رنوهفته نامه

رنو کوئید، پدیده‌ای خاص در میان خودروهای اقتصادی

بر پایه مندرجات برخی از وبسایت های خبری، قرار است که شرکت ایران خودرو به تولید مدل ارزان قیمت رنو به نام «کوئید» اقدام نماید، لذا به این بهانه، مطالب مختصری را تهیه نمودیم که امیدواریم مورد توجه و عنایت شما خوانندگان عزیز قرار گیرد.

Renault Kwid
Renault Kwid
به‌رغم تمامی پیشرفت‌هایی که طی چند دهه اخیر در اکثر نقاط عالم صورت پذیرفته، کماکان غالب جامعه بشری در ممالکی به سر می‌برند که میزان درآمد سرانه در آن‌ها کم و یا بسیار اندک است. همین امر به‌نوبه خود مانع از آن می گردد که این خیل بی‌شمار از فقرا به نیازهایی فراتر از امور جاری و روزمره خود بیاندیشند؛ اما برای سازندگانی که در پی فتح بازارهایی فراتر از آمریکا، اروپا، ژاپن و… هستند، هر اقلیمی ولو فقیر و کم‌بنیه نیز در جای خود ارزشمند است و سزاوار برخورداری از توجهاتی ویژه؛ به‌خصوص زمانی که اقلیم موردنظر از رشد اقتصادی بالایی برخوردار و درعین‌حال، مالامال از جمعیت هم باشد. از همین روست که شاهدیم بازار ممالکی همچون هندوستان، این‌چنین در کانون توجهات خودروسازان زیرک و آینده‌نگر قرار گرفته است.

Renault Kwid
Renault Kwid
ازجمله خودروسازانی که طی چند دهه اخیر، به مناطق کم‌درآمدتر جهان توجهات بسیاری مبذول داشته، شرکت خودروسازی رنو است. این برند فرانسوی به همراه شریک ژاپنی خود نیسان، چند سالی است که بی‌وقفه بر روی بازارهای ضعیف‌تر دنیا سرمایه‌گذاری کلانی نموده و به‌جای آنکه تمامی مساعی خویش را مصروف مشتریان ثروتمند و یا دولتمند اروپایی و یا آمریکایی و… نماید، میلیاردها تن از سکنه متوسط و زیر متوسط ساکن در آسیا، آفریقا، آمریکای جنوبی و… را هدف آمال خود قرار داده و همانند برخی از رقبا آن‌ها را به حال خود رها نکرده است. بی‌شک تعقیب این استراتژی تاکنون موفقیت‌های بسیاری را نصیب رنو و نیز شریک شرقی‌اش، نیسان نموده است.

Renault Kwid
شرکت خودروسازی رنو تاکنون دو شوک عظیم را به بازار خودروهای ارزان‌قیمت وارد نموده و رقبایش را در موقعیت آچمز قرار داده است. یکی از آن دو، ارائه خودروی لوگان در یک دهه پیش است که هنوز هم تولیدش با قالبی نوین ادامه یافته و در جای خود، از کیفیت و بهای نسبتا درخوری برخوردار است و دومی هم به نظر اکثر کارشناسان، ارائه خودروی ارزان‌قیمت و اقتصادی رنو کوئید (KWID) در یک سال اخیر است، خودرویی که با توجه به استانداردهای متعارف جهانی بسیار ارزان به شمار می‌آید، ولی در ظاهر، چندان شباهتی با دیگر همتایان ارزان و اقتصادی خود نداشته و با بهایی ۴ تا ۶ هزار دلاری خود، بیشتر نمایی همچون یک کراس‌اوور را القاء می‌کند. امروزه، کمتر خودروی ارزان قیمتی را همانند رنو کوئید می توان یافت که حتی در داخل کابین خود نیز از صفحه نمایشگر لمسی بهره برد! خودروسازان دنیا تاکنون به ندرت با چنین پدیده‌ای مواجه بوده‌اند، زیرا همان‌گونه که خودتان بهتر آگاهید خودروهای این کلاس، عمدتاً، نه از زیبایی چندانی برخوردارند و نه تجهیزات چشمگیری را به خریداران خود ارائه می‌دهند و نه حتی جادار هستند؛ اما رنو با عرضه کوئید تمامی این معادلات را به هم زده و طرحی نو درانداخته است. البته رنو کوئید از نقاط ضعف متعددی هم در رنج است که مهم‌ترین آن کمبود بارز تجهیزات ایمنی و نیز برخورداری از شتاب و سرعتی پایین است، مقولاتی که برای بسیاری از خریداران آسیایی و آفریقایی و… از اهمیت بسزایی برخوردار است.

Renault Kwid
بر پایه برخی از مندرجات، قرار است که این خودرو به کشورمان وارد شود، به همین بهانه، متنی را از سایت «TOPGEAR MEGAZINE» هندوستان گلچین نمودم که برگردانش را در ذیل تقدیم شما عزیزان می‌شود.

Renault Kwid
فروش خودروهای کوچک همچنان ادامه دارد. تنها در عرض یک ماه، شرکت ماروتی بیش از ۳۰/۰۰۰ خودروی کوچک را به فروش رسانده است و هندوستان هم بزرگ‌ترین بازار جهان برای این کلاس خودرویی به شمار می‌رود. تا این لحظه، ماروتی آلتو سرور بلامنازع این عرصه بوده است و هیچ خودرویی دیگری هم نتوانسته است تهدیدی برای او در این زمینه باشد، اما احتمالاً رنو کوئید بدترین کابوس ماروتی آلتو خواهد بود. خودرویی که با قیمت خود، کمی شوک را به ماروتی وارد خواهد نمود.

Renault Kwid
نخستین تأثیر هنگامی روی می‌دهد که شما قدم به درون رنو کوئید گذارده و در همان حال، این احساس به شما دست نمی‌دهد که وارد یک خودروی کوچک شده، بلکه حس می کنید که که وارد خودرویی بزرگتر گشته اید. پلاستیک‌های به کار رفته در کابین هم حس بسیار خوبی را القاء می‌کنند. گرچه جنس این پلاستیک‌ها عالی نیستند ولی بهتر آن چیزی هستید که شما با این مبلغ انتظارش را دارید. این خودرو، تجهیزاتی را به خریداران خود ارائه می‌دهد که در هیچ مدلی دیگری در این کلاس مشاهده نشده است. این‌ها در کل عبارتند از: یک سیستم مولتی‌مدیا به همراه سامانه ناوبری، اتصالات بلوتوث و USB، شیشه‌های برقی جلو، صفحه کامپیوتر مسافرت، نمایشگر تعویض دنده.

Renault Kwid
فضای موجود در کابین، برخلاف آن چیزی است که تاکنون در خودروهای این کلاس شاهد بوده‌ایم. صندلی‌های جلو و عقب این خودرو نسبتاً راحت بوده و همچنین به میزان زیادی هم جا برای پاهای سرنشینان وجود دارد. با این وجود، صندلی‌های عقب آن از نبود محافظ برای ران سرنشینان رنج می برند.

Renault Kwid
حجم فضای موجود در صندوق‌ عقب معادل ۳۰۰ لیتر است که بیشترین میزان در میان خودروهای کوچک است. درواقع، این عدد حتی بزرگتر از هیوندای i20 است. علاوه بر آن، تعداد فراوانی محفظه کوچک هم در این کابین وجود دارد- شما دو عدد جا عینکی، محفظه‌های بزرگ کنار درب‌ها و نیز فضای کافی در کنسول میانی آن در اختیار دارید.

Renault Kwid
در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه کاملاً جدید نصب شده که ویژه رنو کوئید توسعه و تکوین یافته است. این پیشرانه دارای سه سیلندر بوده و حجم آن معادل ۷۹۹ سی‌سی است. توان خروجی این پیشرانه معادل ۵۳ اسب بخار و گشتاور آن برابر با ۷۲ نیوتن‌متر است. ولی به‌رغم آنکه این داده‌ها بر روی کاغذ کم به نظر می‌آیند، قدرت به‌اندازه کافی وجود دارد. قدرت این پیشرانه هم به‌صورت خطی و مستمر تحویل داده می‌شود و فواصل کوتاه بین ۵ دنده آن، رانندگی مطبوع و شیرینی را در زمان رانندگی در داخل شهر فراهم می‌کند؛ و کیفیت تعویض دنده‌ها هم به نحو درخوری نرم و ملایم است.

Renault Kwid
رنو کوئید سواری خوبی را ارائه می‌دهد. شرکت رنو شرایط وحشتناک و مصیبت‌بار جاده‌های هند را مورد توجه خود قرار داده و این خودرو را به نحو نسبتاً خوبی با آن تطبیق داده است. این خودرو به‌راحتی با حفره‌ها و چاله‌های درون جاده‌ها گلاویز شده و دست‌اندازها را هم به‌خوبی رد و فیلتر می‌کند، مگر آنکه آن‌ها واقعاً عمیق باشند. در فنربندی عقب رنو کوئید از فنرهای نرمی استفاده شده است. حرکت نزولی سیستم تعلیق نرم این خودرو به همراه فاصله ۱۸۰ میلی‌متری کف آن از سطح زمین، تکان‌ها و نوسانات چندی را برای بدنه آن فراهم می‌کند که البته در کوئید میزان زیادی از آن وجود دارد، خیلی بیشتر از آنچه که شما از خودرویی در این سایز انتظار دارید.

Renault Kwid
فرمان این خودرو فوق سبک است و همین امر به شما کمک می‌کند که به‌راحتی با آن در فضاهای تنگ شهری مانور دهید؛ اما زمانی که با این خودرو در بزرگراه‌های سرعت قرار می‌گیرید مدام نیاز دارید که حرکت فرمان را تصحیح کنید. این‌طور گفته شده که این خودرو در سرعت‌های بالاتر از پایداری بیشتری نسبت به آلتو برخوردار است.

Renault Kwid
رنو کوئید، از نمای ظاهری زیبایی برخوردار است، تمامی استایل آن و طرحی که الهام گرفته شده از خودروهای SUV است، خواستنی‌تر از خودروهایی همچون ماروتی آلتو و هیوندای یون می‌باشد. چین‌هایی که بر روی کاپوتش خلق شده نمایی عضلانی به آن می‌بخشد و روکشی که کناره‌های خودرو و پیرامون نمای عقب آن را فراگرفته است به تقویت چهره آن مدد بخشیده است.

Renault Kwid
شرکت رنو، این خودرو را به‌شدت تهاجمی قیمت‌گذاری نموده است. خودرویی که در اینجا می‌بینید، برای ظاهری مشابه یک SUV و نیز تمامی تجهیزات، پیشرانه جدید و پلت‌فرم، در بالاترین رده، بهایی تنها معادل ۳۵۳ هزار روپیه را طلب می‌کند و چنانچه شما تیپ پایه آن را انتخاب نمایید، این عدد برایتان تنها ۲۵۷ هزار روپیه رقم خواهد خورد (هر دوی این ارقام هم مربوط به پس از نمایشگاه خودروی دهلی می‌باشد). این ارقام مبلغی عالی برای محتویات جیب شماست.

Renault Kwid
مطمئناً این خودرو مهم‌ترین تهدیدی است که تاکنون برای ماروتی آلتو وجود داشته و البته رنو کوئید تمامی آنچه را هم که وعده نموده به مشتریان خود تحویل داده است. تنها تجهیزی که ما فکر می‌کنیم که کوئید باید برای رده‌های بالایی خود در نظر بگیرد ترمز ABS است و نیز ترمزهایی که کمی قوی‌تر باشند، اما روی هم رفته این یک خودروی درخشان و یک معامله واقعی است.
توضیح: در اینجا نویسنده اصلی متن مشخصات خودرو را درج نموده است که چون در سطور ذیل نوشته است از تکرار دوباره آن صرف‌نظر نمودم.

Renault Kwid
داوری
رنو کوئید بهترین خودرو در این کلاس است. فاصله زیاد آن تا سطح زمین، پیشرانه پاسخگو و فضای جادار کابین، از آن یک مجموعه عالی ساخته است.

renault-kwid-60

مشخصات فنی رنو کوئید

تعداد سیلندر: سه عدد (۱۲ سوپاپ)
حجم موتور: ۷۹۹ سی‌سی
توان: ۵۳ اسب بخار در ۵۶۷۸ دور در دقیقه
گشتاور: ۷۲ نیوتن‌متر در ۴۳۸۶ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد: ۱۶ ثانیه
نوع جعبه دنده: پنج دنده دستی
نوع کالیپر ترمزهای جلو: دیسکی
نوع کالیپر ترمزهای عقب: کاسه‌ای
سیستم فنربندی جلو: مک‌فرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: میله پیچشی

ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۳۶۷۹/۱۵۷۹/۱۴۷۸ میلی‌متر
فاصله بین محور: ۲۴۲۲ میلی‌متر
سایز تایرهای جلو و عقب: ۱۵۵/۸۰ R 13
وزن خالص: ۶۶۹ کیلوگرم
حجم صندوق‌عقب: ۳۰۰ لیتر
حجم مخزن سوخت: ۲۸ لیتر

ایمنی
یک عدد کیسه هوای ایمنی (راننده)
هشداردهنده بسته بودن کمربند ایمنی
قفل ایمنی کودک
میله‌های محافظ در بخش جلو و کناری خودرو

تجهیزات
فرمان الکتریکی
صفحه نمایشگر لمسی در کنسول میانی و برای هر یک از سرنشینان عقب
سیستم هدایت ناوبری
رادیو AM/FM + MP3 PLAYBACK و پورت USB،AUX و اتصالات بلوتوث
سیستم تهویه مطبوع (دستی)
قفل مرکزی
سیستم ایموبلایزر موتور
خروجی برق ۱۲V (یک عدد)
آینه‌های الکتروکرومیک داخل (دستی)
تنظیم دستی صندلی‌های جلو
تریم داشبورد دو رنگ
شیشه‌های برقی (جلو)
نگه‌دارنده فنجان‌ها
آنتن سقفی
لامپ داخل جاعینکی
نشانگر میانگین مصرف سوخت، تعویض دنده
هشداردهنده کاهش میزان سوخت
و…

قیمت
در هندوستان: ۲۵۷ الی ۳۵۳ هزار روپیه (۱۳.۹ الی ۱۹.۱ میلیون تومان)

محل ساخت: هندوستان

منابع دیگر:
CARDEKHO.COM
CARWALE.COM
و…

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۶۵ دیدگاه‌ها

  1. افشین

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    نسبت قدرت به وزن 100 درصد از پراید بهتره اینو درنظر بگیریم باتوجه به بازار موجود در رده خودروی اقتصادی میباشد

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. Archi KHAN

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    الان این مقاله بود یا ایجاد دید مثبت نسبت به این ماشین ؟!!
    همش که شد نکات مثبت !!!
    ” حتی قدرت موتور 53 اسب بخار و گشتاور آن برابر با 72 نیوتن‌متر است. ولی به‌رغم آنکه این داده‌ها بر روی کاغذ کم به نظر می‌آیند، قدرت به‌اندازه کافی وجود دارد ” ؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۱۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2165 ديدگاه)

      پدال جان
      چرا پاسخی که ” سام کاویانی ” عزیز زیر کامنت من گذاشته بود را پاک کردی ؟!
      الان سر فرصت اومده بودم جوابش بدم !!!؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. احسان

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (112 ديدگاه)

    هرچی باشه از پراید بهتره بنظرم
    ،کاش همه ماشین دلخواهشان رو بگیرن و لذت ببرن البته در کنار فرهنگ رانندگی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Alirankhodro

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    تنها راه نجات یافتن از این بازار بی در و پیکر انحصاری تحریم کردن این لگناست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. اکبر

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    در بازارهایی که تقاضا برای خرید خودرو از تعداد خودروهای دست دوم قابل عرضه بیشتر می شود ، چنین خودروهایی قابل فروش هستند . اما در بازارهایی که خودروهای دست دوم با قیمت مناسب یافت می شود ، درصد قابل توجهی از مردم خرید خودروهای دست دوم مناسب را ترجیح می دهند ، مثل بازار آمریکا که به همین علت خودروهای چینی هرگز نتوانستند به آنجا وارد شوند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رنو کوچولو

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    موافقم. ما هرچی از محصولات رنو دیدیم، زشت و نافرم بود: رنو پنج، رنو 21، ال نود (تندر = لوگان)، اون رنوی شاسی بلند که توی ایران هم اومده و نمیدونم اسمش چیه، مگان، الآن هم که این آخری.
    رنو فقط لگن مگن میسازه (یعنی همون لوگان و مگان، ولی با لهجه)!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. zia

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با تشکر از گردآورنده این مطلب .
    چند صباحی دیگر لگن سازان وطنی این خودرو را وارد میکنند وبا توجه به کم استهلاک بودن و امکاناتی نظیر صفحه نمایش لمسی و اقتصادی بودن ان از لحاظ مصرف و زیبای نسبی با کلی تبلیغ این خودرو رو چندین برابر قیمت واقعی ان به مردم مظلوم ما میفروشند . اینها از هر چیزی سوءاستفاده میکنند تا جیبشون رو پر کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محسن

    ۱۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوبه خدایی از پراید ک خیلی بهتره
    قیمتشم ک خوبه تیپ پایه رو بیارن آقایون ایرانخودرو 2برابر هم روش بخورن باز میشه بیست و خورده ای
    البته اگه به همین 2برابر راضی باشن و چندین برابر نکشن روش
    حداقل شمایل جاده هامون قشنگ تر میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. pedro

    ۱۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام،

    من فقط سوالم اینه که دیگه ته حقارت کجاست؟ واقعا تا کجا اید تحقیر شد؟
    نمی خوام مقایسه کنم ولی چرا باید ماشینی که برای هند در نظر گرفته شده رو ما استفاده کنیم با امنیت پایین مگه بیوک رو برا ما در نظر نگرفته بودند؟ چرا کسی بیدار نمیشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. عادل

    ۱۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (171 ديدگاه)

    وقتی این 20 تومن باشه ببینید پرایدی که از اینم به مراتب پایین تره چی داره که 22 تومن به مردم ما قالب میکنن، حداقل این یه بر و رو که داره.
    نکات منفی نسبت به مبلغ پرداختی :
    1- ایمنی پایین مثل پراید
    2- حجم موتور بنظرم خیلی کمه 800 سی سی شد موتور !!! ماشین یعنی اصلا بدرد جاده نمیخوره فقط واسه شهر خوبه
    3- حداقل نکردن شیشه های عقب رو برقی کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا