رنو

تندر 2013 را دیده اید؟!

خوشبختانه بخت با داچیا یار بود چرا که قبل از عرضه فیس لیفت ایرانی تندر که احتمالا آبروی جهانی داچیا را با تهدید مواجه می کرد، توانست مدل های ۲۰۱۳ داچیا لوگان را معرفی کند تا اگر خدایی نکرده فیس لیفت تندر راهی برخی کشورهای خاص دیگر هم شد همه او را به عنوان نسل قبلی لوگان بشناسند نه یک مدل جدید!

۲۰۱۳ Dacia Logan

لوگان ۲۰۱۳ که تا چندماه پیش تست های جاده ای خود را می گذراند، اگرچه به لحاظ ظاهری به غیر از درب ها، تفاوت های زیادی با گذشته دارد اما هنوز هم بگونه ای طراحی شده که طیف زیادی از مشتریان را به سمت خود جذب کند. چراغ های جدید جلو به همراه جلوپنجره ای بزرگ و سپر جدید همگی چهره ای خشن تر برای لوگان به ارمغان آورده اند تا شاید همه ایراداتی که مشتریان به ظاهر ساده و بی هیجان آن داشتند در مدل های جدید دیگر به فراموشی بسپارند. همچنین به نظر می رسد چراغ های جدید عقب اگر با حوصله بیشتری طراحی می شد ظاهر کلی خودرو تناسب بیشتری داشت.

در نمای درونی نیز داچیا از طراحی به روزتری بهره گرفته که با وجود صفحه کیلومتر جدید، نمایشگر دیجیتالی کنسول و دو دکمه قرار گرفته در طرفین فرمان خودرو می تواند اندکی از میانگین سنی مشتریان لوگان بکاهد! هنوز معلوم نیست که طراحان داخلی چه اصراری بر قرار گرفتن دکمه های شیشه های برقی لوگان در کنسول وسط دارند؛ شاید برای خالی نیودن کنسول بوده!

بروز رسانی: همانطور که رنو قول داده بود بالاخره مدل های جدید لوگان و ساندرو ۲۰۱۳ در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲ رونمایی شد. برای هر دو مدل پیشرانه های یکسانی درنظر گرفته شده؛ اول از همه از موتور سه سیلندر توربوی بنزینی شروع می کنیم که با حجم ۸۹۸cc قادر به تولید ۹۰ اسب بخار در ۵,۲۵۰rpm و حداکثر گشتاور ۱۳۵ نیوتن متر است. مصرف آن معادل ۵.۲ لیتر و میزان آلایندگی آن ناشی از تولید CO2 نیز ۱۲۰ گرم در هر کیلومتر است.

۲۰۱۳ Dacia Logan

دومین پیشرانه این خودروها موتور ۱.۲ لیتری بنزینی با قدرت ۷۵ اسب بخار و مصرف ۵.۹ لیتر است که ۱۳۷ گرم CO2 تولید می کند. اگر ورژن LPG همین پیشرانه را سفارش دهید میزان آلایندگی آن به حدود ۱۲۰ گرم در هر کیلومتر خواهد رسید.

حال به سراغ موتور ۱.۵ لیتری دیزلی می رویم که در دو مدل قابل سفارش است؛ ۷۵ اسب بخار با ۲۰۰ نیوتن متر در دور ۱,۷۵۰rpm یا ۹۰ اسب بخار با ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور و مصرف ۳.۸ لیتر.

۲۰۱۳ Dacia Logan

داچیا برای هر دو مدل از سیستم چندرسانه ای Plug&Radio بصورت استاندارد بهره گرفته که دارای امکاناتی نظیر پخش CD/MP3 با اتصال USB و ارتباط بلوتوث است. همچنین برای نمایشگر هفت اینچی لمسی خودرو سیستم راهیابی MEDIA NAV نیز بصورت سفارشی قابل دسترس است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۵۰ دیدگاه‌ها

  1. هموطن

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام درباره ال90 باید بگم .ماشین ساده وزشت در عین حال باشتاب وکم خرجه .عیب بزرگش دید بد عقب است.ترمز خوب.صندلی راحت .شتاب خوب.یدکی گرون.تعادل نسبتا خوب.مصرف بنزین عالی.فرمان نسبتا سفت در شهر.در جاده بهتره فرمونش.در کل همه ازش راضین

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. حسین

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    تو قیمت خودش بهترین ماشینیه که دیدم
    فقط یه ایران واقعا بزرگ داره اونم دید پشتشه
    واقعا دیدش کوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حميد جون

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با یه سنسور پارک دنده عقب حل میشه سال قبل 70 هزار بود واقعا بدرد میخوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سپهر

    ۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (174 ديدگاه)

    والا نمیدیدیم بهتربود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. dsaf

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مثل همیشه زشت و با کیفیت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا