»» لیفان 620 با موتور قویتر و قیمت گرانتر

کرمان موتور فروش لیفان 620 را با موتورهای جدید 1800 سی سی آغاز کرده است. موتور نمونه های استاندارد 1.6 لیتر حجم و 114 اسب بخار قدرت دارد. این در حالیست که تاکنون موتور 1.8 لیتری در تولیدات خود لیفان چین نیز روی این مدل مشاهده نشده است و لااقل در سایت این تولید کننده و سایر سایتها دیده نمی شود! در عوض مدل 720 دارای یک موتور 1.8 لیتری است که 131 اسب بخار نیرو و 168 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

lifan 620

lifan 620

گیربکس نمونه چینی این خودرو 5 دنده دستی یا گیربکس اتوماتیک CVT است که جای خالی این نوع گیربکس در تولیدات داخلی آشکار است. ظاهرا کرمان موتور تصمیم گرفته بجای تولید مدل لوکستر و بزرگتر لیفان 720 که  قیمتی برابر 12 هزار و 700 دلار دارد، از موتور آن در برادر کوچکتر آن استفاده کند (البته مدل 720 هم هنوز در خط تولید انبوه کارخانه چینی قرار نگرفته است).

lifan 720

lifan 720

تحویل این خودرو از مرداد ماه امسال آغاز خواهد شد و پیش فروش آن با پرداخت دو مرحله ای 13 و 12 میلیون تومانی در جریان است. بنابراین قیمتی حدود 27 میلیون تومان برای این خودرو قابل پیش بینی است که نسبت به قیمت  لیفان 720 هم گرانتر خواهد بود!

15
فروردین
1391

۴,۸۳۹ دیدگاه

  1. سلام
    من یه 620 دارم یه مشکلی دارم
    چند وقتی هست وقتی دنده عقب میرم یه صدای زوزه یا لرذش بدی میده یا وقتی جاهای تنگ میخوام سریع پارک کنم اون موقم صدای بدی میده و هنگام کلاج گرفتنم زیره پام تق تق میکنه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    • چنین مشکل مشابهی من داشتم , مشکل از دسته موتور بود که پاره شده بود

  2. قابل توجه دوستانی که از خودرو های چینی بد می گن

    دوستان بیایم واقع بین باشیم

    با 60 میلیون تومن تو ایران ماشین حداکثر 10 هزار دلاری میشه خرید

    (آیا می دونید تاکسی های خیابون های آلمان مرسدس بنز ای کلاس هست که قیمت 40 هزار دلاری دارن ؟ یعنی به پول ایران هر تاکسی که تو آلمان مسافر کشی می کنه بالای 200 میلیون قیمت داره حالا کار به استکبار جهانی و کشورای عرب همسایه هم ندارم )

    می دونین هیوندا الانترا که یه ماشین ارزون قیمت کره ای هس قیمتش 18 تا 20 هزار دلار که تو ایران 120 میلیون فی می خوره ؟!!!

    یا مثلا جیلی دنده ای طبق چیزی که خودم با جفت چشمام تو سایت خود جیلی موتورز انترنشال دیدم بین 9 تا 10 هزار دلار بیشتر قیمت نداشت

    جسارت به شما نباشه

    اما چهل میلیون شاید برا یه ادمی مثل من سرمایه باشه

    اما وجدانا همین که با این پول (که تو بازار جهانی بهت قاقالی لی هم نمی دن )یه ماشینی به آدم می دن که جدا از مشخصات ابتدایی و بی کیفیتی که تو ماشین های ساخت داخل با همین قیمت هست

    یه امکاناتی نظیر مانیتور و سانروف و … هم داره باید کلاهمون رو بندازیم هوا

    پس همین چینی هایی که این همه بهشون بد بی راه می گیم دارن با کمترین قیمت یه ماشین نسبتا خوب بهمون می دن که هم وطن هامون این کار رو در حق مون نکردنن

    خود من دوو ماتیز دارم بعدشم ایشالله اگه توش زنده بمونم و با تکون تکون خوردن بپر بپر کردن هاش سکته قلبی نکنم حتما سی یلو می خرم

    می دونمم ماشین های امروز بازار چقد بی کیفیت و گرون هستن عذر می خوام مخصوصا چینی ها بعضی هاشون اسطوره بی…

    اما اگه یه زمانی پول دستم بیاد و بخوام مسافرتی جایی برم بین بد بدتر مطمئنا بد رو انتخاب می کنم

    من مطمئنا بجای 530 و پارس حتما جک می گیرمیا 620

  3. دوستان سلام. من یک لیفان 620 تلنت مدل 91 با 42000 کیلومتر کارکرد دارم. توی شرایط مختلف آب و هوایی و جاده ای هم این ماشین رو تست کردم. اگه کسی سوالی در مورد عملکرد این ماشین داره خوشحال میشم بهش کمک کنم.

    • علیرضا جان خیلی ممنون بابت محبتت

      احیانا بطور کلی تو این مدت دچار مشکل یا نیاز به سرویسی خاصی نداشتی ؟

      و احساس می کنی ماشین چه مقدار تو این 40 هزار تا کارکرد نسبت به اولش تغییر کرده هر چند رانندگی و شرایط هم تاثیر گذاره

      و حس رانندگیش به عنوان یه ماشین خانوادگی و بعضا استفاده شهری چطوره ؟

      از پژو بهتره ؟

      • سلام دوست عزیز.
        اولا باید بگم که به نظر من این وظیفه همه کسانیه که یه ماشین رو داشتن یا دارن که در مورد مزایا و معایب اون ماشین به طور مسولانه ای به بقیه اطلاع رسانی کنن تا بقیه بتونن تصمیم گیری درستی داشته باشن.
        اما در پاسخ به سوالاتت باید بگم که از نظر مشکلاتی که من با این ماشین داشتم میتونم به 3 مورد اشاره کنم:
        1- سیستم صوتی ما که سری اول تحویل بودیم دارای دوام و کیفیت خوبی نبود و مشکلاتی نظیر هنگ کردن یا نخوندن سی دی داشت. من این مشکل رو به نمایندگی اطلاع دادم و اونا هم بدون حرف اضافه واسم درخواست قطعه دادن و با هزینه گارانتی کل سیستم رو عوض کردن و من غیر از چند ماهی که معطل رسیدن قطعه بودم، هیچ هزینه خاصی رو پرداخت نکردم. البته باید بگم که سیستم های صوتی تحویل های جدید مثل سیستم صوتی جدید من هستن و من ندیدم که سیستم های جدید مشکلات قبلی های رو داشته باشن.
        2- کمپرسور کولر خودروی من تقریبا یک سال پیش سوخت و کولر از کار افتاد. باز هم با مراجعه به نمایندگی، بدون هیچ بحث و هزینه ای قطعه رو عوض کردند که این بار حتی معطلی هم برای قطعه در کار نبود. من هیچوقت نفهمیدم که علت سوختن کمپرسور فشار زیادی بود که خودم بهش آورده بودم، یا چیز دیگه ای بود. ولی میدونم یه این یک مشکل شایع نیست و بین دوستان فروم ها هم ندیدم که کسی چنین مشکلی داشته باشه.
        3- یک بار هم به طور کاملا خودجوش! برف پاک کن ماشین از کار افتاد که با وجود این که میدونستم احتمالا نمایندگی با گارانتی درستش می کنن، ولی به دلیل این که یک سفر فوری رو در پیش داشتم به تعمیرگاههای متفرقه مراجه کردم که با هزینه 30 هزار تومن تعمیرش کردن و کلا انگار مشکل خاصی نبود.
        به هر حال فکر می کنم که من جزو مالکان بدشانس لیفان بودم که مشکلاتی که زیاد عمومیت نداره برای من اتفاق افتاد!

        در مورد سوال دومت باید بگم که تا جایی که من احساس می کنم از نظر قدرت و شتاب تغیر محسوسی توی ماشین ایجاد نشده و ماشین هنوز مثل اولش جوندار و پر شتابه. از نظر صدا های اضافی هم باید بگم که (مخصوصا به دلیل یکی دو ضربه ای که به جلوبندی و زیر ماشین اصابت کرد) در زمان افتادن توی دست انداز ها صداهایی به گوش میرسه که به نظر من با توجه به کارکرد ماشین و اتفاقاتی که برام افتاده کاملا منطقی و قابل قبوله.
        در مورد حس رانندگی هم باید بگم که توی این مقوله فاکتور های زیادی نقش دارن که یکی از اونها علاقه به شخصیه که باعث میشه گاهی اوقات توی نظرات آدم رگه هایی از تعصب دیده بشه.
        ولی در مجموع می تونم بگم که به نظر من لیفان برای توی شهر ماشین خیلی مناسبیه. با داشتن فرمان بسیار نرم که گردش مناسبی داره میشه توی محیط های تنگ و کوچیک به خوبی مانور داد، با کمک دوربین عقب (که من ازش واقعا راضی هستم) میشه خیلی راحت توی جاهای تنگ پارک کرد و نرمی خودرو هم برای استفاده خانوادگی و شهری راضی کنندس. مصرف ماشین هم به نظر من با توجه به جثه و قدرت موتورش مناسب و بسیار راضی کنندس. از جی پی اس خودرو هم نباید بگذریم که مخصوصا با آپدیت آخرش ( که چند ماه قبل بود) نقشه همه شهر های بزرگ و بسیاری از شهر های کوچک و راههای اصلی و فرعی رو داره که در بسیاری از موارد خیلی جالب و کاربردیه. البته لازمه بگم که اگه میخواین ماشینی رو بخرین که اصلا پاتون به نمایندگی و تعمیرگاه باز نشه، پیشنهاد می کنم که بودجتون رو به ماشین های کره ای صفر برسونید. چون تمامی خودروهایی که توی ایران مونتاژ می شن به نوعی شانسی هستند و ممکن است دارای مشکلات ریز و درشتی باشند. از جمله مشکلاتی که برای من اتفاق افتاد. البته من توی نمایندگی خیلی از مالکان رو دیدم که ماشینشون با وجود کاردکردهای بالا،‌هیچ گونه مشکلی نداشت و فقط برای انجام سرویس ها به نمایندگی مراجعه می کردند.
        در مورد سوال آخر هم باید بگم که من تجربه رانندگی با پژو 405 یا پرشیا رو نداشتم و فقط با 206 صندوقدار v8 به مدت طولانی رانندگی کردم. در مقام مقایسه باید بگم که لیفان هم از نظر شتاب و کشش و هم از نظر مصرف سوخت و هم از نظر امکانات و نرمی فرمان به طور چشمگیری بهتر از 206 صندوقدار هست. تنها برتری 206 نسبت به لیفان کولر اونه. در واقع باید بگم که کولر لیفان اصلا در حد و اندازه این ماشین و قیمتش نیست و برای من که به شدت به گرما حساس هستم توی حدود 30 روز از سال ناراضی کنندس. حتی می تونم بگم که کولر این ماشین با پراید قابل مقایسست!‌البته چند ماهیه که نمایندگی ها اقدام به نصب قطعه ای برای تقویت کولر می کنند که عملکرد کولر رو تا حدودی بهتر می کنه ولی باز هم به پای 206 نمیرسه.
        ببخشید که خیلی طولانی صحبت کردم. می خواستم که توضیحاتم کامل باشه تا به درد دوستان بخوره. بازم اگه سوالی بود من در خدمتم.

        • آقا دست گلتون درد نکنه واقعا استفاده بردم

          و واقعا نیاز به این اطلاعات داشتم

          در ضمن شرمنده که خیلی سوال کرده بودم

          خوب من که نظرم به 620 مثبت بود الان اعتماد هم چاشنیش شد :)

        • خواهش می کنم دوست عزیز. امیدوارم که اطلاعاتم مفید بوده باشه. ایشالا که بتونید تصمیم درستی بگیرید.

        • سلام آقای علیرضا
          ممنونم از راهنماییتون
          من 5 ساله که 206 تیپ دو مدل 84 دارم.و خدایی ازش راضی هستم.الان با این شرایطی که دارم میتونم اقساطی لیفان 620 خریداری کنم.فقط دودلم.نه به خاطر اینکه ماشینش چینیه.به خاطر قطعاتش.چون من تو شهرستان ساری هستم.میشه راهنماییم کنی
          1-با این ماشینی که الان دارم به نظرتون جای لیفان تعویذش کنم؟
          2-در مورد قطعاتش برام توضیح بدین.
          بازم ممنونم از اطلاع رسانیتون

        • با سلام خدمت شما حمید آقا. راستش باید بگم که هر دو سوال شما واقعا سوالات سختی هستند و پاسخ دادن یه اون ها برای من دشوار و همراه با مسولیت زیاد هست. به طور کلی من نمیتونم بگم که شما ماشینتون رو عوض کنین یا نکنین. در واقع خود شما باید قبل از هر تصمیمی چند سوال مهم و اساسی از خودتون بپرسین. از جمله این که اگه از ماشینتون راضی هستین، چرا قصد تعویضش رو دارین؟ اونهم در شرایطی که خودروی شما از نظر کیفیت جزو بالاترین رده های تولیدی ایران خودرو بوده و حتی با 206 های مدل روز هم قابل مقایسه نیست. پس اگر از ماشینتون کاملا راضی هستین و براتون تکراری نشده و هنوز جذابیت داره، سعی نکنین به هر قیمتی تعویضش کنین. اما من به شما میگم که با تعویض 206 با لیفان چه چیزهایی به دست خواهید آورد و چه چیزهایی از دست خواهید داد. چیزهایی که به دست خواهید آورد شامل یک خودروی مدرن تر و به روز تر با شتاب و کشش بیشتر و صندوق عقب جادار تر و امکانات و آپشن ها و ایمنی بسیار بیشتر و البته کولر ضعیف تر و موتور پر سر و صدا تر و نفوذ صدای بیشتر به کابین و بازار فروش بدتر نسبت به 206 خواهد بود. پس سوال دومی که باید از خودتون بپرسین اینه که کدامیک از موارد بالا برای شما اهمیت و ارزش بیشتری دارند و کدامیک برای شما بی اهمیت تر هستند. پاسخ به این سوال ها در واقع پاسخ سوال اول خودتون هست.
          در مورد سوال دومتون باید بگم که مسلما قطعات این ماشین و تعمیرکار وارد به این ماشین به فراوانی قطعات و تعمیرکارهای 206 نیست. البته این مشکل برای تمامی خودروهای جدید وجود داره. اما در مورد لیفان باید بگم که قطعات پر مصرف این خودرو به راحتی در نمایندگی ها پیدا میشه. علاوه بر اون تعداد مغازه های لوازم یدکی لیفان به سرعت در حال افزایشه. زمانی که من این خودرو رو تحویل گرفتم تعداد مغازه های لوازم یدکی اون توی شهر ما شاید در حد انگشتان یک دست بود. ولی الان تعداد مغازه های لوازم یدکی لیفان بسیار بیشتر شده. دو سال پیش که من ماشین رو تحویل گرفتم اکثر تعویض روغنی ها فیلترهای این خودرو رو نداشتند و حتی اکثرا اسم خودرو رو هم نمیدوستند. ولی الان شرایط بسیار فرق کرده و با توجه به زیاد شدن لیفان در شهر ها، لوازم اون هم راحت تر پیدا خواهد شد. البته باید بگم که در مورد برخی قطعات خاص که توی کشور وجود نداره ( مثل سیستم صوتی که در موردش توضیح دادم) باید مدت طولانی برای ثبت سفارش و رسیدن قطعه از چین منتظر بود. البته قطعه دیر یا زود به دست شما خواهد رسید و شرکت خودش رو موظف میدونه که قطعاتی که توی نمایندگی ها ثبت سفارش میشه رو به دست مشتری برسونه. به طور خلاصه باید بگم که قطعات دم دستی و مصرفی و پر کاربرد در نمایندگی ها و لوازم یدکی های شهر ها در دسترس هستند. قطعاتی که تا حدودی پیشرفته تر و کم مصرف تر هستند ظرف چند روز از نمایندگی مرکزی تهران
          به دست شما خواهند رسید و قطعات خیلی خاص نیاز به واردات از کشور مبدا دارند که ممکن است تا چند ماه هم زمان ببرد. اما در مجموع موضوع قطعات اصلا مساله نگران کننده ای نیست. امیدوارم که توانسته باشم موضوع رو به طور کامل و شفاف توضیح بدم.

  4. سلام.نظرات زیادی رو خوندم-بعضی منطقی بعضی احساسی-در مرد هر کالایی چند نکته مهمه 1-خواسته هر کسی و انتظاراتش-2-ارزش کاربردی کالا-3-قیمت4 -امکاناتش-5-کیفیتش6-استحکامش-7-زیبایی8-ظرافت9-ایمنی-10-خدماتش-11-برندش و اسمش-و غیره
    حالا واسه هر کسی این طبقه بندی و اولویت گذاری فرق داره-یه مثال-کسی که 20 میلیون نهایت پولیه که داره و میخواد با ماشینش کار هم کنه-با کسی که 20میلیون داره و میخواد با ماشین جوونی کنه حال کنه اولی میره یه پراید در حد نو میخره که هم تمیز باشه هم افت قیمتشو کرده هم اگه خراب بشه هزینش کمه-دومی میره یه ماشین میخره مثل 206 چند سال کارکرده ممکنه زیر قرض هم بره ولی میخره و حالشو میبره-
    حالا این مطلب هم قابل توجه هست جایی که زندگی میکنید ما واقعیت ها رو باید ببینیم-تحریم-عدم مدیریت-فرهنگ جامعه-استاندارد زندگی مردم-ازادی فرهنگی-و غیره
    وقتی همه کنار هم میاد میبینیم جامعه رو به سطحی نگری اورده-و از طرفی استاندارهای زندگی رو به افول-دیگه سوار بنز و بی ام و شدن تو رویاهامون هم نیست-سوار تویوتا شدن واسمون خیاله-ماشین کره ای واسمون اخرشه و ماشین چینی تبدیل رویاست به واقعیت-من به خوب یا بد بودن اشاره ندارم به واقعیتها اشاره دارم-در این چند سالی که خودروهای چینی اومدن-اول موج شدید مخالفان بسیج شدن-به خصوص دو خودروساز بزرگ همه جوره تبلبغ منفی کردن-ولی چینی ها با صبر و درایت اروم اروم جاشونو باز کردن-علتش اینکه اونا نقاط ضعف خودشونو قبول کردن و در مسیر رو به رشد حرکت کردن-و این پیشرفت مشهوده-اما ما فقط بد و بیراه گفتیم و قبول نکردیم داریم پس رفت میکنیم-حالا چینی ها در خودرو سازی ما رو جا گذاشتن-20 سال پیش حتی حاضر نبودیم کره ای سوار بشیم-پراید اومد و باز به خودمون تکون ندادیم-حالا که چینی ها نه با یه خودرو که با 10 مدل خودروکه واقعا از هر نظری بی رقیبن اومدن-با این وضعیت تا 5 سال دیگه باید منتظر خودروسازای افغانستان باشیم-تا جای خودروهای چینی مونتاژ داخل رو بگیرن-اون موقع میگیم خودروی لیفان خودمون ار این لگنهای …بهتره-اگه الان نپذیریم تمام خودروهای چینی از تمام خودروهای ایرانی هم قیمت خودشون سر تر هستن-…سوار اینده ایم

    0

  5. ای ولا.چه حوصله ای.من به نوبه خودم از علیرضا خان بابت این همه توضیحات متشکرم. شما نیاز به تعویض تسمه دینام هم پیدا کردید؟ به سختی گیر میاد!

    • خواهش میکنم. همونطور که گفتم به نظر من وظیفه هر کسیه که در مورد تجربیاتش به بقیه اطلاع رسانی کنه تا بقیه بتونن تصمیم درستی بگیرن.
      خوشبختانه من نیازی به تعویض تسمه دینام پیدا نکردم. تا الان هم نشنیدم که کسی مشکلی با تسمه دینام پیدا کرده باشه. در مورد وضعیت قطعات هم باید بگم که الان نسبت به قبل خیلی بیشتر و در دسترس تر شدن. یه زمانی خارج از نمایندگی حتی فیلتر های ماشین هم پیدا نمیشد. ولی الان مخصوصا توی شهرای بزرگ تعداد مغازه های لوازم یدکی لیفان زیاد شده و دسترسی به قطعات راحت تر شده.

  6. سلام
    اقا محمد حسین هر چه سریعتر واسه تعویض صفحه کلاچ اقدام کنید تا اسیب جدی به پولوس نزدیدمشکل خاصی نیست-فقط از نمایندگی بخواه که از نوع صفحه جدیدبا کیفیت بالاتر بزاره-
    به دوستای دیگه هم بگم که لیفان خودروی فوقالعاده ایست که جز محصولات خوب کرمان موتور و تولید داخل هست

  7. سلام دوستان من می خوام پژو۲۰۶اس دی اتومات بخرم خواهش می کنم لطفااگه زحمتی نیست راهنماییم کنید که ایا اصلااین ماشین تند میره

    • دوست عزیز منظور شما از ‘تند رفتن’ چیه؟ شتاب بالا؟ کشش بالا؟ قدرت موتور؟ علاوه بر اون باید بگین که منظور از تندی نسبت به چه ماشینیه؟ پارس؟ لیفان؟ بوگاتی؟ یا 206؟
      علاوه بر همه اینا لازمه بگم که بهتره قبل از خرید و تصمیم گیری در مورد یه خودرو، توش بشینید و باهاش رانندگی کنید تا ببینید توانایی های مورد نظر شما رو داره یا نه.

      • سلام به علیرضای با حوصله!
        لذت بردم از اینکه به طور مفصل به سوالات پاسخ می دهید.
        راستش من هم این ماشین (لیفان620) خریده ام. ده ماه است و حدود 18هزار کیلومتر رفته ام. تا حالا از آن راضی بوده ام و اما اخیرا دو تا مورد نگرانم کرده است که تقاضا دارم اگر امکان دارد و تجربه کرده اید یا می دانید راهنمایی کنید!
        1) اخیرا در دنده های 3 به بالا زمانی که پا از روی گاز برمیدارم، صدایی شبیه زوزه گیربکس میشنوم به ویژه دنده 5 و در سرعتهای بالاتر از 100. علت و راه حل لطفا!
        2) با سرد شدن هوا وقتی ماشین را روشن میکنم در چند ثانیه اول موتور ریپ میزند!! علت و راه حل چیست؟

        • سلام آقا حمید گل. من خودم واقعا علاقه مندم که اگه هر کمکی از دستم برمیاد برای بقیه انجام بدم. مخصوصا در مورد ماشین که به دلیل قیمت های بالا هر جوابی میتونه همراه با مسولیت باشه و اگه کسی بخواد بر اساس حرفای من تصمیمی بگیره من خودم رو موظف میدونم که بهش اطلاعات کامل و دقیقی بدم. در همین راستا دارم یه بررسی کامل از این خودرو رو برای سایتا مینویسم که اگه درگیری هام اجازه بدن و سایتا مطلب منو چاپ کنن اطلاعات زیادی برای علاقه مندان به این ماشین خواهد داشت.
          اما در مورد جواب سوالاتتون.
          در مورد سوال اول باید بگم که متاسفانه تجربه ای از این صدایی که گفتین ندارم و ندیدم که برای کسی پیش اومده باشه. برای همین بهتون توصیه میکنم که به نمایندگی مراجعه کنین و تا حل شدن کامل مشکل کوتاه نیاید. تا وقتی که ماشین گارانتی داره اونا موظف هستن که هر گونه وضعیت غیر عادی رو بررسی و مورد رو رفع کنن. در آخر امیدوارم که مشکل خاصی نباشه و به راحتی حل بشه.
          در مورد جواب دومتون باید بگم که عملکرد غیرعادی موتور در هوای سرد صبحگاهی معمولا یه چیز طبیعی بین همه خودروهاست. اما به طور خاص میتونم بگم که سوخت تاثیر زیادی توی این وضعیت داره و بین کسانی که از بنزین سوپر استفاده میکنن شایعتره. بنابراین بهتون توصیه میکنم که از بنزین معمولی استفاده کنید و سعی کنین که از جایگاه های سوخت متفاوتی استفاده کنین. به عنوان گام های بعدی میتونین از شوینده انژکتور و افزایش دهنده اکتان بنزین استفاده کنین و اگه تمامی این راهها جواب نداد برای این که خیالتون راحت تر بشه میتونین به نمایندگی مراجعه کنین. امیدوارم که پاسخم مفید بوده باشه. اگه بازم سوالی هست من در خدمتم.

        • در ضمن آیا اطمینان دارین که صدا از گیربکس میاد و توی دنده های دیگه چنین صدایی به گوش نمیرسه؟ دارم به این فکر میکنم که شاید صدایی که میشنوین از کاتالیست اگزوز یا محل اتصال اگزوز به موتور باشه. اگه این قسمت ها رو هم چک کنید ضرری نداره.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن بصورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیر اخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط و تبلیغاتی پذیرفته نمی شوند. برای تفییر آواتار خود می توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.


تورهای لحظه آخری