چری تیگو 7 در راه ایران

شرکت مدیران‌خودرو به‌عنوان نماینده و تولیدکنندهٔ محصولات شرکت چری چین در ایران همواره به دنبال بروز کردن محصولات خود (در اصل محصولات چری) و عرضهٔ خودروهای جدیدی به بازار ایران بوده است تا بدین واسطه بتواند سهم خود را از بازار خودروی کشورمان افزایش دهد. پس از عرضهٔ محصولات جدید ام‌وی‌ام 550 (نسل جدید 530)، 110 S (نسل جدید 110)، X33 S (فیس‌لیفت X33)، تیگو 5 و آریزو 5 به بازار ایران و همین‌طور کراس‌اوور کوچک X22 که به‌تازگی معرفی شده است، حالا خبر می‌رسد که مدیران‌خودرو قصد دارد محصول دیگری از چری را که تیگو 7 نام دارد، در آینده‌ای نزدیک روانهٔ بازار کشورمان کند.

chery-tiggo-7-2017-036

تیگو 7 جدیدترین کراس‌اوور چری است که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پکن امسال رونمایی شد. این خودرو در اصل نسخهٔ تولیدی کانسپت TX است که در سال 2012 معرفی گردید. حال به‌تازگی قائم‌مقام مدیرعامل شرکت مدیران‌خودرو خبر از عرضهٔ تیگو 7 به بازار کشور داده است. این کراس‌اوور ابعادی بسیار مشابه با تیگو 5 دارد به‌گونه‌ای که در طول و عرض تقریباً به‌طور کامل هم‌اندازهٔ تیگو 5 است اما 7 سانتیمتر ارتفاع کمتری از آن دارد و از 6 سانتیمتر فاصلهٔ محوری بیشتری برخوردار است.

تیگو 7 در بیرون از طراحی نسبتاً مدرن و متفاوتی سود می‌برد که البته طبق زبان طراحی جدید چری شکل گرفته است. در قسمت جلوی خودرو شاهد چراغ‌هایی بومرنگ شکل و جلوپنجرهٔ ذوزنقه‌ای هستیم که با طراحی چراغ‌ها هماهنگ است. یک زه کرومی هم از میانهٔ جلوپنجره رد شده و به زیر چراغ‌ها کشیده شده است. در کل در بخش جلویی تیگو 7 اثر چندانی از کپی‌برداری دیده نمی‌شود اما در عقب تأثیرپذیری آن از نسل جدید کیا اسپورتیج کاملاً مشهود است.

chery-tiggo-7-2017-038

در داخل کابین اما با طراحی نسبتاً ساده‌ای مواجه می‌شویم که البته در برخی تیپ‌ها با تریم دورنگ داشبورد سعی شده کمی از این سادگی کاسته شود. یک نمایشگر بزرگ در مرکز داشبورد تیگو 7 اولین چیزی است که جلب‌توجه می‌کند. زیر این نمایشگر یک زه ضخیم طراحی شده که در تریم دورنگ، رنگ متفاوتی با داشبورد دارد و از طرفین به دریچه‌های تهویه می‌رسد. همچنین غربیلک فرمان هم فرمی زیبا و تا حدودی اسپرت دارد. درکل طراحی داخلی و خارجی تیگو 7 برای شرکتی چون چری نسبتاً پذیرفتنی و قابل‌قبول است.

chery-tiggo-7-2017-053

چری تیگو 7 در بازار چین با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌شود که اولی چهار سیلندر 1.5 لیتری توربو با 150 اسب بخار قدرت و 205 نیوتن متر گشتاور بوده و دومی بک واحد 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است که 120 اسب بخار قدرت و 180 نیوتن متر گشتاور دارد. با توجه به اظهارات قائم‌مقام مدیران‌خودرو مبنی بر اینکه به این زودی‌ها موتورهای توربوی چری در ایران عرضه نخواهند شد، بنابراین به‌احتمال بسیار زیاد تیگو 7 با پیشرانهٔ 2 لیتری تنفس طبیعی در ایران عرضه خواهد شد. طبق اطلاعات سایت chinaautoweb، برای این موتور تنها یک گیربکس 7 سرعتهٔ CVT ارائه می‌گردد.

تیگو 7 در نمونهٔ 2 لیتری 1432 کیلوگرم وزن دارد که حدود 100 کیلوگرم کمتر از نسخهٔ اتوماتیک تیگو 5 است اما در همین حال حدود 20 اسب بخار هم قدرت کمتری دارد؛ بنابراین به نظر می‌رسد یک پیشرانهٔ 120 اسب بخاری چندان مناسب وزن حدود 1.5 تنی تیگو 7 نباشد. سیستم تعلیق چری تیگو 7 در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع چند اتصالی است و نیروی موتور هم طبق رسم اکثر کراس‌اوورهای چینی تنها به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

chery-tiggo-7-2017-040

تیگو 7 همانند تیگو 5 کراس‌اوور نسبتاً کاملی بوده و از سطح تجهیزات مناسبی برخوردار است. رینگ‌های آلیاژی، چراغ‌های اتوماتیک، آینه‌های برقی، سانروف پانوراما، حالات رانندگی اقتصادی/اسپرت، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، سیستم صوتی با پورت USB و 6 بلندگو، صفحه‌نمایش 9 اینچی لمسی با GPS و اتصال بلوتوث، DVD پلیر، کامپیوتر سفری 4.8 اینچی، ایربگ‌های جلو و جانبی، تهویه اتوماتیک دو منطقه‌ای و دوربین دید 360 درجه ازجمله تجهیزات این کراس‌اوور چینی هستند.

chery-tiggo-7-2017-027

با توجه به اینکه چری تیگو 5 در بازار چین بسته به تیپ‌ها و سطح تجهیزاتش با قیمتی بین 93,900 یوآن (13,520 دلار) تا 150,900 یوآن (21,700 دلار) عرضه می‌گردد و در کشورمان بین 90 تا 100 میلیون تومان قیمت دارد، می‌توان تا حدودی قیمت تیگو 7 را پیش‌بینی کرد. نسخهٔ 2 لیتری این کراس‌اوور هم‌اکنون در چین در دو تیپ مختلف عرضه می‌شود که اولی 115,900 یوآن (16,700 دلار) و دومی 123,900 یوآن (17,800 دلار) قیمت دارد؛ بنابراین احتمالاً تیگو 7 در ایران با قیمتی بین 95 تا 105 میلیون تومان عرضه خواهد شد که در این صورت رقبایی چون رنو کپچر، رنو داستر، بی‌وای‌دی S6 و سانگ‌یانگ تیوولی را در مقابل خود خواهد داشت.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

48 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل رضا پ
    رضا پ
    سوابق: (210 دیدگاه) ,

    ماشین چینی !!
    یا خدااااا
    الان دوباره دعوا میشه😧

    پاسخ
    1. رهگذر
      سوابق: (42 دیدگاه) ,

      الان دوستان ضد خودروی چینی دارن دنبال این می گردن که ببینن که کجاش مشابه خودروی دیگست سری بگن اینکه از فلان ماشین کپی زده، دیگه دوران اینجور حرفا بنظر بنده به سر رسیده، دیگه باید قبول کرد که درسته خودروهای چینی از نظر فنی یک کم از خودروهای کره ای عقبتر هستند ولی باید پذیرفت که از لحاظ ظاهری خیلی پیشرفت چشمگیری داشتن. شاید خودم به شخصه طرفدار خودروی چینی نباشم ولی همچین مخالفشون هم نیستم چون قبلآ تصاویر چری آریزو 5 رو دیده بودم ولی امروز تو شهر خود ماشین رو دیدم و باید اعتراف کنم آریزو 5 اولین خودروی چینی هستش که حداقل از لحاظ ظاهری توجه من رو به خودش جلب کرد. واقعآ باید قبول کرد که پیشرفت صنعت خودروسازی چین کاملآ محسوس هستش برخلاف خودروسازهای ما که نه تنها در حال درجا زدن هستند بلکه دارن عقب گرد هم می کنند.
      با تچکر.

      پاسخ
      1. رضا
        سوابق: (6 دیدگاه) ,

        کیفیت ماشیناشون رو نمی تونم که بگم داره خوب بشه علتشم اینه که بعد از 3 یا 4 سال باید در مورد کیفیتششون صحبت کرد.البته صد در صد اون ها کیفیتشون داره خوب میشه . تنها ماشین چینی با کیفیت هم به نظرم لیفان820 هست (با توجه به قطعات فنیش مثل شاسیش که ماله کمریه یا گیربکس و ..)
        ولی ماشین های چینی بدیشون اینه که یه مدت طرفدار دارن و بعد از مدتی دیگه طالب ندارن.مثال هاشم زیادن لیفان 620 یا ایکس 60 یا mvm x33 و..
        الان هم برلیانس طالب داره ولی بعد یه مدت اونم میره کنار واسه همین هم افت قیمت شدیدی دارن

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل سامان اذری
        سامان اذری
        سوابق: (1548 دیدگاه) ,

        رهگذر جان
        با افزایش.کیفیت خودروهای چینی قیمتشونم به شدت بالا میاد نمونه فول این ماشین قیمتش حدودا 21.700 دلار
        یعنی تقریبا هم قیمت با مزدا cx5 حالا شما خودت کم اپشن مزدا رو انتخاب میکنی یا لیمیتید این ماشین رو ؟؟؟
        در مورد اریزو 5 هم عرض کنم که دو ماه پیش رفتیم اریزو پنج رو واسه دوستم نمایندگی ببینیم که من با تمام وجود پشیمونش کردم
        اره قیافه خوشگلی داره ولی 70 الی 75 میلیون تومن.؟؟؟؟؟
        اونم واسه موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 116 اسب بخار؟؟؟ گیربکس cvt یعنی 206یا 405 راحت ازش رد میشه 😑
        مگه پول علف خرسه
        با 75 تومن میشه یه کمری SE بدون رنگ خرید و تا اخر عمر سوارش شد 😌

        پاسخ
        1. رهگذر
          سوابق: (42 دیدگاه) ,

          سامان جان عرایض شما درست ولی مشکل اینجاست خیلی ها 75 تومن پول نقد ندارند که بابت ماشین دست دوم بپردازند و خیلی ها هم اصلآ به خرید ماشین دست دوم اعتقاد ندارند. قبول دارم قیمت خودروهای چینی کذایی هستش ولی باید قبول داشت که قیمت سایر برندهای خارجی تو ایران کذایی که هیچی اصلآ فضاییه. تا اونجایی که بنده اطلاع دارم اگر فردی بخواد زیر 100 تومن خودروی کره ای یا ژاپنی یا فرانسوی بخره کلآ تعداد محدودی انتخاب بیشتر نداره که شامل هیوندای ای 20 ، اکسنت، میتسوبیشی میراژ و کیا پیکانتو، اپل کورسا بهمراه چندتا از محصولات رنو که حداقل از نظر کاربردی و ظاهری چنگی به دل نمیرنند (یک نکته اینکه مردم ما به ظاهر و آپشن خودرو خیلی اهمیت میدن بطور مثال اگر یک خودروی کره ای مثلآ از برند کیا و یک ماشین فرانسوی بطور مثال از رنو هم قیمت باشند مطمئن باش مردم ما میل بیشتری به خرید خودروی کره ای دارند چون دارم میبینم که این حرف رو میزنم) . شاید افزایش قیمت غیر منطقی خودرو های کره ای و چینی بیشتر به کاهش یا عدم ورود خودروهای اقتصادی از برندهای اروپایی و ژاپنی به کشور مرتبط باشه (البته اگر گمرک با دلالها بزارن با قیمت مناسب وارد شوند) و شاید با ارائه محصولات جدید رنو و پژو البته اگر با کیفیت و قیمت مناسب ارئه بشن مطمئنآ عرصه رو بر خودروهای چینی تنگ می کنند فقط باید نشست و منتظر موند و دید.

      3. محمد
        سوابق: (28 دیدگاه) ,

        توش،شبیه مزراتی لوانتس 😂😂😂😂

        پاسخ
      4. سعید
        سوابق: (212 دیدگاه) ,

        فک کردم نیسانه با این چراغ های جلوش

        پاسخ
  2. کینگ تیبا (پهلوون سایپا)
    سوابق: (124 دیدگاه) ,

    60گرونه

    پاسخ
    1. KING 918
      سوابق: (1730 دیدگاه) ,

      اتفاقا عالیه …..
      تهویه دونقطه ایی حداقل مال ماشین های بالای 150 میلیونه ………..
      امکاناتش فوق العادس ……..

      پاسخ
  3. تصویر پروفایل ASA
    ASA
    سوابق: (287 دیدگاه) ,

    قدرت چینی ها واقعا تحسین برانگیز هست؟!!

    پاسخ
  4. madjid
    سوابق: (5043 دیدگاه) ,

    هیچ وقت از ماشین چینی خوشم نیومده.
    (نظر شخصی)

    پاسخ
    1. KING 918
      سوابق: (1730 دیدگاه) ,

      جون مجید خیلی راحت نظرتو میتونم تغییر بدم ………..

      پاسخ
      1. madjid
        سوابق: (5043 دیدگاه) ,

        جون خودت!
        نظر من تغییر نمیکنه…

        پاسخ
  5. رهپو
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    ظاهر خودروهای چینی چقدر داره بروز میشه این مدل رو با مدلهای 10 سال پیش همین شرکت مقایسه کنید امکانات و مشخصات فنی هم همینطور واقعا شیب پیشرفت خودرو سازهای چینی تنده
    یک زمانی میگفتیم زشتن یک زمانی میگفتیم کپی میکنن و هزاران ایراد دیگه که همین انتقادات باعث پیشرفتشون شد یکی نیست بگه ما چکار میکنیم که از همه ایراد میگیریم ما کی خودروی زشت و کپی خودمون رو شروع میکنیم؟؟؟

    پاسخ
    1. رهگذر
      سوابق: (42 دیدگاه) ,

      کاملآ با شما موافقم یک نفر جمله خیلی جالبی گفتش و چون عین حقیقت بود هنوزم یادم مونده اینکه ” خودروسازای چین فرصت این رو ندارند که دنبال این باشند که ببینند چندتا منتقد پراید سوار و 405 سوار در مورد خودروهاشون چه نظری دارند چون اینقدر به سرعت در حال پیشرفت هستند که وقت گوش دادن به این حرفها رو ندارند چون یک لحظه غفلت باعث میشه کلی از صنعت خودرو عقب بیفتند” . جلمه برای خودم نیست امیدوارم خوب نقل کرده باشم که دچار تحریف نشده باشه.

      پاسخ
  6. Continental
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    ظعیفه یکی از مشکلات اصلی چین تکنولوژی ظعیف موتوره که تو بیشتر ماشینایی چینی وجود داره مثل محصولات چری.

    پاسخ
  7. روح الله
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    من از ماشین چینی دل خوشی ندارم.اما این ماشین واقعا زیبا طراحی شده.پیشرفت چینیا تحسین برانگیزه….

    پاسخ
    1. علیرضا4225
      سوابق: (116 دیدگاه) ,

      به نظر من با این وضع مالی و گرانفروشی خودرو سازان داخلی ،برای ما ایرانی ها که اکثرا جز طبقه متوسط جامعه هستیم بهترین انتخاب خودرو چینی هست چون هم ظاهر خوبی دارند و هم امکانات و کیفیت بهتری نسبت به لگن های داخلی دارند پس بیخود تعصبی برخورد نکنیم

      پاسخ
  8. shahin
    سوابق: (151 دیدگاه) ,

    مهندسیشون در حد گلابیه!!!! مزدا ٣ سال ٢٠١٠ از موتور ٢٠٠٠تنفس طبیعی ١۴٨ اسب بخار قدرت میگیرفت اونوقت اینا تو سال ٢٠١۶ از همون حجم موتور ١٢٠ اسب میگیرن…تازه اسبای ژاپنی کجا و اسبای چینی کجا…واقعا میشه حدس زد جز ظاهرش هیچی نداره..حالا تازه نسبت وزن به اسب بخار هم اگه بگیریم اوضاع بدتر میشه…

    پاسخ
    1. شایان
      سوابق: (64 دیدگاه) ,

      داداش من چی میگی؟چرا مزدا رو با چری مقایسه میکنی؟مزدا کجا و چری کجا‌؟اعتبار و قدمت و طراحی مزدا کجا و چری کجا؟ولله قسم پراید از سر ماها زیاده
      نمیدونم چ دردی شده زورتون رسیده به چینی و کره ایی…کره ایی همونه که مردم تو کفشن
      چینی هم صد پله از خودرو های وطنی بهتره
      پس لطفا انقدر شرکت هایی ک در حال پیشرفت هستن رو نکوبید

      پاسخ
      1. shahin
        سوابق: (151 دیدگاه) ,

        موضوع اینجاس که این ماشین تو بازار ایران احتمالا تو محدوده قیمتی مزدا٣ قرار میگیره.وگرنه مزدا و چری که دو تا دنیای متفاوتن و هزار سال دیگه هم چینیا به مزدا نمیرسن

        پاسخ
    2. Sami
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      مث اینکه بنز رو با پراید مقایسه کنی.فازت چیه.

      پاسخ
  9. Fariman
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    موتور ٢ لیتری و تنها ١٢٠ اسب بخار؟

    پاسخ
  10. حسین
    سوابق: (1225 دیدگاه) ,

    با موتور x33s عرضه بشه بهتره!
    هم قدرت بیشنر ، هم خدمات پس از فروش بهتر!

    پاسخ
  11. یوسف
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    کارگرامون افغانی
    گداهامون پاکستانی
    صنعتمون چینی
    خودمون هم هشتاد میلیون آدم خوش و خرم

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (41 دیدگاه) ,

      بعضی البته بعضی از مدیران هم انگلیسی و امریکایی خاین

      پاسخ
  12. علي
    سوابق: (100 دیدگاه) ,

    از نظر ظاهری و طراحی بیرونی و داخلی چیزی کم نداره و خیلی زیباست بقیشم باید دید تو تست به چه صورتی عمل میکنه مثلا هندلینگ و موتور
    با تچکر

    پاسخ
  13. علی
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    نگاه تو رو حضرت عباس تا دو سال پیش x33 داشتن حالا چی میزنن

    پاسخ
  14. احمد باقری
    سوابق: (4678 دیدگاه) ,

    به نسبت خوبه.

    پاسخ
  15. amin
    سوابق: (363 دیدگاه) ,

    طراحیش انصافاً خیلی خوبه و نمیشه مثل تیگو 5 ازش ایراد گرفت. خوب شده که ارتفاعش رو کم کردن که دیگه عرضش کم به نظر نماید و ابعادش مناسب شده
    من ازش خوشم اومد

    پاسخ
  16. تصویر پروفایل یاسین
    یاسین
    سوابق: (139 دیدگاه) ,

    ظاهرش برای بازار ما خوبه ولی قیمتش خیلی زیاده فوقش باید 80 باشه همین تیگو 5 باید تهش 70 میبود
    بعدم 1.5 تن وزن 120 اسب بخار!!!!خدایی این تو سربالایی ابرو ادمو میبره مزدا تو نسل قدیم 3 از یه موتور دو لیتری نزدیک 150 اسب قدرت میگیره یا پژو تو مدل 2008 نسخه سه سیلندر 1.2 لیتری 128 اسب قدرت و 230 نیوتون متر گشتاور میکشه!!!!!! چینیا پیشرفتشون خوبه ولی تو بحث موتور و گیربکس خیلی کم کاری کردن

    پاسخ
  17. ناشناس
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    تیگو 5 موتورش بهتره البته اینم فقط باتوربوش خوبه

    پاسخ
  18. مهیار
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    مشگل بزرگ ماشینهای چینی (بجز کیفیت ) نداشتن بازار دست دومه .

    پاسخ
  19. سروش شیرازی
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    گیربوکس cvt هفت سرعته?یعنی چی? مگه میشه??

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل امیر دهقان
      امیر دهقان
      سوابق: (149 دیدگاه) ,

      گیربکس های CVT اصولاً دنده ندارن و تعویض دنده در اون ها بی معنیه که همین امر موجب یک نواختی رانندگی میشه چون هیچ تعویض دنده ای وجود نداره و نیروی موتور بصورت یک نواخت منتقل میشه. برای همین خیلی ها گیربکس های CVT رو خسته کننده و کسل کننده میدونن. به همین دلیل تو نمونه های جدید این گیربکسها بصورت کامپیوتری و نه فیزیکی یک سری بازه هایی برای گیربکس CVT تعریف میشه که حس تعویض دنده دارن و حتی میشه بصورت دستی هم اقدام به تعویض دنده کرد. به عبارت دیگه هنوز هم تو گیربکس CVT دندۀ فیزیکی وجود نداره و فقط یک برنامه و نرام افزار کامپیوتری رو گیربکس اجرا میشه که حس تعویض دنده رو به راننده منتقل میکنه و همچنین در مواقعی مثل سربالایی ها هم به کار راننده میاد.

      پاسخ
  20. faramarz
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    پشتش خود اسپرتیج

    پاسخ
  21. احمد
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    خود کپی کردنم نوعی پیشرفت محسوب میشه مثلا بتونی یه اسپورتیج 90 95 درصدی در بیاری یه عده غش و ضعف کنند از این پیشرفت بگن بایدم قبول کنیم خودروسازی بنجل پیشرفت کرده هستش

    پاسخ
  22. فیصل
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    دلیل نمیشه حالا که ایرانخودرو و سایپا ماشینهای بی کیفیت و بنجل تولید میکنند یه عده تو ایران پاشن برن یه مشت خودروی بنجل چینی وارد کنند و به صرف سپر و چراغهای خوشگل اون رو علم کنند و به همه ایرانیا از مزایاش نسبت به بقیه ماشینای موجود بگن. اگه خریداراش راضی بودند از ته دل هیچ وقت لوگوهای ماشیناشون رو با ماشینای دیگه عوض نمیکردند تا اعتماد به نفس پیدا کنند یا هیچ وقت صبح تا شب نیاز به توجیه اطرافیانشون نداشتن که چرا 80-90 ملیون پول بابت خرید ماشین چینی دادن.
    مدلهای جدید پژو مثل 2008 که وارد بازار شد اون وقت تو بازه قیمتی 70 تا 100 که همه دم از چینیها میزنند خواهیم دید مردم کدوم رو ترجیح میدن هرچند همین الان هم چینیها مطلقا بازار دست 2 ندارند دلیلش هم معلومه چرا.

    پاسخ
  23. sunmartin
    سوابق: (1516 دیدگاه) ,

    بله با فیصل موافقم دلیل پیشرفت چینی ها این نیست که دلشون بر ای ما میسوزه و درصدد تولید مدل های جدید هستند بلکه میخوان در ایران که مهمترین بازار هدف چینی ها و بخصوص خودرو هاشون است فروش داشته باشند چینی ها در سایه تحریم که برای عده ای نان و آب داشت و تحریم را برکت الهی میدانستند بصورت قارچ گونه در ایران رشد کردند هزینه مهندسی و طراحی و تست چینی ها از جیب ملت ایران پرداخت میشود به اینصورت که خودرویی را بالاتر از ارزش واقعی خود بفروش رسانده سپس بهای قطعات مصرفی و لوازم خودرو را مانند برندهای مطرح از جیب ملت بیرون میکشند همچنین ایران را به محلی برای آزمون و خطای خود برگزیده و جدیدترین مدلهای خود را بخاطر صرف اقتصادی در ایران رونمایی و بفروش میرسانند خریداران ایرانی که از ظاهر و نبود حق انتخاب و نبود تنوع بواسطه کاسبان تحریم و خودروهای بظاهر ایرانی خسته شده اند با خرید چینی ها با شرایط اقساطی و ظاهری به روز و آپشنال بواقع به صنایع چین خدمت بزرگی میکنند بی آنکه آگاه باشند

    پاسخ
  24. shahin
    سوابق: (151 دیدگاه) ,

    1600kg/120hp=13.3
    اگه این نسبت در هر ماشینی بیشتر از ١٠ بود بدونین به طور قطع اون ماشین تو سربالایی راه نمیره و شتاب اولیه و ثانویه افتضاحی داره.این نسبت واسه ماشینای المانی معمولا ۶ و ماشینای ژاپنی حدودا ٧ هست و برای ماشینای چینی بین ١٣ تا ١۵

    پاسخ
  25. amir.dp
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    شاید خیلی ها بگند کپیه و یا بی کیفیته ،حتی موتورش ضعیفه ولی با این وجود همین محصولات چین که ما مسخرش میکنیم روزی با تلاششون رویای ما میشن و این از بی لیاقتی خودروسازان و همچنین مسئولین بی کفایت ماست.

    پاسخ
  26. عبدالله
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    بعله.خیلی هم عالی.ماهم میشینیم و پیشرفت چین رو می بینیم ک مثل برق و باد داره ازمون رد میشه و ماهم ن تنها درجا زدیم در این30سال بلکه پس رفت هم داشتیم و روز ب روز کیفیت کم شده…

    پاسخ
  27. احمدرضا
    سوابق: (141 دیدگاه) ,

    متاسفانه مثل اکثر محصولات دیگه چری توی ایران موتور ضعیفی داره. متاسفانه چینی ها با وجود پیشرفتهای فراوانی که توی عرصه صنعت خودرو داشتند هنوز اکثرشون توی طراحی موتور و بهینه سازی و ارایه موتورهای با قدرت مناسب و در عین حال اقتصادی پیشرفت مناسبی نداشتند. امیدوارم در این زمینه هم بتونند با سرعت مناسب پیشرفت کنند و دیگه شاهد تکرار این موتورهای اکثراً کم توان در خودروهای مختلف چینی نباشیم

    پاسخ
  28. گللر
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    جالبه بعلت زیاد بودن خودروسازی چینی فروش اکثر خودروهایشان کمتر از ایران خودرو انحصاری هست ولی هر سال دهها مدل و پلاتفرم عوض میکنن اپشنها زیاد میکنن ولی سود هم میکنن ولی ویرانخودرو ملی ما بیست سال از یک پلاتفرم استفاده میکنه و سرمایه گذاری نکرده ادعای ضرر هم میکنه.

    پاسخ
  29. عاشق ايران
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام
    دوستان فقط میشه واسع صنعت مملکت ایران متاسفم بود این مدیران فرمایشی که هیچ ایده اینده نگری ندارند و با تولیدات تکراری ونهایت تبدیل پراید به وانت ویا موتور پیکان بزارند روی اردی بعدش بکنن وانت همان بهتره ماشین چینی سوار شد تا حداقل از حقوق های نجومی و بی کفایتی مدیریت درس عبرتی بشه برای کسانی که هشتاد میلیون جمعیت را مسخره خودش کردند البته واقعیت این هست که خود چینی ها برند ها خارجی سوار میشن بیشتر بنز و تویوتا و فولکس ولی صنعت پیشرفته پیدا کردن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.