سه ستاره ایمنی برای سانگ‌یانگ تیوولی

سانگ‌یانگ تیوولی مدتی است که در بازار کشور ما حضور دارد و با توجه به سابقه برند و برچسب قیمتی خود، توانسته موفقیت نسبی در فروش کسب کند. این خودرو در دسته کراس‌اوورهای کوچک دسته‌بندی می‌شود و از امکانات رفاهی و ظاهر قابل قبولی بهره می‌برد. به همین دلیل و با توجه به علاقه زیاد مردمان ما به خودروهای شاسی‌بلند و کراس اور، فروش مناسب این خودرو دور از ذهن نبود و اکنون می‌توان مشاهده کرد که در بازار ما استقبال به نسبت خوبی از این خودرو به عمل آمده است.


اما یکی از مواردی که معمولاً منتقدان تیوولی به آن اشاره می‌کردند، نبود یک تست ایمنی در مؤسسات معتبر جهانی برای این خودرو بود. هرچند که برخی از طرفداران این خودرو کسب 5 ستاره در موسسه ایمنی کره جنوبی را برای این خودرو کافی می‌دانستند، اما منتقدان به اختلاف سطح استاندارد اروپا و کره اشاره کرده و معتقد بودند که تا زمانی که این خودرو در یک موسسه معتبر جهانی تست نشود، نمی‌توان وضعیت ایمنی آن را در قیاس با رقبا سنجید.

tivoli-ncap
موسسه Euro NCAP اقدام به تست سانگ‌یانگ تیوولی مدل 2016 کرده و نتایج آن را برای عموم منتشر نموده است. بر اساس گزارش موسسه Euro NCAP، سانگ‌یانگ تیوولی در نسخه استاندارد تنها موفق به کسب 3 ستاره از 5 ستاره شده است. این خودرو در بخش ایمنی سرنشین بزرگسال با کسب 28.3 امتیاز، 74% از امتیاز کل را کسب کرده است. همچنین این خودرو در بخش ایمنی سرنشین خردسال با کسب 30.4 امتیاز موفق به کسب 62% از امتیاز کل شده است. به‌علاوه، در بخش حفاظت از عابر پیاده، این خودرو با کسب 23.2 امتیاز موفق به کسب 55% از امتیاز کل شده است. در نهایت، در بخش دستیارهای ایمنی تیوولی با کسب 3 امتیاز، تنها 25% از کل امتیازات را کسب کرده است.

tivolixlv-005
البته لازم به ذکر است که در اروپا برای سانگ‌یانگ تیوولی نسخه‌ای با تجهیزات دستیار ایمنی بیشتر (AEBS/FCW) نیز ارائه می‌شود که این نسخه موفق شده 4 ستاره از 5 ستاره کل را از موسسه Euro NCAP دریافت نماید؛ اما به دلیل اینکه این نسخه وارد کشورمان نمی‌شود، از ذکر جزئیات آن خودداری می‌کنیم.

tivolixlv-003


چنانچه با توجه به کلاس، رقبای سانگ‌یانگ تیوولی را رنو کپچر، پژو 2008 و نیسان جوک بدانیم، همگی این خودروها موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه Euro NCAP شده‌اند. درنتیجه واضح است که تیوولی درزمینهٔ ایمنی نقطه ضعف بزرگی در برابر رقبایش خواهد داشت. به نظر می‌رسد که ماهیندرا مالک کمپانی سانگ‌یانگ برای سخت خودرویی مقرون به‌صرفه‌تر، کمی در بحث ایمنی تیوولی کوتاهی کرده است. البته اگر به خاستگاه هندی ماهیندرا و این نکته که استانداردهای ایمنی در هندوستان از زمین تا آسمان با استانداردهای کشورهای پیشرفته تفاوت دارد، می‌توانیم به علت اختلاف در سطح ایمنی تیوولی و رقبا پی ببریم.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

32 دیدگاه

  1. احسان
    سوابق: (75 دیدگاه) ,

    خیلی عجیبه که مردم حاضرن از ایمنی خودشون و خانوادشون بزنن ولی دو تا آپشن بیمصرف داشته باشن

    پاسخ
    1. Mostafa
      سوابق: (28 دیدگاه) ,

      شما بگو چی بخریم با ۹۵ تومن بجای این
      تیگو ۵ خوبه؟
      اس ۵ چی؟
      خب برادر من تو محدوده قیمتی این همین چهار ستاره هم خوبه

      پاسخ
      1. علی
        سوابق: (136 دیدگاه) ,

        با همین قیمت گزینه های مثه ویتارا ‌ . فلوئنس و ام جی ۶ ‌. سراتو و الانترا . داستر . کرولا و یاریس داریم
        اگر بهانه‌ت تفاوت کلاس هاشونه . باید بدونی تیوولی تک دیفه و ارتفاعش از زمین هم خیلی فرقی با سواریا نداره . شتاب انچنانیم ک نداره

        پاسخ
        1. امیر
          سوابق: (1 دیدگاه) ,

          قیمت خودرو صفر مواردی که شما اشاره کردی اختلاف نسبتا زیادی با مدل صفر این ماشین داره. مثل این میمونه بگیم چرا پراید صفر بخریم بریم 405 و کریسیدا و … بخریم. کلا معضل انحصار بازار و عوارض گمرکی سنگین مردم رو بدون چاره دیگه ای گذاشته.

  2. هاشم
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    اینکه تست ایمنی اروپا بوده اگه تست IIHS امریکا روی این خودرو انجام بشه بعید میدونم بیشتر از دو ستاره بگیره.
    چون تست تصادف IIHS سخت گیرانه ترین تست تصادف دنیاست.

    پاسخ
  3. افشین
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    یه سوال بی ربط.
    بهترین خودرو شاسی بلند بالای دویست تومن چه گزینه ای پیشنهاد میدید واسه خرید
    نیسان x-trail یا هوندا Cr-v یا راو4 خودروهای کره ای؟

    پاسخ
    1. ASTON
      سوابق: (93 دیدگاه) ,

      منظورت از 200 میلیون تا 2 میلیارد تومن هست دیگه ؟
      افشین جان این چه سبک سوال کردنیه آخه قربونت بشم
      مثلا بگو بین 200 تا 230 میلیون

      پاسخ
      1. Parvaz
        سوابق: (145 دیدگاه) ,

        بهای پرداختی در مقابل کیفیت:
        ۱_میتسوبیشی اوتلندر 2017
        2_تویاتا راو۴
        3_هوندا cr_v
        به قول دوستمون کیفیت رو فدای آپشن نکنید

        پاسخ
      2. افشین
        سوابق: (26 دیدگاه) ,

        ممنون ازنظر همه دوستان
        منظور من حدود قیمت 200 تا 250 بود
        یکی از آشنایان قصد خرید سانتافه داشت که من بهش پیشنهاد خرید هوندا cr-v دادم میخواستم مطمعن شم گزینه خوبی پیشنهاد داده باشم.
        (خودمون که پولمون نمیرسه به این چیزا!)

        پاسخ
        1. Viper ACR
          سوابق: (5101 دیدگاه) ,

          .
          تا RAV 4 هست ، به ماشین دیگه ای در اون حوزه ی قیمتی فکر نکن.

        2. احسان
          سوابق: (82 دیدگاه) ,

          هوندای CRV حرف نداره. اما امکان واردات، خدامت پس از فروش و اخذ نمایندگی بی واسطه مشکلات این برند در ایران است… ان شا الله مشکلات بالا حل بشه پیشنهاد عالی دادی. اما به نظرم اوتلندر 2017 و تویوتا راو4 بی حرف و حدیث تر است.

    2. yas
      سوابق: (65 دیدگاه) ,

      اگر خدمات و نمایندگی های زیاد و فروش اسون براتون مهم هست راو فور و سانتافه پیشنهاد خوبیه.
      اما اگر خیلی براتون این موارد مهم نیست و در تهران زندگی میکنید(چون نمایندگی های هوندا بیشتر در تهران هست)هوندا هم پیشنهاد خوبیه اما موقع فروش خریدار های خاص خودشو میخواد.نیسان هم به تازگی نمایندگی اش اومده و مشخص نیست عملکردش قراره چطور بشه

      پاسخ
    3. ONE MAN ARMY
      سوابق: (17 دیدگاه) ,

      ماشینای کره ای معمولا تا صد هزار تا، ماشینای بی آزاری اند/قطعات و تعمیرکارارشون حداقل تو پایتخت بیشتره
      ولی اگه ماشینو واسه بلند مدت میخوای و بالای صد هزار ، بین سه تا ژاپنی که گفتی ،تویوتا راو4 خوبه
      البته از نظر قطعه،تعمیرکار،ارزش باقی مانده….

      پاسخ
    4. بیژن
      سوابق: (50 دیدگاه) ,

      1-هوندا Cr-v
      2-کیا سورنتو
      3-اپل موکا x
      4-نیسان x-trail
      5-راو4
      6-رنوکولیوس
      اینارو به ترتیب اواویت به سلیقه شخصی برات گفتم افشین جان. همشون2017 هستن. البته گزینه های دیگه ای هم هستن ولی بهترینها توو بازار ایران این 6 مورد فک کنم باشه…در ضمن خودمم مورد سوم رو دارم

      پاسخ
      1. nima
        سوابق: (148 دیدگاه) ,

        فکر نمیکردم ایمنیش انقدر پایین باشه.امنیت خانوادمون واقعا اهمیت داره .حادثه هر لحظه ممکنه پیش بیاد.

        پاسخ
        1. SS
          سوابق: (64 دیدگاه) ,

          سیستم امتیاز دهی یوروانکپ کمی پیچیدست و ستاره ها زیاد ربطی به چیزی که ما به عنوان ایمنی میشناسیم نداره
          یعنی عملا دو ستاره به سیستم های پیشگیری از تصادف و … اختصاص داره
          درست ترین راه سنجش ایمنی پسیو یک ماشین در تست یورو انکپ امتیاز سرنشینان بزرگسال و کلاس وزنی هست که در این صورت تیوولی عملکرد معمولی داشته نه ضعیف

    5. جنوب
      سوابق: (42 دیدگاه) ,

      نو میخره بنظر من کیا سورنتو بخره. دست دوم یا RAV4 یا هوندا که گفتین

      پاسخ
    6. رامین
      سوابق: (25 دیدگاه) ,

      کولئوس جدید اگر با قیمت مناسبی ارائه بشه

      پاسخ
    7. رامتین
      سوابق: (790 دیدگاه) ,

      هیچکدام. خودروی زیر 200 اسب با این قیمت اصلا نگیر که اگه بگیری نشون از عدم اطلاعاتته.
      بیشتر هزینه کن و مدل کم آپشن لکسوسNX پیدا کن و یا بی ام و X1.

      پاسخ
    8. رضا
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      دوست عزیز والا ما خودمون که رافور پبت نام کردیم .
      اگر کیفیت رو می خوای بی شک رفور وگر نه امکانات بلا استفاده که نمی دونی خود هیوندا اون ها رو روش نصب کرده یا ا سان موتور برو سانتافه رو بگیر .از این جهت میگم بلا استفاده مثلا گرمکن فرمون و اتو پارک و رادار بین خطوط و … در ایران بی معنیه .
      بعدشم هر کدوم از این دستگاهاش خراب بشه خرج زیادی رو دست ادم میزاره.
      شرایط فروش فوری قسطی تویوتا هم بهتره. با 5 سال گاراتی .هیوندا بعضی هاشون 2 ساله بعضی 5ساله بعضی هم کلا گاراتی نداره.خدمات پس از فروش تویوتا هم بهتره.
      این رو هم بگم سانتافه بشدت لشه و تنبل و خشک.تویوتا در بین همه شاسی بلند های بازار نرم ترین هستش .نیسان xtrail که تازه اومده اصلا خدمات پس از فروش نداره هوندا هم که کلا پر پر شده و اصلا نه پلاک میشه ونه خدمات داره.داخلشم جالب نیست.
      حالا خود دانی.

      پاسخ
  4. فرید
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    وقتی که تو رنج قیمت این خودرو توی ایران فقط خودروهای کراس اور چینی هستش پس بازم خرید این خودرو عاقلانه تر.

    پاسخ
    1. افشین
      سوابق: (26 دیدگاه) ,

      رنو کپچر گزینه بهتریه به نظر من

      پاسخ
      1. Mostafa
        سوابق: (28 دیدگاه) ,

        اصلا حرفشو نزن
        کپچر یکی از مزخرف ترین ماشینای رنو هستش
        چهارتا بررسی تو یوتیوب ازش ببین

        پاسخ
  5. حمیدرضا
    سوابق: (401 دیدگاه) ,

    جالبه ما همیشه به چین انکاپ انتقاد میکنیم انگار مرکز کره هم خیلی باهاش تفاوت نداره

    پاسخ
  6. ایرانی
    سوابق: (232 دیدگاه) ,

    2 ستاره سهم پراید هست…

    3 ستاره کم نیست برای چنین ماشین و سالی که توش قرلر داریم!!!؟!!!!
    (البته من توش نشستم جا گیری راننده پشت فرمون و تسلط خیلی خوب به نظر میرسید… نسبت به زیر 100 تومن… خیلی بهتر از چینیه… اگه یه کم سایزش برا بعضیا کوچیک نباشه)

    گرچه ایمنی دو بخش داره… یکی تسلط ماشین و راننده… و هدایت ایمن و…..
    یکی ایمنی ضربه پذیری… و..

    که پراید تو هر دوتا بدجور گند زده…!!!

    پاسخ
  7. omid
    سوابق: (149 دیدگاه) ,

    هعرچند تیوولی انتظارهارو برآمده نکرد و حداقل باید چهار ستاره رو میگرفت.
    ولی با این حساب رنو کویید اگه به گفته نماینده رنو در ایران بتونه سه ستاره رو بگیره ، در حد خودش خیلی خوب میتونه باشه در بازار خودروهای زیر40 میلیون !

    پاسخ
  8. Viper ACR
    سوابق: (5101 دیدگاه) ,

    تیوولی در محدوده ی قیمتی خودش ، ،فقط با رنو کپچر رقابت میکنه. وگرنه از همه ی شاسی بلند های چینی هم قیمتش ، بهتر و سرتره.
    ایمنیش هم نباید بد باشه. البته مشخصه هر چقدر پول بدی همونقدر ……. .

    پاسخ
    1. محمدرضا
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      فقط این رو می تونم بگم که سال به سال استاندارد های تست تصادف و ایمنی ارتقاء می یابد و تیوولی سال نوابر 2016 تست شده است.قضاوت با دوستان

      پاسخ
  9. محمدرضا
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام
    من از مقاله سایت پدال انتقاد دارم چونکه تمامی جوانب را در ارائه مقاله رعایت نکرده است در سازمانی جهانی همچون Euro NCap سال به سال استانداردهای تست تصادف و ایمنی ارتقاء می یابد و این استانداردها برای سال 2016 که تیوولی تست شده با سال 2013 که کپچر و پژو (2008) و سال 2011 که نیسان جوک تست شده اندخیلی تفاوت دارد.
    عزیزانی که مطلب را مطالعه می فرمایند می توانند بطور مستند به آدرس سایت زیر که برایشان درج می کنم لینک شده و مشاهده بفرمایند. در ضمن رسالت اصل بی طرفی را عزیزان سایت محترم پدال اگر رعایت بفرمایند حرفه ای گری خود را در امر فوق رعایت نموده اند.نتیجه گیری و قضاوت را به خوانندگان وب سایت خود موکول فرمائید. با تشکر
    آدرس: http://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/#?selectedMake=0&selectedMakeName=Select%20a%20make&selectedModel=0&includeFullSafetyPackage=true&includeStandardSafetyPackage=true&selectedModelName=All&selectedProtocols=24370,1472,5910,5931,-1,14999&selectedClasses=1202,1199,1201,1196,1205,1203,1198,1179,1197,1204,1180&allClasses=true&allProtocols=false&allDriverAssistanceTechnologies=false&selectedDriverAssistanceTechnologies=

    پاسخ
  10. HESAM
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    اقا چی دارین الکی میگین کجا سانتافه لش و تنبل هست من خودم دارم شتاب گرفتم شتاب در حدود 8/3 ثانیه شد .این کجاش لش و تنبل هست برای این ماشین سنگین با 3 ردیف صندلی اصلا بد نیست . واقعا پیشنهاد میکنم اگه بودجشو دارید تو خریدش شک نکنید.

    پاسخ
  11. فاضل
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام به همگی، یه مشورت ازتون میخوام، بهترین خودروهای بین ۸۰ تا ۱۳۰ چیه بنظرتون؟رده بندی کنین. چون پول نقد ندارم میخوام شرایطی بردارم واسه همین صفر میخوام بگیرم.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.