رولز رویس

آخرین دستگاه از نسل کنونی رولزرویس فانتوم!

مجلل ساز بریتانیایی پس از ۱۳ سال با نسل کنونی (هفتم) فانتوم خداحافظی می‌کند.

final-rolls-royce-phantom-2
آخرین دستگاه یک نمونه خاص و منحصربه‌فرد بر پایه نسخه LWB بوده و الهامات زیادی از کشتی‌های اقیانوسی دهه ۱۹۳۰ دارد. مالک آن نیز یکی از کلکسیونرهای شناخته‌شده خودروهای رولزرویس می‌باشد.

final-rolls-royce-phantom-1
در نمای بیرونی رنگ بدنه آبی مخملی براق، خط شانه دوگانه سفیدرنگ، رینگ‌های هم‌رنگ و هم‌طرح بدنه و فرشته نقره‌ای رولزرویس (Spirit of Ecstasy) را روی جلوپنجره می‌بینیم.

final-rolls-royce-phantom-3
داخل اتاق اول از همه دو عدد ساعت آنالوگ به چشم می‌خورد که شبیه به ساعت‌های رادیویی کلاسیک کشتی‌های قدیمی کار شده‌اند؛ همچنین قابلیت چرخش داشته و می‌توانند در ۲۴ موقعیت زمانی مختلف تنظیم گردند. دیگر نکته قابل‌توجه این قسمت کف‌پوش‌های تمام دست‌ساز هستند که از پشم بره (Lambswool) ساخته شده و طرح خاصی موسوم به wake effect دارند.

final-rolls-royce-phantom-4
زیر کاپوت کشیده این فانتوم چشم‌نواز پیشرانه ۶.۷۵ لیتری V12 تنفس طبیعی با توان و گشتاور به ترتیب ۴۵۳ اسب بخار و ۷۲۰ نیوتون‌متر آرمیده است و شرایط را برای ثبت شتاب اولیه در ۶.۲ ثانیه و دستیابی به سقف سرعت ۱۴۹ مایل بر ساعت (۲۴۰ کیلومتر بر ساعت) محیا می‌سازد.

final-rolls-royce-phantom-7
هیچ اطلاعات دقیقی از مشخصات قیمتی آخرین نمونه نسل هفتم فانتوم در دست نداریم، اما با توجه به موارد پیشین به نظر نمی‌رسد برچسبی کمتر از حدود ۴۷۰ هزار دلار و بیشتر از یک میلیون دلار داشته باشد.

با پایان یافتن تولید نسل کنونی فانتوم، رولزرویس تمرکز بیشتری روی توسعه مدل جایگزین آن با پلتفرم کاملاً جدید مشترک با شاسی‌بلند آینده خود، کولینان (Cullinan) خواهد گذاشت. احتمال می‌رود فانتوم جدید سال آینده میلادی در یکی از نمایشگاه‌های بزرگ دنیا رونمایی شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Ali.usa

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (335 ديدگاه)

    وقعا نمیدونم چی بگم
    آخررررر ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط انگلستان

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      وقتی افراد به میانه های سن خود می رسن کم کم به نهایت اوج خود می رسن و این یک نشانه از برتری های میانه و میانه روی هستش در مثالی دیگه مثلا خورشید در اول طلوع کم نور و انرژی هستش و درنزدیک غروب هم باز کم نور و کم انرژی می شه ولی در اواسط روزکه همون میانه هستش به اوج قدرت و انرژی خودش می رسه یا در مثالی دیگه به جانوارن نگاه کنید که در اواسط عمر خودشون به اوج می رسن
      آدم وقتی به میانه های عمر خودش می رسه کم کم سلیقه و تفکرشم به اوج خود می رسه و می شه سلیقه یک میانسال رو به عنوان بهترین سلیقه انتخاب کرد در این جا هم همه می دونیم که افراد میان سال که افراد پخته تری هستن و سلیقه کامل تری دارن بیشتر از ماشین های انگلیسی خوششون میاد و این نشان از برتری ماشین های انگلیسی هستش که افرادی که بهترین سلیقه ممکن رو دارن ازشون خوششون میاد چند مورد هم که نشون می ده ماشین های انگلیسی برای بهترین سلیقه ها درست شدن رو هم می شه دید که شامل کابوت کشیده جلو و رنگ بندی روشن کابین و فول سایز بودن و جلو پنجره بزرگ ماشین و … می شه و این یعنی اینکه انگلیس بهترین خودروسازی دنیا رو داره
      بازم با یه مثال فول آپشن و پر قدرت و سلطنتی دیگه برتری خودرو سازی انگلیس رو اثبات کردم

      بهترین روش زندگی میانه رویست
      از بنز و بی ام و بهتر حتما بنتلیست
      ????

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        ????
        خیلی بانمک بود ولی دیسلایک دادم. ???

        موافقم 1
        مخالفم 1
  2. kasra

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (84 ديدگاه)

    قبلا از رولزرویس و بنتلی خوشم نمیومد، مدتیه نظرم کاملا عوض شده.
    معمولا خودرو ساز ها یک خودرور را تا زمانی که نسل جدیدش از راه برسد تولید میکنند، و هیچ وقت تولید یک مدل از خودرو(اگر تولید محدود نباشه) متوقف نمیشه مگه اینکه قرار باشه برای همیشه تولیدش متوقف بشه.
    جالبه رولزرویس چنین برنامه ریزی کرده که یک مدت هیچ فانتومی ساخته نشه. البته چنین چیزی رو مدتها پیش در خودرور ساز های آمریکایی هم شاهد بودیم ولی فکر نکنم دلیل توقف تولید فانتوم تا رسیدن نسل جدیدش شبیه دلیل آمریکایی ها باشه.!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    عکس اول تا سوم همینحوری ازش ابهت میریزه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. GOD BLESS AMERICA

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    شوالیه بریتانیایی بالأخره بازنشسته شد، به امید دیدار فانتوم (-:O
    منتظر شوالیه ای جوان و تازه نفس باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mr.MRM

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    تو عکس ها دیدنش ادم رو به تپش قلب میندازه چه برسه از نزدیک ببینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علي

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (848 ديدگاه)

    ما تا یادمونه یدونه یدونه میفروخته بعدشم میگفته این دیگه آخریشه. دقیقا مثل فیلمهای جیمزباند که هر بار ساخت گفت دیگه نمیصرفه برامون و بعد از این دیگه جیمزباند نخواهید دید که تا الانش دارم این متنو مینویسم دارن یکی دیگه تولید میکنن.
    کلا دنیارو گیر آوردن .
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Omid622

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (744 ديدگاه)

    از همون جلو بنچره اش میشد فهمید نهایت اشرافیت رو حس کرد اما این موتوری که تنفس طبیعیه میشه بدیش به یک تیونر مث منصوری که فقط رو موتورش کارکنه و اسب بخار و گشتاورش رو به مرز جنون برسونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Omid622

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (744 ديدگاه)

    از همون جلو پنجره اش میشه حس اشرافیت رو فهمید اما قسمت هیجانیش اینه که تنفس طبیعیه که جا داره بدیش به یک تیونر قدرتمند که اسب بخار و گشتاورش رو تاحد جنون افزایش بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حسین وی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (463 ديدگاه)

    پرستیژی که رولس رویز داره هیچ ماشینی نداره !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. فرشاد سجادیان

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    با اینکه بنتلی رو بیشتر می‌پسندم، اما همیشه جزئیات شخصی‌سازی‌ کابین‌های رولزرویس جذبم کردن؛ منظورم از شخصی‌سازی، نوع چرم و چوب و ترکیب رنگ و این چیزا نیست، چون بنتلی هم تو این بخش خدایی می‌کنه، منظورم ایده‌های متفاوته مثل جزئیات همین کابین که از کشتی‌های اقیانوس‌پیمای دهه 1930 الهام گرفته شده یا نمونه‌ای که شکوفه‌های گیلاس باغ‌های ژاپنی رو تداعی می‌کرد؛ نمیشه گفت این‌ها فقط هنر رولرزرویسه، چون از عهده لوکس‌سازهای دیگه هم بر میاد، باید گفت سلیقه خریداران این برند خاصه که همچین طرح‌های ابتکاری رو سفارش میدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احمد باقری

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    یعنی بهتر از این هم میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Saied

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    پیر مرد خوشتیپ.
    شبیه اون پیر مردایه خشگلی هست که همیشه ما کن و شلوار گرون قیمت و اتو شده با کروات ست میبندن و ادم از دیدن و حرف زدن بااین افراد لذت میبره.
    واقعا دنیا جایه قشنگیه واسه لذت بردن که واسه ایرانیا حرامش کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا