سانگ یانگ

گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: ماجراجویان کره‌ای

سانگ یانگ یکی از قدیمی‌ترین و خوش‌نام‌ترین برندهای خودروهای SUV در آسیاست و ید طولایی در طراحی و ساخت خودروهای SUV دارد. هرچند که این کمپانی در سال‌های اخیر کاملاً تحت تأثیر موفقیت‌های هیوندای و کیا قرار گرفته، اما هنوز هم در زمینه تخصصی خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با این وجود، برخی از مردم این برند را به‌عنوان یک برند درجه دو کره‌ای و یا حتی یک برند چینی می‌دانند. شاید این تفکرات از آنجا نشأت می‌گیرد که این کمپانی کره‌ای در برهه‌ای تحت مالکیت سایک موتور (بزرگ‌ترین خودروساز چین) قرار گرفته بود. هرچند که در سال ۲۰۱۰ به دلیل اعتصابات کارگری و مشکلات پیش‌آمده، سهام سایک موتور به ۱۵ درصد تقلیل داده شد و درنهایت در سال ۲۰۱۲ تحت مالکیت “ماهیندرا”ی هند درآمد. به همین دلیل هم رامک خودرو جهت آگاهی دادن به مردم در مورد اصالت این برند بر روی خودروهای برچسب‌های “Made In Korea” نصب کرده بود.

ssangyong korando
ssangyong korando
در نمایشگاه خودروی مشهد سانگ یانگ با تمام قوا حاضر شده بود و خبر داغی هم برای بازدیدکنندگان داشت. خبر داغ سانگ یانگ برای مخاطبان رونمایی از تیوولی بود. تیوولی جدیدترین محصول سانگ یانگ و اولین محصول آنها تحت مالکیت ماهیندرا می‌باشد. این خودرو یک مینی کراس آور است که از یک موتور ۱.۶ لیتری با حداکثر توان خروجی ۱۲۶ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و ۱۶۰ نیوتن متر در دور موتور ۴۶۰۰ دور بر دقیقه بهره می‌برد. این موتور با یک گیربکس ۶ دنده اتومات که ساخت آیسین ژاپن است همراه شده و انتقال قدرت به دو چرخ جلو انجام می‌گیرد. مصرف سوخت این کراس آور ۱۳۰۰ کیلوگرمی به ازای هر صد کیلومتر، عدد ۹.۸ در شهر، ۵.۷ در جاده و ۷.۲ در سیکل ترکیبی می‌باشد.

SsangYong Tivoli
SsangYong Tivoli
قیمت سانگ یانگ تیوولی توسط رامک خودرو ۸۹ میلیون تومان تعیین شده و در کلاس آن خودروهایی چون رنو کپچر، لیفان ایکس ۵۰، پژو ۲۰۰۸ و جک S3 به چشم می‌خورند که دو مورد اول تاکنون رونمایی شده‌اند و تا چندی دیگر وارد خیابان‌های کشور خواهند شد و دو مورد آخر نیز به‌زودی رونمایی خواهند شد. در نتیجه در این کلاس که تا چندی پیش هیچ گزینه‌ای در دسترس نبود، به‌زودی ۵ خودرو به رقابت خواهند پرداخت که ارزان‌ترین و البته ضعیف‌ترین آنها لیفان X50 و گران‌ترین آنها رنو کپچر خواهد بود. در این میان با توجه به نزدیکی فنی کپچر و تیوولی و همچنین وارداتی بودن هر دوی آنها، به نظر می‌رسد که رقیب اصلی تیوولی، رنو کپچر خواهد بود که چندی است فروش آن آغاز شده و استقبالی بی‌نظیر از آن صورت گرفته است. در نتیجه باید ببینیم که آیا کپچر به لطف گستردگی مراکز فروش و اطلاع‌رسانی وسیع ایران‌خودرو برنده خواهد بود، و یا اینکه تیوولی با بهره بردن از قدرت بیشتر و اختلاف قیمت بیش از ۱۵ میلیون تومانی با کپچر خواهد توانست در برابر آن فرانسوی جذاب قد علم کند.

SsangYong Tivoli
SsangYong Tivoli
SsangYong Tivoli
SsangYong Tivoli
علاوه بر تیوولی، سانگ یانگ یک محصول دیگر هم دارد که می‌تواند بر روی موفقیت آن در بازار حساب کند. این محصول جدید یک پیکاپ با نام اکتیون اسپرتس (Actyon sports) است که البته توسط رامک خودرو اکتیون اسپرت نامیده می‌شود. اکتیون اسپرتس از نظر فنی و ظاهری کاملاً مشابه نیو اکتیون است. تنها تفاوت‌های اصلی اکتیون اسپرتس با نیو اکتیون در دستی بودن دنده و همچنین تغییر در نمای عقب و تبدیل آن به پیکاپ است.

ssangyong Actyon sports
ssangyong Actyon sports
اکتیون اسپرتس خودرویی بسیار مناسب برای آفرود است و این می‌تواند برگ برنده آن باشد. چراکه در حال حاضر خودروهایی مانند تویوتا هایلوکس و لندکروزر بسیار گران‌قیمت هستند و نمونه‌های صفر آنها موجود نیست. علاوه بر این چینی هایی که در این رنج قیمت قابل خریداری هستند عموماً از نظر قابلیت اطمینان وضعیت خوبی ندارند. بنابراین اکتیون اسپرتس می‌تواند با تکیه بر موتور قدرتمند، ظاهر جذاب، امکانات رفاهی بالا و کیفیت قابل‌قبول خود گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به رانندگی در مسیرهای صعب‌العبور باشد. البته اگر قصد خرید هر یک از محصولات رامک خودرو را دارید بد نیست کمی بیشتر احتیاط کنید. چراکه این شرکت چه درزمینه تأخیر در تحویل خودروها و چه در زمینه مغایرت امکانات خودروهای تحویلی با کاتالوگ‌هایش (چیزی که همه شرکت‌ها با گرفتن یک تعهد از مشتری حق هرگونه اعتراض در این زمینه را از وی سلب می‌کنند)، سابقه چندان درخشانی ندارد.

ssangyong Actyon sports
ssangyong Actyon sports
خودروی اکتیون اسپرتس قرمز رنگ که در تصویر می‌بینید توسط نمایندگی دچار تغییراتی شده است و گارد، رکاب و لاستیک‌های آفرود به آن اضافه گردیده است. در صورتی که مشتری متقاضی این تجهیزات باشد باید برای آن‌ها مبلغ اضافه‌ای پرداخت کند. لازم به ذکر است که موتور این خودرو همان موتور ۲.۳ لیتری اکتیون است که توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۴ نیوتن متر گشتاور را دارد. انتقال قدرت در این خودرو نیز توسط یک جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی به هر چهار چرخ انجام می‌گیرد. با این شرایط مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی ۱۲.۴ لیتر بر صد کیلومتر است. قیمت این خودرو در حال حاضر با احتساب مالیات بر ارزش افزوده ۱۱۴ میلیون تومان می‌باشد و دقیقاً هم قیمت با خودروی نیو اکتیون می‌باشد. بنابراین تنها رقیب جدی آن پیکاپ فوتون است که در مدل‌های دیزلی و بنزینی و با قیمتی در حدود ۹۵ میلیون تومان توسط ایران‌خودرو به فروش می‌رسد.

ssangyong new korando
ssangyong new korando
نیو کوراندو نیز دیگر محصول سانگ یانگ است که در نمایشگاه مشهد به نمایش در آمده بود. چندی است که سانگ یانگ نسل چهارم این خودرو را که یکی از قدیمی‌ترین SUV های کره‌ای است به ایران فرستاده تا بتواند با هم‌وطنان محبوبش یعنی کیا اسپورتیج و هیوندای توسان به رقابت بپردازد. قوای محرکه کوراندو یک موتور ۲ لیتری است که توانایی تولید ۱۴۹ اسب بخار توان و ۱۹۷ نیوتن متر گشتاور را دارد و مجهز به یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک است که با استفاده از سیستم AWD هوشمند قدرت را به تمام چرخ‌های خودرو منتقل می‌کند.
در این شرایط کوراندو با احتساب مالیات بر ارزش افزوده ۱۳۹ میلیون تومان قیمت دارد که علاوه بر رقبای محبوب هم‌وطنش، اکنون برادر ناتنی‌اش یعنی ام جی GS را نیز با مشخصات فنی و رفاهی بی‌نظیر به‌عنوان یک رقیب جدی می‌بیند.

ادامه دارد…

گزارش و تصاویر: مهندس علیرضا رحیقی

  1. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد (قسمت اول)
  2. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: کرمان‌موتور پیشگام در افزایش قیمت
  3. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: مدیران‌خودرو
  4. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: شمشیرهای از رو بسته سوبارو
  5. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: شوالیه وارد می‌شود!
  6. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: ماجراجویان کره‌ای
  7. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: گروه بهمن سوار بر قطار گرانی
  8. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودروی مشهد: خودروسازان راین
  9. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودروی مشهد: سایپا
  10. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودروی مشهد: قسمت پایانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. شایان

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    پول مملکت چه بی ارزشه واسه خاطر یه لگن باید فلان قدر پول بدی در صورتی که درآمد همونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      پدال خان پدال جان چاپ کن نظرامو آخه چه دشمنی با من داری شما مگه دارم دروغ میگم این لگنه مگه دروغه پول مملکت بی ارزشه مگه دروغه درآمد ما کمه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mostafa&S

      ۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (318 ديدگاه)

      پدال اینجور نمایشگاهها ارزش خبری ندارن خبر باید جهانی باشه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. amir

      ۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (24 ديدگاه)

      سلام دوستان من شرمنده ام دوباره این سوال رو میپرسم اما به نظر شما جنسیس ۲۰۱۲ فول تر و تمیز ۱۸۵ بگیرم بهتره یا صبر کنم یه کمری بنزینی ۲۰۱۶ صفر بگیرم من خودم با توجه به قدرت موتور و دف عقب بودن از جنسیس خوشم اومده اما شنیدم کمک هاش ایراد داره در ثانی خیلی هم به برند های کره ای اعتماد ندارم
      از طرف دیگه تویوتا کمری سگ جون اما قدرت و امکانات کمتری داره
      آکورد رو هم خیلی دوست دارم اما به خاطر لوازمش و قیمت پرت و پلاش جرات نمیکنم سمتش برم
      شرمنده دوستان اگه کمک کنین ممنون میشم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ahmad

        ۲ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (136 ديدگاه)

        روی هزینه نگهداری جنسیس هم فکر کن.
        سه سال کار کرده و یکسری هزینه واست درست میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محمدرضا♥BMW♥

        ۲ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (290 ديدگاه)

        کمری گزینه خیلی بهتری هست. هرچی گرفتید ایشالا به خوشی استفاده کنید.:)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Hitler

        ۲ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (499 ديدگاه)

        جوری که فهمیدم یه خودرو واس کورس گذاشتن میخوای که هزینه زیادی نداشته باشه و مورد اعتماد باشه
        یک کلام ختم کلام تویوتا جی تی 2000بخر
        موتور بوکسوری دولیتری که در هر شرایطی راضیت میسازه
        برند معظم تویوتا
        البته صلاح مملکت خویش خسروان دانند

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. amim

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (46 ديدگاه)

      فقط نه به خودرو صفر نه اینکه نه به خودرو ایرانی
      تا پایین اومدن قیمت ها
      ما نخریم کی این سه چرخه ها می خره پژو پارس به عراق 18میلیون صادر می کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهدی

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    تحولی نسبت به قیمت هم ردهاش با امکاناتش بد نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. عباس

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (154 ديدگاه)

    اگه این کمپین انشالله به امید خدا جواب بده این ماشیهای رو به جابی چینی ها سوار میشیم!!!!من پیکاپش شو میخوام باهاش علف برای گوسفندام ببرم!!!!(مثل اون عربی که علف میبرد برای شترهاش شرکت سازنده ازش شکایت کرد،اعتبار ماشین لوکس مارو پایین آوردی)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عباس

      ۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (154 ديدگاه)

      این کمپین داره جواب میده ویران خودرو آتیش زده به مالش داره تمام ماشین هاشو شرایطی میده،قبلا یا فقط پیش فروش بود موعد تحویل دو سال بعد،یانقدی در عرض چند صدم ثانیه ظرفیت پر میشود،الانم تا چند وقت پیش پارس رو فقط پیش فروش میذاشت،الان گذاشته فروش نقدی،چون قبلا خواهان زیاد داشت گذاشتن که یکم پول جمع کنن بدبخت های لگن ساز!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. hdkaka

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    اینا ماشینایی که مردم میشناسن بهش اطمینان دارن گرون میدن
    بعدماشینایی که مردم زیاد طرف دارش نیستن ارزون
    مثال همین تفاوت قیمت کپچر تیوولی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سعید

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    به نظرم که اون وانتشون یه ایده کاملا احمقانه اس اخه این هیچیش به وانت نمیخوره یعدشم 114 تومن قیمتشه که باهاش میشه یه هایلوکس 2012 با حدود 50 هزار تا کارکرد بگیری که واقعا باید یه جوریت باشه که هایلوکسو ول کنی.ولی به اون تیوولی یه امیدوارم قیمتش تا الان حدودا منصفانه اس البته اون رنو کچر هم سیاستش مثل سوبارو هاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خب دیدین چی شد، رنو کپچر اومد، مثل اینکه خیلی هم استقبال شده. واقعا افسوس. هر طرفندی میزنن میگیره مردم هم می خرن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. kevin7360

      ۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (74 ديدگاه)

      داداش رنو کپچر یه خودرو وارداتی ما داریم کمپین میکنیم ورشکست شن با دویست سیصد تا کپچر اینا به جایی نمیرسن خدایی زوره تو کیش قیمتش 65 بود همین عید امسال تازه تحویل یه روزه اونوقت اینا چند میدن ….باور کنید موضوع گرونی این ماشینا نیست موضوع توهین به شعورمردم ایرانهاینا مارو ابله فرض کردن خدا شر هر چی انحصارگر و رانت خواره از سر این سرزمین کم کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. فواد

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (291 ديدگاه)

    میگه اگه اینجوری پیش بره اینا ورشکسته میشن!! آقای رشتی ما هم همینو میخوایم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیرحسین

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    دوستان و سروران گرامی…
    کمپین “خودرو نخرید” فقط مربوط به خودروسازان داخلی نیست.شرکتهای واردکننده کم بلا سر مشتری نیاوردن.برای نمونه شرکتهای واردکننده هستن که:
    چندماه تاخیر در تحویل ماشین دارن
    بین کاتالوگ و ماشین تحویلی تفاوت دارند و حق اعتراض رو از مشتری گرفتن
    سود تاخیر آنها کمتر از سود بانکی بوده و قرارداد یکطرفه جلوی مشتری میگذارند
    بنابراین واردکننده ها هم باید ادب بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. kevin7360

      ۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (74 ديدگاه)

      آره وارد کننده ها هم باید ادب شن ولی عجله نکنید اول نوبت فرغون سازانه این شرکتهای وارد کننده خیلی راحت تر جا میزنن قسمت مهم ماجرا این آقای رشتی و کسایی که پشته سرش هستنه این آقا باید بدونه توهین به مردم ایران و اونارو متوهم خوندن چه عاقبتی داره هنوز یادم نرفته یه بنده خدایی هم مثه این آقا خیلی تو هپروت بود دم از خس و خاشاک میزد الان کجاست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. حامد MASERATI GT

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (308 ديدگاه)

    کوراندو 65 تا 70 تومن قیمت داره چرا باید 140 تومن رامک خوردو قیمت گذاشته باشه . یعنی 70 تومن اختلاف قیمت . با تمام هزینه ها و سود شرکت بازم 100 تومن نیست چه برسه 140

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2165 ديدگاه)

      آره واقعا ،
      همین شرکت های وارد کننده هم دست کمی از ایران خودرو و سایپا ندارن.
      همه شون سر و ته یه کرباسن !
      4 صبا دیگه معلوم میشه سهام داره رامک خودرو و جیلیران و و و و همین مدیران ایران خودرو و… بودن
      مگه یادمون رفته ! بعضی وقتا با دست پس میزدن و با پا پیش میکشیدن
      و بهم نون قرض میداد…
      گَهی از سر راه میرفتن و گهی از پا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mgh

      ۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (20 ديدگاه)

      چون این مابه التفاوت قیمت میره تو جیب دولت، بخاطر انواع مالیات و عوارض و گمرکی………وگرنه وارد کننده از خداش هست که قیمت پایین باشه و بیشتر بفروشه……

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. رضا

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    به نظرم هیچ کدوم از مدلاش قیمت گذاری درستی نداره به خاطر همین بازار دست دوم خیلی بدی داره در ضمن موتورهای قدیمی 2300و 3200 اش خیلی پر استهلاکن. من به جای کوراندو ام جی gs و به جای اکتیون اسپرت ایسوزو رو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ehsan

      ۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      کاملا موافقم. قیمت ماشیناش خیلی بالاس من خودم جیلی شاسی رو به تیولی یا اکتیون ترجیح میدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. وحید

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    تیوولی ماشین بدی نیست
    ولی جک s3 که اتفاقا رونمایی شده و من تو خیابون یکیشو دیدم اینو با رقباش قورت میده
    حداقل تو ظاهر که اینجوریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mgh

      ۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (20 ديدگاه)

      دوست عزیز،گول ظاهر رو نخور…. حربه ماشینای چینی برای بدست گرفتن بازار ظاهر فریبنده با آپشن های جذاب ولی کم اهمیت هست ولی هیچ کیفیت و لذت سواری و عمر بالایی ندارن، افت قیمت مدل های دست دوم ماشینای چینی رو ببین……

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. اميد چيت ساز

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    خوش به حال ما خوزستانی ها که این ماشینارو بدون گمرک و نصف قیمت (اروندی ) سوار میشیم و لذت رانندگی با این ماشین ها رو تجربه میکنیم.
    به امید روزی که هزینه گمرک در کل کشور آزاد شود و همه مرم خوبمان از این مزیت بزرگ بهره مند شوند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mgh

      ۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (20 ديدگاه)

      ولی توی دمای 50 درجه و رطوبت 100% !!!!! تو اون هوا به من ماشین مجانی هم بدن نمیام….(شوخی میکنم دوستان خوزستانی به دل نگیرن)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. آرمان

      ۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (73 ديدگاه)

      به امید روزی که به شما اجازه! بدن از شعاع 50 کیلومتری شهرتون با اون ماشین خارج بشید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. محمدرضا

      ۲۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (8 ديدگاه)

      تا مدامی که دولت داره با سودش حال می کنه این اتفاق نمی افته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. محمدرضا♥BMW♥

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (290 ديدگاه)

    MG GS از کوراندو خیلی سره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. SINA-GERMANY-PORSCHE

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از مردم عزیز ایران خواهش میکنم به کمپین نه به خودروی صفر بپیوندند و ازش حمایت کنن…ایشالا با پولش میتونن ماشین خیلی بهتری رو شوار شن پس یکم دندون رو جگر بذارید و نخرید…بخدا داره جواب میده…هرچی میتونید تبلیغ کنید تا از شر این لگن سازایی که میگن نصب 2تا ایربگ توجیه اقتصادی نداره راحت شیم…اینایی که به هموطنای خودشونم رحم نمیکنن و فقط فکر پولشونن که پورشه و بنز آقازاده رو بخرن…ایرانی ها نشون داده ان هر وقت باهم متحد شدن نتایج تاریخی بدست اومده پس الان هم بیایید وبا یاری هم شر این قاتلای زنجیره ای رو کم کنیم…یا علی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. AHMADREZA

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    چقدر زشتن اه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. فرامرز

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    این قانون مصحکانه 2500سی سی که برای حمایت ازخودروسازا گذاشتند برایت مدتی بردارند ببینیم این خودروسازان چی میخوان اراعه بدند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. M3 RS 4D

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (108 ديدگاه)

    اکتیون اسپرتس چطوری اوردن با وجود هایلوکس؟
    تو بازار اصلا موفق نمیشه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. نوید جهرمی

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    هنوزم موتورهای سانگ یانگ همون موتورهای قدیمی بنزه یا ن؟
    کسی اطلاعی داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. kasra

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    باوجودهیولایی مثه تویوتاهایلوکس کی میره این وانت به دردنخوراکتیون روبخره….والاااا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محمدرضا

    ۲۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    دوستان لطفا انقدر نگید ، های لوکس من شخصا های لوکس دوست دارم اما خب امکانات و راحتی و نرمی که این در هنگام رانندگی به سرنشین منتقل می کنه های لوکس نمی کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا