دوج

چارجر SRT8 ؛ مدل 2012

به طور حتم دوج یکی از محبوب ترین و در عین حال برترین خودروهای اسپرت عضلانی آمریکایی است.کرایسلر از بدو پیدایش دوج همواره سعی بر آن داشته تا برند دوج را در راس قدرتمندترین مدل های تولیدی خود حفظ کند . . .

Dodge 2012 Charger SRT8

نسل جدید دوج SRT8 از پیشرانه ای پرتوان با قابلیت‌های حرکتی بالاتری برخوردار است که طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته در کارخانه برامپتون کرایسلر در کانادا تولید می‌شود و از اواخر سال ۲۰۱۱ نیز در اختیار خریداران قرار گرفته است.

طراحی ظاهری دوج چارجر SRT8 جدید در همان نگاه نخست تفاوت های ظاهری خود را با انواع استاندارد این خودرو نشان می دهد. درنمای جلو، به طور حتم جلو پنجره بزرگ جدید که نشان صلیب مانند دوج را در بر گرفته در کنار آرم برجسته SRT جلب نظر می کند. کاپوت عضلانی خودرو نیز برای جلب توجه بیشتر نشان L 6.4 را به نشانه پیشرانه پرتوان خود با همین حجم بر روی خود جای داده ضمن این که ورودی های هوای اضافی نیز برای خنک کردن پیشرانه در این کاپوت تعبیه شده است.

Dodge 2012 Charger SRT8

در نمای عقب همان طور که انتظار می‌رود بیشترین توجه معطوف به چراغ های بزرگ و پیوسته عقب است. این چراغ ها که از ۱۶۴ دیود نورانی LED تشکیل شده اند ظاهری بسیار زیبا و اسپرت به خصوص در شب هنگام به وجود می آورند. همچنین خروجی های دوگانه اگزوز به قطر چهار اینچ در کنار نشان SRT8 بر روی لبه پایینی در صندوق عقب به خوبی ماهیت و DNA اسپرت این خودرو را به معرض نمایش می گذارد.

Dodge 2012 Charger SRT8

در داخل کابین چارجر SRT8 جدید نیز همانند نمای ظاهری، ترکیبی از تکنولوژی با مشخصه‌های اسپرت را می توان یافت. فرمان چند منظوره جدید با پوشش چرم منحصر به فرد و نشان SRT حک شده بر روی آن در کنار پدال های تعویض دنده پشت فرمان به صورت استاندارد، یکی از نکات برجسته این فضاست.

Dodge 2012 Charger SRT8

در عین حال برای القای بالاترین حالت اسپرتی، پوشش متشکل از فیبرکربن و آلومینیوم نیز برای پانل تجهیزات و داشبورد در نظر گرفته شده است همچنین یک سیستم صوتی حرفه ای مجهز به ۱۹ بلندگو به قدرت ۹۰۰ وات RMS محصول شرکت معتبر Harmon Kardon  در کنار صفحه نمایش رنگی لمسی ۸.۴ اینچی تکمیل کننده اتمسفر داخلی چارجر SRT8 جدید هستند.

Dodge 2012 Charger SRT8

دوج در چارجر جدید از پیشرانه هشت سیلندر خورجینی HEMI با حجم دقیق۶.۴  لیتر بهره گرفته که به نسبت نمونه قبلی ۶.۱ لیتری قدرت و گشتاور بیشتری را تولید می کند. این درحالی است که در میزان مصرف سوخت و آلایندگی نیز کاهش قابل توجهی رخ داده است.

این پیشرانه در دوج چارجر SRT8 جدید توانایی تولید حداکثر قدرتی برابر با ۴۶۵ اسب بخار و گشتاور ۴۶۵ پوندبر فوتی ( معادل ۶۳۰ نیوتن‌متر ) را دارد تا در دور موتور ۲۹۰۰ ، ۱۰۸ نیوتن‌متر، بر پیشرانه قبلی برتری داشته باشد. چارجر با چنین پیشرانه‌ای می‌تواند در کمتر از ۴ ثانیه به سرعت صد و نهایتا نیز به حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر برساعت دست یابد.

Dodge 2012 Charger SRT8

دوج در این خودرو به صورت استاندارد از تکنولوژی Fuel Saver استفاده کرده به طوریکه در مواقع مورد نیاز این امکان را فراهم می‌کند تا پیشرانه ۶.۴ لیتری HEMI آن به صورت چهار سیلندر فعالیت کند. در عین حال یک سیستم کنترل سوپاپ های اگزوز نیز در این پیشرانه در نظر گرفته شده تا به بهترین نحو ممکن تعادلی میان قدرت مورد نیاز راننده و میزان مصرف سوخت فراهم کند.

همچنین برای نخستین بار در بخش خودروهای تولیدی قدرتمندSRT  کرایسلر، دوج چارجر SRT8  جدید به صورت استاندارد مجهز به پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان در کنار سیستم تعویض دنده نرمال اهرمی شده تا راننده بسته به شرایط رانندگی در سطح جاده یا پیست، عملکرد قابل قبولی را از جعبه دنده پنج سرعته اتوماتیک این خودرو به دست آورد ضمن اینکه در هر دو حالت تعویض دنده، یک سیستم کنترلی هوشمند، به صورت مستمر بر وضعیت تعویض‌ها نظارت دارد تا واکنش پیشرانه را در بهترین حالت خود حفظ کند.

Dodge 2012 Charger SRT8

یکی دیگر از آیتم‌های جدید به کار گرفته شده در چارجر SRT8 ، فرمان پذیری، شاسی و سیستم ترمز با بهره‌گیری از یک سیستم تعلیق تطبیق شونده جدید با قابلیت آنالیز اطلاعات دریافتی از سطح مسیر و همچنین فرامین راننده است. کمک‌فنرهای این سیستم تعلیق، اطلاعاتی همچون سرعت خودرو، زاویه چرخش فرمان، سرعت گردش فرمان، شتاب منفی حاصل از ترمز کردن، میزان فشار بر پدال گاز، شتاب جانبی و … را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و بصورت اتوماتیک خود را متناسب با شرایط مختلف رانندگی تغییر می دهد.  در عین حال راننده به صورت دستی نیز می تواند از میان دو حالت اتوماتیک و اسپرت یکی را انتخاب کند تا میزان سختی و بازی کمک فنرها برای رانندگی روزمره متناسب تر باشد.

Dodge 2012 Charger SRT8

در ادامه رینگ های جدید پنج پره آلیاژ ریخته گری شده ۲۰اینچی در نظر گرفته شده برای این خودرو با پوشش مشکی و آلومینیومی صیقلی که با استفاده از تایرهای چهار فصل روکش شده اند علاوه بر زیبایی بصری ، تاثیر بسزایی در بهبود فرمان‌پذیری این هیولای شهری دوج داشته‌اند.

Dodge 2012 Charger SRT8

چارجر جدید در محور جلو مجهز به کالیپرهای چهار پیستونه و دارای دیسک های خنک شونده  ۱۴.۲اینچی و در محور عقب دیسک هایی مشابه به ابعاد ۱۳.۸ اینچ است همچنین انواع سیستم های کمکی ترمز همچون سیستم ضدبلوکه ترمز، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز بین چرخ ها، سیستم کمکی ترمز در شرایط اضطراری، سیستم کنترل ثبات پایداری به صورت استاندارد در این خودرو در نظرگرفته شده اند.

Dodge 2012 Charger SRT8

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

هفته نامه ایران خودرو

نشریه ایران خودرو به صاحب امتیازی گروه صنعتی ایران خودرو، با موضوع خودرو، وسایل نقلیه و اخبار و تحلیلها و بررسی های مربوطه، بصورت هفتگی منتشر می گردد.

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۴ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (18 ديدگاه)

    خیلی با حاله
    کاش تو ایران هم ورودش آزاد بود

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. ehsan

    ۴ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (84 ديدگاه)

    ای جااان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. -jaguar-

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    i love it

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. hossein

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عجب چیزییه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Ali

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    فوق العاده اس دوج

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Hesam96

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    توایرانم هست خودم تو جاده اصفهان شهرکرد دیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مصطفی

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بله تو ایرانم زیاد دیده شده این خودرو به نظر من خیلی زیباست ولی 280 تا سرعت برای چنین ماشینی سرعته زیادی نیست.من که خیلی دوسش دارم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. محمد

    ۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تو کیش سوار شدم عجب ماشینی بود ولی شتابش اندازه ی آزرای خودم بود

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. مهران

    ۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو خوزستان ریخته ازشون فوقلادن دریفت میزنن باقلوا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهدي

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دوستان
    آقا من این ماشین رو تو کیش کرایه کردم یک هفته دستم بود فقط میتونم بگم خیلی حال کردم و آخرشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. mohammad

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی قشنگه قیمتش چند در میاد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا