»» چهارمین محصول مدیران: چری فالوین 2

مدیران خودرو (MVM) بعد از موفقیت در عرضه خودروهای چری با نام ام وی ام X33 و استقبال از ام وی ام 530 و در کنار عرضه مدلهای ارزانتر 110، اینک چهارمین محصول چینی را به خط تولید خود اضافه نموده است. این خودرو چری فالوین 2 می باشد که در ایران با نام MVM 315 نامگذاری گردیده است و البته نامهای دیگری هم دارد مثل چری بونوس (Bonus) و چری A13  یا ZAZ Forza در روسیه یا Storm2. این خودرو اولین بار در سال 2008 و در نمایشگاه پکن رونمایی شد.

Chery Fulwin 2 Hatchback

Chery Fulwin 2 Hatchback

پلاتفرم این اتومبیل از سئات تولیدو اسپانیایی (Seat Toldeo) گرفته شده که خود زیر مجموعه فولکس واگن است و موتور آن نیز از فورد اسکورت انگلستان (Ford UK) مشتق شده است. چری در وبسایت خود این خودرو را دارای طراحی بیونیک دانسته و ظاهرا از شکل وال برای طراحی آن الهام گرفته اند. با اینحال بنظر می رسد در طراحی این خودرو از خودروهای رنو و پژو الهام بیشتری دریافت کرده باشند.

خطوط مختلف و حجمهای بدنه کاملا زیبا و حرفه ای هستند مخصوصا در مدل هاچ بک و حتی تقلیدها هم با پختگی و دقت انجام شده اند. طراحی فالوین 2 در استودیوی تورینو دیزاین ایتالیا صورت گرفته است.

Chery Fulwin 2 Sedan

Chery Fulwin 2 Sedan

فضای داخلی فالوین داستان دیگری دارد. تعداد زیاد نمایشگرها و نحوه قرارگیری آنها را قبلا در هیچ خودروی دیگری ندیده ایم. علاوه بر نمایشگرهای معمول داشبورد که بصورت آنالوگ و دیجیتال می باشند، دو ردیف نمایشگر دیجیتال نیز بالای داشبورد روبروی راننده و سرنشین قرار دارند. کنترلهای چرخشی کنسول نیز طراحی و سبک خوبی دارند. اما سایر اجزای داخلی مثل رودریها و غربلیک فرمان معمولی و ساده طراحی شده اند. کیفیت مواد مصرفی نیز در نگاه اول نسبت به خودروهای قبلی چری بهتر بنظر می رسند.

Chery Fulwin 2 interior

Chery Fulwin 2 interior

چری فالوین 2 یک خودروی خانوادگی نسبتا کوچک و اسپرت است. از ویژگیهای این خودرو موتور 1.5 لیتری آن است که جزو 10 موتور برتر چین انتخاب شده است. گرچه معلوم نیت که این انتخاب بر چه مبنایی بوده است! موتور ACTECO چهار سیلندر 16 سوپاپ با یک میل سوپاپ در بالا و تزریق سوخت چند نقطه ای و ضریب تراکم 10.5 است. حداکثر قدرت این موتور 107 اسب بخار در دور 6000 و گشتاور 140 نیوتن متر در دور 3000 می باشد. انتقال نیرو نیز توسط گیربکس 5 سرعته دستی به چرخهایی با اندازه 195/55R15 صورت می گیرد.

Chery Fulwin 2 Hatchback

Chery Fulwin 2 Hatchback

وزن خالص مدل هاچ بک 1200 کیلوگرم است. وزن مدل سدان 75 کیلوگرم بیشتر است. البته در سایت چری خبری از ابعاد و مشخصات فنی مدل سدان نیست. ابعاد خودروی هاچ بک 4139×1686×1492 و فاصله محورهای جلو و عقب، 2527 میلیمتر می باشند. طول مدل سدان هم 427 سانتی متر می باشد. حداکثر سرعت این خودرو 160 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است که با توجه به نیروی تولیدی موتور پایین تر از انتظار است.

Chery Fulwin 2 Hatchback

Chery Fulwin 2 Hatchback

تجهیزات استانداردی نظیر لامپهای هالوژن، چراغهای فابل تنظیم جلو، آینه های برقی ، شیشه های جلوی برقی، فرمان تاشو، و رادیو و MP3 و تهویه در مدلهای پایه قرار می گیرند. صندلیهای چرمی، پنجره های برقی عقب، پخش CD و تهویه اتومات هم از تجهیزات مدلهای بالاتر می باشند. دو عدد ایربگ جلو و ترمز ABS+EBD و میله های تقویتی داخل درها و سیستم ضد سرقت از تجهیزات ایمنی پایه محسوب می شوند. دو عدد کیسه هوای جانبی هم به همراه رادار دنده عقب هم برای مدلهای تاپ فالوین درنظر گرفته شده اند.

Chery Fulwin 2 Airbag

Chery Fulwin 2 Airbag

این خودرو در سه سطح اسپرت، لوکس و الیت و با قیمتهای 49 هزار تا 60 هزار یوان (7700 دلار تا 9500 دلار) توسط چری به فروش می رسد. فالوین 2 در تست تصادف C-NCAP در چین چهار ستاره ایمنی را دریافت کرده است.


مدیران خودرو با MVM 315 قصد دارد جای پای خود را در صنایع خودروسازی ایران مستحکمتر کند. رقابت فالوین با توجوی j3و پژو 206 و سایر خودروهای محدوده زیر 20 میلیون تومان می تواند باعث افزایش حق انتخاب مشتریان و نهایتا چرخش بازار به سمت منافع مصرف کنندگان شود.

۱۱
خرداد
۱۳۹۱

۱,۱۱۹ دیدگاه

  1. سلام خدمت دوستان خوب.خواستم از 315 اطلاعات کسب کنم نتیجه نگرفتم .نمیدونم چرا بیشتر صحبتها از رو تعصبه.تعصب به فرانسه یا چین؟!صرف داشتن یه ماشین که نباید چشم بسته بهش تعصب داشت.من 405 مدل 81 داشتم عالی بود 90 دوگانه گرفتم افتضاح!هر کس تعریف خودشو از خوب بودن داره.خواهش میکنم به همدیگه کمک کنیم نه با کامنت هامون بخاطر یه نفر دیگه که پول تو جیبش میره ما ایرانی های با فرهنگ به هم توهین کنیم.

    • یک ساله که 315 دارم ماشین خیلی خوبی هستش از 405 یا پارس خیلی سر هستش خدمات نمایندگیهاش خوبه همه لوازمش را دارن تازه خراب نمیشه 530 4ساله که اومده بازار خراب نمیشه منم قبل از گرفتن میترسیدم این همه پول بهش بدم ولی حالا میگم پولی که گرفتن نوش جانشون

    • برای تو شهر واقعا ماشین نرم وخوبیه.ولی سربالایی نمیتونه خوب بره بالا اونم به خاطر صفحه کلاجشه.٢٠۶ هم نداشتم ولی از ۴٠۵ نرم تره.در کل برای شهر ماشین خوبیه.

  2. من یکماهه این آشغالو خریدم – گیربکسش صدا میده – جعبه فرمونش نشتی داره که هیچکدوم از نمایندگی ها موجود ندارن – کمک فنرهای بسیار ضعیفی داره – مصرف سوختش 12 لیتر در 100 کیلومتره که به نسبت حجم موتور1500 سی سی افتضاحه- در مجموع خیلی خیلی از خریدش پشیمونم .

  3. اونایی که ندارن الکی میگن 315دارم نظرات خاصی میدن!چطور شده قطعات پژو رو جین میزنه در حالی که315هم جینیه اما باکیفیت میگن باز.ماشینی که قدرت مانور نداشته باشهبه دردئ نمیخوره

  4. همه با تعصب حرف می‌زنن ،اما شخصا با تحقیقاتی‌ که کردم ۲۰۶ v۸ انتخاب کردم ، چون از نظر کیفیت ساخت و تکنولوژی خیلی‌ بالاتر از ۳۱۵ هست ، کروز کنترل و تهویه دیجیتال

  5. سلام دوستان لطفا راهنمایی کنید این ماشین به درد خانوم ها هم می خوره یا نه
    من چند وقت تصمیم خرید دارم ولی همه می گن همیشه درگیر خرابی گیریبکس و جعبه فرمان و …….. هستی !!!!!!!! ایا واقعا همینطوره ؟ ایا بعد از خرید پشیمون میشم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن بصورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیر اخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط و تبلیغاتی پذیرفته نمی شوند. برای تفییر آواتار خود می توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.


تورهای لحظه آخری