خودروهای چینی

گام بلند چینی‌ها برای تسخیر بازار

شاید امروزه بتوان چینی‌ها را از مهم‌ترین و همچنین خطرناک‌ترین! رقبای خودروسازان داخلی دانست؛ زیرا این جماعت به نحو آهسته و محسوسی در حال ترقی و پیشرفت‌اند و به طرز آرامی هم درصدد فتح بازارها و نیز دل‌های خریداران هستند. شاید در این میان، بسیاری از دست‌اندرکاران ساخت خودرو در کشورمان شأن و اهمیتی برای این جماعت قائل نباشند و بالاتر از آن حتی کره‌ای‌ها را هم لایق هماوردی با خویش ندانند، ولی این دسته خود بهتر آگاه‌اند که فاصله ما با خودروسازان مطرح دنیا آن‌قدر زیاد است که اگر شب و روز هم تلاش کنیم، سال‌ها و بلکه دهه‌ها زمان می‌برد تا که به گردپایشان برسیم. بگذریم!

هفته یا ماهی نیست که شاهد معرفی و عرضه طرح‌ها و مدل‌های جدید از خودروسازان چینی نباشیم؛ گاهی اوقات سرعت این روند آن‌چنان زیاد است که آدمی مبهوت و حیران می‌ماند. گرچه تا چندی پیش، اکثر مجموعه‌های تولیدی در این کشور تنها به ساخت خودروهای ارزان و متوسط می‌پرداختند، اما به نظر می‌رسد که این رویه به طور محسوسی در حال تغییر و تحول است. می‌توان گفت که امروزه چینی‌ها وارد کلاس بالاتری شده‌اند و آن‌هم تولید و عرصه خودروهایی است با ظاهری لوکس و تجهیزات گران و صدالبته بهای بسیار بالا. خودروهایی که قرار است که به رقابت با همتایان کره‌ای و ژاپنی‌شان پرداخته و بازارشان را نیز تحت تأثیر قرار دهند! اما نکته مهمی که در این میان مغفول مانده میزان اقبال مشتریان چینی و یا حتی غیر چینی نسبت به این مدل‌هاست. پرسش اصلی این است که آیا با وجود بازاری رقابتی و مملو از برندهای معتبر ژاپنی، کره‌ای و… کسی حاضر است که این ریسک را پذیرفته و بهایی بیش از ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار را برای این مدل‌ها بپردازد؟ بازخورد اولیه مشتریان به این محصولات، پاسخ این پرسش را در آینده‌ای نزدیک خواهد داد.

در اینجا دو نمونه از جدیدترین SUV هایی را که قرار است در آینده‌ای نزدیک در این بازار عرضه شوند را خدمتتان معرفی می‌کنم.

دانگ‌فنگ فنگ‌شن AX7

فروش خودروی DONGFENG FENGSHEN AX7 در بازار چین شروع شده است. قیمت آن از ۱۱۵,۷۰۰ یوآن (۱۸,۹۰۰ دلار) آغاز شده و به ۱۴۹,۷۰۰ یوآن (۲۴,۴۰۰ دلار) ختم خواهد شد. مکان آن در بخشی فوق‌العاده رقابتی از بازار واقع شده است. برای اولین بار در آوریل سال ۲۰۱۴ به صورت یک مدل کانسپت در نمایشگاه پکن عرضه شد. این خودرو بر مبنای نیسان قشقایی ساخته و پرداخته شده است. نیسان قشقایی به صورت مشترک توسط دانگ فنگ و نیسان تولید می‌گردد. موتور AX7 هم نشأت گرفته از همین خودروست.

Dongfeng Fengshen AX7
Dongfeng Fengshen AX7
Dongfeng Fengshen AX7
Dongfeng Fengshen AX7
داشبورد آن منظم و شسته‌ورفته به نظر می‌رسد، با موادی خوب و باکیفیت که با بعضی از جزییات آلومینیمی نیز همراه است. صفحه نمایشگر بزرگی هم در بخش میانی آن وجود دارد.

Dongfeng Fengshen AX7 Interior
Dongfeng Fengshen AX7 Interior
برند FENGSHEN زیرمجموعه دانگ فنگ قرار دارد و مدل AX7 هم اولین SUV تولیدی آن محسوب می‌شود. این خودرو با دو نوع پیشرانه در دسترس خواهد بود، موتور اول ۲ لیتر حجم داشته و توانی معادل ۱۴۳ اسب بخار و نیز گشتاوری برابر با ۱۸۹ نیوتن متر را ارائه می‌دهد و به همراه با یک گیربکس ۵ دنده دستی یا CVT عرضه می‌شود. پیشرانه دوم آن نیز ۲.۳ لیتر حجم دارد و قدرتی برابر با ۱۸۹ اسب بخار و نیز گشتاوری برابر با ۲۲۰ نیوتن متر را ارائه می‌دهد و به همراه با یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک فروخته می‌شود.

طول/عرض/ارتفاع این خودرو معادل ۴۶۹۰/۱۸۵۰/۱۷۳۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۲۷۱۲ میلی‌متر است.

هاوال H9

خودرویی که در تصویر مشاهده می‌شود نسخه نهایی تولیدی HAVAL H9 است. فروش آن از اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز گشته و بهای نیز از ۲۲۰,۰۰۰ یوآن (۳۵,۹۰۰ دلار) شروع خواهد شد. هاوال H9 برای نخستین بار در آوریل ۲۰۱۴ میلادی در نمایشگاه پکن ظاهر شد. این مدل بزرگ‌ترین خودرویی است که توسط گریت وال موتور توسعه یافته است. داشبورد این مدل به زیبایی طراحی شده و مواد به کار رفته آن گران به نظر می‌رسند و بخش‌های گوناگون هم از ارگونومی خوبی برخوردارند، به‌ویژه در این بین بخش‌های چوبی خوب هستند. آلومینیوم موجود در درها کمی زیاد بوده و صفحه نمایش هم بسیار هم بزرگ است.

2015 Haval H9
۲۰۱۵ Haval H9
سیستم اطلاعات موجود در نمایشگر وسط داشبورد، آیکون‌هایی همچون چک کننده گرمای موتور، تماشای تلویزیون، ارسال پیام‌های SMS و یا EMAIL و یا پیدا کردن مسیر جاده و گوش دادن به موزیک و… را در بر می‌گیرد.

2015 Haval H9 interior
۲۰۱۵ Haval H9 interior
دکمه استارت در کنسول میانی و روبروی دکمه کوچک ترمز دستی الکترونیکی قرار دارد. دو نگه‌دارنده فنجان در کنار آن می‌تواند محتویات موجود در آن را برایتان گرم یا سرد کند.

Haval H9 2014
Haval H9 2014
چرخ‌ها هم نیز تا حدودی کوچک بوده و به نظر می‌رسد که در حال شنا کردن در داخل طاق‌های منحنی موجود در بدنه هستند. هاوال H9 به لاستیک‌های بزرگ‌تری نیازمند است!

2015 Haval H9
۲۰۱۵ Haval H9
هاوال H9 با دو نوع پیشرانه که هر دوی آن‌ها توسط گریت وال توسعه یافته‌اند، در دسترس خواهد بود. اولین آن‌ها یک موتور ۲ لیتری توربوست که توانی معادل ۲۱۸ اسب بخار و نیز گشتاوری برابر با ۳۲۴ نیوتن متر را به همراه یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک عرضه می‌کند؛ و دیگری موتور V6 خیلی داغ و پرقدرتی است که ۳ لیتری توربو بوده و توانی معادل ۳۳۳ اسب بخار و نیز گشتاوری معادل با ۴۸۰ نیوتن متر را داراست و به همراه یک گیربکس ۸ دنده اتوماتیک عرضه می‌شود.

طول/عرض/ ارتفاع این خودرو برابر با ۴۸۵۶/۱۹۲۶/۱۹۱۰ MM و فاصله بین دو محور جلو و عقب معادل ۲۸۰۰ MM است.

نوشته و گردآوری: سام کاویانی

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۷۹ دیدگاه‌ها

  1. داریوش

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (93 ديدگاه)

    با این قدرم بلند من نگران درز شلوار چینی ها هستم.
    چینی ها هیچی تو خودرو ندارند و نخواهند داشت. خودرو چیزی نیست که بتونی ازش بدزدی و عوام متوجه نشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۱ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      چین بزرگترین صادرکننده کالا به دنیاست و چون دائما با جهان در حال داد وستد است، مجبور است که کیفیت اجناسش را بهبود ببخشد.خودروسازی هم یکی از ظریف ترین و سخت ترین صنایع دنیاست و اینطور نیست که کشوری یک شبه و با یک عصای جادویی در آن به اوج پیشرفت برسد.واقعیت این است که چینی ها همان راهی را طی می کنند که پیش از این کره ای ها و ژاپنی ها طی کردند و شک نکنید که موفق هم می شوند.همین شرکت هاوال به استرالیا و انگلستان و ایتالیا و… خودرو صادر می کند و تمامی استانداردهای مربوط به این بازارها را پاس کرده است. اگر می بینیم که جنس چینی در ایران بدنام است به علت عملکرد سوء برخی از واردکنندگان است که بدترین ها را از این کشور وارد می کنند.چین در زمینه تحقیق و پژوهش هم پیشرفت زیادی کرده است و امروزه اکثریت دانشجویان دکترای دانشگاههای درجه اول آمریکا و کانادا را چینی ها تشکیل می دهند. عملکرد چینی ها با ایران خودرو و سایپا از زمین تا آسمان تفاوت دارد،آنها اهل کار و تلاش هستند نه بخور و بخواب و ادعا!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. omid

    ۲۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ی زامان می گفتن رنگ رخسار خبر می دهد از سر درون الان با این محصولات شکیل اما بی دوام و ظاهری ناپیدار واقعا اونهایی ک اطلاع خوبی ندارن چطور باید تصمیم بگیرن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شهریار

      ۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (176 ديدگاه)

      مگه شما خودت خودرو چینی داشتی که میگی بی کیفیته…از داخلی ها که کیفیتشون بهتره ..نه اینکه خودرو بد ندارن …دارن… ولی راه پیشرفت رو خوب بلد هستن و خوب دارن خودشون رو بالا میکشن..
      کورکورانه حرف دیگران رو از روی تعصب تکرار نکنید…زشته بخدا
      من که از همتشون خوشم میاد و احسنت میگم…کاش ما مثل چینی ها باشیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ناصر ساتیا

    ۲۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    یه مشت کشور ریقو … اشغالهای چینی وارد میکنند همشون سرطانهایی بدتر از سرطانهای داخلی هستن
    کشاورز از ان روز بیچاره شد که نان اورش مرد بیگانه شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ammarahmadi

    ۲۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (182 ديدگاه)

    چین طی 15 سال از اون خودروی سه چرخ گاری مانند به اینجا رسیده ، لابد تا 15 سال دیگه برای بنز رجز میخونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ehsan

    ۲۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    دوستان عزیز تا حالا به این نکته توجه کردین که تموم خودروسازهایی که خودرو به ایران صادر میکنن دارن نوکری گمرک ،دولت و تجار ما رو میکنن.یه خودرو ساز با تمام زحماتی که میکشه تا خودرویی باب دل مصرف کننده تولید کنه و با سود ناچیزی اون رو دست مصرف کننده برسونه. و جالب اینجاست که ؟گمرک؟ ایران بدون هیچ زحمت و دغدغه ای از اون خودرو 100در100 سود میبره و اینطور به نظر میرسه که چندین و چند کارخانه خودرو در جهان دارن برای اونا خودرو تولید میکنن و چه بسا خیلی اوقات ظرر هم میدن و سود 100در100 نصیب اقازادها میشه و اقایان نوکران خودروساز زیادی با برندهای مختلف در دنیا دارن(تاحالا از این زاویه نگاه کرده بودین)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Ali

    ۲۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سلام
    آقا حرکت چینها هم خیلی نامحسوس نیست از وقتی اقتصاد اول دنیا یعنی آمریکا را پشت سر گذاشته و الان خودش اول هست همه باید حساب کار دستشان بیاد.
    نکته قابل تامل فروش خوب این خودروها در دیگر کشورهاست – حالا داره به ما ظلم میشه بخاطر تعرفه های بالا گمرکی و ارزش کم ریال — پس چطور جاهای دیگه بازار خوب فروش دارند !!!
    از پدر بزرگ هاتون بپرسید یک زمانی هم به جنس ژاپنی یکبار مصرف می گفتند و همچنین یک زمانی انگلیسی ها به تولیدات آلمانی می خندیدند
    ولی حالا چی ؟!
    دوستان تاریخ با سرعت بیشتری در حال تکرار شدن هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۲۰ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      ضمنا همین ایران خودرو بود که گند زد به محصولات و نام پژو ولی ناظران بنز تا دیدند اوضاع خرابه و اینها همش به فکر جیب مبارکشان هستند و حاضر نیستند با تکنولوژی روز خودرو با کیفیت تحویل ملت بدهند خط تولید بنز e230 – 220 را متوقف کردند تا اسمش مثل بقیه خراب نشود و این سیاست را در همه جای دنیا از جمله کشور چین دارند پیاده می کنند (خدا پدرشان را بیامرزد)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما حرف از تاریخ میزنید ولی با این نوشته شما نشون دادید که دقیقا هیچ چیزی از تاریخ نمیدونید.
      اون یک بار مصرف رو که میگید و در جریان هستید، میشه چندتا مثال از همین یکبارمصرف بودن کالاهای اون زمان ژاپنی بزنید؟؟ بالاخره پدر بزرگ شما باید تعریف کرده باشن برای شما.
      منتظر هستیم.
      زمان جنگ جهانی دوم عظمتی که ژاپنی ها داشتن آمریکایی ها نداشتن. فقط هم توصیه میکنم به شما و امثال شما که کمی تاریخ بخونید.
      بزرگترین زیر دریایی دنیا رو ژاپنی ها داشتن بزرگترین رزم ناو دنیا رو ژاپنی داشتن بزرگترین ناو هواپیمابر دنیا رو ژاپنی ها داشتن. برید بخونید در این مورد فقط که چجوری با یک اشتباه در میدوی ورق جنگ در اقیانوس آرام برگشت. برید بخونید که آمریکا یکی از اهدافش در بمبارون اتمی ژاپن نابود کردن تاسیسات و کارخانجات کشتی سازی میتسوبیشی بوده.
      زیر دریایی هواپیمابر داشتن ژاپنی ها که برای اولین بار در تاریخ، خاک آمریکا توسط کشوری بمبارون میشه اون هم توسط همین زیردریایی های هواپیمابر.
      دقیقاً شما با عرض معذرت هیچی از تاریخ نمیدونید ولی در موردش اینجوری هم اظهار نظر میکنید.
      بنده فقط در مورد یک دوره حرف زدم. همه درس خوانده ها هم میدونن که ژاپن ِ بعد از جنگ هم همچنان باوجود آسیب دیدن در جنگ به چنان پیشرفتی میرسه که همه میدونیم.
      در مورد مثال شما از آلمان هم حرفی نمیزنم بلکه زحمت بکشید یه چهار ورقی تاریخ بخونید.
      در مورد آلمان هم میشه هزاران خط از برتری هاشون نسبت به انگلیس اون زمان و حالا حاضر نوشت و نقل تاریخ کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. داریوش

    ۲۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (93 ديدگاه)

    دوستان اشتباه نکنید.چین تو خودرو نمیتونه حرف اول رو بزنه براش نمیصرفه تولید خودرو هزینه تحقیقات سر سام آور میخواد که چینی ها برای پول خرج نمیکنن.الان تو هر چی که چین درش موفق بوده محصولاتی بودند که به تکنولوژی های برتر نیاز نداشتند مثل پوشاک کاسه بشقاب چینی و …

    دلیل پیشرفتشم سرمایه و دانش و فن آوری خارجیه اونا انقدر چین رو بزرگ نمیکنن که اونهارو ببلعه. بیشتر محصولاتی هم که چینی ها به آمریکا اروپا و ژاپن ارسال میکنن سود اصلیش به جیب همین کشور های وارد کننده میره نه چینی ها.
    ساده نگاری هستش که فکر کنیم دولت های قدرتمند اومدن بال و پردادن به یک کشور که ببلعتشون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد

    ۲۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (512 ديدگاه)

    والا این کامیونای دانگ فانگ شون که مفتش گرونه…یه اشغالی هست بیاوببین ..حیف پول که پای جنس چینی بدی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. abbas

    ۲۱ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (93 ديدگاه)

    باسلام متاسفانه یک واقییت رو ما نمیخوایم باورکنیم بدلیل تحریم هیچ برند

    معتبری تو دنیا با ایران کار نمیکنه شرکتهای چینی وبعضی تجار داخلی از

    این تحریم ها حداکثر استفاده رو میبرن کاری هم ازمن و شما ساخته نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مجید رحیمی

    ۲۱ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    بعضی از دوستان انگار خودشون دارن لامبورگینی یا پرادو تولید میکنن یا تو یه کشور پیشرفته صنعتی دارن زندگی میکنن که انقدر نسبت به محصولات چینی با دید بد نگاه میکنند. من خودم دو ساله یه ولیکس چینی دارم، درسته به محصولات کیا و هیوندای اصلا نمیرسه ولی به جرات میتونم بگم سگش به محصولات ایران خودرو سایپا شرف داره. یه برنامه ای درمورد خودروهای چینی تو Top Gear شبکه BBC پخش شد که شتاب فوق العاده شرکتهای چینی رو که تا پنج سال پیش دوچرخه می ساختن رو بررسی میکرد، میگفت چه بخوایم چه نخوایم تا پنج شش سال دیگه همه خودروهای چینی می خرند. حالا بعضی دوستان هم اگه ماشین در حد تویوتا بیاری بگی چینیه میگه خوب نیست. بعضی اوقات باید دیدگاهمون رو تغییر بدیم تا سیل تغییر مارو با خودش نبرده.
    ممنون از بذل توجهتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. omid

    ۲۱ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    توجه شدم که داشبورد جدید دنا دقیقاً مثل این ماشینه، آفرین به ایرانخودرو، به خدا فکر کردم واسه یه بارم که شده خودشون یه چی طراحی کردن، البته رنگ طرح چوبشو زشت تر تونستن بکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. omid

    ۲۱ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    متوجه شدم که داشبورد جدید دنا دقیقاً مثل این ماشینه، آفرین به ایرانخودرو، به خدا فکر کردم واسه یه بارم که شده خودشون یه چی طراحی کردن، البته رنگ طرح چوبشو زشت تر تونستن بکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. adel

    ۲۱ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (171 ديدگاه)

    کپی برداری کامل از بدنه هیوندا سانتافه 2014-2015 ……..فقط بلدن کپی کنن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۰ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (113 ديدگاه)

      با سلام
      آقایی که دارین میگین چینیا کپی کارن کپی یک هنر که متاسفانه خودروسازانه ما اونو بلد نیستن وفقط بلدن مونتاژ کنند.
      بازم میگمم اونا با کپی کاری یه روزی از بنز جلو میزنند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. lmbx

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (287 ديدگاه)

    درود به برو بچه های گل پدالی
    حالا ما که عمرا به چین برسیم ولی امروز تو روزنامه خوندم که صادرات صنعت خودروسازی ترکیه در 10 ماه نخست میلادی به 19 میلیاردو 79 میلیون دلار رسیده که کل صادرات غیر نفتی ما در7ماه نخست سال11.8 میلیارد دلار بوده!!!!یعنی ببخشید بایدبریم بمیریم.فقط موندم حداقل برای سود خودشون چرا یه ماشین درست حداقل کپی نمیکنن که جیبشون پر تر شه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ehsan

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    جناب Imbx بخدا اینا عرضه کپی کردنم ندارن. نه این که نخوان! نه! اصلا عرضه شو ندارن. شما همین داشبورد دنا رو در نظر بگیر که برای یه داشبورد بیش از 1 سال خودشونو به درو دیوار زدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. نوید (6*6)

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    این چیه دیگه
    هر قسمتیش از شاسی تا تک تک پیچاش
    همش کپیه
    از روی ماشین های مختلف

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. نوید (6*6)

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    به جرعت میتونم بگم حداقل از روی 1000 ماشین مختلف کپی زدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمد

    ۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فول کپی هیوندایix35 واقعا ک چینیا از خودشون خلاقیت ندارن فقط بلدن از رو کره جنوبی کپی کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AMG

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      آقای محمد اول این که ix35 هیکلش خیلی کوچکتر از اینه پس مطمئن باش کپی از اون نیست بعد جون هر کی دوست داری برو عکس ix35 رو نگاه کن ببین کجاش شبیه اینه یه چی نمیدونید الکی اینجا نگید ببینید هرچقدر هم که نخواهید قبول کنید باید اینو بدونید که چین این ماشینو تو ۱۰ سال زده حالا ایران خودرو یا سایپا تو این ۴۰ سال چه گوهی خوردن ؟ چین با همین کپی کاری هاش به جاهایی خواهد رسید که باور نخواهید کرد و نمی خواهید باور کنید اینقدر عوام نباشید و وسیع نگاه کنید الان تو ایران بر سر دلال بازی هیوندای سانتافه بیشتر از راو ۴ یا هوندا به فروش میرسه ببینید فرق ماشین چینی با کره ایی اینه که آلیاژ موتورش ضعیف تره و زودتر گشاد میشه و فرق کره و ژاپنی هم همینه و اینا همش بر سر تجربه است الان تو اینترنت بزنید جیلی kc و ببینید و باور کنید که چین تو ۱۰ سال چی زده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. امیر

    ۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    بله خودروهای چینی فعلا حرفی برای گفتن در مقابل خودروهای اروپایی و ژاپنی ندارن ولی در آینده نه چندان دور رقیب قابل توجهی برای اونا میشن در ضمن الانم از بازارهای کشوری چون ایران به عنوان یه سکو پرش دارن استفاده میکنن یا به عبارتی دیگه بازاری برای کسب تجربه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. بنده خدا

    ۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (233 ديدگاه)

    اونایی که از حسادت و رشد دیگران ناراحتن بی عرضگی خودشونه.راستی می تونن سرشون رو به سنگ هم بزنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. منوچهر

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    الان یکسری suv از خودروساز چینی گریت وال وارد ایران شده که با نام هاوال معرف حضورتونه تمامی چهار مدل عرضه شده دارای بدنه ای سنگین حدود دو تن وزن هستند و بدلیل محدودیت واردات موتورهای حجیم بالای دوهزار و پانصد سی سی از موتورهای ضعیف با حجم دو هزار سی سی توربو در آن استفاده شده است ..شما میدانید که این حجم موتور حتی اگر به توربو مجهز باشد برای این بدنه ی غول آسا خیلی ضعیف است و به آن فشار وارد شده و خیلی زود فرسوده میشود..بهتر بود این خودرو ساز موتوری با 2500cc و مجهز به توربو شارژر را به ایران وارد میکرد ..این نظر بنده بود و فکر میکنم بقیه ی کاربران هم با دیدن هیکل بزرگ هاوال h8 و h9 که هموزن لندکروز و پرادوی شش سیلندر هستند با من هم عقیده باشند که موتور 2000cc برای آنان کوچک است

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا