دوج

ثبت «رمپ جمع‌شونده برای کف بارگیر پیکاپ-تراک» به نام رام

«رام تراکز» اخیراً یک ویژگی هوشمندانه در پیکا‌پ‌‌تراک‌ها به نام خود ثبت کرده که تاکنون در آنها وجود نداشته است: رمپ‌های جمع‌شونده‌ای که به صورت یکپارچه در کف بارگیر پیکاپ‌تراک جاسازی شده‌اند. سؤال اینجاست که چرا تاکنون چنین فکری به ذهن کسی نرسیده است.

Bed Ramps
عنوان این اختراع، «سیستم رمپ بارگیری جمع‌شونده برای یک وسیله نقلیه» بود و در ۳۰ ژوئن سال جاری میلادی به ثبت رسیده است. این اطلاعات اولین بار از طریق سایت Allpar متعلق به «موپار» منتشر شده است. در این سیستم، دو رمپ کشویی در کف بارگیر پیکاپ جاسازی شده و در کانال‌های انتهایی درب عقب قفل می‌شوند. این اسلایدرها به کاربر اجازه می‌دهند که بتواند عرض رمپ‌ها را مطابق با وسیله نقلیه در حال بارگیری هماهنگ کند.

Bed Ramps
البته در حال حاضر، این نوآوری تا مرحله تولید، راه درازی را در پیش‌رو دارد. خودروسازان اغلب ایده‌های نوآورانه خود را بایگانی کرده و گاهی این ایده‌ها هرگز به بازار راه پیدا نمی‌کنند. گاهی اوقات چالش‌های طراحی آنقدر مشکل‌ساز هستند که نمی‌توان راه‌حلی برای آنها پیدا کرد. در همین حال، برخی اوقات خودروسازان ممکن است با این قصد امتیاز تجهیزات ساده را به نام خود به‌ ثبت برسانند که از استفاده دیگر رقبا از آن ایده خاص جلوگیری کنند. به عنوان مثال، نوآوری رام برای «درب عقب دو جهته» که می‌تواند هم به سمت پایین و به سمت کناره‌ها باز شود، هنوز راهی به نمایندگی‌ها پیدا نکرده است. در مورد رمپ‌ها و با توجه به طرح‌های اولیه اختراع، حداقل یک چالش حل‌نشده در طراحی وجود دارد؛ اینکه اگر بارگیر شما بر روی یک کانال قرار داشته باشد و مثلاً تایرهای شما در وسط این کانال‌ها قرار گرفته باشند، بارگیری رمپ‌ها بسیار مشکل خواهد بود.

Bed Ramps
با این وجود، اینکه خودروسازان به دنبال راه‌حل برای استفاده آسان‌تر از وسایل نقلیه مورد استفاده برای کارهای سخت می‌گردند، قابل ستایش است. جای امیدواری است که رام این ایده را به مرحله تولید رسانده و شرایط کاری را برای افرادی از پیکاپ‌تراک‌ها برای حمل بار و وسایل استفاده می‌کنند، راحت‌تر کند.

Bed Ramps

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. فردین بهادری نژاد

    ۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (129 ديدگاه)

    ینی برا هر نوع ماشینی وقت میزارن و فکرهای بکر میکنن
    دمشون گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. LOOKOUT

    ۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اینا رو بزارن رو سلطان 151 : | موقع باگیری چپ میکنه : |

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. AHMADREZA

    ۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    باحاله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. نوید جهرمی

    ۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3686 ديدگاه)

    ب درد نیسان گاوی ما میخوره.
    مطرحش کنم ببینم بابام مخواد همینو براش پیاده کنم یا ن :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. tadano

    ۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (176 ديدگاه)

    دقیقا به همین شکل کف جرثقیل به جهت حمل خودرو تو ایران از چندین سال قبل موجوده رمپ عبور ماشین کشویی باز میشه و به زمین میرسه چون کف ماشین موقع بالا آمدن به علت اختلاف شیب به انتهای کف گیر میکنه از جرثقیلهای جک بلند استفاده میکنن و جلوی جرثقیل رو حدودا یک متر بالا میارن و با وینچ ماشین رو میکشن بالا ، در ضمن در مورد نیسان که دوستمون فرمودن این داستان هست باهاش غلطک حمل میکنن و کمپرسی های خاور هم باب کت حمل میکنن پس چیز جدیدی نیست که نویسنده بگه چرا تا حالا به فکر کسی نرسیده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سلمان

    ۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جون می ده برای f150

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ف د

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آیا از این نوع رمپ برای خودرو سواری برای ویلچر هم می شه درست کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا