خودروهای چینیسانگ یانگ

چینی تازه‌وارد یا کره‌ای کهنه‌کار؟ هاوال در برابر سانگ‌یانگ

شرکت عظیم خودرو (نمایندگی شرکت چینی هاوال در ایران) در نمایشگاه خودروی سال گذشتهٔ اصفهان حضور پررنگی داشت و دو محصول هاوال بانام‌های H8 و H9 را در این نمایشگاه رونمایی کرده و مدل‌های H2 و H6 را نیز بنمایش درآورده بود. عظیم خودرو در حالی چهار محصول H2، H6، H8 و H9 را بانام‌های ایرانی ملانی، دنیرا، وندا و خوارزم به بازار عرضه کرده است که به نظر نمی‌رسد مدل‌های H8 و H9 با قیمت‌های عجیب ۱۵۲ و ۱۹۶ میلیون تومانی بتوانند به موفقیت چندانی در بازار ایران دست پیدا کنند؛ اما مدل‌های H2 و H6 با توجه به قیمت ۷۰ و ۹۸ میلیون تومانی، در بازار زیر ۱۰۰ میلیون تومان قرار دارند؛ یعنی بازاری که دیگر چینی‌ها حضور پررنگی در آن دارند. به همین دلیل شاید این دو محصول هاوال با تکیه‌بر کیفیت و امکانات خود بتوانند در این رنج قیمتی به موفقیت دست پیدا کنند.

Ssangyoung Korando VS Haval H6
Ssangyoung Korando VS Haval H6
شرکت هاوال زیرمجموعهٔ شرکت گریت وال چین است و قبلاً نیز مدل M4 و نسخهٔ قدیمی H6 توسط دیار خودرو با برند گریت وال به بازار عرضه‌شده بودند. نسخهٔ قدیمی H6 با قیمتی در حدود ۹۵ میلیون تومان به بازار عرضه شد و نتوانست به فروش مناسبی دست یابد؛ اما این بار شرکت عظیم خودرو نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ H6 که در چین H6 Sport نام دارد را با قیمت ۹۸ میلیون تومان به بازار عرضه کرده است. در رنج قیمتی زیر ۱۰۰ میلیون تومان می‌توان گفت تقریباً هیچ کراس اوور اروپایی، کره‌ای و ژاپنی وجود ندارد و این قسمت به‌طور کامل تحت سلطهٔ چینی‌ها است؛ اما ما این بار هاوال H6 تازه‌وارد را در برابر سانگ یانگ کوراندوی کهنه‌کار قرارداده‌ایم تا بفهمیم با اختلاف قیمتی در حدود ۲۰ میلیون تومان کدام‌یک انتخاب بهتری هستند.

Ssangyoung Korando VS Haval H6
معرفی خودروها
هاوال H6 یا دنیرا همان‌طور که اشاره شد، نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ گریت وال هاوال H6 محسوب می‌شود و در سال ۲۰۱۳ معرفی‌شده است؛ اما سانگ یانگ کوراندو سابقهٔ بسیار بیشتری از هاوال H6 دارد و آغاز تولید آن به سال ۱۹۸۳ بازمی‌گردد. نسل دوم کوراندو در اواسط دههٔ ۸۰ شمسی توسط مرتب خودرو به بازار ایران عرضه شد اما موفقیتی کسب نکرد. سپس سانگ یانگ در سال ۲۰۱۰ نسل سوم این خودرو را معرفی کرد که به‌طور کامل نسبت به قبل دگرگون‌شده بود. چندی بعد این بار شرکت رامک خودرو اقدام به عرضهٔ نسل سوم کوراندو نمود. کوراندو در سال ۲۰۱۴ فیس لیفت شد و نمونهٔ جدید آن در نسخهٔ اپتیموم هم‌اکنون ۱۱۹ میلیون تومان قیمت دارد.

Ssangyoung Korando VS Haval H6
طراحی خارجی
طراحی هاوال H6 برخلاف بسیاری از خودروهای چینی، کپی و تقلید از طراحی خودروهایی معروف نیست و جز فرم چراغ‌های جلو که تا حدودی یادآور محصولات ب ام و است، کپی کاری چندانی نمی‌توان در طراحی آن پیدا کرد. هاوال با استفاده از جلوپنجرهٔ بزرگ کرومی و به‌کارگیری کروم در دیگر قسمت‌های H6 سعی کرده آن را کراس اووری لوکس جلوه دهد و می‌توان گفت تا حدودی در این امر موفق بوده است.

Haval H6
در سوی دیگر کوراندو قرار دارد و از طراحی نسبتاً زیبایی سود می‌برد که هرچند شاید به زیبایی و چشم‌نوازی طراحی هم‌وطنانش نباشد اما برای سانگ یانگ که به ساخت خودروهای زشت معروف است قدمی روبه‌جلو در طراحی محسوب می‌شود. در فیس لیفت سال ۲۰۱۴ کوراندو، فقط قسمت جلوی آن تغییر کرده و تا حدودی شبیه به مدل اکتیون شده است اما در قسمت عقب تفاوتی جز تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها دیده نمی‌شود.

Ssangyoung Korando
طراحی داخلی
در داخل هاوال H6 یک صفحه‌نمایش لمسی بزرگ مجهز به سیستم چندرسانه‌ای، چرم مشکی‌رنگ، چوب مصنوعی و مقادیر زیادی کروم به چشم می‌خورد؛ درزمینهٔ کیفیت سیستم صوتی هاوال با اختلاف کمی برتر از سانگ یانگ است. صندلی راننده آن نیز بسیار راحت بوده، بدن را به‌خوبی در برگرفته و دارای تنظیمات وسیعی است. دسترسی به کنسول و صفحه‌نمایش آن مناسب است و آینه‌های جانبی بزرگ دید بسیار عالی را برای راننده به ارمغان می‌آورند. شیفتر دنده نیز در اصل بر روی یک‌پایهٔ چسبیده به داشبورد نصب‌شده که به‌راحتی در دسترس راننده قرار دارد.

Haval H6
داخل کوراندو نیز بسیار خوب و مناسب طراحی‌شده و در کل طراحی داخلی آن زیباتر از H6 به نظر می‌رسد. اما نمایشگر لمسی و سیستم چندرسانه‌ای در تیپ اپتیموم وجود ندارد که نقصی بزرگ برای کوراندو در برابر H6 بشمار می‌رود.

Ssangyoung Korando
بااینکه فاصلهٔ بین دو محور کوراندو ۳ سانتیمتر و طول آن ۲۳ سانتیمتر کمتر از H6 است (فاصلهٔ محوری و طول به ترتیب برای کوراندو برابر با ۲.۶۵ و ۴.۴۱ متر و برای هاوال ۲.۶۸ و ۴.۶۴ متر است) اما فضای پای سرنشینان عقب در آن به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از رقیب چینی است. در هر دو خودرو صندلی‌های ردیف دوم به جهت افزایش فضای با قابل خواباندن هستند اما در کوراندو پس از خواباندن صندلی‌ها، فضای مسطح‌تری نسبت به H6 در اختیار خواهید داشت. درحالی‌که حجم صندوق بار کوراندو از سوی سانگ یانگ ۴۸۶ لیتر اعلام‌شده است، هاوال حجم صندوق بار H6 را ۸۰۸ لیتر اعلام کرده است! عددی که واقعی به نظر نمی‌رسد. بعلاوه در اطراف چرخ زاپاس کوراندو نیز فضای عمیق و جاداری برای قرار دادن اشیاء وجود دارد؛ اما امتیازی که هاوال در این بخش نسبت به کوراندو دارد این است که می‌توان صندوق بار آن را توسط یک سینی مستحکم به دو قسمت تقریباً مساوی تقسیم کرد. این امر دو مزیت به همراه دارد. اول اینکه می‌توان وسایل کم‌حجم بیشتری را در آن جای داد و دوم اینکه می‌توان وسایل را در طبقهٔ بالایی قرار داد تا هنگام پنچری و نیاز به استفاده از چرخ زاپاس راحت‌تر بتوان به آن دسترسی داشت. در این صورت قرار دادن چرخ پنچر کثیف در داخل صندوق موجب کثیف شدن وسایل نمی‌گردد.

Haval H6

Ssangyoung Korando
مشخصات فنی
هر دو کراس اوور مجهز به موتورهای چهار سیلندر هستند با این تفاوت که پیشرانهٔ هاوال ۱.۵ لیتری توربوشارژ است اما موتور سانگ یانگ ۲ لیتری تنفس طبیعی. هر دو خودرو ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارند؛ بنابراین H6 علیرغم برخورداری از حجم موتور کمتر، قدرتی مشابه با قدرت موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی کوراندو تولید می‌کند و دلیل آن‌هم استفاده از سیستم پرخوران است. بعلاوه گشتاور آن نیز با ۲۱۰ نیوتن متر بیشتر از گشتاور ۲۰۰ نیوتن متری کوراندو است. برای انتقال قدرت در هر دو خودرو از گیربکس اتوماتیک ۶ سرعتهٔ تیپ ترونیک استفاده‌شده است. این نیرو در تیپ اپتیموم سانگ یانگ فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود درحالی‌که هاوال در دو نوع دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیل قابل خریداری است.

Haval H6

Ssangyoung-Korando
عملکرد
بررسی عملکرد خودروها را از بحث ترمز گیری شروع می‌کنیم. اگرچه در بحث پویایی و چابکی هر دو خودرو تا حدودی نزدیک به هم عمل می‌کنند اما در قسمت ترمزها باید گفت به‌وضوح کوراندو برتر است به‌طوری‌که در هر سرعت و با هر شدتی که اقدام به ترمز گیری کنید، سرعت خودرو را به‌راحتی کاهش می‌دهد؛ اما ترمزهای H6 مانند بسیاری از خودروهای چینی چندان مناسب نبوده و حالت چوب بودن کاملاً در آن دیده می‌شود. این امر در ترمزهای ناگهانی و اضطراری واقعاً راننده را به دردسر می‌اندازد. این‌ یک واقعیت است که مهندسان چینی ترمزهای H6 را جوری طراحی کرده‌اند که در آستانهٔ تصادف بسیار ضعیف و خطرناک عمل می‌کند.

سیستم تعلیق H6 نیز بیش‌ازحد سفت و خشک است درحالی‌که کوراندو تعلیق نرم و راحتی دارد. بعلاوه این کراس اوور کره‌ای هندلینگ بهتر و هماهنگ‌تری داشته و پاسخگویی فرمان به خواسته‌های راننده نیز دقیق‌تر است درحالی‌که هاوال در این زمینه هم در پس سانگ یانگ قرار می‌گیرد؛ اما هرچند هاوال H6 در هندلینگ و دینامیک رانندگی در پس رقیب کره‌ای قرار می‌گیرد اما باید گفت بر بسیاری از هم‌وطنانش در این زمینه برتری دارد.

درکل کوراندو هم برای حرکت در جاده‌های لغزنده و ناهموار مناسب است و هم برای رانندگی شهری به‌نحوی‌که در این زمینه می‌توان آن را یکی از بهترین کراس اوورها در کلاس خود دانست درحالی‌که هاوال عملکردی معمولی و متوسط در این زمینه داشته و به‌طورکلی می‌توان آن را نه خوب و نه بد توصیف کرد.

Ssangyoung Korando VS Haval H6

امکانات و تجهیزات
درزمینهٔ تجهیزات و آپشن ها، هاوال H6 به‌طور کامل برتر میدان است. چراکه با تجهیزاتی چون ایربگ های کامل دومرحله‌ای، دو رادار، تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف برقی، نمایشگر لمسی، سنسور باران، ورود بدون سوئیچ، کنسول مرکزی برای سرنشینان عقب، صندلی راننده برقی ۸ حالته و… کاملاً کوراندو اپتیموم که فقط مجهز به تهویه دستی، دو ایربگ، آینه‌های برقی با گرم‌کن، کروز کنترل، سانروف و سنسور عقب است را شرمنده می‌کند.

Ssangyoung Korando VS Haval H6
نتیجه‌گیری
بااینکه هاوال در کلاس SUVها به‌طور قابل‌توجهی از هر لحاظ بالاتر از دیگر خودروسازان چینی قرار دارد و مدل H6 نیز با طراحی زیبا، کیفیت بالای ساخت، تجهیزات فراوان، آرگونومی خوب و قیمت پایین‌تر گزینه‌ای وسوسه‌انگیز بشمار می‌رود اما همچنان در پس کوراندوی کره‌ای قرار می‌گیرد. درنهایت باید گفت هرچند کوراندو خودروی بدون نقصی نیست اما می‌توان آن را به‌عنوان پیروز این رقابت معرفی کرد. این امر نشان می‌دهد که چینی‌ها هنوز به تجربهٔ بیشتری جهت رقابت با برندهای معتبر نیاز دارند. باوجودی که کوراندو اپتیموم حدود ۲۰ میلیون تومان گران‌تر از هاوال H6 است اما امکانات و کیفیت نسبتاً مناسبی را با قیمتی به‌مراتب کمتر از دیگر کراس اوورهای کره‌ای در اختیارتان قرار می‌دهد؛ اما اگر تجهیزات و آپشن های زیاد برایتان اهمیت دارد و با برند نه‌چندان معروف هاوال مشکلی ندارید، H6 گزینهٔ مناسبی در رنج قیمتی زیر ۱۰۰ میلیون تومان محسوب می‌شود.

Ssangyoung Korando VS Haval H6

Ssangyoung Korando VS Haval H6
جدول مشخصات فنی

سانگ یانگ کوراندو هاوال H6
موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو
قدرت ۱۵۰ اسب بخار ۱۵۰ اسب بخار
گشتاور ۲۰۰ نیوتن متر ۲۱۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو جلو/چهارچرخ
طول/عرض/ارتفاع ۴.۴۱/۱.۵۶/۱.۶۸ متر ۴.۶۴/۱.۸۲/۱.۶۹ متر
فاصلهٔ بین دو محور ۲.۶۵ متر ۲.۶۸ متر
قیمت ۱۱۹ میلیون تومان ۹۸ میلیون تومان

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. احسان(احسان سابق)

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    خود شرکت های ایرانی قیمت خودروهای وارداتی چینی رو تعیین می کنن یا خود شرکت سازنده هم در قیمت گذاری سهیمه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (477 ديدگاه)

      یک دوستی میگقت قیمت گذاری ماشین خارجی اینجوریه که اگه نمایندگی یا مونتاژی باشه شرکت مادر یه مینیمم-ماکزیمم میده میگه بین این و این بفروشین و شرکت هم برای سود بیشتر خودش قیمت مینیمم رو به شرکت مادر میده ولی خودش هر جور دلش خواست بفروشه ولی وارداتی های معمولی و دلالی که هر چه تیغ ببره ،یک نفر پولدار میره حالا با واسطه یا بی واسطه از شرکت مادر میخره به عنوان استفاده شخصی و هرچی خواست میفروشه البته این قیمت گذاری تو کشور ما خیلی پیچیده تر از این حرفاست که تو یه کامنت بشه گفت!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. لیمبو

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      خیلی دوست دارم بدونم که اون 15 نفر که کامنت بالایی رو لایک کردن دقیقا واسه چی لایک کردن. ایشون یه سوال پرسیدن. آخه این کجاش لایک داره ؟
      اصلا کامنت ها رو می خونین ؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. کیان

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      من نمایشگاه تهران امسال دیدم خودروها ، اونطور که نماینده های فروش میگفتن و قیمتهای جهانی رو نگاه کردم قیمت 70 و 95 مدل اچ 2 و اچ 6 کاملا دامپینگ هستند یه جورایی ، خوشدون میگفتن هر خودرو از ابتدای ثبت نام با حدود 22% تخفیف فروخته میشه که با گذشت زمان تخفیف کمتر میشه تا بف قیمت واقعای برسه یعنی میشن حدودهای 90 و 135 اینا !!!

      ولی تجربه خودم از برخورد و بازدید 4 مدل اچ 2 و اچ 9 طراحی کابین خیلی خوبی داشتن مخصوصا اچ9 که البته شباهت زیادی به لندکروز داشت داخلش .
      خودم به شدت از خودروی چینی متنفرم ، اما کیفیت خوب داخل اچ2 کاملا راضی کننده و بلکه تغوت کننده بود نسبت به قیمتش و همچنین واقعا ماشین آپشنال بود و طراحی داخل و خارجی هم باز به نسبت قیمت میشه گفت عالی بود ، اما ترس از اینکه ماشین از لحاظ فنی چه عملکردی داره و از اون مهمتر نه چندات مطمئن بودن و خوش قول بودن عظیم خودرو باعث شد که منصرف شم
      ولی مطمئنا اگر عملکرد فنی متوسط هم داشته باشه حداقل میتونه بهترین کراس اور زیر 80 باشه (با فرض قیمت 70 فروش) و بازار خوبی پیدا کنه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. moein

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (856 ديدگاه)

        داداش با لنکروز مقایسه می کنی !!! آخه این درسته
        عقبش که از رو پورشه کپی شده مخصوصا چراغ ها و نوشته هاول که با فاصله مثل پورشه نوشته شده
        زمان همه چیز رو مشخص می کنه یکسال دیگه مثل m4وh6 جفتشون به خاطر قیمت نامناسب و خدمات پس از فروش از گردونه رقابت حذف می شن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. Nima

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      انتهاى متن مشکلى رو آقاى دستگردى نوشتین مشکى. لطفا درستش کنین،با تشکر از شما که وقت میزارین

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. ford

      ۱۳ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (68 ديدگاه)

      از سایت خوبتون میخوام یه مقاله کامل جدید کامل صفر تا صد جدید به روز باشه در باره suv های قدرتمند چین یه مقاله بنویسید مثل hongqi ls5 و baic bj90 و maxus d90 و هاوال h9 تمامی تیپ مدل هاش و تمامی خبر ها در باره این اس یو وی های سایز بزرگ و پیکاپ های جدید قدرتمند فول سایزش سپاس گذار میشم اگه اینو انجام بدید تا معرفی ضعیف ترین برند های ساخت چین با پایین ترین مدل خودروش و مقایسش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Sina

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (811 ديدگاه)

    به نظر من سنگ یانگ از هاوال بهتره هرچی باشه سنگ یانگ کره ایه و زیر مجموعه بنزه و از تکنولوژی های قدیم بنز استفاده میکنه ولی متاسفانه متاسفانه خیلی بدقیافست خیلی
    قیافه توی انتخاب ماشین خیلی مهمه
    امکانات بیشتر چ فایده داره وقتی به کشتنت میده
    اگه قیافه خوبی داشت مثل همین ترامپچی چینی واقعا ماشین ارزون خوبی میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ford

      ۹ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (68 ديدگاه)

      دوست من خوب کره هست بد تره چرا چون تمام قطعات ساخت خودش هست اما هاوا مثل شرکت های بزرگ فورد دوج شورولت تویوتا از بهترین برند های دنیا قطعه میخره و قویترین بالاترین مدلشو من هاوال h9 سوار شدم سانگ یانگ g4 هم سوار شدم هاوال درسته قیمت بالاتری داره ولی ارزش خریدنش هم داره قدرت بیشتر راحتی و اپشن خوب لذت سواری بهتر نرم تر بودم مقاوم استقامت بیشتر و برای کسایی که میگن افت قیمت اصلا اینطور نیست اون دو برابر شه این 4 برابر میظه و چین الان برند خودروهایی داره اصلا قابل مقایسه با اشغال های کره فرانسه نیست مثل هونگکی ls5 یا بایک bj90 دانگ فنگ سولیدر که برای بازار امریکا هست و قیمت خیلی بالایی داره و با شراکت فورد بنز تویوتا نیسان … ساخته میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سعید

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (477 ديدگاه)

    بعضی از ما یک سری اعتقادات کور کورانه نسبت به چینی ها داریم و یکجور انتی چینی هستیم
    که شرایط خودم از همه بد تره اصلا هر کار میکنم چینی تو روانم نمیره و این باور که ماشین باز ها باید از خودروی چینی انتقاد کنن توی منم اثر گذاشته ولی امیدوارم یه روزی بتونم از شرش خلاص شم و اگه پولم به ماشینای خوب نمیرسه حداقل به چینی خوب بخرم
    ولی متاسفانه اصلا نمیتونم باهاش کنار بیام!
    مشکل از خودمه :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      ما چینی خوب داریم (بسترن)
      افت قیمتش زیاده!
      ما اگر سال ۹۳ به جای بسترن صفر بی‌ام‌و سری 3 مدل ۲۰۰۶ خریده بودیم الان ارزش ماشینمون 100 میلیون بود نه ۶۸ میلیون!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. احسان

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نه زیادم بیراه نیست این فکر، این سایت آمار صادرات خودروی چین در دنیاست:
      http://chinaautoweb.com/2015/02/chinese-auto-exports-fell-below-900000-vehicles-in-2014/
      و همبنطور که میبینید ایران بزرگترین بازار ماشین چینیه و در رتبه های بعدی هم یه سری کشور بدبخت ردیف شدن! وافعا چرا تو هیچ کشور اروپا و آمریکا نمیفروشن چینیا؟
      Iran surpassed Algeria to become the largest overseas market of China-made automobiles, with sales surging 113.8% on year to 109,000 units.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. رامکال

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (594 ديدگاه)

    بچه ها این مطلب رو بخونید خیلی جالبه:
    http://newsfile.ir/show/%D9%BE%D8%B3%20%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D9%86%DB%8C%20%D8%A8%D9%87%20%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%20%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA%20%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3%DB%8C
    البته فیلمش توی این نوشتار نیست ولی خوب با یک جستجوی ساده توی اینترنت میتونید فیلمش رو هم پیدا بکنید.
    راستش وقتی دیدم چند وقتیه بحث رسوایی پیش اومده و بحث معذرت خواهی و تا کمر خم شدن مدیر فلان شرکت در برابر مردم هم در این جا داغه داغه گفتم حیفه که خبرش رو این جا پخش نکنم.
    در ضمن به تعداد کشته هایی که محصولات این شرکت به بار آورده هم خوب دقت بکنید واقعا که فاجعست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بهنام طیبی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    با این مشخصاتی که توجدول نوشته شده خودم ادم میره هاوال میخره.هم قدرت برابر داره و هم قیمت پایین تر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام طیبی

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      البته سانگ یانگ قشنگ تر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیر

      ۲۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عزیزم برای خرید ماشین اولین چیزی که مهمه ایمنی و راحتی رانندگی و دومین چیز بحث اقتصادیه که شامل قیمت اولیه ماشین مصرف سوخت و لنت و قطعات مصرفی و قیمتشان و اصطحلاک. ماشینه همه اینها رو کنار هم بزاری متوجه میشی ماشین ژاپنی مثلا تویوتا از همه ارزونتر و بهتره هر چند اولش پول بیشتری باید بدی بعد آلمانی بعد کره ای و….
      وچینی گرونتر از همه در میاد تازه یه افت قیمت شدید هم داره
      این تجربه رو با داشتن هر کدوم این ماشینها برای مدتی و پرسیدن از دوستان بدست آوردم الان هم یک کایرون از سانگ یانگ دارم که از 2012 تا به امروز 200 هزار کیلومتر باهاش رانندگی کردم اولا با قدرت 220 اسب بخار مصرفش صدی 10 تا 12 هست به علت تکنولوژی موتورش که مال بنزه دوما به غیر از روغن و فیلتر و لنت هیچ قطعه دیگری تعویض نکردم و بعد از 140 هزار کیلومتر دوجفت لاستیک خریدم حالا شما خودتان قضاوت کنید کدام ماشین چینی ای میتونه 200 هزار کیلومتر شما رو در جادههای ایران (قابل توجه اینکه شغل بنده در رابطه با معدن است برای همین در آفرود زیاد روندم) جابجا کنه با امکانات و شتاب عالی فقط با پول بنزین و روغن و فیلتر و لنت ترمز و لاستیک و ضرر دسته دوم شدن معمولی و در حد قابل قبول پس وقتی یک مقایسه همه جانبه کنیم وبا توجه به گرانی قطعات ماشینهای چینی حداقل نسبت به قطعات کره ای هم رده و مصرف بنزین نسبت به قدرت خروجی از موتورمیبینیم ماشین چینی خیلی گرونه فقط به تدریج این پول رو از جیب مشتری بیرون میکشن طوری که با قیمت اولیه ارزون کسی متوجه نمیشه و تازه فکر می کنیم قیمتشون پایین تر ه
      حالا ممکنه بگید نمی تونیم پول یه ماشین ژاپنی یا کرهای رو از روز اول بدیم برای همین در دراز مدت حاضریم هزینه بیشتری کنیم ولی با پرداخت اولیه کمتر خوب این بسته به نظر و توان هر شخص متفاوته ولی خواهشا نگویید ماشین چینی ارزونه و کیفیتش هم خوبه و بقیه پول برندشونو میگیرند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. رامکال

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (594 ديدگاه)

    راستش دوست دارم بدونم که همچنین شرکتی حالا چقدر جریمه مالی میشود؟
    به ویژه اینکه بحث جون آدم ها مطرحه.
    یا این که چقدر رسانه ها این خبر رو پوشش میدند.
    شایدم رسانه ها بلدند که فقط برخی مسائل و مشکلات دنیای صنعت رو بزرگ بکنند ؟؟؟؟؟؟؟
    کی میدونه؟؟؟؟
    ولی دم شیر مرد کره ایی گرم حالا میفهمم که چرا کره جنوبی به این درجه از پیشرفت رسیده.
    و یک احترام ویژه هم به دوستداران صنعت خودروی کره جنوبی در این سایت میندازم و به خاطر انتخاب درستشون بهشون تبریک میگم.آفریییییییییننننننننننننن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. بهنام طیبی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    این چینی ها درست که به تجربه بالاتری نیاز دارن برای رقابت به کهنه کارها ولی همین الانش هم بابای خودروسازان دراورده.چین داره اشک سانگ یانگ هم درمیاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویان

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (750 ديدگاه)

      درسته بهنام .تو این مدت کم خیلی ترقی کردن .و مخصوصا مدلهای 2016 .به نظرم تا 3 4 سال دیگه با همه میتونن رقابت کنن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بهنام طیبی

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      پویان عزیز اتومبیل شخصی شما چیه؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پویان

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (750 ديدگاه)

        سلام بهنام .من ال نود اتوماتیک دارم .ولی به واسطه کارم دوبی زیاد میرم و اونجا زیاد ماشینای دوستان و همچنین بنگاه ها رو سوار میشم . چینی های 2016 رو که دیدم و امتحان کردم مطمئن شدم تا چند سال دیگه قابل رقابت با بزرگان دنیا میشن .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. احسان

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (112 ديدگاه)

    ببخشید صفر تا صدشون چقدر است؟همچنین وزنشون؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Mahmood

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (197 ديدگاه)

    از اول هم مشخص بود که سانگ یانگ با این تجربه ی خودروسازیش پیروز این رقابت هست ولی خب در ایران با این قیمت گذاری نامعلوم طرف میره چینی می خره بخاطر قیمت پایین تر وگرنه که سانگ یانگ در زمینه ی ساخت خودروهای شاسی بلند آفرود خیلی از رقبای چینی و کره ایش سرتره و تجربه ی بهتری هم در ساخت این خودروها با همکاری مرسدس بنز داره که حتی در زمینه ی طراحی هم این شرکت داره پیشرفت می کنه که من خودم این طراحی کوراندو رو می پسندم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    قیمت چینیا داره میره بالا یواش یواش. چند سال دیگه چینی میشه کره ای الان. مراقب باشید. اوضاع بیریخته بد جور. می بینم اون روزی که یه چینی زیر 100 تا گیر نیاد غیر mvm110

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ساسان

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (16 ديدگاه)

    هاوال:
    با آپشن بیشتر بیست میلیون کمتربدید و راحتتر در تصادف بمیرید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امیر

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کوراندو دارای دو محور محرک است که در جدول به اشتباه فقط محور جلو نوشته شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان دستگردی

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (689 ديدگاه)

      خیر
      در تیپ اپتیموم کوراندو نیرو فقط به چرخ های جلو منقل می شود و تیپ پریمیوم بصورت AWD یا چهارچرخ متحرک عرضه میشود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. احمد باقری

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    چینی ها هم بالاخره کار خودشونو انجام میدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. mohammad-fm

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    هاوال انتخاب خیلی بهتریه با توجه به چراغ های مسخره ی سانگ یانگ و تجهیزات کمترش و سیستم دفرانسیل جلوش .واقعا بعضی ها خیلی تفکرات بی ریختی دارن میگن چون چینیه خوب نیس اینا همش مضخرفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. همایون

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (572 ديدگاه)

    سلام ببخشید به موضوع ربطی نداره . میخوام تویوتا کرولا بخرم فول ترین مدلی که تو ایران هست کدومشه سفارش عمان؟به نظرتون بهترین و فول ترین مدلشو از نمایندگی میشه تهیه کرد یا بازار آزاد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شهاب

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      تویوتا کرولا ارزش خرید نداره
      فول ترین مدل همون gli هست که فاقد esp هست!! و فقط 2 اربگ داره!( در نتیجه ایمنی تعطیل)
      گیربکس 4 سرعته داره که حتی قابلیت تعویض دستی هم نداره!!!!
      برخی آبشن ها هم غیر فابریک هست مثل اون مانیتور بزرگ بی ریخت که کاملا مشخصه متعلق به این ماشین نیست!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سجاد

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (189 ديدگاه)

      تجربه من ازکرولا جدید میشه گفت اصلا تویوتا نیست بویژه کرولاهای وارداتی که تجهیزات روشون نصب میکنن تو عربا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. sunmartin

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    وقتی برخی افراد چینی که من میدونم چه افتضاحی هست رو به کره ای هایی که است های سخت iihts پشت سرگذاشته ترجیح میدن ،زمانی که واسشون لینک و رفرنس ارائه میدم که باباجون کره ای ها حالا تهدیدی واسه ژاپنی ها شدن و در رنکینگ های جهانی جزو لیست اول تا 9 هستن و فرانسوی ها و حتی برخی شرکت ها اون پایین پایین های جدول اما نمیخوان قبول کنند حرفی باقی نمیمونه تعصب خشک بروی برندهای ژاپنی و حالا چینی های یکبار مصرف از این افراد متعصب اخلاقی در حوزه خودرو ساخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سعید

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خرید ماشین چینی با خودته
    فروشش با خدا
    من با خرید جیلی x7 و فروشش بعد یک سال عهد کردم دیگه ماشین چینی نخرم عقلانی اینه ادم یه دست دوم کره ای بخره تا یه چینی نو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمد

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (512 ديدگاه)

    فقط سانگ یانگ…
    اخه چ فکری کردن که سانگ یانگ رو با یه چینی اشغال مقایسه کردن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Reza.jz

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    این مورد که هاوال توربو شارژ داره توی ایران یک نقص بزرگ حساب میشه.نگهداری و استفاده از توربو شارژر تو ایران دردسر داره.بنزین سوپر همه جا نیست.اوکتان ها ی بازار هم کیفیت مناسبی ندارند.توربو شارژ چینی مطمئنا دوام کمتری هم داره.و هم چنین هنوز طرز نگهداریش رو خیلیا نمیدونن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محسن

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظ من تو رنج قیمت نود میلیون بهترین گزینه تیولی سانگ یانگ هست دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. رضا

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام بعضی از دوستان راجع به ایمنی پایین ماشینهای چینی کامنت گذاشتن، یه تجربه شخصی بگم که توی مسیر آرژانتین به جهان کودک یه ام وی ام 530 به علت خواب رفتن راننده به یه ردیف ماشین پارک کرده کنار خیابان که اولیش مگان بود برخورد کرد خدایی من وقتی شنیدم که چه خسارتی به ماشینها زده گفتم رانندش در جا مرده ولی با کمال تعجب راننده نه تنها زنده بود بلکه خسارت چندانی هم به ماشینش وارد نشده بود در عوض مگان 15 میلیون هزینه تعمیر و بعد پراید حدود 5 میلیون و دو 206 هر کدام 500 هزار تومان هزینه تعمیر برداشتن واقعا برای خود من باور کردنی نبود ولی حقیقت داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سالار

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      با شما مخالفم
      زیرا نحوه برخورد و محل برخورد که رو ی ماشین ها مشخص می کنه خسارت رو و اگر ماشینی خسارت زیاد خورد بخاطر لوازم گران تر اون خودروست شاید فقط سپر یک خورو هم قیمت یک خودرو دیگر باشد این ملاک نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. سالار

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    پشتوانه و تجربه یک شرکت مهمتر از ظاهر و آپشن می باشد
    سانگ یانگ کره جنوبی یک کمپانی با قدمت و تجربه خوب است و کلا کیفیت بالایی داره خودروهاش در نسل های گذشته فقط ضعف ظاهر و بازاریابی فروش داشت ولی کیفیت عالی
    در نسل جدیدش با تغییر مدیریت در سانگ یانگ الان شاهد خودرو هایی با ظاهر زیبا و امروزی و کیفیت بالا و آپشن های بروز هستیم. (ایمنی و سواری عالی)
    و اصلا نباید با یک برند و خودرو چینی مقایسه شود زیرا 100% بالاتر است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. حسین

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    آقای طیبی عزیز جمله بندیاتون یه جوریه آدم کامنتاتونو میخونه چون ازش چیزی نمیفهمه اعصابش خورد میشه.استدعا میکنم یه کم با حوصله تر کامنت بزارید
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. کامبیز قنبری

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با احترام به همه عزیزان.جالبه که ما در حال بحث روی دو خودرو وارداتی هستیم.قبل انقلاب می گفتیم فلان ماشین قطعاتش اصل امریکاست .موقع جنگ می گفتیم اصل ژاپنه،از دهه 80 خورشیدی هم که اومدیم روی کره ای ها.دور نیست بعده 1400 بگیم اصل چینه و کلاسشو بذاریم.جای سوال اینجاست که خودروسازی ایران با کره شروع شده و حال اینجا وایسادیم.خدا کنه که موقع بچه هامون کار به بنگلادشو میانمار نکشه ،هندو که مطمئنم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. علی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هاوال ترجیح میدم
    لعنتی سانگ یانگ قیافش افتضاح ، افسردگی میگیری داخلش میشینی
    بیرونش هم که مثل … نگم بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا