رنو

داچیا لوگان و جشن ده سالگی

لوگان یا همان تندر خودمان در آستانه ده سالگی قرار دارد. این طفل نوپای رومانیایی با کمک رنو در بازارهای کشورهای در حال توسعه به خوبی درخشیده است و توانسته به عنوان یک خودروی ارزان و با هزینه نگهداری پایین و کارایی بالا، خود را مطرح نماید.

Dacia Logan 10th Anniversary Edition
Dacia Logan 10th Anniversary Edition
حالا رنو تصمیم گرفته تا نسخه ویژه‌ای از این خودرو را برای پاسداشت ده سال تولید در دو نسل، روانه بازار کند.

Dacia Logan 10th Anniversary Edition
Dacia Logan 10th Anniversary Edition
در این نسخه ویژه، چراغ‌های جلو تغییر کرده‌اند و طراحی آرم جلوی خودرو، سپرها و چراغ‌های عقب و ضربه‌گیر زیر درها تغییر کرده‌اند.

Dacia Logan 10th Anniversary Edition
Dacia Logan 10th Anniversary Edition
تغییرات قابل‌توجه‌تری را در داخل کابین لوگان جدید خواهید یافت که عمده‌ترین آن قرض گرفتن داشبورد رنو Symbol است. یک صفحه نمایش لمسی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و ناوبری در داشبورد مرکزی قرار گرفته است. در بسیاری از قسمت‌ها نیز عبارت لوگان ده ساله را خواهید یافت.
نکته جالب اینکه برای اولین بار در لوگان، کلید بالابر پنجره‌ها، روی درها قرار گرفته است. که البته این موضوع نیز بیشتر به واسطه استفاده از قطعات رنو “سمبل” می‌باشد که در ترکیه مونتاژ می‌شود.
قیمت لوگان با موتور ۱.۲ لیتری ۷۵ اسبی ۹۴۰۰ یورو و با موتور ۱.۵ لیتری دیزلی ۱۱۳۰۰ یورو می‌باشد. تولید مدل ویژه سالگرد تنها در ۲۰۰۰ دستگاه محدود خواهد ماند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷۶ دیدگاه‌ها

  1. زیگما

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    لوگان در واقع نبوغ رنو بود
    این نبوغ، در واقع یک خودرو بسیار ارزان برای کشور های جهان سوم بود.
    خودرویی ارزان قیمت و مخصوص طبقه متوسط در کشور های جهان سوم.
    قبل از لوگان هم خودرو هایی با این ویژگی ها وجود داشتند، ولی گستردگی تکامل لوگان در هیچ کدامشون دیده نمیشد.
    رنو با این کارش، بازار خودرو های ارزان رو مال خودش کرد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. یه پسل باهوش

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1135 ديدگاه)

      من به عنوان یه عضو کوچیک یه پیشنهاد دارم

      که اگه امکانش برای پدال هست یه نظر سنجی بین خودرو های بازار از بازه ی قیمتی 30 تا پنجاه میلیون بذاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۱ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        بیاد ایران عالیه البته با قیمت20تومن.که میدونم نمیاد

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. میثم

          ۸ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (59 ديدگاه)

          20 تومن!!!
          آقا طرف داره میگه 11900 یورو! که با گمرک و … میشه نزدیک 80-90 تومن!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. مک میسل

        ۱ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        داشبورد این مدلش خدایی قشنگه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. امین

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (118 ديدگاه)

      ولی فکر کنم لوگان ساخته ی شرکت داچیاس
      بعد از اینکه توسط رنو خریداری شد اومد لوگان رو با برند خودش زد
      که البته الان با هردو برند تولید میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sorena scirocco

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (745 ديدگاه)

        برعکس،اول مال رنو بود،یکی از خودروهایی بود که بعد از تولید توسط داچیا،داچیا رو دگرگون کرد،تاریخ تکامل داچیا خیلی جالبه،میتونه یه الگو برای ایران باشه،ویژگی های مشابه زیادی با خودروسازان ایرانی”داشت”

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ehsan

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1251 ديدگاه)

        البته رنو تولیدات داچیا رو در بازارهای مثل ایران که داچیا ناشناخته است با برند خودش میفروشه که رغبت برای خرید بیشتر باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. دلتا

      ۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      عزیزم این هنر داچیا بوده و هست. لوگان رومانیایی هست نه فرانسوی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. k-sh

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    داشبوردش شبیه داشبورد ماشینای چینیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ROLLS R R ROYCE

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    تندر90در ایران مشتریه کمی نداره!!!!!!!

    اما به مفت گرونه!!!!!!!

    سمند از لوگان خیلی خیلی بهتره!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      Rolls rr royse عزیز
      با احترام برای نظرت
      ولی سوال اینجاست:
      دقیقا چیه سمند از لوگان بهتره؟؟؟؟؟؟؟
      کیفیتش تکنولوژیش سال ساختش جلوبندیش
      چیش؟
      قبول دارم کیفیت داخلی و لوازمش بیشتره
      خب اگه اینارم نداشت جاش تو سطل اشغالم نبود اینارو چینیا هم دارن البته خیلی بیشترشم دارن سان روف صندلی چرم تهویه اتومات و… که تو چینیا هست ولی …
      درخواست بازار و استقبال مردم از لوگان علیرغم طراحیه نامتعارفش و قیمت بالاش نشون میده تو کلاس خودش تو ایران بهترینه
      من بشخشه 2 سال داشتمش و با اطلاع کامل و مستند صحبت میکنم
      بنظرم حتی مقایسه لوگان و سمند هم قیاس مع الفارق هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (18 ديدگاه)

        قیمتی منظورشه. الان سمند ال ایکس با موتور EF7 و حداقل ظاهر بهتر و کمک های بهتر و ایربگ حدود 28 میلیونه. در صورتی که قیمت ال نود نزدیک چهل هست. بنظر منم سمند بهتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          من در خودروهای داخلی طرفدار سمند هستم . اما فنرهای

          عقب ال90 لول است که برای سمند نیست .

          ال90 به این خاطر گرونه که کیفیتش از سمند بالاتره .

          موتورش رو از مالزی وارد میکنند . حتی قبلا که

          مگاموتور میزد دیگه نمیزنه .

          یکسری قطعاتش وارداتی است . به اینخاطر گرونه .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. junior

          ۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (130 ديدگاه)

          دیروز شبکه خبر یه برنامه پخش کرد که اسمش یادم نیست. تو این برنامه آقای شیوا (رییس شورای رقابت) و رئیس مرکز تحقیق و تفحص مجلس حضور داشتند و در رابطه با افزایش قیمت خودرو با هم بحث می کردن. رییس تحقیق مجلس وسط صحبتاش گفت که شرکت رنو بابت فروش هر نسخه از ال نود 13 میلیون از پارس خودرو کلاه برداری می کنه که این 13 میلیون هم متاسفانه از جیب مصرف کنند کسر میشه این یعنی:
          هزینه کلی تولید + سود بسیار بالای شرکت پارس خودرو + هزینه های جانبی (مثل مالیات، حق دولت و …) + 13 میلیون کلاه برداری از طرف رنو = قیمت فعلی ال نود.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        زوندا جان مقلیسشون اشتباه نیست . اما تندر با تمام کاستیهاش

        بالاتر از سمند وایمیسه . تندر در رده ی خودش عالیه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. haizenberg

          ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          @.F
          میلاد عزیز
          منظورم از لحاظ کیفیت
          سال ساخت
          و تکنولوژی بود
          جلوبندی سمند نقطه ضعف بزرگشه که تو دنا هم تغییر نکرده گیربسش هم با دنا یکیه که اونم بی کیفیت و البته بخاطر قدیمی بودنش هستش

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود . بله این حرف شما درسته .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Mohsen610

        ۲ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (41 ديدگاه)

        با سلام دوست عزیز لوگان اگه ده میلیون باشه خوبه نه 40 تومن در ثانی یه سری به قیمتای سال نود قبل گرونی بزن علارغم اینکه قطعات خارجی هست قیمت پایینتری از سمند وپارس و..داره!!!ایرادات لوگان ظاهر نه چندان دلچسپ…داخلش که میشینی یاد پراید میفتی!!!عدم تعادل در سرعتای بالا به دلیل بالا بودن گرانیکاه…ونبود قطعات خودرو که اگه خراب بشه حسابی اذیت میشی که این فاکتور بسیار مهمی هست..مزایاشم جادار بودن شتاب
        خوب اولیه وفنی خوب ایمنی 3 ستاره از یورو ان کپ….هندلینگ خودرو هم جالب نیست …سمند ماشین زیباتر علارغم سالها تولید وچهره تکراری..تعادل بهتر بخصوص سرعتای بالا هندلینگ بسیار بهتر داخل زیباتر قیمت پایینتر با خدمات بهتر وهزینه نگهداری کمتر…معایبش در موتورهایxu7سنگین یودن بدنه نسبت به قدرت موتور که شتاب اولیه رو کم میکنه وسوخت بیشتر والایندگی بیشتر ولی چون این موتور گشتاورش در دور 3500 هست خیلی هم ضعیف نیست من خودم با این خودرو به سرعت200رسیدم علارغم اینکه حداکثر سرعت 190 کارخونه زده…ایمنیشم که چون تست موتبری نشده ستاره ایمنیش نمیتونم بگم دقیق ولی یکی از دوستام و همکارام تو115 هست میگفت تو تصادفات که میرم واقعا سمند عالیه وخودشم همیشه سمند داره…من خودم سمند ندارم تصور کنید جانبداری میکنم 2ماشینم پارس هست ولی سمند نسبت به قیمتش بد نیست..موتورهای دیگشم مثلef7و..جای خودش داره…به جنبه های دیگشم پرداختن از حوصله این یحث خارجه با تشکر

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mohsen610

          ۲ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (41 ديدگاه)

          معتبر شرمنده اشباه کیبورد بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مهدی

          ۲ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (79 ديدگاه)

          بیشتر چیزهائی که گفتین کاملا برعکسه.من چند سال سمند ef7 داشتم و کاملا با این ماشین آشنام. داخل سمند هم اونقدری که شما گفتین زیبا نیس.در کل از دیدن اون چوبکاری مسخره حالم بهم میخورد.تنها برتری سمند در مقابل لوگان صندلی های بهترش بود. هزینه نگهداری سمند بسیار بیشتره چون کیفیت بسیار پائینی داره.بعد یک سال همه قطعات ماشین براتون ساز میزنن. فقط یکبار به نمایندگی ها سر بزنین تا بفهمین کدوم ماشینها براتون بیشتر دردسر درست میکنن.من دوستانی دارم که تندر دارن و نزدیک 120 هزار کیلومتر استفاده کردن و هنوز مثل روز اولش سرپاس. تنها خرجش هم بنزین و روغنه. ایمنی بیشتر سمند در جاده بیشتر یه حس و حال روانی هست تا یک اصل اثبات شده. من بارها شنیدم که حتی افراد خبره هم گفتن سمند تو جاده بهتره و ایمن تر و وقتی ازشون میپرسی چرا میگن چون سنگینه و میچسبه به زمین ایمنیش هم بیشتره!!!!! حداقلش اینه که 206 و لوگان در اروپا تست شدند ولی سمند…؟
          اگر بحث زیبائی باشه 206 بخرین ولی مطمئن باشین تو سربالائی ها تو جاده های کوهستانی و تو کورسهای شهری کم خواهید آورد. ولی سر این که 206 ماشین باکلاستری هست بحثی نیس. ولی اگه از ماشین کیفیت و شتاب عالی و استهلاک و دردسر کمتر میخواین تندر بهترین ماشین ایرانه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      هرکسی از من میپرسه ماشین چی بگیرم ، بهش دوتا پیشنهاد میکنم :

      1 – تندر 90 .

      2 – سمند ال ایکس EF7 .

      همیشه میگم اول تندر 90 .

      حالا میشه به من بگید سمند از چه لحاظی از لوگان بهتره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sorena scirocco

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (745 ديدگاه)

        سمند ای اف 7 دیگه خوب نیست،خیلی مرجوعی به شرکت داره،واسه دلایلی مث روغن کم کردن و …

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          اون مشکلش حل میشه . اما کلا ماشینای ایران تخمرغ شانسیه .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. sorena scirocco

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (745 ديدگاه)

        نظر من کسی که میخواد حداکثر یکسال سمند یا لوگان داشته یاشه،سمند گزینه مناسبیه،اما در بازه ی زمانی طولانی تر قطعا لوگان برتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. haizenberg

          ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          @.F
          سورنا عزیز
          بنظر منطقی میاد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. sa...

          ۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (3 ديدگاه)

          میدونی چرا؟چون هرکه ال نود بگیره صاحب اول وآخرش خودشه.صحبت کیفیت میکنن دوستان میخوان بگن 40میلیون زیادنیست واسه این ماشین.از لحاظ آیرودینامیک”هندلینگ”امکانات”نمای داخلی وخارجی”قدرت خروجی بیشترموتور153نیوتون درمقابل140که درسرعت بالا کاملا به چشم میاد وراحتی درمسافرت های طولانی بایک لیترمصرف سوخت بیشتر درصدکیلومتر.خدمات پس از فروش و… ال نود چی داره جلوی سمند؟؟؟ بدون تعصب میگم سمند ال ایکس بهتره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. امیر

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (95 ديدگاه)

        سمند زیبا تره
        خیلی خیلی خیلی خوش رکاب تره
        صندلیاش به شدت راحت ترن
        کابینش به شدت شیک تر از کابین مذخرف لوگانه
        و ارزان تره

        البته من منکر کیفیت لوگان نیستما
        اما حاضر نیستم 40 ملیون برای ماشینی با این ظاهر بدم!

        البته سمند هم تودوزی مدل 82 به قبل با داشبورد مشکی رو خیلی خیلی بیشتر از این طرح مسخره ی کرمی جدید میپسندم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهدی

          ۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (79 ديدگاه)

          البته اگر میگفتین پرشیا یا 206 قبول میکردم که اونا زیباترن ولی سمند…؟
          ضمنا سمند از لحاظ فنی به هیچ وجه حرفی برای گفتن در برابر ال 90 نداره.بعنوان کسی که هر دو ماشین رو چند سال تست کردم تو این رده قیمتی هیچ خودروئی کیفیت و شتاب و کارائی ال 90 رو نداره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مک میسل

          ۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          سمند کجاش خوشگله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟با اون قیافه عقبش که انگار چپوله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟البته ال ایکسش بهتر شده نماش……ولی ال90 یه نیم سر و گردن از سمند بالاتره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. مک میسل

          ۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          ماشین ارزون بین این ایرانخودرو رو میخوای که خوشگل باشه…پرشیا ای ال ایکس بگیر……رنگ قرمز.کمکارو بخوابون رینگ اونتادوری مشکی بنداز…چراغاشو زنون کن.یه ضبط پایونیر مانیتوری بگیر با باند فابریک پایونیر برای صندوق عقب و تاقچه عقب ماشین….یه اهنگ احسان خواجه….دروازه های دنیا…رو بذاری..کارش تمومه……… برای تبلیغ جام جهانی هم خوبه……..البته باید 1 ماه بعد عوضش کنی چون جلوبندیت داغون میشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Zonda R

          ۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          @.F
          امیر عزیز
          حوش رکاب؟؟!؟!!
          کجا دقیقا سمند سوار بشی بهت راه میدن؟؟؟!!!؟!
          لابد یه چیزی شنیدی
          شایدم رفتی همون جایی که پرایدم توش خوش رکابه؟!؟!؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. رضا

          ۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          خواهشاً اسم محصولات بی کیفیت وطنی نظیر سمند و405 و پارس را در اینجا نیارین چون واقعاً به فهم و شعور ایرانی توهین میشه
          اگه این تعصبات و تفکرات نبود ما باید الان به جای 405 عهد دایناسور لوگان 2014 رو تولید میکردیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. junior

          ۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (130 ديدگاه)

          مهدی جان فکر کنم شما بهتر باشه سمند EF7 رو هم امتحان کنی، یه بار که باهاش رانندگی کنی نظرت عوض میشه.در کیفیت و طول عمر بالای ال نود بحثی نیست اما سمند EF7 با فاصله از تمام محصولات خانواده پژو که توسط ایرانخودرو تولید میشه بهتره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. امیر

          ۳ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (95 ديدگاه)

          دوستان من نگفتم سمند ماشین خوبیه
          آشغالای داخلی همشون 1 لجنی هستن هیچکدومم کیفیت ندارن.

          اما بحث مقایسست.
          من نگفتم سمند زیباست. بله پرشیا قطعا از سمند زیباتره…
          اما سمند از لوگان زیباتره…

          خوش رکاب هم بله اتفاقا هست. نه در مقایسه با بنز و BMW !!! اما در مقایسه با لوگان خیلی خوشرکاب تره! حتی سمند از پرشیا هم خوشرکاب تره.
          کسی که پشتشون نشسته باشه میفهمه من چی میگم.

          طرح داخلیشونم که اصلا قابل مقایسه نیست (البته عرض کردم چیزی که من ازش به عنوان طرح داخلی سمند یاد میکنم منظور مدل 82 به قبل و تریم مشکی هست)

          و این که از نظر قیمتی هم سمند خیلی کمتره.

          باز هم من میگم منکر کیفیت لوگان نیستم. اما قیمتش بیش از کیفیتشه نسبت به سمند.

          راحتیش هم توی جاده به مراتب کمتر از سمنده.

          پای خرید لوگان باشه بنده 206 تیپ 5 میخرم هم زیباتره هم راحت تره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. حسن

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    13000*4400 = 57200 فقط خود ماشین !
    پول واردات!
    پول ماشین اسقاطی و …
    اینو بیارن ایران زیر 75 نمیدن بهمون :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      Fluence رنو
      با موتور 2000 cc رو نگین خودرو میده 69900
      قیمت جهانیشم از لوگان بالاتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        من پیگیر رنو فلوئنس بودم . اوئن قیمت برای ماشین خام هست .

        بدون بیمه و عوارض و …..

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. haizenberg

          ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          @.F
          میلاد جان
          بنظرت چقدر در میاد؟
          من 75 تومن شنیدم
          اگه 75 تومن باشه
          میرزه؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. sorena scirocco

          ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (745 ديدگاه)

          توبازار حدود 100-110 میلیونه،بله در شرایطی که مگان یک دهه پیش 100 خرید و فروش میشه(فک کنم نزدیک ترین مقایسه باشه)مزیتش اینه که حداقل دست آشغال ساز ایرانی بهش نخورده،اما با این شرط جدید مبنی بر اسقاط خودروی فرسوده به ازای هر خودروی وارداتی قطعاقیمت فلوئنس بالاتر میره،یکی نیس بگه شما اگه دلتون واسه مردم میسوخت واردات رو آزاد میکردین خود به خود داخلی ها اسقاط میشدن هم هوای پاکیزه تر هم سوانح کمتر هم ضرر های بیلیونی کمتر…
          غیر مستقیم از خودروسازان میخوان حمایت کنن

          خدایا آخه ما چه گناهی کردیم که مستحق این جبر جغرافیایی هستیم؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. رضا

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      وقتی ال90 رو سوار میشم حس خیلی بهتری نسبت به ماشینای داخلی دارم
      و تعجبم در اینه که وقتی ارزان ترین خودروی اروپا که تازه مونتاژ داخل هم هست اینقد کیفیتش خوبه حالا محصولات طراز اول چجورین؟؟؟!!!!
      خدایا خودت به داد ما برس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. امید

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    من به جای این با این قیمت ترجیح میدم یه خودرو باکیفیت ژاپنی بخرم که فکر کنم قیمتش از این ارزان تر باشه

    منظورم نیسان Versa s 2014 هست با قیمت $11,990 همه چیزش از این سر تره با موتور 1.6 لیتری و طراحی بسیار زیباتر
    فقط بدبختی نمیدونم چرا وارد ایران نشده قیت
    مدل sl این خودرو $16,890 و 4 مدل هست
    SL $16,890
    SV $15,530
    S Plus $13,990
    S $11,990

    اینم لینک برای دیدن عکس و مشخصات این خودرو مناسب و به صرفه

    http://www.nissanusa.com/buildyournissan/modelLine/build/2015/VSD?lang=en&tool=header.vehicles.postcard.build.button

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      قیمتی که پدال ذکر کرده، در اروپا هست
      در اروپا هم به خاطر مالیات های فراوان قیمت ماشین ها بیش از اندازه زیاد میشه
      لذا مقایسه قیمتی یک خودرو در اروپا
      با یه خودرو در امریکا، مسخرست!
      اصلا لوگان تو امریکا عرضه نمیشه
      هیچ کدوم ازمحصولات داچیا عرضه نمیشه
      اصلا رنو هم در امریکا فعال نیست
      !
      قیاس مسخره ای بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فرامرز

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      مالیات تو اروپا خیلی بیشتره و حدود ۲۰٪ هست. لوگان قیمت پایه حدود ۸۰۰۰ یورو داره و این مورد به دلیل محدود بودن ارزونه. مسلماْ کسی که لوگان رو انتخاب میکنه متفاوت بودن براش اندازه ۱۵۰۰ یورو ارزش نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ali

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    طراحی بسیار ساده ای داره!!
    اما جزء اون خودروهایی که داره رو طراحیش کار میشه!
    در مدل های بعدیش هم از نظر طراحی و امکانات جانبی پیشرفت خواهد کرد!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. sajad0611

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    توی ایران ال 90 باتوجه به بهای پرداختی و در مقایسه با رقیبان انتخاب بهتری هست. فقط ایکاش این محصول هم در ایران از لحاظ طراحی با مدلهای جدیدتر عرضه میشد چون به نسبت رقیباش تنها ضعفش ظاهرشه
    مزایا قدرت وکشش مناسب موتور در تمامی دنده ها به طوریکه انگار این ماشین دنده مرده نداره، واکنش سریع موتور به تغیرات پدال گاز شاید در شهر متوجه این موضوع نشید ولی با رانندگی در جاده های کوهستانی متوجه این مزیتش به نسبت 206 میشید،شتاب بهتر در تمامی دنده ها، کیفیت مناسب قطعات ماشین، ترمز مناسب که تقریبا نا امیدتون نمیکنه
    معایب:
    ظاهر خارجی نه چندان جالب که بایسری کارا میشه بهترش کرد
    ظاهر داخلی خسته کننده مخصوصا اوایل خرید خودرو که بعد از یه مدتی عادی میشه وبیشتر باش کنار میاین
    ارتفاع بالای خودرو که در تغیر مسیرهای ناگهانی حالت گهواره ای به ماشین دست میده که در صورت بالا بودن سرعت میتونه باعث بشه که کنترل ماشینو از دست بدین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. توفیقی

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    همون رنو هست.هیچ فرقی نداره.ارزونترین خودرو اروپا و برای خانواده های فکسنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیر

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    امیدوارم مدل جدید تندر 90 را وارد کنند.
    همین تندر 90 که میگید خودروی ارزان قیمت برای بازاره جهان سومه از همه ماشینای سایپا و ایران خودرو بهتر و با کیفیت تر و ایمن تره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ROLLS R R ROYCE

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    تندر90 درایران مشتری کمی نداره!!!!!!!!!!

    اما به مفت گرونه!!!!!!!

    سمند خیلی خیلی از لوگان(تندر90)بهتره!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهران

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (191 ديدگاه)

    این مطالب فیس لیفت و احترام به مشتریو به لگن سازان و مفت خوران داخلی نشون بدید که فک نکنم ال90 رو تا 10 سال دیگه هم بهش دست بزنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. یه پسل باهوش

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    این چرا شبیه این اس 300 سایپا ی جلوش

    خوب میشه گفت الان قابل تحمل شده

    نه وجدانا اگه چراغاشو از همون اول اینجوری مث آدم طراحی می کردن چی می شد ؟

    ولی در کل تو بازار ایران ال نود یه خودروی لوکسه نه خودرویی برا بازار متوسط البته در رنچ قیمتی خودش

    چون از پرشیا سمند هم گرون تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Masoud AMG

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (65 ديدگاه)

      سلام
      این مدلی که میبینی در اصل مدل 2013 ، در صورتی که داچیا لوگان تولید داخل مدل2005 هستش .یا علی
      http://www.netcarshow.com/dacia/2013-logan
      http://www.netcarshow.com/dacia/2005-logan_1.6_mpi

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. sorena scirocco

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (745 ديدگاه)

      عالی،کاملا موافقم جلوش شبیه زوتای هستش،طراحی عقب خیلی خیلی بهتراز نسل های قبلیه و من کماکان با ارتفاع این مشکل دارم،

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. Ehsan

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    همینکه چراغهای عقبش رو تغییر بدن خیلی پیشرفت حساب میشه که خدارو شکر تغییر دادن ، خدایی چراغ های عقب ال 90 یکی از جدیترین کاندیدهای بدریخترین چراغ های عقبه
    ولی در کل در ایران یکی از خوب ها حساب میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Alpha

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (544 ديدگاه)

    ماشین خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ناشناس

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    ال90 با کیفیت ترین خودروی زیر 70 تومن بازار ایران در بین خودروهای صفر کیلومتر طبق جدول کیفی خودرو های ساخت داخل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Ghost

    ۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (168 ديدگاه)

    باز شروع شد !نمیدونم چرا روی ظاهر قضاوت میکنیم ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Ghost

    ۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (168 ديدگاه)

    آخه برادر من وقتی اصلا پشت ماشین نشستی چرا میای نظر میدی ؟
    من 206 و پرشیا و سمند و 405 داشتم هیچ کدومشون اندازه ال90 راحت و بی دردسر نبودن .
    حداقل پشتش ننسشتی نظر میدی بشین کنار راننده ببین چی میگه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ارمان

    ۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    سمند EF7 می تونست یک برگ برنده برای ایران خودرو باشه با توجه به موتور پر بازدهی که داره . اما طبق معمول برادران ایران خودرو اونقد تو کار مونتاژ و خدمات رسانی و ریزه کاریهای EF7 خراب کاری کردند که از هر کی می پرسی میگه اگه دنبال درد سر نیستی طرف موتور EF7 نرو !
    در صورتی که ال90 به عنوان یک ماشین با کمترین ایرادات فنی و قابل اطمینان شناخته شده (بازم دم پارس خودرو گرم)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. junior

    ۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (130 ديدگاه)

    این ماشین از جلو بسیار شببه به z300 سایپا هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. آرش

    ۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (305 ديدگاه)

    شرکت داچیا در سال ۱۹۶۶ به کمک شرکت رنو تاسیس شد

    و در سال ۱۹۶۸ کارخانه اصلی آن بنیان گذاشته‌شد. این شرکت ابتدا طرح‌های پایه مدل رنو ۱۲ را خریداری نمود و همچنین تصمیم گرفت تا مدل رنو ۸ که بعدها به داچیا ۱۱۰۰ معروف شد را تحت لیسانس رنو تولید کند.

    دز تاریخ ۲ ژوئیه سال ۱۹۹۹ که رنو ۵۱ درصد از شرکت داچیا را به خود اختصاص داد و تاکنون که آن را به ۹۹٫۳٪ درصد رسانیده است، داچیا نقشی مهم و کلیدی را در استراتژی گروه رنو ایفا کرده است. مدل‌های اصلی این شرکت عادات مشتریانش را دستخوش تغییر کرده است.

    داچیا رده جوانی از خودروها را به بازار عرضه نموده، خودروهای لوگان، لوگان MCV، لوگان ون، لوگان پیک آپ و ساندرو در طول پنج سال توسط این شرکت تولید گردیده‌اند. این برند به طور پیوسته در حال رشد است. حدوداً یک میلیون خودرو داچیا از زمان عرضه خودرو لوگان در سال ۲۰۰۴ تاکنون به فروش رسیده است، که در سال ۲۰۰۸ رشدی ۱۱٫۷٪ درصدی و در پنج ماه اول سال ۲۰۰۹ رشدی ۱۵٫۵٪ درصدی را شاهد بوده است. داچیا از یک برند ملی به یک برند جهانی تبدیل شده است که خودروهای آن در بیش از ۵۰ کشور جهان در سال ۲۰۰۹ به فروش می‌رسد.

    _____________________________________
    مشارکت‌های رنو و داچیا :

    ۱۹۹۹: داچیا به گروه رنو ملحق شد.
    ۲۰۰۴-۱۹۹۹: سرمایه گذاری و مدرنیزه کردن کارخانه پیتتسکی، در رومانی
    ۲۰۰۵-۲۰۰۴: عرضه خودرو لوگان داچیا در کشورهای در حال رشد همانند رومانی و شمال غربی آفریقا
    ۲۰۰۸-۲۰۰۶: عرضه سه مدل جدید لوگان MCV، لوگان ون و لوگان پیک آپ
    ۲۰۰۸: عرضه برند داچیا اکو۲ در اکتبر سال ۲۰۰۸ در نمایشگاه خودروی پاریس به منظور تولید خودروهای مقرون به صرفه
    ۲۰۰۹-۲۰۰۸: تولید ساندرو و معرفی داستر که اولین خودرو مفهومی داچیا است و همچنین ساندرو استپ‌وی مدل شاسی بلند ساندرو
    ۲۰۱۳: تولید آخرین محصول این شرکت با نام داچیا لوجی

    _____________________________________
    ویکیپدیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. آرش وان

    ۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (305 ديدگاه)

    رده بندی فروش برندها در آلمان در ماه می 2014:
    *****************************************************
    داچیا در رتبه پانزده!

    1 Volkswagen
    2 Mercedes
    3 Audi
    4 Opel
    5 Ford
    6 BMW
    7 Skoda
    8 Seat
    9 Renault
    10 Hyundai
    11 Fiat
    12 Toyota
    13 Peugeot
    14 Citroen
    15 Dacia
    16 Nissan
    17 Mazda
    18 Kia
    19 Volvo
    20 Mini
    21 Porsche
    22 Honda
    23 Suzuki
    24 Smart
    25 Mitsubishi
    26 Land Rover
    27 Jeep
    28 Subaru
    29 Jaguar
    30 Chevrolet
    31 Alfa Romeo
    32 Infiniti
    33 Lancia
    34 Maserati
    35 SsangYong
    36 Lexus
    37 Lada
    38 Ferrari
    39 Tesla
    40 Alpina
    41 Iveco
    42 Bentley
    43 Aston Martin
    44 Chrysler
    45 Lamborghini
    46 Lotus
    47 Cadillac
    48 Rolls-Royce
    49 Morgan
    *****************************************************

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. YaShaR

    ۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (294 ديدگاه)

    منم ال نود داشتم به جرات میشه گفت بین ماشینای داخلی و رنج قیمتی از همه بهتره (کیفیت ،قدرت ،شتاب ،جاداری ، کاربری و..) مخصوصا سه سال پیش که تو بازار 15 تومن ریخته بود . فقط یخورده زشته . همین!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Mohsen610

    ۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    با سلام دوست عزیز لوگان اگه ده میلیون باشه خوبه نه 40 تومن در ثانی یه سری به قیمتای سال نود قبل گرونی بزن علارغم اینکه قطعات خارجی هست قیمت پایینتری از سمند وپارس و..داره!!!ایرادات لوگان ظاهر نه چندان دلچسپ…داخلش که میشینی یاد پراید میفتی!!!عدم تعادل در سرعتای بالا به دلیل بالا بودن گرانیکاه…ونبود قطعات خودرو که اگه خراب بشه حسابی اذیت میشی که این فاکتور بسیار مهمی هست..مزایاشم جادار بودن شتاب
    خوب اولیه وفنی خوب ایمنی 3 ستاره از یورو ان کپ….هندلینگ خودرو هم جالب نیست …سمند ماشین زیباتر علارغم سالها تولید وچهره تکراری..تعادل بهتر بخصوص سرعتای بالا هندلینگ بسیار بهتر داخل زیباتر قیمت پایینتر با خدمات بهتر وهزینه نگهداری کمتر…معایبش در موتورهایxu7سنگین یودن بدنه نسبت به قدرت موتور که شتاب اولیه رو کم میکنه وسوخت بیشتر والایندگی بیشتر ولی چون این موتور گشتاورش در دور 3500 هست خیلی هم ضعیف نیست من خودم با این خودرو به سرعت200رسیدم علارغم اینکه حداکثر سرعت 190 کارخونه زده…ایمنیشم که چون تست معتبری نشده ستاره ایمنیش نمیتونم بگم دقیق ولی یکی از دوستام و همکارام تو115 هست میگفت تو تصادفات که میرم واقعا سمند عالیه وخودشم همیشه سمند داره…من خودم سمند ندارم تصور کنید جانبداری میکنم 2ماشینم پارس هست ولی سمند نسبت به قیمتش بد نیست..موتورهای دیگشم مثلef7و..جای خودش داره…به جنبه های دیگشم پرداختن از حوصله این یحث خارجه با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عليرضا77

      ۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      در فقط میگم ال 90 اگر خوب نبود ایران خودرو، پارس خودرو و سایپا سر تولیدش رقابت نمی کردند، در ضمن EF7 کمترین اختلاف قیمت کارخانه با بازار رو داره چون به عنوان یک خودرو پر درسر در بازار شناخته شده وقتی با افرادی که تو بازر هستند مشورت میکنی میگن اگر میخوای ماشینی بخری که زیر قیمت بدیش برو EF7 بخر، برای منی که حال و حوصله تعمیرگاه رفتن پشت سرهم و وقت ویزیت گرفتن از مکانیک و نمایندگی رو ندارم بذار زشت ترین ماشین ایران رو سوار بشم چه اشکالی داره اما به جش به کارهای دیگه زندگیم میرسم همه چیز زندگی ماشین نیست بعلاوه وقتی چشم به دیدن یک ماشین تو خیابان عادت کنه کم کم زشتیش از بین میره کما اینکه الان همه درباره تیبا مثله وقتی که ال 90 آمده بود میگن خیلی زشته ولی کم کم چشم بهش عادت میکنه همینطور که الان ال 90 برای خیلی ها مظهر زشتی خودرو نیست البته این رو برای عموم مردم میگم نه برای کسی که پشت کامپیوتر میشینه و روزی چند ساعت عکس و مقالات مدلهای مختلف ماشینهای روز دنیا رو میبینه بله برای این فرد ال 90 زشته سمند زشته کیا سول زشته و اونتادور و می باخ قشنگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. ناشناس

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    محسن جان درسته که ال90 ظاهر داخلش جذاب نیست و به قول شما شبیه پرایده اما اینو در نظر داشته باش که ال90 با هدف یک ماشین بسیار ارزون قیمت ساخته شده هرچند الان توی ایران خیلی قیمتش زیاد شده ولی میبینیم که همین ماشین ارزون قیمت اروپا از لحاظ کیفیت برترین ماشین زیر 70 تومنه بازار ایرانه طبق جدول کیفی ماشینای ساخت داخل و این جای تحسین داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. REZA

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    اصن نمیفهمم چی میگین !!! اگر هم لوگان الان یه ماشینی از رده خارج اروپا باشه باز می ارزه به این گاریای داخلی ! من موندم چجوری دارین شرکت رنو با این همه عظمت رو با اینا مقایسه میکنین !!! من سمند نشستم پارس 206 هیچکودومشون به اندازه لوگان ارزش ندارن . اگر هم بخواین در رده خارج بودن بحث کنین 206 خیلی فسیل تر از لوگانه . الان 2 ساله لوگان دارم عین اسب ازش کار کشیدم عاخ نگفته . ما عقده ای شدیم یه بار خراب شه یکی از رفیقام مدل 86 رو داره اونم همینطور . من 20 تومن خریدم نزدیک 12 میلیونم خرجش کردم تا الان چون ارزشش بیشتر از این حرفاس . بعد اگه واقعا ظاهرش نمیسازه با سلیقتون کلا عقبش 500 تومن خرج لازم نداره تا ماه بشه . البته من امیدوارم که کسی نخره که مثل 206 زیاد نشه ( ببخشید که اینقد صریح بودم ) در ضمن میتونین به این لینک هم مراجعه کنین :http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B1%D9%86%D9%88

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      کاملا درسته
      فقط داداش
      عاخ غلطه
      آخ درسته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. محمد

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    حرفا بعضی دوستان با عرض معذرت خنده داره..آخه یه ماشین 9000دلاری رو دارن 40 ملیون میندازن بهمون کجا ارزش داره؟؟؟این تو زمانی که تولید میشد زیر سمند و پزو قیمت داشت…بحث فنی جدا بحث ظاهر هم جدا….خدا شاهده تندر مجانی بهم بدن سوارش هم نمیشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كاوه

      ۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      محمد آقا دوست دارم منطقی نظری بدی و متعصبانه قضاوت نکنی آخه انصافاً اگه قرار باشه که سمند و 405 رو تو اروپا راه بدن 1000 دلار پاش میدن ؟ که تو ایران نزدیک 30 میلیون پول مفت پاش میدن
      یا اگه قرار باشه نزدیک به بیست و چند میلیون پول پای تیبا بدی آیا ال90 هم باید به همون قیمت باشه!!
      البته شکی نیست که همه قیمتها کاذب و ناجوانمردانه است ولی باید قبول کنیم که مگان هم 90 میلیون نمی ارزه، سوناتا و مزدا 3 و … بالای 100 میلیون ارزش ندارند

      چرا شما نمیگی خودورهایی بی کیفیت و نا امن و قدیمی مثل سمند و 405 یه زمانی از ال90 گرون تر به ما می فروختند. که برتری فنی و تکنولوژیکی نسبت به ال90 نداشتند که هیچ، تازه پر دردسر تر، پر اشتهاتر و کم توانتر هم بودند .
      من نمی دونم چرا اینقدر به تندر حسادت میشه که بعضی ها از روی خشم حاضر به سوار شدن به اون هم نمیشن و در مورد اون هم خیلی قاطع نظر و قضاوت میکنند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ناشناس

        ۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (118 ديدگاه)

        کاوه جان حرف شما کاملا درسته یادت میاد یه زمانی ال90 ای 2 قیمتش 13 میلیون بود در حالی که پارس همون زمان 18 تومن بود اما پارس نه ایربگ داشت و نه ای بی اس تکنولوژی موتورشم که از ال90 پایینتر بود ضمنا یادمون نره که ال90 با کیفیت ترین ماشین زیر 70 تومنه بازار ایرانه در بین خودروهای صفر کیلومتر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  27. masoud

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    جلوش شبیه اس 300 سایپامیمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. میهمان

    ۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام میون کلامنوتن
    بنده یکبار سال87 تندر 90 خردیم بعد 1.5 سال فروختم دوباره سال 90 تندر 90 خریدم چرا؟ فقظ و فقظ و فقظ کیفیت راحتی و ایمنی و آسایش ، سال 89 دوستم سمند ال ایکس ای اف 7 داشت می خرید گفتم نخر تندر بخر گفت ال نود نمیدونم قیاف اش خوب نیست سمند خوشگله و فلان و بهمان خلاصه خرید من تا حالا فقط روغن و بنزین خرجش کردم (56000) ایشون رو هرموقع می بینم می پرسم خودت چطوری ماشینت چطوره (57000)می گه خودم خوبم ولی … تابحال سه بار گیربکس خراب کرده و علاف نمایندگی و تعمیر گاه،تندر 90 از نظر من مقابل خودروهای دیگه 50 تومن می ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. REZA

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    هنوز هم خوشکل نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      فک کنم از شعار. سایپا و ایرانخودرو استفاده میکنه این شرکت

      هر سال بدتر از پارسال

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. 4MATIC

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    اصلا خوب نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا