»» مقایسه سه چینی در ایران

مقایسه لیفان 620 و جیلی EC7 امگرند و ولیکس C30

چین. شما بعد از شنیدن این اسم یاد چی می افتید؟ یاد آیفون پنج چینی که زودتر از اوریجینالش اومد؟ یاد تسبیح ها و قران های تو مسجد که پشتش نوشته made in china ؟ یاد عروسک هاتون که یکیش چینی نیست؟ یاد قطعات خودروی کاملاً ایرانی که همش چینیه می افتید؟

مسلماً هر چیزی که به یادش بیافتید نشون میده که چین بزرگ ترین بنداز در دنیا هستش. برید وسایل چینیه تو خونتونو نگاه کنید. یا الان تو سطل آشغالتونه یا تو انباریتون و یا گذاشتینش تو کمد تا همیشه ببینینش که درس عبرتی براتون بشه تا دیگه جنس چینی نخرید. حالا فکر کنید چنین کشوری ماشین تولید کنه! دیگه واویلا!

بعد از اینکه چین ماشین تولید کرد به دنبال مشتری واسه ماشیناش گشت. اول بازار امریکا و اروپا رو هدف قرار گرفت که امریکا به خاطر این کارش تحریمشون کرد بعد میره سراغ بازار عربها و میبینه که محصولاتش اونجا باید با فراری و لامبورگینی رقابت کنه که بعداً خودش فهمید که اینجا جایش نیست. بعد چین میگه خدایا حالا چی کار کنم تا اینکه تو نقشه یه ایرانی میبینه که مردمش همیشه مجبورند یه لگن سوار شن یا اگه یه چیز خوب بخواند سوار شن باید چند برابر قیمت اصلی اون ماشین پول بدند. پس ماشینای چینی حمله کردند به بازار ایران و حسابی فروش کردند و جالب اینجاست که به صد برابر قیمت اصلیشون به فروش میرند. حال ما در این مقاله سه تا از بهترین ماشینای چینی که دارند تو بازار ایران جولان میدن رو بررسی می‌کنیم بلکه کمکی به مردم بی چاره ایرانی بکنیم تا حداقل یه چینیه خوب بگیرند.

لیفان 620

لیفان 620 معروفترین چینی حاضر در بازار ایران

اسامی ماشین های مورد بحث ما به این صورت می باشد؛

  • لیفان 620
  • جیلی امگرند sc7
  • گریت وال ولیکس c30

حال می خوایم ببینیم در کل کدوم خوشکل تر یا به اصطلاح شکارچی نگاه های مردمه. از لیفان شروع میکنیم. از لحاظ طراحی انگار جلوی بی ام و سری سه رو با عقب تویوتا کمری پیوند ژنتیکی دادن، شده لیفان 620 . داشبوردش هم به کلی شبیه داشبورد بی ام و در آوردن. کلا من از همین جا به طراحان این ماشین یه خسته نباشید جانانه میگم، واقعاً زحمت کشیدند تا نبوغ طراحان بی ام و رو به مشتریاشون نشون بدند. ای کاش حداقل تو داشبوردش مثل بی ام و از چوب استفاده میکرد نه از پلاستیک بازیافتی که به طرح چوب در آوردنش.

گریت وال ولیکس C30

گریت وال ولیکس C30

اما تو ولیکس داستان فرق داره و معلومه که طراحان این ماشین سعی کردند عمل کپی پیست رو زیاد انجام ندن. بیرونش بد نیست اما زیبایی اصلی این ماشین در داخلشه. نمای داشبوردش آنقدر زیبا هستش که آدم هوس میکنه این ماشینو بخره. مثلا فرمونش در عین سادگیش، زیباست و از اون جور فرمون هاییه که آدم دوست داره انگشتاشو بهش گره بزنه. من یکی که عاشق فرمونش شدم و اگه فرمونش دختر بود حتما ازش خواستگاری میکردم. این ماشین برعکس لیفان کیفیت مواد داخلش خوب و راضی کننده هستش و مطمئن باشید اگه دستاتونو به فرمونش گره بزنید، دستاتون پوست نمیندازه (مثلاً تو لیفان بدلیل کیفیت پایین پوست میندازه یا اگه دستاتونو به فرمون پراید گره بزنید همون موقع دستتون مثل بستنی آب میشه انگار که به اسید دست زدید) و اما sc7.

جیلی امگراند EC7 سدان

جیلی امگراند EC7 سدان

اگه میخواید قیافه sc7 رو به صورت واضح ببینید برید یه عکس از مرسدس کلاس s رو از یه مجله ای قیچی کنید بعد عکس رو دو ساعت بزارید تو آب تا یه ذره وا بره و در آخر یه ذره بین و با فاصله زیاد ازش نگه دارید اونوقت شما در شیشه ذره بین sc7 رو مشاهده میکنید. در واقع طراحان این ماشین با عکس بنز چنین کاری کردند تا ایدهٔ این ماشین به ذهنشون خطور کرد. در کل خوبه و جزء ماشیناییه که گرون تر از اون چیزی که هست نشون میده. طراحی داخلیش در مقایسه با c30 زشت تره اما کیفیتش بیشتره. در کل قیافه سه تاشون خوبه اما اگه به کیفیت داشبورد اهمیت میدید لیفانو از لیست خریداتون حذف کنید.
اما الان نه چون خیلی چیزهای ناگفته از این سه ماشین مونده که ممکنه نظرتونو عوض کنه.

جیلی امگرند EC7

جیلی امگرند EC7

جیلی EC7 هاچ بک

جیلی EC7 هاچ بک

جیلی EC7 سدان

جیلی EC7 سدان

جیلی EC7 سدان

جیلی EC7 سدان

جیلی EC7 سدان

جیلی EC7 سدان

جیلی EC7 سدان

جیلی EC7 سدان

ولیکس C30 سدان

ولیکس C30 سدان

داشبورد ولیکس C30

داشبورد ولیکس C30

ولیکس C30 سدان

ولیکس C30 سدان

داشبورد لیفان 620

داشبورد لیفان 620

lifan 620 headlight

لیفان 620 CVT

lifan 620 CVT

lifan 620 CVT

یکی از شکنجه های قرن بیست و یکمی، ترافیک هستش و میزان صبر و بردباری شما در این شکنجه بستگی به ماشینتون داره مثلا اگه پیکان دارید در هنگام ترافیک باید صبر ایوب داشته باشید وگرنه خودتونو تو ماشین آتیش میزنید. اما ممکنه یه سوال براتون پیش بیاد که با این سه ماشین هم باید چنین صبری داشته باشیم؟ ما برای پاسخ دادن به این سوال سه نفر آدم فرضی رو سوار این ماشینا کردیم و فرستادیمشون به مرکز صبر جهانی یعنی اتوبان چالوس به سمت تهران در آخر تابستون. الآن هوا حسابی گرمه و هر سه راننده کولر هاشونو روشن کردند و هیچگونه مشکلی در مورد گرما ندارند. زمانی که راننده جیلی بخاطر سیستم تمام اتوماتیک تهویه، در حال لذت بردن از نفس کشیدنشه راننده c30 در حال لعنت کردن خودشه که چرا مدل الیت این ماشینو نخریدم که تهویه اتوماتیک داشته باشه. ولی در لیفان داستان فرق داره و راننده اون در ماشینش از ماسک اکسیژن استفاده میکنه تا بتونه زنده بمونه. حال ممکنه یه سوال براتون پیش بیاد که کدوم ماشین امکانات بیشتری دارند که میتونید با نگاه کردن به لیست امکانتشون بفهمید که امگرند امکانات بیشتری نسبت به لیفان و … به صاحبش میده.

لیست امکانات لیفان 620
1- فرمان هیدرولیک و تلسکوپی ۲- ABS ۳-دکمه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان 4- رادیو mp3 -CD ۵- روکش چرمی صندلی ها ۶- تنظیم برقی آینه ۷- شیشه های برقی ۸- سیستم تنظیم نور چراغ ها ۹- مه شکن عقب و جلو ۱۰- سنسور پارک
لیست امکانات ولیکس C30
۱- شیشه های برقی ۲- رادیو CD – mp3 ۳- اینه های برقی ۴- قابلیت تنظیم ارتفاع چرخ های جلو ۵- فرمان هیدرولیک و تلسکوپی ۶- ABS ۷-سنسور دنده عقب ۸- مه شکن
لیست امکانات جیلی امگرند EC7
۱- آلارم باز بودن درها و روشن بودن چراغ ها و جا گذاشتن سویچ ۲- مه شکن ۳- ABS ۴- فرمان تلسکوپی و هیدرولیک ۵- روشن شدن اتوماتیک چراغ ها ۶- آینه وسط با قابلیت مات شدن ۷- سنسور دنده عقب ۸-ضبط با LCD

اما یه چیز مهم ماشین در ترافیک مصرف سوختشه. خوشبختانه هر سه ماشین مصرف پایینی دارند (حدوداً صدی 8 لیتر) که کمترینشون 6. 8 هست که ماله c30 هستش اما اون چیزی که از هم متمایزشون میکنه مقدار حجم مخزن سوختشونه که بین اونا لیفان با حجم 58 لیتر از همه بهتره و کمترینشون هم 40 لیتره که متعلق به کم مصرف ترینشون یعنی c30 هستش. در کل از لحاظ سوخت c30 از همه بد تره! درست خوندید، بدتره چون کارخونش گفته باید تو باکش بنزین با اکتان بالا بریزیم (بنزین سوپر) و یه جورایی این ماشین از اون ماشین مامانی هاست که بنزین ایرانی بخوره مسموم میشه اما تو باک اون دو تای دیگه حتی دوغ هم بریزیم هیچی نمیگند به خصوص لیفانه.

حال ترافیک یه ذره روان شده و ماشینا با سرعت کم در حال حرکتند و راننده ها همش از این میترسند که تو این جاده باریک به ماشین های اطراف بمالن. بیشترین مقدار استرس و باید راننده ای داشته باشه که ماشینش از همه دراز تره پس باید راننده جیلی با 4.6 متر طول قلبش اومده باشه تو دهنش اما اون کسی که داره قلبشو عین ادامس میجوه رانندهٔ گریت وال هستش. درسته که ماشینش از همه کوچکتره، اما اینه بغل هایی به اندازه گوش فیل داره که همش به اینه های ماشین های کناری میخورند تا اینکه بالاخره اینش میشکنه و شر خودشو کم میکنه البته اگه رانندش دلش برای اینه بقلش تنگ شه دیگه نمیتونه یکی دیگر و جاش بذاره چون لوازم این ماشین کم پیدا میشه یا به عبارتی اصلاً پیدا نمیشه.

حال رانندگان ما در حال خارج شدن از ترافیک هستند. فعلاً من تا زمانی که اونا از شر ترافیک خلاص بشن، یه اطلاعاتی از جای پای سرنشینان به شما میدم. کلن این سه ماشین فضای قابل قبولی برای چهار سرنشین خود فراهم میکنند اما دقت کنید که فقط گفتم چهار سرنشین. چون اگر یه نفر دیگه بخواد پشت بشینه بخاطر وجود داشتن زیر آرنجی کمی احساس ناراحتی میکنه.

اما در بین این سه ماشین جیلی از همه راحت تر و مناسب تره و فضای پای بیشتری داره گریت وال هم خوبه اما در صورتی که قدتون کمتر از یک و نیم متر باشه چون ۱- فضای صندلی های عقبش کمه ۲- سقفش کوتاهه و افراد قد بلند باید قبل از داخل شدن، سر خود را در بیاورند و در صندوق ماشین بزارند البته صندوقش زیاد کوچک نیست ولی نسبت به اون دو تای دیگه کوچیک تره. اما وقتی صحبت از صندوق میشه تمام ماشین ها باید به لیفان تعظیم کنند. صندوقش اونقدر بزرگه که میتونید سرنشین پنجمتونو توش بذارید که مطمئناً بهش بیشتر خوش میگذره (حجم صندوق لیفان 650 لیتره که 200 لیتر از صندوق 405 بزرگتره!)

بسیار خوب رانندگان ما از ترافیک رها یافتند و حالا وقتشه که پاشونو بذارند رو گاززززز. در این مدت، راننده c30 متوجه این میشه که وقتی سرعتش از شصت کیلومتر بیشتر میشه، فرمونش میلرزه (البته این لرزش تا زمانی که ماشین آب بندی نشده قابل ملاحظه ست) اما یه چیز فوق العاده ای روی این ماشین هست که اگه علاوه بر فرمون، صندلیش هم بلرزه باز عشقتون نسبت بهش کم نمیشه و اون چیز گیربکس cvt هستش که میشه گفت c30 ارزون ترین ماشین با این نوع گیربکسه.

بریم سراغ راننده لیفان. اون حسابی داره از صدای موتورش لذت میبره و کارش این شده که یکدفعه معکوس بده تا ماشین فریاد بکشه. راننده جیلی هم از نرمی سواریش لذت میبره و فکر میکنه تو یه ماشین المانی نشسته نه چینی. اما نکته مهم هنوز گفته نشده و اون سرعته. وقتی صحبت از سرعت میشه باید ببینیم کدوم موتور قوی تری داره. موتور لیفان یه موتور 1600 سی سیه که توان تولید 115 اسب بخارو داره. اما موتور c30 با حجم 1500 سی سی از همه کوچکتره که توان تولید 105 اسب رو ویلچر رو داره. واسه این میگم رو ویلچر چون همانطور که گفتم اگه تو باک این ماشین بنزین معمولی بریزیم نمیتونه بهتون حداکثر قدرتشو بده.

اما میرسیم به جیلی sc7. به این اعداد دقت کنید. 1800 سی سی که میتونه با یه اشاره 130 اسب بخار رو آزاد کنه. اما اینها همه اعداد و ارقام مزخرف هستند و نمیشه با تکیه بر اینها در مورد یه ماشین قضاوت کرد. خوب بریم سراغ رانندگانمون. اونها به یه اتوبان خلوت رسیدند. از این اتوبان های هوایی، که به صورت عجیبی پرنده توش پر نمیزنه. اونها تصمیم گرفتند همونجا یه مسابقه درگ بدند تا ببینند کی از همه سریع تره. قبل از مسابقه تو باک c30 هم بنزین سوپر ریختند تا رانندش دیگه بهونه نداشته باشه. حال اونها کنار هم وایستادند و منتظر علامت بودند. علامت، رسیدن قیمت دلار به چهار تومن بودش. الان قیمت 3800 هست بعد از سه ثانیه میشه 3900 . 3950 . 3990 . 4000 مسابقه شروع میشه. تو سه ثانیه اول لیفان جلو میافته و پشت سرش c30 قرار داره و جیلی هم بخاطر وزن کمش فعلاً آخره. بعد از چند ثانیه c30 از لیفان سبقت میگیره چون c30 شتاب ثانویه بالایی داره و این شتاب فعلاً اول نگه میدارتش. بعد از یازده دوازده ثانیه از زمان شروع، لیفان از همه زودتر به سرعت صد کیلومتر میرسه و راننده c30 نمیتونه ببینه که لیفان داره بهش نزدیک میشه چون اینه بغلش شکسته که در آخر لیفان جلو میزنه. اما این پایان داستان نیست و جیلی شروع میکنه به سبقت گرفتن تا اینکه لیفانو هم رد میکنه و اول میشه. پس همانطور که حدس میزدید اول و دوم و سوم به ترتیب جیلی – لیفان و c30 شدند.

اما اونا متوجه میشند که اتوبان نیمه کارست و وسط هوا نصفه گذاشتنش و رفتند چون مهندسش وسط پروژه قهر کرده و رفته. بعد رانندهامون فهمیدند که چرا تو اتوبان هیچ کس نیست. اونا داشتند به سرعت به سمت پایان مسیر که میشه گفت یه دره، نزدیک میشدند. برای همین ترمزو تا ته فشار میدند. سیستم های ترمز این ماشینا همشون خوبند اما مثل هم نیستند مثلا لیفان که ترمزش از همه بدتره مجهز به دیسکی در جلو وعقبه. c30 دقیقا مثل لیفانه فقط ترمز های چرخ های جلوش سیستم خنک شونده هم داره که باعث شده از لیفان بهتر باشه. اما از همه بهتر جیلی هستش که هر چهار چرخش ترمز دیسکی با خنک شونده داره و اگه قرار باشه یه ماشین نیفته پایین، اون جیلیه. ولی هر سه تاشون میفتند. جیلی هم میفته چون با اینکه ترمز هاش عالیند ولی بخاطر وزن زیاد ماشین عملکرد عالی نشون نمیدند.

حال رانندگان ما در هوا سیر میکنند و تنها چیزی که میتونه جونشونو نجات بده، ایمنی ماشینشون هستش. فرض کنید ما عزرائیل هستیم و اول میریم به سراغ راننده جیلی. گرفتن جون راننده جیلی کار سختیه چون جیلی کارخونه ای هستش که با کیفیت ترین ماشین های چینی رو تولید میکنه همچنین این کارخونه صاحب کمپانیه ولوو هستش و همانطور که میدونید ولوو ایمنی ترین خودرو های جهانو تولید میکنه. حالا ماشینی که راننده ما قراره توش بمیره، ماشین با کیفیتی هستش و درهنگام تصادف از هرجایی که فکرشو بکنید کیسه هوا میاد بیرون پس ما (عزرائیل) حتی نمیتونیم به جیلی نزدیک بشیم چه برسه که بخوایم جونه رانندشو بگیریم، برای همین میریم سراغ c30. c30 هم ماشین با کیفیتیه. به جیلی نمیرسه ولی نسبت به خودرو های داخلی معرکه هست. این ماشین مجهز به دو تا ایربگ هستش که به محض تصادف باز میشوند.

بنابراین هنگامی که میخواستیم راننده c30 رو بکشیم یه اس ام اس میاد که این هنوز براش زوده برو سراغ لیفان. ما به سمت لیفان میرویم. وقتی پیش لیفان میرسیم متوجه میشیم که رانندش در حالی که کلش تو ایربگه داره بهمون میخنده و میگه اینجا جای تو نیست چون ماشین من دو تا ایربگ حرفه ای داره، بعد ما بهش میگیم باهوش همین ایربگ باعث مرگت شده. بعد بهش توضیح میدیم که ماشینت پرس شده و باعث شده کلت بره تو ایربگ و بعدش دچار خفگی بشی انگار که یه نفر یه بالشتو گذاشته رو صورتتو رویش چهار زانو نشسته؛ و به این ترتیب راننده لیفانو در آغوش میگیریم و دیگه خودتون باقیشو میدونید.

در همین هنگام شخصی که بهش میگفتیم راننده لیفان از خواب میپره و متوجه میشه همهٔ اینا خواب بوده و من ازش پرسیدم که حالا طبق اون چیز هایی که تو خواب دیدی به نظرت کدوم ماشین از همه بهتره و اون جواب داد هر سه تای این ماشینا خوب هستند و اگه پول هر کدومو داشتید حتما بخریدشون چون اینا هم قیمت نیستند و یه پنج تا ده میلیون باهم اختلاف قیمت دارند (بازه قیمتشون از 25 تومنه تا 40 ) بعد من پرسیدم خودت حاضری یدونه ازشونو بخری و اون جواب داد : ای بابا مردم تو این گرونی پول ندارند شکم بچهاشونو سیر کنند چه برسه بیان ماشین بخرند بعد من گفتم به نظرت چرا ماشین چینیی که قدرتش به زور 120 اسب بخاره باید 35 تومن باشه؟ و اون در جواب گفت وقتی پراید 13 تومن میشه انتظار داری اون کمتر از 35 تومن باشه همچنین به حرف زدن ادامه داد و گفت این ماشینارو سه دسته از اقشار جامعه میتونن بخرند که به ترتیب ثروتشون عبارتند از : ثروتمندان – اختلاس کنندگان – آقا زادگان. بعدش من از اون خداحافظی کردم و با توجه به حرف های اون این نتیجه رو گرفتم که برم یه مقاله در مورد دوچرخه های چینی بنویسم چون با این وضع گرونی تنها چیزی که میتونیم بخریم همون دوچرخست.

نویسنده مهمان: امیر وزیری

30
مهر
1391

۵۰۶ دیدگاه

  1. ماشین فقط لیفان620.به قول کمپانی لیفان موتورز لذت بردن از زندگی با لیفان.کور شه چشم حسود وبخیل طرف پول پراید نداره بعد میاد در مورد خوب یا بد بودن جیلی ولیفان حرف میزنه.شعار کمپانی جیلی هم میگه یک چینی همیشه متفاوت است.مثل فرقون سازی های وطنی نیستند که با50سال سابقه پرایدو پژو405 و…تاریخ مصرف گذشته تولید کنند.

    • اخه شما که میگی لیفان ی چیز دیگست از 405 و206وال 90 و سمند ام تو 0 تا 100 اصن حرفی نداره واسه گفتن

      • بهتره اینقدر غرور نداشته باشیم وقبول کنیم که خودروهای چینی از خودروهای ملّی ما خیلی بهتر است

  2. باسلام
    با تشکراز مقاله با حال و خنده دارتون
    من با این که خودم بابعضی از مطالب مخالفم ولی وقتی خوندم کلی حال کردم
    درحال حاضر لیفان 620 قیمتش تو بازار 42 میلیون هستش این در حالیه که پارس و L90 و 206 SD و تقریبا همین رنج قیمت رو تو بازار دارن
    از نظر شتاب و امنیت و مصرف سوخت قابل مقایسه با این خودروهای هم رنج خودش نیست و خیلی بهتره. و این خودرو باید با هم رنج قیمت خودش مقایسه بشه مثلاً شما فرمودین داشپورد و مواد مصرفیش از مواد بازیافتی هست و گفتین “تو لیفان بدلیل کیفیت پایین دست آدم پوست میندازه ” باید بگم یا شما تو لیفان نشستین یا پوستتن حساسه. شما وقتی تو این ماشین میشنید انگار تو ماشین 100 میلیون تومنی نشستید انگار تو آزارا نشستین ( صندلی چرم/ سانروف/ مونیتور / GPS / دوربین عقب / سنسور عقب / DVD player / گیرنده تلویزیون دیجیتال و آپشن های دیگه )

    • شما که این همه از لیفان تعریف میکنید پس حتما تو جیلی ننشستید.

    • آقا شما احتمالا پشت آزرا نشستی. لیفان قبلا دوچرخه می ساخته، اصلن هم ماشین خوبی نیست. من تو مترو راحت ترم!

      • زیاد هم نباید سختگیر بود انصافاً جیلی هم خوب است

      • زیاد سخت گیر هم نباشیم انصافاً جیلی هم خوب است

        • بنظرم اول جی5 بعد جیلی بهد ولیکس بعد620

  3. جیلی هر چقدر هم خوب باشه چه فایده که شرکت جیلران خیلی بدقوله و بجای تحویل 2 ماهه، بعد از 5 ماه هنوز ماشینمون رو تحویل ندادن.

    • دوست عزیز قیمت لیفان 620 1800CC حدود 41-47 میلیونه ولی همون جیلی 70 میلیونه .باید متوجه شده باشی که لیفان 620 با 130 اسب بخار و 41-47 میلیون از جیلی که 1800CC داره و الکی70میلیون قیمت داره بهتره.تازه نرمی رانندگی و آپشن های لیفان که دیگه نیاز به گفتن نداره(GPS-پخشTV,DVD.اجرای USB,IPOD.سانروف برقی.چراغهای جلو LED.صندوق عقب جادارتر.بازم بگم…)و مصرف سوخت 7/5،بسیاراز جیلی بهتره

      • آقا عزیز این آبشنا مال جیلیه مثه این که شما اشتبا کردین

  4. راستش رو بخواید لحن این مقاله در سطح سایت شما نیست. من جاتون بودم چاپش نمی کردم. جالب ترین جاش اونجاس که نویسنده این نقد ارزشمند (!) بیشتر از ده بار به EC7 گفته SC7 و شمام اصلاحش نکردید.
    بگذریم!
    حالا که لیفان 1800 هم تو بازار هست نمیشه یه مقایسه -البته نه از اینا- بین لیفان 1800 و جیلی امگرند دنده دستی بذارید؟ خیلی خوب میشه ها!

  5. من از مقاله هاتون زیاد لذت نبردم. ولی این شرکت کرمان موتور خیلی بد قول ما 4ماه پیش لیفان میخواستیم امروز به دستمون رسید بازم ممنون .

  6. من باتجربه رانندگی 25000کیلومتری بااین ماشین(لیفان 620 1800CC) طی 3 ماه مزایا و معایب این ماشین رو عرض میکنم:مزایا-امکانات فراوان مانندGPS-پخش DVD-ورود USBو IPOD- دوربین عقب-سیستم بلوتوس برای تلفن- ریموت کنترل بادزدگیر-سانروف برقی -شتاب بالا-سرعیتگیری مناسب-صندوق جادار-چراغهای LEDجلو و….و معایب.ورود صدای زیاد موتور به داخل کابین.پرتاب باد ضعیف کولر و کند بودن تعویض دنده(برقی بودن دریچه گاز).تحربه رانندگی:این خودرو دارای شتاب بالاس به نسبت خودروهایی همچون جیلی و جک5 و همچنین سرعت گیری خوبی را نیز داراس که بنده در مسافت نچدان زیادی موفق به رسیدن به سرعت 200کیلومتر شدم.ولی در تعویض دنده ، با تاخیر کمی مواجه است که در سرعتهای بالا عادی میشود ولی برای رانندهای تازه کار در شهر ،کمی مشکل ساز میباشد،البته باگذشت زمان به آن عادت میکنید.همچنین مسرف سوخت بسیارمناسب که با کار درون شهر حدود 7/8بوده و در مسافتهای بیرون شهری این عدد به 7 نزدیکترمیشود.درکل به نسبت خودروهای داخلی هم رده مانند پارس سمند یا حتی جیلی ،جک و مخصوصا MVM530 ارزش خرید دربرابر قیمت حدود41تا47میلیونی بالاتری را دارامیباشد.امیدوارم توضیحات بنده کامل بوده باشد.

    • من فکر کنم شما تا حالا پشتMVM530 ننشستید اگر سوار می شدید دیگر با جک ولیفان مقایسه اش نمی کردید MVM530 فوق العاده است البتّه لیفان620 هم بد نیست امّا MVM530 بهتره دوست خوبم.

      • دوستان مگه ام وی ام530 بده که اینقدر نظر مخالف دارم لطفاً جوابمو خیلی منطقی بدید

  7. من از مقالتون لذت بردم مخصوصا از تم طنزی که داره. یاد برنامه دنده ۵ بی بی سی افتادم.متاسفانه من تا حالا پشت لیفان ۶۲۰ ننشستم پس نمیتونم در موردش نظر خاصی بدم.اما ام وی ام ۵۳۰ فوق العاده است و بار اول که باهاش رانندگی کردم اصلا انتظار نداشتم که اینقدر راضی کننده باشه.لیفان هم حتما ماشین خوبیه اما واقعیت اینه که مونتاژ کننده های ام وی ام در ایران قابل اعتمادتر از مونتاژ کننده لیفان هستند. کرمان موتور تا الان هرچی وارد کرده تولیدش رو متوقف کرده مثل آوانته، ورنا،گل،سیلو،ماتیز،لوبو،لیفان ۵۲۰ درصورتیکه مدیران خودرو هر روز محصولاتش رو گسترش داده.البته بنظر میرسه که فعلا برگ برنده اش همین ۶۲۰ باشه. اما بهر حال خیلی به مشتری هاش وفادار نیست و خودرویی که از تولید می افته، از رونق هم می افته.

  8. من خودم ماشین جیلی امرگراند ایکس 7 خریدم واقعا ماشین عالیه و هرکس هر چی می خواد بگه محصولات جیلی واقعا معرکس من با این ماشین که محصول ولوو کاملا راضیم.

  9. دوستان من هر دوتاشون را داشتم.با توجه به رنج قیمت هردو لیفان و جیلی عالی هستند.در کورس شتاب لیفان عالی هست و چند بار جان من رو نجات داده.اگر کیفیت مواد مصرفی دستگیره ها و کلیدها بهتر بود شاید به جیلی تنه میزد.ولی جیلی دارای کیفیت بهتری هست.تنها نقص جیلی نداشتن دوربین عقل-راهیاب و تیونر تلویزیون هست.بنابراین کمی آدم ناراحت میشه که 70 میلیون دادی و نقص دارد.ولی لیفان اگر سنسور پدال گازش تنظیم باشه در بین ماشین های هم رده بالاترین شتاب و سرعت رو دارد.جیلی نرم تر از لیفان و کم صداتر هست و در مجموع من از خرید هر دوشون خوشحالم و احساس پشیمانی نکردم.مگر تولیدات ایرانی چی هستمد که چینی نخریم .ضمنا گارانتی و خدمات کرمان موتور در مدت 2 سال عالی بود.امیدوارم جیلی هم همینطور باشه ولی خبرهای خوبی نشنیدم در مورد خدمات جیلران

  10. میخواستم ببینم از جی 5 اتومات بهتره یا نه ممنون میشم یکی جواب بده

  11. دوستانی که میگن لیفان 620 بده مسه این که تو اشغال های تولید وطن ننشستن تا ببینن که به لطف همین خودرو ساز های داخلی که در عصر فرقون سازن دیگه با 41-47 میلیون ازرا یک سال کارکرد نمیتونی بگیری.وقتی پرشیا elx51میلیونه میفهمی که لیفان 620 1800ccحکم bmwسری 3 رو داره.که واقعا هم داره تو این کلاس لیفان عالیه.جلو پنجرشو عوض کنید میشه bmw اپشن ها و موتورشم که مهشره.دوستانی که با لیفان مخالفن برن پراید141 سوار شن بهتره

  12. آقا نویسنده این متن کیه؟ من از خنده دارم زمینو گاز میزنم :))))))))
    یعنی چشام پر اشکه! خیلی خیلی باحال بود، شما ١دونه ای
    وااااااای دلمممممممم ، خیلی طنز بود،اصلا یادم رفت چرا اومدم تو این صفحه!:))))))))

  13. یه سوال لطفا جواب بدید ممنون
    بین این خودرو ها و ٢٠۶تیپ۶ یا٢٠٧ شما کدوم رو ترجیح میدید؟؟؟؟

  14. درود…
    حق انتخاب چیزیه ک باید داشته باشیم بعد در مورد این مساییل صحبت کنیم.
    خوشحالم که دوستان با آگاهی پاسخ میدن و نظراتشونو میگذارن.
    من اتوموبیلی خریدم ک پراید نیست…
    اتوموبیلی خریدم ک مثل فرغوموبیل های ایران خودرو وسایپا,گنجیشکه رنگ کرده بجای قناری نیست…
    تو داشبوردش فقط یه جا فندکی نیست…
    ترمزش کاسه ای ودیسکیه 40سال پیش نیست…
    کمربند ایمنیش آدم خفه کن نیست…
    پژو و پراید,پژو و پراید,پژو و پراید,…نیست…
    و………نیست
    ماشینم با اینکه هیچ تعصبی روش ندارم,ماشین های کلاسی نیست…
    اما خسته شدم ازین همه ماشینای تکراری وبی روح و نا امن…
    ماشین من لیفان 620 (1800) است…!

  15. ضمن عرض سلام و خسته نباشید ،من در رابطه با خودروها نظری ندارم،در اصل این کامنت نوعی انتقاد از نویسنده است

    من پیام اصلی که دارم بیشتر برای مدیریت سایت که نباید اجازه بده چنین لحنی در یک محیط مجازی منتشر بشه،چرا که نوعی بی احترامی به کاربران و از طرفی زیر سوال رفتن سطح اطلاعاتی نویسنده است.

    اولین موضوع اینکه ،چین بزرگترین تولید کننده در تمام دنیاست،و سهم قابل توجهی از محصولاتش مختص به بازار اروپا و امریکاست،این درصد تقریبا بیشترین درصد صادرات و شامل میشه،پس چین برای بازار ایران فعالیت نمی کنه و شاید از دست دادن بازار ایران براش مهم هم نباشه،تنها چیزی که از ایران براش مهمه نفت ایرانه،

    دومین مطلب ، نگارنده تنها به محصولات چینی اشغال ختم نمیشه،بلکه بهترین کالا ها را هم تولید میکنه ، در اروپا و امریکا هم وسایل چینی در هر زمینه ای سهم بسیار بالایی دارد،در کشور خودمان،واگن های قطار و مترو،بسیاری از اپارتمان های لوکس،پتروشیمی،حفاری،سد سازی و…. از مهندسان و مواد چینی مرغوب استفاده میشه

    سومین مطلب، ما ،یعنی من و شما،نباید اجازه بدیم یک موضوع فرهنگی به اشتباه جا بیفته،اتفاقا چین هیچ تقصیری نداره،این وارد کننده ایرانی عزیزه که محصولات بد و بی کیفیت و وارد کشور می کنه،برای چی؟ برای سود بیشتر،قیمت های بالا رو کی قیمت گذاری میکنه؟ شهروند ایرانی عزیز

    نویسنده به عنوان یک فرهنگ ساز مجازی وقتی از چنین گویشی استفاده می کنه،پس دور از انتظار نیست تا یک جا اسم چین در میان میاد همه نسنجیده به جمله اشغال چینی اکتفا می کنند که این فقر فرهنگی یک جامعه را نشان میده
    جنس خوب و بد چینی در همه جای دنیا وجود داره،چرا گوشی های تقلبی چینی را نام می برید ولی از گوشی های ایفون،سونی و… که در چین تولید میشه هیچ نامی نمیبرید!؟ چین بسیار جایگاه بالاتر و پیشرفته تری در دنیا نسبت به ایران داره،اینکه وارد کننده ها دنبال این کالا ها می روند دلیل بر بد بودن کامل در هر زمینه ای نیست.

    مطلب چهارم،، جناب نگارنده عزیز،شما طوری از این خودروها نام می برید که انگار پول هیچ ارزشی نداره،هیچ زحمتی کشیده نشده و افرادی که جزو خریداران هستند هیچ ارزشی ندارند،دقیقا نگاهی که در جامعه وجود داره
    این خودروها مبالغ زیادی برای یک خریدار است،این خودروها در سطح خودروهای بازار خودمان است،مانند پژو،سمند… اما با طراحی به روز تر،امکانات بیشتر و ایمنی مناسب تر،اینکه قیمت هایی بالاتر دارا هستند نمایندگان و وارد کننده ها و دولت مقصر هسند ،جایی که خودروی 20 سال پیش 40 میلیون برای فروش گذاشته شده،طبیعی است این خودروها قیمت های بیشتری داشته باشند،خوب یا بد عده ای به ناچار در این بازه قیمتی مجبور به انتخاب خودروهایی هستند که یا جزو گروه ایرانخودرو و سایپا است یا نمونه های چینی، پس گویش شما نباید دلسرد کننده و طوری باشد که یک فرد با کلی مشقت و کار بودجه ای را برای خودش جمع اوری کرده احساس پوچی کند
    که مبلغی که داره پرداخت میکنه،مبلغ بیهوده ای است

    شما به عنوان یک سایت تنها باید مقایسه ای درست برای کمک به خریداران انجام دهید

    اینکه برخی خودروهای تازه ساخت چینی وارد می شوند چین مقصر نیست،ان طرف دنیا کسی سرمایه کلان داره،کلی مهندس و مشاور استخدام میکنه یک کارخانه تاسیس می کنه و مطمئنا به خاطر بازار رقابتی داخلی با اهداف بلند این کار و انجام میده،در حال حاضر خودروهایی مثل جیلی یا رووی 550 که چینی هستند در بازار فروش خوبی داشته و خودروهای خوب و با کیفیتی در کلاس خود هستند،شرکت جیلی که سهام ولوو را خرید و از این پس از تکنولوژی روز دنیا در محصولات اینده اش استفاده خواهد کرد و استاندارد های اروپا را داراست،چه رووی که به اسم ام جی شناخته میشه و داره از تکنولوژی محصولات ام جی استفاده میکنه و شریک خودروسازهای بزرگ دنیاست، همین سیک موتورز مالک فعلی ام جی و رووی در حال حاضر خودروهای اشکودا،فولکس واگن،کادیلاک و شورلت و در کارخانه خودش روی خط تولید داره،محصولات ام جی انگلستان و روی خط تولید داره و….

    من مطمئن هستم در چند سال اینده خودروهای چینی جزو حسرت های مردم ایران خواهد شد که هر کسی توان خرید را نخواهد داشت،چرا که چین به دنبال رقابت با خودروسازهای بزرگ دنیا است نه طبق گفته نگارنده دنبال بازار فروش و رقابت با ایران

  16. جیلی شاید ماشین خوبی باشه اما به قیمت سه برابر واقعی دارن می کنند به پاچه ملت !!!

    • دقیقاً مجیدجان اصلاً 67میلیون نمی ارزه واقعاً گرونه

  17. برای نوشتن یک مقاله بایست حداقل سواد نوشتاری وجود داشته باشد متاسفانه نویسنده این مفاله با انبوهی از غلط های املایی و انشایی فاقد آن بوده است. در مورد محتوای آن هم باید بگویم در کشور ما افرادی وجود دارند که ادای مطلع بودن را با مسخره کردن دیگران در می آورند. کلا اگر بخواهند می توانند ایستگاه فضایی بین المللی یا تلسکوپ فضایی را که آخرین دستاوردهای تکنولوژی هستند را با تمسخر در حد اسباب بازی های بی مصرف در بیاورند. اما در مورد ماشین های چینی جوری صحیت کرده اند که گویا مثلا چسباندن عقب بی ام و به جلوی بنز و مانند آن کار پیش پا افتاده ای است. برای میزان سخیف یودن این اظهارات توجه شمارا به این نکته جلب می کنم که اضافه کردن صندوق عقب پژو 206 صندوق دار در توانایی شرکت ایران خودرو با 40 و اندی سال سابقه نبوده و شرکتی آلمانی این کار را کرده است. حالا میزان سختی این پیوند های به قول ایشان ژنتیک را در بیایبد. یاد آوری این موضوع که اوایل دهه هفتاد شمسی که ماشین های کره ای اولین بار به بازار ایران آمده بودند برای اینجانب سخت نیست. افرادی بودند نظیر نویسنده محترم این مقاله انواع موضوعات تمسخر آمیز را در خصوص ماشین های کره ای می گفتند و آن را ماشین های پیکان سواران می نامیدند. اکنون برای این ماشین های کره ای دارند سر و دست می شکنند. مطمئنا ظرف یک یا دو دهه آینده بازار خودروی دنیا در اختیار چین خواهد بود جون شتاب پیشرفت این صنعت در این کشور فوق العاده بالاست.

    • با سلام وتشکر از نظر این دوست خوب در مورد ماشین های کره ای دقیقا این مطلب رو من در مجله ماشین چاپ سال 73 یا 74 خوندم که نسبت به کیفیت طراحی هردوخودروی هیوندا و دوو خرده گیری های مشابه رو داشتن ولی الان چی یا میگن!

    • با سلام وتشکر از نظر این دوست خوب در مورد ماشین های کره ای دقیقا این مطلب رو من در مجله ماشین چاپ سال 73 یا 74 خوندم که نسبت به کیفیت و طراحی هردوخودروی هیوندا و دوو خرده گیری های مشابه رو داشتن ولی الان چی یا میگن!

  18. حداقل اینارو میدونیم که چینی هستن ولی ماشینای خودمونو کی میدونه قطعاتش مال کجاس.در ضمن واقعا چند لحظه بشین با خودت فکر کن این سه تا ماشینو میشه با سمند خودمون مقایسه کرد؟به نظر من نسبت به ماشینای خودمون واقعا ارزش خرید دارن

  19. انصافا جیلی حاجبک هم از لحاظ امکانات و طراحی یکی از بهترین های چینی هاست.من خودم 206 تیپ 5 دارم. از ماشین جم و جور خوشم میاد به همین خاطر میخوام یه جیلی حاجبک بخرم.

    • بدرد نمیخوره کیاپیکانتو بگیر هر چی باشه کره ایه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن بصورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیر اخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط و تبلیغاتی پذیرفته نمی شوند. برای تفییر آواتار خود می توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.


تورهای لحظه آخری