سایر خودروهای آسیایی

سقف جداشونده عجیب جانارلی دیزاین-1

مدت‌هاست که خبر جدیدی در مورد «جانارِلی» منتشر نشده است؛ کمپانی تازه‌تأسیسی که در اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی با رونمایی از طراحی ظریف دیزاین-۱ رودستر، سرخط خبرهای مرتبط با خودرو را به خود اختصاص داد. امّا به نظر می‌رسد که این استارتاپ اماراتی سخت مشغول کار بر روی ابعاد تولیدی این مدل بوده و به تازگی در قالب یک سری رندرهای جدید، شرایط سقف هاردتاپ جداشونده دیزاین-۱ را به نمایش گذاشته است.

jannarelly-design-1-hardtop
بر روی کاغذ، دیزان-۱ تمام ویژگی‌های مناسب یک خودروی اسپورت واقعی را دارد؛ چرا که در طراحی خود از بهترین مدل‌های اسپورت تاریخ صنعت اتومبیل نظیر فراری ۲۵۰ تستاروسا، آستون‌مارتین DBR1 و کاترهام ۷ الهام گرفته است. قلب تپنده زیر پوسته این خودرو، یک موتور V-6 تأمین شده توسط نیسان است و قدرت را  از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی به چرخ‌های عقب می‌فرستد.

Jannarelly Automotive Design-1 Roadster
مطابق گفته جانارلی، تا به اینجا ۳۰ سفارش برای رودستر دریافت شده و این خودروساز کوچک در حال توسعه بخش‌های مختلف تولید برای تأمین تقاضای مشتریانش است. این خودروی اسپورت سرسخت شاید برای بسیاری از رانندگان مناسب نباشد، امّا جانارلی با استفاده از یک سقف جدید و شیشه جلوی جداشونده، زندگی روزمره با آن را آسان‌تر کرده است. همان‌طور که جانارلی می‌گوید، این اولین تجهیزاتی است که به عنوان آپشن برای دیزاین-۱ ارائه شده است.

در رندرهایی که منتشر شده، به نظر می‌رسد که هاردتاپ و پنجره جلوی خودرو به صورت یکپارچه باشند و بنابراین در زمان جدا شدن، راننده را به صورت کاملاً در معرض هوا و محیط پیرامون قرار می‌دهند. ضمن اینکه هاردتاپ بر روی یک مفصل داخلی به طرف جلو می‌چرخد و بنابراین می‌تواند ورود و خروج به داخل کابین را بسیار آسان کند. در نتیجه نیازی به برداشتن هاردتاپ در هر بار سوار شدن نیست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مجید.بهترین یا هیچ.

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    قشنگه. من که خیلی خوشم اومد. اماراتی ها در اکثر اتومبیل سازان بزرگ اروپا صاحب سهام قابل توجهی هستن. راحت ترین راه سوار شدن هم به نظر من در سوپراسپرت فورد GT وجود داره که قسمتی از سقف رو جزو درب خودرو ، در نظر گرفتن.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. TRX

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (317 ديدگاه)

    منو یاد کبرای ac دوست داشتنی میندازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. الف.ی

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1632 ديدگاه)

    جلوش شبیه جگوار CX-75 شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا