سانگ یانگ

سانگ یانگ تیوولی 2015، بازیگر راهی نو

سانگ یانگ قدیمی‌ترین خودروساز کره است و درعین‌حال هم از ناکام‌ترینشان. دیرزمانی بود که این سازنده کره‌ای به ساخت محصولاتی مبادرت می‌کرد که بی‌بروبرگرد زشت بودند و ناخواستنی؛ از این رو که هیچ یک از قواعد و عرف مرسوم طراحی در آن‌ها مراعات نشده و به همه چیز شبیه بودند جز خودرو! یکی‌شان به پرنده‌ای می‌مانست که منقار در گل فرو برده بود و دیگری هیولایی بود بس مهیب که آدمی را از خود فراری می‌داد و آن یکی هم ونی بود بس بدهیبت و ناموزون!

SsangYong Tivoli 2015
SsangYong Tivoli 2015

اگرچه از انصاف به دور است که یک صفت خاص را صورت غالب احوال یک قوم به شمار آورد ولی از دیرباز این قول شایع و رایج بوده که انگلیسی جماعت مردمانی هستند سخت حیله‌گر و نیز فتنه‌گر که خرابکاری در امور و صنایع دیگر ممالک سیره و شیوه عملی‌شان است تا بلکه از این راه سیادت و آقایی دائمی‌شان تضمین گردد. اگر چنین باشد و این قول راست، پس «کن گرینلی» طراح انگلیسی سانگ یانگ را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین خرابکاران عالم برشمرد! زیرا همو بود که با طرح‌های نامأنوس خویش که سخت هم ناشیانه بود ناقوس مرگ سانگ یانگ را به صدا درآورد و این خودروساز را به‌تمامی از گردونه رقابت خارج و به حیطه ورشکستگی داخل کرد، آن‌هم در دوره و زمانه‌ای که رقبای وطنی سانگ یانگ پیاپی محصولاتی را روانه بازار می‌نمودند که جهانیان را به حیرت و شگفتی وا می‌داشت. البته در این بین نباید از نقش مدیریت این مجموعه هم غافل ماند که بی‌مهابا عنان طراحی شرکت خود را به چنین فردی سپردند. بااین‌همه آن ایام دهشت انگیز نیز سپری شد و چند صباحی است که سانگ یانگ از آن کابوس برخاسته و راه و شیوه‌ای نو را تحت زعامت و هدایت ماهیندرای هند آغاز نموده است، تیوولی اولین بازیگر این راه نوین است.

SsangYong Tivoli 2015
SsangYong Tivoli 2015

مدل تیوولی (TIVOLI) جدیدترین کراس‌اوور سانگ یانگ است و نخستین خودرویی از این برند است که از زمان تملک آن توسط ماهیندرای هند، روانه بازارهای جهانی گرید. این خودرو برای نخستین بار در نوامبر سال ۲۰۱۴ میلادی در هیئت یک کانسپت ظاهر گشت که در آن هنگام پروژه X100 نام گرفته بود. نام تیوولی هم برگرفته از شهری در ایالت لازیو ایتالیا است که چنان چه حروف آن برعکس نوشته شود بدین صورت خوانده می‌شود:” I LOV IT”

SsangYong Tivoli 2015
SsangYong Tivoli 2015

تیوولی با دو پیشرانه متفاوت بنزینی و دیزلی عرضه می‌شود که هر دوی آن‌ها از حجمی معادل ۱.۶ لیتر برخوردارند. این خودرو در دو نمونه تک و دو دیفرانسیل نیز ارائه می‌شود. سیستم انتقال نیروی این خودرو هم شامل یک گیربکس ۶ سرعته دستی و نیز یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک از شرکت AISIN ژاپن است. سانگ یانگ مدعی است که جعبه‌دنده‌های ساخت AISIN از سرعت و کارایی بهتری، به سبب بهره‌گیری از کلاچ دوبل، برخوردارند. تولید این خودرو از ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی در کشور کره آغاز گردید.

SsangYong Tivoli 2015
SsangYong Tivoli 2015

این خودرو در سایت‌های متعددی بررسی شده و نکات منفی و مثبت آن مکشوف گردیده است که در اینجا برخی از آن داده‌ها را خدمتتان ارائه می‌دهم.
سایت «AUTOEXPRESS» بریتانیا موارد ذیل را در آن مشاهده نموده است.

نکات مثبت:

  • فضای کابین
  • سطح تجهیزات به کار رفته
  • گارانتی طولانی مدت

نکات منفی:

  • سواری آشفته
  • کیفیت متریال کابین
  • در مجموع، این سایت ۳.۵ امتیاز از ۵ امتیاز کامل را برای آن قائل شده است.
SsangYong Tivoli 2015
SsangYong Tivoli 2015
سایت «DRIVEARABIA» امارات هم این خودرو را بدین گونه توصیف نموده است.

نکات مثبت:

  • خودرویی با ارزش در مقابل بهای پرداختی
  • مصرف سوخت
  • طراحی کابین

نکات منفی:

  • کند و آهسته
  • فضای متوسط صندوق بار
  • نبود گزینه ۴×۴ جهت گزینش و انتخاب
SsangYong Tivoli 2015
SsangYong Tivoli 2015

سایت «WHAT CAR» بریتانیا نیز نقاط مثبت و منفی ذیل را در این خودرو مشاهده نمود.
عملکرد: ۳ امتیاز، پیشرانه بنزینی آن جهت ارائه یک عملکرد رضایت‌بخش باید تقلا کند.
سواری و هندلینگ: ۲ امتیاز، این خودرو از فرمان مناسبی بهره می‌برد اما در عوض سواری آشفته‌ای برخوردار است.
پالایش: ۲ امتیاز، پیشرانه بنزینی آن پرسروصدا بوده و پدال‌های آن نیز بیش‌ازاندازه حساس هستند.
خرید و مالکیت: ۳ امتیاز، از بهای خوبی برخوردار است اما خروجی گاز C02 در آن بالاست.
کیفیت و قابلیت اطمینان:۳ امتیاز، از مواد محکمی در آن استفاده شده است؛ محصولات سانگ یانگ از قابلیت اطمینان عالی برخوردار نیست.
ایمنی: ۴ امتیاز، تجهیزات استاندارد فراوانی در آن وجود دارد.
پشت فرمان: ۳ امتیاز، جایگاه استقرار راننده در آن مناسب است.
فضا و کاربرد: ۴ امتیاز، از کابین و صندوق‌عقب بزرگی بهره می‌برد.
تجهیزات: ۴ امتیاز، بیشتر مدل‌های این خودرو به‌خوبی تجهیز یافته‌اند.
در کل، این سایت ۳ امتیاز از ۵ امتیاز کامل را به این خودرو اعطاء نموده است.

توضیح: در ۷۱.۴ درصد از سطح بدنه این خودرو از فولاد فوق مستحکم استفاده شده است.

SsangYong Tivoli 2015
SsangYong Tivoli 2015

مشخصات فنی سانگ یانگ تیوولی

حجم موتور: ۱۵۹۷ سی‌سی
توان: ۱۲۸ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۶۰ نیوتن‌متر در ۴۶۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت (نمونه دستی) – ۱۶۰ کیلومتر (نمونه اتوماتیک)
شتاب صفر تا صد: ۱۲ ثانیه (نمونه اتوماتیک) – ۱۱ ثانیه (نمونه دستی)
نوع جعبه‌دنده: ۶ سرعته تیپ ترونیک با قایلیت تعویض دستی و ساخت شرکت AISIN ژاپن (نمونه سفارش ایران)
سیستم تعلیق جلو: مک‌فرسون استرات
سیستم تعلیق عقب: اتصال چندگانه (MULTI LINK)
ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
ترمز عقب: دیسکی
مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۶

SsangYong Tivoli 2015
SsangYong Tivoli 2015
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۱۹۵/۱۷۹۵/۱۵۹۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۶۰۰ میلی‌متر
وزن خالص: ۱۲۷۰ کیلوگرم (نمونه دستی) و ۱۳۰۰ کیلوگرم (نمونه اتوماتیک)
حجم صندوق بار: ۴۲۳ لیتر
حجم باک بنزین: ۴۷ لیتر

SsangYong Tivoli 2015
SsangYong Tivoli 2015
ایمنی
۶ عدد کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده‌ای) – ایربگ زانویی هم قابل سفارش است
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS (چهار کاناله)
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری ESP
سیستم کمکی ترمز هیدرولیکی HBA
سیستم ضد لغزش خودرو در هنگام شتاب گیری ASR
سیستم فعال ضد واژگونی خودرو ARP
کمربند ایمنی مجهز به سیستم پیش کشنده و سه نقطه‌ای
چراغ‌های راهنمای هشداردهنده در هنگام ترمز اضطراری ESS
و…

برخی از تجهیزات موجود در این خودرو
چراغ‌های جلو مجهز به سیستم روشنایی در روز DAYLIGHT
چراغ‌های عقب LED
سقف پانورامیک
سیستم هوشمند ورود بدون کلید به همراه قفل فرمان برقی
صفحه نمایشگر آمپر LED به همراه کامپیوتر سفری
باز و بسته شدن اتوماتیک آینه‌های جانبی به صورت برقی توسط ریموت+ گرم‌کن
سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک
برف‌پاک‌کن جلو مجهز به سنسور باران و سیستم یخ‌زدا
تنظیم‌کننده اتوماتیک برف‌پاک‌کن و روشنایی چراغ‌های جلو
کروز کنترل با قابلیت تنظیم از روی فرمان
تغییر وضعیت الکتریکی فرمان (SPORT،COMFORT،NORMAL) با قابلیت تعویض دنده از روی فرمان
خروجی برق ۱۲V
گرم‌کن صندلی‌ها
آنتن سقفی
رینگ‌های آلومینیمی ۱۸ اینچی (آپشن خودروهای دو رنگ)
بال عقب (آپشن خودروهای دور رنگ)
شیشه دودی درب‌های عقب و درب صندوق (آپشن خودروهای دو رنگ)
سنسورهای پارک جلو و عقب
دوربین دید عقب (سفارشی)
نمایشگر مولتی‌مدیا به سایز ۷ اینچ
و…..
توضیح: برخی از تیپ‌های این خودرو به صورت دورنگ عرضه می‌شود.

قیمت
در ایران: ۸۳.۵ میلیون تومان (ثبت‌نام در نمایندگی و مدل ۲۰۱۶)
در بریتانیا: ۱۲,۹۵۰ الی ۱۷,۰۰۰ پوند (پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۰۲ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۲۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    واقعا شرایط فروشتون خیلی بده نه تنها شما بلکه همه نمایندگی خودرو در ایران اینجورین این شرایطی که شما دادین انگار دارین ماشین رو نقد میفروشین میتونین شرایط بهتر بدین من خودم به شخصه حاضرم پول پیش کمتر بدم ولی تا اخر عمرم قسط بدم یه ماشین خوب داشته باشم مشکلی هم برای سودش نیس ولی هیچ کدوم از نمایندگی ها اینکار رو نمیکنن مطمن باشین اگر این اتفاق بیوفته هیچ کس سراغ ماشین های سایپا و ایران خودرو نمیره که واقعا از روی مجبوری مردم میگیرن هزارتا هم عیب دارن.امیدوارم به این موضوع رسیدگی بشه.ممنون.خسته نباشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ALI

    ۲۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام…
    من میخواستم این ماشینو ثبت نام کنم. ولی اینجوری که دوستان نوشتن خیلی بدقوله شرکت رامک. حتی دو سه تا از دوستای من هم منصرف شدن.
    ترجیم میدم با این پول یه سوناتا 2011 بگیرم که خیلی مقرون به صرفه تره، یا اینکه صبر کنم تا زیاد بشه تو بازار و از بازار بخرم.
    در کل همه نمایندگی های ماشین های خارجی تو ایران بدقول هستن…
    موفق باشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. اکبر66

    ۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (41 ديدگاه)

    چه عجب .. این سانگ یانگ طراحی زیبایی داره…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام بنده نیز با نظر آقا رضا موافقم. اینکه تعداد اقساط همچین ماشینهایی بیشتر بشه خیلی بهتره ، قدرت خرید مردممون بالاتر میره. ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علي

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با سلام دوستان از نظر فنی که همه دوستان گفتنو شنیدیم .به دوستانی که میخوان ثبتنام کنن یا کردن کسانی که از خرداد٩۵ به بعد به خصوص شهریور به بعد ثبتنام کردن (من خودم ۴ مرداد ثبتنام کرده بودم)
    خودروهاشون حتی زیر ١٢٠ روز کاری براشون دعوت نامه اومده من خودم تعجب کردم و پی ٧ ٨ ماه رو به تنم مالیده بودم که ٢٣ دی زنگ زدن بیا دعوت نامه اومده .به غیر از مشکلی که نمایندگی ها دارن و همه میدونیم مشکل دیگه ما ترخیص خودرو و گمرک ماست اصلا نمیشه پیشبیتی کرد خورو کی ترخیص میشه دوست من ٣ تا ولوو xc90
    وارد کرده با پارتی و هزار داستان ۴ ماه تو گمرک خوابیده
    تحویل خودرو شما به غیر از خود نمایندگی به چنتا عامل دیگه بستگی داره که تا حدی هم خود نمایندگی حق داره تاخیر کنه
    متاسفانه قانون کشور ما دیروزش با امروزش فرق داره و امکان داره با یه تصمیم دولتی ها شمای خریدار ماشینتو دیرتر بگیری و همه ی عصبانیتتو سر نمایندگی خالی کنی .با توجه به خبری که از نمایندگی موقع تکمیل وجه گرفتم ٨٠٠ تا تیوولی ترخیص شده که جلو جلو حتی تا ٢٧ شهریور هم براشون دعوت نامه اومده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. اشکان

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مدتی با این خودرو رانندگی کردم و به نظر همه چیز خوبه.
    اما الان ۵ ماه هست که ثبت نام کردم و خبری از ماشین نیست.
    قرارداد که کاملا یکطرفه هستش
    قیمت هم که بالاتر بردن
    امکاناتی هم اضافه نکردن مثل ایرکانیشن اتومات یا سیستم ضد تصادف aeb
    کسی هم جوابگو نیست
    طوری هم باهات رفتار می کنن که انگار لطف دارن می کنن بهت ماشین می دن.
    ولی نگران نباشید وقتی ایرانخورو ۲۰۰۸ ثبت نام کرد و مردم ۶ ساعته کل تولید چند ماه رو خرید کردن و … .
    خواهیم دید چطور خوردویی که داخل نمایندگی ها دپو کردن و با قیمت بالاتری الان میفروشند آن وقت با شرایط میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امید رشوند

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من مورخه 15/06/95 خودرو رو ثبت نام کردم تا الان تحویل نگرفتم میگن 2 هفته دیگه ولی فکر نمیکنم . حدودا 10 ماه منتظریم خودرو بخریم واقعا حالم داره بهم میخوره از این شرکت رامک خودرو ،یه مشت آدم دروغگو کنار هم جمع شدن .
    واقعا واسه خودم متاسفم
    من که پیشنهاد میکنم که نخرید واقعا ارزش این همه حرص خوردن رو نداره.خودشون متععد به قرار داد فروش کاملا یکطرفه خودشونم که نیستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامیار

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      من برای سرمایه گذاری دوتا ثبت نام کردم حتی اگر یکسال هم طول بکشه سودش بیش از دوبرابر سود بانکیه پس ناراحت نیستم . بنظر من این ماشین ارزش سوار شدن نداره و فقط برای سود کردن خوبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. س

    ۱۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من 15/5/95 ثبت نام کردم 120 روزه 93.5 هم پول دادم هفته پیش 10.4.96 گفتن ماشین اومده فعلا منتظر نمره هستم بد قول بد پاسخ میدن غیر محترمانه وطلبکار همه چیز هم مخفی کاریه شرکت رامک بسیار بد قوله نفهمیدم سودپولم چی شد قیمت ماشین چقدر شده واسه اینکه 2017 شده 3.5 م پول گرفتن مشتری از هیچ حق وحقوقی تو رامک خودرو برخوردار نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سیر

    ۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من 95/4/12ثبت نام کردم . 95/12/4 ماشین تحویلم شد. اما از سود جریمه تاخیر خبری نشد. حدود شش ماه است که باهاش رانندگی میکنم و راحتم . به نظر ماشین بدی نیست. اما در ایران شرایط خرید خودرو همینطوریه مخصوصا خودروهای وارداتی . به نظرم از هر شرکتی که بگیرید هم همینطوره یه کم بالا و پایین داره اما کلا همینه.زیاذ نگران نباشید اگر میخواهید بگیری خودتون رو با شرایط مملکت وفق بدید و اروم میشید. یادمون باشه که ما ایرانی هستیم و داریم در ایران زندگی میکنیم و خودمون مملکتمونو اینجوری ساختیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حمید

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیزی که از این ماشین استفاده میکنن…..آیا رانندگی طولانی با این ماشین، باعث خستگی نمیشه..؟منظورم اینه که تکون زیاد نداره که سرنشینها خسته بشن؟.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید

      ۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام
      نه اصلا خستگی نداره اگ میخوای نرم تر بشه لاستیک ها رو عوض کن یک سایز پهن تر و یک سایز فاقش بلند تر یعنی 225/50/18 بنداز بجای مال خودش که 215/45/18 هستش از همه نظر عالیه ، من خودم از خریدم فوق العاده راضی هستم در حدود هشت ماه هستش که دارمش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کاویان

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      حدود سه ماهه که از تیوولی ۲۰۱۷ استفاده میکنیم. سفری از تهران تا بوشهر توی نوروز باهاش داشتیم و بسیار سواری خوب و دلچسبی داشت. توی جاده بسیار نرم و عالی حرکت میکرد و سرنشین ها به هیچ وجه خسته نشدن. فضای صندوق هم برای یک خانواده ی چهار نفری و سفری یک هفته ای با مسافت بالا کافیه اگر خوب چیده بشه صندوق. توی شهر هم ماشین مشکلی نداره و نرم و روون حرکت میکنه و کلا ماشین به دستیه. تنها مشکلی که داره (که نمیدونم شاید همه ی کراس اور ها یا شاسی بلند ها داشته باشن) اینه که توی شهر جاهایی که آسفالت کیفیت خوبی نداره بیشتر از ماشین شاسی کوتاه تکون ها حس میشه ولی نه به شکلی که فکر کنید آزار دهندست. در مجموع ما از ماشین رضایت کامل داریم ولی ثبت نامی نخریدیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. رضا

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین خوبی به نظر میاد اما رامک خودرو افتضاحه. به اسم 120 روز کاری ، دیماه 95 ثبت نام کردم هنوز در حسرت ماشین هستم تازه چند بار هم گرونش کردن الانم که یک مدل عقب میمونه(2017) بهت توهین هم میکنن. تو دام این شرکت نیفتید که بیچاره میشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمد علی

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من محمدعلی عربزاده اسفرجانی…..در تاریخ اول اسفند 1395با پرداخت پنجاه میلیون تومان.در نمایندگی زارغ واقع در جنت اباد شمالی تهران…که چهار ماهه تحویل بگیرم….خلاصه امروز که دارم درد دل میکنم… جمعه سیزده بهمن 1396است…..میلیون ها تومان قیمت را بالا بردند…سودش را ماست مالکردند……ابانماه تکمیل وجه کردم….گفتند یکماه دیگر تحویل میدهیم…..خبری نشده…. مرتب بخودم لعنت میفرستم از این اشتباهم ….سکته نکنم خوب است 11111 باید چکارکنم ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا