رنو

بررسی رنو ZOE EV جدید

پیش از این رنو ZOE یکی از متقاعدکننده‌ترین خودروهای الکتریکی حاضر در بازار بود چراکه بهایی مناسب، دینامیک رانندگی آشنا و ابعاد یک سوپرمینی را داشت. حالا رنو باتری جدیدی را به منظور افزایش محدوده‌ی حرکتی این خودرو به ۴۰۲ کیلومتر ارائه کرده است.

Renault ZOE EV 2017
اگرچه که محدوده‌ی حرکتی ذکر شده به‌صورت رسمی توسط NEDC اعلام شده اما رنو پیش‌بینی می‌کند که در شرایط واقعی این خودرو محدوده‌ی حرکتی ۲۹۰ کیلومتری (تابستان) و ۱۹۳ کیلومتری (زمستان) داشته باشد. این رکورد به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از محدوده‌ی حرکتی عجیب ۱۶۱ کیلومتری باتری‌های کوچک مدل قبلی در شرایط مناسب است.

Renault ZOE EV 2017
هنوز هم مدل پایه‌ی این خودرو از باتری ۲۲ کیلووات ساعتی کوچک‌تر استفاده می‌کند اما مدل ZE 40 حاضر در تست که از باتری ۴۱ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند آرامش خاطر بیشتری را برای خریداران خواهان محدوده‌ی حرکتی بیشتر هستند فراهم کرده است.

Renault ZOE EV 2017
ZOE جدید از همان پیشرانه الکتریکی قبلی استفاده کرده و البته شاسی، فرمان و سیستم تعلیق نیز نسبت به قبل بدون تغییر باقی مانده‌اند. ما تریم جدید Signature Nav را به همراه باتری جدید تست کردیم. این خودرو دارای صندلی‌های چرمی گرم شونده، دوربین پشتی، رینگ‌های آلیاژی جدی و سیستم استریوی مرغوب است.

Renault ZOE EV 2017
بهای خودرو از ۱۹۸۹۵ پوند (پس از مشوق‌های دولتی) آغاز می‌شود اما خریداران می‌توانند گزینه‌ی شارژ سریع را نیز برای زمان کمتر شارژ باتری ۴۱ کیلووات ساعتی سفارش دهند. مدل‌های Q90 بهای آغازی ۲۰۶۴۵ پوندی داشته که کاملاً ارزش این اضافه پرداخت را دارند.

البته این بهای اعلامی شامل هزینه اجاره باتری نیست. اگر باتری‌ها را نیز بخواهید بهای خودرو از ۲۵۴۹۵ پوند شروع می‌شود اما اکثر خریداران ZOE گزینه‌ی اجاره‌ی ماهانه‌ی باتری از رنو را انتخاب می‌کنند.
اگرچه که لیست تجهیزات مدل فول حاضر در تست گیراست اما شک داریم که افراد زیادی این مدل را انتخاب کنند. شاید ZOE یک خودروی الکتریکی باشد اما اساساً یک سوپرمینی بوده و رقبای سنتی این خودرو بهای کمتری نسبت به این ساخته‌ی رنو دارند.

Renault ZOE EV 2017
البته ZOE برای خریدارانی که مسیرهای متوسط و کوتاهی را طی می‌کنند خودروی درخشانی است. این دسته از افراد می‌توانند در طول شب خودرو را با شارژر رایگان خانگی شارژ کنند.

خودروهای الکتریکی هنوز راه زیادی برای پیشرفت دارند و بخشی از موضوع به این خاطر است که الکتریکی‌ها نمی‌توانند با تطبیق‌پذیری خودروهای مرسوم رقابت کنند؛ و اگرچه که محدوده حرکتی ۲۹۰ کیلومتری این خودرو بهتر از قبل است اما هنوز هم نمی‌تواند پاسخگوی سفرهای طولانی باشد. بسیاری از خریداران مدل ZE 40 در حقیقت بهتر است که مدل ارزان‌تر ۲۲ کیلووات ساعتی را انتخاب کنند.

Renault ZOE EV 2017
البته خودروهای الکتریکی مزیت‌های خاص خود را نیز دارند. ZOE در حال حرکت بسیار ساکت و آرام است. گشتاور ۲۲۵ نیوتون متری رنو به این معنی است که کارایی خودرو در سرعت‌های پایین قوی بوده و رانندگی با آن در شهر هیجان خاص خود را دارد. شتاب صفر تا صد خودرو در ۱۳.۵ ثانیه ثبت می‌شود و اگرچه ZOE خیلی مناسب سرعت‌های بالا نیست اما هنوز هم در سبقت‌گیری‌ها خوب عمل می‌کند.

Renault ZOE EV 2017
در بزرگراه چالش‌ها و تقلاهای ZOE خود را نشان می‌دهند. شارژ باتری کم شده بنابراین اگر خواهان استفاده از حالت تمام الکتریکی باشید به زودی نگرانی‌تان درباره‌ی تمام شدن شارژ باتری افزایش خواهد یافت. صدای باد نیز مسئله‌ی دیگر است.

Renault ZOE EV 2017
مسیرهای کوچک‌تر بهتر با ذات ZOE همخوانی دارند. فرمان خودرو سبک و مبهم بوده اما در پیچ‌ها احساس اعتماد و پایداری کافی را ایجاد می‌کند. سواری خودرو در جاده‌های پرتغال خیلی راحت نبود. وجود پیشرانه‌ی الکتریکی تقریباً ساکت نیز باعث ایجاد تجربه‌ی رانندگی خونسردانه ای می‌شود.

Renault ZOE EV 2017
ZOE جدید فاقد تغییرات ظاهری است. کابین نیز کاملاً دست‌نخورده باقی مانده اما همچنان طراحی مدرنی دارد. برخی از مواد بکار رفته ظاهر ارزان بهایی را نسبت به پولی که پرداخت می‌کنید دارند اما سیستم ناوبری و صفحه لمسی آن کاربری آسانی داشته و عملکرد و ظاهر آن خوب است.

Renault ZOE EV 2017
علیرغم باتری‌هایی با ظرفیت بالاتر، فضایی که اشغال شده تغییری نکرده است؛ بنابراین صندوق بار هنوز هم ظرفیت ۳۳۸ لیتری داشته که بهتر از نسخه‌ی بنزینی رنو کلیو است. به خاطر ارتفاع بالاتر کف خودرو فضای سر و پای سرنشینان محدود است اما کودکان احساس بهتری خواهند داشت.

اگرچه که محدوده‌ی حرکتی بهبود یافته باعث بهتر شدن رنو ZOE ZE 40 شده‌اند اما توصیه کردن این خودرو مخصوصاً با چنین بهایی کار آسانی نیست. همانند گذشته اگر خودرویی الکتریکی با سبک زندگی شما همخوانی دارد و شما نمی‌خواهید خودرویی بنزینی یا دیزلی بخرید، ZOE یکی از انتخاب‌های خوب است. باتری بهتر این خودرو قدمی روبه‌جلو محسوب شده اما اکثر خریداران مدل الکتریکی در مسیرهای کوتاه رفت‌وآمد می‌کنند و بنابراین مدل کنونی نیز می‌تواند پاسخگوی آن‌ها باشد.

2017-renault-zoe-uk-0

مشخصات رنو ZOE R90 Signature Nav

قیمت: ۱۹۸۹۵ پوند (پس از مشوق‌ها)
پیشرانه: واحد الکتریکی تنها
قدرت/گشتاور: ۹۱ اسب بخار/۲۲۵ نیوتون متر
گیربکس: تک سرعته، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۳.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۳۵ کیلومتر در ساعت
محدوده حرکتی: ۴۰۲ کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Parker

    ۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    از فرم چراغ های جلوش خوشم نمیاد.
    یه جوریه….

    .

    از نظر باقی موارد عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسین

    ۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    جالبه ، محدود ۴۰۰ کیلومتری تو واقعیت میشه کمتر از ۲۰۰ کیلومتر!
    یاد ماشین های گازسوز افتادم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. faramarz

    ۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    چقدر این ماشین جذاب و خوشگله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. یوسف

    ۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (740 ديدگاه)

    این ماشین برای شعرهای بزرگ محشره، هم جمع و جوره، هم خوشگله (برعکس خیلی از هیبریدی ها و برقی ها که ظاهر عجق وجق دارن)، هم پاک و مقرون به صرفه س.

    آدم باید برای استفاده های شهری اینو داشته باشه برای خارج شهر و سفر هم یه کراس اوور (ترجیحا هیبریدی).

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mgh321

      ۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (36 ديدگاه)

      من به شخصه برای خارج از شهر تراک هارو میپسندم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. حمیدرضا

    ۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    اگر قیمت این تجهیزات در ایران هم مناسب بود من به شخصه حتما یکی تهیه میکردم الان موتور سیکلت برقی با برد حدود 80 کیلومتر 10 میلیون تومان هست و حدودا 1200 بار هم باطری هاش قابلیت شارژ دارن که میشه سه سال منتها ادم شک داره بعد از این مدت ایا اساسا باطری با قیمت مناسب گیر میاد و اینکه هنوز در ایران ما مشکل شارژ کردن داریم چون نمیشه یه سیم از داخل محل کارت بکشی تو خیابون و بزنی به وسیله نقلیت بعد مطمئن باشی که اون سیم و وسیلت سر جاش بمونن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Man

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    نسخه ایرانی به اسم یوز ۴ روز پیش توسط رئیس جمهور رونمایی شد ان شا الله سال بعد ما هم خودرو برقی خواهیم داشت ‌. اگه برادران ایران خودرو و برادران سایپا گذاشتن. نمیدونم چرا آخر تمامی این چیزها به ایران خودرو و سایپا ختم میشه آخه به اونا چه ربطی داره مگه گردن گلفت هستن که هیچ کس نمیتونه بگه بالای چشمت ابرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. amin

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    دوستان اون بخش اجاره باطری رو من متوجه نشدم.
    یعنی ماشین رو بدون باطری میفروشن و بعد باید باطری رو جداگانه اجاره کرد؟یا نوعی از باطری یدکی بوده منظور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. TSHDN

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    خوبه ولی اندازش خیلی کوچیکه . اگه یکم بزرگتر بود خیلی خوب میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا