یکی از دوستان می گفت دلفی آمریکاست حالا مطمین نیستم ولی بیراه هم نمی گه چون همه آپشناهی روز (برای ما ایرانیها) دنیا رو داره – مثل چی دکمه قفل کلید رو چند ثانیه بگیر همه شیشه ها اتومت بالا میرن برای این مورد نه تو کاتالوگ چیری نوشته نه توی سایت در صورتی که اگه ایرانی بود برای همین مورد a تومن روش می کشیدند و یه اسم جدید میزاشتن مثلا چی؟ جیلی 112 ! سال بعد پاور ویندوز تعریف می کردن می شد جیلی 212 ! سال بعد چر خهای عقب دیسکی می شد اسمش جیلی 312! سال بعد ایربگهاش از یکی به دو تا و چند میلیون نا قابل هم رو قیمتش اونوقت می شد جیلی 512 آخر تکنولوژی دنیا!!…. باز هم بگم؟ آره /؟چهل سال ماشین می سازند واقعا کی به تکنولوژی بسیار پیشرفته بوق داخل فرمان می رسند تا جزو چند کشور تراز اول دنیا از این نظر باشند؟!!!!! دوستان جیلی چینی خریدیم در عوض فرغون ایرانی نخریدیم چه بهتر از اینکه خودروسازها ی ایرانی به خاطر منافعشون جنس درجه چندم چین رو به اسم تولید داخل به ما بندازند خود ما رفتیم با دید باز جنس درجه یک چین رو خریدیم … به امید روزی که ما هم بتونیم همون بوق پژو رو وسط فرمان نصب کنیم البته با کمک متخصصان و دانشمندان ایران خودرو … بگذریم – وقت خوش

  8. چرا جیلی های اتوماتیک کروز کنترل نداره ؟ من تو نمایندگی دیدم تعجب کردم چون تو سایت جیلی کروز کنترل گیربکس اتوماتیک اپشن نیست و فابریک نصبه ولی تو ایران نداره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن بصورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیر اخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط و تبلیغاتی پذیرفته نمی شوند. برای تفییر آواتار خود می توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.


تورهای لحظه آخری