رنو

رنو داستر به ایران رسید

شاسی بلند ارزان قیمت رنو و زیر مجموعه آن یعنی داچیا سرانجام پای به ایران گذاشت اما نه با واسطه شرکت رنو پارس بلکه به عنوان یک خودروی وارداتی. نگین خودرو پیش فروش داستر دو دیفرانسیل با موتور ۲.۰ لیتری را آغاز کرده است. اولین نکته ای که به چشم می‌آید قیمت ۸۰ میلیونی داستر است. قیمتی که تا دو سال پیش به شاسی بلندهای بسیار معروف‌تر و پر قدرت‌تر و با امکانات بالا پرداخت می‌شد.

Renault-Dacia Duster 2014
Renault-Dacia Duster 2014
اما اکنون زمانه تغییر کرده و خودروهای چینی با برندهای تازه کار و گمنام هم قیمتهای فضایی یافته‌اند. ورود داستر می‌تواند در رقابت با شاسی بلندهای ارزان قیمت چینی به واسطه خصوصیات آفرود بهتر و دو دیفرانسیل بودن، تنوعی ایجاد نماید.

نکته جالب اینکه در تبلیغات نگین خودرو از تصاویر داستر ۲۰۱۲ استفاده شده در حالی که مدلهای جدید داستر دچار فیس لیفت شده‌اند و اندکی زیباتر به نظر می‌رسند. مخصوصا تغییرات داخلی و داشبورد و استفاده از مواد مرغوبتر بیشتر به چشم می آید. معلوم نیست که با آغاز تحویل این خودروها، مدل های جدید تحویل مشتریان خواهد شد یا خیر. [دانلود ویدئو]

مشخصات فنی

پیشرانه

  • حجم موتور: ۱۹۹۸CC
  • تعداد سوپاپ: ۱۶
  • قدرت تولیدی: ۱۳۵ اسب بخار.
  • گشتاور: ۱۹۵ نیوتن متر.

انتقال نیرو

  • گیربکس : شش سرعته دستی.
  • دیفرانسیل:
  • ۴WD دو دیفرانسیل.

توانایی‌ها

  • شتاب ۰-۱۰۰: ۱۰.۲ ثانیه برای گیربکس دستی.
  • حداکثر سرعت: ۱۷۸ کیلومتر بر ساعت.

اندازه:

  • طول: ۴۳۱۵mm
  • عرض: ۱۸۲۲mm
  • ارتفاع: ۱۶۹۰mm
  • فاصله بین دو محور: ۲۶۷۳mm
  • وزن خالص: ۱۳۷۷kg
  • وزن مجاز: ۱۸۷۷kg
  • تایرها: ۲۱۵/۶۵ R 16

قیمت: ۷۹,۹۹۰,۰۰۰ تومان

[jwplayer mediaid=”54134″]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۰۵ دیدگاه‌ها

  1. پیام

    ۲۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درسته با وضعیت ترافیک و مشکلات حرکتی استفاده از گیربکس اتوماتیک با ارزش شده . ولی توجه کنید که یک SUV برای شرایط خاصتری طراحی شده و در شرایط جاده ای نرمان یا جاده ای مورد انتظار شاسی بلند تفاوت خاصی بین گیربکس اتومات و دستی وجود ئداره .
    بسیاری از ماشینهایی که نام میبرید مثل ویتارا و اسپورتیج . توسان قدیم ، بدلیل داشتن گیربکس 4 دنده اتومات ،هم شتاب و عکس العمل ضعیفتری دارند ، هم خستگی زیادتر در جاده ایجاد میکنند . به همین دلیل تا سال 87 که معضلات ترافیک کمتر بود ویتارا دنده دستی فروش بسیار زیادی داشت .
    صرفا دودیفرانسیل بودن این خودرو و مرغوبیت قطعات عمومی باعث با ارزشتر بودن آن از خودروهای چینی میشود .
    ولی در مقایسه با ویتارا دست دوم کم کارکرد مدل 91 ، باید با حساسیت بیشتری نظر داد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Logan Baz

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین حرف نداره عالییییییییییه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ..........

    ۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (493 ديدگاه)

    سلام..
    دوستان اگه بدونن این خودرو قرار بود در ایران تولید بشه….آیا احتمال این هست که بعد از فروش وارداتیش شروع به تولیدش بکنند؟ , و اینکه پیش بینی میکنید بعد از عید قیمت ان ماشین بالا بره یا بیاد پایین؟..اگه کسی خبری پیدا کرد بگه.خواهشا علمی و مستند صحبت کنید.ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mt amreh

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (81 ديدگاه)

      سلام یکی از دوستان من در پارس خودرو کار میکنه که ازش پرسیدم که توضیح داد قراره سال آینده ساندرو در پارس خودرو تولید بشه ولی از داستر خبری نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیر حسین

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      بله صحبت هایی راجع به مومتاژش هست اما هنوز قطعی نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. mt amreh

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (81 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان. من چند روزه یک داستر وارداتی فول خریدم 96تومن. با توجه به پولی که دادم راضی هستم. ماشین خشکی نیست مصرفش حدود 8 و سر و صدایی که داخل کابین میاد کمه تعویض دنده به نرمی انجام میشه
    من انتظار ماشین 200تومنی ازش ندارم پس به نظرم خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. amir BLIZZARD

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیز شما این ماشین به قول خودتون اشغال نخرید قیمتش بیاد پایین ما بخریم.لطفا وقتی راجب کیفیت برندی و سوابقش چیزی نمیدونید نظر ندید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. mehdi

    ۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام دوستان خواستم بگم قیمت این خودرو در ارس فقط 15هزار دلاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mehran

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آقا این ماشین خیلی خوبه . فقط یه مشکل خیییییلی بزگ داره اونم اینه که […] نگین خودرو وارد میکننش.من خودم ثبت نام کردم قرار بود 4ماه بدن ولی الان 6ماه شده خبری هم نیست هر سری هم که تماس میگیریم یه بهونه میارین

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. mehran

    ۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    البته هنوز هم پلاک نشده و گفتن 20روز دیگه پلاک میکنن . مسوئلین نگین خودرو از اول موقع ثبت نام دروغ گفتن تا الان و به هیچ یک از حرفهاشون عمل نکردن . هر کی این ماشین رو میخواد بازار آزاد بخره هم زودتر ماشین رو تحویل میگیره هم به صرفه تر در میاد براش.. الان فقط از زمان تکمیل وجه 100میلون من 2ماه دست نگین خودرو بوده 6ماه هم که اون50میلیون اولیه دستشون بوده اگر سود بانکیش رو حساب کنید میفهمید خیلی بهتره از شرکت خرید نکنید و مثل من قربانی نگین خودرو نشید …به تبلیغات و تاریخ تحویل موقع قرارداد اصلا توجه نکنید که همش دروغه…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حمید رضا

    ۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    داستر یکی از پرفروشترین ماشینهای اروپا بوده در چند سال اخیر از محاسنش نرمی خورو و صدای بسیار کم که درسرعت 100 کیلومتر حدود 68 دسی بل هست که در مقابل بقیه شاسی بلندهای موجود در ایران و حتی شاسی کوتاه ها از همه کمتره مثلا در سراتو و در توسان و اسپورتیج 72 دسی بل هست…به گفته خود رنو این ماشین بر اساس دوام و کارایی ساخته شده…و بخاطر ارزون شدنش ی سری اپشن های غیر ضروری رو ازش حذف کرده…جهت تایید صحبتها میتونید به سایتهای معتبر خارجی ی سری بزنید…از طرفی این ماشین در خیلی از کشورها بعنوان ماشین سازمانی پلیس و اتش نشانی وجنگلبانی وگروه نجات و غیره استفاده میشه… عکساشو میتونید تو سایت تیونینگ ببینید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. نوید

    ۱۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من 45 میلیون پول بیزبون رو توی شرکت نگین خودرو برای ثبت نام داستر ریختم بعد از 5 ماه که دعوتنامه دادن پنج میلیون افزایش قیمت داده که کلا” 105 میلیون باید پرداخت بشه ولی قیمت خودرو در بازار زیر 100 میلیون است و بدون خریدار – میگویند اگر انصراف بدین باید 4.5 میلیون خسارت بدین -خراب شه این نگین خودرو بعلت:
    1- مدل 2012 داستر رو میاره به اسم 2014 میفروشه
    2- در قراردادهای فروش بجای سود مشارکت و سود انصراف به خریداران ضرر میرساند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. صديق

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شرکت ن…خودرو شرکت دروغگویی هستش و کارمندانش از رییس شون هم دروغگوتر و بد تر هستن.در ثبت نام ماشین با شما خوب برخورد می کنن ولی بعد نه به تلفن جواب میدن نه حرف درست حسابی می زنند. ماشین رو بجای ۹۰ روز کاری بعد از ۷ ماه تحویل دادن ولی بدون پلاک و مدارک به گفته خودشان پلاک را ۲ ماه بعد تحویل می دهند.اگرحرفشون درست باشد تا دو ماه دیگه هم پلاک رو تحویل میدهند…….. دوستان رییس این شرکت هیچ توجهی به حق مشتریان که کوچکترین خواسته مشتری ( کسی جواب گو به تلفنش باشد)ندارد. این شرکت لیاقت اسم رنو را ندارد . مواظب باشید . مواظب مواظب مواظب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محسن

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کیفیت بیست ظاهر صفر.متاسفانه رنو اصلا به بفکر ظاهر خودروهاش نیست.با پول این خودرو میشه جک اس5 خرید که اون هم ظاهرش قشنگه کیفیت نداره.مثلا ال 90 یکی از خودروهای خوب هست ولی بخاطر ظاهرش کم مشتریه.امروزه وقتی میخان ازدوج کنن اول به ظاهر نگاه میکنن بعد به خوبی و این چیزا.ماشین هم همینه.آخه آدم میخاد یه کلاسی بزاره تو خیابون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. طهماسبی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تاریخ ۸/۶/۹۵ بصورت افساطی تحویل ۷ روز کاری ماشین رنو داستر و خریدم بعد
    از ۲ هفته بدون پلاک خودرو رو با هزینه خودم با خودرو بر به منزل آوردم امروز که ۲۶ شهریور ۹۵ هست هنوز کاردکس اتومبیل آماده نشده و گفتن احتمالا ممکنه برای دوشنبه یا چهارشنبه هفته آینده بتونم برای شماره گذاری مجددا با خودروبر و هزینه خودم برای پلاک مراجعه کنم . در ضمن روی گلگیر عقب یک فرورفتگی با کمی دقت دیده میشه که وقتی بهشون گفتم اینگونه پاسخ دادن که روی گلگیر عقب سمت شاگرد تمام داسترها این فرورفتگی نه چندان محسوس وجود داره ، بهرحال اگر تا آخر هفته آینده مدارک لازم برای پلاک به من ارائه نشه به نمایندگی اصلی اروپایی شکایت کتبی میفرستم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا