رنو

فسقلی تندوتیز، رانندگی با رنو توئینگو GT

با یک موتور سه سیلندر نصب‌شده در عقب که نیروی خود را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد، رنو توئینگو یک خودروی شهری سریع و چابک است. همچنین این خودرو فضای داخلی مناسب و ظاهر جذابی را هم ارائه می‌کند؛ اما در مقایسه با بهترین خودروهای این کلاس، به‌ویژه فولکس‌واگن آپ، توئینگو در سرگرم‌کننده بودن رانندگی، در پس آن‌ها قرار می‌گیرد؛ اما حالا بخش عملکرد بالای رنو یعنی رنو اسپرت که شاهکارهایی مثل مگان ۲۷۵ تروفی R یکی از هیجان‌انگیزترین هاچ‌بک‌های داغ سال‌های اخیر را ساخته است، وارد عمل شده و هیجان و جذابیت را به توئینگوی کوچک تزریق کرده است.

renault_twingo_gt_001

این خودرو توئینگو GT نام گرفته و یکی از کم قدرت‌ترین خودروهایی است که تاکنون نشان رنو اسپرت را بر روی درِ صندوق خود داشته است؛ اما این هاچ‌بک کوچک فرانسوی با ۱۱۰ اسب بخار قدرت و فقط ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن، همچنان به عملکرد توجه دارد. توئینگو GT در ۹.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند.

renault_twingo_gt_027

رنو اسپرت بر روی شاسی توئینگو هم کار کرده است به‌گونه‌ای که کمک‌فنرها ۴۰ درصد سفت‌تر شده، ارتفاع خودرو ۲ سانتیمتر کاهش ‌یافته و ضخامت میلهٔ آنتی رول جلو هم افزایش پیدا کرده است. همچنین مهندسین رنو اسپرت در تلاش برای سرگرم‌کننده‌تر کردن GT نسبت به نسخه‌های استاندارد، امکان خاموش کردن سیستم الکترونیکی کنترل ثبات را هم فراهم نموده‌اند.

نیروی موردنیاز توئینگو GT از همان پیشرانهٔ ۹۰۰ سی‌سی سه سیلندر نسخهٔ معمولی تأمین می‌شود که البته توان آن از ۹۰ اسب بخار به ۱۱۰ اسب بخار افزایش یافته است. برای رساندن هوای بیشتر به موتور نیز در بالای چرخ عقب سمت چپ، روی گلگیر یک دریچهٔ هوای کوچک تعبیه شده است. همچنین رنو اسپرت برای تمایز ظاهری توئینگو GT از دیگر نسخه‌های توئینگو هم اقداماتی انجام داده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به رینگ‌های ۱۷ اینچی، سر اگزوزهای دوقلو و یک رنگ سفارشی نارنجی اشاره کرد.

renault_twingo_gt_007

توئینگو GT به‌عنوان یک خودروی شهری، کاملاً مجهز است به‌طوری‌که به‌صورت استاندارد از امکاناتی چون تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ‌های اتوماتیک، برف‌پاک‌کن اتوماتیک و کروز کنترل سود می‌برد؛ اما با وجود تمامی تلاش‌های رنو اسپرت، توئینگو GT رانندگی هیجان‌انگیزی ندارد چراکه سواری این خودرو مانند هر خودروی کوچک دیگری است و مانند خودروهای کم قدرت، رانندگی سرگرم‌کننده‌ای ندارد. در کل توئینگو GT با پیشرانه‌ای که در عقبش نصب شده است تا حدودی رانندگی خسته‌کننده‌ای دارد.

renault_twingo_gt_031

ممکن است طرح موتورعقب/محورعقب رنو توئینگو GT به پورشه ۹۱۱ شباهت داشته باشد اما در این هاچ‌بک کوچک شهری بسیار به ایمنی توجه شده است و به همین دلیل ممکن است یک سال با آن رانندگی کنید و متوجه طرح غیرمعمول قرارگیری پیشرانهٔ آن نشوید. مزیت اصلی قرارگیری موتور در عقب، شعاع چرخ بسیار کم ۸.۶ متری است که به لطف زاویهٔ فرمان زیادی که بر روی چرخ‌های جلو اعمال شده به دست آمده است.

renault_twingo_gt_029

نتیجه

رنو اسپرت برای ارائهٔ یک توئینگوی سریع بسیار تلاش کرده است اما نتیجهٔ صد درصد نگرفته است چراکه توئینگو GT نتوانسته است ویژگی‌های یک رنو اسپرت کامل را کسب کند و با استانداردهای بالای هاچ‌بک‌های داغ به‌یادماندنی رنو اسپرت فاصله دارد؛ اما بااین‌وجود توئینگو GT یک خودروی شهری تندوتیز، جذاب و مجهز است. همچنین هرچند توئینگو GT سریع‌ترین و بهترین مدل در تیپ‌های مختلف توئینگو است اما با یک سواری خشک، قیمت بیشتر و دینامیک رانندگی بسیار اهلی و معمولی، با یک ماشین اسپرت واقعی فاصله دارد.

مشخصات فنی

Renault Twingo GT 2017
قیمت ۱۳,۷۷۵ پوند
پیشرانه ۰.۹ لیتری سه سیلندر توربو
قدرت ۱۱۰ اسب بخار
گیربکس ۵ سرعته دستی
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد ۹.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۵.۲ لیتر

 

منبع: AutoExpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2033 ديدگاه)

    زمان صفر تا صدش از پژو پارس و سمند کمتره.خاک….به این حلبی سازها.کسی میدونه صفر تا صد دنا چقدره؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۱۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      استاندارد که نباید کمتر از 13 باشه ولی دوستان لطف میکنن تو سرپایینی به ۱۰ هم میرسونن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امیرحسین

    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    همین که دیفرانسیل عقبه خودش مزیته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. reza-a

    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (426 ديدگاه)

    از رنو های اسپرت خوشم میاد واقعا اسپرت میکنه نه تنها ظاهر از موتور بگیر تا سیستم تعلیق ماشین با حالیه
    لطفا قیمت ها رو به یورو یا دلار هم بنویسید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    اخه ماشین شهری چی داره که اسپرتم بکنیش ولی شعاع گردشش برای شهر خیلی عالی هست با یه فرمون میشه قشنگ ماشینو درجا چرخوند قیمتش یکم زیاده ولی برای ما که با این قیمت ها دانگفنگ سوار میشیم خیلی هم بد نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ASA

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    زبونم گیر کرده ته حلقم
    نه به ال نود که شتاب اونجوری داره
    نه به این هزار کیلویی که شتابش نزدیک ال نود هست تازه با تکنولوژی جدید و قدرت بیشتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی کوچیکه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ali

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (775 ديدگاه)

    ماشین تند و تیزی نیست… اگه ارزون باشه ارزش خرید داره… وگرنه خیر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا