رنو

تصاویر جاسوسی از محک رنو مگان RS در برابر فولکس گلف R

مدل آتی رنو مگان آر اس هنوز در مراحل طراحی و توسعه قرار دارد و اکنون تصاویری از یک نمونه تستی آن در کنار یک فولکس‌واگن گلف آر ثبت‌شده است.

renault-megane-rs-mule-5
رنو در حال آزمون و محک زدن هاچ‌بک جدید خود در برابر رقیب آلمانی‌اش در شرایط هوایی سرد می‌باشد و عکاسان جاسوسی ما موفق شده‌اند تا این دو را که برای سوخت‌گیری در یک پمپ‌بنزین توقف کرده بودند شکار کنند.

renault-megane-rs-mule-7
نمونه تستی رنو در حال حاضر بدنه مگان GT را به خود دارد، سپر عقب آن نیز همان ترکیب اگزوز وسط که نشان خودروهای رنو می‌باشد را حفظ کرده است. مدل نهایی این خودرو به‌احتمال‌زیاد گلگیرهایی عریض‌تر و یک کیت بدنه تهاجمی‌تر خواهد داشت و همان سیستم فرمان چرخ‌های عقب که در مگان GT معرفی شد را نیز ارائه خواهد کرد.

renault-megane-rs-mule-3
علیرغم مدل قبلی خود، مگان RS جدید فقط در یک مدل ۵ درب وارد بازار خواهد شد، کمپانی تصمیم گرفته تا نسخه سه درب این خودرو را ارائه نکند. نیروی خودرو از یک موتور چهار سیلندر ۲ لیتری توربو ۳۰۰ اسب بخار تأمین می‌شود که به یک گیربکس شش سرعته دستی یا یک گیربکس دو کلاچه اتومات متصل می‌شود.

renault-megane-rs-mule-2
حضور فولکس گلف آر در این عکس‌ها این سؤال را ایجاد می‌کند که مگان آر اس جدید آیا با سیستم دیفرانسیل جلو عرضه خواهد شد یا دو دیفرانسیل. مقامات رنو هیچ‌کدام از این دو سیستم را تاکنون رد نکرده‌اند، و باوجود خودروهایی مانند فورد فوکوس RS، گلف R و هوندا سیویک تیپ آر در این سگمنت، رنویی‌ها باید تلاش زیادی برای بازپس‌گیری جایگاه خود انجام دهند.

renault-megane-rs-mule-1
مگان RS جدید در نمایشگاه خودروی ژنو در ماه مارس سال آینده میلادی رونمایی می‌شود و تحویل سفارش‌های ثبت‌شده آن‌هم از اواخر سال ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد.

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    برای منی که قبلا تجربه استفاده از رنو ۵ رو داشتم، رنو مگان هاچ‌بک حس بهتر و نوستالژیک‌تری بهم میده ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. peyman

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2034 ديدگاه)

    رنو RS از لحاظ ظاهری در مقایسه با گلف خوشگلتره ولی کیفیت محصولات فولکس دیگه نیاز به تعریف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. pooriya

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    ی سوال داشتم با توجه به شرایط بازار ایران و بودجه ۲۰۰ میلیونی بین رنو تالیسمان و کیا اپتیما GT کدام انتخاب بهتر است؟؟
    کیا شرایط بازار بهتر و تامین قطعات و تعمیرات راحتتر افت قیمت کمتر و شبکه نماییندگی گسترده تر و موتور تنفس طبیعی سازگار با بنزین موجود
    رنو طراحی جدید و خاص تر بودن آپشن های بیشتر ولی با توجه به شکست مدل های قبلی رنو در بازار از جمله سفران لتیتود فلئونس و غیره شک دارم دوستان راهنمایی کنیید
    لطفا منطقی و بودن تعصب و جملات پوچ و مسخره کره ای فلان
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محراب

      ۲۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (26 ديدگاه)

      بی شک رنو تالیسمان انتخاب بهتری هست و از لحاظ توربو فرانسه حدود دو سال روی بنزین ایران تحقیق کرده و فیلترهاش با بنزین های معمولی ایران سازگار هست و فیلترهاش با نسخه های دیگه جهان فرق داره. از لحاظ افت قیمت همین الان بخری 170 میلیون تا 230 هم قیمت بازار آزادش رسیده و بازار فروش خوبی رو در هیمن اول تجربه کرده.
      یک فیلم بررسی رنو تالیسمان توسط ایرانیان در فرانسه رو به شما پیشنهاد می هم ببنی
      http://www.aparat.com/v/WzJmc

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. كاپيتاليسم

      ۲۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (194 ديدگاه)

      هر دو خودرو در کره تولید میشوند ، موتور تالیسمان توربو و اپتیما تنفس طبیعی هست که بخاطر کیفیت پایین بنزین ایران و تجربه بد خودرو های توربو با این بنزین توصیه میشه خودرو تنفس طبیعی رو بگیرید ، قطعات هم طبیعتا لوازم اپتیما راحت تر پیدا میشه و تعمیرکارها هم تو این مدت با تعمیرات اپتیما اشنا شدند ، عمده مزیت تالیسمان ظاهرشه
      در اخر ، تویوتا کمری و سانتافه هم امتحانشون رو تو بازار به خوبی پس دادند
      خصوصا اینکه سانتافه به علت فراوانی هرجایی باشید تعمیرکار و قطعه ش پیدا میشه و بهترین بازار دسته دوم وارداتی ها رو داره، شاید گزینه بدی نباشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. كوروش

      ۲۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      دوست عزیز اگه می خوای بیشتر از ۵ سال سوارشی تالیسمان ١٠٠٪‏
      از اپشن و موتور بگذریم

      چند چیز بسیار مهمه
      ١- اصولا رنو برند اقتصادی هستش (مثل کیا)و کیفیتی که قطعا از کره ای بالاتره ارزش خریدش رو بیشتر می کنه
      ٢-ظاهر و طراحی بی نظیر تالیسمان که پخته گی و تفاوتش توی نگاه اول مشخصه
      ٣-برای خود من مصرف سوخت تالیسمان بسیار جالب بودش بنظرم موتور حجم کمتر ولی قدرت به این خوبی ارزش هزینه رو داره
      درباره موتور توربو هم بگم دو کار ادم بکنه هیچ وقت امکان نداره مشکل پیدا کنه
      اول روغن موتور با کیفیت که امروز مشکل خاصی اصلا نداره دوم خاموش کردن با مکث ماشین و بازدید هر ۵٠٠٠٠ کیلومتر همین :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. سیاوش

      ۲۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (221 ديدگاه)

      داستان رنو تلیسمان فرق می کنه دوست خوبم محصولات رنو تقریبا از سال 2013 به بعد با روی کار آمدن کارلوسن یه زبان مشترک و اصالت طرحی در خودرو هاش را اجرایی کرده و استراتژی بسیار قوی مارکتینگ را در نظر گرفته قطعا در ایران آمده که بماند ونه بازار را واگذار کند همین امروز ببین سر کپچر چی پیش اومد ظرف 2 ساعت ظرفیت فروش این خودروی گران در این اوضاع رکود مثل برق تمام شد. برای من که خودرو ی رنو فلوینس و کیا سراتو جدید را راندم بدون شک و با قطعیت می گویم در خرید رنو تردید نکن محصولات رنو با کیا قابل مقایسه نیست بی نظیره فقط ایراد کلی محصولات رنو اینه که معمولا کم اپشن اند وگرنه چنان لذت سواری دارند که فوق العاده است من فرمان الکتریکی رنو را در کمتر خودری حتی نیمه لوکس دیدم محصولات کره که جای خود بسیار کم خرج و بی نظیره دوست خوبم به نظر من رنو بخر تازه ارزان تر از کیا هم هست شک نکن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. pooriya

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    سلام خدمت تمام دوستان خوب پدالی خوصوصا آقا سیاوش ممنون از راهنمایی و نظر های خوبتون❤❤❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كاپيتاليسم

      ۳۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (194 ديدگاه)

      یه حس عجیبی بهم میگه کارمند های نگین خودرو….
      هیچی بیخیال ، ایشالله که ما داریم اشتباه میکنیم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سیاوش

        ۳۰ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (221 ديدگاه)

        دلیل نمیشه که حالا چون شما کیا داری بهتون بر بخوره محصولات کره ای چ.ن خوش قیافه تر هستند مردم مام عقلشون به چششونه بیای همه رو فکر نی کارمند ای نگین اند که استدلال پایین رو قبول داری نداری استدلال کن وگرنه همه میتونه هم رو متهم کنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. سیاوش

        ۳۰ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (221 ديدگاه)

        البته با عرض پوزش دوست عزیز

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سیاوش

      ۳۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (221 ديدگاه)

      خواهش می کنم دوست خوبم خود من اولین بار که تندر امد به بازار می گفتمم اه این چه ریخت و قیافه ای دارد به درد نمی خورد ولی یه بار به طور تصادفی پشتش نشستم حقا خوب بود منم می دونم که آپشن ها و کنسول رنو معمولا چنگی به دل نمی زد ولی استراتژی رنو این بود تا ابتدا با خودرو های ارزان ولی کم آپشن با کیفیت خودرو را به رخ مردم متوسط به پایین بکشد تا از این طریق محصولات گرانترش بیشتر مورد توجه واقع شود این دقیقا گفته فکر کنم مسوول مارکتینگ رنو بود والیته روز به روز می بینم که اقبال هم داره بیشتر می شود .سیستم تعلیق رنو تندر یکی که در حقیقت رسالت مستهلک کردن ضربات و تنش ها به بدنه و شاسی خودرو را دارد یکی از پیشرفته ترین هاست که با خودرو های 120 میلیونی قابل رقابت هست اینو به جرات میگم موتور تندرعینا همان موتورمگان ولی با تغییر برنامه ECU است .یکی از ویژگی های رنو کم استهلاک بودن هست به خودرو های رنو مگان تندر نگاه کن عین توپن بعد از 7 یا 8 سال کار بدون کوچکترین سر وصدای اضافی داخل کابین .یکی دیگر از ویژگی هایش که دلم نمیاد ازقلم بندازم اینه که در طراحی موتور و گیربکس باید به این نکته توجه کرد که که حداکثر گشتاور و قدرت موتور در چه دوری در دسترس است مثلا رنو در دور های پایین این توان حداکثری رو میده ولی ماشن های کره ای در دور های بالا .در دور بالا طبعا هم صدای موتور بالا می رود هم به گیربکس فشار زیاد میاد هم استهلاک رو بالا میبره مگر چند درصد ما همیشه دور موترو را تا 6000 می کشیم ولی رنو معمولا این توان حداکثری رو رو دور های 2000 یا 3000 یا حداکثر 4000 میده که خیلی عالی این نکته خیلی مهم در انتخاب خودرو است که خیلی ها مغفولند و این برمی گرده به تکنولوژی و ظرافت طراحی مثلا در مورد همین دو تا خودرو که گفتی بزار یه نگاهی بندازیم
      کیا اپتیما
      حجم موتور 2359
      تعداد سیلندرها 4
      آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
      حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 180 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
      حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 231 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه
      رنو تالیسمان
      با هم سان سازی قدرت موتور یعنی 180 اسب بخار در دور 4750 و
      260 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه به وضوح مشخصه که چی میگم همین باعث میشه موقع راننندگی فکر کنی ماشین چالاک و تیز تره تازه به این مصرف رو هم اضافه کن که تلیسمان 6.2 ترکیبی در ازای کیای 8.1 ترکیبی ثانیا فرمان و نرمی و تعلیق رنو بینظیره مخصوصا فرمان و هدایت جدی میگم واقعا آدم کیف میکنه نمی گم کیا بده ولی بدون تعصب قابل قیاس نیستند .برگ برنده کیا آپشن زیاد هست و بازار دست دوم احتمالا بهتر ولی یه موقع خطا نکنی بری به خاطر چند تا آپشن دنبال کیا که بعد پشیمان می شی تازه قیمت تالیسمان کمتر از کیا هست .ببین کی میگم بهت ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. (M.J.A.R)&(L.F.K.B.B)

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    هیچوقت رنو محصولاتش طراحی درست حسابی نداشته…برعکس فنی عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سیاوش

      ۳۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (221 ديدگاه)

      در مورد مگان و تلیسمان ولی بی انصافیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. یاس ی

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1020 ديدگاه)

    پوریای عزیز اول ببین دلت چی میگه، بعد ببین دلت چی میگه ودر آخر ببین چند سال میخوای نگهش داری ، راجب فنی و بقیه موارد سیاوش عزیز کامل توضیح دادن، فقط اینو اضافه کنم که زبان طراحی جدید رنو خیلی سرتر از چند سال قبل شده و تالیسمان یکی از خودروهای زیبای رنو هست، اپتیما هم ماشین زیباییه و بازار دست دوم خوبی داره ولی رنو هم اگه توی بازار بمونه خیلی بهتر از الا ن میشه بازار دست دومش. ولی اینو صادقانه میگم ببین دلت چی میخواد و نظرات سیاوش را مجدد بخون، خوب وکامل توضیح دادن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا