ام وی ام MVMچریخودروهای چینی

نگاهی به ام وی ام X33

mvm x33 محصول شاسی بلند شرکت چینی چری است که در بازار ایران نیز اکنون شناخته شده و محصولات مختلف آن کم و بیش دیده می شوند. این خودرو که  بنام MVM Tiggo  و در ایران X33 نامیده می شود، اکنون در شرکت مدیران خودرو مونتاژ می شود.


این محصول با موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ ۲۰۰۰ سی سی توان ۱۳۹ اسب بخار  را تولید می کند که به چرخهای جلو منتقل می شود. X33 همچنین دارای گیربکسی ۵ دنده دستی است و قرار است سال آینده مدل اتومات آن نیز وارد بازار کشور شود. حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر اعلام شده اند اما در سایت سازنده خبری از اعلام شتاب نیست.


این خودرو با باک بنزینی ۵۷ لیتری خود در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل شهری، بالای ۱۱ لیتر بنزین می سوزاند. مصرف سوخت این شاسی بلند در سیکل اتوبان نیز به ۷ لیتر می رسد و در حالت ترکیبی نیز حدود ۹ لیتر بنزین را می بلعد.


تجهیزات ایمنی و امکانات این خودرو شامل سیستم ترمز ضد قفل ABS، کیسه ایمنی هوا (ایربگ) برای راننده و سرنشین جلو، سیستم ضد سرقت الکتریکی، فرمان هیدرولیک، چراغ های مه شکن، سانروف (سقف متحرک) برقی و آینه های جانبی برقی اشاره کرد.

X33 هم اکنون با قیمتی معادل ۲۹ میلیون تومان در نمایندگی و ۳۰ میلیون در بازار فروخته می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲,۶۰۹ دیدگاه‌ها

  1. جهان

    ۲۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یکماه هست ایکس33 خریدم همان روز اول جراغ اخطار سوخت روشن شد وبردم نمایندگی تقاضای قطعه کردند .هنوز ارسال نشده اما بطور کلی نسبت به پولش ماشین با کلاسی است ولی سوخت ان در سطح شهر وبا کولر روشن یک قدری بالا است.اظهار نظر مگذذذذذذذاریم برای اینده .بندر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهوش

    ۲۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تا وقتی که سطح انتظارمون از ماشین x33 , سمند باشه تاوقیکه خودروی روز کادیلاک که تازه تو نمایشگاه دیترویت 2012 رو نمایی شده با اون همه آپشن قیمتش با ماکسیما از رده خارج برابری کنه و ما سر این دعوا کنیم که این آشغال بهتره یا اون آشغال درحالی که همه می دونیم که آشغال آشغاله خوب و بد هم نداره اوضاعمون همینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایلیا+

    ۲۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من اومدم تو این سایت که اطلاعات در مورد x33بگیرم ولی مملواز حرفهای نامربوط و غیر کارشناسانه بود چقدر ما ایرانیها عجیبیم اکثر ادمهایی که نظر دادن اصلا x33ندارن نمیدونم چرا نظر دادن به هر حال حتی من 2 نظر یکسان ندیدم و در آخر متوجه نشدم این ماشین خوبه یا بد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دادآفرين

      ۲ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من این ماشینو ثبت نام کردم با کلی تاخیر و صرف نظر از انتخاب رنگی که داشتم یه دونه مشکی اونو تحویل گرفتم از دم نمایندگی تا خونه بردم و سراسیمه برگردوندم. دلایل: سدای وحشتناک موتور و گیربکس در داخل کابین – عدم کیفیت مشهود در لوازم داخل کابین – رنگ شدگی سپر عقب و … خدا خیرش بده یه نفر که نمی دونم کی بود خریدش و منو از شرش نجات داد!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. sepehr

    ۲۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ماشین هیوندای توسان دارم می خوام x33بخرم نظرتون چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. vahid

    ۲۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    Kasaee ke migin mvm bade ma khidemon zantua ba mazada 3dashtim alanam ye x33darim vaghean mashim khubie shetabeaham khube va be khosus farmon va tormoze pishraftash age chin bade chera dovomin eghtesade jhane chera mvm to ostoroliya va rusie forosh mishe ma migim chin bade ama mashine pejo parso glx va 206mon ghatash az chin miad.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. naser

    ۲۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا شما همتون مایه دارین یدونه پراید خریدیم نمی‌تونیم قسطشو بدیم
    بابا مایه دارا……….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سیروان

    ۲۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    X33 افتضاحه واقعاً
    من داشتم ولی فروختمش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ALI

    ۲۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این خودرو(X33)واقعاآشغال به تمام معنااست.مایکی داشتیم بابام به یک سال نرسیدفروختش.این خودروازعقب بندری می رقصه البته بااین کارش حوصلت سرنمیره.چون دیگه نیازی به موزیک نیست.درضمن سروصدای موتور بسیاردلنوازاست.درزبندی هم که […].الآن شش ماهه که داریم به یه قسمت ازبدنش که اخیرا خراب شده چسب میزنیم هنوزدرست نشده.درضمن ازهرجورچسبی هم استفاده کردیم.پولتونو حروم نکنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. انسان

    ۲۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت همه دوستان اینکه دوستان همش میگن چینی!حرف خنده داری چون الان همه برندهای معروف توچین تولیدمیشه ودارای 4نوع کیفیت بدبختی اینکه درجه 3به بعدش میزارن توایران وارد بشه عزیزان.ولی کلامن اعتقادی به x33ندارم چون شاسی بلندنیست واینکه دیگه کلا همش چینی درجه سومه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. بهنام

    ۲۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر بنده هم ماشین جالبی نیست
    فدرت مونوراصلا به اتاق نمیخوره همینم باعث میشه توی سر بالایی خیلی ضعیف باشه
    سرو صدای اتاق هم خیلی زیاده
    با توجه به نیمه شاسی بلند بودنشم خیلی خشگه
    مهمتر از همه اینکه اصلا احساس نمیکنی ماشین شاسی بلند سواری
    تزئینات داخلیش بد نیست ولی اصلا کیفیت نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. شکوفه

    ۲۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداااا حالا من بخرم mvm x33 یا نخرم یکی میگه خوبه یکی می گه بده یکی میگه ضعیفه یکی میگه قوییه این دیگه چه جورشه هر کسی می خواد گیج بشه باید بیاید توی ای سایتابتابه حالا دیگه شب خوابم نمی بره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مجيد

    ۲۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان.
    به نظر من میتونید با ٣٠میلیون یه کرولا ٢٠٠۶ یا ٢٠٠٧ یا مگان یا آوانته بخرید که البته کرولا از همه بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. amin

    ۲۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من ایکس 33 رو آذر ماه خریدم 8000 تا کار کرده .
    dvd gps داره به قیمت روز فروشنده هستم .رنگ سفید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. رضا قربانی Mr.Ghorbani

    ۲۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشین خوبیه . هر کسی می گه بده اشتباه کرده.

    ماشین بستگی به راننده اش داره که چطوری داشتش باشه .
    در کل نسبت به قیمتش عالیه. این ماشین 29 میلیون چیزی نیست.

    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. محمدرضا

    ۲۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بچه ها به نظر شما اگه کسی فقط میخواد ماشین شاسی بلند داشته باشه و حدود 30 میلیون پول داشته باشه غیر x33 دیگه چی می تونه بخره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمدرضا

    ۲۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    باسلام و احترام
    بچه ها اگه کسی بخواد ماشین شاسی بلند سوار شه و حدود 30 میلیون پول داشته باشه غیر x33 دیگه چی میتونه سوار شه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حمید رضا

    ۳۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام وای خدا هنوز نفهمیدم خوبه یا بده یکسری رد می کنن یکسری تایید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. AZADE

    ۳۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سلام من mvm x33 دارم 800 تا راه رفته میخوام بفروشم اما بدک نیستا بازم راهنماییم کنید که کلاس داره یا نداره بخاطر کلاسش میخوام بفروشم حالا شما بگید بفروشم یا نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hamid reza

      ۱ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به چه قیمتی ؟
      بی رنگه؟
      نوع رنگش چیه ؟
      کدوم شهر؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. AZADE

    ۳۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    حمید رضا نخر داداش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. سلیمان

    ۳۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما که یه ماشین چینی به50 ملیون خریدیم همیشه خرابه هر جاشو درست می کنیم جای دیگش خرابه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. zorg

    ۳۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    کمپانی چری در سال 2006 میلادی اولین محصول شاسی بلند اما تک دفرانسیل خود را با نام تیگو معرفی کرد که تولید ان علاوه بر چین در کشورهای مصر- اندونزی – ترکیه – روسیه و اروگوئه ادامه دارد. اما جالب انکه کمپانی ایتالیایی DRMTORS این خودرو را فیس لیفت کرده و با نام DR5 در ایتالیا مونتاژ میکند!!!!!
    تیگو با 3 موتور 1/6 و 1/8 و 2 لیتری با گیربکس 5 سرعته دستی عرضه میشود. البته تنها مدل 2 لیتری با گیربکس 4 دنده خودکار را می توان به صورت 4 چرخ متحرک سفارش داد. هم زمان با رونمایی نسل جدید تیگو توسط کمپانی سازنده , شرکت مدیران خودرو مونتاژ نسل کنونی ان با نام X33 مجهز به پیشرانه 2 لیتری و جعبه دنده 5 سرعته دستی را اغاز کرده است.

    طراحی ظاهری

    در کاتالوگ های تبلیغاتی شرکت چری تیگو با عبارت NEW CONCEPT VEHICLE که مخفف ان NCV می باشد معرفی شده که دلیل اصرار فراوان بر این اصطلاح عجیب برای ما تا الان پوشیده است. چرا که اگر منظور معرفی سبک طراحی جدیدی بوده باید گفت طرح و ابعاد تیگو به وضوح به سبک طراحی تویوتا RAV4 است و چنانچه منظور کلاس کاربردی ان بوده از انجا که شاسی و پلت فرم تیگو با سدان چری A5 مشابه و البته به صورت تک دیفرانسیل است , این خودرو در کلاس کراس اور یا دورگه کوچک شهری قرار میگیرد که تنها در مدل 4WD توانایی افرود هم خواهد داشت.
    در نمای جلو چراغ هایی با ابعاد بزرگ و لنزهای شفاف , جلو پنجره ساده مزین به دو نوار کرومی در ترکیب با سپری خوش فرم و کاپوت عضلانی , چهره ای نسبتا بدون ایراد و پویایی دارد اما به روشنی اشکار است با یک خودروی اقتصادی از اسیای شرقی روبرو هستید.
    طرح تکراری نمای جانبی , کاملا محافظه کارانه و خالی از هر گونه نواوری بوده که تنها نقطه قوت ان قوس مناسب منحنی سقف است.
    خط کمر افقی و ساده بدنه در میانه راه تا حدودی ناپدید شده و دوباره از میانه در عقب بیشتر به چشم می اید که در انتها به چراغ عقب می پیوندد. درها استاندارد و مطابق اصول طراحی شده اند تا سوار و پیاده شدن به این خودرو بدون هیچ دردسری انجام شود.
    ایینه های جانبی نیز بدون هیچ گونه هیجان اما متناسب و استاندارد هستند. بزرگترین نقطه ضعف در نمای پهلو , اندازه کوچک رینگ و لاستیک برای یک خودروی شاسی بلند است ان هم با رینگ اسپرتی که فاقد زیبایی یا تمایز خاصی است.
    طرح تیگو در نمای پشت تا حدودی شما را غافلگیر میکند زیرا اثری از سپر عقب به شکل عادی و کلاسیک وجود ندارد. در واقع این بخش به سه قسمت مجزا بدل شده که 2 تکه ان از گلگیرهای عقب تا لبه در پنجم به بدنه متصل بوده و تکه سوم به جای اتصال به شاسی , به صورت یک لایه محافظ روی نیمه پایینی در عقب مونتاژ شده و نقش ضربه گیر را ایفا میکند. ضمن انکه ضخامت این لایه خیلی کمتر از سر سپرهای دو طرف ان است. این ترکیب عجیب و غیر عادی توازن نمای عقب خودرو را به هم ریخته است. زیرا اشکاف بزرگی بین در عقب با بدنه با بدنه و سپر هر سمت وجود دارد.
    در برخوردهای از پشت سر نیز مطمئنا ضربه به جای انتقال مستقیم به شاسی ابتدا به در پنجم وارد می شود , قسمتی که بعید به نظر میرسد در تصادفات نقش ضربه گیر و محافظ را ایفا کند. البته مزیت خاص چنین طرحی این است که در عقب تا پایین ترین حد ممکن امتداد دارد که موجب پایین امدن ارتفاع لبه بارگیری و استفاده راحت تر از فضای پشت می شود.
    مه شکن های عقب که به صورت دو چراغ گرد و بسیار ساده و مشابه MVM110 روی لایه محافظ در قرار دارند یکی دیگر از بد سلیقگی های این قسمت محسوب میشوند. اما محل نصب لاستیک زاپاس به همراه پوشش محافظ ان را باید از نقاط قوت طراحی تیگو دانست.
    به طور کلی در مورد چهره این چینی قد بلند و رعایت تناسب طراحی در ان غیر از ترکیب نامتوازن سپر عقب می توان نمره تا حدودی قابل قبول را برای ان در نظر گرفت. زیرا با طرحی قدیمی و محافظه کارانه مواجه هستید و هیچ امتیاز ویژه یا مورد هیجان انگیزی در ان وجود ندارد.
    کیفیت رنگ کاملا معمولی بوده و فواصل قطعات بدنه و درزها به خصوص در نمای عقب به خوبی تنظیم نشده اند.

    فضای داخلی

    با باز کردن درهای خودرو و ورود به داخل کابین , فضای داخلی تیگو را جذاب تر از انچه تصور میکنید خواهید یافت. ترکیب و حجم قابل توجه داشبورد و کنسول وسط , همراه با رنگ بندی روشن و کرم زیبایی داخل اتاق را تا جایی بالا برده که کیفیت معمولی مواد و پلاستیک خشک داشبورد کمتر جلب توجه میکند.
    از لحاظ ارگونومی باید گفت دریچه های میانی تهویه با ابعادی کوچک , در ارتفاع بالایی تعبیه شده اند و همچنین محل کلیدهای گرمکن صندلی ها مناسب نیست ولی سایر ادوات و تجهیزات در دسترس قرار دارند.
    طرح فرمان نیز ساده و مجهز به کلیدهای کنترل مجموعه پخش صوت است اما جنس پلاستیک مصرفی برای غربیلک نسبت به داشبورد و رودری ها در سطح پایین تری قرار دارد. ناگفته نماند درا ین میان قطعات کابین , بی تردید کلیدهای گردان تهویه مطبوع بدترین ظاهر و کمترین کیفیت را به خود اختصاص داده اند. ترکیب و چیدمان مجموعه نشانگرها کاملا معمولی بوده و با نور ابی در زمینه سفید درخشش چراغ های هشدار دهنده ان در طول روز کافی نیست.
    صندلی های جلو طرح قابل قبولی داشته اما کیفیت پشت سری های ان چنگی به دل نمیزند.
    راننده تیگو در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفته و فضای کافی در مقابل پا و بالای سر خواهد داشت اما جای پای سرنشین کناری با توجه به حجم زیاد داشبورد در این بخش کافی نیست. در صندلی های ردیف دوم نیز فضای بالای سر و جلوی پا کافی برای سرنشین تا قد حدود 180 سانتی متر وجود دارد اما نشیمنگاه صندلی عقب کوتاه است که در سفرهای طولانی می تواند خسته کننده باشد از مزایای تیگو قابلیت تنظیم صندلی 2 تکه ردیف عقب در راستای طول و زاویه پشتی صندلی است که بای به ان طرح و جنس پوشش ستون ها , سقف و پوشش فضای بار نیز افزود. چینی ها هنوز هم در قطعه سازی به درجه مطلوبی نرسیده اند و ناهمخوانی بعضی از قطعات و همچنین وجود برخی زائده های ریز در لبه برخی از قطعات خودروی مورد بحث را ازار میدهد , ضمن اینکه در مونتاژ همین قطعات هم توسط سازنده داخلی دقت کافی وجود ندارد و در هر نمونه ضعف مونتاژ قابل مشاهده است. در مجموع میتوان از طرح و ترکیب کابین تیگو به عنوان خودرویی که هنوز تا رده متوسط فاصله دارد ایراد خاصی گرفت اما اگر کیفیت قطعات تزیینی داخلی ارتقا یافته و دقت بیشتری در فرایند مونتاژ اعمال شود جذابیت فضای داخل ان پیش از پیش افزایش میابد.

    تجهیزات رفاهی و ایمنی

    تیگو مونتاژ مدیران خودرو از نوع فول اپشن بوده که قفل مرکزی با ریموت کنترل – ایموبیلایزر – شیشه ها و ایینه های جانبی برقی – فرمان هیدرولیک – کولر – سانروف برقی 2 حالته – گرمکن صندلی های جلو – سیستم پخش صوت MP3 مجهز به درگاه یو اس پی با قابلیت کنترل از روی فرمان – تنظیم زاویه نوردهی چراغ های جلو – روکش چرم صندلی ها – تنظیم ارتفاع صندلی راننده – صندلی عقب تنظیم و جمع شونده – را شمامل میشود تا با قیمتی در حدود 30 میلیون تومان تجهیزات راضی کننده ای ارائه دهد.
    در این میان سانروف برقی دو حالته و به خصوص گرمکن صندلی های جلو غافلگیر کننده اند اما فقدان سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک – نبود پوشش چرم فرمان و حس گر دنده عقب کاملا احساس میشود.
    تجهیزات ایمنی تیگو 2 ایربگ برای سرنشینان جلو – ترمز دیسکی در هر چهار چرخ مجهز به سامانه ABS – EBD را در بر میگیرد. چری تیگو با استاندارد EURO NCAP ازمایش شده است و به دلیل ضعف سپرجلو – انتقال مستقیم ضربه توسط موتور به کابین و عملکرد ضعیف ایربگ از 16 امتیاز ممکن موفق به اخذ نمره 2/8 و کسب یک ستاره ایمنی شده است که واقعا باعث تعجب و ناامید کننده است.

    مشخصات و ازمایش فنی

    قبل از بررسی ازمایش فنی باید نگاهی به مشخصات تیگو انداخت. پلت فرم تیگو مشابه چری A5 یا همان MVM530 بوده و از همان پیشرانه عرضی به حجم دقیق 1971 سی سی با بیشترین توان 139 اسب بخار و بالاترین گشتاور 182 نیوتون متر به ترتیب در 5750 و 4500 دور بر دقیقه بهره میبرد که یک جعبه دنده 5 سرعته دستی با انتقال بازده موتور به محور جلو جثه 1375 کیلوگرمی ان را که دقیقا 85 کیلوگرم از MVM530 سنگین تر است به حرکت در می اورد.
    با گردش سوییچ پیشرانه 2 لیتری تیگو با لرزش محسوسی بیدار شده و با صدای بلند و خشن هوشیاری خود را به شما اعلام میکند.
    نفوذ صدای پیشرانه به داخل اتاق با افزایش دور موتور تشدید شده تا در دورهای بالا واقعا ازار دهنده باشد. به گونه ای که احساس میکنید موتور داخل اتاق قرار دارد. پدال کلاچ نرم است و تمامی دنده ها به نرمی در جای خود قرار میگیرند اما فرایند تعویض کند و و ارام صورت میگیرد. این خودرو در دنده یک به خوبی راه می افتد اما با سبک تر شدن دنده ها کشش ان رفته رفته کاهش میابد که بخشی از این موضوع به فاصله نسبتا زیاد ضریب دنده های 1 تا 3 و همچنین تاخیر در درگیری دنده ها و بخش دیگری به توان کم پیشرانه 2 لیتری برای خودرویی به ابعاد تیگو باز میگردد.
    به همین دلیل شتاب خودرو در زمان تست با 4 سرنشین و کولر روشن چندان مطلوب نبوده و برای انجام مانورها دنده معکوس بیشتری لازم است. البته نمیتوان ان را یک خودروی تنبل نامید و با توجه به گشتاور قابل قبول شما را در سبقت و شتاب ناامید نمی کند.
    سیستم تعلیق تیگو که چری حسابی روی ان مانور میدهد در جلو از نوع مک فرسون و در عقب چند جزئی است. که توسط کمپانی خوش نام لوتوس طراحی شده و در جلو به استرس بار نیز مجهز است. این مجموعه فنر بندی در طول سواری ثابت میکند به خوبی ضربات حاصل از دست اندازها را در هر دو محور جذب میکند. و فرمان با دقتی قابل قبول تا حد امکان از انتقال ضربات جلوگیری میکند. البته فرمان نرم ان در مانورها واکنشی کند و در کل شعاع گردش زیادی دارد.
    سیستم ترمز با اتکا به چهار دیسک و همراهی ABS عملکرد قابل قبولی دارد اما با فشردن پدال ترمز احساس اطمینان کافی وجود ندارد.
    بزرگترین مزیت تیگو کنترل و تسلط عالی بر ان است زیرا علاوه بر مشاهده خطوط برجسته روی کاپوت , شیشه های بزرگ جلو و کنار به همراه اینه های بزرگ مربعی شکل به خوبی راننده را بر اطراف مسلط میکند. قوس مطلوب و ضخامت کم ستون A خودرو نیز به هیچ وجه میدان دید را کاهش نمیدهد.
    فراموش نکنید ارتفاع زیاد خودرو و نرمی سیستم تعلیق ان در مانورها سنگین نقطه ضعف جدی ان است حتی اگر امضای لوتوس پای ان باشد.

    جمع بندی من از تیگو

    تیگو در مجموع یک خودروی به ظاهر شاسی بلند جمع و جور اما با رفتاری مشابه یک سدان خانوادگی و مناسب برای رانندگی ارام و متعادل است که قیمت ان تا حدودی بالاست اما در بازار بسیار محدود شاسی بلندهای موجود رقیب مستقیمی پیش روی ندارد. این خودرو یک کراس اور کوچک شهری تک محور متحرک است که غیز از فاصله زیاد شاسی تا زمین و چهره ای مشابه شاسی بلندها هیچ شباهتی به انها نداشته و البته ادعایی هم در این خصوص ندارد.
    در حقیقت تیگو مستقیما خریدارانی را نشانه گرفته که تنها به دنبال ظاهر یک خودروی شاسی بلند بوده و ارتفاع بلندتر و تسلط بهتر برایشان مهم است و در عین حال توقع سواری نرم با امکانات رفاهی کافی مشابه یک سدان خانوادگی را دارند.
    در خصوص دوام قطعات و وضعیت استهلاک این چینی تازه وارد نیز فعلا تا مدتی نمیتوان نظر داد و باید دید در اینده چه حرفی برای گفتن دارند ولی با ذهنیت منفی ایرانیان به کالای چینی راه سختی جهت اثبات خود و کسب اعتماد بازار به کیفیت احتمالی خود خواهد داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. GHAZAL

    ۳۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بچه هابه نظرتون این ماشین خوب نیست؟؟؟؟
    آخه هرکی دارازش راضی نیست…
    توروخدابگین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. علی

    ۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دوستان یکی از مهمترین عامل های رضایت یک شخص از ماشین اینکه ماشینی که قبل از ایکس33 سوار می شده چی بوده؟ بله یکی بعد از پراید ایکس 33 سوار می شه خیلی هم راضیه ولی یکی دیگه از پشت کرولا میاد پشت ایکس 33 میشینه ممکنه عصابش خورد بشهوهر کسی متناسب با نیاز و معیار خودش باید ماشین بخره یکی براش ایمنی مهمه یکی ضاهر ماشین،ولی من تئ یکی از اینا نشسته بودم بارون ک اومد از سانروف ماشین شروع کرد به چکه کردن داخل اتاق،همچنین که صدای موتور هم خیلی داخل اتاق بود،من خودم ترجیح میدم ماشین سواری معمولی سوار شم تا یک شاسی بلند با این شرایط چون هم مصرف بنزینم پایین تره هم سواری بهتری داره هم ایمنیش از این بالاتره و طبیعتا پول الکی به خاطر اسم شاسی بلند نمی دم.از بغل یکی رد می شدم که شیشه های ماشین کاملا بالا بود ولی صدای آهنگ از داخل در میومد،هیچ ماشینی بی عیب نیست ولی یکی کمتر یکی بیشتر در ضمن قطعاتش هم ارزون نیست مثلا فقط در پوش زاپاس عقب بالای 100 تومان که یکم زوره بخای برای قطعات چینی این مبلغ رو پرداخت کنی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. علی از قم

    ۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه دوستان و مسئولین عزیز این سایت خوب
    دوستان عزیز اولا نظرها در این رابطه گذشته از مسائل فنی که همه میدونند، کاملا سلیقه ایه که این سیلقه میتونه نشات گرفته از ماشینی که شخص سوار شده و میشه و سطح توقعی که از ماشین داره باشه
    پس باید به سلیقه ها احترام گذاشت و تفاوت نگرش ها رو پذیرفت
    به نظر من برای بهتر به نتیجه رسیدن باید کسایی که این ماشین برای مدت نسبتا طولانی داشتن و باهاش رانندگی کردن بیان و صادقانه و دور از هر گونه تعصب و جانب داری مزایا و معایبش رو بگن!
    برای همه شما دوستان آرزوی موفقیت و شادکامی ذارم
    پدالی های عزیز هم خسته نباشید و روز به روز بهتر از دیروزتون باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. محمد

    ۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین تو ایران مونتاژ می شه. مثل همه ی ماشین های دیگه. تمام ماشینهای دیگه هم که چینی نیستن باز قطعاتشون از چین وارد میشه. پس هیچ فرقی با بقیه خودروهای داخلی نمیکنه. اما مطرفش پایین تر از چیزی هستش که تو این مقاله نوشته شده… به نظرم با توجه به قیمتش می ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. AZADE

    ۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان من x 33 رو بلاخره فروختم و میخوام معایبش رو ذکر کنم 1:صدای بیش از حد موتور 2:سوپاپ زدن غیر عادی 3:بوی نم کولر 4:بوی بد اگزوز که ب داخل اتاق هم نفوذ میکرد 5:سوختن در جای چراغ خطر چند روز بعد از تحویل خودرو 6:خرابی امپر بنزین 7:گیر داشتن کییلومتر نمایش سرعت 8:جنس اشقال پلاستیک بکاربرده در داشبورد 9:لق لق زدن در سرعت های بالا 10:حس نشستن در یک گاری به تمام معنا 11:صدای باز و بسته کردن درها فوقعلاده تو ذوق میزد 12:زود داغ کردن با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. AZADE

    ۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    x33 نخرین نخرین داداش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. AZADE

    ۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بخدا قسم ماشین فوقعلاده بی کلاسیه و افتضاح از هر نظر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. سيد بهزاد شريفي

    ۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من یه مدت پورشه داشتم هزینه های زیادی روباید صرف سرویس ماهانه ی موتور ان می کردم.به همین خاطر فروختمش و ام وی ام X33 گرفتم تا ماشین بعدی ام که شفا رش داده بودم رو بگیرم به نظر من فورقون سوار شی بهتر از این ماشین مزخرف است .و فقط BMV

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. AZADE

    ۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    مزخرفترین ماشینی که تو عمرم سوار شدم x33 بود سرشار از عیب و بی کلاسترین ماشین منم قبل از اینکه بخرم عاشقش بودم وتو کف خریدنش اما متاسفانه بعد از خرید و با 800کیلومتر صفر فروختمش و وقتی باهاش میرفتم بیرون کلی متلک میزدن و میگفتن ماشین چینی و دلش خوشه شاستی بلند سواره و از این حرفها و اخرشم با 2 میلیون ضرر فروختم خلاصه اگه پولتون واستون ارزش داره نخرید و اگه گول ظاهرشو خوردید سخت در اشتباه هستید و مطمعن باشید اگه خریدید حتی روتون نمیشه که باهاش برید بیرون چه برسه که بخواید کلاس بذارید و فقط بخاطر کلاسش نمیگم هزارتاعیب داشت که در بالا بهش اشاره کردم اخیششششششششششششش من که از دستش خلااااااص شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا