»» 10 هزار کیلومتر با لیفان 620

یکی از خودروهای چینی مطرح در بازار ایران همین لیفان 620 است که با وجود پیش زمینه بسیار منفی نسبت به تولیدات چینی، توانست بخوبی جای پای خود را در بازار محکم کند و به تازگی نیز مدل قویتر و مجهزتر آن راهی بازار شود. بسیاری از افرادی که از بازار تکراری و بدون تنوع خودروهای داخلی خسته شده اند، لیفان 620 را یک انتخاب مناسب یافته اند. متنی که در ادامه می آید تجربیات یکی از هموطنان با این محصول کرمان خودرو است که می تواند مورد توجه افرادی قرار گیرد که به تازگی به این اتومبیل علاقه مند شده یا قصد خرید آن را دارند:

لیفان 620

لیفان 620

بنده مدت 9 ماه است که یک لیفان 620 با موتور 1600 سی سی دارم و حدود 10 هزار کیلومتر با آن رانندگی کرده‌ام. موتور این خودرو با همین مشخصات تا سال 2007 در مینی کوپر استفاده می شده است.  این موتور در دورهای بالا سرحال بوده و خوب شتاب می گیرد ولی در دورهای پایین عملکرد متوسطی دارد که شاید ناشی از ضرایب جعبه دنده باشد. به نحوی که برای شروع حرکت در سر بالایی باید کمی پر گاز حرکت را شروع کنید. مصرف بنزین آن در شهر اگر خیلی با دور بالا و پر شتاب حرکت نکنید بین 8 الی 8.5 و در اتوبان برای سرعت متوسط 110 کیلومتر بر ساعت، 6.5 الی 7 لیتر برای هر 100 کیلومتر است. کارکرد موتور نسبت به خودرو های داخلی نرم است و صدای نسبتاً جذابی دارد. لازم به ذکر است که در این موتور بجای تسمه تایم از زنجیر استفاده شده که نیاز به تعویض های دوره ای ندارد.

لیفان 620

لیفان 620

گیربکس و کلاچ جابجایی کمی دارند و محل دنده ها به هم نزدیک و محدوده حرکت پدال کلاچ کم است که اینها حسی اسپرت را القا می کنند. پدال کلاچ آن سفت بوده و زمانی که هنوز ماشین آب بندی نشده است در روزهای سرد دنده 1 سخت جا می رود اما با افزایش کارکرد خودرو این مشکل بر طرف می شود. ضرایب دنده ها کمی سبک است بنابراین باید دیر تر از حد معمول دنده را عوض کرد. شتاب خودرو در دورهای بالاتر از 3300 کاملا قابل توجه است.

لیفان 620

لیفان 620

لیفان 620

لیفان 620

لیفان 620

لیفان 620


طراحی فضای داخلی خودرو پذیرفتنی و در مقایسه با خودروهای تولید داخل زیباتر است و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. امکانات آن شامل 4 شیشه برقی، آینه های برقی، ترمز ای بی اس، فرمان هیدرولیک، پخش CD با پورت USB و سنسور دنده عقب و … می شود. همچنین صندلی ها دارای روکش چرم مصنوعی بوده و دارای زیر آرنجی برای صندلی جلو و عقب است. میزان فضای داخل خودرو بزرگتر از پژو 206 و کمی کوچکتر از پژو 405 است ولی جای گله ای باقی نمی گذارد. با این حال بزرگترین صندوق بار را در بین سدان های تولید داخل دارد که حجم آن بیش از 650 لیتر است. برای مقایسه بد نیست بدانید که حجم صندوق تندر 90 ،520 لیتر و حجم صندوق  405 برابر 440 لیتر است.
داشبورد لیفان 620

لیفان 620

داشبورد لیفان 620

لیفان 620

لیفان 620

لیفان 620

فرمان لیفان 620

لیفان 620

لیفان 620

لیفان 620

صندلیهای پشت لیفان 620

لیفان 620

زیر آرنجی لیفان 620

لیفان 620

لیفان 620

لیفان 620

صندوق عقب لیفان 620

لیفان 620


این اتوموبیل در پلوس و لوله های گردش آب رادیاتور دارای مشکلاتی بود که در سرویس اولیه با تعویض پلوس و قطعات سیستم رادیات برطرف شد. کولر خودرو عملکرد متوسطی دارد  اما قابل قبول است. سیستم برف پاک کن و آینه های بغل نیز از نقاط قوت به شمار می روند. فنربندی خودرو از نرمی مناسبی برخوردار است و در عین حال در مانورها هم نسبتا خوب عمل می کند. ترمز ها در جلو و عقب دیسکی بوده و ترمزگیری با اطمینان و بدون کله کردن خودرو صورت می گیرد و یکی از نقاط قوت خودرو به شمار می رود. یکی دیگر از نکات مثبت این خودرو فرمان نرم و خوشدست آن است که مانور در فضاهای تنگ را آسان می کند.


یکی از نکات منفی رگلاژ نبودن درب های خودرو به هنگام تحویل آن بود. همچنین خودرو تا حدود کیلومتر 1500 تا 2000 دارای مشکلاتی است که ناشی از عدم آب بندی است و با عبور از این میزان کارکرد، برطرف خواهند شد.مثلاً ترمزها در ابتدا کمی ضعیفند که به علت نو بودن لنتها است.

Lifan 620 sedan crash test

crash test

Lifan 620 side crash test

crash test

Lifan 620 airbag test

crash test

فیس لیفت جدید لیفان 620

فیس لیفت جدید لیفان 620

lifan 620 exterior

lifan 620 exterior

lifan 620 exterior

lifan 620 exterior


به طور کلی به نظر بنده به خاطر افت کیفیت و افزایش قیمت اکثر خودرو های تولید داخل، این خودرو دارای کیفیت قابل قبول و مصرف بنزین پایین در مقایسه با خودرو های هم ردیف خود است و می تواند گزینه مناسبی باشد.

مشخصات لیفان 620:
موتور چهار سیلندر با حجم دقیق 1587cc Tritec
قدرت: 114 اسب بخار
گشتاور: 149 نیوتن متر در 4500 دور بر دقیقه
گیربکس: 5 سرعته دستی دیفرانسیل جلو
طول*عرض*ارتفاع: 4.55*1.7*1.49 متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: 2.6 متر
وزن خالص: 1150 کیلوگرم
ظرفیت مخزن سوخت: 58 لیتر
حجم صندوق بار: 650 لیتر
حداکثر سرعت: 180 کیلومتر بر ساعت
تجهیزات ایمنی: ترمزها دیسکی مجهز به ABS+EBD و 2 کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو

نویسنده: علی نیکجو، دارای کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیر طوسی.

22
مرداد
1391

۸۰۷ دیدگاه

  1. من خودم 3 ساله این آشغال چینیو دارمش واقعا مفت نمی ارزه اشتباه منو نکنید به نفعتونه از چند نفر مثل من که چند سال مجبوری داشتن بپرسید متوجه میشید … زیاد هم به نظرات تکیه نکنید چون ممکنه از طرف کرمان موتور باشه

    • اقای آشغال سوار
      اکه ماشین آشغال بود عوضش می کردی.
      نه اینکه اینجا الکی حرف بزنی

      • خب شاید این دوستمون هم مثل من پول کافی برای عوض کردنش نداشت چون لیفان از هر ماشین دیگه افت قیمتی بیشتری داره …
        اگه قبول ندارید قیمت صفرشو با مدل مثلا 91 مقایسه کنید به جای اینکه الکی از لیفان دفاع کنید یا تعصب داشته باشید …
        ببینید چقدر تو 2 سال از ماشینتون میوفته اون وقت خودتونم از این ماشین حالتون بهم میخوره …..

      • محمد جان گل گفتی اگه اشغال 3 سال سواری ازش نمیگرفتی

    • سلام علیکم خسته نباشید دوست عزیز
      من قرار است 2ماه دیگر یا 3ماه دیگر 1800سی سی ان را بخرم ماشین اولمه
      لطفا شما که داشتید یک تماس با بنده بگیرید و راهنمایی تمام بکنید و یا اگر موافقید ماشینتان من ببینم چه جوریه چون من تا به حال توی ماشینو نشستم ببینم چه جوریه
      سادات 09193023872

  2. تقریبا برای خرید این خودرو گیج شدام این چه جور راهنمایی است لطفا بنویسید نسبت به خودروهای تولید داخل ارجحیت دارد یا خیر؟

  3. نداشتن تنظیم ارتفاع نور از داخل ماشین
    عمل نکردن کلیدهای روی فرمان
    نداشتن کنترل در سر پیچ ها
    زیاد بودن صدای موتور

  4. عجب این ماشین چقدزشته من که باپولای عیدیم یه مازراتی تی بخرم نمیونم حالا مازراتی دخترکش هستیانه

  5. با سلام به دارندگان لیفان 620 دیروز صفحه دیسک کامل عوض کردم 24 ساعت کار نکرد و نمایندگی محترم میفرمایند باید دوباره صفخه دیسک کامل عوض گردد جنس معیوب است لطفا مرا راهنمایی کنید با تشکر

  6. آقا آرش در خصوص قیمت باید عرض کنم در اشتباهی ، در سال نود قیمت صفرش 40 تومن بود در حالیکه الان صفرش 45 تومنه!

  7. دوستان بیایم واقع بین باشیم

    با 60 میلیون تومن تو ایران ماشین حداکثر 10 هزار دلاری میشه خرید

    (آیا می دونید تاکسی های خیابون های آلمان مرسدس بنز ای کلاس هست که قیمت 40 هزار دلاری دارن ؟ یعنی به پول ایران هر تاکسی که تو آلمان مسافر کشی می کنه بالای 200 میلیون قیمت داره حالا کار به استکبار جهانی و کشورای عرب همسایه هم ندارم )

    می دونین هیوندا الانترا که یه ماشین ارزون قیمت کره ای هس قیمتش 18 تا 20 هزار دلار که تو ایران 120 میلیون فی می خوره ؟!!!

    یا مثلا جیلی طبق چیزی که خودم با جفت چشمام تو سایت خود جیلی موتورز انترنشال دیدم بین 9 تا 10 هزار دلار بیشتر قیمت نداشت

    جسارت به شما نباشه

    اما چهل میلیون شاید برا یه ادمی مثل من سرمایه باشه

    اما وجدانا همین که با این پول (که تو بازار جهانی بهت قاقالی لی هم نمی دن )یه ماشینی به آدم می دن که جدا از مشخصات ابتدایی و بی کیفیتی که تو ماشین های ساخت داخل با همین قیمت هست

    یه امکاناتی نظیر مانیتور و سانروف و … هم داره باید کلاهمون رو بندازیم هوا

    پس همین چینی هایی که این همه بهشون بد بی راه می گیم دارن با کمترین قیمت یه ماشین نسبتا خوب بهمون می دن که هم وطن هامون این کار رو در حق مون نکردنن

    خود من دوو ماتیز دارم بعدشم ایشالله اگه توش زنده بمونم سی یلو می خرم

    می دونمم ماشین های امروز بازار چقد بی کیفیت و گرون هستن

    اما اگه یه زمانی پول دستم بیاد و بخوام مسافرتی جایی برم بین بد بدتر مطمئنا بد رو انتخاب می کنم

    و بجای پرشیای عتیقه یا جک می خرم یه لیفان

  8. با سلام دوستانی که درمورد خودروهای ایرانی وچینی سوال دارند بنده به خاطررضای خدا حاضرم کمک و راهنمایی کنم09145492729

  9. باسلام، من خودم 1800 این ماشینو دارم، واقعا این ماشین تاریخ مصرف داره، بعد از یه مدتی تمام اجزا و قطعات ماشین مشکل دار و خراب میشه، از یه پیچ داخل اتاق گرفته تا موتورش، یه جای ماشینو پیدا نمیکنی که خراب نشده باشه،اینو صادقانه گفتم تازه من باماشین بدرفتار نمیکنم،به خاطر سانروف و اتو لایت و مانیتور و … جنس افتضاحش پولتونو دور نریزید. آگه جنسش خوب بود که قیمتش بالاتر بود

  10. با سلام خدمت دوستان
    من لیفان 620 را در تاریخ 24/07/93 ثبت نام کردم الان حدودا 39 روز است که خبری از تحویل نیست
    میخام انصراف بدم راستش دل چرکین شدم به خاطر زیاد شدن معایبی که شما دوستان نوشتید راستش موندم سر دوراهی آلان 39 روز هست که 20 میلیون پول به زبونم دستشون هر موقع هم که زنگ میزنی صحبت از دیر کرد میکنه دیگه حالم به هم خورده از لیفان 620 لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم ………..!

  11. سلام-نقاط مثبت لیفان تلنت نسبت به نقاط منفی اون اینقدر زیاد هست که مالک خودرو کاملا راضیست-امامن این خودرو رو با 206 تیپ 5 و v8و تندر 90 فول اینگونه مفایسه میکنم- اول بگم که ظاهر هر خودرویی کاملا سلیقه ایست-اگه اپشنهای لیفان رو کنار بزاریم خودروهای هم قیمتی هستند- شتاب اولیه تیپ 5 و لیفان برابر هستندو تندر و v8با اختلاف کمی بعد از اونا- در شتاب ثانویه لیفان با اختلاف زیادی جلوتره و بعدش تیپ 5 و بعد v8وتندر اخر- در کشش تو شیبهای کم اول لیفان دوم تیپ 5 سوم تندرو چهارم v8-و در شیبهای تند این ترتیب رعایت میشه اما لیفان خیلی بهتره- اما در فضای داخلی از نظر کیفیت تیپ 5 و v8البته من مدل 89 هر دوشونو بررسی کردم میشه گفت بهترن و بعد لیفان و سپس تندر- در زیبایی طراحی داخلی لیفان اوله و مدل وی 8 و تیپ 5 دوم و تندر سوم- در کیفیت رنگ اول تندر دوم 206 هر دو مدل و سوم لیفان- در داشتن فضای سر نشین-اول تندر و سپس لیفان و بعدش وی 8 و بعد تیپ 5-در فضای صندوق-اول لیفان دوم تندر-سوم v8واخر تیپ5- در زیر سازی خودرو و استحکام شاسی اول لیفان دوم تندر سوم v8 تیپ 5 درفضای تعمیر موتور و دسترسی به قطعات-اول لیفان وبعد تندر و بعد هر دو 206- در هندلینگ-اول لیفان بعد وی 8-سپس تندر و تیپ 5 اخر- در کیفیت قطعات موتوری تقریبا همه در یک سطح هستند- در کیفیت جلوبندی-اول تندر -سپس لیفان و بعد تیپ 5 و سپس v8- در تکولوژی خودرو-اول لیفان -سپس هر دو 206 و سپس تندر- در ایرو دینامیک-اول لیفان دوم 206 سپس تندر- درخدمات پس از فروش اول تندر-سپس 206 بعد لیفان در تامین قطعات اول 206 دوم تندر سوم لیفان-در توزیع کامل قطعات در سراسر کشور-اول 206 بعد تندر و سپس لیفان-در خرید و فروش-اول v8وبعد تندر-بعد تیپ 5-و با اختلاف زیاد لیفان- در اخر بگم این تحلیل رو 8 نفر از مهندسین و تعمیر کارای خوب و 5 نفر از متخصصین بازار خودرو انجام دادن-نتایجشم در یکی از روزنامه های مربوط به خودرو خواهد امد-

  12. خداوکیلی ماشین نواگه پولوس ولولهای رادیاتش عوض بشه آن هم به دست این استادکاران ناوارددیگه به چه دردمیخوره

  13. مشکل صفحه کلاچ به نوع رانندگی هر فرد بستگی داره

  14. با سلام با احترام به نظرات همه من ۲ساله که لیفان ۱۶۰۰ دارم خدا سر شاهده یک سره سوارشم ۴ بارم باهاش مسافرت رفتم تا حالا کوچکترین مشکلی به لطف خدا نداشته فقط روغن و سرویسشو به موقع انجام بدی راحتو بی درد سر برات کار میکنه من که خداییش راضیم. تنها ضعفش اینه که کولرش یه کم ضعیفه که اونم تو مدل ۱۸۰۰ رفع کردن به نظر من که خیلی از ماشینای داخلی بهتره

  15. سلام. بنده برای مشاوره خودروهای ایرانی و چینی به خاطر رضای خدا در خدمت همو طنان عزیزمان هستم. موفق باشید. 09145492729

  16. سلام. لطفا قیمت پیشنهادی خود را ایمیل کنید.

  17. سلام خدمت عزیزان من این ماشین و دارم هفت هزارتا کارکرده ماشین خوبیه ولی مشکلاتی هم داشته مشکل اصلیش تحویل گرفتن از کرمان خودرو بود با تاخیر وبدون جوابگویی واحترام به مشتری دومیش عدم ارایه خدمات مناسب و تخصصی در نمایندگی (شهر ما)سومیش مشکل کلاج وسایش بیش از حد صفحه کلاج داره منطقه ما کوهستانیه یکمی ترافیک هم باشه بوی بدی از کلاج استشمام میشه مثل اینکه روی درب چاه فاضلاب وایستیدی اینهایه که گفتم دلیل بر بد بودن ماشین نیست هر ماشینی مشکلاتی را داره ولی اگر نمایندگیها درست کاربلد باشن شاید همشون یک روزه حل بشه کرمان خودرو بجای اینکه هی ثبت نام کنه خدمات بعد فروش را بهتر کنه خوب میشه .با تشکر

  18. متاسفانه مشکل استهلاک زیاد صفحه کلاج از همون سریهای اولیه تولیدش وجود داشت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن بصورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیر اخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط و تبلیغاتی پذیرفته نمی شوند. برای تفییر آواتار خود می توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.


تورهای لحظه آخری