رنو

ققنوس فرانسوی؛ بررسی کامل رنو کولئوس 2017

عرضه‌ی نسل دوم رنو کولئوس در استرالیا یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات مربوط به رنو بوده است. این موضوع که استرالیا اولین بازاری است که این خودرو را می‌بیند قابل‌توجه و تأمل‌برانگیز است.

2017 Renault Koleos
۲۰۱۷ Renault Koleos
این خودروی فرانسوی رقبایی چون مزدا CX-5، هیوندای توسان و فولکس‌واگن تیگوان جدید را دارد و برای در صدر قرار گرفتن راهی سخت را پیش رو دارد.

2017 Renault Koleos
کولئوس جدید بر پایه‌ی همان معماری ثابت‌شده‌ی نیسان X-Trail بنا شده و در کره جنوبی نیز توسط سامسونگ موتور ساخته می‌شود. این خودرو بزرگ‌تر، گران‌بهاتر و قطعاً باارزش‌تر از قبل است.

2017 Renault Koleos
ما انتظار ارتباط و ایمنی بالا و طراحی زیبا را به همراه صندلی‌های عقب جادار و هزینه‌های سواری یکسان یا پایین‌تر نسبت به رقبای ژاپنی داریم. با در نظر گرفتن این نکته که همه‌ی نسخه‌های کولئوس به‌طور استاندارد از گیربکس اتوماتیک سود می‌برند باعث شده که این خودرو ارزش بالاتری داشته باشد.
خب به نظر همه‌چیز خوب است اما در عمل کولئوس چگونه است؟

2017 Renault Koleos
ریشه‌های مربوط به نیسان X-Trail در نسبت‌های طراحی این خودرو مشهود هستند و از نمای کناری شاهد انحناهای تقریباً یکسان و مشابهی هستیم. البته استایل جلوی خودرو با نشان غالب رنو، چراغ‌های L شکل و جزئیات برجسته کرومی تفاوت‌های بیشتری را نشان می‌دهند.

2017 Renault Koleos
داخل کابین تفاوت‌های بیشتری وجود دارد. مدل پایه‌ی Life (29990 دلار استرالیا) و مدل سطح میانی Zen (33990-36490 دلار استرالیا) دارای صفحه لمسی ۷ اینچی با نرم‌افزار R-Link هستند.

2017 Renault Koleos
با انتخاب مدل سطح بالای Intens (43490 دلار استرالیا) صفحه لمسی باارزش ۸.۷ اینچی را به دست می‌آورید که یادآور ولوو Xc90 است. همچنین روشنایی فوق‌العاده ممتازی نیز داخل کابین دیده می‌شود.

2017 Renault Koleos
لیست تجهیزات خودرو با توجه به قیمت کلی و وجود رقبای ژاپنی و کره‌ای کاملاً خوب است و مزیت‌های یک خودروی صادراتی از اروپا را نشان می‌دهد.

2017 Renault Koleos
مدل پایه در واقع ۵۰۰ دلار ارزان‌تر از نیسان X-Trail ST است و البته بهای زیر ۴۵ هزار دلار مدل Intens بهایی کمتری نسبت به نسخه‌های فول بسیاری از رقبا دارد.

2017 Renault Koleos
نسخه‌ی دیفرانسیل جلوی Life دارای ۶ کیسه هوا، پایش فشار باد لاستیک‌ها، رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی، میله‌های سقف، دوربین پشتی، حسگرهای پارک عقب، کروز کنترل، سیستم صوتی Arkamys با ۸ بلندگو، برف‌پاک‌کن‌های خودکار، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، نورپردازی LED کابین، صفحه‌نمایش TFT و غربیلک فرمان چرمی است.

2017 Renault Koleos
با پرداخت ۴ هزار دلار بیشتر صاحب مدل نیمه فول Zen می‌شوید که علاوه بر موارد قبلی دارای ترمز پارک الکتریکی، صندلی راننده‌ی برقی، تریم چرم مصنوعی صندلی‌ها، صندلی‌های جلوی گرم شونده، استارت دکمه‌ای، سیستم ناوبری ماهواره‌ای، رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی و شیشه‌های دودی است. همچنین می‌توانید با پرداخت ۲۵۰۰ دلار اضافی تنظیمات چهارچرخ محرک را نیز سفارش دهید.

2017 Renault Koleos
مدل فول کامل و دو دیفرانسیل Intens دارای صفحه‌نمایش ۸.۷ اینچی، استارت ریموتی، چراغ‌های جلوی LED، حسگرهای پارک کناری، تریم چرم واقعی، پورت‌های USB عقب و سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو و یک ساب، سانروف و درب پشتی برقی با حسگر خاص است.

2017 Renault Koleos
شما همچنین بسته‌ی ایمنی مخصوص را با ویژگی‌هایی چون پایش نقاط کور، هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار را در مدل فول به دست می‌آورید. البته سفارش این بسته ایمنی در مدل نیمه فول ۱۴۹۰ دلار هزینه دارد.

2017 Renault Koleos
کابین کولئوس فضای خوبی دارد و شاهد موقعیت رانندگی بالا و کیفیت ساخت خوب هستیم. تنها نقاط ضعف موجود به استفاده از برخی پلاستیک‌های متوسط و پایه‌ی تخت و کوتاه صندلی‌های اشاره کرد.

با طول ۴۶۷۲ میلی‌متری و فاصله‌ی ۲۷۰۵ میلی‌متری بین محورها، کولئوس جدید بزرگ‌تر از نسل قبلی بوده و به یکی از بزرگ‌ترین خودروهای این کلاس بدل شده است. فضای زانوی عقب نیز با پیشرفتی چشمگیر از ۷۷ به ۲۸۹ میلی‌متر رسیده که بنا به ادعای رنو بهترین در کلاس خود است.

2017 Renault Koleos
صندلی‌های عقب نیز برجسته هستند و فضای کافی برای سرنشینان با قدی بلندتر از ۱۸۰ سانتی‌متر وجود دارد. دید رو به بیرون نیز خوب است. فضای ذخیره‌ای زیادی در کابین وجود داشته و شاهد چراغ‌های مطالعه‌ی انفرادی و ورودی‌های هوای مستقل برای سرنشینان عقب هستیم. البته جای شرمندگی است که پورت‌های USB را تنها می‌توان در مدل فول مشاهده نمود.

2017 Renault Koleos
فضای محفظه بار نیز خوب است و حجم ۴۵۸ لیتری آن قابل‌افزایش به ۱۶۹۰ لیتر است که در بین رقبا مناسب نشان می‌دهد.

2017 Renault Koleos
شما همچنین لاستیک زاپاس فول سایز را زیر کف محفظه بار دارید. نکته‌ی دیگر اینکه برخلاف نیسان X-Trail 7 نفره، کولئوس تنها ۵ سرنشین را می‌تواند حمل کند.

2017 Renault Koleos
زیر کاپوت خودرو پیشرانه‌ی تنفس طبیعی ۲.۵ لیتری متعلق به X-Trail قرار دارد که می‌تواند ۱۶۹ اسب بخار قدرت و ۲۲۶ نیوتون متر گشتاور تولید نماید. این پیشرانه به گیربکس CVT اتوماتیک با حالت دستی متصل شده است.

2017 Renault Koleos
رنو ادعا می‌کند که این خودرو در سیکل ترکیبی در هر صد کیلومتر ۸.۱ لیتر سوخت می‌سوزاند اگرچه که ما در طول زمان آزمایش به ندرت به مصرف زیر ۱۰ لیتر دست پیدا کردیم. شایان‌ذکر است که نسخه‌ی توربودیزل این خودرو در اواسط سال آینده عرضه خواهد شد.

2017 Renault Koleos
برای انجام وظایف شهری نیروی تولیدی پیشرانه خوب و مناسب است؛ و با فشردن آرام پدال گاز خودرو عملکرد نرمی به نمایش می‌گذارد.
اما در سبقت‌گیری‌ها و یا حتی عبور از تپه‌ای نسبتاً کوچک شاهد فقدان گشتاور زیاد بوده و صدای اضافی از پیشرانه و گیربکس برمی‌خیزد. این عملکرد برای مدل ۳۰ هزار دلاری Zen خوب است اما باید قوای محرکه‌ی بهتری را برای مدل فول Intense در نظر گرفت.

2017-renault-koleos-08
از نظر دینامیکی کولئوس عملکرد مناسبی دارد. سیستم تعلیق نرم این خودرو به همراه فرمان الکتریکی شرایط خوبی را فراهم می‌کنند. کمی صدای لاستیک به گوش می‌رسد اما این موضوع بدتر از مزدا CX-5 نیست.

Renault Koleos 2017
Renault Koleos 2017
در راه‌های مارپیچ و تحرکات سریع، تکان‌های بدنه نسبت به برخی رقبا نظیر توسان بیشتر به چشم می‌آید.

2017-renault-koleos-16
از نظر مالکیت و هزینه‌ها رنو کولئوس واقعاً برجسته است و شاید شما را شگفت‌زده کند. این خودرو دارای گارانتی ۵ ساله نامحدود است.
حتی بهتر از آن فاصله سرویس‌های سالانه‌ی این خودرو است. در مجموع چنین عملکردی را از یک خودروساز فرانسوی انتظار نداشتیم!

2017 Renault Koleos
خب رنو کولئوس ۲۰۱۷ پیشرفتی چشمگیر نسبت به نسل قبلی خود که چندان قابل‌اعتنا نبود محسوب می‌شود. کولئوس جدید دارای کابینی جادار و البته ارزشی بالاست. به نظر می‌رسد که هدف‌گذاری رنو برای فروش ۲۰۰ دستگاهی این خودرو در هر ماه کاملاً دست‌یافتنی باشد. آیا این خودرو قاتل CX-5/توسان/کوگا/تیگوان است؟! قضاوت نهایی دراین‌باره الآن سخت است اما رنو واقعاً خوب عمل کرده است.

2017 Renault Koleos

امتیازات رنو کولئوس

کارایی و مصرف سوخت: ۶.۵
فضای کابین و راحتی: ۸.۵
تکنولوژی و ارتباطات: ۸
قیمت و تجهیزات: ۸.۵
سواری و هندلینگ: ۷
امتیاز کلی: ۷.۵

منبع: caradvice

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه من به شخصه قبولش دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      من قبولش دارم
      قیافه خوشگلی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ارش

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      خب این خراب شده رو چرا ایران نمیارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهدی drift

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    صندلی های عقبش اصلا جای پا ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      به چیا فکرمیکنی شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسام

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما نکنه سوار رنو 21 شدی ؟؟؟ عزیزم جادارترین کابین بین رقبا را دارا می باشد گلم. تا دیروز اگر رنو 21 سوار میشدی الان برو نمایندگی بگو لطفا تو رو خدا بزارین تستش کنم بت اجازه میدن تا توش بشینی و دیگه این حرف نزنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مهدی drift

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    هرکی 35 هزار دلار داره میتونه چلنجر RT 2015 بخره
    البته من از دلار استرالیا خبر ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Developer

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (117 ديدگاه)

      چلنجر چه ربطی به این داره آخه؟ یه کلاسه یه نوعه یا چی ؟؟ یعنی یه بابایی که یه ماشین آروم و بی‌سر صدا خانوادگی میخواد به جای این بیاد چلنجر بخره که همش سر صدای موتور بشنوه و واس بقیه خانوادش هم جا نباشه اونا رو بکنه تو صندوق ماشین؟!!!
      از این مقایسه ها نکنید آدم میپاشه از شدت تعجب!
      در ضمن دلار استرالیا از دلار آمریکا کم ارزش تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی drift

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (183 ديدگاه)

        قیمت دوتاشون یکیه اصلا شما نخرید
        کسایی چلنجر میخرن انقدر نگهش میدارن تا صد سال بعد بدنش موزه یا یه کلکسیون بسازن ولی هرکی این ماشینو بخره 10 سال بعد باید بده اوراقش کنن
        اگر هم suv میخواید خیلی ماشینا هستن که راهت تر و ارزون ترن یبار عقب این ماشین بشینید حتی نمیتونین پاهاتون حرکت بدین بعد میفهمید درد زانو چیه
        دیگه حوصله بحث ندارم انقدر جواب ندید هرکی خوشش اومد بره بخره مگه من جلوشو گرفتم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهدی drift

          ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (183 ديدگاه)

          تو یه مطلب دیگه که درمورد یه پژو جدید بود اومدم ازش تعریف کردم بازم بعضیا اومدن با من بحث کردن
          خدایا … چی بگم دیگه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حمید

          ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (61 ديدگاه)

          راهت اشتباهه مجید جان دلبندم .البته مشکل از شما نیست مشکل از معلمیه که به شما نمره داده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. علیرضا

          ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (77 ديدگاه)

          آقای مهدی آگاه….
          نکته اول اینکه تو مقایسه اولین مطلب کلاس خودروست برادر من,این رو دیگه همه میدونن
          چلنجر در مدل ساده و پایه27 هزار دلار آمریکاست که تقریباً میشه 39 هزار دلار استرالیا که بیشتر از این ماشین میشه
          نکته مهم دیگری که نشون میده حضرتعالی چیزی از ماشین نمیدونی اینست که چلنجری که میگید به عنوان اثری ارزشمند در پارکینگ حفظ میکنن چلنجر هلکت با موتور HEMI هستکه 65 هزار دلار آمریکا قیمت داره و هیچ آدم عاقلی چلنجر ساده و مدل پایه 29 هزار دلاری رو مثل اثری کلکسیونی حفظ نمیکنه.البته شما رو نمیدونم؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Hamid...Audi

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (712 ديدگاه)

        یعنی کامنتات در نوع خودشون بی نظیرن.
        برو تو مناطق آزاد کشور داج ببین جای اینکه اینجا کامنت بزاری…به صرفه تره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          جنگ بیخیال شید توروخدا

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. HECTOR

          ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          مهدی آقا بهتره این فرم کامنت گذاشتن رو تموم کنی.
          من خیلی وقته عضو پدالم.
          دوستان میشناسن منو عاشق ماشین های آمریکایی هستم.
          ولی با این نظر های اخیرت از ماشین های آمریکایی بدم اونده یکم ! !

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      دلار کانادا و استرلیا
      2600
      2700 تومن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Alirankhodro

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    پیشرفت خیلی خوبی داشته ولی حریفای قدری داره.فکر کنم تو ایران هم موفق باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      قطعا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. منصور

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (89 ديدگاه)

    تا حالا فک میکردم توی سگمنت سانتافه و راو4 باشه؛ اگه قراره توی قیمت با توسان رقابت کنه خوب محتملا برنده میشه؛ اگه نگین خودرو اونو به شکست نکشونه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مجید

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    ظاهرش نسبت به قبل خیلی بهتر و چشمگیرتر شده ولی موتورش چنگی به دل نمیزنه ولی امیدوارم آفرودش هم مثل بدنه اش پیشرفت خوبی داشته باشه و مثل نسل قبل نباشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Developer

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (117 ديدگاه)

    اگه با همون قیمت قبلی وارد بشه ممکنه بازار سانتافه رو تا حدی خراب کنه (البته اگه نگین خودرو گند نزنه) ، تو یه سگمنت که هستن از لحاظ طراحی و آپشن که بهتر هم نباشه کاملا در حد سانتافه هست ، قیمتش هم که خیلی پایینتره تو ایران
    به هر حا امیدوارم بازار خودرو داغون کشورمون با ورود محصولات جدید رنو رقابتی تر و بهتر شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. TSHDN

      ۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (68 ديدگاه)

      داداش کجای این در حد سانتافس ؟
      سانتافه کم کمش یه سرو گردن از این کوچولو بالاتره این در حد همون توسان بیشتر نیس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. مهدی drift

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    این روزا همش ادای جرمی کلارکسون در میارم :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Sina

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (811 ديدگاه)

    بابا دمت گرم تو که ماشین به این خوبی دادی بیرون 7 نفرشم میکردی میرفت….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      احتمالا در آینده نسخه 7 نفره هم عرضه میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. مهدی drift

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    مرسی از دیسلایک هاتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      خداروشکر من دیسلایک نمیدم خوشم نمیاد
      یا لایک میکنم یا نظری نمیدم
      منفی اصلا عادت ندارم بدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. سعید

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    انصافا این مدل خیلی قشنگ تر و جذاب تر از مدل قبلیش شده و قیمتشم در مقایسه با بقیه برند ها به نظرم معقول تره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امید

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      قیمتش که هنوز معلوم نشده. تو ایران اصلا حساب کتاب نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. احمد باقری

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    در نوع خودش، ماشین خوبیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. gta

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (56 ديدگاه)

    با سلام
    سیستم صوتی bose صحیحه ، لطفا اصلاح کنین
    به نظر من ماشین زیباییه ، و انتخاب هوشمندانه تری نسبت به هم طرازای کره ای میتونه باشه ، خصوصا در زمینه عملکرد واقعی آپشن ها ی تکنولوژیک !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. amir

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    به والا که خیلی ها نه پولش رو دارن نه ازش میدونن و نظر بیخود میدن . مثل دوست عزیزمون جای پای کمی داره . آخه یکم تحقیق کن خب حداقل اخبار رو دنبال کن بچه های اسب بخار تو خود فرانسه ماشین رو تست کردن . تلفظ کولئوس رو میتونی بگی . من خودم به شخصه نهایت دنبال پژو 301 یا خودم رو بکشم 2008 هستم (اندازه جیبت حرف بزن) همین مونده bmw i8 رو بگن بعضی ها صندوقش چرا کوچیکه که سوژه ی هفته خنده خیلی ها جور بشه . نظر شخصی خودمون رو الکی نگیم .
    با تشکر از گروه پدال

    تو چند سالی که باهاتون همراه هستم دیدم پیشرفت شما رو و واقعا لذت بردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مجتبی

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    با گیربکس و اسب بخارش حال نکردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. علیرضا

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (77 ديدگاه)

    رنو کولئوس تو مدل قبلی هم به لحاظ فنی ماشین خیلی خوب بود و با یکبار سوار شدن میشه اینو فهمید.رضایت اکثریت قاطع دارندگان رنو کولئوس هم این مطلب رو اثبات میکنه.تنها ایراد مدل قبلی طراحی نه چندان زیبا بود و بس
    تو این مدل رنو تو طراحی داخلی و خارجی سنگ تموم گذاشته و نمیشه اشکالی به طراحی اون گرفت.ضمناً اسب بخار تنها یه عدد هست و باید در عمل قدرت و سرعت ماشین رو بررسی کرد
    البته من اعتقاد دارم بهترین گزینه تو کراس اوورهای موجود در ایران میتسوبیشی اوتلندر 2016 هست چون از هر نظر ماشین عالی و بی نقصی شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. رامین

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (28 ديدگاه)

    تنها ایرادات نسل قبل کولئوس در مقایسه با رقبای داخل ایران ارگونومیک نبودن صندلیها و کمبود فضای پا در صندلی عقب علیرغم بیشتر بودن فاصله بین دو محور بود .اما از نظر کیفی و آپشن یک سر وگردن بالاتر از بقیه بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سعادت

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام، سپاس از مطلبتون..
    “…و وجود رقبای ژاپنی و کره‌ای کاملاً خوب است و مزیت‌های یک خودروی صادراتی از اروپا را نشان می‌دهد.”
    البته بهتر است اصلاح کنید که کلئوس عرضه شده برای بازارهای شرق همچون استرالیا و آسیای شرقی وارداتی از اروپا نیست! و همان محصول خطوط سامسونگ و شرکای ژاپنی کره ای رنو می باشد.
    رنوی اروپایی فقط در بازار اروپاست.. هرچند که حتی برخی مدلها همچون کجر هم برای اروپا از سایت سامسونگ کره جنوبی به اروپا صادر میشوند.
    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. کیانی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یک مدل 2014 دارم .دو سال قبل خریدم خیلی راضیم .اما مدل جدید معرفی شده زیبا تره . امیدوارم مدل جدید هم دارای همین کیفیت باشد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا