دوج

افعی جدید با سرعت 354 کیلومتر بر ساعت

دوج وایپر این روزها حسابی بین رقبای آمریکایی خود تحت فشار قرار گرفته است. زمانی تنها رقیب واقعی وایپر، شورولت کوروت بود اما حالا یک دوجین رقیب ارزان قیمت تیون شده هم مثل موستانگ شلبی و کامارو ZL1 وحتی رقیبی ژاپنی بنام نیسان  GTR هم وارد گود شده اند.

2013 SRT Viper artist's rendering
۲۰۱۳ SRT Viper artist’s rendering

برای رهایی از این رقابت، کرایسر مدل SRT را در سال ۲۰۱۳ به خانواده وایپر خواهد آورد. تصاویر منتشر شده فعلی از طریق جاسوسان برداشته شده و بر اساس آنها یک رندر نهایی آماده شده است. این می تواند تا حدود زیادی چهره خودروی جدید را عیان کند. گفته می شود نام دوج نیز از روی این ماشین برداشته خواهد شد و آن را SRT Viper صدا خواهند زد! حتی لوگوی وایپر نیز احتمالا تغییری جزئی خواهد کرد. خودرویی که برای یک جهش بزرگ آماده می شود.

2013 SRT Viper spy photo
داشبورد نمونه مورد آزمایش SRT

رسیدن به سرعت ۲۲۰ مایل یا ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت از اهداف این اتوموبیل پر قدرت آمریکایی است. وایپر SRT مثل چهار نسل پیشین از موتور V10 استفاده می کند. این موتور ده سیلندر با حجم ۸.۷ لیتر چیزی حدود ۶۶۰ اسب بخار نیرو تولید می کند. گرچه ممکن است یک موتور ۸ سیلندر توربو نیز با زمانبندی متغیر سوپاپها برای آن آماده شود. بنابراین چیزی از شلبی GT500 با توان ۶۵۰ اسب بخار کم نخواهد آورد. یک گیربکس هفت سرعته و دو کلاچه اتوماتیک جایگزین نمونه شش سرعته قبلی می شود. سیستم کنترل ثبات به همراه ترمز های ضد قفل و تعلیق مستقل، عملکرد این خودروی سوپراسپرت آمریکایی را تکمیل خواهند کرد.

Dodge Viper V-10 8.4l
موتور ۱۰ سیلندر نسل چهارم

در داخل اتاق یک صفحه نمایشگر ۸ اینچ لمسی برای نمایش و کنترل سیستم تهویه و سیستم صوتی و ناوبری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ممکن است سرعت سنج آنالوگ نیز جای خود را به نشانگر دیجیتال بدهد. قرار دادن دکمه های کنترل سیستم صوتی روی فرمان هم نشان از توجه به عملکردهای روزمره خودرو دارند.

2013_dodge_viper_Spy
تصویر برداشته شده توسط جاسوسان

برای دیدن این افعی باید لااقل تا آخر سال ۲۰۱۲ و نمایشگاه خودروی نیویورک صبر کنیم. نسل پنجم وایپر ابتدا در نمونه کوپه و سپس در فرم کانورتیبل ظاهر خواهد شد. قیمت نیز حدود ۹۴ هزار دلار برچسب خواهد خورد که بین کوروت Z06 و ZR1 می باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. immmm

    ۵ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    jelosh az masarati gran torismo copy shoe

    موافقم 1
    مخالفم 2
  2. avat

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فکرنکنم به پای کوروت برسه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. محمد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    خیلی طراحی ساده ای داره….

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا