خودروی چینی IM L6 توانست سرعت جدیدی را برای تست ایمنی گوزن ثبت کرده و رکورد ۲۵ ساله این تست را ارتقا دهد.
چندی پیش رسانههای چینی خبر از تست گوزن خودروی موردبحث دادند. این خودروی بدون راننده توانسته بود به سرعت ۷۱ کیلومتر در ساعت دست یابد که البته از نظر فنی به معنی عدم موفقیت در تست گوزن بود زیرا حداقل سرعت برای قبولی در آن ۷۲ کیلومتر در ساعت است؛ اما حضور راننده در کابین توانست به تمامی شک و تردیدها درباره تواناییهای L6 پایان دهد. این خودرو توانسته به سرعت فراتر از ۸۵ کیلومتر در ساعت در تست گوزن دست یابد.
رکورد قبلی تست گوزن در سال ۱۹۹۹ و توسط سیتروئن زانتیا اکتیوا V6 ثبت شده است. این خودروی فرانسوی با سرعت ۸۵ کیلومتر در ساعت تست گوزن را پشت سر گذاشت و از آن زمان تاکنون هیچ خودروی دیگری نتوانسته بود به این عملکرد نزدیک شود. نکته عجیب اینکه شرکت سایک موتور چین تأکیدی روی اینکه IM L6 توانسته سیتروئن را شکست دهد ندارد! همانند سیتروئن، فاکتور کلیدی در کسب چنین نتیجهای به تنظیمات مختلف خودروی تست شده در مقایسه با خودروهای عادی مربوط میشود. IM L6 به شاسی موسوم به سوسمار دیجیتال مجهز است که باعث مدیریت حرکات خودرو در سه محور میشود و شش درجه آزادی حرکت برای کل خودرو را به ارمغان میآورد. چینیها ادعا میکنند زمان واکنش این سیستم ۳۰ درصد سریعتر از ESP سنتی است و زمان دخالت آن تنها به سهدهم ثانیه میرسد.
این خودرو با استفاده از استراتژی دخالت دوگانه خود توانایی فرار از موانع پیش رو دارد. این استراتژی دوگانه شامل فرمان پذیری چرخهای عقب و تنظیم گشتاور طولی است. این کار چرخش بخش پشتی خودرو را سرکوب کرده و سرعت خودرو را محدود میکند. چنین استراتژیای به وضوح باعث ثبت رکورد جدید IM L6 در تست گوزن شدهاند. شرکت سازنده مدعی است شاسی L6 از تنها سیستم فرمان پذیری چهار چرخ کلاس خود استفاده میکند و این سیستم نه تنها کل خودرو را کاملاً پایدار میسازد بلکه باعث بهبود قابلتوجه سواری خودرو در شرایط اضطراری میشود.
از جمله ویژگیهای شاسی هوشمند این خودرو میتوان به سیستم کنترل لرزش الکترونیکی اشاره کرد که زمان تنظیم آن در پاسخ به اطلاعات سطح جاده تنها ۱۰ میلیثانیه است. همچنین سیستم تعلیق جلوی خودرو از نوع دوبل جناغی آلومینیومی سبکوزن و سیستم تعلیق عقب هم از نوع ۵ اتصالی است که همگی با همراهی لاستیکهای پرفورمنس روی عملکرد خودرو تأثیر مثبتی دارند. پیشفروش IM L6 از ماه قبل شروع شد و سه نسخه از آن با قیمت بین ۳۲ تا ۴۶ هزار دلار در دسترس بودند. گرانترین نسخه این خودرو به باتری ۱۳۰ کیلووات ساعتی مجهز است که بنا به ادعای IM اولین باتری حالت نیمه جامد تولید انبوه دنیا محسوب میشود و شعاع حرکتی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتری را فراهم میآورد. پیشفروش خودرو به مدت ۲۳ ساعت ادامه داشت و بیش از ۱۰ هزار سفارش برای آن ثبت شد.
حسین
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳دنیا در حال تغییر است ، هم خوب و هم بد .
پیام
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳یه کلیپی از تیگو تو فضای مجازی بود که 05 may رو اینجوری ترجمه کرده بود ۵ ممکن است! 😂😂😂😂 فقط یه سوال پیش میاد؟! چرا کارشناسای خودرو محل سگ به ماشینای چینی نمیدن؟!!!
کوشا
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳از کپی کار تبدیل شدن به تولید کننده تکنولوژی.. واقعا تحسین برانگیزه..
هوشنگ بایی
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳این چینی ها چکار دارن میکنند!!!!!
javad-bmw
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳تلاش
Behi
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳پیشرفت وحشتناک ماشین سازی چین نشون میده شرکتهای معتبر غربی بخاطر حاشیه سودشون دست به تکنولوژیهای پیشرفته در ماشینهای میانرده نمیزدن(این حد از پیشرفت در صنعت ماشین سازی چین رو شاید غربیها ۲۰ سال پیش رسیده بودن)، یعنی چی آخه با یکسوم قیمت شرکتهای بزرگ میتونی یه چینی خوب بخری؟(درسته کیفیتشون شاید کمتر باشه اما اینهمه ارزونی رو توجیه نمیکنه یا بهتر است بگم اینهمه گرونی شرکتهای معتبر رو توجیه نمیکنه)
امین
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳علت اختلاف قیمت خودرو ها تولیدی در نقاط مختلف دنیا علاوه بر مراحل تولید ، به مراحل توسعه و پیش تولید مربوط میشه.
هزینه انسانی و تست در مراحل پیش تولید از طراحی تا نمونه سازی تا ساخت نمونه پیش تولید در اروپا و آمریکا ژاپن کره و در نهایت چین متفاوت هست.
دستمزد تیم های توسعه و تست و … تا مونتاژ نهایی در اروپا خیلی بیشتر از چین هست. همین اختلاف دستمزد باعث میشه که کمپانی بخش اعظم تولید بعنوان مثال از آمریکا به مکزیک ببره
یا آلمانی ها در لهستان ،چک ، استونی، لتونی تولید کنند.
همچنین قوانین بیمه و مالیات و حفاظت از محیط زیست و انرژی که باعث سربار هزینه ها است و چین تا اروپا یا آمریکا متفاوت هست.
به خوب یا بد بودن چین یا غرب کاری ندارم اما هزینه ها در کشورهای مختلف خیلی اختلاف داره.
دستمزد ساعتی + بیمه ممکنه تا ده برابر اختلاف داشته باشه و وقتی مثلا صحبت از صد هزار پرسنل باشه اختلاف وحشتناک میشه.
مالیات های گوناگون به کنار
محمد
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳تا همین پنج سال پیش فکر نمیکردم اگه تو یه کشور با اقتصاد آزاد زندگی میکردم ۴۶ هزار دلار برای ماشین چینی پول بدم ولی با این پرفورمنس ، هندلینگ امکانات و برد عالی قطعا ارزش خرید بالایی داره
Hadi
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳این همه فراری پورشه نتونستن رکورد زانتیا رو بزنن یا این تست فقط برای سواری ها بوده
زانتیا هر چقدر هندلینگ تعلیق شتاب و سرعت خوبی داشته ولی تو بحث ایمنی نتونست خوش بدرخشه
البته برای تایمی که زانتیا تولید میشد تعداد زیادی ماشین ایمن وجود نداشتن بخصوص در برندهای فرانسوی ولی در برندهای آلمانی و آمریکایی خودروهای با ایمنی بالا فراوان بودن تو دهه 80 و 90
آرین
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳فگکرکنم فقط سواری ها
جرمی کلارکسون
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳اون شکل فرمون درست کن اون چیه
مهربد
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳این شرکت زیر مجموعه سایک موتور و برند فرعی ام جی انگلستان است. این خودرو اوج فن آوری خودروهای برقی است. چهار مدل از خودرو “آی ام” به همراه شش مدل از خودروهای “ام جی” در یک غرفه زیبا در نمایشگاه ژنو اخیر در سوییس در معرض نمایش بازدیدکنندگان، قرار گرفتند که عکس های آن در همین مقاله آمده است. در واقع در نمایشگاه امسال ژنو، در غرفه MG ، از همین خودرو و ام جی 3 نسل جدید، به عنوان دو محصول جدید، پرده برداری شد. در مدل های مختلف خودروهای برقی و مشابه IM ها و MG ها ، پلت فرم مشترک دارند ولی IM ها با هدف حرکت در لبه دانش خودرویی و تحقق جسورانه کانسپت ها، به بازار عرضه می شوند.
این خودرو تنها خودروی تولیدی تجاری شده با باتری حالت جامد است.
Aref
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳شاسی و برخی تجهیزات آی ام 6 با ام جی 7 مشترک است..
مهربد
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ام جی ها هم در شاسی و مبحث تعادل و پایداری (هندلینگ) در برابر رقبا بسیار برتری دارند. پیش از این هم در ایران ام جی 6 و سایر ام جی ها از رقبای بازار خود در هندلینگ، بسیار برتر و پیشرفته تر بودند. شاسی های ام جی 6 در سال 2011، از نوع هوشمند بودند و در مسابفات تورینگ انگلستان (BTCC) در آن سال ها، ام جی را صاحب مقام و اعتبار کردند.
سوشیانت
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳کی گفته این اوج فن آوری ماشین های برقیه؟!
jalopy
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳میرم گریه کنم
علی جردن
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳چین سه ساله شده جز ۵ کشور ابرخودرو ساز دنیا.
الهام تبسمی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳نه آلمانیا (آئودی بنز بیامو پورشه فولکس واگن اوپل) تونستن نه ایتالیا نه کل اروپا نه آمریکا فقط کشور چین تونست با خودرو های آخرین سیستمش رکود ۲۵ ساله رو بشکنه قبلا هم چینیا رکورد چندتا پیست های مشهر جهانو جابجا کرده بودن