»» تندر 2013 را دیده اید؟!

خوشبختانه بخت با داچیا یار بود چرا که قبل از عرضه فیس لیفت ایرانی تندر که احتمالا آبروی جهانی داچیا را با تهدید مواجه می کرد، توانست مدل های 2013 داچیا لوگان را معرفی کند تا اگر خدایی نکرده فیس لیفت تندر راهی برخی کشورهای خاص دیگر هم شد همه او را به عنوان نسل قبلی لوگان بشناسند نه یک مدل جدید!

2013 Dacia Logan

لوگان 2013 که تا چندماه پیش تست های جاده ای خود را می گذراند، اگرچه به لحاظ ظاهری به غیر از درب ها، تفاوت های زیادی با گذشته دارد اما هنوز هم بگونه ای طراحی شده که طیف زیادی از مشتریان را به سمت خود جذب کند. چراغ های جدید جلو به همراه جلوپنجره ای بزرگ و سپر جدید همگی چهره ای خشن تر برای لوگان به ارمغان آورده اند تا شاید همه ایراداتی که مشتریان به ظاهر ساده و بی هیجان آن داشتند در مدل های جدید دیگر به فراموشی بسپارند. همچنین به نظر می رسد چراغ های جدید عقب اگر با حوصله بیشتری طراحی می شد ظاهر کلی خودرو تناسب بیشتری داشت.

در نمای درونی نیز داچیا از طراحی به روزتری بهره گرفته که با وجود صفحه کیلومتر جدید، نمایشگر دیجیتالی کنسول و دو دکمه قرار گرفته در طرفین فرمان خودرو می تواند اندکی از میانگین سنی مشتریان لوگان بکاهد! هنوز معلوم نیست که طراحان داخلی چه اصراری بر قرار گرفتن دکمه های شیشه های برقی لوگان در کنسول وسط دارند؛ شاید برای خالی نیودن کنسول بوده!

بروز رسانی: همانطور که رنو قول داده بود بالاخره مدل های جدید لوگان و ساندرو 2013 در نمایشگاه پاریس 2012 رونمایی شد. برای هر دو مدل پیشرانه های یکسانی درنظر گرفته شده؛ اول از همه از موتور سه سیلندر توربوی بنزینی شروع می کنیم که با حجم 898cc قادر به تولید 90 اسب بخار در 5,250rpm و حداکثر گشتاور 135 نیوتن متر است. مصرف آن معادل 5.2 لیتر و میزان آلایندگی آن ناشی از تولید CO2 نیز 120 گرم در هر کیلومتر است.

2013 Dacia Logan

دومین پیشرانه این خودروها موتور 1.2 لیتری بنزینی با قدرت 75 اسب بخار و مصرف 5.9 لیتر است که 137 گرم CO2 تولید می کند. اگر ورژن LPG همین پیشرانه را سفارش دهید میزان آلایندگی آن به حدود 120 گرم در هر کیلومتر خواهد رسید.

حال به سراغ موتور 1.5 لیتری دیزلی می رویم که در دو مدل قابل سفارش است؛ 75 اسب بخار با 200 نیوتن متر در دور 1,750rpm یا 90 اسب بخار با 220 نیوتن متر گشتاور و مصرف 3.8 لیتر.

2013 Dacia Logan

داچیا برای هر دو مدل از سیستم چندرسانه ای Plug&Radio بصورت استاندارد بهره گرفته که دارای امکاناتی نظیر پخش CD/MP3 با اتصال USB و ارتباط بلوتوث است. همچنین برای نمایشگر هفت اینچی لمسی خودرو سیستم راهیابی MEDIA NAV نیز بصورت سفارشی قابل دسترس است.

13
مهر
1391

2013 Dacia Logan

رنو    



40,995 بازدید کننده

۱۴۷ دیدگاه

  1. با سلام درباره ال90 باید بگم .ماشین ساده وزشت در عین حال باشتاب وکم خرجه .عیب بزرگش دید بد عقب است.ترمز خوب.صندلی راحت .شتاب خوب.یدکی گرون.تعادل نسبتا خوب.مصرف بنزین عالی.فرمان نسبتا سفت در شهر.در جاده بهتره فرمونش.در کل همه ازش راضین

  2. تو قیمت خودش بهترین ماشینیه که دیدم
    فقط یه ایران واقعا بزرگ داره اونم دید پشتشه
    واقعا دیدش کوره

    • با یه سنسور پارک دنده عقب حل میشه سال قبل 70 هزار بود واقعا بدرد میخوره

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن بصورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیر اخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط و تبلیغاتی پذیرفته نمی شوند. برای تفییر آواتار خود می توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.


تورهای لحظه آخری