رنو

تجربهٔ رانندگی با سدان لوکس فرانسوی، رنو تالیسمان

شرکت فرانسوی رنو سال گذشته سدان کاملاً جدید تالیسمان را معرفی نمود. این خودرو که از طراحی زیبایی سود می‌برد، اولین محصولی است که با زبان طراحی جدید رنو طراحی‌شده است و پس‌ازآن نسل جدید مدل‌های مگان و کولئوس نیز در طراحی دنباله‌روی آن شدند. البته تالیسمان یک ویژگی دیگر هم دارد و آن اینکه جایگزین هر دو سدان لاگونا و لتیتود شده است. درحالی‌که لاگونا در سگمنت D و لتیتود در سگمنت E قرار دارد، تالیسمان بین آن‌ها قرار می‌گیرد؛ یعنی از لاگونا بزرگ‌تر و از لتیتود کوچک‌تر.

renault-talisman-1

رنو لتیتود در ایران هم عرضه شد که البته نتوانست به موفقیتی دست پیدا کند. سپس نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ آن نیز بانام سافران به بازار کشورمان راه یافت که بازهم با استقبال چندانی مواجه نشد. رنو نسخهٔ استیشن تالیسمان را هم معرفی کرده است درحالی‌که توسط زیرمجموعهٔ کره‌ای گروه رنو-نیسان یعنی سامسونگ، در کرهٔ جنوبی نیز بانام سامسونگ SM6 عرضه می‌گردد. حال در ادامه به بررسی این سدان خوش‌چهرهٔ فرانسوی می‌پردازیم.

renault-talisman-15

تالیسمان، فرانسوی دوست‌داشتنی

پیدا کردن و استفاده از یک نام جدید برای خودروسازان به‌هیچ‌عنوان آسان نیست چراکه این نام نباید در هیچ‌یک از زبان‌های دنیا توهین‌آمیز باشد (مانند پاجرو که در برخی زبان‌ها معنای بدی داشته و میتسوبیشی این خودرو را در آن کشورها بانام دیگری عرضه می‌کند) و توسط دیگر برندها مورداستفاده قرار نگرفته باشد؛ بنابراین باید دلیل مهمی وجود داشته باشد که رنو پس از ۲۱ سال و تولید سه نسل، نام لاگونا را کنار گذاشته و خودرویی جدید بانام جدیدی را جایگزین آن کرده است. پس از رانندگی با این سدان متوسط فرانسوی در مسافت‌های زیادی در بزرگراه و شهر، مشخص شد که تالیسمان یک پله بالاتر از لاگونا قرار دارد.

renault-talisman-4

طراحی خارجی و داخلی

در کلاس تالیسمان رقبای کهنه‌کار و سرسختی چون فولکس‌واگن پاسات، فورد موندئو، هوندا آکورد و… وجود دارند و تالیسمان باید توانایی رقابت با آن‌ها را داشته باشد. این ماشینْ بزرگ و راحت بوده و احساس بسیار خوبی به راننده می‌دهد. اولین چیزی که در تالیسمان جلب‌توجه می‌کند طراحی زیبا و جدید آن است که زبان طراحی جدید رنو را نشان داده، کاملاً مدرن به نظر می‌رسد و به‌طور کامل با لاگونا متفاوت است.

کابین تالیسمان نیز باکیفیت بوده و طراحی زیبایی دارد که آن‌را به رهبران کلاس سدان‌های متوسط یعنی فولکس‌واگن پاسات و اشکودا ساپرب نزدیک کرده است. خودروهایی که ازنظر کیفیت کابین فوق‌العاده‌اند. تالیسمان ازلحاظ داخلی کیلومترها بالاتر از رقبای قدیمی‌تری چون تویوتا آونسیس و اوپل اینسیگنیا قرار دارد و شما وجود فضای بیشتری را نسبت به بسیاری از رقبای آن احساس می‌کنید.

renault-talisman-14

موقعیت صندلی رانندهٔ آن بسیار عالی است البته شاید به بی‌عیب و نقصی پاسات نباشد اما در مقایسه با لاگونا جای هیچ گله و شکایتی باقی نمی‌گذارد. راحتی و پشتیبانی تمامی صندلی‌ها خوب بوده و مقدار زیادی فضا برای قرار دادن اشیاء در آن تعبیه‌شده است به‌گونه‌ای که می‌توان در جیب درون درها بطری‌های نسبتاً بزرگی را قرار داد. از جاداری و کاربردی بودن که بگذریم به بحث امکانات و تجهیزات می‌رسیم. چیزی که قطعاً از آن لذت بردیم سیستم چندرسانه‌ای R Link 2 رنو بود که با رابط کاربری عالی و گرافیک مدرن خود به‌آسانی قابل‌استفاده بوده و از این لحاظ فقط در پس سیستم چندرسانه‌ای ولوو قرار می‌گیرد.

موتور و گیربکس

خودروی مورد آزمایش ما مجهز به پیشرانهٔ دیزل dCi 160 چهار سیلندر ۱.۶ لیتری توئین توربو با ۱۶۰ اسب بخار قدرت و گیربکس ۶ سرعتهٔ EDC دوکلاچه است که سریع‌ترین مدل پس از مدل مجهز به موتور بنزینی Tce 200 با ۲۰۰ اسب بخار قدرت محسوب می‌شود. بهترین راه برای توصیف این خودرو این است که برخلاف تمامی خودروهای خانوادگی دیگر رنو عمل می‌کند.

رانندگی

بااینکه تالیسمان اسپرت‌ترین خودروی سگمنت خود نیست اما یک ماشین بزرگ و راحتِ چابک است که حرف‌های زیادی برای گفتن در برابر رقبای خود دارد. سیستم ۴Control آن به‌خوبی وظیفهٔ خود را انجام می‌دهد و عملکرد فرمان بسیار دقیق و عالی است. هرکدام از حالات رانندگی آن‌را که انتخاب کنید، خصوصیات خودرو کاملاً عوض می‌شود و تطبیق‌پذیری بسیار خوبی در کلاس خود دارد.

هرچند نتوانستیم تالیسمان را در پیست مسابقه مورد آزمایش قرار دهیم و نهایت توانایی‌های آن‌را بسنجیم اما وقتی با آن در جاده‌های تنگ و پیچ‌درپیچ رانندگی کردیم فهمیدیم که قطعاً شاسی خودرو به‌خوبی تنظیم‌شده است. سیستم ۴Control چرخ‌های عقب را در سرعت‌های بالا تا ۱.۹ درجه در همان جهت چرخ‌های جلو چرخش می‌دهد و درنتیجه در پیچ‌ها خودرو سریع‌تر شده و فرمان‌پذیری بهتری خواهد داشت. هنگام رانندگی در شهر نیز این سیستم چرخ‌های عقب را تا ۳.۵ درجه در جهت مخالف چرخ‌های جلو می‌چرخاند که موجب می‌شود مانور پذیری خودرو تا حد زیادی بهبود یابد.

گیربکس ۶ سرعتهٔ دوکلاچهٔ تالیسمان تقریباً به‌خوبی گیربکس دوکلاچهٔ DSG فولکس‌واگن است که این دستاورد بزرگی برای رنو محسوب شده و کاملاً مناسب این موتور است. خودرو در ۹.۴ ثانیه از صفر به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد که برای یک سدان خانوادگی مناسب است اما اگر عملکرد بهتر و شتاب بیشتری می‌خواهید می‌توانید موتور ۲۰۰ اسب بخاری ۱.۶ لیتری بنزینی آن‌را انتخاب کنید. بااین‌حال من از موتور تالیسمان مورد آزمایش هم بسیار لذت بردم خصوصاً هنگامی‌که خودرو را در حالت اسپرت قراردادم. در این حالت پاسخگویی تالیسمان بیشتر و بهتر احساس می‌شود. ازلحاظ مصرف سوخت، کامپیوتر سفری خودرو مصرف متوسط ۶.۵ لیتر در صد کیلومتر را با سرعت میانگین ۳۸ کیلومتر در ساعت نشان داد که با توجه به ادعای رنو حتی می‌توان به مصرفی کمتر از این هم دست پیدا کرد.

renault-talisman-19

نتیجه

آیا کلاس سدان‌های خانوادگی متوسط یک رهبر جدید پیداکرده است؟ در پاسخ این سؤال باید گفت باوجود تلاش رنو هنوز تالیسمان توانایی به زیر کشیدن پاسات، موندئو و ساپرب را ندارد؛ اما رنو تالیسمان ویژگی‌های مثبت فراوانی دارد که می‌تواند خریداران زیادی را به‌سوی خود جلب کند. تالیسمان گام بزرگی برای رنو محسوب می‌شود و خودروی ارزشمندی برای کسانی است که به دنبال یک ماشین خانوادگی مناسب هستند.

renault-talisman-3

در ایران

چند روز پیش تالیسمان از سوی نمایندگی رنو در ایران یعنی نگین خودرو در تهران رونمایی شد. قیمت این خودرو با توجه به آپشن‌ها و تجهیزات بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان اعلام‌شده است که آن‌را رودرروی رقبایی چون هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، تویوتا کمری و هوندا آکورد قرار می‌دهد. حال باید دید آیا تالیسمان شکست لتیتود و سافران را جبران می‌کند یا بازهم مانند گذشته در بازار کره‌ای پسند ایران در مقابل کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها به شکست محکوم خواهد شد.

renault-talisman-20

 

مشخصات فنی

Renault Talisman 1.6 dCi 160 2016
قیمت ۳۱,۴۰۰ یورو
پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر

توئین توربو دیزل

قدرت ۱۶۰ اسب بخار
گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر
شتاب صفرتا صد ۹.۴ ثانیه
مصرف سوخت ۴.۵ لیتر (ترکیبی)
فاصلهٔ بین دو محور ۲.۸۱ متر
طول/عرض/ارتفاع ۴.۸۵/۱.۸۷/۱.۴۶ متر

 

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴۴ دیدگاه‌ها

  1. حسين

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    به نظر من خودرویِ بسیار عالی هستش،من در نمایشگاه ایر تویا،بدنبال تویوتا بودم که یکدفه چشمم به Talisman افتاد،زیبایی و ابهت خیره کننده داشت،راستش واقعا مجذوب تالیسمن شدم در یک نگاه کلی…
    دو سه روزی تمام اطلاعات و مشخصات فنی ش رو بررسی کردم و بالاخره اذرماه ٩۵ ثبت نام کردم…
    تالسیمن هم Luxury هستش هم خیلی زیبا،طراحیِ منحصر به فرد 2016 داره،و با یک موتور ١۶٠٠ سی سی و کم حجم ولی با توان بالا تویین توربو،١٩٠ اسب بخار تولید می کنه…
    از امکانات فول ش هم که مانیتورِ ٨.٧ اینچی ش محشره و Head up displyer و رادار های جانبی ووو…
    من که از خریدم خیلی راضی م…
    در ضمن رنوووووووو،ی قدمت 120ساله داره و هویت داره،مثل اتوموبیل های کره ای بی هویت نیست که چند سالیِ اومدن و همش ازک بزک دارن…

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. امیر

      ۲۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام به دوست عزیزی که اطلاعات جالبی در مورد تالیسمان دادید …. ولی ای کاش در اخرکار در مورد خوردروهایی که در دنیا دارای جوایز متعددی هستند با کینه خواصی صحبت نمیکردید در این که تالیسمان خودروی خوبی است شکی نیست ولی چون شما تالیسمان سوارید دلیل بی اصالت بودن خودروهای کره ای نیست قربان …. در ضمن من خودم ماشین المانی سوار میشم و لی تالیسمان امسال برگ برنده شرکت رنو در کالاس سدان شهری است و قابل رقابت با دیگر شرکتها …ممنون

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. الی

      ۲۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ممنونم از نظرتون یک سوال داشتم ایا متعلقات داشبورد و رو دری ها خشکگ هست و سرو صدا داره؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مسعود

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من یکیشو دارم همه چی داره خوبه ولی خب خوب که دقت کنی بعضی جاها میبینی که تلاش کردن ارزون درش بیارن …تفاوت چندانی هم بین حالت های رانندگیش نیست واقعا جز صدای موتور من تفاوتی در حالت اسپرت و کامفورتش که دو سر یه طیفن ندیدم ولی در کل با توجه به پولی که دادم ۱۸۳تومن خرید خوبیه شتابش چشمگیره ولی هندلینگش معمولیه اپتیما داشتم نسبت به اون هندلینگش بهتره ولی نسبت به مزدا ۳ جدید اصلا هندلینگ نداره(البته این هنر مزداس نه عیب اون) جعبه دنده بسیار تیز نرم و دقیقی داره صندوق عقب بزرگ حسابی سیستم هد آپش چندان به کار نمیاد هر چند جذابه اتاقشم اونقد که میگن بی صدا نیست ولی خوبه سیستم سرگرمی و نمایشگرش حرف نداره و سنسوراش خوبن ولی آپشن هر چی که تو هر ماشینی بوده این یه جا داره نور پردازی داخلش سادگی اتاق رو تا حده زیادی بهبود داده مصرفشم مثل بقیه ماشین ها به طرز روندن بستگی داره من رو کروز روی ۱۱۰ کیلومتر میانگینم تو جاده بعد ۴۰ کیلومتر شد ۶۰۳ که از اعلام شرکت بیشتره صندلی ها خوبن هرچند صندلی شاگرد دو جهت کمتر داره نورشم خیلی فرقی بین نور بالا و پایین نیست ولی کافیه هر چند ادم دوس داره بیشتر میبود زیبایی خارجیش حرف نداره بسیار زیبا و با ابهت و خیره کننده ولی در کل به قیمتش میارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مسعود

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اینکه کره ای ها ماشینشون بزک شده است و پر امکانات بد نیست لزوما چون بعضی ها دوام تویوتا رو لازم ندارن بلکه امکانات و زیبایی کره ای میخان …هرچند تالیسمان با احتیاط میتونم بگم هر دو خاصیت رو داره….الان بیشتر از یک ماهه که تالیسمان میرونم و نظر قبلیمو بهتره اصلاح کنم ….تفاوت در حالت های رانندگیش مشهود تر از اونیه که فکر میکردم قبلا واقعا فرمون در حالت اسپورت سفت تر و پاسخ خودرو به گاز بیشتر میشه اتاق ماشین کم صدا تر از اپتیما و کمری و سوناتاس صندلی ها راحتن و کابین جاداره مشکلی نیست سیستم سرگرمیش خیلی تاچ خوبی داره و اصلا ندیوم‌هنگ کنه یا کند باشه و میشه چنتا کار رو همزمان ازش کشید …نسخه ای که تو ایران تمام امکانات که تو سایت ها براش گفتن نداره مثلا مال من ترمز هوشمند یا رادار یا کروز هوشمند نداره در کل کروز کنترلش مسخره اس خیلی بالا پایین تر از اون سرعتی که ست کردی میره صندلی های عقب فقط دسترسی به یه
    شارژر فندکی دارن و یه دریچه تهویه و سیستم تهویه دو گانه است نه سه گانه …برنامه جی پی اسش مفت نمیارزه اگر بشه باید برنامه بهتری رو ریخت رو سیستم …کیفیت
    صدا پخش ها عالیه ..دستی الکتریک سیستم‌ استارت استاپ ورود کی لس گرم کن سرد کن جلو دو حالته گرم کن عقب تک حالته اینارو با چنتا چیزه دیگه که یادم نیست داره …ترمزها خوبن خیلی محکم عمل میکنن شتابش واقعا خوبه ولی یادتون باشه که قدرت ماشین یه خورده در دورهای بالاتر به ناگاه در دسترس قرار میگیره توی وردوی پارکینگ ها و جاهایی که سربالایی میرید یا جا کم‌دارید ماشین کنترلش کمی سخته کم گاز بدی عقب میره شدید گاز بدی ممکنه بزنی به موانع جلو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هژیر

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      آقا مسعود من برا تحویل ۹۰ روزه ثبت نام کردم لطف می کنی اگه الان بعد چند ماه در موردش بازم بنویسی. ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مرتضی

      ۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      تالیسمان واقعا اولین خودروی رنوست که با اصالت و زیبا طراحی شده و هیچگونه کپی برداری از خودروی دیگری در آن مشاهده نمیشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. امیرحسین

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ما یه مدت خیلی طولانی دنبال کمری۲۰۱۶بودیم و کاااملا تحقیقات لازمو روش انجام دادیم.ماشین خیلی خوبیه،اما وقتی با تلیسمان آشنا شدیم کاملا نظرمون برگشت از روی کمری.نه اینکه کمری بد باشه،نه ولی تالیسمان با آپشنایه فوق العاده تر،و زیبایی منحصر به فرد تر ترکونده.در ضمن کمری قیمتش خیلی زیاده و (به نظره من نمی صرفه آدم اینقدر پول بده واسه کمری) نظره همتونم محترمه و روب چشم ماست ولی بهتون بگم تلیسمان خیلی فوق العادست و بسیار بسیار بسیار توی ایران جا میوفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمید

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    کمپانی رنو نیسان اتومبیل های بسیار خوبی تولید میکنه.گیربکس خودروهای رنو از تکنولوژی نیسان استفاده میکنه.ولی با این قیمت ها خیلی از ما باید از پراید که خیلی ها از اون بعنوان شاهکار تمامی قرون یاد مکنن سوار بشیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علی

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ما ایرانیها خیلی آدم های عجیبی هستیم!!
    بیش از بیست ساله که داریم پراید سوار میشیم و …
    بعد یکدفعه میایم میگیم ماشین های کره ای مفتشون گرونه و اصالت و هویت ندارن.
    یه سوال؟
    مگه ما تاریخ چند هزارساله نداریم؟
    آمریکا تاریخ استقلال و اصلا پیدایش جامعه بشری چند سالست؟
    حالا تکنولوژی و کیفیت محصولات آمریکا بالاتره یا ایران؟ اصلا چرا ایران؟ بگو آلمان, بگو انگلیس و فرانسه!! تکنولوژی آمریکا از همشون تو غالب صنایع بالاتره. حالا هی بگو اصالت و هویت. شرکت آمریکایی و نوپای تسلا که تولید کننده خودرو برقی هست همین الان کیفیت محصولاتش از غالب تولید کننده های کهنه کار دنیا یک سر و گردن بالاتره. حالا شما هی بگو هویت و اصالت.
    مدتیه میخوام ماشین بخرم هرجا میرم می بینم غالب کاربرا عین این بچه کوچیکایی که تو کوچه پس کوچه با عکس ماشین بازی می کنن, مثل دوران بچگیشون در مورد ماشینا نظر میدن.
    اصلام نمیدونی باید چکار کنی با این اظهار نظر های بچگانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد رضا

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان اگر میشه منو راهنمایی کنین ممنون میشم من بین رنو تلیسمان و هوندا اکورد موندم، البته با 180 تا 190 نمیشه آکورد صفر سوار شد اما میشه کارکرده در حد نو رو گیر آورد نظرتون چیه؟ آکورد ژاپنی یا تلیسمان فرانسوی؟! ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هژیر

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      تلیسمان شک‌ نکن. ظاهر بهتر. شتاب بیشتر. گیربکس و موتور به روز و استهلاک هم که گفتن نداره. مگه اینکه با روح ماشین فرانسوی مشکل داشته باشی و ژاپنی بپسندی که این دیگه سلیقه ست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. هژیر

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام من بین کمری۲۰۱۶وسوناتا مونده بودم،اما وقتی باتالیسمان آشناشدم،فهمیدم واقعا یه چیزه دیگست و در جا ثبت نامش کردم.اونایی که ثبت نام کردن،شک نکنن که بسیار ماشین خوبیه من خودم انواع ماشینارو داشتم اما تالیسمان به نظرم خیلی متفاوته .تکنولوژی گیربکس موتور  و هندلینگش واقعا از اپتیما سر تره اونم یه سر و گردن. طراحیش که فک نکنم نیاز به گفتن داشته باشه چون تاحالا هیچ سایت و کارشناسی از ظاهرش ایراد نگرفته واقعا وقتی دیدمش اولین چیزی که به ذهنم رسید این بود که خلاقانه ست جدیده زیبا و جسورانه. داخلش از متریال با کیفیت استفاده شده . اینکه هداپ داره جالبه واقعا. در ضمن بهتون قول میدم تالیسمان روز به روز به قیمتش افزوده میشه.اونایی که میخوان ثبت نام کنن معطل نکنن،بهتون قول میدم ،قیمتش چندماه دیگه بسیار افزایش پیدا میکنه. یه بحثی هم‌در مورد ژاپنی بودنش.‌حتما می دونید که رنو و نیسان سالهاست ادغام‌شدن. این ماشین حاصل کار مشترک رنو و نیسان هستش . فک می کنم کیفیت نیسان دیگه جای بحثی نداشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سعید

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان من تازه خریدم و از کسانیکه این ماشین رو دارند سوالم اینه که یکبار باک بنزین رو پر کردم و در حال حاضر که داخل شهر رانندگی کردم مصرفش 12 لیتر هست که برخلاف عدد اعلام شده هست ایا رفته رفته مصرف کم می شه یا ماشین من مشکل دارد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام. اقا مسعود که ماشین رو داری میخوام از تجربت استفاده کنم. اون موردی که برای بالا رفتن ماشین تو سربالایی گفتی رو لطفا تو حالت های مختلف رانندگی و حالت های مختلف دنده تست میکنی نتیجش رو بگی؟ همونطور که میدونید اگر تو حالت های مختلف رانندگی واقعا اون پرش ماشین تو سر بالایی وجود داشته باشه باید بگیم تالیسمان گیربکس خیلیییییی ضعیفی داره. چون دقیقا یکی از موارد تست گیربکس اتومات رها کردن خودرو توی سربالاییه و خودرو نباید عقب برگرده. مثلا تو ماشین های بنز و بی ام و که بهترین گیربکس ها رو دارن اصلا این مشکل وجود نداره. هرچقدر هم شیب باشه ماشین خودش کنترل میکنه عقب نره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرحسین

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نه عزیزم اینکه ماشین برنگرده ۱ سیسم دیگه ای هست که تو ایران بهش میگن شیب سنج و ربطی به گیربکس نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان

        ۱۹ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (3 ديدگاه)

        شیب سنج چیه? اسمش اتوهلد. در ضمن حرف استاد درسته. یکی از ازمایش های گیربکس همین ول کردن ماشین تو سربالاییه. کلا گیربکس ٢کلاجه هم اصطحلاک خیلی زیادی داره هم خشکه. سواری نرمی برای ماشین های لوکس نمیده. بیشتر برای ماشین اسپرت سریع مثل لوتوس خوبه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. علی

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یک سوال دیگه هم دارم این ماشین بالاخره شیفت پشت فرمون داره یا نداره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نه نداره. تازه ثبت نام کردم. از نزدیک دیدم و سوار هم شدم . ولی بی نظیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. ali tares

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نظرات دوستان محترم ولی ایا تالیسمان خوبه یا نه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سعید

    ۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ماشین های مجهز به توربو عمر بالای موتور ندارن با یه موتور 1.6 سی سی کوچک 160 اسب بخار بگیری فشار خیلی زیادی به موتور وارد میشه و استهلاکش بعد 3 سال مشخص میشه بنده مکانیک هستم ماشین هایی که با حجم موتور بالایی که این اسب بخار رو فراهم میکنه رو ترجیح میدم البته زیباییش و اپشنهاش بینظیره ولی با انجینش مشکل دارم من

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان

      ۱۹ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دقیقا درسته. اگه ١٠٠٠ اسب بخار هم باشه نرمی ماشین های ۶ یا ٨ سیلندر اصلا ندارن. یکی از معایب اصلی ماشین توربو بنزین. باید همیشه بنزین سوپر بزنی و با توجه به این که بنزین سوپر ایران خوب نیست هر ٢.٣ باک در میون اکتان هم بریزی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. حسن

    ۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. لطفا اونایی که تالیسمان رو دارن راهنمایی کنن . کولر تالیسمان سرما و پرتاب بادش خوبه ؟ به درد خوزستان می خوره ؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شايان

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (13 ديدگاه)

      کولرش خوبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. DR.RAHDOUST.MAJID

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام .نظرم در مورد تالیسمان خوب بوده و نام نویسی کرده ام قرارداد دوماهه با روز کاری..اکنون یکماه از موعد قرار داد گذشته و نگین خودرو اعلام کرده که فعلا تحویل تالیسمان توقیف شده ..حالا بااینکه من قرارداد دارم و ۹۰۰۰۰۰۰.نه میلیون ریال هم داده ام .تکلیف چیه.هر وقت هم به نماندگی نگین خودرو مراجه میگنم جواب های بی مورد از طرف میئیل انجا تحویل مشتریان داده میشه ..از مسئیولین امر خواهشمندم .وضعیت مردم را روشن کنند و تکلیف مارا مشخص کنند .ایا این شرکت هم مثل مگین افتاب ذزد هست ما بدانیم که چه باید بکنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حمید

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    A. D, [16.08.17 17:49]
    سلام ، من هم 13اردیبهشت 96 تالیسمان رو با تحویل 60 روزه ثبت نام کردم و20 روز پیش هم تکمیل وجه شد که همونجا اعلام کردند ظرف 15 روز خودرو را تحویل میدن. 3 روز بود برای پیگیری خرید تماس میگرفتم داخلیشون کسی جواب نمیداد تا اینکه از طریق قسمت فروش بعد کلی معطلی اعلام کردن تحویل خودرو خیلی تاخیر داره و بعد از اصرار من نهایتا گفتن حداقل 45 روز دیگر تحویل میشه. جالب اینه که اینها الان شروع کردن تحویل 45 روزه ثبت نام میکنن!!! اگر امکان تحویل 45 روزه هست پس چرا ثبت نام های قبلی رو تحویل نمیدن؟! اگر امکانش نیست چرا عامدانه دست به این کار میزنند؟ بدتر از همه اینکه مدل 2017 رو در پایان سال میلادی تحویل میدن که این یعنی یک سال مدل پایین تر و افت قیمت. دوستان عزیز با اینکه من خودم ثبت نام کردم اما لطفا این کار رو نکنید و اجازه ندید به شعورمون توهین کنن و ازمون سواستفاده کنن. الان خوشبختانه هوندا آکورد رو تحویل فوری میدن و در زمان ثبت نام من نبود پس با دقت انتخاب کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمد

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان لطفا راهنمایی کنید
    از بین رنو تالیسمان و ماکسیما 2016 و مزدا 6 کدومو ترجیح میدین یا بهتره بگم انتخاب نهاییتون کدومه ؟
    ممنون میشم اگه جواب بدین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. poriya

      ۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام به نظرم تالیسمان گزینه بهتریه ولی اگه میخوای تالیسمان بخری از نمایندگی نخر از بازار ازاد بخر نمایندگی خیلی تو تحویل ماشین اذیت میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. مصطفي

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ٩۶/۵/٣٠ تکمیل وجه کردم گفتن ١۵ روزه تحویل میدن دوستانی که تحویل گرفتن چند روز بعد دعوتنامه ماشین و تحویل گرفتن؟ چند روزه پلاک اومد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مشتری نگین خودرو

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام مصطفی جان
      زیاد عجله نکن. من 96/04/27 تکمیل وجه کردم تازه ماشین و بهم دادن. یعنی بعد از تکمیل وجه چیزی حدود 45 تا 50 روز تقویمی طول میکشه که ماشین و بدن. تازه یه حدود 10 روزی هم طول میکشه که مدارک و بدن بهت. بعد از گرفتن مدارک باید دارایی بری ، شهرداری بری، تایدیه بیمه کننده رو بگیری که خود این دو سه روزی طول میکشه . بعد پرداخت دارایی و غیره مدارک و خود ماشین و میبری تعویض پلاک برای بازدید و شماره گذاری ، البته هزینه انتقال تا پلاک گذاری با خودته. اونجا هم خودتو شانست ممکنه یه روزه پلاک بگیری.
      عجله نکن تازه اول راهی عزیز.
      ولی مبارکت باشه . خدایی ماشین خوبیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. ايرج

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به دوستان
    من ماشینو بعداز 52 روزتاخیر، تحویل گرفتم ماشینورندم احساس میکنم ماشین نرم نیست به نمایندگی گفتم آنها گفتند بعد 1000 کیلومتر نرمترمیشه آیا انتظارمن زیاده یا همین طوری است ولی قبلا خونده بودم خیلی نرمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی اکبر

      ۲۵ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      دوست عزیز ماشین چون نو هست ومعمولا مدتی تو پارکینگهای مختلف خوابیده بعد از 1000 کیلومتر کمکها تنظیم شده ونرمتر میشه مشکل دیگه اعلام نکردن وضعیت جاده های ایران توسط نگین خودرو هست که متاسفانه اصلاح نشده لاستیک تلیسمان 245/45 هست که برای جاده های ما ساخته نشده چون جاده های ما استاندارد نیست که با تبدیل آن به 225/55نرمی خیلی خوبی پیدا میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. علي

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    ازدوستان محترم که ماشینو تحویل گرفته اند سوالی داشتم .موقع تحویل توماشین بغیراز آچارچرخ-جک-زاپاس وکپسول آتش نشانی ویک پیچ گوشتی چیزدیگه ای نبود درحالی که تو داشبورد یک چک لیست پیدا کردم که در آن پمپ باد برقی -کمک اولیه- مثلث خطر -میله بکسل بند-چراغ قوه وتعدادی آچار بوده که جاش خالی است گفتم شاید کسی این وسایلو برمی دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. فریبرز

    ۲۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من تالیسمان دارم از سیتم فنر بندیش خیلی نا راضی هستم واز خریدش خیلی پشیمونم انگار آدمو تو جعبه نشوندن ورزمین میکشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. nima

    ۱۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من میخواستم اپتیما جی تی لاین بگیرم که تلیسمانو دیدم و خیلی ازش خوشم اومد و نهایتا مدل 2018 رو ثبت نام کردم …فقط امیدوارم به موقع تحویل بدن …دوستانی که خرید و فروش انجام دادن میخواستم بدونم از نظربازار واسه فروش چطوره ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد

      ۱۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      متاسفانه ماشینی نیست که بازارش مثل ماشینهای کره ای و ژاپنی باشه به ویژه اینکه حجم موتور با وزن خودرو به هیچ وجه هم خوانی نداره و بعد از یک مدت توربو خراب میشه و مدام باید بری تعنیرگاه این ماشین ۵٠ میلیون گرانتر از ارزش واقعی ان است میگی نه برو قیمت جهانی این ماشین که از جمله ماشینهای ارزان قیمته ببین فقط وارد کننده این خودرو خوب داره سود میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. احمد

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان گول ظاهر رنو تلیسمان رو نخورید بعد از یک مدت کوتاه شما رو مدام گرفتار تعمیرگاه میکنه ، به علت عدم تناسب حجم موتور با وزن خودرو و کیفیت پایین بنزین ، توربو شارژر این ماشین بعد یک مدت کوتاه خراب مشه و کرین می گیره ، خود ماشین هم به دلیل کیفیت پایین عایقبندی خیلی زود به سرو صدا می افته
    بازار دست دوم این ماشین هم به گونه ای است که باید با التماس و افت قیمت شدید از دست ان خلاص شوید
    در واقع با خرید این ماشین شما مبلغ ۵٠ میلیون اضافه تو جیب واردکننده این خورو می کنید. اگر شک دارید برید قیمت این ماشین رو که از دسته خودروهای ارزان قیمته تو بازار جهانی مقایسه کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. علی اکبر

    ۲۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    دوستی که میگه حجم موتور با اتاق همخونی نداره خدمت عرض کنم که حجم موتور هیچ ربطی نداره مهم قدرت موتور وگشتاور هست که تلیسمان از همه هم رده هاش قدرت وگشتاور بیشتری داره همچنین وزن. مناسبی داره در مورد توربو هم میگی این ماشین رو خود رنو 15 سال عمر مفیدش رو اعلام کرده تا چند سال دیگه همه شرکتها مجبور به استفاده از توربو میشن پس گزینه دیگه نداری در ضمن اگر مسایل نگهداری رو کامل رعایت کنی هیچ مشکلی نخواهی داشت واین حرف که بعد از سه سال خرج میذاره رو دستت درد نیست با استفاده درست ورعایت نکات لازم هیچ مشکلی پیش نمیاد توربو کمی نگهداری دقیقتری میخواد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد

      ۲۶ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز به نظر شما در موتور اتومبیل سر رشته ای ندارید قدرت موتور و گشتاور متاثر از حجم موتور و وزن خودرو میباشد و در سیستمهای تنفس طبیعی هر چه حجم موتور بیشتر باشد قدرت ان هم بیشتر میباشد و چنانچه وزن خودرو کاهش یابد گشتاور بیشتری بدست خواهد آمد .
      با استفاده از تکنولوژی توربو شارژر در موتور ، سرعت ورودی هوا و خروجی دود از اگزوز بسیار بالاتر از تنفس معمولی است در نتیجه فشار روی موتورهای کم حجم بسیار بالاست تا قدرت بیشتری در دسترس باشد این بدین معنا ست که به دلیل فشار زیاد ، استهلاک موتورهای کم حجم با سیستم توربو شارژر خیلی بیشتر از موتورهای معمولی است و در مدت کوتاهی شما را روانه تعمیرگاه میکند.
      به عنوان مثال اگر سیستم توربور از روی رنو تلیسمان برداشته شود با توجه به وزن زیاد خودرو و حجم موتور ١۶٠٠ سی سی آن ، بیشتر از ١٠٠ اسب بخار نیرو در دسترس نخواهد بود.
      اگر حجم موتور این خودرو حداقل ٢٠٠٠ سی سی می بود مانند بی ام و و مرسدس بنز انوقت می شد گفت که موتور تا حدی با وزن همخوانی دارد هر چند که کیفیت موتور های بی ام و و مرسدس بنز به هیچ وجه قابل مقایسه با موتور ارزان قیمت رنو تلیسمان نیست
      ضمنا کیفیت بنزین مصرفی در دوام موتورهای توربو بسیار مهم می باشد خلاصه اگر میخواهید در ایران یک خودروی توربو سوار شوید حتما به وزن خودرو ،حجم موتور و کیفیت بنزین مصرفی و سابقه کمپانی سازنده موتور توربو دار فکر کنید تا متضرر نشوید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. جواد

    ۲۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من دوساله هیونداi40 دارم از هر لحاظی بگین ازش راضیم اما از وقتی که تالیسمان رو دیدیم از ظاهرش خوشم اومده الان موندم که آیا رانندگی با تالیسمان بهتراز ای40خواهد بود ؟دوستان ممنون میشم راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 1
  26. سیامک

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان نظر بدن ایا بنزین سوپر به تالیسمان بزنیم یا معمولی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  27. امير

    ۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان رنو تالیسمان تولدیه خودروى لوکس شرکت رنوهستش ومیان ازمون وخطا قرارگرفته اگه توجه داشته باشیدتمام تنظیمات خودرو روى تاچ ال سى دى هستش وامکان خرابى وایراد زیاده وجود داره چون بابرق سروکارداره وضمناً نگهدارى توربو شارژ خودرو احتیاج به آگاهى وتجربه داره مثلاً روزهاى سرد باید کمى براى حرکت وگرم شدن توربو صبرکنید یاحتماً بایداز بنزین سوپر با اکتان بالا استفاده کنید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  28. علی قطری

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستانی که میگویند موتور توربو پر اصتحلاک است سخت در اشتباه هستند مگه این موتور ایران ساخته فکر همه جاش کردند کلی مهندس رو این خودرو کارکرده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا