ام وی ام MVMتجربه و آزمایشچریهفته نامه

برگزاری تست درایو عمومی اِم‌وی‌اِم X22 در پیست آزادی تهران

شرکت مدیران خودرو نماینده رسمی کمپانی چِری چین در ایران، آخر هفته گذشته تست درایو عمومی محصول جدید و موفق خود، X22 را در پیست مجموعه آزادی تهران برگزار کرد. ثبت‌نام این رویداد از بیست‌وهشتم اسفندماه سال گذشته برای هردو مدل دستی (MT) و خودکار (AT) آغاز شده بود و تا روز برگزاری بیش از دویست نفر نام‌نویسی کرده بودند.

MVM X22
برنامه از ساعت ۹ صبح آغاز شد و تا ساعت ۱۳ بعدازظهر ادامه داشت. طی این مدت امکان تجربه رانندگی با هردو مدل دستی و خودکار برای عموم مردم فراهم بود و خوشبختانه تمامی مراجعه‌کنندگان توانستند بدون هیچ‌گونه تداخلی به رانندگی با مدل‌های موردنظرشان بپردازند. همچنین دو دستگاه خودرو دیگر در حاشیه پیست حاضر بودند تا شرکت‌کنندگان علاوه بر تجربه سواری (در صورت تمایل) با تجهیزات فنی، ایمنی و رفاهیِ این چینی تازه‌وارد نیز آشنا شوند و هنگام ترک پیست اطلاعات کاملی از آن در ذهن داشته باشند.

MVM X22

MVM X22

MVM X22
اِم‌وی‌اِم X22 در بازار ایران با دو تریم پایه و اسپرت و جعبه‌دنده پنج سرعته دستی یا چهار سرعته خودکار به فروش می‌رسد. نوع جعبه‌دنده تفاوتی در بهای پرداختی ایجاد نمی‌کند اما تریم‌های پایه و اسپرت حدود ۱.۵ میلیون تومان اختلاف قیمت دارند.
در خلال تست مردمی، فرصتی هم برای ما محیا شد تا هردو نسخه AT و MT را در مسیر پیست مورد بررسی قرار دهیم. در مدل دستی پیش از هر چیز نرمی پدال کلاچ و تعویض دنده‌ها نظرتان را جلب می‌کند. شتاب اولیه و ثانویه چندان چشمگیر نیست و عملکرد X22 جوان در این بخش چنگی به دل نمی‌زند. لاستیک‌ها چسبندگی مناسبی به سطح زمین داشته و سامانه تعلیق سر پیچ‌ها پایداری نسبتاً خوبی فراهم می‌آورد. ترمزها تیز و قوی هستند و به خوبی از پس جثه و وزن خودرو برمی‌آیند. این موضوع حقیقتاً یکی از بهترین ویژگی‌های X22 بوده و حس اطمینان بسیار خوبی به راننده می‌بخشد. قلب ۱۴۹۷ سی‌سی خودرو در حد و اندازه خودش خوب ظاهر شده و ناامیدتان نخواهد کرد؛ البته نباید انتظار کشش فوق‌العاده‌ای از آن داشته باشید. سامانه فرمان هم دقت بالایی دارد و مخصوصاً در پیچ‌های تندِ پیست با وجود وزن ۱۲۰۰ کیلوگرمی، ارتفاع نسبتاً زیاد از سطح زمین و مرکز ثقل بالا اصلاً با کم‌فرمانی مواجه نمی‌شوید.

MVM X22
پس از چند دورِ آرام تصمیم گرفتم کمی جیغ لاستیک‌ها را بلند کنم. با توجه به دیفرانسیلِ جلو و مرکز ثقلِ بالا سُر دادن X22 کار چندان راحتی نیست و نیاز به یک راننده حرفه‌ای و باتجربه دارد. با دقت بیشتر در رفتار دیفرانسیل، جعبه‌دنده و ترمز دستی توانستم افسار خودرو را به دست گرفته و پایداری محور عقب را برهم بزنم. جالب اینجاست که نسخه دستی در حد و اندازه خودش پتانسیل خوبی برای انجام حرکات نمایشی داشته و با مهارت و دقت کافی حتی می‌توانید پیچ‌ها را با اِسلاید کامل طی بکنید. بااین‌همه شخصاً ترجیح دادم خیلی به خودرو فشار نیاورم و تنها به یک دور ۱۵۰ درجه روی خط استارت پیست بسنده کردم.

MVM X22

MVM X22

MVM X22

MVM X22
مدل خودکار به جعبه‌دنده چهار سرعته فاقد حالت تیپ‌ترونیک (تعویض دستی) مجهز شده و در باقی قسمت‌ها با برادر دستی خود یکسان است. کشش خودرو در مسیر مستقیم (در مقایسه با نسخه دستی) بهتر بوده و چابک‌تر عمل می‌کند. شتاب اولیه و ثانویه هم اندکی از مدل دستی بهتر است. هنگام خروج از پیچ به‌محض فشردن پدال گاز دنده سنگین می‌شود و هیچ‌گونه تعللی در معکوس کشیدن جعبه‌دنده حس نمی‌گردد. نکته‌ای که در مورد این نسخه وجود دارد، این است که کمی طول می‌کشد تا به رفتار جعبه‌دنده و نوع رابطه‌اش با پدال گاز عادت کنید و همین موضوع شاید در ابتدا کمی گیجتان کند، اما پس از مدتی قِلقَش را پیدا کرده و حس بسیار بهتری به سواری و عملکرد فنی آن خواهید داشت. باقی موارد تفاوتی با مدل MT نداشته و در پیست هم اختلاف آشکاری بین این دو مشاهده نشد.

MVM X22

MVM X22
اِم‌وی‌ام X22 درواقع همان چِری تیگو ۳X است که زمستان سال گذشته (۱۳۹۵) به‌عنوان یک کراس‌اوور شهری اسپرت با برند MVM وارد بازار ایران شد. تحویل آن از فروردین‌ماه جاری کلید خورد و تاکنون بیش از ۷۰۰ دستگاه به دست مشتریان رسیده است. همچنین طبق آمارها در این مدت بیش از هزار دستگاه (مدل‌های مختلف) از خط تولید مدیران خودرو خارج شده که به‌مرور تحویل مالکان خواهند شد. حدود شصت درصد نمونه‌های تحویل شده از نوع خودکار (AT) بوده و بقیه جعبه‌دنده دستی (MT) دارند. تا به اینجا می‌توان گفت فروش خوب این خودرو طی مدت کمی که از ورودش می‌گذرد بی‌دلیل نبوده و می‌تواند نیازهای بازار هدف خود را به‌ خوبی برآورده سازد. به‌زودی در پدال آزمایش فنی کامل و اختصاصی این چینی تازه‌وارد را خواهید خواند.

در پایان توجه شما خوانندگان محترم را به مشخصات کلیدی اِم‌وی‌اِم X22 جلب می‌نمایم.

  • پیشرانه: چهار سیلندر خطی ۱۴۹۷ سی‌سی / ۱۶ سوپاپ / DVVT
  • حداکثر قدرت: ۱۰۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه
  • بیشینه گشتاور: ۱۳۵ نیوتن‌متر در ۲۷۵۰ دور بر دقیقه
  • جعبه‌دنده: چهار سرعته خودکار / پنج سرعته دستی
  • سقف سرعت: ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت (خودکار) / ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت (دستی)
  • سامانه ترمز: دیسکی مجهز به ABS و EBD
  • مصرف سوخت در یکصد کیلومتر ترکیبی (لیتر): ۶.۱ (خودکار) / ۵.۹ (دستی)
  • استاندارد آلایندگی: یورو ۵
  • قیمت:
  • تریم پایه (دستی): ۵۷,۴۰۰,۰۰۰ تومان
  • تریم پایه (خودکار): ۵۸,۹۰۰,۰۰۰ تومان
  • تریم اسپرت (دستی): ۶۵,۴۰۰,۰۰۰ تومان
  • تریم اسپرت (خودکار): ۶۶,۹۰۰,۰۰۰ تومان
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (211 ديدگاه)

    سلام به تحریریه پدال عزیز ، شنیده شده که یکی از خودروهای x22 در حال تست واژگون شده و جالبتر اینکه مسئولین مدیران خودرو خبرنگاران حاضر را مجبور به حذف عکس های آن کردند ! .. امیدوارم اگر پاسخی ندارید حذف نظر هم نکنید. ارادت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عطا

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      داش لازم نیست که پخش کنن همین که من نوعی تو کل خانواده گفتم آشغال تر از این ماشین وجود نداره( خودم mvm550 دارم) کافیه. چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. reza

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (209 ديدگاه)

      نگفتن واقعیات خودش گناه بزرگی است.چون تو میتونی با گفتن واقعیت ها طرف مقابل رو آگاه کنی.
      متاسفانه هستند افرادی که پول میگیرن و مانع آگاهی مردم میشن.
      به هر قیمت به دنبال کسب درآمد نباشیم.
      یه روزی اون کسی که حاضر بوده به هر قیمت کسب درآمد کنه واقعا حسرت می خوره.
      سعی کنیم این چنین افرادی نباشیم.
      کلامی از عقل

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Ali2240

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (513 ديدگاه)

      پدال با. بازگو نکردن حقیقت صداقت سایتو زیر سوال بردی
      چرا هیچ حرفی از چپ شدن ماشین نزدین؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. حسن

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (75 ديدگاه)

      البته در این مورد کسانی که حاضر بودند باید واقعیت رو بگن ولی با توجه به اینکه تست درایو عمومی بوده در صورت بروز چنین اتفاقی حداقل عکسهای موبایل مردم عادی باید در نت پخش میشد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. جواد

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    باید این کار به فال نیک گرفت امیدوارم شرکتهای دیگه برای محصولات خود این کار انجام بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Sardar

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    کار خوبیه این تست درایو. شایان تقدیره کار مدیران خودرو تو بازار ایران که مشتری هیچ حقی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسين

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود.

    به این میگن تبلیغ. وااقعا عالی بازاریابی میکنه. اونم تو کشوری که خیلی از مردم توان خرید همین ماشینای چینی رو هم ندارن. یعنی حقشه اگه فروشش خوب باشه. گرچه بالا بودن فروشش باعث خوشحالی من نمیشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. prhm

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چرا نگفتین یکی از x22 ها چپ کرده پس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Ace

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    چرخاش خیلی کوچیکه و من از چرخ کوچیک بدم میاد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. رامتین

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اصلا خودروی خوبی نیست. چپ هم شد تو تست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. No

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (59 ديدگاه)

    برای خودم متاسفم که تویه کشوری هستم که شرکت ها خیلی عذر میخوام مردم رو گاگول فرض میکنن و محصولاتی رو میارن و قیمت هایی رو روشون میدارم که آدم حرسش میگیره واقعا کجای این ماشین با اون موتور ضعیفش و ……قیمت 70میلیونی روش میذارن و جالبه تبلیغاتی میکنن که کیا وهیوندای هم برای مردم نمیکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. amin

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    تصاویر خودروی واژگون شده را اجازه ندادند پخش بشه چون یک ستاره ایمنی هم نداره

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. احمدرضا

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (187 ديدگاه)

    قیافه اش خوبه و به نظر خودروی بدی نیست ولی نه به این قیمت. به نظر نمیاد گرانترین مدلش بیشتر از شصت میلیون ارزش خرید داشته باشه. این میزان فروش که توی متن ذکر شده نسبتاً خوبه. از نظر امکانات ولی خیلی چشمگیر نیست. نه ایربگ جانبی داره ، نه سیستم کمکی esp و bas داره. قدرت موتورش هم که چندان خوب نیست گیربکس هم که 4 دنده است. با این حساب واقعاً نمیشه قیمت بالای شصت میلیون رو براش توجیه کرد. اچ سی کراس با حدود 20 میلیون ارزانتر نسبت به این امکاناتش خیلی با این متفاوت نیست و به نظر خریدش معقولتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علی

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    پس شما که میگین چهار ماشین بوده
    ولی تو عکس ها سه تاست
    پس چپ کردن یکی از ماشینها تو پیست واقعی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (8 ديدگاه)

      دوست عزیز اگه خوب دقت کنی میبینی که بر اساس رنگ چهار تا ماشین هستش.آبی قرمز مسی(قهوه ای) و سفید که آبی کنار پیست کاپوتش بالاست سه تای دیگه تو پیست هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. Amir.dp

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (64 ديدگاه)

    این کار شرکت خوبه که به مردم اجازه میده بدونند چه ماشینی میخوان بخرند ولی آیا این ماشین ها واقعا نیازی به تست هم دارند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. جرمی کلارکسون

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (89 ديدگاه)

    چپ کردنش شایعست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. hemen

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من هم از یکی از رسانه های همسایه شنیدم که یکی از خودرو که توسط یک راننده حرفه ای هم رانده شده واژگون شده. البته خبر هایی هم از واژگونی در جاده رو شنفتم. در کل تصمبم شرکت برای تست عمومی قابل تقدیر است اما خودرو خوبی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مسعود

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (17 ديدگاه)

    بله یکی از خودروها در تست سر یکی از پیچ ها که خیلی تند هم نبود چپ کرد…اگه در یک کلام بخوام ماشینو توصیف کنم میتونم بگم ضعیف….شاسی ماشین ضعیف بود بطوریکه تمام بازخوردی که از اسفالت داشت رو میشد حس کرد…موتور در دور 3000 به بالا داشت جوون می کند…در مجموع اصلا نباید بهش فکر کرد به نظر من…..اما تست درایو یک روش بازاریابی جهانی هستش که تقریبا در همه جا هستش اما در کشور ما چون انحصار وجود داره و شما برای تحویل یه فرقون مثل پراید یا 405 باید چندماه پولتون بخوابه دیگه دلیلی برای تست درایو وجود نداره…جدیدا شرکت های چینی و وارد کننده ها برای بازاریابی از این روش استفاده می کنند که خوبه اما مشکل این هستش که عموم مردم بودجه خرید این ماشینا رو ندارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Aria

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (63 ديدگاه)

    خداییش با خودشون چی فکر کردن که همچین قیمتی گذاشتن روش؟ این همون ۳۱۵ هستش که تغییراتی روش انجام دادن که حتی کند تر از اون شده. خود۳۱۵ هم افت قیمت وحشتناکی داره . ۴۸ میلیون قیمت صفرشه میخری یه سال سوار میشی سی میلیون هم نمیشه فروختش. افت قیمتش وحشتناکه. حالا فرض کن اینو بخری ۷۰ میلیون دیگه چه افت قیمتی میخواد داشته باشه مشخص نیست. انصافا قیمتش بسیار زیاد و غیر منطقیه. اخه تاپ اسپید ۱۶۰ تا؟ ۷۰ میلیون؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ASA

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    چه عجب
    به مشتری احترام گذاشتن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. آریا

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    عقبش خیلی زشته
    و قدرت موتورش بیشتر مثل یه شوخی بی مزس
    قیمتشم…
    بهتره هیچی نگم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. حسین

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (95 ديدگاه)

    حالا یکی یچی گفت
    کی دیده این ماشین تو تست چپ کنه؟؟؟
    درسته که این ماشین آشغاله،ولی حرف بیخود زدن هم کار درستی نیست
    کسی اگه دیده باشه مطمئنا عکس هم گرفته
    پس اگه کسی عکسی داره بذاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. تبريز

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر ماشینى چپ میکنه !!
    سرچ کنید چپ کردن لندکروز،پرادو، اتوبوس،…
    واقعا طراحش عالى کار کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مجید

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باز هم ملت همیشه در صحنه که بدون هیچ اطلاعاتی فقط قضاوت میکنن و خودشون عامل شایعه هستن…
    دوستان همه جای دنیا خودرو ساخته میشه فروخته میشه و نظرات گرفته میشه و اگرم نقاط ضعفی باشه در خودروی بعدی گرفته میشه…
    با نظرات شما میفهمیم که مردم همون پراید و 405 30 ساله رو بیشتر دوست دارن، و بهتر تا ابد از همون ها استفاده کنن…
    همین ها اگر ایرانخودرو یا سایپا یک ماشین نا ناس مثل خودرو بی کیفیت هندی که هیچ ربطی به برند فرانسویش نداره با 200 تومان هم بخرن داغونم باشه میگن چه ماشین خوبی خریدیم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. شهاب

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قانون نانوشته ماشینهای چینی:
    هر کی نداره: چینی آشغال و افتضاح و بی کیفیت
    هرکی داره: راضی
    بالاخره ایرانی هستیم دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. رامین

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما که ۳۱۵ داریم و یه چراغ جلوش رو به کل ماشینهای داخلی نمیدم.افتش هم بجون میخرم .حداقلش یه ماشینی سوار میشم که هرروز میبینمش حالم بد نمیشه از طراحی ۲۰سال پیش ایران خودرو و سایپا.بزودی تو ایران میبینیم با توجه به بودجه مردم چه ماشینهایی زیادتر دیده میشه تو خیابونها.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا