خودروهای چینی

معرفی خودروی X5 از کمپانی لندویند

علیرغم تمامی کاستی‌ها و نقصان‌ها و فرازها و فرودها، مرکب‌های چینی چهارنعل در حال تاخت و تاز در دشت ناهموار و پر افت‌وخیز رقابت‌اند. در این بین حریفان پرمدعایشان تنها و تنها نظاره‌گرند، نه از این رو که هراسی در دل داشته باشند، بلکه از آن جهت که هنوز هم برای این فرومایگان! شأنیتی قائل نیستند و صد البته هماوردی با آنان را هرگز برنمی تابند. اما دور نیست روزی را شاهد باشیم که این والا تباران خوش آب و رنگ بر سرنوشت خویش سخت هراسان خواهند شد و نیز گریان! بگذریم.

Landwind X5
Landwind X5
در این میان کمپانی LANDWIND که از تبار زردهاست گام‌های سریعی را برداشته که در نوع خود قابل توجه می‌باشد. گرچه این کمپانی چندی پیش به عملی شرم‌آور دست زده و خودروی رنج روور ایووک را کاملاً و موبه‌مو کپی نموده، ولی عرضه برند X5 از سویش نشان داده که چندان هم در این عرصه تازه‌وارد و دست‌خالی نیست و حرف‌هایی هم نیز برای گفتن دارد! این امر دلالت براین می‌کند که کپی کردن، عمل چندان سهل و آسانی نیست و صد البته از هر مجموعه ای هم ساخته نیست. می‌شود گفت که این شرکت با قدمتی ده ساله سوداهای بزرگی را در سر می‌پروراند.

Landwind X5
Landwind X5
خودروی X5 در ژانویه سال ۲۰۱۳ میلادی روانه بازار چین شد. این مدل از یک پیشرانه ژاپنی سود می‌برد که سرچشمه‌اش از میتسوبیشی است. توان این موتور ۱۹۰ اسب بخار و گشتاورش ۲۵۰ نیوتن متر است که به همراه یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک عرضه می‌گردد. ناگفته نماند که این کمپانی در حال کار بر روی یک گیربکس ۸ دنده اتوماتیک هم می‌باشد که قرار است در ماه نوامبر سال جاری در نمایشگاه گوانجو به نمایش درآید. فعلاً نیروی موتور به محور جلویی خودرو منتقل می‌شود ولی به‌زودی یک مدل دو دیفرانسیل هم نیز در دسترس خریداران خواهد بود.

Landwind X5 Interior
Landwind X5 Interior
هدف LANDWIND از عرضه این مدل رقابت با خودروهایی چون HAVAL H6 و GEELY X7 است. بازار SUV های ارزان ـ نه بنجل ـ هنوز در چین داغ است و خیلی از بازیگران هم منتظرند که به آن ملحق شوند.
قیمت این خودرو از ۹۹,۸۰۰ یوآن (۱۶۳۰۰ دلار) شروع شده و به ۱۱۵,۸۰۰ یوآن (۱۸۹۰۰ دلار) ختم می‌شود. قیمت تقریبی مدل ۸ دنده اتوماتیک که در ماه نوامبر عرضه می‌شود از ۱۱۰,۰۰۰ یوآن (۱۷۹۰۰ دلار) شروع می‌شود. ( هر دلار معادل: ۶.۱۳ یوآن)

Landwind X5
Landwind X5
Landwind X5
Landwind X5
Landwind X5
Landwind X5
مشخصات این خودرو بدین شرح است:

حجم موتور ۱۹۹۷CC
قدرت موتور ۱۹۰HP/5500 RPM
گشتاور ۲۵۰ NM/2800-4400 RPM
صفر تا صد ۱۰.۵ sec
طول/عرض/ ارتفاع ۴۵۶۸/۱۸۵۵/۱۷۱۰ MM
فنربندی جلو مک فرسون استرات
فنربندی عقب مولتی لینک (چند عضوی)
حداکثر سرعت (دنده دستی) ۱۸۵ KM/H
وزن ۱۵۸۰ KG
فاصله دو محور ۲۶۶۰ MM
اندازه تایرها ۲۲۵/۶۵ R17
نوشته و گردآوری: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۶۲ دیدگاه‌ها

  1. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    حالا شما که اطلاع دارید بگید ببینیم قضیه چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    در ضمن این ماشین هم فقط کپیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. s.mn

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام
    لطفاً مشخصات Landwind X7 را هم در سایت قرار دهید
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسين

    ۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام لطف کنید مشخصات لندوین x7 رو هم بزارین و بگید کی وارد ایران میشه و نمایندگی هم تو ایران داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. 09192527871

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام ایا این خودرو نمایندگی فروش در ایران دارد و یا قابلیت خرید در ایران وجود دارد و میتوان ان را از طریق چه شرکتی خریداری کرد قیمت در ایران چقدر است با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا