رنو

رانندگی با داچیا ساندرو فیس‌لیفت 2017

داچیا ساندرو برای سال ۲۰۱۷ فیس‌لیفت شده و تجهیزات و موتور جدید برای آن ارائه شده است، اما آیا این به‌روزرسانی موجب بهبود آن شده است؟

داچیا به‌تازگی کل محصولات خود را بروز کرده است که شامل تعداد انگشت‌شماری از تغییرات کوچک ظاهری و ارائهٔ یک پیشرانهٔ جدید ۱ لیتری سه سیلندر بنزینی می‌شود. این موتور به‌عنوان موتور پایه جایگزین نمونهٔ ۱.۲ لیتری قدیمی شده است. هاچ‌بک ساندرو با این موتور در تیپ پایه با قیمت بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفهٔ ۵,۹۹۵ پوند در انگلستان عرضه می‌شود اما نمونهٔ مورد آزمایش ما از نوع تریم Ambiance است که از تجهیزات بیشتری که از ملزومات هستند مانند تهویه مطبوع و پنجره‌های برقی برخوردار است.

dsc_4949-copy_0

با قیمت ۶,۹۹۵ پوند، ساندرو Ambiance واقعاً بهتر از همیشه است. ازآنجایی‌که قیمت خودرو تغییری نکرده و درعین‌حال تجهیزات آن بیشتر شده است، خریداران چیزهای بیشتری را با پول پرداختی خود به دست می‌آورند. همچنین این واقعیت وجود دارد که قیمت رقبا در طول چند سال گذشته همواره افزایش داشته است درحالی‌که قیمت محصولات داچیا ثابت باقی‌مانده است. قیمت برای داچیا اهمیت بالایی دارد و بنابراین ما خوشحالیم که ساندرو ارزش خود را حفظ کرده است. مدل Ambiance علاوه بر ملزوماتی که قبلاً ذکر شد، مجهز به اتصال بلوتوث و USB، ریموت کنترل، طراحی داشبورد جدید و ترمز شروع حرکت در سراشیبی‌ها شده است.

dsc_4908_0

تغییرات بیرونی اصلی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ ساندرو شامل چراغ‌های جلو و عقب جدید که نور بیشتری دارند و همچنین سپرها و جلوپنجرهٔ جدید می‌شود. بااین‌حال هرچند تأثیر کلی این تغییرات ضعیف است اما چهرهٔ خودرو را کمی مدرن‌تر از قبل کرده است.

در داخل نیز شاهد یک غربیلک فرمان جدید و تغییراتی در داشبورد هستیم. هرچند بهبود کمی در داخل ساندرو ۲۰۱۷ صورت گرفته است اما هنوز هم فضای داخلی آن بسیار پایه و پراکنده است. همچنین فرمان جدید آن نیز هنگام لمس کردن احساس ناخوشایندی دارد. بااین‌حال دیگر مواد داخلی احساس مناسبی دارند. موقعیت راننده به‌اندازهٔ کافی راحت است و نمونهٔ مورد آزمایش ما نیز سواری خوبی داشت. البته هیچ تغییری در سیستم تعلیق ساندرو ایجاد نشده و همچنان سواری روان سابق خود را حفظ کرده است. بااین‌حال موتور جدید ۱ لیتری در پالایش رانندگی ماشین در سرعت‌های بالاکمی تأثیر منفی گذاشته است.

dsc_4999_0

هرچند این پیشرانهٔ جدید دارای صدای معمول موتورهای سه سیلندر است اما صدای آن در داخل کابین بلندتر از دیگر موتورها است خصوصاً در سرعت‌های بالاتر که همواره صدای غرغر موتور به گوش می‌رسد. همچنین ارتعاشات و لرزش‌های این موتور هم بیشتر است بنابراین پیشرانهٔ بنزینی توربو TCe از هر لحاظ انتخاب بهتری محسوب می‌شود.

dsc_4511-copy_0

علاوه بر این، مصرف سوخت موتور جدید با ۵.۲ لیتر در هر صد کیلومتر، بیشتر از موتور توربو با ۴.۹ لیتر در هر صد کیلومتر است هرچند که انتظار می‌رود در دنیای واقعی هر دو مصرف مشابهی داشته باشند. به همین دلیل موتور توربو انتخاب بسیار بهتری برای رانندگان جوان محسوب می‌شود درحالی‌که پیشرانهٔ دیزلی dCi نیز با مصرف تنها ۳.۵ لیتر گازوئیل در هر صد کیلومتر، مناسب کسانی است که به مصرف سوخت اهمیت می‌دهند.

dsc_4532_0

با توجه به اینکه ساندرو با این موتور سه سیلندر برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت از حالت سکون به ۱۴.۲ ثانیه زمان احتیاج دارد، موجب شده که خودروی بی‌حالی احساس شود. به همین دلیل ساندرو ۱ لیتری به سرگرم‌کنندگی خودروهای رقیبی مانند اشکودا سیتیگو ۱ لیتری نیست. همچنین سیتیگو نشان می‌دهد که ساندرو در هندلینگ هم ضعیف‌تر است به‌گونه‌ای که در پیچ‌ها بادی رول داشته و فرمان آن‌هم بی‌روح است. البته اشکودا خودروی کوچک‌تری است که در یک کلاس پایین‌تر از ساندرو قرار می‌گیرد و کمی هم گران‌تر است.

dsc_4941_0

مانند قبل، ساندرو با صندوق بار ۳۲۰ لیتری خود که با تا کردن صندلی‌های عقب به ۱۲۰۰ لیتر افزایش میابد، فضای بار زیادی را ارائه می‌کند که بسیار بزرگ‌تر از فضای بار ۲۵۰/۹۵۰ لیتری اشکودا سیتیگو است. همچنین در ساندرو فضای بیشتر برای سرنشینان وجود دارد و خودروی کاربردی‌تری است؛ بنابراین داچیا ساندرو هنوز هم ارزش بالایی در قبال پول پرداختی دارد و گارانتی پنج‌سالهٔ آن یعنی می‌توان از کیفیت مناسب آن آسوده‌خاطر بود.

نتیجه

به‌روزرسانی اخیر داچیا ساندرو بدین معنی است که این خودرو با تجهیزات بیشتر و یک موتور جدید، ارزشی بیشتر از همیشه یافته است. البته هرچند این موتور جدید ۱ لیتری سه سیلندر کمی پرسروصدا است اما در گروه بیمه‌ای پایین‌تری قرار گرفته و هزینهٔ بیمهٔ کمتری دارد. همچنین لیست تجهیزات آن‌ هم با مواردی چون اتصال USB قابل‌توجه است. بااین‌حال داچیا ساندرو هنوز هم خودروی بسیار پایه‌ای محسوب می‌شود که در برابر رقبایی چون اشکودا سیتیگو قدیمی احساس می‌شود.

 

مشخصات فنی

Dacia Sandero 2017
مدل SCe 75 Ambiance
قیمت ۶,۹۹۵ پوند
پیشرانه ۱ لیتری سه سیلندر بنزینی
قدرت ۷۵ اسب بخار
گشتاور ۹۷ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی
محور محرک جلو
شتاب صفرتاصد ۱۴.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۵.۲ لیتر

 

منبع: AutoExpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Mehrbod

    ۲۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (240 ديدگاه)

    در حالیکه ساندروهای ساخت داخل با کیفیت رنگ پایین (پوست پرتقالی شدن رنگ ها) و سرهم شدن (مونتاژ) بسیار بد در نصب درها و سپرها و داشبورد و شیشه همراه است و قالب ها و ابزار خطوط ساخت مستهلک از نا کجا اباد در ایران مستقر شده ، در بازارهای جهانی رنو ، شاهد دو نسل بعد از مدل کنونی کشور هستیم و در این بین مدیر ایرانی خاورمیانه و آفریقای شرکت رنو ادعا هم می کند ولی در عمل شاهد سو استفاده از وضعیت کنونی کشورمان هستیم . خنده دار تر آنجاست که ساندرو ها با این مونتاژ ضعیف و ترکیب کهنه و از مد افتاده ، چشم بازار را هم کور کرده و مشتری دارد ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ازبک

      ۲۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ی بار دیگه به اون آرم جلو و عقب ماشین نگا کنید.مواردیکه در مورد رنگ و بدنه فرمودید منحصر بفرد سمند و بعضی برندهای چینی است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. amin

      ۲۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      پوست پرتقالی شدن یعنی چی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امپراتور لامبورگینی

        ۲۷ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        زیر رنگ ماشین حباب های هوایی میکروسکوپی جمع میشه و بدنه حالت دون دون بسیار ریز پیدا میکنه.
        علتش اینه که رنگ خوب خشک نمیشه. و برای رنگ کردن وقت و حوصله ی کافی نمیذارن.
        البته فکر کنم ،منظورشون این باشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. نوید جهرمی

    ۲۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3688 ديدگاه)

    با وجود قیمت بالاتر خودرو در انگلستان: 7000 پوند(35 میلیون تومان)
    با مصرف کم و ایمنی و کیفیت مناسب، ساخته شده برای مخاطبان خودروهای ارزان قیمت و کم مصرف.
    اون وقت نمونه اتوماتیک نسل قبل (کاش لاقل نمونه فیس لیفتشو میفروختن) توی بازار 50 تا قیمت داره. از ماست که بر ماست.میشه امیدوار بود این مدل هم که به موزه رفت مونتاژش با افتخار و تبلیغات گسترده در کشورمون آغاز بشه.
    نخرید درست میشه. بخرید روز به روز بدتر میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۲۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      ((نخرید درست میشه. بخرید روز به روز بدتر میشه.))

      متاسفانه، ما نخریم ،یک عده ای هستن که میخرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AK_007

        ۲۸ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (562 ديدگاه)

        یک عده خیلی کم, برخی از “ما” ها یک عده رو تشکیل دادیم و همین عده ها شدن “ملت ایران”!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. reza-a

    ۲۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (420 ديدگاه)

    این ماشین خوبیه متاسفانه تو ایران از کارخانه دولتی عرضه میشه امیدوارم زود تر نسخه بروز رو تولید کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۲۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (419 ديدگاه)

    خیلی بهتر شده و عضلات و خطوط روی درب و مخصوصا چراغ های عقب واقعا بهتر شده . فقط نمونه موتور ۱۶۰۰ بنظرم بهتره و نسبت وزن و قدرت خوبی میده . ولیکن ما کجاییم . ایران. نسخه ۲۰۰۷ رو باید ۵۰ ملیون پرداخت کنیم ب خاطر اتوماتیک بودن و برند رنو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. mahdi

    ۲۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اینه های مزخرف ساندرو موجود در ایران درمدل ۲۰۱۷ هم تکرار شده که بزرگترین ضعفش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمیدرضا

    ۲۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    قیمتش خیلی قلقلک دهندست ولی موتورش خیلی ضعیفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. TRX

    ۲۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (317 ديدگاه)

    مشخصاتش خیلی خوبه میتونه واسه کادوی تولد مادر بزرگم یکی از گزینه هام باشه!
    شتاب 14.2 و 75 اسب بخار قدرت
    تازه قابلیت اتصال usb تو این فیس لفت اضافه شده چی از این بهتر؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارش

      ۲۸ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (73 ديدگاه)

      یعنی فکر می کنی شتاب سمند و پژو (وی 8 جدید و تیپ 5 جدید) در عمل چقدره؟ اصولا رنو برای پیست چیزای دیگه میزنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. سیدامین فاخر

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    به قول آقایون این ماشینای منسوخ شده نسل قدیم بعد از موزه شرکت به کارخونه سایپا یا ایران خودرو فرستاده میشن تا در ادامه وانتشون هم بیا بازار
    انشالله خود رنو یا نگین خودرو این خودرو رو مثل تالیسمان با قیمت منصفانه عرضه کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AK_007

      ۲۸ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (562 ديدگاه)

      بله تالیسمان ۸۰ و اندی تومنی رو ۲۰۰ تومن دادن منصفانست ظاهرا!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سیدامین فاخر

        ۲۹ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (71 ديدگاه)

        مثلا قیمت آپتیما وسوناتا منصفانس که هم قیمت تلیسمانه اگه رو حساب برن هم میبود هر شرکتی جز نگین خوردرو بود بالا ۲۲۰ میدادش

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ارش

      ۲۸ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (73 ديدگاه)

      البته وانت ال 90 همزمان با سدانش تولید شد ولی اینا خواستن آبروداری کنن ملت ماشیناشونو بخرن بعد که اشباع شد وانتشم بیارن. سیاست بازاریابی و فروشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Genius

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    حتی تصورش هم شیرینه که اگر همه چیز حساب و کتاب داشت میشد با پرداخت 30/000/000 تومان ناقابل بجای ام وی ام 110 جاروبرقی نشان یا ساینای زیباروی(!)یک رنو-داچیا ساندرو 2017 که خودرویی قابل اطمینان و امتحان پس داده در کلاس خوروهای اکونومی اروپایی بحساب می آید ابتیاع و از رانندگی با آن در قیاس با مبلغ پرداختی لذت کافی و وافی را برد اما چه میتوان کرد که در ایران ویران ما باید 50/000/000 تومان داد و نسل نخست ساندرو را خرید….!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۸ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (67 ديدگاه)

      بر خلاف نظر خیلی از دوستان که قیمت 50 میلیون رو خیلی بالا میدونن بنده چنین اعتقادی ندارم و فکر میکنم اگر همین نمونه وطنی رو 10 درصد کمتر میدادن قابل قبول بود. اما در هر صورت جای تاسف هست که نمونه فیس لیفت در ایران عرضه نمیشه و نسل قبلی داره عرضه میشه. اما اگر تحقیق کنید همین نمونه های فیس لیفت شده با موتور 1600 و گیربکس اتوماتیک در بریتانیا هم 50 میلیون و چه بسا بیشتر قیمت دارن. قیمت عادلانه نمونه ای که در ایران هست بین 40 تا 45 ارزش داشت اما 50 مقداری بیرحمانه است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. سیاوش

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    از طراحیش خوشم اومد ولی از موتور 3 سیلندر اصلا خوشم نمیاد اگه نمونه بالای 110 اسب بخار داشته باشه به اندازه 50 تومن میارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا