»» جیلی EC7 و سلام به بازار ایران

سدان جیلی EC7 توانست اولین خودروی چینی باشد که در تست تصادف موسسه Euro NCAP چهار ستاره از پنج ستاره را از آن خود می کند که در میان سایر خودروهای چینی، یک عنوان بزرگ محسوب می شود و تاکنون بالاترین امتیازی بوده که یک خودروی چینی بدست آورده است.

Geely_Emgrand-EC-7_headlight

Geely Emgrand EC-7

جیلی که سال 2010 بابت خرید ولوو سوئد به قیمت 1.8 میلیارد دلار از شرکت فورد، توانست نام خود را در اروپا هم مطرح کند، حدود 11 سال سابقه خودروسازی دارد. با این وجود هنوز تاثیر مهندسی ولوو روی محصولات این شرکت به چشم نمی آید.

خودروی EC7 از سری Emgrand است که شاخه لوکس خودروهای جیلی را دربر می گیرد و در سال 2009 بنیان نهاده شد.

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

جیلی EC7 امسال در بازار انگلستان عرضه خواهد شد. این خودرو دو نوع چهار در سدان و پنج در هاچبک را شامل می شود و از موتورهای 1.5 و 1.8 لیتری بنزینی بهره می گیرد. قیمت این خودرو در انگلستان با 5 سال گارانتی حدود 10 هزار پوند می باشد. این خودرو همچنین توسط شرکت جیلیران بصورت محدود وارد کشور ایران شده و و مجوزهای استاندارد را نیز اخذ نموده است. عرضه این خودرو به بازار با قیمتی در محدوده 30 میلیون تومان پیش بینی می شود.

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

جیلی EC7 وارداتی با موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری (1792cc) 16 سوپاپ و با زمانبندی متغیر سوپاپها با توان 138 اسب بخار و گشتاور 172 نیوتن متر و گیربکس 5 سرعته دستی  یا 4 سرعته خودکار به بازار خواهد آمد. شتاب صفرتاصد این مدل 12 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 185 کیلومتر بر ساعت است که چندان چنگی به دل نمی زند. استاندارد آلودگی این خودرو یورو IV و میزان متوسط مصرف سوخت آن 6.5 لیتر اعلام شده اند.

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

مجله اتوکار انگلستان از سفتی صندلیها و جای پای سرنشینان عقب و کمربند ایمنی عجیب سرنشین وسط و فرمان بسیار سبک یاد کرده و در مقابل مزایایی چون نرمی سواری و امکانات خوب آن را برشمرده است.

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely-Emgrand_EC-7-dashboard

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

طول مدل سدان 4.63 و مدل هاچ بک 4.39 متر می باشد. فاصله محورهای جلو و عقب 2.65 متر و عرض آن 1.79 و ارتفاع نیز 1.47 متر است. وزن خالص اتومبیل نیز 1280 کیلوگرم می باشد. ظرفیت 680 لیتری صندوق نیز از عجایب این خودرو است.


ممتازترین و گرانترین خودروی ساخت جیلی باید در بازار ایران با رقبایی مثل MVM530 و لیفان 620 با موتور 1.8 مقابله کند. رقابتی که کیفیت و قیمت می تواند باعث پیروزی یا شکست برای این خودرو باشد.

12
تیر
1391

۹,۵۶۹ دیدگاه

  1. سلام به همه

    اینجا چرا اینقدر خلوت شده …… دوستان کجایید نزارید پیج جیلی جون بدون نظر و بحث های فنی خالی بمونه .

  2. سلام به آقا میلاد همیشه فعال.
    چه نوع روغن ترمزی باید داخل خودرو ریخت؟اگه امکانشه کلا در مورد روغن ترمز و آب رادیاتور و …. یکم توضیح بدین ممنون

    • سلام کریم جان

      روغن ترمز دات 4 مناسب برا جیلی هستش . اصلا به رنگش توجه نکنید . چون روغن ترمز داخل مخزن آبی هستش و این روغن زرد . ولی خود کارشناسای جیلی میگن فقط دات 4 بریزید . از چی باید برا دوستان مطلب بزارم . این قسمتش رو کاملا برا من شفاف مشخص کنید لطفا ……

      • ممنون آقا میلاد.من هم منظورتون رو تو اون جمله های آخرتون متوجه نشدم.در مورد هرچی دوست دارین بتونین مارو راهنمایی کنین خیلی خوبه.باید به شما ایول گفت.آفرین

        • خواهش میکنم آقا کریم . نظر لطف شما هستش .

  3. این مطلبی هستش در مورد سیستم کلاچ و عامل درگیری کلاچ در خودرو….

    دستگاهی که در زمان نیاز نیروی مابین مجموعه مولد قدرت و انتقال قدرت را برای تعویض دنده‌های گیربکس ، قطع و پس از درگیری دنده مورد نظر وصل می‌کند، کلاچ نامیده می‌شود. در واقع زمانی که شما پدال کلاچ را فشار می‌دهید، صفحه کلاچ از فلایویل جدا شده، نیرو به گیربکس نمی‌رسد و چرخ‌ها آزاد و خلاص می‌چرخند. با رهاکردن پدال ، کلاچ و فلایویل به هم می‌چسبند و نیروی موتور با اعمال نسبت دنده‌های مختلف گیربکس و دیگر بخش‌ها، نهایتا به چرخ‌ها می‌رسد. در خودروهای کلاچ اتوماتیک برای سهولت در رانندگی در مسیرهای شلوغ و پرترافیک و قابل استفاده بودن برای افراد قطع عضو، پدال کلاچ حذف شده است.

    نویسنده :سید فرشاد سجادیان
    قطعات اصلی مجموعه کلاچ عبارتند از: صفحه، دیسک، بلبرینگ و دوشاخه. در خودروهایی که مکانیسم تعویض دنده آنها دستی و کلاچ آنها مکانیکی است ، به طور میانگین در هر 100کیلومتر رانندگی در مسیرهای شهری پر ترافیک، بیش از 700 بار عمل تعویض دنده با گرفتن کلاچ انجام می‌شود، پس نتیجه حاصل می‌شود که مجموعه کلاچ باید از مقاومت بسیار بالایی در مقابل گرما و سایش حاصل از اصطکاک و تنش برخوردار باشد. به همین دلیل است که در خودروهای اسپرت و گران‌قیمت، حتی از عناصر ارزشمندی همچون فیبر‌کربن و سرامیک نیز برای ساخت قطعات کلاچ استفاده می‌کنند. مسبب به حرکت در آمدن قسمت‌های کلاچ، صفحه کلاچ است. این مجموعه شامل لنت یا صفحه اصطکاکی در روی خود است که با پرچ به صفحه فولادی متصل شده است. صفحه فولادی به کمک فنرهای پیچشی، حرکت دورانی وارده از موتور را به صفحه داخلی انتقال می‌دهد. صفحه داخلی نیز با محور ابتدایی یا همان شفت ورودی دستگاه انتقال قدرت، در ارتباط است. این مجموعه باید توانایی انتقال بی سر و صدا با کمترین لرزش را داشته باشد. از آنجایی که کلاچ گشتاور تولیدی موتور را انتقال می‌دهد، حرارت بسیار بالایی دارد و باید به طرقی آن را طراحی کنند که گرما دفع شود. علاوه بر این، کلاچ باید طوری طراحی شود که نوسانات انتقالی از مجموعه تولید قدرت و مولد قدرت را از بین ببرند، اینرسی کمی داشته باشند، فضای کمی اشغال کنند، پیچیدگی خاصی که مانع از تعمیر سریع و بی‌دردسر آنها شود نداشته باشند، با عملکرد نرم خود مانع از خستگی پاهای راننده شوند و از همه مهم‌تر چون عضوی متحرک هستند، در زمان درگیری، بالانس دینامیکی دقیقی داشته باشند تا از ایجاد لغزش و نیروهای جانبی جلوگیری شود. کلاچ نیز همچون هر بخش دیگری از خودرو با وجود یک هدف واحد، بنا به نوع خودرو و گاهی سلیقه سازنده، در جنس‌های مختلف با عملکرد و ساختمان مختلف ساخته می‌شوند.

    انواع کلاچ
    از لحاظ عملکردی، کلاچ‌ها به 4 دسته عمده تقسیم می‌شوند:
    کلاچ‌های بدون لغزش: این کلاچ‌ها دو حالت کاری دارند؛ خلاص و درگیری کلی. در زمان فعالیت کلاچ‌های بدون لغزش، همانطور که از اسمش پیداست، هیچگونه لغزش و سایشی دیده نمی شود.
    کلاچ‌های یکطرفه: در گردش از یک سمت ، این کلاچ‌ها همانند سیستم‌های بدون لغزش عمل می‌کنند اما در گردش جهت عکس‌، دو صفحه روی هم سر می‌خورند و هیچگونه انتقال نیرویی صورت نمی‌گیرد. بنابر این، این کلاچ‌ها یکطرفه هستند و کارآیی خاص خود را دارند.
    کلاچ‌های هیدرولیکی: بی‌سر و صدا بودن‌، نداشتن سایش و انتقال گرمای خوب به دلیل استفاده از سیال‌، از خصوصیات مثبت این نوع کلاچ است. در کلاچ‌های هیدرولیکی نیرو پس از عبور از یک صفحه و گذر از سیال‌، به صفحه متحرک مورد نظر منتقل می‌شود.
    کلاچ‌های اصطکاکی: به طور عمده از نظر محیط کاری این کلاچ‌ها در دو دسته تر و خشک تقسیم می‌شوند . کلاچ تر که صفحاتش معمولا از جنس برنج و فولاد ساخته می‌شود، در محفظه‌ای از روغن قرار دارد‌. اما در کلاچ خشک که کاربری بیشتری دارد از روغن خبری نیست. اکثر کلاچ‌های امروزی یک اتصال اصطکاکی و گاه هیدرولیکی بین موتور و گیربکس پدید می‌آورد. اساس عملکرد این کلاچ‌ها درگیری دو صفحه با ضریب اصطکاک بالاست. کلاچ ‌های خشک خود شامل کلاچ‌های مخروطی، تک صفحه‌ای، چند صفحه‌ای، نیمه گریز از مرکز، گریز از مرکز، تسمه ای، مغناطیسی و. . . می‌شوند.

    تست سلامت صفحه کلاچ

    ترمز دستی را کشیده و خودرو را در دنده یک قرار دهید. حال به آهستگی پای خود را از روی پدال کلاچ بردارید و موارد زیر را مد نظر قرار دهید:
    در صورت خاموش‌شدن خودرو، صفحه کلاچ همچنان سالم است و عمرش به پایان نرسیده.
    اگر خودرو به آهستگی حرکت کرد و خاموش نشد، ایراد از رگلاژ ترمز دستی است.
    اگر خودرو خاموش نشد و روشن ماند، صفحه کلاچ خراب است و نیاز به تعویض دارد.

    برخی از ایرادات رایج
    کلاچ بوی سوختگی می‌دهد:
    کلاچ روغن زده است.
    فشار غیر استاندارد به مجوعه وارد شده است.
    لنت صفحه کلاچ سوخته است.

    کلاچ سر می‌خورد:
    لقی غیر مجاز بین پدال کلاچ و متعلقات وجود دارد.
    صفحه کلاچ روغن زدگی دارد.
    فنر خورشیدی معیوب است.
    فلایویل تاب دارد و خارج از مرکز می‌چرخد.
    صفحه کلاچ ساییدگی بیش از حد دارد.
    سیم کلاچ سفت است.

    کلاچ صدا می‌دهد:
    لنت‌های صفحه کلاچ فرسوده شده‌اند.
    انگشتی‌ها تنظیم نیستند.
    پدال کلاچ خلاصی کامل ندارد.
    بخش لغزنده دو شاخه کلاچ ساییدگی دارد.
    فنرها ضعیف شده‌اند.
    بلبرینگ‌ها فرسوده شده‌اند و نیاز به گیریس‌کاری دارند.
    فنرهای ارتعاش‌گیر لوله‌ای معیوبند.
    فلایویل و موتور اتصال محکمی ندارند.

  4. طریقه ریست کردن پدال گاز Emgrand7 با دریچه گاز نوع Boches

    پشت فرمان قرار بگیرید سپس سوئیچ را تا مرحله قبل از استارت که همه چراغ های پشت آمپر روشن می شود بچرخانید و 10 ثانیه صبر کنید. بعد از این زمان پدال گاز را تا ته و به مدت 10 ثانیه نگه دارید و سپس پس از آن پایتان را از روی پدال گاز برداشته و بدون گاز دادن استارت بزنید. بگذارید ماشین حدود 2 دقیقه درجا کارکند و سپس ماشین را خاموش کرده به این صورت پدال گاز شما ریست و خطاهای موجود آن حذف می گردد.

  5. امیدوارم این اطلاعات برا دوستان مفید باشه . اگر لازم بود بازم از این مطالب میزارم

  6. سلام به همه دوستان واقا میلاد،من امروزبا مرکزی تماس گرفتم وبهم گفتن پلاکم اماده شده وبه کارگزارنمایندگی تحویل شده،بانمایندگی خودم در مشهد تماس گرفتم وبعداز تماس با کاگذارشون بهم گفت بله امادست فردا بهم زنگ میزنن برم بگیرم ساعت 11،من ثبت نامی 7اردیبهت هستم وماشینو15مردادتحویل گرفتم ،سواری اتومات قرمز موکا،امیدوام برای دوستان دیگه هم زودتر بیاد،درضمن میخواستم بدونم از چه مکملی برای بنزین استفاده کنم بهتره چون مگن بنزین سوپر نزنیم بهتره لطفا راهنمایی فرمایید ممنون

    • سلام به جم عزیز

      خب خداروشکر که مدارک ماشینت اومده و امیدوارم که به سلامتی از ماشینت استفاده کنی و خودت و خانواده ات لذت ببرید ازش. تو این ماشین اصلاً بنزین سوپر نزن و هیچ مکملی هم نریز که اونوقت از بنزین سوپر بدتر میشه. شما فقط بنزین معمولی بزن. بنزین معمولی رو هم سعی کن تو جایگاه های شرکتی بزنی نسبتا بهتر هستن تا جایگاه های خصوصی. امیدوارم بعد اینکه ماشینتون رو تحویل گرفتید بازم سایت بیابید و مثل بعضی دوستان ما رو اینجا فراموش نکنید.

    • باسلام به همه دوستان و آقا جم و آقا میلاد
      آقا جم عزیز که بلاخره به سلامتی وخوشی مدارکشون اومدو انشال…بخوشی سوار بر جیلی موکاشون خاطرات تلخ بی پلاکی رافراموش میکنند.
      بقول قدیمی دست راستت روسر منتظر پلاکها تا شاید زودتر بخت پلاکشون باز بشه .
      وسلام به آقا میلاد که همیشه با دست پر سخاوت و اطلاعات درست همه رو راهنمایی میکنند “دستت درد نکنه مهندس” شاید همیشه کامنت نذارم ولی از مطالبتون برای کسب اطلاعات بیشتر استفاده میکنم. بازم تشکر

      • سلام به جناب سعادت عزیز

        دوست عزیزم من مخلص و خاک پای همه دوستان هستم. فقط دارم اطلاعات رو دراختیار بقیه میزارم تا کمکی کرده باشم. برا من باعث افتخاره که شما عزیزان اینجا هستید و در کنار همدیگه هستیم. سعادت جان امیدوارم هر جا که هستی موفق باشی و خوش و خرم و البته ماشینت زودتر پلاک بشه.

        • آقا بزرگواری شماست

  7. سلام دوستان،ممنونم میلادجان از راهنماییت،تازه ازاین به بعدمیخوایم راجب مسائل فنی تبادل نظر کنیم ،کجاازاینجابهتر هستیم در خدمتتون واز اطلاعات شما استفاده خواهیم کرد باتشکر

    • سلام جم عزیز

      خواهش میکنم . فقط تبادل اطلاعات میکنیم ما با دوستان . اشالله که بازم تو پیج جیلی جون حضور داشته باشید .

  8. با سلام خدمت دوستان
    راهنمایی بفرمایید که:
    ایا ایربک های جیلی قفل می شود.
    دی لایت اون چطور فعال میشه.
    جی پی اس اون چطور فعال می شه
    چرا چراغ هشدار باد لاستیک علیرغم تنظیم باد روی 30 روشنه.
    ممنون

    • سلام منصور عزیز

      1- ایربگ های جیلی خاموش نمیشوند و همیشه روشن هستن .
      2- دی لایت مراجعه به تعمیرگاه های جیلی و پرداخت هزینه 10 هزار تومانی برای فعال سازی دی لایت .
      3-جی پی اس ماشین درحال حاضر توسط خود شرکت فعال نمیشه . باید صبر کنید تا خود شرکت نرم افزار مناسب رو عرضه کنه و فراخوان بده به مشتری ها . بیرون میتونید فعال کنید ولی ضبط ماشین از گارانتی خارج میشه .
      4- اون چراغ معمولا با فشار باد بالای 33 بار خاموش میشه . اگر اون چراغ برات مهم نیست بزار روشن باشه . چون اگر باد رو بیشتر کنی کوبش ماشین بیشتر میشه .

  9. با سلام به همه جیلی سواران
    من یک سدان مدل ۲۰۱۳ دنده ای رو 26/6/93 ثبت نام کردم و 23/7/93 تحویل گرفتم که با توجه به مدل ماشین و موجود بودنش در انبار شرکت هنر بزرگی نیست!اما سند وبیمه و بلاکش دقیقا ۲۱ روزکاری طول کشید تا بیاد و این عالی بود و بخاطر حل شدن مشکل شماره گذاری بود. کارت ماشینم ۴ روز بهد از تحویل سند و بلاک اومد شهرستان در خونه که اینم عالی بود. ضمنا نمایندگی سیاسی مشهد ثبت نام کردم.

    و حالا سوالاتم:
    ۱- دزدگیر برای این ماشین چی باید نصب کنم که مشکلی براش بیش نیاد. من گاهی فراموش میکنم قفل کنم یا شک میکنم قفل کردم یا نه و از فاصله دور میخوام بتونم قفل کنم. با توجه به برد کم ریموت ماشین دزدگیر برام ضروریه.
    ۲- فعال کردن نویگیشن و دی لایت که بیرون و با هزینه انجام میشه برای ماشین مشکلی نداره؟!!! (نویگیشن 170 و دی لایت 85)
    ۳- نصب سیستم ردیاب چقدر ضروریه (ردیاب gprs) و مشکلی ایجاد نمیکنه؟!
    ممنون میشم دوستان متخصص مخصوصا میلاد عزیز جوابمو بدن.

    • سلام به شما دوست عزیز

      روی این ماشین نباید دزدگیر نصب کنی. چون بهترین سیستم امنیتی رو داره. اصلاً دزدگیر مخصوص این ماشین هم وجود نداره. در ضمن هر دزدگیری نصب کنی. حتی به نظرم بهترین مارک ماجیکار، سیستم برق ماشین رو از گارانتی خارج میکنه. اگه گارانتی ماشین براتون مهم باشه. پس دستکاری نکنید. در مورد دی لایت شما به نمایندگی مراجعه کنید با پرداخت هزینه 10 هزار تومان براتون دی لایت رو فعال میکنن. نه 85 هزار. در مورد جی پی اس خود شرکت داره کارایی میکنه. اگر نویگشین یا همون جی پی اس رو هم جای دیگه فعال کنید سیستم صوتی و ضبط ماشین از گارانتی خارج میشه.

      • جدا؟!!! این طرف میگفت ما با نمایندگی ها کار میکنیم و اگه بری نمایندگی هم میفرستنت بیش من!!! سول اینه که وقتی این طرف میتونه اینکارو انجام بده چطور نمایندگی با اونهمه تشکیلات هنوز نمیتونه؟! اینا ظاهرا چند نفرن که تو مشهد و تهران و اصفهان این کارا رو انجام میدن!
        یعنی واسه دزدگیر یا برد کم ریموت هیچ راهی وجود نداره؟!!
        در مورد ردیاب gprs هم اگه اطلاعاتی داری ممنون میشم بگی رفیق.
        از راهنمایی های خوبت ممنون

        • شرمنده ولی طرف بهت دروغ گفته . اون طرف و بقیه اشون رو هم من میشناسم – براشون متاسفم واقعا . اگه حرف منم باور نداشتی بزنگ به شماره 48033000 دفتر مرکزی تهران و از اونا بپرس . در مورد ریموت هم هیچ کاری نمیشه کرد / بهتره شما حواست رو جمع کنی . در مورد gps هم گفتم دیگه صبر کنید تا خود شرکت نرم افزار مناسب رو بیاره و خودش فراخوان بده .

  10. سلام به همگى دوستان،ممنون ازآقامیلاد وآقاى سعادت بابت راهنماییها وسایر دوستان بابت اطلاع رسانى

    • سلام وریا

      امیدوارم که زودتر ماشینت پلاک بشه و به خوشی ازش استفاده کنی .

  11. من جیلی میخام …… ماشینم رو بدید . خدا لعنتت کنه جیلران . ماشین من رو بده . حالم خرابه بدون جیلی جون

  12. سلام دوستان.امیدوارم که زودتر ماشینتو بدن میلادجان خداییش بد انتظاریه.میلادجان یکی از دوستان که پدرشون تو سازمان نفت هستن میگفتن بنزینهای ایران اکتانش85هستش وماشینهای جیلی بنزین بااکتان92 نیاز داره وبایدمکمل بریزیم توی باک وایشون هم مثل شما گفتن که از جایگاههای دولتی بهتره بنزین بزنیم نظر شما چیه چه باید کرد؟

    • سلام به جم عزیز

      ممنونم از دلداری بابت تحویل ماشین . در مورد بنزین باید بگم که گاها همین اکتان ها باعث درست کار نکردم ماشین میشه . نه تنها جیلی بلکه تمام ماشین های وارداتی . من میگم مکمل نریز و سعی کن تو جایگاه های شرکتی بنزین معمولی بزنی – همون بیشتر به جیلی جون میسازه .

  13. سلام به آقا میلاد و سایر دوستان
    بابت توضیحات کارشناسی آقا میلاد باید تشکر ویژه کرد. امیدوارم شاسی شما زودتر تحویل شود.

    • سلام محمود رضا جان

      در مورد توضیحات کمترین کاری ایست که من میتونم انجام بدم برا دوستان . انشالله زودتر ماشین ما رو هم بدن . بخدا خسته شدم – اصلا ماشین جیلی میبینم مخصوصا اون آرم جیلی حالم بد میشه / دلم برا جیلی جون تنگ شده

  14. به نظرم با سنی که من دارم – اینهمه اطلاعات رو دونستن برام زیاده و زیاده روی کردم . شاید این چیزی که مینویسم زیاد مربوط به پیج جیلی جون نشه ولی به نظر دوستان سن من چقدر باید باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  15. با سلام
    میلاد جان چطوری شما؟

    دوستانی که سوالاتی در مورد ماشین داشتن چند تا پاسخ رو من با توجه به اطلاعاتی که دارم میدم

    بنزین فقط معمولی یورو 4 از جایگاههای شرکتی (نه اختصاصی) بزنید و از سوپر و مکمل هم استفاده نکنین

    دیلایت در نمایندگی با قیمت 10 هزار تومان فعال میشه و اونایی که بیرون اینکارو میکنن و رهیاب تارگت هم نصب میکنن یه مشت آدم سودجو هستن اصلا طرفشون نرین به هیچ عنوان

    ریموت خود ماشین خیلی خوب کار میکنه اگه ضعیف بود باطریشو عوض کنین درست میشه ضمنا خودش دزدگیر داره دو دفه دکمه قفل رو پشت سر هم بزنی صدای دزدگیرش در میاد

    نرم افزار رهیاب هم فقط نید نصب کنید من بیش از شش ماهه نصب کردم و کاملا راضیم عالی با صدا و بدون لگ

    جهت اطلاعات بیشتر برای GPS و ناویگیشن هم به وب سایت http://www.nid.ir مراجعه کنید

    موفق باشین

    • سلام به دوست خوب و عزیزم بابک جان

      شما چطوری بابک جان؟؟؟؟ خوب هستی انشاءالله؟؟؟ جیلی جونت خوبه؟؟؟

    • بابک جان به نظر من اگه جی پی اس رو دوستان فعال نکنن بیرون بهتره . خدایی نکرده یه وقت ضبط به مشکل میخوره . بعد شرکت میگه جی پی اس غیرشرکتی روش نصب کردید بخاطر اونه . الکی حرف درمیارن که گارانتی نشه . بازم دوستان خودشون هر چی صلاح میدونن انجام بدن . درضمن به اطلاع همه دوستان عزیزم میرسونم آقا بابک عزیز ما اطلاعات فنی بیشتری دارن نسبت به من مخصوصا در مورد سوخت مصرفی ماشین . بابک عزیز به نظرم تا اونجایی که یادمه تو شرکت نفت مشغول بکار هستن و اطلاعات دقیق تری دارن .

      • میلاد جان شما لطف دارید فقط در حد تجربیات پاسخ میدم شما خودت به اندازه کافی اطلاعات داری باز ممنون

        در مورد جی پی اس فریمور مربوطه مستقیم توسط شرکت سازنده هدیونیت جیلی برای شرکت سازنده نید یعنی ویرا سیستم ارسال شده و کاملا اریجینال هست اما بازم دوستان خودشون صلاح میدونن

  16. جیلی ما که خیلی خوبه…دمش گرم…انقدراینجا جنگیدیم تا بالاخره ناخالصیا از سایت جیلی رفتن ولی خداییش خیلی اذیتمون کردن..دیرفهمیدن که جیلی از این بیدهایی نبود که بااون بادها بلرزه….آره داداش…

  17. آقا میلاد عزیز
    اول اینکه من فکر کنم شما خیلی جوان و پرشور هستید.بالای سی سال هم نباید سن داشته باشید.دوم اینکه جیلی واقعا برای همه این حس رو داره. به آرمش هم حساسیم. یادمه یه روز تو همین پیج یا پیج دیگه یکی از اون ناخالصی ها وارد شد و نوشت آقا آرم جیلی خیلی بزرگه و حالم رو بد می کنه می خوام آرم این جیلی رو عوض کنم. چیکار کنم؟؟! بهش گفتیم آرم رو دست نزن، اسمت رو فقط از رو این ماشین بردار!! رفت و پیداش نشد. من از جیلی جونم خیلی راضی ام و بشدت دوستش دارم و حس شما رو بدرستی درک می کنم.

    • محمود رضا جان درست میگی اون آقا رو یادم میادش / چقدر هم با نظر من و یکی از دوستان بنام رضا 2 اینجا مخالف بود . حدس شما درست یود عزیز دلم زیر سی سال هستم – من کوچکترین عضو این پیج جیلی جون هستم . 20 سالمه . مخلص همه بچه های جیلی سوار هم هستم .

  18. سلام به دوستان
    در مورد رنگ ضدیخ موجود در مخزن انبساط آب رادیاتور که در جیلی صورتی رنگ است چنانچه اطلاع تخصصی داریم درج نماییم.تا آنجا که من اطلاع دارم رنگ ضدیخ و فرمول آن، بسته به هر برند و کارخانه،متفاوته . فکر کنم داخل این مخزن جیلی هر ضد یخ را نباید ریخت و در کتاب راهنمای جیلی درج شده است که باید چه ضدیخی و با چه روشی تو مخزن ریخت. لذا از نظر بنده اضافه کردن ضدیخ های موجود در بازار ما، برای جیلی نبایستی مورد تایید باشد و در عملکرد سیستم احتمالا تاثیر می گذارد. در مورد روغن ترمز هم همینطور. اینها نظرات بنده است و اگر هم قطاران بخصوص آقا میلاد و سایر اساتید، تجربه و تبهری در این زمینه ها ( ضدیخ و روغن ترمز و یا حتی روغن موتور) دارند برای همه گروه، share نمایند که کل گروه بهره برداری نمایند و احیانا اشتباهی مرتکب نشوند.

    • سلام به محمود رضا عزیز

      در مورد روغن ترمز فقط باید از روغن ترمز دات 4 استفاده بشه . روغن موتور فقط توتال 7000 . ضد یخ رو اطلاعی ندارم – حتما از مدیر تعمیرگاه مرکزی یا کارشناس فنی اونجا میپرسم و اطلاع رسانی رو انجام میدم .

      • میلاد جان اگه سیستم رادیاتور جیلی دستکاری و پر و خالی نشده باشه به صورت پیشفرض دو لیتر ضد یخ تو سیستم رادیاتور هست و نیازی به ضد یخ نداره به خودی خود

  19. سلام خدمت دوستان خصوصا میلاد عزیز..بالاخره پلاکم اومد .ثبت نام اردیبهشت بودم…
    چند سوال…اول اینکه چقدر به چراغ بنزین و کیلومتر باقیمانده تا پمپ بنزین رو صفحه کیلومتر میشه اعتماد کرد..ایا بر اساس سرعت متوسط حساب میکنه یا فقط صدی 7

    • سلام به شما آقا مرتضی عزیز

      والا در مورد چراغ بنزین من اطلاعی ندارم . ولی به نظرم باید 8-7 لیتر مونده باشه به تموم شدنش چراغش روشن میشه

      • ببینید وقتی 8 خط نمایشگر شما خاموش شده باشه و چراغ بنزین روشن باشه دیگه مسافتی برای شما تخمین زده نمیشه توسط کامپیوتر سفری خودرو….. اما با توجه به مسافتی که طی میکنین اگه تو شهر باشه 20 الی 25 و توی جاده تا 50 کیلومتر میتونین با چراغ روشن و 8 خط خالی برونید

  20. هشدار – هشدار – هشدار

    اخیرا عده ای مجهول الحال و مجهول الهویه اقدام به واردات و عرضه قطعات بی کیفیت خودرو های جیلی امگرند که شامل لنت ترمز، فیلتر هوا، فیلتر روغن، سپر جلو و عقب برف پاک کن، کمک فنر، چراغ جلو و عقب، آینه بغل، بلبرینگ کلاچ، مه شکن جلو و عقب، راهنمای روی آینه و … کرده اند که متاسفانه برخی از دارندگان خودروهای جیلی امگرند اعم از شاسی بلند و سواری این قطعات ارزان و بی کیفیت را تهیه کرده و متاسفانه مشاهده شده که افراد مذکور پس از استفاده این قطعات در خودروی خود دچار مشکل گردیده اند. به دوستان عزیز اطلاع رسانی میشود که استفاده قطعات غیر شرکتی و غیر فابریک بر روی خودرو های خود جلوگیری کرده و فریب افراد سودجو را نخورند. در این خصوص با( شرکت جیلران موتور ) گفتگویی نیز داشتیم که شرکت هم ورود این قطعات بی کیفیت و هم چنین به مشکل خوردن دارندگان خودرو های جیلی پس از استفاده از این قطعات را تایید کرد و هم در ادامه افزودند که عدم استفاده از قطعات غیر شرکتی ضمن به مشکل خوردن گارانتی خودرو های شرکت ، سبب رخ دادن اتفاق های جبران ناپذیری می شود که با جان سرنشینان خودرو بازی می کند و عواقب خطرناک و جبران ناپذیری نیز دارد طبق اعلام شرکت جیلران موتور برای راحتی و اطمینان خاطر از اصل بودن قطعات ، دارندگان خودرو های جیلی حتما قطعات مورد نیاز خود را از عاملیت های شرکت در سراسر کشور تهیه نمایند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن بصورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیر اخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط و تبلیغاتی پذیرفته نمی شوند. برای تفییر آواتار خود می توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.


تورهای لحظه آخری