دوج

رم 575 اسبی Rebel TRX به جنگ رپتور می‌رود

در سال ۲۰۱۶ اگر خودرویی ادعا کند می‌تواند به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت دست یابد چندان چشمگیر نیست اما خودرویی که بتواند در مسیر آفرود به چنین سرعتی دست پیدا کند بسیار قابل‌توجه خواهد بود. این ادعای بزرگی است که دوج با کانسپت جدیدی از وانت رم خود با نام رِبِل RTX مطرح کرده است. یک تراک بسیار قدرتمند با عملکردی دیوانه‌وار که به نظر می‌رسد برای جنگ با فورد F150 رپتور کاملاً آماده است.

dodge-ram_rebel_trx-1

پایه و اساس کانسپت TRX بر پایهٔ رم ۱۵۰۰ ربل شکل گرفته است اما تقریباً همه‌چیز آن تقویت شده است. این وانت غول‌پیکر آمریکایی مجهز به یک نیروگاه عظیم ۶.۲ لیتری V8 شده که ۵۷۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. پیشرانه‌ای که در اصل متعلق به دوج هلکت است. جلوپنجره و کاپوت خودرو نیز جهت رساندن هوای بیشتر به این موتور تغییر کرده است. گازهای اگزوز موتور از طریق یک لولهٔ ۵ اینچی به بیرون هدایت می‌شوند که به طرز زیبایی با ریل‌های رکاب خودرو یکپارچه شده است.

dodge-ram_rebel_trx_concept-2016-1024-12

گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک جهت آفرود سریع مجدداً تنظیم شده و محور عقب نیز به یک قفل دیفرانسیل الکترونیکی شده است. جهت تطابق با تعلیق جدید، محور جلو اصلاح شده و همچنین فاصلهٔ عرضی چرخ‌ها نیز بیشتر شده است. به لطف استفاده از تعلیق جدید و سفارشی، فاصلهٔ خودرو از سطح زمین به بیش از ۳۳ سانتیمتر رسیده است درحالی‌که این عدد در رم ربل معمولی ۲۲ سانتیمتر است.

ارتقاء سیستم تعلیق بدون استفاده از تایرهای جدید بی‌فایده است بنابراین رم ربل TRX کانسپت مجهز به لاستیک‌های ویژهٔ آفرود ۳۷ اینچی و رینگ‌های beadLock شده است. همچنین دو چرخ زاپاس هم در قسمت عقبی خودرو نصب شده و جک و دیگر ابزار تعویض لاستیک نیز در محفظهٔ قابل قفل شدن قرار گرفته است. برای ترمزها نیز از دیسک‌های ۱۵ اینچی با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و از دیسک‌های ۱۴ اینچی در عقب استفاده شده است.

بسیاری از ارتقائات ظاهری خودرو کاملاً کاربردی هستند. به‌عنوان‌مثال جلوپنجرهٔ جدید امکان تنفس بیشتری را برای موتور فراهم می‌کند. گلگیرها نیز گشادتر شده‌اند که موجب افزایش ۱۵ سانتیمتری عرض خودرو شده است. یک دسته لامپ LED روی سقف خودرو نصب شده که دید بیشتری را در شب برای راننده فراهم می‌کند و به جهت وجود سوپرشارژ در موتور، ارتفاع کاپوت بیشتر شده است. یک محافظ بزرگ نقره‌ای‌رنگ هم در قسمت زیرین جلوی خودرو نصب شده که از آن در مسیرهای ناهموار محافظت می‌کند.

dodge-ram_rebel_trx-4

در داخل خودرو، هر دو ردیف صندلی‌ها نیز جهت حفظ سرنشینان هنگام حرکت سریع در مسیرهای ناهموار و خارج جاده‌ای، مجهز به کمربندهای ایمنی شش نقطه‌ای شده‌اند. از دیگر ویژگی‌های جدید ربل TRX نیز می‌توان به استفاده از فرمان متعلق به وایپر، تریم جدید قرمزرنگ، یک دوربین نصب شده GoPro روی آینهٔ داخلی و استفاده از دستگیره‌های نایلونی بجای دستگیره‌های سنتی برای درها اشاره کرد.

dodge-ram_rebel_trx_concept-2016-1024-06

اما آیا این وانت فوق‌العاده به تولید انبوه خواهد رسید؟ احتمالاً بله به‌زودی! زیرا دوج وعدهٔ تولید انبوه این کانسپت را به‌عنوان یک وانت نیم تن با عملکرد فوق‌العاده داده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد به‌زودی قادر خواهیم بود با دوج رم ربل TXR در مسیرهای آفرود با سرعتی بالا حرکت کنیم. این درحالی‌که است که رقیب اصلی و مستقیم این خودرو F150 رپتور است که البته رم هم برای رقابت با آن کاملاً آماده شده است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Peyman

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (61 ديدگاه)

    اینجای داستان جالبه رقابت بین خودرو سازها درکشور های دیگه به نفع مردمه
    اما اینجا خودرو سازها (البته بشه چنین اسمی روشون گذاشت) دست به یکی میکنن تا جیب مردم رو باپایین ترین کیفیت محصول وبالاترین قیمت خالی کنن
    خون به جگر کردن جونون های این مملکت رو این بی وجدان ها .
    منتظرTITAN Warriorهستم ببینم اون چیکار میکنه ببینم میتونن این کلاس رو تبدیل به لونه زنبور کنن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. only bmw m series

      ۱۰ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (20 ديدگاه)

      بیا یک درصد هم فکر کنیم که اونا مردمش هم به امنیت و جون خودشون اهمیت میدن نه مثل مردم ما هر چی خوش بازار تره میخرن حالا لگنم باشه تا وقتی مردم بخرن اونا هم تولید میکنن بحث الکی این حرفا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کامیاب

        ۱۰ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (499 ديدگاه)

        بیا نیم درصدم فکر کنیم مردم اونا واقعا مطالعه دارند و کتاب های زیادی تو یه سال میخونن،و آگاهن.
        ********
        (امیدوارم سانسور نشم)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۱۰ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          متاسفانه در ایران امار مطالعه افتضاح

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. امیر.عارف

      ۱۰ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (876 ديدگاه)

      ضمن تایید فرمایشات شما باید عرض کنم که اگه ما مردم 6 ماه از خرید آشغالهای ایرانی دست بکشیم اوضاع درست میشه ولی حیف که هنوز به این بلوغ فکری نرسیدیم

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۰ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        دقیقا نرسیدیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. only bmw m series

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (20 ديدگاه)

    چه ابهتی چه خوب شده نمیدونم چه جوری با 160 کیلومتر داخل مسیر افرود حرکت میکنه عاشق این هیولا امریکایی شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. king 918

      ۱۰ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      بیشتر شبیه تیراناسوروس رکس trex

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. یاس ی

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    سلام دوستان، این مورد که اگه مردم نخرن تولید نمیشه خوبه ولی به شرطی که گزینه دیگه ای باشه، البته راجب وانتهای پرفورمنس که اصلا جای بحث نیست چون گزینه داخلی نیست که بشه با وانتهای دنیا مقایسه کرد، یک مدل پاژن بود که با کلی ارفاق میشد ازش استفاده کرد که اونهم دیگه چینی شده. البته پازن یا همون دیفندر واسه آفرود بسیار حریف قدریه ولی تا قبل از اینکه شرکت ایرانی درش دست برد.
    واسه خودروهای سواری هم اگه مشتری در کنار خودروی داخلی حق انتخاب خودروهای روز دنیا را به قیمت داشت دلیلی واسه خرید ایرانی نبود، ولی تاریخ نشون داده در ایران این اتفاق نمیفته چون حمایت دولتی باعث میشه به هر نحوی خودرو ها فروخته بشه و از خودرو ساز حمایت.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. مجید

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    علاقه مندان به برند دوج میدونن که قویترین تراک دنیا تا چند سال دوج رم SRT-10 بود که موتورش مال وایپر مخوف بود و هنوز هم کلی طرفدار داره ء این ماشین بیشتر یه قوچ وحشی هستش که موتور هلکت رو روش گذاشتن و همونطور که گفته شد برای رقابت با رپتور افسانه ای اومده به نظرم هر دو تا شون عالین ولی باید قبول کرد قدرتش از مدل ولوسی رپتور با 621 اسب کمتره اما باید دید تو عمل این دو تا کهنه کار چجوری عمل میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علیرضا.م

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (57 ديدگاه)

    چقدر شبیه موستانگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. mostafa

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (69 ديدگاه)

    تا با غم عشق تو مرا کار افتاد
    دیگه کاری با لامبور گینی و پورشه و … ها ندارم
    دیوانگی بیابان و طبیعت و آفرودم آرزوست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ماسل

      ۱۰ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (2432 ديدگاه)

      چون همکلاسی نیستن نباید مقایسه کرد ولی با قیمت پورشه میتونی چندتا ازاین غول بیابونی ها بخری این انصاف آمریکاییها خیلی خوبه.فکر کن یکی با پورشه بخواد برات کلاس بزاره با این از روش ردمیشی (از رو خودش نه پورشه)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

        ۱۰ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        باز دوست عزیز ازون حرفای کارشناسی زدی ها.
        پورشه ، اون دختر پر ناز و ادا و خوشگل، که هم سریعه هم زیبا هم با ابهت ، چه ربطی به این غول بیابونی وحشی و دوست داشتنی داره ؟؟
        اگه اینطوره تانک جنگ جهانی دوم هم میتونه از روی همه ی ماشین های دنیا رد بشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۱۰ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          مقایسه درستی نکردن دوستان
          باهات موافقم مجید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ماسل

          ۱۲ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (2432 ديدگاه)

          حالا خوبه اول کامنتم اذعان کردم که نباید مقایسه بشه ولی اینجا از پشت مانیتور هرکاری امکانپذیره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. ونوم

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    خدایا از نمای جلو چقدر با ابهته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیر.عارف

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (876 ديدگاه)

    من عاشق این تیپ ماشینها واسه طبیعت گردی هستم . مسئله ای که نظر منو جلب کرد اینه که این تیپ ماشینها باید دید کاملی به جلو داشته باشند تا راننده بدرستی موانع را ببینه و بهترین مسیر را انتخاب کنه با ارتفاعی که کاپوت این ماشین تو عکس داره اینطور به نظر میاد که دید راننده به جلوی ماشین مشکل پیدا میکنه . البته امیدوارم که این غول زیبا اینطور نباشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. mojtabaaston

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    دوستان آب قند لطفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. GOD BLESS AMERICA

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    گشتاورش چی شد پس ؟
    گشتاور فراموش شد !
    چرا ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حمیدرضا

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    33 سانت ارتفاع خیلی بالاست امروز دیگه این تیپ ماشینا کاملا جای suv ها رو گرفتن حیف که ساخت شرکتای رو به ورشکستگی هستن وگرنه وارد میشدن البته انصافا خودروهای امریکایی خیلی هزینه به مالک تحمیل می کنن هم سوخت هم رسیدگی مثل تعویض روغن و لنت و این چیزا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهدی drift

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    ایول اینو میگن ماشین انگار دوج چارجره که ورزشکار شده فورد از همه طرف داره از دوج شکست میخوره فقط مونده ford gt 2017 که بنظرم بعدا وایپر میاد به جنگش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا