»» جیلی EC7 و سلام به بازار ایران

سدان جیلی EC7 توانست اولین خودروی چینی باشد که در تست تصادف موسسه Euro NCAP چهار ستاره از پنج ستاره را از آن خود می کند که در میان سایر خودروهای چینی، یک عنوان بزرگ محسوب می شود و تاکنون بالاترین امتیازی بوده که یک خودروی چینی بدست آورده است.

Geely_Emgrand-EC-7_headlight

Geely Emgrand EC-7

جیلی که سال 2010 بابت خرید ولوو سوئد به قیمت 1.8 میلیارد دلار از شرکت فورد، توانست نام خود را در اروپا هم مطرح کند، حدود 11 سال سابقه خودروسازی دارد. با این وجود هنوز تاثیر مهندسی ولوو روی محصولات این شرکت به چشم نمی آید.

خودروی EC7 از سری Emgrand است که شاخه لوکس خودروهای جیلی را دربر می گیرد و در سال 2009 بنیان نهاده شد.

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

جیلی EC7 امسال در بازار انگلستان عرضه خواهد شد. این خودرو دو نوع چهار در سدان و پنج در هاچبک را شامل می شود و از موتورهای 1.5 و 1.8 لیتری بنزینی بهره می گیرد. قیمت این خودرو در انگلستان با 5 سال گارانتی حدود 10 هزار پوند می باشد. این خودرو همچنین توسط شرکت جیلیران بصورت محدود وارد کشور ایران شده و و مجوزهای استاندارد را نیز اخذ نموده است. عرضه این خودرو به بازار با قیمتی در محدوده 30 میلیون تومان پیش بینی می شود.

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

جیلی EC7 وارداتی با موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری (1792cc) 16 سوپاپ و با زمانبندی متغیر سوپاپها با توان 138 اسب بخار و گشتاور 172 نیوتن متر و گیربکس 5 سرعته دستی  یا 4 سرعته خودکار به بازار خواهد آمد. شتاب صفرتاصد این مدل 12 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 185 کیلومتر بر ساعت است که چندان چنگی به دل نمی زند. استاندارد آلودگی این خودرو یورو IV و میزان متوسط مصرف سوخت آن 6.5 لیتر اعلام شده اند.

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

مجله اتوکار انگلستان از سفتی صندلیها و جای پای سرنشینان عقب و کمربند ایمنی عجیب سرنشین وسط و فرمان بسیار سبک یاد کرده و در مقابل مزایایی چون نرمی سواری و امکانات خوب آن را برشمرده است.

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely-Emgrand_EC-7-dashboard

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

Geely Emgrand EC-7

طول مدل سدان 4.63 و مدل هاچ بک 4.39 متر می باشد. فاصله محورهای جلو و عقب 2.65 متر و عرض آن 1.79 و ارتفاع نیز 1.47 متر است. وزن خالص اتومبیل نیز 1280 کیلوگرم می باشد. ظرفیت 680 لیتری صندوق نیز از عجایب این خودرو است.


ممتازترین و گرانترین خودروی ساخت جیلی باید در بازار ایران با رقبایی مثل MVM530 و لیفان 620 با موتور 1.8 مقابله کند. رقابتی که کیفیت و قیمت می تواند باعث پیروزی یا شکست برای این خودرو باشد.

۱۲
تیر
۱۳۹۱

۸,۱۱۷ دیدگاه

  1. بابااین اشغالاچینی مفت ارزش ندارن….تواین همه ماشین چینی فقط جیلی ازهمه بهتره تازه اینم امتحانش هنوتو کیفیتش مشخص نشده شایدبعدازچندسال ازماشینای ایرانی هم بدترشد…تاحالاهمه ماشینای چینی همین بوده–چندسال اول خوب هستن ولی بعدادم روبدبخت میکنن ازبس بس کیفیتن حتی کامیونای چینی هم همینطورهستن
    به نظرمن جنس چینی ارزش خریدنداره اگه خوب بودتوایران نمیومد اینم بااین قیمت….فقط نسبت به رقبای دیگش که توایرانه خیلی بهتره

    • سلام دوست عزیز
      کاری به کیفیت و نظرت ندارم ولی اینکه می گی اگه خوب بودند تو ایران نمیومدن باید خدمتتون عرض کنم چون بانکهای ما هم مانند بقیه شرکتها در تحریم هستند نفت فروخته شده به چین عرض آوری نداشته و باید مانند قرون وسطا و اولیه کالا به کالا تجارت کنیم اونها سعی دارن و باور دارن بازار دنیا رو با تلاش خودشون تسخیر می کنند و این کار رو هم با موفقیت در حال انجام دارن و ماهم می خواهیم فقط مصرف کننده باشیم به خاطر سیاستهای دولتمون همینجوری هم داره می شه در کشور ما دیگه تولید توجیع اقتصادی نداره کارگر مالیات دارایی و هزار هزینه دیگه مانند عدم ثبات اقتصادی و قیمتی که در کشور ما به وجود آمد شما اگر به اطرافت نگاه کنی می بینی فقط پاساژ و مغازه ساخته می شه و مردم همه رو به دلالی و واسطه گری آوردن این است اقتصاد پویای ما

  2. اخه اقامحمد مگه تو محندسی اگه خوب نبود که جز ماشینای برتر شناخته نمی شد اونم ازاروپا حالام که وارد انگلستان داره میشه قیمت جیلی داخل گناوه 75 تا ec7 2013 مشتری گرفت ندادم داخل ماهشهر 84 بود اخه این ماشین قیمتش بالا100 می ارزه نسبت به بقیه ماشینا مثل مگان که90تا هست

  3. با سلام
    امروز قیمت جیلی دنده اتوماتیک رو توی یکی از سایت های قیمت خودرو 81 میلیون اعلام کردن، به نظر شما صحت داره.

  4. با عرض سلام خدمت دوستان گلم3 ماهی شده که ماشینو تحویل گرفتم و حدود 10000 تا باش روندم.خیلی ماشین خوبی خعلیم ازش راضیم.همین اواخر به یه مشکل جدی برخوردم.طی سفر 2000 کیلومتری که به قشم داشتم موقعی که در کاپوت زدم بالا متوجه شدم قسمت بالای گیربکس که حالت چهار خونه داره از روغن پرشده یعنی از یک جایی از گیربکس که من نمیدمنم روغن ریزی داره.موقعی که در ایام تعطیلات عید رفتم تهران بردمش نمایندگی وطن دوست ولی نامردا نکردن یه در کاپوتو بالا بزنن ونیگا کنن که ببینن مشکلش چی.آقا سرتوونو درد نیارم الانم که بعد از گزشت 15 روز از گیربکس یه صدای سایش مانند سایش لنت ترمز میاد که کلا اعصابمو ریخنه بهم .اگه کسی چنین اتفاقی براش افتاده و حل شده مشکلش ممنونش میشم منم راهنمایی کنه.و اگر سی هم اطلاع داره که مشکلش چیه و چجوری میتونم درسش کنم دورادور دستشو میبوسم که اطلاعاتشو در دستم بزاره که یه کمکی بشه بهم.

    • الان کجایی شما؟ اون شیلنگ هیدرولیک فرمون رو چک کن پشت موتور واسه چند تا از دوستان بردن نشتی داشته عوض کردن نمایندگی بالیران 1014 فقط برین اونجا

      • بابک جان من الان تهران نیستم گرگانم.راسی اون روغنیم که حرفشو زدم رنگش قهوه ای خیلی تیرست.رنگ روغن هیدرولیک فرمان چه رنگیه که بدونم اونه یانه؟

        • تو لیست نمایندگیهای جیلران بگردی هست تو اشرفی اصفهانی
          روغن هیدرولیک اگه بریزه و نشتی بده پشت موتور میریزه

      • بابک جان ممنونم از راهنمایت.فکر کنم شما تو انجمن جیلی تو فیسبوک عضو هستید.بنده هم عضوم ولی الان نمینونم برم تو فیسبوک اگر شما تو انجمن عضو هستید ممنون میشم مشکل منو با امیر حسین مدیر انجمن مطرح کنی و اگر برات زحمتی نباشه بهم اطلاع بدی

  5. دوستان بنده هم چند روزی هست که صاحب یه جیلی شدم .. از کیفیت ساخت در مقابل مگان که داشتم راضیم فقط فرمان پذیریش یه کم گیج میزنه حالا نمیدونم همشون اینجوری هستن یا ؟؟؟ یه نکته دیگه هم هست که اگه دوستان راهنمایی کنن
    1.کنار مه شکن جلو یه چراغ دیگه هم هست که نمیدونم چه جوری روشن میشه ؟
    2.قسمت بالای چراغ عقب هم چند تا ال ای دی هست که بازم نمیدونم ؟؟
    3.با سانروفش مشکلی ندارم ولی قسمت کشوی سقف در حال باز بودن تویه دست انداز صدا میده که خوشایند نیست …راه حل چیه؟؟

  6. سلام
    عجب داستانی شده.من این ماشین رو در اولین ثبت نام اذر ماه سال نود و یک 38.6 خریدم و یکسال دی ماه 92 با 18000 تا کارکرد 58 فروختم. جالبه که اون موقع سال 2012 میلادی بود به ما 2013 دادن و الان هم 2014 میلادی است باز هم 2013 میدن سودش خوب بود. سواریش هم ای بدک نبود. اما جالبه از اول همون ایرادها و محاسنی را که داشت کاملا حفظ کرده و نه پیشرفتی داشته و نه پسرفتی که خودش کلی جای افتخار داره. درد و بلای این چینی ها توی سر ایران خودرو و سایپا بخوره که هر روز بدتر از دیروز.

  7. یکی از دوستام گفت چراغ دی لایت هست که باید فعال بشه حالا نمایندگیش فعال میکنه یا نه معلوم نیست
    ولی فعال کردنش راحته.

  8. هیچی داداش من اطلاعات ایشون ناقصه کاملش رو عرض کردم خدمت شما کلا دنده دستی دیگه وارد نمیشه نه اینکه تولید نشه اما مشکلی نداره

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن بصورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیر اخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط و تبلیغاتی پذیرفته نمی شوند. برای تفییر آواتار خود می توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.


تورهای لحظه آخری