مشخصات MVM 110

MVM 110 خودروی کوچکیست که بر پایه دوو ماتیز ساخته شده و توسط شرکت خودروسازی مدیران مونتاژ می گردد. این خودرو در اصل متعلق به کمپانی چری chery چین بوده و با نام QQ3 نیز شناخته می شود.

mvm-qq3 چری

مزایای آن اندازه کوچک برای شهرهای پر ترافیک، مصرف پایین بنزین، امکانات جانبی مناسب می باشد و معایب آن شامل کیفیت پایین قطعات، فنربندی نا مناسب، ظاهر قدیمی، موتور ضعیف، ایمنی پایین، فضای کم بار و قیمت بسیار گذاف داخلی می باشند. جالب اینکه قیمت جهانی این خودرو 3900 تا 5200 دلار می باشد

مدل گرانتر این خودرو   MVM110- DOHمجهز به موتور جدید چهار سیلندر DOHC  با حجم 1083CC شانزده سوپاپ و قدرت 68 اسب بخار می باشد

تجهيزات:
کولر
راديو پخش استريو
قفل مرکزی
سيستم ضد سرقت
آينه‌های بغل برقی
شيشه بالابر برقی (جلو و عقب)
چراغ سوم ترمز
چراغ مه‌شکن جلو و عقب
صندلی تاشو عقب
برف‌ پاک‌کن شيشه عقب
کليد تنظيم نور پشت آمپر
بدنه و دربهای تقويت شده
بالابر خودکار شيشه‌ها در صورت فراموشی
تايمر برف پاک‌کن
ريموت کنترل
گرم‌کن شيشه عقب
چراغ سوم ترمز

مشخصات فنی
 

موتور

 

3 سيلندر 812 سی‌سی

گيربکس

معمولی 5 دنده جلو

گيربکس  

(AMT) قابل استفاده به صورت اتوماتيک و معمولی (انتخابی)

قدرت موتور

52 قوه اسب
فرمان

هيدروليک

نيروی محرکه

محور جلو

 

ترمز جلو

ديسکی

ظرفيت باک

 

35 ليتر

تايرها

 

155/60R13x77H

طول خودرو

 

3550mm

 

عرض خودرو

1495mm

 

ارتفاع

1485mm

فاصله محور چرخ‌ها

 

2340mm

308 نظر

  1. samir
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    جالب اینجاست عموما کسایی که داشتن و تجربه ش رو داشتن اکثرا راضی هستن.در مورد خیلی ماشینای دیگه هم من اینو دیدم.کسایی که میگن مزخرفه یا بده نظر شخصی خودشون رو بر اساس تصورات و ذهنیتی که دارن رو اعلام میکنن.به نظر من که تجربشو داشتم عالیه نسبت به پراید نه اینکه برید با ماشینی که یک و نیم برابر یا دوبرابر قیمتشه مقایسه کنید.هر ماشینی نسبت به انتظارات مختلف هم مزایا داره هم معایب.

    پاسخ
  2. مژگان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان.من مدتیه ام وی ام چهار سیلندر اتومات خریدم البته دست دوم سه سالس.چند تا مشکل باهاش دارم ۱_تو سربالایی قوی نیست گاز زیاد میخواد۲_اگه سر بالا یی باشه و ترافیک چراغ خطرش روشن میشه و صدا ی بوغش شروع میشه_ تو دنده عوض شدنش سریع میره دنده ۵ در صورتیکه سرعت اونقدر نیست _ دنده معکوس هم یه دفعه از ۵ میاره و ۳.خلا صه اگه کسی جواب سوالامو بلده بینهایت ممنون میشم

    پاسخ
  3. Profile photo of سعید
    سعید
    سوابق: (1051 دیدگاه) ,

    الان قیمت چهار سیلندرش 21 میلیونه

    پاسخ
  4. افشین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    باسلام به دوستان_من سال 89 برای همسرم یه 3سیلندرشو باترس ولرز خریدم_چون منم ازاین ماشین بدشنیده بودم_ولی به اصرار همسرم که پراید نمیخوام یه مدل87 خریدم_نزدیک 3 سال این ماشینو ماسوارشدیم وغیرروغن وبنزین هزینه دیگه ای نکردم_واقعا راضی بودم ازش_حالا اونوفروختم ویه 4سیلندر درحدصفرخریدم که بازم واقعا راضی هستم ازش_به توصیه دوستم که مکانیک هست گفت فقط دنده ایشوبخر واتوماتش مشکل سازاست_درهرصورت تواین 4سالی که ما داریم واقعا راضی هستیم_

    پاسخ
  5. Ali
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    باسلام به دوستان عزیز،من ماشینای زیادی داشتم هر ماشینی رم سوار نمیشم..الان مدتیه یه چهار سیلندر صفر خریدم ، واقعا میشه گفت بین ماشینای هم قیمتش بهترین ماشینه

    پاسخ
  6. سعید
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    با دروووووود خدمت دوستان عزیز
    سال نو مبارک و امیدوارم سال خوبی پیش رو داشته باشید
    دوستان من کاری ندارم که مملکت قشنگی داریم , صنعت خودرومون انحصاریه , در هر صورت مجبوریم بین گزینه های محدود پیش رومون یکی رو انتخاب کنیم
    من یکسال پیش ام وی ام 530 خریدم (البته مدل 91 و با کارکرد 15000 ) تو این مدت حدود 37000 تا کارکرد داشته . قبل از اونم پژو پارس داشتم . در یک کلام خلاصه کنم لذت رانندگی و راحتی 530 رو با هیچ ماشین ایرانی تو رینج قیمتی خودش نمیتونی تجربه کنی (البته مشکل کمک فنر داره که من تو صفحه 530 توضیحات کامل رو نوشتم ) . خلاصه اینکه با وجود بازار فروش دست دوم نسبتا بدی که داره (البته هر روز داره بهتر میشه چون دوستان بیشتر به صحبتای کسایی که سوار شدن و تجربه دارن اهمیت میدن تا دوستانی که از طرف ایرانخودرو و سایپا استخدام شدن راه بیفتن تو سایت ها و به ماشین های چینی حمله کنن) من اصلا از خریدش پشیمون نیستم . با اینکه دو ماهه میخوام بفروشم و مشتری ندارم (البته اگه پول لازم باشید 500 زیر قیمت بذارید رو هوا میبرن . البته قبل از عید کلا بازار خرید و فروش خودرو خراب بود چه ایرانی و چه چینی و کره ای) ولی بازم از اینکه به جز تعویض روغن و بازدیدهای دوره ای پام به نمایندگی باز نشده راضی ام .
    خب بریم سر اصل مطلب
    من یکماه پیش یه 110 خریدم که 530 فروش رفت بی ماشین نمونم و برا کارای کوچیک داخل شهر اذیت نشم . ماشین رو شیراز تحویل گرفتم . بار اول که ماشین رو دیدم گفتم یا خدا من با 180 قد و 96 کیلو وزن چجوری بشینم تو این فسقلی . خلاصه درب ماشین رو باز کردم و نشستم تو ماشین. ظاهرا نفر قبلی که ماشین رو جابه جا کرده بود خیلی از من سبک وزن تر بود چون صندلی رو چسبونده بود به فرمون . صندلی رو تنظیم کردم و نشستم . به خدا باورم نمیشد . اینقدر این ماشین داخلش جادار باشه . هر چی سرم رو بلند کردم سرم به سقف نرسید . باورتون نمیشه چقدر سقفش بلند بود . البته نسبت به 530 صندلی هاش یه کم تو پهلوهام فشار می آورد و اولش اذیت میکرد ولی خیلی زود عادت کردم بهش . صندلی رو که تا آخر عقب میکشیدم پام به پدال نمی رسید و وقتی تو این حالت رفتم صندلی عقب نشستم واقعا شگفت زده شدم . خیلی راحت نبودم با شرایط وزنی و قدی که خدمتتون عرض کردم ولی واقعا قابل قبول بود . طراحی داخلش مثل 530 روشن و شاد بود . پسر جلو داشبوردش , هر چی دستم رو دراز کردم به پایین شیشه نخورد. تا تو ماشین نشینید باور نمیکنید چه گستره دیدی از جاده دارید . فیت نبودن درب داشبورد تو ذوق میزد که با زور یه کوچولو چرخوندمش که بهتر شد . ( که بعد چندتا 110 دیگه رو هم که دیدم این مشکل رو داشتن ) . کیفیت داخل کابین خوب بود و خیلی کم فضای خالی بین بعضی قسمت ها بود که بازم خیلی بهتر از تیبای پسر همسایه مون بود که توش نشستم . در کل کیفیت قطعات تو کابین از تیبا خیلی بهتر بود .ماشین رو روشن کردم , موتور خیلی کم صدا و آروم شروع به کار کرد . بعد از گرم شدن ماشین کلاچ فوق العاده نرم ماشین رو فشار دادم ولی دنده یه کم خشک و با زحمت جا رفت( که وقتی فردای اون روز با مکانیک نمایندگی در میون گذاشتم گفت چون سیمی هست به تدریج نرم میشه که الان که 500 کیلومتر کار کرده واقعا نرم شده و راحت جا میره ) .پدال گاز رو فشردم و حرکت کردم اینقدر تیز بود که نزدیک بود ماشین زیر پام خاموش بشه . چون 530 سوار شده بودم یه احساس بدی داشتم چون احساس میکردم خیلی ضعیف و رنجور باشه . ( که البته بعد از کارکرد 500 کیلومتر طوری شده که به 530 ترجیحش میدم و کاری به حرف مردم ندارم و باور کنید از رانندگی باهاش لذت میبرم ) . به اولین دست انداز که رسیدم سرعتم رو کم کردم و طبق معمول لاستیک جلو رو که رد کردم پام رو گذاشتم رو پدال گاز که دیدم ته ماشین پرید بالا طوری که احساس کردم اگه کسی عقب نشسته بود حتما سرش میخورد به سقف . و این باعث شد تو دست اندازها رعایت کنم و مشکل کاملا حل بشه .
    ماشین رو باید از شیراز می آوردیمش عسلویه . من پشت 530 نشستم و خانمم پشت 110 . چراغ بنزین روشن شده بود که 26 لیتر بنزین زدم و راه افتادیم . دوستانی که اون مسیر رو رفتن میدونن که جاده کوهستانی هست و پرپیچ و خم . آقا ما راه افتادیم و زدیم به جاده . من جلو بودم و خانمم پشت سر من می اومد. تو بعضی از سر بالایی ها احساس میکردم اگه شل کنم خانمم رد میشه ازم . خلاصه اینکه پا به پای 530 اومد و کاملا مشخص بود که خیلی از ماشین های پشت سر توان سبقت گرفتن از 110 رو ندارن . پا به پای من سبقت میگرفت و می اومد . چون برا رسیدن عجله داشتیم بین راه توقف نداشتیم و یه سر 280 کیلومتر رو رفتیم و وقتی تو پارکینگ وایسادیم و خانمم از ماشین پیاده شد و ازش در مورد ماشین سوال کردم گفت عالیه و اصلا فکر نمیکردم اینجوری با قدرت باشه و گفت که سربالایی ها رو بدون فشار و با دنده 4 اومده .
    و از اون روز 530 رو پارک کردم و فقط با 110 اینور اونور میرم و کاری به خنده دوستا و همکارا و تیکه هایی که با توجه به جثه من میپرونن ندارم و دارم از رانندگی باهاش لذت میبرم. البته ناگفته نمونه که تو شروع و با فشار دادن پدال گاز یه صدای غرش شبیه شل بودن سر اگزوز میاد و با دو بار گاز دادن حل میشه که احساس میکنم تو سرویس اولیه حل بشه . البته چند روز دیگه هم دارم میرم شیراز حتما به نمایندگی سر میزنم و با توجه به اینکه 530 رو با خودم آوردم در مورد مشکل پیش اومده سوال میکنم و زیر همین صفحه جوابش رو میذارم که باعث نگرانی دوستانی که میخوان خرید کنن نشه .
    خلاصه اینکه من 150 کیلومتر دیگه رو هم تو شهر رانندگی کردم تا اون 26 لیتر بنزین ته کشید و چراغ بنزینم روشن شد و مجبورم کرد بنزین بزنم .که تو روزهای آینده مصرف دقیقتری از ماشین رو محاسبه میکنم و میذارم. و از همه جالبتر اینکه تو شهر تو هرجایی که فکرشم نمیکنید میتونین جاش بدید که این خیلی لذت بخشه و اصلا مشکل پارک با این ماشین ندارین.
    دوستان من بازم میام و درمورد ماشین تو کارکردهای بالاتر هم مینویسم . هرچند مطمینم این ماشین هم مثل 530 رو سفیدم میکنه وحرفی برای ماشین های ایرانی تو این رینج قیمت باقی نمیذاره .
    منتظرم باشید . موفق و موید باشید

    پاسخ
  7. آزاده یاورری
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    یا سلام خدمت دوستان
    من سوالی داشتم از حضورتون ، اینکه تفاوت بین 3 سیلندر با 4 سیلندر در چه چیزی هست و کدومشون بهتره

    پاسخ
    1. سعید
      سوابق: (8 دیدگاه) ,

      سلام خانم یاوری
      از نظر ظاهر و آپشن ها هیچ تفاوتی ندارن . فقط تو سه سیلندر حجم موتور کمتر در نتیجه قدرت کمتر و مصرف سوخت کمتر داره و البته شتاب صفر تا صد بیشتر .
      اگه برا استفاده خودتون میخواید و مصرف شهری داره سه سیلندر خوبه چون مصرف سوخت کمتری داره ولی خب اگه برا مسافرت میخواید و تعداد سرنشین ها هم بیشتر از دو نفر هست ترجیحا چهار سیلندر . چون سه سیلندر به خاطر قدرت پایین موتوربرا طی مسافت بین شهری یا تعداد سرنشین بالا یه کم اذیت میکنه و به موتور فشار میاد و در نتیجه هزینه نگهداری میره بالا .

      پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تورهای لحظه آخری